Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons sep 01, 2021 12:11 pm Betyr en skadet Molins at vi går tilbake til 3-4-3? 🤔
Må vel gå an å bruke Opseth sammen med Kone, så det håper jeg ikke.
Og så håper jeg Rashad har fått orden på sakene sine og får spilletid: Han har noe som jeg savner hos enkelt andre i laget, en vinnerskalle, en som ikke er redd for å gjøre seg upopulær, en joker.

Janglekopp

Legg inn av Janglekopp »

Tror nok ikke vi får se mye av Rashad fremover. Kone som murbrekker; skal han ha selskap regner jeg med det blir Fardal Opseth. Begynner å bli trangt på midten, og virker som Bohinene foretrekker slitvargar og løpskraft kontra det uforutsigbare. Uten å ha sjekket så har vel ikke Ofkir vært mye på banen i det siste

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Puster lettet ut etter deadline day og gleder meg over at styre og stell i klubben har tatt til fornuft ved å beholde spillere fremfor salg. Var rimelig sikker på at både Vetti og Koné kom til å bli solgt. På toppen av dette så forsterker vi. Jævlig synd med Molins.

Karre sammen 12 poeng på de siste 13 kampene nå så er vi klare for nok en sesong på øverste nivå.

Janglekopp

Legg inn av Janglekopp »

"Har ikke Arkles ankommet? Kanskje noen kunne stikke ned på Rolvsøyhallen i Dikeveien og informert han. Sitter vel der og spiser wienerbrød og drikker kaffe tenker jeg."

Sist jeg hørte fra han, så jobbet han undercover for Football Crime Unit og havnet på glattcella i Grimstad.. Fredrikstad-folk på tur er håpløse, men han ble litt revet med når det dessverre rykket litt for mye i rockefoten. Det var snakk om "vi trener hele vinteren for å komme i form; og når de entrer banen er jubelen enorm" så falt Jørn Andersen-parykken av og han ble avslørt..

Gratulerer ellers med sterk 3-2 seier over G15-laget til VIF. Smaker fugl av dette :o

Janglekopp

Legg inn av Janglekopp »

Janglekopp skrev: tor sep 02, 2021 3:45 pm "Har ikke Arkles ankommet? Kanskje noen kunne stikke ned på Rolvsøyhallen i Dikeveien og informert han. Sitter vel der og spiser wienerbrød og drikker kaffe tenker jeg."

Sist jeg hørte fra han, så jobbet han undercover for Football Crime Unit og havnet på glattcella i Grimstad.. Fredrikstad-folk på tur er håpløse, men han ble litt revet med når det dessverre rykket litt for mye i rockefoten. Det var snakk om "vi trener hele vinteren for å komme i form; og når de entrer banen er jubelen enorm" så falt Jørn Andersen-parykken av og han ble avslørt..

Gratulerer ellers med sterk 3-2 seier over G15-laget til VIF. Smaker fugl av dette :o
Fant sitatknappen også; stort

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Haha. Arkles jo. Hadde aldri trodd du skulle finne frem hit. G15?

Janglekopp

Legg inn av Janglekopp »

Elvebakken skrev: tor sep 02, 2021 5:15 pm Haha. Arkles jo. Hadde aldri trodd du skulle finne frem hit. G15?
Så det ble nevnt et par 16-17 åringer, men så dukket navnet til Tollås Nation opp så det ødela litt av poenget, men sliter med "edit innlegg"

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: ons sep 01, 2021 10:39 pm Puster lettet ut etter deadline day og gleder meg over at styre og stell i klubben har tatt til fornuft ved å beholde spillere fremfor salg. Var rimelig sikker på at både Vetti og Koné kom til å bli solgt. På toppen av dette så forsterker vi. Jævlig synd med Molins.
Over all forventning for min del, hverken Saletros, Vetti eller Kone ble borte! :D
Synd med Molins ja, typisk vår uflaks slikt...

Og etter å ha hørt på SA-podden, så blir jeg meget nysgjerrig på Moubarack Compaore. Bingen skrøt uhemmet av unggutten, og vi har jo fulgt han siden han i lang tid, fra han var 16...

Ser lyst på høsten nå, håper ikke blir skuffet med en gange... :?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ale skrev: søn sep 12, 2021 7:52 pm Tap 2-1 i Haugesund. Ibrahima Koné må stå over mot Rosenborg neste runde med karantene.
Jepp, livet leker... :cry:

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Hvor har det blitt av alle gutta?
Hvor var det det butta?
Hvor er gnurebukken Thola?
Hvor er spradebassen som ble en mester med profilbilder?
Medgangssupportere?

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Elvebakken skrev: søn sep 19, 2021 7:10 pm Medgangssupportere?
Tøysegutt.

---------------

Bør vel være mulig å få seks til ni poeng i disse rundene, iallfall hvis Molins er tilbake:

20. Godset (b)
26. Stabæk (h)
27. Odd (h)
28. Mjøndalen (b)
29. Tromsø (h)
30. Brann (b)

Men det kan fort bli poengfattig frem til november, altså. Ett - to poeng ila disse er kanskje mulig hvis vi har dagen, og dem ikke har det:

21. Lillestrøm (h)
22. Bodø/Glimt (b)
23. Kristiansund (b)
24. Vålerenga (h)
25. Viking (b)

Tipper vi fikser to poeng på de neste fem (Godset, Vålerenga) og åtte på de siste fem (Odd, Stabæk, Tromsø og Mjøndalen).

30 poeng holder i år.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: søn sep 19, 2021 7:33 pm 30 poeng holder i år.
Det tror vi skal gå, om Kone kommer tilbake med samme teft og vilje som siste kamper så har jeg trua. Moulins frykter jeg vi ikke får se mer i år, men blir glade om jeg tar feil. Fardal Opseth får ikke til, bare stang ut. Rashad kan jo overraske om han har fått samlet seg. Har trua på at vi avslutter bedre enn vi startet sesongen. Tvi, tvi... :!:

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Har det noe å si for publikumsfremmøtet på Stadion at hjemmekampen mot Vålerenga vil bli spilt kl.2000 en torsdagskveld sent i oktober versus i en helg? Eller spiller det liten rolle?

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Janglekopp: Ny trener ja. Da har jeg et par forslag. Stahre er snart ledig igjen. Har loset Gøteborg trygt mot bunnen av tabellen og trenger en ny sjanse hos dere. Og den skjeggete babyen fra Trosvik, Nesselqvist? . Trenertalentet som endelig klarer å få Strømmen ned fra OBOS. Der har du to opplagte kandidater.

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Da er det rimelig sikkert at vi spiller i Eliteserien også i 2022. Nytt år, ny trener, nye muligheter

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Sarpingen_1 skrev: søn okt 31, 2021 11:31 pm Da er det rimelig sikkert at vi spiller i Eliteserien også i 2022. Nytt år, ny trener, nye muligheter
Yess, og det blir den 10. sesongen på rad med eliteserie foppal på Enenda.
Det hadde jeg ikke troa på for 20 år siden da samarbeidsklubben kollapset og nedrykket til 3. div var et faktum.
Man kan gjerne klage og syte (ref. Facebookgruppen vår) over tingenes tilstand, men ting kunne vært verre, mye verre!
Men det trengs nok noe harde tak i klubben nå, en liten ryddejobb, og så kan vi igjen spille fotball som gleder Særpingene igjen!

gatedalen15

Legg inn av gatedalen15 »

Elvebakken skrev: man okt 18, 2021 6:08 pm Janglekopp: Ny trener ja. Da har jeg et par forslag. Stahre er snart ledig igjen. Har loset Gøteborg trygt mot bunnen av tabellen og trenger en ny sjanse hos dere. Og den skjeggete babyen fra Trosvik, Nesselqvist? . Trenertalentet som endelig klarer å få Strømmen ned fra OBOS. Der har du to opplagte kandidater.
Håper at Bummen og Klæboe vurderes. Hva de har fått ut av det materialet de har jobbet med er ganske utrolig og de er nok klar for litt større oppgaver

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hva er grunnen til at Bohinen ikke er med videre? Fått til OK resultater.

gatedalen15

Legg inn av gatedalen15 »

Zanick skrev: man nov 01, 2021 5:49 pm Hva er grunnen til at Bohinen ikke er med videre? Fått til OK resultater.
Njaa.. 3 på rad nå som har kommet etter det ble offentliggjort han ikke er med videre.. Kan være tilfeldigheter men litt spesielt.. Startet bra med offensive resultater og trykk, men etterhvert ble det mye rart.. Slapp coaching og en del merkelige bytter, samt en del uttalelser som har vært mildt sagt spesielle.. Blir også nevnt at treningene ikke er imponerende, men det er andrehåndsinfo. Virker i overkant laid-back, og har nok ikke det engasjementet og driven som man forventer i en gammel arbeiderby.. Men han har gjort det han ble brakt inn for; vi holder plassen og da får han godkjent..

gatedalen15

Legg inn av gatedalen15 »

Zanick skrev: man nov 01, 2021 5:49 pm Hva er grunnen til at Bohinen ikke er med videre? Fått til OK resultater.
Njaa.. 3 på rad nå som har kommet etter det ble offentliggjort han ikke er med videre.. Kan være tilfeldigheter men litt spesielt.. Startet bra med offensive resultater og trykk, men etterhvert ble det mye rart.. Slapp coaching og en del merkelige bytter, samt en del uttalelser som har vært mildt sagt spesielle.. Blir også nevnt at treningene ikke er imponerende, men det er andrehåndsinfo. Virker i overkant laid-back, og har nok ikke det engasjementet og driven som man forventer i en gammel arbeiderby.. Men han har gjort det han ble brakt inn for; vi holder plassen og da får han godkjent..

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Zanick skrev: man nov 01, 2021 5:49 pm Hva er grunnen til at Bohinen ikke er med videre? Fått til OK resultater.
Skal ikke se bort ifra at S08 sin sterke mann, Thomas Berntsen, som selv proklamerer at stallen er god nok til å hevde oss nok til å lukte på medalje, ikke mener at Bohinen får ut det han burde av laget. Det skal vel også sies at det så ikke like bra ut for 3 kamper siden som idag.
Skulle Bohinen forsette og plukke skalper, så kan man jo også svelge en liten kamel og tilby kontrakt allikevel 8-)

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Jeg tror prosjekt Bohinen forblir et avslutta kapittel i klubben uavhengig av hvordan resultatene blir de siste kampene. Det er også helt greit. Lars kom in i klubben på grunn av en ekstraordinær situasjon og han solgte seg inn med at han var ledig der og da. Kunne begynne på jobb neste dag og han måtte ikke kjøpes fri. Takk for innsatsen, resultatet ble bedre en jeg frykta

Nå håper jeg klubben har brukt tia godt. Nå har i alle fall ikke tidspress vært en faktor. Jeg savner en langsiktighet på trenersiden. Det tar tid å forme laget rundt en trener og historien viser at hyppige trenerbytter sjeldent bringer glede

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Malacay skrev: tir nov 02, 2021 12:25 am Dere har jo litt problemer med hyppige spillerbytter også. Det er vanskelig å være trener når 7. far i huset har som eneste mål å kjøpe billig og så selge unna.
Jepp, om vi kunne ha beholdt de "juvelene" som vi får fram litt lenger enn til første mulighet åpner seg, så hadde livet vært litt enklere.
Berntsen sier det jo selv her: Berntsen om Koné: – Prisen har doblet seg
Blir jo dobbel bonus det, skulle være i hans interesse... ;)

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Deilig med sikret plass og ny sesong på øverste nivå. 10 år på rad på øverste nivå er en meget bra prestasjon.

Relativt udramatisk at Bohinen ikke blir med videre. Har vært avtalen hele tiden at han er trener ut sesongen. Syns Bohinen viser at han ikke har de taktiske egenskapene som skal til. Mange merkelige bytter. Skrekkeksempel er B/G kampen der han bytter ut Dyrestam på slutten når vi har 1 poeng i boks og setter inn Utvik som har vært ute mange kamper med skade. Jeg var helt sikker på at Dyrestam var skadet noe han ikke var. Man bytter ikke ut en midtstopper som har full kontroll kampen gjennom i det 83 min. Da tar du ut en offensiv spiller og setter inn Utvik som ekstra midtstopper. Bare den er oppsigelsegrunn i mitt hode.
Mot Enga så velger han å ha to ledige seter på innbytterbenk og ingen spisser. Fardahl Opseth blir henvist til tribunen. Håpløst.

Absolutt greit med ny trener tenker jeg...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: tor nov 04, 2021 9:44 pm ...
Mange merkelige bytter. Skrekkeksempel er B/G kampen der han bytter ut Dyrestam på slutten når vi har 1 poeng i boks og setter inn Utvik som har vært ute mange kamper med skade. Jeg var helt sikker på at Dyrestam var skadet noe han ikke var. Man bytter ikke ut en midtstopper som har full kontroll kampen gjennom i det 83 min. Da tar du ut en offensiv spiller og setter inn Utvik som ekstra midtstopper. Bare den er oppsigelsegrunn i mitt hode.
Mot Enga så velger han å ha to ledige seter på innbytterbenk og ingen spisser. Fardahl Opseth blir henvist til tribunen. Håpløst.

Absolutt greit med ny trener tenker jeg...
Støttes 100%. Bestemødrene på facebook gruppa starter vel snart en egen gruppe "Vi som vil beholde Bohinen", men jeg er enig med deg uansett.
Synes ikke han har briljert.

gatedalen15

Legg inn av gatedalen15 »

Snart julaften - en konjakk for oss og vurderer å tenne et lys for Fredrikstad. Kan garantert si at den kampen vil aldri bli overtruffet. Vi kan vinne serien, cupen osv men den kampen ryddet opp i 30 års bagasje

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Hva tenker dere om å få lokaloppgjøret mot Fredrikstad tilbake igjen? Det vil vel skje før eller siden. Vil vel tro det gir en voldsom interesse i hele regionen.

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

gatedalen15 skrev: fre nov 05, 2021 11:11 pm Snart julaften - en konjakk for oss og vurderer å tenne et lys for Fredrikstad. Kan garantert si at den kampen vil aldri bli overtruffet. Vi kan vinne serien, cupen osv men den kampen ryddet opp i 30 års bagasje
Datoen leverte greit den :)

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

En relativt kjedelig kamp til det var igjen 15 min. Fossefallet markerte datoen med å synge sangene til de fleste av gutta som var med å slå FFK i 2009. God stemning i høstregnet.

Må dette bare fortsette. Så utrolig deilig å ikke bekymre seg for nedrykk på slutten av sesongen i år.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Kl 14 på SR bank arena spilles denne.

Sarpsborg 08 er underdogs, men har bevist gjennom å slå gode lag som Fredrikstad, Rosenborg, Vålerenga i kvartfinalen og Molde i semifinalen, at de har potensial til å slå nok et godt fotballag.
S08 tapte 5-0 for Viking i serien sist, dog med 3 sentrale spillere ute. Dette kan bli det første gullet til S08.
Tvi, tvi!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»