Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: fre mai 13, 2022 3:16 pm
Enzino skrev: fre mai 13, 2022 3:01 pm
Bone8 skrev: fre mai 13, 2022 11:45 am

Newcastle har lite tabellmessig å spille for, men har sin siste hjemmekamp for sesongen, og har 4. beste poengfangst i PL siden nyttår.

Jeg tror helt oppriktig det ryker på mandag.
Newcastle har vært gode, og særlig hjemme. Før Liverpool-kampen hadde de 6 strake hjemmeseire i PL. MEN på de 6 kampene har de ikke møtt veldig sterk motstand. ManU spilte 1-1 der oppe rett før den rekken.

Egentlig burde det at vi har alt å spille for og de ingenting vært avgjørende. Men det virker jo dessverre som om laget vårt er for ungt og urutinert til å prestere maksimalt når man virkelig må.

Både West-Ham og Chelsea som vi nylig har slått borte er bedre lag. Men vi stilte vel med bedre lag da enn det vi kan nå, og West-Ham kampen var spesiell med tanke på EL-spillet deres.

Så ja, denne kampen er helt i grenseland. Derfor tror jeg bookiene har rett når de opererer med ca. 50% sannsynlighet for borteseier.
Ja, jeg tror også det er ca 50-50. Men jeg er usikker på om West Ham er et bedre lag enn Newcastle, etter at de forsterket i januar og fikk ny manager.

Fra januar av har faktisk Newcastle vært bedre enn oss (like mange kamper) og tatt 8 poeng mer enn West ham (like mange kamper). Men det ser heldigvis ut som de sliter mot gode lag, ja (tapt mot alle topp 5-lagene i perioden).
Nå skal det sies at West-Ham har prioritert EL hardt, men det er klart at 8 poeng er mye. Jeg holder nok fortsatt West-Ham som et bedre lag, selv om Newcastle definitivt har blitt mye bedre og fikk en boost og et skikkelig run med endringene.

Uansett, lite tvil om at det blir en knalltøff kamp, og at den antakelig er direkte avgjørende for muligheten til å nå topp 4.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Når det gjelder Newcastle, vil jeg tro at det bare er et tidsspørsmål før de er inne i topp 4, dersom de satser som eierne trolig vil gjøre. Vi vet nå hva en bunnløs lommebok kan gjøre med lag i PL.
Etter sommervinduet, kan de kanskje allerede neste sesong true den tradisjonelle topp 6, og kanskje også kile seg inn i topp 4. Selv om jeg tror det realistisk sett vil ta litt lenger tid.

Så det er nok en kommende storklubb vi møter mandag, som har et stort prosjekt på gang.
Dette kan være siste gang vi møter dem som et lag i nedre sjikt av tabellen, så vi får sette dem på plass mens vi kan.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Utrolig hvor uenig selv vår egen supportergruppe er om straffen og spesielt det røde kortet.

Nå har jeg endelig sett et skikkelig sammendrag av kampen. Straffen er altfor billig, kun Spurs som får slike straffer av engelske dommere. Det røde kortet får Holding fordi dommerteamet forstår at han er ute etter Son. Isolert sett, som eneste forseelse, tror jeg ikke han får den. Nok er nok liksom.

Men Son skal selv blitt utvist. Den er soleklar, noe jeg også merker meg at Svein Erik, vår venn, melder på Twitter.

Om de kjører på og tar fjerdeplassen nå, så er alt uansett glemt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må vel være første gang noen lener seg på Edvardsen som begrunnelse for fasit.

Brukeravatar
Bread Pitt
Innlegg: 66

Legg inn av Bread Pitt »

Chromeback skrev: fre mai 13, 2022 8:55 pm Må vel være første gang noen lener seg på Edvardsen som begrunnelse for fasit.
Haha, men husk at selv en ødelagt klokke viser rett to ganger om dagen ;)

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Chromeback skrev: fre mai 13, 2022 8:55 pm Må vel være første gang noen lener seg på Edvardsen som begrunnelse for fasit.
Hehe, bruker han alltid uavhengig av han han melder. Om han er enig med meg, så er han fasit. Om han er uenig med meg, så er han idiot.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Vi er foran tottenham, dere. 2 laps to go. Champions League hymnen runger i det fjerne.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: fre mai 13, 2022 11:45 pm Vi er foran tottenham, dere. 2 laps to go. Champions League hymnen runger i det fjerne.
To runder igjen. Hadde vi bare vært Johann Olav Koss, og hatt hans stamina, så..
Men det årnær sæ nok, skal du se ;)

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Hadde det ikke vert for den latterlige flaksen spuds har, så hadde jeg følt meg ganske trygg på at Burnley kunne tatt poeng. Men de mangler jo halve førstelaget, akkurat som vi gjør. Vi må nok vinne våre to siste kamper.

Vil jo være utrolig flaut for tottene å havne bak en gjeng guttunger. Ikke minst for N*ville og alle de andre rumpehullene i engelsk media.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

GoldenTeacher skrev: lør mai 14, 2022 1:55 pm Hadde det ikke vert for den latterlige flaksen spuds har, så hadde jeg følt meg ganske trygg på at Burnley kunne tatt poeng. Men de mangler jo halve førstelaget, akkurat som vi gjør. Vi må nok vinne våre to siste kamper.

Vil jo være utrolig flaut for tottene å havne bak en gjeng guttunger. Ikke minst for N*ville og alle de andre rumpehullene i engelsk media.
Pinlig å høre Neville for tiden. Syns egentlig han er en ok pundit, men det arsenalhatet er jo helt villt. Stammer det fra når Vieira skremte han så inderlig at Keane måtte gripe inn?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jaja, da får vi snart se hvordan Spurs takler Burnley. Selv om Burnley ligger tynt an i nedrykkssonen og trenger sårt poeng, så tror jeg ikke vi får hjelp i dag. De er vel litt skadeplaget også.
Men større undere har skjedd i fotballen, så det er lov å håpe.

Hva gjelder kampen vår mot Newcastle, så har vi altså kun 3 uavgjorte kamper, av de 36. Og fortsatt flest seire av alle bak City og Pool, 21, tross tapet sist. Vi har også vunnet flere bortekamper enn vi har tapt i år, og spilt bare èn uavgjort, 9-1-8. Så det er innafor å ha forventninger der.
Ett poeng tror jeg vil velte det for oss, så vi må nok ha alle tre.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Leste et rykte i går om at Gabriel var klar til kamp på mandag, så får vi se om kildene stemmer.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Som forventet. Da må vi vinne de to siste.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Noen som har en oversikt over resultatene vi har hatt på mandagskamper?

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Må være på topp også, tydelig agenda mot Arsenal på koksøya av en eller annen grunn. Litt vanskelig å forstå at stort sett alt av pundits, media, dommere osv skal ha sånn agg mot Arsenal. Yngste laget osv

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Wengerist skrev: søn mai 15, 2022 3:06 pm Må være på topp også, tydelig agenda mot Arsenal på koksøya av en eller annen grunn. Litt vanskelig å forstå at stort sett alt av pundits, media, dommere osv skal ha sånn agg mot Arsenal. Yngste laget osv
Det er vel slik alle lag føler det.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Vike4 skrev: søn mai 15, 2022 3:20 pm
Wengerist skrev: søn mai 15, 2022 3:06 pm Må være på topp også, tydelig agenda mot Arsenal på koksøya av en eller annen grunn. Litt vanskelig å forstå at stort sett alt av pundits, media, dommere osv skal ha sånn agg mot Arsenal. Yngste laget osv
Det er vel slik alle lag føler det.
Mulig det.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Everton, ass. Blir to beintøffe kamper dette.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: søn mai 15, 2022 7:56 pm Everton, ass. Blir to beintøffe kamper dette.
Everton beholder plassen med aller største sannsynlighet. Men forhåpentligvis slår de Palace, så de ikke trenger å jakte poeng mot oss.

Tror matchen i morgen er den avgjørende. Vinner vi den, tror jeg vi håndterer Everton hjemme uansett hvilken situasjon de er i.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: søn mai 15, 2022 3:06 pm Må være på topp også, tydelig agenda mot Arsenal på koksøya av en eller annen grunn. Litt vanskelig å forstå at stort sett alt av pundits, media, dommere osv skal ha sånn agg mot Arsenal. Yngste laget osv
Tror mye av det skyldes Wenger, som kom som utlending til balløya og gjorde ting på en helt ny måte, og snakket alle de høye konservative herrer i engelsk fotball midt i mot.

Men vi føler nok mere det som supportere enn det som er reelt også.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Ingen bilder av Ben, så da spiller han mest sannsynlig ikke. Skal bli spennende å se hvordan forsvaret ser ut imorgen. Newcastle har også fått mer hvile enn oss, og det er klart og tydelig at spesielt Saka virker sluttkjørt av de offensive spillerne vi har. 50/50 hvem som vinner denne. Vi er som regel hjelpesløse under press, så kanskje Newcastle er små favoritter.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Om jeg ikke var spesielt nervøs mot Spurs, så er jeg det i dag. I dag er det alt eller intet. Kun seier gjelder, noe annet blir årets nedtur. Da vil det føles som vi har hatt 37 mer eller mindre bortkastede kamper. Noe som naturligvis ikke er riktig, det er myye å bygge videre på. Men følelsen vil være der. Dette er årets to viktigste kamper.

Keep faith, dette skal og må vi klare.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Vike4 skrev: søn mai 15, 2022 3:05 pm Noen som har en oversikt over resultatene vi har hatt på mandagskamper?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Kanskje diskutert før, men noen andre som har hørt episoden av The New Peter Crouch Podcast med Aron Ramsdale?

Relativt gøy for meg, sikkert enda gøyere for dere. En artig observasjon av Martin (15) der, og hans forhold til Mikel.

Hvis jeg finner ut hvordan jeg skjuler noe i sånt spoilervindu, så kan jeg skrive det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

k9b skrev: man mai 16, 2022 7:49 am Kanskje diskutert før, men noen andre som har hørt episoden av The New Peter Crouch Podcast med Aron Ramsdale?

Relativt gøy for meg, sikkert enda gøyere for dere. En artig observasjon av Martin (15) der, og hans forhold til Mikel.

Hvis jeg finner ut hvordan jeg skjuler noe i sånt spoilervindu, så kan jeg skrive det.
Øyet med den streken over er spoiler-taggen.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

► Show Spoiler

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Hvordan er magefølelsen før kveldens kamp?

Hvis Gabriel og White er klare, så tipper jeg på en jevn batalje som avgjøres av en feil en av veiene. Om det er av spiller som lager straffe, eller en feil avgjørelse av dommer.

Hvis en eller ingen av stopperne spiller tipper jeg på tap. Vi presser det meste av kampen, men blir tatt på kontring.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg tipper vi får se Xhaka i forsvaret i dag. Da vet vi alle hvordan det går

FROG

Legg inn av FROG »

Enzino skrev: søn mai 15, 2022 8:25 pm
Wengerist skrev: søn mai 15, 2022 3:06 pm Må være på topp også, tydelig agenda mot Arsenal på koksøya av en eller annen grunn. Litt vanskelig å forstå at stort sett alt av pundits, media, dommere osv skal ha sånn agg mot Arsenal. Yngste laget osv
Tror mye av det skyldes Wenger, som kom som utlending til balløya og gjorde ting på en helt ny måte, og snakket alle de høye konservative herrer i engelsk fotball midt i mot.

Men vi føler nok mere det som supportere enn det som er reelt også.
Det er nok mer reelt en mange klarer å forestille seg, for jeg tror bare ikke at dommere i PL er så dårlige at dette her kan legges på kontoen for " manglende konsekvent dømming" Det er noe som har foregått over mange år. Spurs får straffer i lang større grad en mange andre i 50/50 situasjoner. Mange "hater" Arsenal fordi de var en grossist på topp 4 plasseringer i nesten 2 tiår. Om andre lag sine supportere får en slik "hjelp" så bryr de seg ikke om noe "rettferdighet". Det er bare noen som er mer inkonsekvent en dommere og det er supportere :)
Så rammer det jo mange andre mindre lag i PL også, men de har en minimal tilhengerskare i Norge som bryr seg.

HenryLegend

Legg inn av HenryLegend »

hjkl.png
Siste hjemmekampene til Newcastle, solide saker.
Jeg har ikke veldig troen på seier, spesielt med de forsvarsproblemene vi har. Om enten White/Gabriel blir "klare" kan det fort hende at de må halte av etter 30 min.

Skal vi vinne må vi score først, eller så kommer Newcastle til å klare å forsvare seg til minst en uavgjort.
De har mye fart og er gode på kontringer, så her skal forsvaret få kjørt seg. De kommer til å løpe sokkene av seg.
Newcastle har mange spillere som vil bevise at de kan fortsette i klubben neste sesong, pluss at det er siste hjemmekamp.

Synes denne kampen er veldig feil oddsatt. Det blir mye jevnere enn som så. Ikke lenge siden vi tapte mot Palace, Brighton og Southampton.
Formkurven virker også å være litt dalende nå. Kampen mot Leeds var ganske fryktelig etter det røde kortet de fikk, og tapet mot Spurvene trengs det ikke å si noe om.

Men vi har alt å spille for i kveld, så får vi se om guttene består testen. Kun seier er godt nok.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»