Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

Korgutt skrev: tir aug 30, 2022 4:16 pm Hva er det som er årsaken til at S08 vs HamKam er flyttet fra lørdag kl.1600 til søndag kl.1800 til helgen? På søndag stod kampen oppført på lørdagen den 3.september.
Kan det være at kampene til Sarpsborg har blitt funnet for tragiske til å gå på fjernsynet uten alternative kamper? :roll:
Ikke fått med meg annen grunn så går for denne...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da er Strand Larsen på vei til Celta Vigo for 100+ mill kr.
Kone er linket til nye klubber.
Om begge disse går i boks, så må det da bli 10-20+ mill til S08 i videresalgs penger? :mrgreen:
Salg av Strand Larsen skal gi rundt 15 prosent til S08..

DA kan vi kjøpe nytt forsvar!! :lol: :!:

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da kom altså danske Anders Hagelskjær inn som en panikkartet nødløsning siste dag i vinduet. Sitter med en liten bismak, selv om vi absolutt trengte en ny stopper. Tidligere har disse løsningene vært så der, hvor noen har vært bedre enn andre – men ingen har blendet Sarpsborgpublikummet med sine egenskaper. Det verste er nok at dette innebærer at Konté ikke får spille mer i år, en spiller som jeg opplever har tilført noe ekstra når han har kommet inn.

Men altså. Måtte vi virkelig vente til siste dag i vinduet for å hente inn en stopper?

Torp, Engvall, Tibbling og Hagelskjær har da kommet inn ila den siste halvannen måneden. Isolert sett tror jeg iallfall at de tre første er habile spillere, men de har kommet inn i et lag som ikke fungerer. Snur formen vår blir det nok bra. Engvall tilfører noe helt nytt i laget som er kjærkomment. Selv om han ikke har glitret enda, så er jeg helt sikker på at han vil sikre oss ett poeng eller seks på de siste ti kampene.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: tor sep 01, 2022 9:35 am Da kom altså danske Anders Hagelskjær inn som en panikkartet nødløsning siste dag i vinduet. Sitter med en liten bismak, selv om vi absolutt trengte en ny stopper. Tidligere har disse løsningene vært så der, hvor noen har vært bedre enn andre – men ingen har blendet Sarpsborgpublikummet med sine egenskaper. Det verste er nok at dette innebærer at Konté ikke får spille mer i år, en spiller som jeg opplever har tilført noe ekstra når han har kommet inn.

Men altså. Måtte vi virkelig vente til siste dag i vinduet for å hente inn en stopper?

Torp, Engvall, Tibbling og Hagelskjær har da kommet inn ila den siste halvannen måneden. Isolert sett tror jeg iallfall at de tre første er habile spillere, men de har kommet inn i et lag som ikke fungerer. Snur formen vår blir det nok bra. Engvall tilfører noe helt nytt i laget som er kjærkomment. Selv om han ikke har glitret enda, så er jeg helt sikker på at han vil sikre oss ett poeng eller seks på de siste ti kampene.
Er bare 8 dager siden følgende sto i SA: "Berntsen: – Neppe flere nye spillere ".
Men så skade på Utvik, og deretter nok en gang rødt kort på Skipper.
Virker som om S08 ville gamble på å kjøre ut sesongen med det forsvaret man hadde.
Akkurat som man gamblet med å bruke Vidtun Nilsen som 1. keeper da Kristiansen ble skadet. Jeg var enig i at det siste var på tide å prøve, men vi så vel at han ikke er på høyt nok nivå (ennå?).

Uansett så burde man selvfølgelig ha innsett tidligere at vi har store mangler i bakre rekker.

Lurer på hvem spiller som glapp etter å ha brutt en muntlig avtale?

Hagelskjær har over 100 kamper i dansk superliga, det borger for at han i hvert fall har erfaring, og at han i følge ryktene er en spillende stopper som Billbornball krever. Strengt tatt har vi ingen spillende stoppere av de vi har, ikke engang Utvik er det men han tar det igjen med tæl, innsats og klassiske ryddegutt egenskaper. Resten av stopperne våre gir oss minst 2-3 livsfarlige situasjoner pr kamp...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ziggy skrev: tor sep 01, 2022 9:52 am ...
Hagelskjær har over 100 kamper i dansk superliga, det borger for at han i hvert fall har erfaring, og at han i følge ryktene er en spillende stopper som Billbornball krever
...
100 kamper på 2 øverste nivåer er korrekt her med, flest på nest øverste ;)
I følge transfermarkt har han aldri fått rødt kort, ei heller to gule i samme kamp. En annen type en Skipper der altså :D

Robin

Legg inn av Robin »

Skal ikke lyve på meg å ha sett altfor mye av Larsen i Eresdivise. Ser derimot ut til å ha bommet noe vanvittig på vurderingen av ham da vi solgte ham. Eventuelt så har han tatt noen voldsomme steg i Nederland. Uansett godt jobbet og kjekt at det regner noe på klubben.

Morander
Innlegg: 66

Legg inn av Morander »

...
[/quote]

100 kamper på 2 øverste nivåer er korrekt her med, flest på nest øverste ;)
I følge transfermarkt har han aldri fått rødt kort, ei heller to gule i samme kamp. En annen type en Skipper der altså :D
[/quote]

Men så har vel aldri blitt dømt av norske dommere heller da? 😉

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Endelig marginer på vår side, etter gårsdagens "ran". Men hvor ofte har det ikke vært motsatt, at vi har brent sjanse på sjanse og gått på poengtap :!:
Neste er borte mot Aalesund, blir alt annet enn lett, men det er vel kun slike kamper igjen for oss denne sesongen.
Får håpe de klarer å ta med seg noen positive tanker fra i går. Satt ekstremt langt inne de poenga der :D

19Thomas92

Legg inn av 19Thomas92 »

Gratulerer med seieren!
Sjeldent en mandag har vært så tung. Må nok tilbake til første halvdel av 2020-sesongen da vi tapte hver kamp på overtid.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

19Thomas92 skrev: man sep 05, 2022 4:07 pm Gratulerer med seieren!
Sjeldent en mandag har vært så tung. Må nok tilbake til første halvdel av 2020-sesongen da vi tapte hver kamp på overtid.
Xtra surt å tape på overtid, serieåpningen mot Viking i år svir fortsatt litt 😉

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Vet ikke heeeelt om jeg tør puste lettet ut enda. Men vi er iallfall over strek, og nå venter tre nøkkelkamper på rad: Jerv hjemme, Sandefjord borte og Haugesund hjemme. To seiere her bør holde oss unna kvaliken. Tre seiere, og det bør ikke være noen tvil.

Fikk ikke sett mer enn sluttminuttene mot HamKam, som jo var god timing, så vet ikke helt hvordan vi spilte defensivt. Men jeg registrerer iallfall at vi er mer trygge bakover i dag, og DET er nesten verdt mer enn de tre poengene. Syns Hagelskjær virker positiv også. En midstopper som faktisk klarer å treffe en medspiller med en pasning. Tenk det!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: søn sep 11, 2022 9:13 pm Vet ikke heeeelt om jeg tør puste lettet ut enda. Men vi er iallfall over strek, og nå venter tre nøkkelkamper på rad: Jerv hjemme, Sandefjord borte og Haugesund hjemme. To seiere her bør holde oss unna kvaliken. Tre seiere, og det bør ikke være noen tvil.

Fikk ikke sett mer enn sluttminuttene mot HamKam, som jo var god timing, så vet ikke helt hvordan vi spilte defensivt. Men jeg registrerer iallfall at vi er mer trygge bakover i dag, og DET er nesten verdt mer enn de tre poengene. Syns Hagelskjær virker positiv også. En midtstopper som faktisk klarer å treffe en medspiller med en pasning. Tenk det!
Hagelskjær og Utvik samspilte gir good wibes for resten av sesongen. En Engvall som på søndag var veldig het på grøten, måtte det løsne for han, han er i hvert fall en helt annen mann en Moulins mht tilstedeværelse og arbeidsinnsats. Og Maigaard, når samspillet der sitter med Saletros, blir brått savnet av Lindseth en saga blott. :lol:

Nesten litt euforisk her, men vi er vel ikke helt i mål ennå

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Trodde Soltvedt skulle til Brann :ugeek:

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Med et såpass mediokert forsvar er det ikke utenkelig at Hagelskjær fremstår bedre enn det han egentlig er, men likevel må den kjøpsopsjonen bare utløses med én gang. Gud bedre så deilig det er å ha en midstopper som ikke utløser kollektiv PTSD hver gang han er borti ballen.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: man okt 03, 2022 11:18 am Med et såpass mediokert forsvar er det ikke utenkelig at Hagelskjær fremstår bedre enn det han egentlig er, men likevel må den kjøpsopsjonen bare utløses med én gang. Gud bedre så deilig det er å ha en midstopper som ikke utløser kollektiv PTSD hver gang han er borti ballen.
Han har i hvert fall gått inn som en forsterkning! Så enig i å kjøpe den mannen.
Merkelig at vi ikke kan få dreis på å skåre noen flere mål, men med ett mål og poeng sist var gull verdt ettersom Sandefjord ligger under oss i kampen om å overleve. Men vi må fortsatt kjempe på for å overleve, tar ingenting for gitt her!

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Registrerer at det har vært litt fokus på hva som skjer med spillerne på lån og de på utgående kontrakt i lokalpressen de siste dagene. Jeg tror Berntsen spiller et lite spill når han sier at «det er lite sannsynlig at noen av dem (på lån) blir værende i klubben», og at de ikke har begynt tankene om stallen neste år. Når vi allerede har hatt Reinhardsen fra Start innom på et kontroversielt opphold, så regner jeg med det er mer kok i gangene enn hva som gis uttrykk for.

OJH har bedt om en prat. Har ikke gjort seg bort i det siste, men er åpenbart ingen mann for fremtiden. Tviler på at han får ny kontrakt, med mindre vi ikke får inn noen høyrebacker innen rimelighetens tid. Heintz får seg nok et nytt utenlandsopphold etter det året han har hatt. Engvall blir sikkert latterlig dyr. Mogensen skal vel være en lik type, så tviler på at vi går all-in på vår svenske spiss. Saletros forsvinner nok. Han er rett og slett for god.

Det er lov å håpe at Hagelskjær blir. Aalborg sliter vel litt med bemanningssituasjonen i midtforsvaret, så det kan jo hende de ønsker han tilbake. Hvis utkjøpsklausulen er så høy som det gis uttrykk for, så blir det kanskje vanskelig også. Men det er kanskje han som er mest sannsynlig av de innleide.

Ellers er det vel Molins, Horn og Opseth som er på utgående kontrakt. Kan vel alltids hende at en av dem blir, men tror ingen vil gå i fakkeltog mot Berntsen om ingen av dem blir forlenget. Kanskje greit med en av dem for kontinuitetens del, men likevel.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da er PETER REINHARDSEN ER KLAR FOR SARPSBORG 08.
Var jo linket til oss tidligere i sommer da det ble oppstyr ifbm prøvespill.
Spennende spiller og vi trenger kantspiller uten tvil.
Caps Lock fra copy -paste, skriker ikke...

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/pete ... rpsborg-08

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons okt 12, 2022 11:46 am Registrerer at det har vært litt fokus på hva som skjer med spillerne på lån og de på utgående kontrakt i lokalpressen de siste dagene. Jeg tror Berntsen spiller et lite spill når han sier at «det er lite sannsynlig at noen av dem (på lån) blir værende i klubben», og at de ikke har begynt tankene om stallen neste år. Når vi allerede har hatt Reinhardsen fra Start innom på et kontroversielt opphold, så regner jeg med det er mer kok i gangene enn hva som gis uttrykk for.

OJH har bedt om en prat. Har ikke gjort seg bort i det siste, men er åpenbart ingen mann for fremtiden. Tviler på at han får ny kontrakt, med mindre vi ikke får inn noen høyrebacker innen rimelighetens tid. Heintz får seg nok et nytt utenlandsopphold etter det året han har hatt. Engvall blir sikkert latterlig dyr. Mogensen skal vel være en lik type, så tviler på at vi går all-in på vår svenske spiss. Saletros forsvinner nok. Han er rett og slett for god.

Det er lov å håpe at Hagelskjær blir. Aalborg sliter vel litt med bemanningssituasjonen i midtforsvaret, så det kan jo hende de ønsker han tilbake. Hvis utkjøpsklausulen er så høy som det gis uttrykk for, så blir det kanskje vanskelig også. Men det er kanskje han som er mest sannsynlig av de innleide.

Ellers er det vel Molins, Horn og Opseth som er på utgående kontrakt. Kan vel alltids hende at en av dem blir, men tror ingen vil gå i fakkeltog mot Berntsen om ingen av dem blir forlenget. Kanskje greit med en av dem for kontinuitetens del, men likevel.
Av disse ønsker jeg meg Saletros, Heinz, Hagelskjær og Engvall, prioritert i den rekkefølgen.
Saletros og Heintz har uttalt at de vil ha europaeventyr. Saletros kan umulig unngå å bli snappet om som Bosmanspiller iløpet av vinteren. Med flaks og om ikke Häcken er for kravstore så en ørliten sjanse for Heintz kan signe en kontrakt, om ikke det sitter andre på gjerdet da...
Hagelskjær kan vi utløse opsjon og kjøpe. Engvall er for dyr og eid av Mechelen.
Resten kan få slippe å møte på Enenda neste sesong.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Utvik fortsatt i kulden

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Full kok i tråden her, observerer jeg, får prøve å få plass til dette da...
Anders Hagelskjær må kjøpes på opsjon, Tobias Heintz likeså, men der er det vel ikke noen opsjon så da kommer det vel litt an på vær kjære Høgmo i Häcken.
Salteros blir borte, han vil til utlandet, ferdig uttalt siden han kom på 1,5 års kontrakt og har tilbud på lur.
Gustav Engvall er eid av Mechelen og er på vei tilbake, ny trener og blanke ark for han der.
En skadefri og fremadstormende Gustav Mogensen blir spennede neste år, Brentfordlkjøpet vårt ryktes å ha gode rekruttkamper.
Nei, Saletros er nok det største tapet uten tvil. Håper vi beholder Heintz og Hagelskjær:

Anders Hagelskjær - tabellen:
Bilde

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

tester bildeinnlegg...
Bilde

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Da ble det pokal. Gratulerer. Sterk avslutning.
Halvorsen er ferdig?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Elvebakken skrev: man nov 14, 2022 7:44 pm Da ble det pokal. Gratulerer. Sterk avslutning.
Halvorsen er ferdig?
Burde fått en liten statuett for godt oppmøte ihvertfall...

Halvorsen skal møte klubben denne uka, så ingenting avklart. Merkelig å holde en klubblegende (han er jo det) i uvissheten så lenge...

Pus

Legg inn av Pus »

Her er Sarpsborg 08s treningskamper før seriestart:

27. januar: Vålerenga-Sarpsborg 08, Vallhall.

3. februar: HamKam-Sarpsborg 08, LSK-hallen.

6. til 19. februar: treningsleir i Marbella. Kamp mot Häcken 10. februar. Øvrige kamper i Spania er ikke klare.

26. februar: Sarpsborg 08-Odd, kampsted ikke bestemt.

6. mars: Sarpsborg 08-Moss, Sarpsborg stadion.

12. mars: Strømsgodset-Sarpsborg 08, Drammen.

18. mars: FFK-Sarpsborg 08, Fredrikstad.

25. mars: IFK Göteborg-Sarpsborg 08, Göteborg.

2. april: Sarpsborg 08-Stabæk, Sarpsborg stadion.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Elvebakken skrev: man nov 14, 2022 7:44 pmHalvorsen er ferdig?
KLUBBLEGENDEN OLE JØRGEN HALVORSEN HAR SPILT SIN SISTE SARPSBORG 08-KAMP

En hedersmann trer nå av, en som har vært i kulissene siden klubbens spede start, en som i 2009 gikk fra dør-til-dør da dårlig økonomi holdt på å velte S08 før det nesten hadde begynt, en som motvillig lot seg selge for å redde klubben, og han som har skåret klubbens viktigste mål: den iskalde straffen i Tel-Aviv som tok oss til Europa League!
Han har også vært innom Sogndal, FFK, Odds og Bodø/Glimt før han kom hjem igjen.

Utenfor fotballbanen er han også kjent som en raus person, åpnet han gården sin for ukrainske flyktninger[/b].]https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/apner-garden-for-ukrainske-flyktninger-for-oss-skulle-det-bare-mangle_sto8845775/story.shtml
Litt vemodig er det at en så lojal spiller ikke kunne fått beskjed tidsnok til å motta hyllesten på siste hjemmekamp, å markere første kamp i 2023 blir liksom ikke det samme.
Lykke til videre i Gjensidige!
Mer hos SA+... SISTE: Ole Jørgen ferdig i Sarpsborg 08

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Her kommer siste nytt fra S08:
Intet nytt å melde...

Uvant med ikke 5-6 nye inn på denne tiden av året...

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Saletros på vei til Caen. Midt på treet i Ligue 2. Trodde Anton kom til å sikte høyere enn som så. Ganske kjip overgang egentlig.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da er det snart pressekonferanse hvor en ny spiller blir presentert. Med all sannsynlighet er det Jeppe Andersen fra Hammarby som dannet en superduo med Junior for drøyt fem år siden. En Billborn-spiller som er bedre defensivt enn offensivt, men det er også en legende blant supporterne deres. Kanskje er det en ledertype som vi har savnet siden Ernemann?

Såvidt jeg forstår er det en ganske annerledes spillertype enn Saletros, som han er tenkt å erstatte. En skal vel være rimelig optimistisk, på grensen til naiv, å tenke at vi kan erstatte sistnevnte med en like god spiller som også er samme spillertype.Tror det kan bli ganske fint jeg, selv om jeg ikke helt kjenner meg igjen i beskrivelsen til Berntsen om at vi skal «forynge» troppen, for deretter å hente en 27-åring fra Obos og en 30 år gammel danske. Reinhardsen passer vel inn, men han blir 24 år om ikke alt for lenge.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da har vi en ny midtbanegeneral. 175 kamper, 10 mål og 15 assister for Hammarby, hvor han også var kaptein. Ganske vanskelig å høre hva som blir sagt på streamen, men det virker som han er mer toveisspiller enn den holdende midtbanespilleren jeg hadde inntrykk av. Blir sikkert bra dette her, ja.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: søn jan 08, 2023 5:20 pm Da har vi en ny midtbanegeneral. 175 kamper, 10 mål og 15 assister for Hammarby, hvor han også var kaptein. Ganske vanskelig å høre hva som blir sagt på streamen, men det virker som han er mer toveisspiller enn den holdende midtbanespilleren jeg hadde inntrykk av. Blir sikkert bra dette her, ja.
Spennende å se om han kan få en ny vår i Solbyen, ifølge svenskafans så har han ikke blomstret de siste årene...
Men han virker som en fighter, og det er en type vi ikke har hatt for mange av i laget!
Född: 1992-02-06
Längd: 178
Moderklubb: Vejle BK
Styrkor: En dynamo på mitten. Aggressiv och elak. Dessutom tillräckligt bra med bollen.
Svagheter: Har haft svårt att hitta formen sista åren. Tar mycket kort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»