Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
TheOpiate

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av TheOpiate »

Vike4 skrev: tor mai 12, 2022 10:22 pm
De har dårlig mentalitet, men de når fortsatt ikke oss til hoftene en gang.
De tapte nettopp 4-0 mot ett Brighton som knapt har vunnet en hjemme siden tidenes morgen. De har blitt knust av oss, knust av City, knust av Watford, knust av Leicester og tapte jo ganske nylig 3-1 mot dere.... Og de har brukt mere penger enn noe annet lag de siste 5 årene. Det finnes ikke mentalitet i den klubben overhodet

Pires2002

Legg inn av Pires2002 »

Bare å glemme 4. plassen. Dette laget har ikke sterk nok psyke eller ferdigheter til å takle presset mot slutten. Det kan jeg vedde hus og hjem på.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Takk for sesongen. Nok en gang.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Blir vel White og Tomi i midtforsvaret ut sesongen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Klønete straffe av Cedric, soft eller ei, men en som svært sjelden blåses på. Og når Holding la igjen vettet i garderoben, måtte det gå galt. Spillerne burde vite at Son alltid utnytter slike situasjoner til sin fordel. Soleklar utvisning overall.

Allikevel, det mest skuffende er faktisk hvordan laget faller sammen hver gang man møter litt vegg. Nå må de reise seg, og vinne de to siste. Det blir sesongens to viktigste kamper.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Neste sesong burde Arsenal satse på for eksempel Ligacupen...

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Denne kampen måtte vi unngå å tape. Nå MÅ vi vinne mot Newcastle, noe vi overhode ikke har styrken til. Og sette disse spillerne under press er som å be om motorhavari.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: tor mai 12, 2022 10:38 pm Klønete straffe av Cedric, soft eller ei, men en som svært sjelden blåses på. Og når Holding la igjen vettet i garderoben, måtte det gå galt. Spillerne burde vite at Son alltid utnytter slike situasjoner til sin fordel. Soleklar utvisning overall.

Allikevel, det mest skuffende er faktisk hvordan laget faller sammen hver gang man møter litt vegg. Nå må de reise seg, og vinne de to siste. Det blir sesongens to viktigste kamper.
Grei posisjon likevel, nå får de vise hva de er gode for.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 10:41 pm
DennisB skrev: tor mai 12, 2022 10:38 pm Klønete straffe av Cedric, soft eller ei, men en som svært sjelden blåses på. Og når Holding la igjen vettet i garderoben, måtte det gå galt. Spillerne burde vite at Son alltid utnytter slike situasjoner til sin fordel. Soleklar utvisning overall.

Allikevel, det mest skuffende er faktisk hvordan laget faller sammen hver gang man møter litt vegg. Nå må de reise seg, og vinne de to siste. Det blir sesongens to viktigste kamper.
Grei posisjon likevel, nå får de vise hva de er gode for.
Ja, utgangspunktet er egentlig fantastisk. Nå er ikke tida for å deppe. Vi trenger 6 poeng, mot lag fra nedre sjiktet av tabellen. Jeg har 100% trua på at dette går.

Vike var inne på et mulig problem, dersom Gabriel er ute. White må starte, men Tomiyasu kan være et godt alternativ som makker. Han har faktisk plenty med erfaring på Gabriels plass.

Hvem som da skal dekke venstrebacken, blir en kabal for Arteta. Bare ikke Xhaka, så er alt greit for meg. Tid for Tavares å steppe opp nå.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: tor mai 12, 2022 10:45 pm
Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 10:41 pm
DennisB skrev: tor mai 12, 2022 10:38 pm Klønete straffe av Cedric, soft eller ei, men en som svært sjelden blåses på. Og når Holding la igjen vettet i garderoben, måtte det gå galt. Spillerne burde vite at Son alltid utnytter slike situasjoner til sin fordel. Soleklar utvisning overall.

Allikevel, det mest skuffende er faktisk hvordan laget faller sammen hver gang man møter litt vegg. Nå må de reise seg, og vinne de to siste. Det blir sesongens to viktigste kamper.
Grei posisjon likevel, nå får de vise hva de er gode for.
Ja, utgangspunktet er egentlig fantastisk. Nå er ikke tida for å deppe. Vi trenger 6 poeng, mot lag fra nedre sjiktet av tabellen. Jeg har 100% trua på at dette går.

Vike var inne på et mulig problem, dersom Gabriel er ute. White må starte, men Tomiyasu kan være et godt alternativ som makker. Han har faktisk plenty med erfaring på Gabriels plass.

Hvem som da skal dekke venstrebacken, blir en kabal for Arteta. Bare ikke Xhaka, så er alt greit for meg. Tid for Tavares å steppe opp nå.
Saka. Så er det også plass til ESR.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Liten fordel at spurvene spiller før oss i nest siste serierunde. Da kan vi spille mer på resultat.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Tavares, Ben, Tommi og Cedric er vel eneste alternativet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 10:50 pm
DennisB skrev: tor mai 12, 2022 10:45 pm
Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 10:41 pm

Grei posisjon likevel, nå får de vise hva de er gode for.
Ja, utgangspunktet er egentlig fantastisk. Nå er ikke tida for å deppe. Vi trenger 6 poeng, mot lag fra nedre sjiktet av tabellen. Jeg har 100% trua på at dette går.

Vike var inne på et mulig problem, dersom Gabriel er ute. White må starte, men Tomiyasu kan være et godt alternativ som makker. Han har faktisk plenty med erfaring på Gabriels plass.

Hvem som da skal dekke venstrebacken, blir en kabal for Arteta. Bare ikke Xhaka, så er alt greit for meg. Tid for Tavares å steppe opp nå.
Saka. Så er det også plass til ESR.
Ja, det er et alternativ. Minuset er at vi må vinne, og kan trenge Saka i angrepet.
Er usikker. Men ESR, Martinelli, Nketiah og Martin, kan være nok. Dessuten kan vi endre det i løpet av kampen om vi trenger det, og kjøre Saka framover.

Men du nevner at Tottenham spiller mot Burnley før kampen vår. Det kan både være en fordel og en ulempe, tror jeg. En kjempefordel om Spurs avgir poeng, for da kan vi spille for en U vi også. Trenger ikke halse framover, og få kontringer i mot, eller jage mot slutten om det står uavgjort.

Om Tottenham vinner, derimot, så settes det et stort press på gutta. Der kan de briste, men jeg har trua på at det skal gå bra. Jeg tror det er mer vilje og guts i laget enn mange tror.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg orker ikke se straffesituasjonen igjen.

Men enten er det Holding-level hjerneblødning fra Cedric, eller så er den feil.
Jeg mener det så ut som han ikke så på spiller, men ball, og så ramlet inn i Son.

Holding var som Xhaka på steroider. Skulle nesten tro Son har ligget med kona hans. Men Son kunne også vært utvist. Albuen på Holding virket veldig tilsiktet.

For resten av laget ble det en umulig kamp, så vanskelig å bedømme noen av dem.

Bright side: Jeg slipper å gå med Eboue-drakt på jobb.

Jeg tror 4. plassen ryker på mandag. Særlig med skaden på Gabriel.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Ser også at Spurs har kamp kl 13 på søndag mot betongknuserne til burnlwy, men vi kan hvile en dag og 8 timer ekstra.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 11:11 pm Ser også at Spurs har kamp kl 13 på søndag mot betongknuserne til burnlwy, men vi kan hvile en dag og 8 timer ekstra.
Burnley har en drøss skader, ikke noe hjelp der.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg skylder på landslagspausen.

startelver

Legg inn av startelver »

Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 11:11 pm Ser også at Spurs har kamp kl 13 på søndag mot betongknuserne til burnlwy, men vi kan hvile en dag og 8 timer ekstra.
12 UK time, alt for tidlig.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Jeg forstår ikke alle denne svartmalingen. Vi visste at denne kampen ville bli tøff. Conte er sterk i kamper mot de største lagene. Vi ligger fortsatt i førersetet til å kapre CL-plassen. Tottenham kan fort ende opp med poengtap mot Burnley.
Selv med både Holding og Gabriel(han er nok tilbake på mandag) ute, kan White og Tomiyasu gjøre en decent jobb i forsvar.
Newcastle blir tøft, men vi er gode vi også, om spillet sitter. Mobiliseringen startet allerede i morgen. Alt kan skje, og jeg velger å hvile i troen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ale skrev: tor mai 12, 2022 11:37 pm Men vinner Spurs den mot Burnley, har Arsenal et helvetes press på seg på mandag borte mot et bra Newcastle-lag...
Det er slike kamper vi ånder og lever for, Ale. De som får pumpa til å slå litt.

Ikke så vanlig på Old Trafford om dagen, så slikt er vanskelig å sette seg inn, jeg ser den.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wengerist skrev: tor mai 12, 2022 10:53 pm Liten fordel at spurvene spiller før oss i nest siste serierunde. Da kan vi spille mer på resultat.
Jeg er helt uenig her. Vi klarer aldri å spille på noe som helst resultat, bortsett fra tap. Der er vi gode.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hansiso skrev: tor mai 12, 2022 11:56 pm Jeg forstår ikke alle denne svartmalingen.
Men er du overrasket?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: tor mai 12, 2022 10:38 pm Klønete straffe av Cedric, soft eller ei, men en som svært sjelden blåses på. Og når Holding la igjen vettet i garderoben, måtte det gå galt. Spillerne burde vite at Son alltid utnytter slike situasjoner til sin fordel. Soleklar utvisning overall.

Allikevel, det mest skuffende er faktisk hvordan laget faller sammen hver gang man møter litt vegg. Nå må de reise seg, og vinne de to siste. Det blir sesongens to viktigste kamper.
Holding skulle fått direkte rødt for den siste. Den første er soft.

Men mye hadde sett annerledes ut om Son fikk rødt for albuen. "If that was Xhaka" osv.

Tapet i går mener jeg Arteta må ta på sin kappe. Å starte med Cedric og Holding på samme side mot ligaens nest farligste ving er risikosport. De aller fleste "eksperter" jeg leser og følger mener man burde hatt Tomiyasu på høyre, så lenge White ikke var klar. White har mer fart i beina enn Holding, og man så svakhetene til Holding i markeringsarbeid i denne. Kulusevski er også god, men jeg tror Cedric hadde klart ham bedre enn han klarte Son.


Og, ikke for å høres ut som en broken record, men det å slippe både Mari og Chambers (gratis!) i januar virker nå som en megatabbe. Et kort og en skade, og vi maks en stopper til kampen på mandag.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Hansiso skrev: tor mai 12, 2022 11:56 pm Jeg forstår ikke alle denne svartmalingen. Vi visste at denne kampen ville bli tøff. Conte er sterk i kamper mot de største lagene. Vi ligger fortsatt i førersetet til å kapre CL-plassen. Tottenham kan fort ende opp med poengtap mot Burnley.
Selv med både Holding og Gabriel(han er nok tilbake på mandag) ute, kan White og Tomiyasu gjøre en decent jobb i forsvar.
Newcastle blir tøft, men vi er gode vi også, om spillet sitter. Mobiliseringen startet allerede i morgen. Alt kan skje, og jeg velger å hvile i troen.
Flott at du har den troen, og jeg skulle ønske jeg hadde det også.

Men hvis Gabriel er ute blir det fort et forsvar med Tomi som stopper, og BÅDE Tavares og Cedric. Det skremmer meg.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Chromeback skrev: fre mai 13, 2022 7:39 am
Hansiso skrev: tor mai 12, 2022 11:56 pm Jeg forstår ikke alle denne svartmalingen.
Men er du overrasket?
Hehe, nei egentlig ikke. Men det er litt 'over the top' å få det til å virke som det er krise, når helheten tilsier at dette var delvis forventet. Vi har uansett greid sesongmålet. Champions League er en megabonus, og vi får håper på at Arsenal finner sitt livs form disse to kampene.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Bone8 skrev: fre mai 13, 2022 8:57 am
Hansiso skrev: tor mai 12, 2022 11:56 pm Jeg forstår ikke alle denne svartmalingen. Vi visste at denne kampen ville bli tøff. Conte er sterk i kamper mot de største lagene. Vi ligger fortsatt i førersetet til å kapre CL-plassen. Tottenham kan fort ende opp med poengtap mot Burnley.
Selv med både Holding og Gabriel(han er nok tilbake på mandag) ute, kan White og Tomiyasu gjøre en decent jobb i forsvar.
Newcastle blir tøft, men vi er gode vi også, om spillet sitter. Mobiliseringen startet allerede i morgen. Alt kan skje, og jeg velger å hvile i troen.
Flott at du har den troen, og jeg skulle ønske jeg hadde det også.

Men hvis Gabriel er ute blir det fort et forsvar med Tomi som stopper, og BÅDE Tavares og Cedric. Det skremmer meg.
Det er egentlig litt ironisk at Cedric og Tavares er backupen på backene når det er defensiv struktur Arteta har hatt størst fokus på i store deler av managertiden hos Arsenal.

Forhåpentligvis går vi for en litt offensiv taktikk og prøver å ta knekken på Newcastle tidlig. Men akkurat det har jeg egentlig ikke så stor tro på. Max 1-målseier med stripene spurte etter ballen i håp om å få til en utligning, er vel det beste vi kan få til.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Hansiso skrev: tor mai 12, 2022 11:56 pm Jeg forstår ikke alle denne svartmalingen. Vi visste at denne kampen ville bli tøff. Conte er sterk i kamper mot de største lagene. Vi ligger fortsatt i førersetet til å kapre CL-plassen. Tottenham kan fort ende opp med poengtap mot Burnley.
Selv med både Holding og Gabriel(han er nok tilbake på mandag) ute, kan White og Tomiyasu gjøre en decent jobb i forsvar.
Newcastle blir tøft, men vi er gode vi også, om spillet sitter. Mobiliseringen startet allerede i morgen. Alt kan skje, og jeg velger å hvile i troen.
Man kan jo spørre seg selv om det er Arsenalsupportere som er sånn eller blir sånn. Man blir jo lettere paranoid med de svingningene vi har hatt med Arteta. Et tap, så får man flashback til Palace, Southampton og Brighton.

Vi visste at kampen skulle bli tøff, men vi visste også hva vi ville ha av laget og Arteta. Conte er sterk mot de største lagene fordi de største lagene tar risiko. Da klarer ikke jeg å forstå hvorfor Arteta setter Holding og Cedric på samme side bak og flytter laget høyt i banen for å sette press på Tottenham. Hvorfor ikke bare gå ut der og tvinge Tottenham til å ta initiativet? Tvinge Tottenham til å løpe og jage. Kjøre de kontringene vi kan få og smile bredere og bredere for hvert minutt det står 0-0. Dersom DET hadde vært utgangspunktet og vi taper etter en tvilsom straffe i en kamp hvor Tottenham egentlig ikke har skapt noe særlig: Da hadde jeg hatt troen fremover. For da hadde vi sett et lag som hadde laget en god plan og spillerne hadde forsøkt å løse det best mulig. Det er det vi trenger mot Newcastle og Everton.

Nå sitter jeg med følelsen av at Arteta og laget(eller i hvert fall enkelte spillere) spente litt unødvendig bein på seg selv i går, og går inn i kampene mot Newcastle og Everton med nerver og en del usikkerhet. Og da er det lett å begynne å svartmale. Selv om det nok vil lette for de fleste inn mot mandag når vi har fått kampen på litt avstand.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Veldig tydelig at Arsenal-supportere ikke har vært vant til at laget spiller avgjørende kamper på en stund.

Gabriel er ennå ikke bekreftet ute. Er han ute må vi stille med Cedric, White, Tomi, Tavares. Hvis ikke Saka skal trekkes ned, men det tror jeg ikke i 1-2 kamper vi må vinne. Det er ikke en optimal forsvarsfirer, men den er offensivt god og bør i utgangspunktet kunne holde mot Newcastle som ikke har veldig mye å spille for og Everton (særlig fordi det er hjemme og de antakelig har berget plassen).

Det blir nerveprirrende, men vi har det faktisk fortsatt i egne hender. Bookiene sier 50/50, og det er nok ganske riktig.

Jeg er ikke like optimist i dag, som jeg var før kampen når jeg tenkte på det tap. Rett og slett fordi vi spilte en horribel kamp, og det kan ha gitt selvtillitten en knekk. Men det er alt for tidlig å kaste inn årene på denne kampen. Mye blir nok avgjort i helgen hvor jeg da inkluderer mandagskampen. Ligger vi bak Tottenham mandag kl 2300, så tror jeg det er kjørt. Ligger vi foran har vi en kjempemulighet.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg hadde gjort alt riktig foran kampen i går. En betydelig sum var satt på Tottenham og jeg brukte den samme blå t-skjorta som jeg tok på meg før Chelsea-kampen og som ikke har blitt vasket siden. Jeg hadde null tro på Arsenal-spillerne, men hadde et lite håp om at mine ofringer til fotball-gudene skulle ha en positiv effekt. Så da satt jeg der etter kampslutt, en voksen mann som luktet vondt men med mye penger på konto.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: fre mai 13, 2022 9:51 am Veldig tydelig at Arsenal-supportere ikke har vært vant til at laget spiller avgjørende kamper på en stund.
Du mente vel:
Veldig tydelig at Arsenal-spillerne ikke har vært vant til at laget spiller avgjørende kamper på en stund.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»