Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Daltrey

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Daltrey »

Ziggy skrev: lør jul 01, 2023 1:08 pm
Elvebakken skrev: lør jul 01, 2023 7:50 am Bare vent til han ser " byen" og tester biffsnadderet på Egon. Blir ikke helt det samme å rusle ned St. Mariegate i særp som på Las Ramblas. Gutten må jo fått et innfall av akutt sinnsykdom da han signerte de papirene.Tipper han overpresterer noe innihelvete for å komme seg videre. Nei den var stygg. Lykke til guttær.
Las Ramblas...pfft!
Hørt om Pæsdekommen eller??
Den største frykten er at han tar en tur til Nye Sarpsborg og ser hvor flott det er i den lille verdensmetropolen. Da blir det nok kontraktsbrudd og signering for FFK sporenstreks :?

Nei, vi får gjøre som med de andre talentene som kommer inn fra utaskjærs; lenke de fast i kjelleren til Alexander Klaussen...
Hehe, har litt groggy syn om dagen, og leste "lenke de fast i Alexander Kielland" :shock:

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Assi skrev: lør jul 01, 2023 10:01 am Bare vent til han ser " byen" og tester biffsnadderet på Egon. Blir ikke helt det samme å rusle ned St.
Takker ! Det blir flott med såpass mange internasjonale profiler i Nedre Glomma. Har Tarik skrevet under ennå for å vise sin ubetingede kjærlighet til klubben, byen og menneskene ?
I 2025? blir'e ekte lokalderby med fetterne Elyounoussi på banen, du leste det først her 😎

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Faen ta de ass, er det mulig å ikke ha litt is i magen?

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/chri ... t-til-genk

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ziggy skrev: tor jul 06, 2023 1:11 pm Faen ta de ass, er det mulig å ikke ha litt is i magen?

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/chri ... t-til-genk
Jeg er spent på rasjonalet bak salget. Joda, de sier det ville vært uforsvarlig å si nei. Men sjansene er relativt store for at vi kunne fått en del millioner mer om vi hadde ventet et år. Nå selger vi oss på sett og vis ut av kampen om medaljene og europaspill, som jo er en del millioner.

I mitt hode er det fire grunner til at salget nå gir mening:

1. Tilbudet var for godt til å være sant, og dermed bør det være høyere enn prisen det spekuleres i (evt. med en heftig opsjonalitet i form av videresalgsklausul).
2. Gutten var misfornøyd med å være i klubben eller ble lovet et salg asap da han signerte. Har ikke spesielt stor tro på verken det ene eller andre.
3. Vi trengte ekstra kapital for å få råd til å resignere Utvik. Dette er kanskje det beste scenarioet.
4. De har ett eller to ess i ermet som vil løfte laget som helhet. Lite sannsynlig, men nå hentet vi jo en fra Barcelona litt ut av det blå.

Her tar jeg da for gitt at den økonomiske situasjonen i klubben var god fra før. Om vi befant oss i negativt terreng så er det en annen sak.

Spørsmålet er nå hvordan laget blir seende ut frem til overgangsvinduet åpner. Tibbling er vel det naturlige valget som erstatter, men han har ikke overbevist noen i år. Ikke minst blir han da flyttet over på venstre flanke, som gjør at Maigaard må tilbake på høyre. Ikke en bra løsning, all den tid han har vært vesentlig bedre på venstresiden, og samspillet med Soltvedt er milevis bedre enn Soltvedt/Tibbling.

Hoel Andersen en joker naturligvis, og det er vel ikke helt utenkelig at Torp kan bli flyttet på kant for å få plass til Andersen, Junior, Lundqvist og Maigaard fra start.

Dersom det kommer en norsk erstatter, som jo er sannsynlig ref. utenlandskvoten, håper jeg de ser til Sogndal. Vi er sikkert ikke alene om å se på Ørjasæter, og det er helt sikkert større klubber enn oss på den interesselisten, men han hadde vært et spennende valg.

lund

Legg inn av lund »

MrCooger skrev: tor jul 06, 2023 1:47 pm
Ziggy skrev: tor jul 06, 2023 1:11 pm Faen ta de ass, er det mulig å ikke ha litt is i magen?

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/chri ... t-til-genk
Jeg er spent på rasjonalet bak salget. Joda, de sier det ville vært uforsvarlig å si nei. Men sjansene er relativt store for at vi kunne fått en del millioner mer om vi hadde ventet et år. Nå selger vi oss på sett og vis ut av kampen om medaljene og europaspill, som jo er en del millioner.

I mitt hode er det fire grunner til at salget nå gir mening:

1. Tilbudet var for godt til å være sant, og dermed bør det være høyere enn prisen det spekuleres i (evt. med en heftig opsjonalitet i form av videresalgsklausul).
2. Gutten var misfornøyd med å være i klubben eller ble lovet et salg asap da han signerte. Har ikke spesielt stor tro på verken det ene eller andre.
3. Vi trengte ekstra kapital for å få råd til å resignere Utvik. Dette er kanskje det beste scenarioet.
4. De har ett eller to ess i ermet som vil løfte laget som helhet. Lite sannsynlig, men nå hentet vi jo en fra Barcelona litt ut av det blå.

Her tar jeg da for gitt at den økonomiske situasjonen i klubben var god fra før. Om vi befant oss i negativt terreng så er det en annen sak.

Spørsmålet er nå hvordan laget blir seende ut frem til overgangsvinduet åpner. Tibbling er vel det naturlige valget som erstatter, men han har ikke overbevist noen i år. Ikke minst blir han da flyttet over på venstre flanke, som gjør at Maigaard må tilbake på høyre. Ikke en bra løsning, all den tid han har vært vesentlig bedre på venstresiden, og samspillet med Soltvedt er milevis bedre enn Soltvedt/Tibbling.

Hoel Andersen en joker naturligvis, og det er vel ikke helt utenkelig at Torp kan bli flyttet på kant for å få plass til Andersen, Junior, Lundqvist og Maigaard fra start.

Dersom det kommer en norsk erstatter, som jo er sannsynlig ref. utenlandskvoten, håper jeg de ser til Sogndal. Vi er sikkert ikke alene om å se på Ørjasæter, og det er helt sikkert større klubber enn oss på den interesselisten, men han hadde vært et spennende valg.
Gjør man egentlig det? Ikke vært så mye sluttprodukt på fyren. Ørjasæter tror jeg i alle fall vi (Brann) er interessert i, så sånn sett ikke bra for oss dette salget om det skulle bli en budkrig.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

lund skrev: tor jul 06, 2023 1:50 pm Gjør man egentlig det? Ikke vært så mye sluttprodukt på fyren. Ørjasæter tror jeg i alle fall vi (Brann) er interessert i, så sånn sett ikke bra for oss dette salget om det skulle bli en budkrig.
Om spørsmålet ditt henviser til uttalelsen om at vi selger oss ut av medaljekampen, så mener jeg det oppriktig. Du har helt rett i at det ikke har vært mye sluttprodukt fra han så langt, men tilstedeværelsen og uforutsigbarheten hans har vært en nøkkelfaktor for at vi har kunnet spille vårt spill hele sesongen. En ting er samspillet med resten av laget, men han låser også opp minst én motstander hver kamp, og er en trussel hver gang han får ballen. Tar du ut Baah, Lundqvist og Utvik fra dette laget så er vi i beste fall et lag som havner på 7. - 8. plass i en normalsesong.

Naturligvis med et forbehold om at vi ikke henter noen erstattere eller andre spillere som hever laget.

Regnet forøvrig med at det var noen andre klubber som var interessert i Ørjasæter. Dere har vel en del å bruke om dagen etter salget av Wolfe, og jeg regner med at dere kan tilby en bedre totalpakke enn oss. Om ikke for Sogndal, så iallfall for spilleren selv. Men igjen, det har ikke vært noen indikasjoner på at vi er interessert i han heller, altså.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

lund skrev: tor jul 06, 2023 1:50 pm Gjør man egentlig det? Ikke vært så mye sluttprodukt på fyren. Ørjasæter tror jeg i alle fall vi (Brann) er interessert i, så sånn sett ikke bra for oss dette salget om det skulle bli en budkrig.
Regner med at du (som Brannsupporter) ikke har sett så mange kamper med han, men han er et konstant uromoment som binder opp og krever fokus fra forsvaret til motstander. I tillegg var han ofte å se på løp hjemover, og en 18 åring som viser seg fram på denne måten er det veldig få av.
Fra Genk sin presentasjon (Google translate):
"På 3 måneder dukket han opp 12 ganger på avspark i den norske høyeste fotballklassen, han fant veien til mål en gang og ga også en assist. Enda mer imponerende, under sitt korte opphold i Norge, produserte han det høyeste antallet vellykkede driblinger (57) og skapte flest sjanser (10) i ligaen. Hans 59plass på Golden Boy Award – en liste over de beste fotballspillerne under 21 år på europeiske baner – talentet hans lyser opp. Hans gigantiske potensial gikk ikke ubemerket hen. Bonsu Baah var med på mange speiderlister og nøt til og med konkret interesse fra Premier League. Til slutt var det KRC Genk som klarte å overbevise den unge kantspilleren om prosjektet som klubben har laget sammen med ham.

https://www.krcgenk.be/nl/nieuws/5164/1 ... -krc-genk

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Nå ser jeg forøvrig i at TV2 "erfarer", som fort kan bety "vi kjørte random number generator på bakrommet", at summen er nærmere 70mill hvor 60 av dem er garanterte. Da gir det mer mening enn de første tallene som kom opp, som var i sjiktet 30 - 40 millioner med videresalg.

lund

Legg inn av lund »

Ziggy skrev: tor jul 06, 2023 2:05 pm
lund skrev: tor jul 06, 2023 1:50 pm Gjør man egentlig det? Ikke vært så mye sluttprodukt på fyren. Ørjasæter tror jeg i alle fall vi (Brann) er interessert i, så sånn sett ikke bra for oss dette salget om det skulle bli en budkrig.
Regner med at du (som Brannsupporter) ikke har sett så mange kamper med han, men han er et konstant uromoment som binder opp og krever fokus fra forsvaret til motstander. I tillegg var han ofte å se på løp hjemover, og en 18 åring som viser seg fram på denne måten er det veldig få av.
Fra Genk sin presentasjon (Google translate):
"På 3 måneder dukket han opp 12 ganger på avspark i den norske høyeste fotballklassen, han fant veien til mål en gang og ga også en assist. Enda mer imponerende, under sitt korte opphold i Norge, produserte han det høyeste antallet vellykkede driblinger (57) og skapte flest sjanser (10) i ligaen. Hans 59plass på Golden Boy Award – en liste over de beste fotballspillerne under 21 år på europeiske baner – talentet hans lyser opp. Hans gigantiske potensial gikk ikke ubemerket hen. Bonsu Baah var med på mange speiderlister og nøt til og med konkret interesse fra Premier League. Til slutt var det KRC Genk som klarte å overbevise den unge kantspilleren om prosjektet som klubben har laget sammen med ham.

https://www.krcgenk.be/nl/nieuws/5164/1 ... -krc-genk
Jo, det har jeg faktisk. Sarpsborg er et av lagene jeg ser mest (fordi det er et av de mest underholdende). Derav enormt potensial. Han har 1 mål og 1 assist på 12 kamper. Det er ikke mye sluttprodukt. Men det hadde ikke Wolfe i Brann heller. Det var på en måte ikke derfor han ble solgt for gode penger.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: tor jul 06, 2023 2:10 pm Nå ser jeg forøvrig i at TV2 "erfarer", som fort kan bety "vi kjørte random number generator på bakrommet", at summen er nærmere 70mill hvor 60 av dem er garanterte. Da gir det mer mening enn de første tallene som kom opp, som var i sjiktet 30 - 40 millioner med videresalg.
Ja, summen er det nok ingenting å si på ved et salg i dag, men man kunne vel ha ventet ett år?
Er klart flere sider av saken her, hensynet til Baah også veier tungt.

Gutten dro vekk fra hjemmet som 16-åring med mål om å få til dette for å kunne forsørge "hele" familien hjemme i Ghana.
Når moren døde (før han kom til oss) ble han ikke informert om det før flere dager senere, for at det ikke skulle fortyrre hans prestasjoner. Disse gutta kommer hit fra helt andre kår, lever med et mål om å kunne hjelpe familien først, ikke for å kjøpe seg Rolexer etc. Ut i fra dette så er det jo fint at S08 ikke drøyer og kun tenker $...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

lund skrev: tor jul 06, 2023 2:13 pm Jo, det har jeg faktisk. Sarpsborg er et av lagene jeg ser mest (fordi det er et av de mest underholdende). Derav enormt potensial. Han har 1 mål og 1 assist på 12 kamper. Det er ikke mye sluttprodukt. Men det hadde ikke Wolfe i Brann heller. Det var på en måte ikke derfor han ble solgt for gode penger.
Som du påpeker, han ble nok kjøpt ut ifra potensialet ja, ikke at han plukket mengder målpoeng.
La oss fortsette å spille offensiv og artig fotball, så blir det vel bra til slutt dette også.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ziggy skrev: tor jul 06, 2023 2:17 pm
MrCooger skrev: tor jul 06, 2023 2:10 pm Nå ser jeg forøvrig i at TV2 "erfarer", som fort kan bety "vi kjørte random number generator på bakrommet", at summen er nærmere 70mill hvor 60 av dem er garanterte. Da gir det mer mening enn de første tallene som kom opp, som var i sjiktet 30 - 40 millioner med videresalg.
Ja, summen er det nok ingenting å si på ved et salg i dag, men man kunne vel ha ventet ett år?
Er klart flere sider av saken her, hensynet til Baah også veier tungt.

Gutten dro vekk fra hjemmet som 16-åring med mål om å få til dette for å kunne forsørge "hele" familien hjemme i Ghana.
Når moren døde (før han kom til oss) ble han ikke informert om det før flere dager senere, for at det ikke skulle fortyrre hans prestasjoner. Disse gutta kommer hit fra helt andre kår, lever med et mål om å kunne hjelpe familien først, ikke for å kjøpe seg Rolexer etc. Ut i fra dette så er det jo fint at S08 ikke drøyer og kun tenker $...
Det er et veldig godt poeng, altså. For alt jeg vet kan slike lovnader fort være en av hovedårsakene til at vi klarer å hente spillere som dette i utgangspunktet. Skulle gjerne hatt Diatta, Coulibaly, Koné og Baah i en sesong lenger enn de ble, men det er tross alt bedre at de i det hele tatt kom enn at de aldri tok turen innom Enenda.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»