Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Real-_-

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Real-_- »

MrCooger skrev: tir apr 04, 2023 3:15 pm
Real-_- skrev: tir apr 04, 2023 1:54 pm Ser Tv2 melder i tabelltipset at Opseth er foretrukket foran Skålevik på spissplass, men er vel Mogensen, som Tv2 ikke engang nevner, som har startet de fleste treningskampene og er forventet å starte neste mandag?
Han spilte fra start i det toppede laget mot Stabæk i generalprøven, så sjansen er stor for at han starter på mandag også.
Var det jeg trodde, viser vel litt hvor fokuset fra rettighetshaver vil ligge i år. Skuffende av "eksperter".

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Det er nesten litt førjulsstemning om dagen, bare at man bytter ut vage forventninger om harde pakker med plass på tabeller. Her er noen av spådommene om hvordan vi kommer til å gjøre det i år:

Tradisjonelle medier
Tv2: 7.
Nettavisen: 6.*
Dagsavisen: Gidder ikke betale, men om noen har abonnement er det bare å si ifra.
Dagbladet: Samme som over
VG-lupen: Kommer på lørdag

FriDiskusjon
Snitt: 8.
Median: 8.

Podcaster
Trikkeligaen: 9.
Den 69.mann: 11.
Petter Bø Tosterud via HardeMottak: Lytter nå, så er ikke godt å si.

Bookmakere
Norsk-Tipping: 8.
Unibet: 8.
LeoVegas: 8.
Betsson: 8.
Bet365: 8.
ComeOn: 8.

Sikkert en haug andre også. Regner med at de fleste tipper oss rundt et sted mellom 7. og 9. Ikke oppsiktsvekkende, men relativt sannsynlig.

*Nettavisen slipper ett tips om dagen. Vi er tippet på minst 6.plass, og det er neppe sannsynlig at de setter oss noe høyere.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

VAR - S08: 1-0

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da ser det ut som at Berntsen tar turen til AIK, og vi trenger en ny sportssjef etterhvert. Den mannen fortjener både statue og salutt når han forlater byen.

Uansett. Nå har jeg begrenset kunnskap om sportssjefer, og vet egentlig ikke hvem vi burde sikte oss inn på. Navnet til Inge André Olsen blir sikkert kastet inn i miksen. Ellers har vel Bjørge Øiestad arbeidet godt bak veggene på stadion i flere år. Kanskje det er på tide å la han få en mer fremtreden rolle? Dunno, men spennende tider venter.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons apr 12, 2023 12:23 pm Da ser det ut som at Berntsen tar turen til AIK, og vi trenger en ny sportssjef etterhvert. Den mannen fortjener både statue og salutt når han forlater byen.

Uansett. Nå har jeg begrenset kunnskap om sportssjefer, og vet egentlig ikke hvem vi burde sikte oss inn på. Navnet til Inge André Olsen blir sikkert kastet inn i miksen. Ellers har vel Bjørge Øiestad arbeidet godt bak veggene på stadion i flere år. Kanskje det er på tide å la han få en mer fremtreden rolle? Dunno, men spennende tider venter.
Berntsen til AIK og vi møter et lag jeg aldri har hørt om i 1. runde, Funnefoss/Vormsund (Fu/Vo) fra Nes.
Nå står vel ikke verden til påske...
Hei, vent, påske har allerede vært... puuh!

Om Berntsen går så får vi takke for innsatsen over 10 år, og ønske nye krefter velkommen. Kan hende det er på tide etter så lang tid med litt forandring.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ziggy skrev: ons apr 12, 2023 2:36 pm
MrCooger skrev: ons apr 12, 2023 12:23 pm Da ser det ut som at Berntsen tar turen til AIK, og vi trenger en ny sportssjef etterhvert. Den mannen fortjener både statue og salutt når han forlater byen.

Uansett. Nå har jeg begrenset kunnskap om sportssjefer, og vet egentlig ikke hvem vi burde sikte oss inn på. Navnet til Inge André Olsen blir sikkert kastet inn i miksen. Ellers har vel Bjørge Øiestad arbeidet godt bak veggene på stadion i flere år. Kanskje det er på tide å la han få en mer fremtreden rolle? Dunno, men spennende tider venter.
Berntsen til AIK og vi møter et lag jeg aldri har hørt om i 1. runde, Funnefoss/Vormsund (Fu/Vo) fra Nes.
Nå står vel ikke verden til påske...
Hei, vent, påske har allerede vært... puuh!

Om Berntsen går så får vi takke for innsatsen over 10 år, og ønske nye krefter velkommen. Kan hende det er på tide etter så lang tid med litt forandring.
Funnefoss/Vormsund et et av få lag lenger ned i divisjonene som spiller på gress.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Vi får vel tro og håpe at det bare er rekreasjon/scouting, og at ikke hele leder/trener teamet blir borte :o
De snakker om en BBB (Berntsen, Billborn Bjørklund) løsning i Gøteborg. Og AIK skal ha svar ila uken, spennede tider :shock:




Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Berntsen bekrefter mulig jobbskifte

Sarpsborg 08s sportssjef Thomas Berntsen (52) er fortsatt i tenkeboksen om framtiden, men nå kommer det en avklaring i løpet av kort tid.

Det forteller 52-åringen til Sarpsborg Arbeiderblad onsdag formiddag. For første gang bekrefter han til media at han er fristet av en ny jobb.

– Det blir sannsynligvis en avklaring på min situasjon i løpet av en ukes tid, kanskje allerede i løpet av et par dager, sier Berntsen til Sarpsborg Arbeiderblad.

Sportssjefen er på utgående kontrakt i Sarpsborg 08.

Fristet av storklubb
De siste ukene har det kommet fram at Berntsen er høyaktuell som ny sportssjef i AIK, og han skal ha vært på besøk i den svenske toppklubben.
.......

Vanskelig for å tolke dette på annen måte enn at han forlater skuta, ellers hadde han vel ikke sagt det han sier...
Den som lever får se :|

Delle33

Legg inn av Delle33 »

RIP Sarpsborg 08.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Delle33 skrev: ons apr 19, 2023 11:40 pm RIP Sarpsborg 08.
Bye, bye, Berntsen...
https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... hef-i-aik/

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Ziggy skrev: tor apr 20, 2023 1:11 am
Delle33 skrev: ons apr 19, 2023 11:40 pm RIP Sarpsborg 08.
Bye, bye, Berntsen...
https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... hef-i-aik/
Har dere en ny trollmann til å ta over jobben? Berntsen har hentet mye til dere for lite midler og truffer rimelig bra. Så er spent på hva nestemann klarer.

Assi

Legg inn av Assi »

TB har hentet mye bra; mye solgt videre for veldig hyggelige beløp. Har også hentet mye skrot og stallfyll som også har kostet bra med penger.. Har hatt mye hjelp internt og det systemet består. Tror det går helt greit jeg, men takk for laget og innsatsen !

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Assi skrev: tor apr 20, 2023 7:45 am TB har hentet mye bra; mye solgt videre for veldig hyggelige beløp. Har også hentet mye skrot og stallfyll som også har kostet bra med penger.. Har hatt mye hjelp internt og det systemet består. Tror det går helt greit jeg, men takk for laget og innsatsen !
Spesielt etter Europa med Sarp har det vært mye rart imo sett utenfra

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

JonSnow skrev: tor apr 20, 2023 7:40 am Har dere en ny trollmann til å ta over jobben? Berntsen har hentet mye til dere for lite midler og truffer rimelig bra. Så er spent på hva nestemann klarer.
"Alle sakkyndige" peker på Bjørge Øiestad som arvtaker, han har jobbet tett sammen med Berntsen fram til for 2 år siden. Så spørs det om han er interessert da...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tenker dere det blir uendret lag mot Odd foruten Opseth for Skålevik?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Malacay skrev: tor apr 20, 2023 5:27 pm S08 i full oppløsning nå.
You wish... :twisted:

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Lew_Ashby skrev: tor apr 20, 2023 10:26 pm Tenker dere det blir uendret lag mot Odd foruten Opseth for Skålevik?
Mnja, på et eller annet tidspunkt skal Junior inn i startoppstillingen men neppe ennå. Blir heller ikke sjokkert om Wichne starter istedenfor Reinhardsen. Time will tell...

Assi

Legg inn av Assi »

Malacay skrev: tor apr 20, 2023 5:27 pm S08 i full oppløsning nå.
Stor sannsynlighet for det. Personlig håper jeg vi prøver å rappe sportsdirektøren til FFK. Måten han scouter spillere på; tar ut laget og gir innspill på bytter er ganske unik leser jeg i FB. Usikker på om Terje Høili vil bytte jobb dog..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Assi skrev: fre apr 21, 2023 7:29 am
Malacay skrev: tor apr 20, 2023 5:27 pm S08 i full oppløsning nå.
Stor sannsynlighet for det. Personlig håper jeg vi prøver å rappe sportsdirektøren til FFK. Måten han scouter spillere på; tar ut laget og gir innspill på bytter er ganske unik leser jeg i FB. Usikker på om Terje Høili vil bytte jobb dog..
Nystuen bør det vel være tiden for får prøve seg på øverste nivå?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ok, Moi sier jo nesten rett ut at han blir S08 spiller iløpet av 2 år, da han vil at sin 4 år gamle datter skal få gå på skolen i Sarpsborg. Det avhenger av at han finner seg en tomt/hus...

Dette er jo som den skjønneste musikk i ørene...: :ugeek:

"
Ikke for sent
Da Mohamed signerte for Molde i 2014, lovet han å komme tilbake til Sarpsborg 08 en dag.

– Det har jeg lovet og det ønsker jeg å gjøre. Som tidligere sagt så regner jeg med at det blir ett nytt utenlandseventyr, før flyttelasset går til Sarpsborg. Jeg ønsker ikke å komme hjem til Sarpsborg 08 som en avdanket fotballspiller. Jeg skal hjem for å bidra og ta igjen for alt de har gitt meg og muligheten de ga meg gjennom Molde og videre ut i Europa.

For familien er det viktig at alt ligger til rette nå flyttelasset skal kjøres.

– Det er årsaken til at vi nå allerede har sondert litt og ønsker å intensivere jakten på et sted å bo, forteller han."

SA+:
https://www.sa.no/mohamed-elyounoussi-v ... 46-1425724

Delle33

Legg inn av Delle33 »

Personlig håper jeg veldig på Øiestad, men tviler på at han vil ta jobben dessverre..

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Delle33 skrev: fre apr 21, 2023 7:41 pm Personlig håper jeg veldig på Øiestad, men tviler på at han vil ta jobben dessverre..
Enig, kan jo være han trengte en pause også fra Mr. B?

Delle33

Legg inn av Delle33 »

Ziggy skrev: fre apr 21, 2023 10:11 pm
Delle33 skrev: fre apr 21, 2023 7:41 pm Personlig håper jeg veldig på Øiestad, men tviler på at han vil ta jobben dessverre..
Enig, kan jo være han trengte en pause også fra Mr. B?
Såvidt jeg vet så samarbeider de to veldig tett og er gode kompiser. Trakk seg tilbake pga familiære årsaker tidligere. Må huske på at det her er en 24/7 jobb, så regner det som usannsynlig at han tar den jobben.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Idag gikk Thomas Berntsen ut dørene på stadion for siste gang som sportssjef. Nesten 11 år i klubben!
En legende takker av ⚽⚽⚽.
Lykke til i AIK!
Neste mann har store sko å fylle...

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Ziggy skrev: tor apr 27, 2023 9:21 pm Idag gikk Thomas Berntsen ut dørene på stadion for siste gang som sportssjef. Nesten 11 år i klubben!
En legende takker av ⚽⚽⚽.
Lykke til i AIK!
Neste mann har store sko å fylle...
HYLL, HYLL!!!

En trist dag for oss. 11 strake år på øverste nivå kan vi takke primært Thomas Berntsen for. Fundamentet han har vært svært delaktig i å bygge opp er forhåpentligvis såpass solid at vi kan nyte 11 nye år også men ja...det er veldig store sko å fylle.

Takk for outstanding innsats og jobb. Lykke til i AIK.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Nå vet jeg ikke hvor SA har funnet «kandidatene» til Berntsens etterfølger, om de er reelle eller ren spekulasjon. Men det iallfall litt gøy å se noen konkrete navn:
  • Børge Øiestad
  • Joachim Thomassen
  • Inge Andre Olsen
  • Pontus Farnerud
  • Espen Nystuen
  • Jörgen Lennartson
  • Kenneth Karlsen
  • Ole Jørgen Halvorsen
  • Mats Gren
  • Jesper Jansson
  • Tom Freddy Aune
  • Roar Johansen
  • Espen Engebretsen
  • Tor Ole Skullerud

Umiddelbart ser noen mer sannsynlige ut enn andre. Noen med sportssjefskompetanse, andre helt uten.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: fre apr 28, 2023 8:32 am Nå vet jeg ikke hvor SA har funnet «kandidatene» til Berntsens etterfølger, om de er reelle eller ren spekulasjon. Men det iallfall litt gøy å se noen konkrete navn:
  • Børge Øiestad
  • Joachim Thomassen
  • Inge Andre Olsen
  • Pontus Farnerud
  • Espen Nystuen
  • Jörgen Lennartson
  • Kenneth Karlsen
  • Ole Jørgen Halvorsen
  • Mats Gren
  • Jesper Jansson
  • Tom Freddy Aune
  • Roar Johansen
  • Espen Engebretsen
  • Tor Ole Skullerud

Umiddelbart ser noen mer sannsynlige ut enn andre. Noen med sportssjefskompetanse, andre helt uten.
Denne lista har nok SA kokt i sammen selve, men blir spennende å se om de har det endelige navnet på denne lista. Men IAO kan få lov å slippe og stille til intervju...

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ziggy skrev: fre apr 28, 2023 1:45 pm Denne lista har nok SA kokt i sammen selve, men blir spennende å se om de har det endelige navnet på denne lista. Men IAO kan få lov å slippe og stille til intervju...
Det var min umiddelbare tanke også. Noen av de navnene der var påfallende lik de første navnene man kan tenke på selv, og andre er kjente navn i lokalmiljøet som ikke gir noen mening utover det. Så har du de litt mer nisjede da, som Pontus Farnerud, Mats Gren og Jesper Jansson. Men ja, du har nok rett i at det en selvkokt liste.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Tre skudd i metallet og motstanders keeper banens beste to kamper på rad. Hyggelig for Øy som holdt nullen da. Ellers er det ikke mye å skrive hjem om. Men vi har et effektivitetsproblem som grenser til det patetiske, det er det liten tvil om. Stabæk borte, Brann hjemme og Aalesund hjemme. Helt kritisk at vi får med oss minst tre poeng fra disse, ellers blir det kamp mot nedrykk før sesongen i det hele tatt har begynt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: søn apr 30, 2023 7:03 pm Tre skudd i metallet og motstanders keeper banens beste to kamper på rad. Hyggelig for Øy som holdt nullen da. Ellers er det ikke mye å skrive hjem om. Men vi har et effektivitetsproblem som grenser til det patetiske, det er det liten tvil om. Stabæk borte, Brann hjemme og Aalesund hjemme. Helt kritisk at vi får med oss minst tre poeng fra disse, ellers blir det kamp mot nedrykk før sesongen i det hele tatt har begynt.
Var heldigvis indisponert i går ettermiddag så slapp å se på den affæren. Er det mulig, satse på ketchupeffekten i år da...
Spissene våre har mye å bevise, men han danske wonderboy og stortalent som vi fikk fra Brentford, han helt uaktuell?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»