Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

Champis skrev: tir mar 15, 2022 10:43 pm Jeg har ikke stålkontroll på Sarpsborg, men jeg har sett dem litt i treningskampene. Mitt inntrykk er at man er sterkere i fjor, og har et bedre offensivt. spill enn i fjor. Men mulig dere supportere ikke har den samme oppfatningen?
Har jo forhåpninger, men vi bare møtt antatt svakere motstand, unntaket er Krashnodar men russiske lag og treningskamper er hummer og kanari...
Vi er vel bedre offensivt rettet ifht i fjor, og stemningen er god. Men fortsatt er vi lite matchet så er spent...

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Ziggy skrev: tir mar 15, 2022 5:57 pm Har vi fokusert kun på angrepsfotball og ingen defensiv strategi?
Bra spørsmål!

Veldig positiv oppkjøring og total dominans i første tellende kamp mot Åsane lover godt. Moldekampen blir sesongens første skikkelige "tester" og jeg er veldig spent om gegenpresset lykkes eller om vi får en skikkelig realitycheck på Aker stadion. Molde kan fort straffe oss brutalt hvis vi går så hardt på som vi har gjort hittils men Billborn fronter jo et spill der vi heller vinner 4-3 enn 1-0 da. Likær helt klart den instillingen altså... Dette med at vi på død og liv skal spille oss ut bakfra, også mot offensivt press, kommer til å bli et psykisk mareritt for oss supportere frykter jeg. Håper de varierer den varianten med lange utspill så en ikke ender på Kalnes etter 3 kamper.

Forsiktig optimist før årets sesong og klar for nok en cupfinale!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: tir mar 15, 2022 11:38 pm Bra spørsmål!

Veldig positiv oppkjøring og total dominans i første tellende kamp mot Åsane lover godt. Moldekampen blir sesongens første skikkelige "tester" og jeg er veldig spent om gegenpresset lykkes eller om vi får en skikkelig realitycheck på Aker stadion. Molde kan fort straffe oss brutalt hvis vi går så hardt på som vi har gjort hittils men Billborn fronter jo et spill der vi heller vinner 4-3 enn 1-0 da. Likær helt klart den instillingen altså... Dette med at vi på død og liv skal spille oss ut bakfra, også mot offensivt press, kommer til å bli et psykisk mareritt for oss supportere frykter jeg. Håper de varierer den varianten med lange utspill så en ikke ender på Kalnes etter 3 kamper.

Forsiktig optimist før årets sesong og klar for nok en cupfinale!
Ja satt med rynke i panna noen ganger sist kamp når man skulle finspille seg ut fra egen dødlinje hele tiden. Det kan gi oss noen baklengs om det ikke kan gjøres unntak.
Men vil som du sier heller ha målrike kamper der vi vinner, enn kjedelige 0-0 kamper :D

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Anders Kristiansen med egen YT kanal, litt innside stuff fra andre enn klubben sjøl skader jo ikke :)


Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

... og 11 år siden i dag siden den første Eliteseriekampen på Enenda stadion i moderne tid.
Endte med nedrykk, men rett opp igjen å ha vært der siden, hadde ikke trodd det når den første SAMS havarerte så det sang med Karl Petter Løken og co. i år 2000...
10. året på rad på toppen, la det bli 10 nye!
Molde og Solskjær ble tatt på senga 18. mars 2011!
https://fb.watch/bQp73St41k/

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Ziggy skrev: fre mar 18, 2022 5:01 pm ... og 11 år siden i dag siden den første Eliteseriekampen på Enenda stadion i moderne tid.
Molde og Solskjær ble tatt på senga 18. mars 2011!
De fleste blir tatt der. 🛌

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

AcsOnFire skrev: fre mar 18, 2022 5:34 pm De fleste blir tatt der. 🛌
:lol:

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Sola skinner i solbyen Sarpsborg og jeg har jævlig trua på åtets utgave av Sarpsborg 08. Deilig at sesongen er i ferd med å starte

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Sjanse for seier mot Molde siden laget er plaget av skader. Så dere møter nok et annet lag enn forventet

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Ale skrev: søn mar 20, 2022 2:36 pm I dag skal dere ut av cupen. La det være klinkende klart.
Ok

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da fikk vi en liten reality check, og greit var det etter at euforien var i ferd med å ta av. Får øve mot litt tøffere motstand enn Obos fram mot seriestart.

Robin

Legg inn av Robin »

Litt seige mot etablert, ikke sett noe i pr, men laget er satt i et 4-2-3-1 system? Halvorsen/Maigaard som kanter ikke helt optimalt. Halvorsen ikke god nok åpenbart. Viktig del av jobben til Bilborn å få det beste ut av Saletros/Maigaard/Lindseth. Mye dype løp hjemover for Saletros og ender ikke ofte nok i gode posisjoner.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Sum, sumarum så ble vel kampen litt som fryktet bakover. Mye rom å leke seg i for Molde. Når det da i tillegg lugger litt for siste pasningen fremover så skaper vi desverre ikke nok. Jeg syns likevel det er positive takter offensivt og med flere kamper i dette systemet så vil presisjonen bedres og bakrommet heller ikke bli så sårbart. Er ikke helt enig i kritikken på fb om at vi igjen er tilbake til fantasiløst spill med for mye støttepasninger som vi har hatt tidligere sesonger med ballbesittende spill. Det er et mye tydligere mønster og gjennombrudd/fremdrift nå enn tidligere og dette vil bare sitte bedre og bedre for hver kamp som spilles. At det lugger i dag har selvsagt også å gjøre med kvaliteten Molde innehar. Vi får nok mer ro og rom mot dårligere motstand. Liker godt at vi forsøker å styre kampen etter våre premisser og syns alt i alt at vi gjennomfører godt selv om vi ble et nummer for små denne gang.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Robin skrev: søn mar 20, 2022 6:32 pm Halvorsen/Maigaard som kanter ikke helt optimalt. Halvorsen ikke god nok åpenbart. Viktig del av jobben til Bilborn å få det beste ut av Saletros/Maigaard/Lindseth. Mye dype løp hjemover for Saletros og ender ikke ofte nok i gode posisjoner.
Tenker også at Halvorsen er litt "over the top" når motstander er top 3. Maigaard derimot har vært veldig god i oppkjøringen og kombinasjonen Saletros/Maigaard/Lindseth/Molins er veldig spennende. Litt bekymret for at vi blir for avheng av Molins men vi kan jo håpe han holder seg skadefri fremover.

Robin

Legg inn av Robin »

Spradebassen skrev: søn mar 20, 2022 10:21 pm
Tenker også at Halvorsen er litt "over the top" når motstander er top 3. Maigaard derimot har vært veldig god i oppkjøringen og kombinasjonen Saletros/Maigaard/Lindseth/Molins er veldig spennende. Litt bekymret for at vi blir for avheng av Molins men vi kan jo håpe han holder seg skadefri fremover.
08 spyr jo ut videoer på alle SOME-kanaler om dagen, ser jo at Halvorsen - med Thomassen spesielt er en av de virkelig vokale i garderoben. Så har nok en fin verdi i klubben og holder seg godt fysisk i og for seg. Skulle dog sett noe mer spennende inn på kanten om man skal spille med kanter i år. Ser veeeldig tynt ut. Hadde vært en ypperlig anledning for Berntsen å dra noe opp fra Afrika-forbindelsene sine. Signerte man ikke en senegaleser i fjor sommer?

Den kvartetten blir instrumental for hvorvidt vi får en god sesong eller ikke, jeg er ikke sikker på at 4-2-3-1 får det beste ut av dem.
Personlig oppfatning er at 3-4-3 kler troppen bedre, så får jeg sate på at Bilborn motbeviser det.

Molins må for guds skyld holde seg skadefri ja. Opseth ikke vært helt det man håpte på ennå.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ale skrev: søn mar 20, 2022 11:24 pm Dere ender nok midt på tabellen i ES. Chin up, guttær.
Tar det hver gang ifht Obos og nedrykk 8-)

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Funk greit med litt uredigert video på denne måten, for fansen vaffal..

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Merkelig oppførsel.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Ale skrev: lør mar 26, 2022 4:00 pm Hårsår gjeng.
Hva har jeg gått glipp av?

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da har Berntsen kommet ut av dvalen. Martin Høyland inn, og klubben melder om enda en signering på Twitter. Har ikke fått med meg noen rykter om hvem det kan være, så da spørs det vel ikke om det er en eksotisk variant.

Edit: Jørgen Horn klar for nye halvannet år. Ikke spesielt eksotisk. Men veldig gledelig!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ale skrev: lør mar 26, 2022 4:00 pm Hårsår gjeng. Dere vinner nok cupen en vakker dag dere også.

Bilde
Takk for beroligende ord, ble varm i sjela her nå!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: man mar 28, 2022 5:02 pm Da har Berntsen kommet ut av dvalen. Martin Høyland inn, og klubben melder om enda en signering på Twitter. Har ikke fått med meg noen rykter om hvem det kan være, så da spørs det vel ikke om det er en eksotisk variant.

Edit: Jørgen Horn klar for nye halvannet år. Ikke spesielt eksotisk. Men veldig gledelig!
Høyland visstnok som en del av overgangen til Næss tidligere, må innrømme at jeg ikke har hørt om han en gang men vi kan jo aldri få for mange midtbanespillere... :D

Håper Horn får en sesong uten skader nå da, og en fin avslutning på karrieren,. det fortjener han!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

2 kampers karantene på Skålevik for taklingen mot Molde i kvartfinalen :!:
Litt i overkant spør du meg...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Berntsen sier at det ikke skjer noe i dag.
Bra, da beholder vi Saletros og Lindseth, viktigere det enn å få inn en spiss i vår prisklasse... 8-)

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Ziggy skrev: tir mar 29, 2022 6:24 pm 2 kampers karantene på Skålevik for taklingen mot Molde i kvartfinalen :!:
Litt i overkant spør du meg...
Det er minste straff for den type forseelse på direkte rødt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

SuperGunners10 skrev: tor mar 31, 2022 8:27 pm Det er minste straff for den type forseelse på direkte rødt.
Riktig, takk for info , da var det ikke annet å forvente...

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Dagen er kommet!!

LYKKE TIL SÆRPINGÆR!

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Mye slurvefeil, sitter liksom ikke helt. Men det er vel ikke til å stikke under en stol at Viking er et mer samspilt og mye bedre lag p.d.d.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Surt!

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Takk for kampen! Åpen og artig kamp. Alltid tungt å få en slik på slutten, men tror dere får mer å juble for senere i sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»