Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Spradebassen

Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Spradebassen »

'
Ny klubbtråd på nytt forum. Sakset inn fra vår eminente bruker, Sarpsborg08's, tidligere klubbtråd på VGD + oppdatert historikk/supplert.

Sarpsborg 08 Fotballforening ble stiftet 15. januar 2008. Hjemmebane: Sarpsborg stadion.
Supporterklubb Fossefallet.


http://www.sarpsborg08.no/
https://www.sarpsborg08.no/om-stadion/k ... rg-stadion
https://no.wikipedia.org/wiki/Sarpsborg ... llforening
http://fossefallet.net
https://www.facebook.com/sarpsborg08
https://www.facebook.com/groups/504820029568631/
https://www.facebook.com/fossefallet/

2008: 10. plass i 1. divisjon. NM 3. runde: Sarpsborg 08-Vålerenga 2-3.

2009: 5. plass i 1. divisjon. :!: FFK blir slått 2-0 i kvalik og et gryende troneskifte i Østfoldfotballen var et faktum. Sarpsborg 08 vant deretter 3-2 hjemme mot Kongsvinger, men tapte bortekampen 1-3. NM 2.runde: Sarpsborg 08-Eidsvold TF 2-3.

2010: 2. plass i 1. divisjon. Direkte opprykk. NM 3. runde: Sarpsborg 08-Hønefoss 2-2, 3-5 etter straffer.

2011: 16. plass i Tippeligaen. Laget endte dermed sist på tabellen og rykket ned med 21 poeng. NM 4. runde: Aalesund-Sarpsborg 08 3-0.

2012: 2. plass i 1. divisjon. Direkte opprykk. NM 3. runde: Hødd-Sarpsborg 08 2-1

2013: 14. plass i Tippeligaen. Vant kvalik for å beholde plassen. Sarpsborg 08-Ranheim 1-0 og Ranheim-Sarpsborg 08 0-2. NM 2. runde: Kvik Halden-Sarpsborg 08 1-0.

2014: 8. plass i Tippeligaen. NM Semifinale: Odd-Sarpsborg 08 5-2.

2015: 11. plass i Tippeligaen. :!: NM Cupfinale: Rosenborg-Sarpsborg 08 2-0.

:!: Sarpsborg 08 sitt langsiktige mål var å ha et lag i Tippeligaen 2016 (1000-års jubileet for byen). Gratulerer!

2016: 6. plass i Tippeligaen. NM kvartfinale: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 4-0.

2017: :!: 3.plass i Eliteserien. Tok med dette klubbens første medalje og kvalifiserte seg samtidig til spill i Europacup. :!: NM Cupfinale: Lillestrøm-Sarpsborg 08 3-2

2018: 8.plass i Eliteserien. NM 3.runde: Ham-Kam-Sarpsborg 08 1-0.

:!: Sarpsborg 08 kvalifiserte seg dette året til gruppespill etter å ha måttet kvalifisere hele veien. Vi beseiret fortløpende Islandske IBV, Sveitsiske FC St.Gallen, Kroatiske NK Rijeka. Sarpsborg 08 avgjorde så en høydramatisk playoff i Tel Aviv, mot Maccabi Tel Aviv, der sarpingen, Ole Jørgen Halvorsen, iskalt satte straffen i 81'te minutt som sikret Sarpsborg 08 avansement til gruppespill. Hele Sarpsborg levde europadrømmen til det fulle, og vi spilte fantastiske gruppespillkamper mot Malmø, Besiktas og Genk. For en fest! Dette står foreløpig igjen som klubbens største prestasjon og høydepunkt.

2019: 12.plass i Eliteserien. NM 3.runde: Tromsdalen-Sarpsborg 08 1-0.

2020: 12.plass i Eliteserien. NM avlyst dette året pga. koronapandemi


Velkommen til Sarpsborg 08 sin klubbtråd og velkommen til solbyen Sarpsborg for å oppleve Østfolds stolthet; Sarpsborg 08!
Sist redigert av Spradebassen den tir jul 20, 2021 11:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Flere særpinger på dette forumet eller er jeg i ensom majestet?

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Etter å ha "slitt" oss videre i cupen så står nå Bakke og LSK for tur. Tipper Bohinen går tilbake til 3-4-3 og ikke tar sjansen på 3-5-2 som ble testet ut i Halden. Kan vi overraske de gule og den jevne sarping med en borteseier på Åråsen? Alt er selvsagt mulig men da gjelder 110% innsats igjen. Må innrømme at jeg sliter med å ha troa før dette oppgjøret.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: tir jul 20, 2021 10:28 pm Flere særpinger på dette forumet eller er jeg i ensom majestet?
Er'e her det er party?

Robin

Legg inn av Robin »

Moderat stemning so far. Satse på at flere travere finner veien.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

SA+: https://www.sa.no/ser-en-positiv-utvikl ... 46-1082749

Magnar Ødegård har trua og avslutter like godt med "Blir moro å vinne på Åråsen"...

Selv er jeg litt mer reservert, men LSK er gode i år og det er mot de gode vi faktisk presterer...
Tvi, tvi!

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

[b skrev:Ziggy[/b] post_id=15500 time=1627461048 user_id=600]

Velkommen til nytt forum MacPerson? Nytt navn eller annen person? Edit: Så det nå at du er gode gamle MacPerson.

Og ja....det er her det er party selv om det forløpig står kun et par-tre stk og henger rundt grillen :D

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: ons jul 28, 2021 12:43 pm Velkommen til nytt forum MacPerson? Nytt navn eller annen person?
Og ja....det er her det er party selv om det forløpig står kun et par-tre stk og henger rundt grillen :D
Takk for det, og bra du tok ansvar og lagde klubbtråden!
SAmme person som MacPerson på vgd, men følte for å bytte nick 8-)
Så får vi se da om resten av sarpingene fra VGD ender opp her, eller om det tynnes veldig i rekkene.
Jeg prøvde å linke til denne tråden på VGD, men havnet kjapt i skammekroken der gitt...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

https://www.sa.no/bohinen-om-overgangsv ... 46-1082776
Sarpsborg 08 er det laget i eliteserien som skaper færrest store sjanser. Laget har også færrest avslutninger på mål, og ingen andre lag i serien har scoret så lite som de blåhvite. Nå vil Lars Bohinen ha forsterkninger.
– Vi er av den oppfatning av at vi ønsker å forsterke oss, bekrefter Lars Bohinen overfor SA.

Har hatt samtaler om overganger
1. august til 31. august har norske klubber igjen mulighet for å hente inn forsterkninger når overgangsvinduet åpner.

Sportssjef Thomas Berntsen i Sarpsborg 08 har tonet ned overgangsprat men utelukker samtidig ikke at det kan skje endringer i troppen. Han er tydelig på at i så fall må skje med selvfinansiering – at noen spillere må ut hvis noen skal inn.

Sarpsborg 08 skaper færrest sjanser i eliteserien og scorer færrest mål. Dette blir et vindu hvor klubben har mulighet til å forsterke de offensive leddene.
****************
Hva slags spillere kan vi få om vi skal selvfinansiere overganger i dette vinduet? Eller, hvem/hvor mange må vi få solgt til å kunne kjøpe kvalitet? Lurer ille på om vi får noen inn nå... :?:

toolshed

Legg inn av toolshed »

Spradebassen skrev: tir jul 20, 2021 10:28 pm Flere særpinger på dette forumet eller er jeg i ensom majestet?
Du er nok ikke i ensom majestet, men jeg er litt avventende her siden dette forumet veldig ofte kan virke som en ad hoc-bevegelse der å straffe vgd er hovedmålet.

Oavsett. Kampen i går hadde vært fin om vi hadde hatt målscorere. Det har vi ikke.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

toolshed skrev: tor jul 29, 2021 10:44 amen ad hoc-bevegelse der å straffe vgd er hovedmålet.
Håper og tror fridiskusjon har kommet for å bli, ihvertfall for Fotball Norsk. Befriende med et "uavhengig" forum som er åpent 24/7, ikke nedlesset av reklame.
Amen.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Har ikke Arkles ankommet? Kanskje noen kunne stikke ned på Rolvsøyhallen i Dikeveien og informert han. Sitter vel der og spiser wienerbrød og drikker kaffe tenker jeg.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Elvebakken skrev: tor jul 29, 2021 1:48 pm Har ikke Arkles ankommet? Kanskje noen kunne stikke ned på Rolvsøyhallen i Dikeveien og informert han. Sitter vel der og spiser wienerbrød og drikker kaffe tenker jeg.
Undertegnede er utestengt fra VGD ettersom jeg kamuflerte inn en post med link til dette ny forumet. Ellers skulle man kanskje bare bombardert alle tråder og temaer på VGD med hinting til dette nye forumet... 8-)

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

SA+: Styreleder i Sarpsborg 08, Hans Petter Arnesen tar gjerne en diskusjon med den sportslige ledelsen i klubben om de ønsker ekstra midler til spillerkjøp i det kommende overgangsvindu.


Styreleder i Sarpsborg 08, Hans Petter Arnesen tar gjerne en diskusjon med den sportslige ledelsen i klubben om de ønsker ekstra midler til spillerkjøp i det kommende overgangsvindu.

– Vi er i jevnlig dialog med daglig ledelse og sport – i forhold til klubbsituasjonen og hva som presteres på banen. Vi i styret har også gitt beskjed om at hvis de trenger ekstra midler så kan vi sette vi oss ned for å diskutere det, sier Arnesen.

Ikke hørt noe
– Mener du at dere stiller penger til rådighet til spillerkjøp i det kommende overgangsvindu?
– Jeg mener at budsjettet er satt. Men skulle det være behov for noe ekstraordinært, så er styret åpen for dialog, sier han.

– Har styret blitt kontaktet angående dette?
– Ikke foreløpig – verken av administrasjon eller sport.
********************************************************
Betyr det at det er lov å håpe på en reell forsterkning i sommer?? :o

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Ny spiss klar for Sarpsborg 08.Vi kommer vel uansett ikke til å se noe te'n før om et par sesonger tenker jeg. Skal sikkert rett i rugekassa, tilvenne seg norsk fotball, bla,bla, bla....og når han endelig kommer på banen så blir han solgt etter noen få kamper. Spennende signering er det uansett.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... ory.shtml

toolshed

Legg inn av toolshed »

Hva ska vi gjøræ for ente å rykke ner æ?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

toolshed skrev: tir aug 10, 2021 5:23 pm Hva ska vi gjøræ for ente å rykke ner æ?
Jo, vi prøvær han dærre som var skadæ hele 2019, han som ent'e kunne spellæ på plæstikkgresset våres!

toolshed

Legg inn av toolshed »

Ziggy skrev: ons aug 11, 2021 11:14 pm Jo, vi prøvær han dærre som var skadæ hele 2019, han som ent'e kunne spellæ på plæstikkgresset våres!
Mente så klart RØKKE ner. Jamen så bra, da! Dette går bra.Nå trenger vi bare en midtstopper med grønn stær på 39 og en midtbanekriger med kunstig hoft på 43.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

«Vi må forynge stallen vår.»

Henter Molins (32), som faktisk ikke er langt unna å dra snittet ned.

Hadde aldri sett for meg at vi skulle ha Stoke anno 2010 som modell for hvordan bygge opp laget. Men her er vi altså.

(Ps. positiv til Molins som type, men får litt fnatt av den «god dag mann, økseskaft»-greia som pågår om dagen).

Uansett utfall denne sesongen, så må noen seriøst ta tak i seg selv og stille de eksistensielle spørsmålene. Kan ikke gå inn i en ny sesong med geriatrisk avdeling på flankene og revmatologisk avdeling sentralt. S08 er en fotballklubb – å sysselsette det norske helsevesenet er ikke deres oppgave.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ikke voldsomt med liv i denne tråden, men det er iallfall litt liv rundt overgangsvinduet:

- Bodø/Glimts bud på Vetti ble avslått. Berntsen bekrefter i dagens SA.
- Blackpools venstreback, James Husband, ble koblet til klubben. Ble dementert fem minutter senere, før det ble klart at Husband var klar for en klubb i Emiratene eller noe.

Vi trenger en venstreback, så ønsker initiativet velkommen – helt uavhengig om det var hold i det eller ei.

Ellers var det jo veldig hyggelig med en seier i helgen. Ikke voldsomt imponerende spill, men poeng er poeng.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvilken spillertype er Vetti? Potensiale? Glimt overrasker meg alltid ved å gå etter spillere jeg knapt har sett spille...

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Nordlys skrev: tir aug 17, 2021 6:08 pm Hvilken spillertype er Vetti? Potensiale? Glimt overrasker meg alltid ved å gå etter spillere jeg knapt har sett spille...
Veldig god ballspiller. Har stor ro, leser spillet meget godt. Kanskje ikke den modigste i pasningsvalgene, men det kan like gjerne være fordi 08 er håpløse fremover. Kan bli en utrolig god fotballspiller, men han er lagd av kjeks. Når han først er tilbake, er han overraskende raskt tilbake på nivået før skaden. Holder han seg skadefri, skal han ha mulighet til å bli blant de aller beste midtbanespillerne i Eliteserien.

Har stort sett vært skadet siden 2018.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

MrCooger skrev: tir aug 17, 2021 3:43 pm - Bodø/Glimts bud på Vetti ble avslått. Berntsen bekrefter i dagens SA.
- Blackpools venstreback, James Husband, ble koblet til klubben. Ble dementert fem minutter senere, før det ble klart at Husband var klar for en klubb i Emiratene eller noe.
- Berntsen er i Danmark for å se på nyervervelser. De nye afrikanerne som har kommet er mer langsiktige case, så han er nå på utkikk etter umiddelbare forsterkninger. Er hovedsakelig på leting etter en sentral midtbanespiller.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons aug 18, 2021 10:58 am Er hovedsakelig på leting etter en sentral midtbanespiller.
Hvem skal ut?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Forøvrig blir jeg fortsatt lettere forarget over at Plaffeministeren aldri fikk sjansen av Geir Bakke noen år tilbake...

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ziggy skrev: ons aug 18, 2021 4:43 pm
MrCooger skrev: ons aug 18, 2021 10:58 am Er hovedsakelig på leting etter en sentral midtbanespiller.
Hvem skal ut?
Godt spørsmål.

- Nå har jo Vetti allerede blitt lenket ut. Kan vel forsvinne om det legges på noen mynter til.
- Pálsson har vel ikke vært noen åpenbaring, selv om han ikke har gjort det noe dårligere enn resten. Skjønner ikke helt hvem som vil kjøpe han ut tho.
- Næss virker til å falle mellom noen stoler. Kan sikkert få noen kroner for han.
- Salétros burde vel være interessant for bedre klubber.
- Mendy blir nok en stund til, men virker å være et stykke unna laget. Utlån?
- Så spøker det vel litt for Ofkir, Halvorsen og Soltvedt om det blir 3-5-2 fremover – selv om de åpenbart ikke er sentrale midtbanespillere. Ofkir og Soltvedt kan man sikkert få et lite vederlag for, uten at det er snakk om de store summene.

At man ikke ser til Lindseth for den rollen, og heller henter inn en ny venstrevingback skjønner jeg ikke helt, men.

Hva tror du?

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Nå har klubben hatt en skada Vetti på lønningslista så lenge at jeg tenker at de like gjerne kan fortsette litt til. Han er ung og potensialet er stort bare de får gutten til å holde seg skadefri

Jeg tviler på at klubben får store summer for han nå

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons aug 18, 2021 5:58 pm Hva tror du?
Jeg håper mer enn tror, Palsson og Halvorsen.
Palsson ser jeg ikke hva som er unikt med, og Halvorsen (snufs) har de beste åra bak seg ..
Håper også på en skikkelig sjef i forsvaret, til å hjelpe Utvik. En sånn som Horn skulle ha vært.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Sarpingen_1 skrev: ons aug 18, 2021 6:28 pm Nå har klubben hatt en skada Vetti på lønningslista så lenge at jeg tenker at de like gjerne kan fortsette litt til. Han er ung og potensialet er stort bare de får gutten til å holde seg skadefri

Jeg tviler på at klubben får store summer for han nå
Enig, og så håper jeg om han blomstrer i høst/neste år at han forlenger med oss, som takk for tålmodigheten slik at han ikke går gratis eller vi må selge han et FFK brød elns...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ziggy skrev: ons aug 18, 2021 11:05 pm
MrCooger skrev: ons aug 18, 2021 5:58 pm Hva tror du?
Jeg håper mer enn tror, Palsson og Halvorsen.
Palsson ser jeg ikke hva som er unikt med, og Halvorsen (snufs) har de beste åra bak seg ..
Håper også på en skikkelig sjef i forsvaret, til å hjelpe Utvik. En sånn som Horn skulle ha vært.
I følge Sogn Avis forlater Emil Pálsson Sarpsborg 08. Greit det, men om dette skal være et selvfinansierende vindu blir vel ikke erstatteren en "stjerne"...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»