Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

Svenskene skårer nok et pent mål etter ballmist av Utvik, 1-1.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Pause og 1-1 etter at vi har presset svenskene i kne siste 10-15 min. Ikke dårlig mot Nordens l lag i Europa, med 2 UEFA cup seire ;) :D

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Slutter 1-1, vi brenner mange gode sjanser, IFK har et par giga som Kristiansen redder. Vi dominerer til tider fullstendig, litt bekymret over at vi ikke omsetter mer mål i dag. Bonsu Baah fortsetter å markere seg, om dette fortsetter så håper jeg vi har is i magen og råd til å beholde han til ut neste sesong vaffal, og heller innkassere 3-dobbelt.
Fortsatt litt tid å justere inn føtter på :!:

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Spradebassen skrev: søn mar 19, 2023 9:37 pm
Elvebakken skrev: lør mar 18, 2023 9:22 pm
Spradebassen skrev: lør mar 18, 2023 8:03 pm Christopher Bonsu Baah....WOW!! :o :shock: :D
Jøss, lever du fremdeles.
Gjør nok det ja. Ble du skuffa nå?
Nei.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.

Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:

- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MrCooger skrev: tir mar 28, 2023 5:29 pm
Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.

Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:

- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.
Helt nydelig svar, tusen takk.

Lundqvist er mest aktuell. Hadde Torp inne en stund etter mye målpoeng, men ser han spilte litt dypere mot slutten av oppkjøringen, og gikk ut med skade sist. Så da er han ute.

Baah voldsomt spennende, men fortsatt litt usikkerhet og til 7.5 er prisen litt for høy.

Igjen, takk for input 👌

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 6:13 pm
MrCooger skrev: tir mar 28, 2023 5:29 pm
Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?

Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.

Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:

- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.
Helt nydelig svar, tusen takk.

Lundqvist er mest aktuell. Hadde Torp inne en stund etter mye målpoeng, men ser han spilte litt dypere mot slutten av oppkjøringen, og gikk ut med skade sist. Så da er han ute.

Baah voldsomt spennende, men fortsatt litt usikkerhet og til 7.5 er prisen litt for høy.

Igjen, takk for input 👌
Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Spradebassen skrev: tir mar 28, 2023 7:07 pm Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.
Såpass altså? Dønn inn på laget fra start mot Glimt?

Spesielt med sånne spillere som kommer på prøvespill i februar/mars og bare fremstår som ett av årets kupp i Eliteserien. Noe av det som det gøy å følge med. Ser Baah har vært innom noen storklubber på prøvespill, men ellers er det jo null info å hente.

Så målet mot mot Moss nå. Pent nok det. Han herjet mot IFK også forstår jeg.

Assi

Legg inn av Assi »

Usikker mtp Baah.. Utvilsomt det største talentet vi har hatt på mange år/noengang - og det lille vi har sett så går han langt uttapå diatta/coulibaly, men snakker vi fantasy så er jeg usikker. diatta/coulibaly ble matchet ganske forsiktig og spilte mindre enn det publikum håpet på. Mulig Baah er mer voksen i spillet og kjøres hardere; men han skal nok plasseres i butikkvinduet og tror han nok spiller mer hjemme enn borte. Soltvedt er ikke akkurat på nivået hans, mens fantasy; så får han kjapt mye bedre uttelling

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Lew_Ashby skrev: tir mar 28, 2023 7:20 pm
Spradebassen skrev: tir mar 28, 2023 7:07 pm Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.
Såpass altså? Dønn inn på laget fra start mot Glimt?

Spesielt med sånne spillere som kommer på prøvespill i februar/mars og bare fremstår som ett av årets kupp i Eliteserien. Noe av det som det gøy å følge med. Ser Baah har vært innom noen storklubber på prøvespill, men ellers er det jo null info å hente.

Så målet mot mot Moss nå. Pent nok det. Han herjet mot IFK også forstår jeg.
Om han er dønn sikker på å starte vet man jo aldri men han bør absolutt det. Ikke alene om å mene dette for å si det slik. At han får betydelig spilletid er nok uansett garantert.

Kjenner ikke nok til reglene i Fantasy mtp. poeng/spilletid og hvordan/når pris på spiller reguleres men jeg er ganske sikker på at har økt markedsverdi ved første justering.

Ja...jeg er veldig positiv i min omtale av denne spilleren men det er netopp fordi jeg ikke kan huske å ha sett et større talent i Sarp. Ikke engang Diatta leverte prestasjoner av et slikt kaliber så tidlig. Det gjenstår selvsagt å se dette mot beste motstand og i seriespill men det vil forundre meg veldig om han ikke leverer varene da også.

Kjør på!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Blir nok Lundqvist om det blir noe S08 fra start. Tviler ikke på at Baah kan bli årets komet, han ser ekstremt lovende ut, men for fantasyformål blir det til å vente litt.

Talk igjen for strålende hjelp. Er ikke akkurat veldig mye å hente av info der ute fra de mindre lagene i Eliteserien, så settes pris på info fra dere som følger klubben tett.

Kan være vi plager dere mer etterhvert som S08 herjer i året serie 🙂

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Assi skrev: tir mar 28, 2023 8:35 pm Usikker mtp Baah.. Utvilsomt det største talentet vi har hatt på mange år/noengang - og det lille vi har sett så går han langt uttapå diatta/coulibaly, men snakker vi fantasy så er jeg usikker. diatta/coulibaly ble matchet ganske forsiktig og spilte mindre enn det publikum håpet på. Mulig Baah er mer voksen i spillet og kjøres hardere; men han skal nok plasseres i butikkvinduet og tror han nok spiller mer hjemme enn borte. Soltvedt er ikke akkurat på nivået hans, mens fantasy; så får han kjapt mye bedre uttelling
Baah viser en modenhet som ikke de andre unge afrikanske spillerne vi har hatt har vært i nærheten av.
Ei heller Coulibali og Diatta. Med det mener jeg den defensive innsatsen, pluss at han bruker pasninger i situasjoner han selv kunne ha forsert, og pasningene åpner enda større rom og sjanser. Håper vi får beholde han ut 2024...
Bonsu Baah er sterkt medvirkende til at vi plukker 3 poeng mot Glimt i første runde 8-) :D

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, sarpinger. Simen Vidtun Nilsen. Fortell meg hvorfor jeg som Skeidsupporter skal være engasjert over dette utlånet.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

ok, da går Simen Vidtun Nilsen på lån til Skeid, og Sigurd Kvile kommer tilbake på lån fra Glimt.
En norsk stopper på lån makes sense mtp utlendingskvoter og slikt, men da har vi 2 keepere? Kristiansen om et soleklart førstevalg, Øy som en god nok? backup, men hvem er på plassen bake der?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 8:45 pm Allright, sarpinger. Simen Vidtun Nilsen. Fortell meg hvorfor jeg som Skeidsupporter skal være engasjert over dette utlånet.
Fordi at dere får en ung, særdeles fremadstormende keeper, som trenger regelmessig matching :twisted:
Men, han er en god keeper, litt cocky, trenger et par i trynet og et skikkelig ballespark, så kommer han til å bli en habil elisteserie keeper (tror jeg). Har nok godt av å få stå litt fast, og Obos er ingen dårlig arena å få vist hva man faktisk kan.
Viktig at han ikke skal bli for avasert i spillet tror jeg, men gutten har stor rekkevidde og potensiale.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noterer meg at Baah herjet igjen mot Stabæk. Går ut i fra at det er ganske garantert startplass mot BG til helgen? Fyren er jo et funn.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: søn apr 02, 2023 12:03 am Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien
Merker jeg blir litt lei av at Hobbit-Nilsen skal dømme Glimt hver jævla gang de er på besøk i Særp... er det tredje år på rad?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Lew_Ashby skrev: man apr 03, 2023 9:02 am Noterer meg at Baah herjet igjen mot Stabæk. Går ut i fra at det er ganske garantert startplass mot BG til helgen? Fyren er jo et funn.
Hvis han ikke starter mot Bodø Glimt så skjønner jeg ingenting. Litt tidlig å konkludere, men hvilken annen 18-åring som kommer rett fra Afrikansk akademifotball, har tidligere vært på dette nivået? Fofana? Neppe. Diatta? Jeg tror ikke tror ikke han hadde det nivået så tidlig (Bakke matchet han jo svært forsiktig i begynnelsen...).

Men, Bonsu Baah har nå spilt 3 og en halv kamp, og det er treningskamper, det er fortsatt for tidlig å sprette alle korkene...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Lew_Ashby skrev: man apr 03, 2023 9:02 am Noterer meg at Baah herjet igjen mot Stabæk. Går ut i fra at det er ganske garantert startplass mot BG til helgen? Fyren er jo et funn.
Men, forsvaret vårt tror jeg ikke holder mål altså, blir nok mange mål i mot, så da må effektiviteten foran det andre målet opp et par hakk...
Sist redigert av Ziggy den man apr 03, 2023 9:34 am, redigert 1 gang totalt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ziggy skrev: man apr 03, 2023 9:31 am
Lew_Ashby skrev: man apr 03, 2023 9:02 am Noterer meg at Baah herjet igjen mot Stabæk. Går ut i fra at det er ganske garantert startplass mot BG til helgen? Fyren er jo et funn.
Men, forsvaret vårt tror jeg ikke holder mål altså, blir nok mange mål i mot, så da må effektiviteten foran andre mål opp et par hakk...
Dere får la Kvile få en del spilletid da, så han er i skikkelig kampform når han returnerer til Glimt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Kalle73 skrev: man apr 03, 2023 9:33 am
Ziggy skrev: man apr 03, 2023 9:31 am
Lew_Ashby skrev: man apr 03, 2023 9:02 am Noterer meg at Baah herjet igjen mot Stabæk. Går ut i fra at det er ganske garantert startplass mot BG til helgen? Fyren er jo et funn.
Men, forsvaret vårt tror jeg ikke holder mål altså, blir nok mange mål i mot, så da må effektiviteten foran andre mål opp et par hakk...
Dere får la Kvile få en del spilletid da, så han er i skikkelig kampform når han returnerer til Glimt.
Jepp, vi lever og ånder for å få levert tilbake en Super-Kvile ;)

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Det kan gå mot regimeskifte på Enenda nå, Thomas Berntsen skal ifølge ryktene ha fått et konkret tilbud ifra AIK om å ta over som sportchef i klubben.
Berntsen er på utgående kontrakt hos oss, men kan nok i en viss grad "diktere" vilkår for å forlenge med oss.
Det vil selvfølgelig være et stort tap å miste den mannen. Se på hva som har skjedd med klubben siden 2012, da han kom inn i manesjen.
Blir spennende å se hva som skjer videre her...

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... chefsjobb/

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ziggy skrev: man apr 03, 2023 9:58 am Det kan gå mot regimeskifte på Enenda nå, Thomas Berntsen skal ifølge ryktene ha fått et konkret tilbud ifra AIK om å ta over som sportchef i klubben.
Berntsen er på utgående kontrakt hos oss, men kan nok i en viss grad "diktere" vilkår for å forlenge med oss.
Det vil selvfølgelig være et stort tap å miste den mannen. Se på hva som har skjedd med klubben siden 2012, da han kom inn i manesjen.
Blir spennende å se hva som skjer videre her...

https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... chefsjobb/
Ikke alt varer evig og ingen trær vokser inn i himmelen.
At han har gjort en bra jobb er det ingen tvil om, men det er vel ikke noe i veien for at andre kan gjøre en like god jobb.
Kontinuitet er viktig i fotballen, men om man ikke våger å fornye seg eller ta nye steg er det også fort hemmende.

Og AIK kan fort ha behov for en kapabel mann i den posisjonen, ikke veldig overbevisende spillerlogistik der de siste par årene.
Fjorårets 5. plass i Allsvenskan var direkte skuffende.
Stefanelli var for en stor del den offensive kraften i fjor, og forsvant til MLS.
Guidetti med en sterkt nedadgående ble hentet hjem i fjor, med såder hell, og i år har man fått hjem 34 år gamle Jimmy Durmaz.
Gårsdagens tap mot nyopprykkede Halmstad var egentlig fortjent, både spissene og forsvaret til AIK imponerte ikke.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: man apr 03, 2023 9:16 am
Korgutt skrev: søn apr 02, 2023 12:03 am Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien
Merker jeg blir litt lei av at Hobbit-Nilsen skal dømme Glimt hver jævla gang de er på besøk i Særp... er det tredje år på rad?
2022: S08 vs Bodø/Glimt: Espen Andreas Eskås. Kampen endte forøvrig med 4-1 til Bodø/Glimt.
2021: S08 vs Bodø/Glimt: Sivert Øksnes Amland. Kampen endte med 2-2.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: man apr 03, 2023 12:03 pm
Kalle73 skrev: man apr 03, 2023 9:16 am
Korgutt skrev: søn apr 02, 2023 12:03 am Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien
Merker jeg blir litt lei av at Hobbit-Nilsen skal dømme Glimt hver jævla gang de er på besøk i Særp... er det tredje år på rad?
2022: S08 vs Bodø/Glimt: Espen Andreas Eskås. Kampen endte forøvrig med 4-1 til Bodø/Glimt.
2021: S08 vs Bodø/Glimt: Sivert Øksnes Amland. Kampen endte med 2-2.
Helvete at man kan huske så feil..... bytter jeg med Consto? Eller Marienlyst?
Or is it all in my head? Ser jeg Hobbiten overalt?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Kalle73 skrev: man apr 03, 2023 12:08 pm
Helvete at man kan huske så feil..... bytter jeg med Consto? Eller Marienlyst?
Or is it all in my head? Ser jeg Hobbiten overalt?
Etter at han snøt oss for cupgullet i 2017, så er det vanskelig å få han helt ut av sinn...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Korgutt skrev: søn apr 02, 2023 12:03 am Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien
Solgt 4700 billetter pr idag, så er lov å håpe på flotte rammer rundt kampen! Blir bra med litt live foppal igjen nå!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ziggy skrev: man apr 03, 2023 12:54 pm
Korgutt skrev: søn apr 02, 2023 12:03 am Sarpsborg08 vs Bodø/Glimt
Dommer: Ola Hobber Nilsen
VAR: Marius Lien
Solgt 4700 billetter pr idag, så er lov å håpe på flotte rammer rundt kampen! Blir bra med litt live foppal igjen nå!
Kommer flere busser med Glimt-supportere, så vi skal bidra til liv på stadion!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»