Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wellé

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Wellé »

Henter fra Chelsa-tråden. Dette svaret har blitt delvis skrevet over den siste uken, men på grunn av stress på jobb forrige uke samt en litt uggen opplevelse på privaten så har jeg aldri fått fullført det ordentlig. Som du kanskje kan se så tok jeg meg friheten til å endre bittelitt på det du skrev i Chelsea-tråden og nå husker jeg dessverre ikke helt svaret så det jeg ender på er nok ikke nødvendigvis 100% relevant med det du skrev i sin tid. Noe av det har vi jo også sett litt på ref. artikkelen til Tim Stillman om 5-5, men jeg hadde skrevet den delen før jeg delte den artikkelen
Jolla skrev: man nov 07, 2022 10:22 pm Jeg er helt med Wellé og trebackslinjer er det verste i verden.
Jeg hadde påbegynt et lengre innlegg som gikk litt mer historisk på det, men klarte å lukke fanen ved et uhell :P Kort oppsummert så er det ett topplag, om enn ikke på samme nivå som de du nevner, som jevnlig spilte med to forsvarere alene. Hvis jeg sier at det er dette laget og treneren som har hatt størst påvirkning på mitt syn på fotball så er det ikke nødvendigvis så vanskelig å gjette hvem jeg snakker om. Det fungerte jo kun med varierende hell for Arsenal over en lengre tidsperioden, delvis skyldt ikke gode nok stoppere eller strukturen ellers i laget. Det var jo meget vellykket med Campbell og Adams/Keown/Toure, mens det ellers var mye rart som ble sendt utpå i senere år.

Du deler det, og det er ikke noe jeg nødvendigvis er uenig i, inn i tre lagdeler, mens jeg nå først vil dele det inn i to. Jeg er jo uten tvil mest interessert i PL, og spesielt Arsenal, så jeg kan ikke uttalle meg noe særlig om lag fra La Liga, Serie A, osv, men jeg antar at det er mye likheter der også.

Av de tre beste lagene per nå etter min mening (Liverpool, Arsenal og Man City, sorry Chelsea-fans) så spiller alle tre lagene i en 5-5 hvis man deler det inn i de to lagdeler, hvor man angriper langs de 5 aksene ytre venstre, indre venstre, midten, indre høyre og ytre høyre. Hvordan de velger å gjøre det er derimot forskjellig. Arsenal og Man City bruker indreløperne til å angripe de indre aksene, kantene de ytre og spissene den i midten. Det er selvfølgelig variasjoner underveis i kampene, som f.eks at Ødegaard tar den ytre høyre og Saka trekker inn, o.l., men på generell basis er det slik lagene spiller.

Liverpool pleide tidligere å bruke backene i de ytre, kantene de indre og spissen den i midten, mens i år syns jeg ikke denne indelingen er like tydelig som tidligere år. Både Diaz (da han spilte) og Salah har vært mye bredere enn det disse rollene "tradisjonelt" sett har vært, og det har lignet mer på Arsenal og City, uten at det har sett i nærheten av like bra ut. Robertson og Diaz har tidvis løpt oppå hverandre, indreløperne har ikke tatt over ansvaret i de indre aksene og spissen har tidvis sett veldig isolert ut. Denne spillestilen er nok min favoritt. Jeg elsker offensivt gode backer som TAA, Robertson, A Cole, osv.

Hvis vi trekker det tilbake til City og Arsenal, ettersom jeg syns de er mest interessante av åpenbare årsaker så varierer de å angripe i 2-3-5 og 3-2-5, hvor Walker/White er typisk de som veksler mellom å være en del av en trebackslinje i forsvar eller midtbanen, mens Zinchenko/Cancelo ligger på linje med Partey/Rodri. Både Arsenal og City var ganske utpreget 2-3-5 i de første kampene av sesongen, men har siden hatt en og annen kamp som var mer utpreget 3-2-5. Spesielt City syns jeg har vært mer 3-2-5 siden Walker ble skadet, men det er kanskje fordi man ikke har den ekstreme recovery speeden lenger i den posisjonen. Jeg har nevnt Liverpool-kampen som en av kampene Arsenal spilte 3-2-5, men ble overrasket da jeg så at White faktisk hadde en høyere gjennomsnittsposisjon enn Tomiyasu.

Forøvrig så er det ikke ekstremt viktig om man bygger opp i 2-3-5 eller 3-2-5 ettersom forskjellen ser ganske marginal ut. Det viktigste er at man klarer å forsvare og angripe de 5 aksene. Det som frustrerer meg mest med trebackslinjer-lag er at de ekstremt ofte er defensive ettersom de forsvarer seg med 5 spillere på linje i etablert forsvar. Ser man på f.eks Contes Tottenham eller Tuchels Chelsea så syns jeg spillestilen deres stort sett er ganske kjedelig ettersom de gir fra seg mye av initiativet i gjenvinningsfasen ved at de har en 5-er bakerst. Der hvor jeg syns de beste lagene er ekstremt underholdende å se på gjennom det høye presset sitt så syns jeg 3-backslinje lag sjelden klarer å underholde på samme måte i denne fasen. Unntaket for min del er jo som alltid Potters Brighton som klarte å få til dette til tross for 5 bak.
Jolla skrev: man nov 07, 2022 10:22 pm Balogun som alternativ til Chelsea
Jeg har mer tro på Balogun som en spiss for et topplag (helst Arsenal) enn det jeg har på Nketiah. Sistnevnte har utviklet allroundspillet sitt mye mer enn jeg hadde trodd om han, men jeg tror rett og slett at det aldri blir godt nok for vårt system. Jeg ser ikke for meg at Balogun til Chelsea er riktig for noen av partene. Han har ikke vist nok til at jeg hadde turt å gå inn i en sesong med han som førstevalg for en toppklubb, og å dra dit for å være andrevalg er ikke noe bedre enn å være andrevalg for Arsenal.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Nevnte oversikten fra denne artikkelen som en bisetning om at Arsenal har ledet kamper mest denne sesongen. Det er en artikkel som går på Newcastle, men for de som er medlem og interessert så kan man finne den her: https://theathletic.com/3770835/2022/11 ... y-numbers/

Topp tre i oversikten er:
Arsenal: 5% ligget under, 35% uavgjort og 60% leder
Man City: 9% ligget under, 37% uavgjort og 54% leder
Newcastle: 6% ligget under, 59% uavgjort og 35% leder

Det er spesielt Arsenal og City som skiller seg ut her ved at de er de eneste klubbene, og med ganske god margin til nr 3, som har ledet i mer enn 50% av spilletiden i kampene sine. Jeg tipper Man City er under 50% i skrivende stund siden denne artikkelen var før de to siste kampene, mens jeg tror Arsenal kanskje er helt på vippen. Det som også underbygger at denne oversikten ser slik ut er at de to klubbene også er de to soleklart beste klubbene når det kommer til xGDiff i uavgjort game state, som jeg har nevnt flere ganger tidligere.

Når det kommer til xGDiff underveis i kamper så minner vi mer om Liverpools tidligere versjoner som også var best i even game state, men ikke like overlegne da de ledet slik Man City er. Man City "statpadder" mer når de leder enn det Arsenal gjør når de leder. Det betyr at vi ender opp med flere nervepirrende 1-målsseiere, som har potensialet til å vippe feil vei, men som i liten grad har gjort det denne sesongen (egentlig kun Soton-kampen). Vi har scoret først i 12/14 kamper som også videre underbygger dette, hvor det kun er Man Utd og Fulham som har scoret først i de to andre kampene. Vi er også det eneste laget som har scoret i alle kampene. Man City tapte som kjent 1-0 mot Liverpool.

Det er ganske mye som tilsier at resultatene våre er langt ifra en flause og at hvis vi klarer å holde stallen skadefri er bærekraftig ut sesongen.

PS: litt mer snacks. Her ser vi jo at det er to lag som over sesongen som et spiller på det man kan kalle et tittelvinnende nivå når man kombinerer xG(70%) og faktiske mål (30%). Det var en bruker her inne som var uenig i den fremgangsmåten for å se på det, og jeg er ikke 100% uenig, men det viser litt når det kommer til kvaliteten for avsluttere og keeper på tvers av lag. F.eks så har City soleklart best avsluttere - på grunn av Haaland - og det trekker dem faktisk opp i denne sammenligningen. Det som er skummelt er at det ikke er på noen som helst måte tilfeldig at Newcastle er der hvor de er, og de er på en oppadgående kurve også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: man nov 14, 2022 2:38 pm
I det siste har jeg tenkt litt på hvilke spillere som jeg tror hadde gått inn på dette laget av de som hadde sin storhetstid etter Invincibles. Det utelukker f.eks Vieira, Henry og Pires, mens spillere som Fabregas og RvP kan inkluderes selvom de var en del av klubben da vi vant ligaen sist. Det er mulig det er litt historieløst, men det er ikke så mange spillere som hadde vært aktuelle i mine øyne.

Det er kun Fabregas, Cazorla og RvP som hadde bankers godt inn i dette laget. Sanchez er nok kvalitativt fortsatt bedre enn Martinelli er nå, men har mine tvil på om han hadde passet inn i et så strukturelt lag som Arsenal. Han mistet ballen ofte og han presset ofte ut av formasjon. Hvis man kunne tøylet han slik man til en viss grad har gjort med Martinelli så hadde han nok kommet inn.

To andre som bør nevnes er Sagna og Koscielny. Koscielny er i mine øyne fortsatt en bedre stopper enn Gabriel og var i en lang periode topp 3 stopper i PL. Han var høyrebent, men spilte først og fremst på venstresiden så det er mulig han kunne ha tatt plassen fra Gabriel, men vi vet hvor glad Arteta er i at stopperne skal bruke samme ben som siden de spiller på. Sagna tenker jeg kvalitativt er ca på samme nivå som White/Tomiyasu, men usikker på om han kunne løst denne backrollen like godt som det White/Tomi gjør.

Det sier sitt at når man ser det over en så lang periode og at det ikke er flere som kommer inn på laget så er dette en meget sterk årgang. Den aller siste som man kan diksutere erÖzil, som jeg nok fortsatt rater kvalitativt bedre enn Ødegaard, men hadde ikke passet inn i det hele tatt.

Si i fra hvis det er noen jeg har glemt :)
Var et ungt lag som til tider spilte ut motstander, selv om resultatene ikke var fantastiske pga. svak defensiv organisering.

Når det gjelder hvem som hadde gått inn i laget, så spørs det for de fleste hvilken spillestil man tenker, men antar at du tenker spillere satt inn i dagens fortball i sin "prime".

Fabregas, Cazorla og RvP hadde vært bankers uansett.

Andre som bør nevnes er Rosicky og Hleb. Selv om førstnevnte var veldig mye skadet. De er kanskje de som er nærmest.

Ellers var jo Gilberto også veldig solid etter 2004.

Wilshere og Ramsey er spillere som også, foruten skadene, hadde et enormt potensiale.

Sanchez var nok langt over det Martinelli har vist til nå, men Martinelli har potensialet.

Sagna var også fantastisk, men usikker på hvordan han hadde taklet det raske pasningsspillet vi har i dag.

De tre du nevner hadde gått rett inn i startoppstillingen din. Resten av de vi nevner ville nok styrket troppen, og spilt mange minutter.
[/quote]

Det som er interessant med denne typen betrakninger, er at det kan være spillere som har vært bedre totalt sett enn de som er i dagens lag, men som ikke nødvendigvis hadde løst rollen i Artetas system bedre.

Skulle gjerne sett Fabregas på venstre indreløper. Med Partey bak og Ødegaard på høyre, tror jeg faktisk ikke det hadde blitt ubalansert. Tenk å ha både MØ og FF til å slå i bakrom da. Mareritt for ethvert forsvar.

Det blir egentlig litt samme betrakning med Cazorla. Men veldig usikker på om jeg mener at noen av de to ville kunne slått ut MØ av laget. Så god har f... meg sistnevnte blitt.

RvP må man dessverre innrømme hadde vært skreddersydd for laget. Kontringsstyrken og farten fremover er sikre med Saka og Martinelli, så hans store svakhet toppfarten ville ikke spilt noen rolle. Han ville bidratt mindre enn Jesus i det defensive, men han ville scorer mål i bøtter og spann som spiss i dette laget. Og mange målgivende også i kominasjonsspillet.

Sanchez var en fantastisk individualist. Men han var virkelig ingen systemspiller. Husker jeg så det veldig tydelig live. Hvordan han mange ganger fucket opp kombinasjonsspillet ved å skulle gjøre indvividuelle ting. Nå gjort han som oftest det siste sykt bra. Men han hadde ikke fått plass i strukturen og systemet til Arteta. Det blir som med Pepe.

Sagna var jo like god eller bedre enn Tomi i defensiv 1 mot 1. Jeg tror faktisk han var så god overall fotballspiller at han hadde klart playmakerrollen også. Bedre enn White? Veldig usikker.

Øzil var vel den nest beste playmakeren Arsenal har hatt de siste 30 årene, etter Bergkamp. Men jeg mener faktisk MØ er bedre enn MÖ var, på totalpakka. For den defensive biten var Øzil elendig på.

Kosc/GabM er veldig jevn. Tror jeg hadde valgt GabM på luftduell-styrke. Men Kosc var raskere og gjorde mindre over-kommiteringer.

Konklusjonen er vel at selv om dagens spillere ikke nødvendigvis er de beste individualistene, så er de ekstremt gode i nøyaktig rollen sin. Cred til både Arteta og Edu for den.

Eks Arsenalspillere som kunne løst dagens roller med bravur:

GK: Lehmann - egentlig ingen som var god nok med beina, men Jens var så offensiv i stilen at han får den likevel
RB: Lauren
RCB: Sol Campbell
LCB: Koscielny
LB: Manu Petit
DCM: Gilberto
RM: PV4
LM: Cesc
RW: Anders Limpar - mulig han hadde litt for lav toppfart, men veldig god innoverving
CF: RvP
LW: Henry

Det smerter å ikke få plass til Bergkamp her. Men førstnevnte skal etter min mening hverken spiller indreløper, ving eller spydspiss. Nå får jeg nok kjeft av @DennisB :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man nov 14, 2022 3:06 pm
Zinchenko/Tierney (igjen på grunn av manglende alternativer)
Jeg tror Manu Petit hadde løst den rollen minst like bra som Zinchenko. Opprinnelig forsvarer, ble omskolert til dyptliggende midtbane av Wenger. Taklingssterk, posisjoneringssterk, pasningssterk, enorme langpasninger, flink til å å styre spille fra dypt i midtbanen. Eneste jeg mener Zin er klart bedre på, er veldig raskt småpasningsspill (aka Tiki-taka), men hvor god Petit var på det får vi aldri vite siden det ikke var spillestilen vi brukte den gangen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hva tenker dere om Arshavin i sine beste perioder kontra eksempelvis Martinelli/Ødegaard/Saka sin høst?

Høsten 2010 så hadde han 5 mål og 14 assists på 1 618 minutt i PL og CL, altså et målpoeng hvert 85. minutt. De Bruyne tall.

Han var også i fyr og flammer den våren han ankom den britiske hovedstaden, hvor han hadde en periode fra mars til mai 2009 med 6 mål og 10 assists på ti kamper, deriblant en kamp hvor han scoret fire mål mot Liverpool.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man nov 14, 2022 5:56 pm
Wellé skrev: man nov 14, 2022 3:06 pm
Zinchenko/Tierney (igjen på grunn av manglende alternativer)
Jeg tror Manu Petit hadde løst den rollen minst like bra som Zinchenko. Opprinnelig forsvarer, ble omskolert til dyptliggende midtbane av Wenger. Taklingssterk, posisjoneringssterk, pasningssterk, enorme langpasninger, flink til å å styre spille fra dypt i midtbanen. Eneste jeg mener Zin er klart bedre på, er veldig raskt småpasningsspill (aka Tiki-taka), men hvor god Petit var på det får vi aldri vite siden det ikke var spillestilen vi brukte den gangen.
Nå faller jo han uansett ikke innenfor premisset i innlegget mitt så var jo aldri aktuell i min oversikt. Hvis jeg skulle tatt en lengre tidshorisont så hadde jeg valgt A Cole. Beste venstrebacken i min levetid og kunne løse både invertert og vanlig rolle.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man nov 14, 2022 6:18 pm
Enzino skrev: man nov 14, 2022 5:56 pm
Wellé skrev: man nov 14, 2022 3:06 pm
Zinchenko/Tierney (igjen på grunn av manglende alternativer)
Jeg tror Manu Petit hadde løst den rollen minst like bra som Zinchenko. Opprinnelig forsvarer, ble omskolert til dyptliggende midtbane av Wenger. Taklingssterk, posisjoneringssterk, pasningssterk, enorme langpasninger, flink til å å styre spille fra dypt i midtbanen. Eneste jeg mener Zin er klart bedre på, er veldig raskt småpasningsspill (aka Tiki-taka), men hvor god Petit var på det får vi aldri vite siden det ikke var spillestilen vi brukte den gangen.
Nå faller jo han uansett ikke innenfor premisset i innlegget mitt så var jo aldri aktuell i min oversikt. Hvis jeg skulle tatt en lengre tidshorisont så hadde jeg valgt A Cole. Beste venstrebacken i min levetid og kunne løse både invertert og vanlig rolle.
For en gangs skyld er vi totalt uenig.

Husker ikke en eneste langpasning fra Cole på hele Arsenal-karrieren?

Han var tidligere spiss og passet bedre som til linja back/vingback enn som playmaker. Ville passet mye bedre som indreløper enn som back i Artetas system imo. Ville heller satt ham på høyre ving enn som venstre back i det systemet faktisk.

I kvaliteter synes jeg han hadde veldig lik profil som Tierney, bare enda bedre selvsagt.

God avslutter var han også. Waste å ha ham liggende dypt i banen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 6:09 pm Hva tenker dere om Arshavin i sine beste perioder kontra eksempelvis Martinelli/Ødegaard/Saka sin høst?

Høsten 2010 så hadde han 5 mål og 14 assists på 1 618 minutt i PL og CL, altså et målpoeng hvert 85. minutt. De Bruyne tall.

Han var også i fyr og flammer den våren han ankom den britiske hovedstaden, hvor han hadde en periode fra mars til mai 2009 med 6 mål og 10 assists på ti kamper, deriblant en kamp hvor han scoret fire mål mot Liverpool.
For min del blir han veldig lik Sanchez offensivt. Fantastisk individualist. Bedre enn de tre nevnte (foreløpig) i offensiv fase. Men veldig lite systemspiller, og nesten like dårlig i det defensive som Øzil. Defensivt mye svakere enn de tre nevnte.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man nov 14, 2022 7:01 pm For en gangs skyld er vi totalt uenig.

Husker ikke en eneste langpasning fra Cole på hele Arsenal-karrieren?

Han var tidligere spiss og passet bedre som til linja back/vingback enn som playmaker. Ville passet mye bedre som indreløper enn som back i Artetas system imo. Ville heller satt ham på høyre ving enn som venstre back i det systemet faktisk.

I kvaliteter synes jeg han hadde veldig lik profil som Tierney, bare enda bedre selvsagt.

God avslutter var han også. Waste å ha ham liggende dypt i banen.
Det blir kanskje feil å trekke inn hva han gjorde i Chelsea-trøyen, men han var meget god også invertert back der på tampen av karrieren sin.

Uavhengig av om man bruker den informasjonen så hadde jeg valgt han ettersom at han var en så god venstreback at man gjør en endring på systemet for å få ut det beste av han. Da spiller man med en venstre indreløper som hadde hatt ansvar for å dekke opp bak han, slik Xhaka gjorde i lang tid bak Tierney, og pusher Martinelli en akse innover. Ashley Cole var et unikum av en venstreback i min interesseperiode og sånne spillere tweaker man et system for å få det beste ut av de. Tierney er en meget god krittslikkende back, men han når ikke Cole til knehasene dessverre.

Ashley Cole var forøvrig meget habil med begge ben, rå basisteknikk og hadde en ekstremt god fotballforståelse. Tror absolutt at man kunne coachet han til å invertere, men det var bare ikke en del av slik vi spilte under Wenger. Da var det høyrebacken som var den mer holdende, mens venstrebacken hadde license to attack, og slik var det i lang tid etter Cole dro også. Lauren var mer defensiv enn Cole, Sagna var mer defensiv enn Clichy,

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man nov 14, 2022 5:52 pm
Eks Arsenalspillere som kunne løst dagens roller med bravur:

GK: Lehmann - egentlig ingen som var god nok med beina, men Jens var så offensiv i stilen at han får den likevel
RB: Lauren
RCB: Sol Campbell
LCB: Koscielny
LB: Manu Petit
DCM: Gilberto
RM: PV4
LM: Cesc
RW: Anders Limpar - mulig han hadde litt for lav toppfart, men veldig god innoverving
CF: RvP
LW: Henry

Det smerter å ikke få plass til Bergkamp her. Men førstnevnte skal etter min mening hverken spiller indreløper, ving eller spydspiss. Nå får jeg nok kjeft av @DennisB :lol:
Og det skal du få. Bergkamp var en såpass tvers i gjennom spiller i verdensklasse, at han ville ha dekket en indreløper-rolle i Artetas system med bravur.

Makan. Hodeløst å mene noe annet :D

Sjøl ville jeg tatt med Pires også.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Nå har Scott Willis også oppdatert modellen sin etter helgens kamper. Han er enda mer "optimist" på våre vegne enn bookiene og 538. 39% sannsynlighet for tittelen, 87% for topp 2 og 99(!)% for topp 4. Selv jeg syns dette er altfor optimistisk og at variansen hans ikke klarer å fange opp godt nok hva som skjer hvis vi får flere sentrale skader.

Som jeg har skrevet om tidligere i dag så er det fryktelig mye "objektivt" (som data i stor grad er) som underbygger at vi er et jævlig godt lag, samtidig så vet jo vi Arsenal-fans at dette kan snu fort med sentrale skader eller hvis man rett og slett bare får en knekk. Vi har et beintøft kampprogram når vi kommer tilbake fra VM. 4/5 kamper er mot topp 7-lag (Bighton, Newcastle, Tottenham, Man Utd). Kommer vi oss godt igjennom denne perioden med minimum 11p så skal jeg si at jeg føler meg bortimot 100% sikker på at vi klarer topp 4.


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Enzino skrev: man nov 14, 2022 11:08 am
Bone8 skrev: man nov 14, 2022 10:00 am Det er fortsatt tidlig i sesongen og mye kan fortsatt gå galt.

Men det er litt artig å se tilbake til mai 2022 og hvor skeptiske vi alle var til Arteta og/eller laget.

Jeg var som (som vanlig) ikke veldig positiv til våre sjanser for topp 4 denne sesongen. Jeg mente troppen var altfor varierende i kvalitet, og det offensive spillet for forutsigbart og lite sjanseskapende.

Jeg mente også at vi måtte forvente at en så ung tropp ville variere for mye i prestasjoner, og at de andre lagene på kort sikt hadde bedre forutsetninger.

Men nå står vi ved VM pausen og laget har overgått selv de mest positive sine forventninger!

Spillet er bedre, prestasjonene har variert lite, og taktikken sitter.

Arteta skal ikke alene ha æren for dette.
- Saliba har gitt meg saliva med spillet sitt.
- Jesus har tilført det offensive en ny dimensjon.
- Vi har stort sett, med unntak av venstreback, kunne starte med våre beste spillere i alle kamper.
- Xhaka har virkelig forstått rollen sin, og storspilt.

Det er uheldig for oss at det nå er en pause, men jeg har skrudd opp ambisjonene, og mener vi bør være blant de 3 øverste ved sesongslutt.

Vi er sårbare for skader, så januarvinduet blir ekstremt viktig. Vi trenger å hente en offensiv spiller til, og helst en sentral midtbanespiller.
Det skal sies at vi har vært heldige (evnt dyktige) som har hatt så få skader.

Eller var vi to ganske like i forventningene før sesongen. Jeg tippet 5 plass og rett over 70 poeng. Jeg tror nå på over 80 poeng og topp 2 faktisk.

Det er egentlig helt sykt at et så ungt lag kan være så konsistente i prestasjonene. Men det handler nok litt om at Spillere som Saka, Saliba og Ødegaard allerede har 3-4 sesongers erfaring på høyt nivå i banken på tross av ung alder. Er vel kun Martinelli i første11rn som ikke har masse erfaring.
Mye bra her og må understreke at jeg er utenforstående og i grunn har ventet på en sesong der Gunners nå presterer som de har gjort, grunnet ovenstående parametere.

Arteta har vært tålmodig, fått tid, nå ser man resultatet og må bare si at dere spiller på en måte som gleder en som liket god fotball!

Sier selvfølgelig ikke at dere vinner PL og det er langt fram, men dere er i førersetet, ser meget konsistente ut og vinner i tillegg tighte kamper!
Som nevnt av andre er dere kanskje sårbare, gitt stallen og at det er en lang/tøff sesong, likt for alle dét og vi får se...!

"Mitt lag" har sine utfordringer, allerede skader på viktige spillere, vil være meget fornøyd med topp-4, tror Gunners havner høyere på tabellen kan bare ønske dere lykke til!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man nov 14, 2022 7:12 pm
Det blir kanskje feil å trekke inn hva han gjorde i Chelsea-trøyen, men han var meget god også invertert back der på tampen av karrieren sin.

Uavhengig av om man bruker den informasjonen så hadde jeg valgt han ettersom at han var en så god venstreback at man gjør en endring på systemet for å få ut det beste av han. Da spiller man med en venstre indreløper som hadde hatt ansvar for å dekke opp bak han, slik Xhaka gjorde i lang tid bak Tierney, og pusher Martinelli en akse innover. Ashley Cole var et unikum av en venstreback i min interesseperiode og sånne spillere tweaker man et system for å få det beste ut av de. Tierney er en meget god krittslikkende back, men han når ikke Cole til knehasene dessverre.

Ashley Cole var forøvrig meget habil med begge ben, rå basisteknikk og hadde en ekstremt god fotballforståelse. Tror absolutt at man kunne coachet han til å invertere, men det var bare ikke en del av slik vi spilte under Wenger. Da var det høyrebacken som var den mer holdende, mens venstrebacken hadde license to attack, og slik var det i lang tid etter Cole dro også. Lauren var mer defensiv enn Cole, Sagna var mer defensiv enn Clichy,
Jeg så ham for lite i Chelsea til å kunne mene så mye om det. Da så jeg ham omtrent bare mot oss og ManU.

Jeg synes du overvurderer ham. Han var veldig god, men ikke så unik imo. Du snakker om ham som om han var Maldini eller Roberto Carlos.

Husk også at han i Arsenal spilte med tidens beste PL-spiss som trakk ut på hans kant og en av av de to tre beste innover venstrevingene PL har sett. I Chelsea spilte han i et lag som satte poengrekord som var handlet inn med de første blankosjekkene PL hadde sett, med Drogba som midtspiss og Robben på venstre ving. Da er det nesten urettferdig å sammenligne ham mot andre backer i samme rolle. Han hadde tidenes beste arbeidsforhold. Likevel var han aldri i nærheten av f.eks. assist-statistikken til Andy Robertson.

Habil med begge bein? Har du noen eksempler på habil bruk av høyre fra ham? Spør ikke retorisk. Jeg kan bare ikke huske at han brukte høyre til hverken key passes eller avslutninger noen gang jeg har sett ham. Mulig bare hukommelsen svikter meg. P.S. jeg synes ikke svakere høyrebein er veldig betydelig for en venstre back.

Jeg måtte forresten sjekke hva andre mener. Ser 90min har ham på 8-plass og sportsbible på 10-plass, gjennom historien i den posisjonen. Det er kruttsterkt. Maldini topper begge, Carlos er nr. 6 og nr. 4. Så da er de nærmere din vurdering enn min. Da har du nok rett likevel (antar det er tenkelig at jeg ikke klarer å være objektiv, for jeg mislikte fyren massivt etter måten han sutrer og kastet seg over til Chelsea fordi han ikke fikk samme kontrakt som Henry).

Zarathastra

Legg inn av Zarathastra »

Var Robben venstreving?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Zarathastra skrev: man nov 14, 2022 10:01 pm Var Robben venstreving?
Ja, i Chelsea var han hovedsaklig en venstreving.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Cashley var god han. Maldini er overvurdert grunnet antall kamper og hans legendestatus.

(My two cents)

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Veldig artig diskusjon her om tidligere spillere. Invincibles vs dagens 11’er. Hadde blitt mange spennende dueller. Henry vs Saliba🥶🥶Kunne Partey stoppet Vieira? Ville Jesus blitt for teknisk god for Sol og Kolo? Kunne Martinelli og Saka taklet fysikken til Cole og Lauren? Og ville Zin og White klart å stille opp mot bevegelsesmønsterne til Pires og Ljungberg når Bergkamp spiller dem opp?

startelver

Legg inn av startelver »

Godt med pause nå, kan bli litt for mye av det gode dette. :roll:

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: man nov 14, 2022 11:53 pm Veldig artig diskusjon her om tidligere spillere. Invincibles vs dagens 11’er. Hadde blitt mange spennende dueller. Henry vs Saliba🥶🥶Kunne Partey stoppet Vieira? Ville Jesus blitt for teknisk god for Sol og Kolo? Kunne Martinelli og Saka taklet fysikken til Cole og Lauren? Og ville Zin og White klart å stille opp mot bevegelsesmønsterne til Pires og Ljungberg når Bergkamp spiller dem opp?
Artig å dra sammenligninger, og satt systemene opp mot hverandre, men jeg er ikke i tvil om at spillerne som spilte for oss fra ca. `97 til `04, ville ha funnet seg til rette i systemet Arteta bruker i dag. Wenger var revolusjonær, og satt ballbesittelse på dagsorden. Det er et godt utgangspunkt. De spillerne han brukte, var perfekt for hans type fotball. De ville også ha taklet utmerket godt et litt mer utviklet system i samme gata. Vi hadde verdensklasse-spillere på den tiden.

Og spillere som Pires og ikke minst Bergkamp skal selvsagt med på en slik liste. De hadde begge alt utstyret i verktøykassa :D

dynamo

Legg inn av dynamo »

Spilte Arsenal vinner PL nå til 3,25. City står så lavt som i 1,50. Syns oddsen på begge lagene er litt feil. Arsenal står for høyt og City for lavt. Hva tenker dere?
Skal Arsenal forsterke noe i Januar? Bør nå gå all in nå når de har muligheten å vinne noe stort.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: man nov 14, 2022 3:06 pm
Bone8 skrev: man nov 14, 2022 2:38 pm Var et ungt lag som til tider spilte ut motstander, selv om resultatene ikke var fantastiske pga. svak defensiv organisering.

Når det gjelder hvem som hadde gått inn i laget, så spørs det for de fleste hvilken spillestil man tenker, men antar at du tenker spillere satt inn i dagens fortball i sin "prime".

Fabregas, Cazorla og RvP hadde vært bankers uansett.

Andre som bør nevnes er Rosicky og Hleb. Selv om førstnevnte var veldig mye skadet. De er kanskje de som er nærmest.

Ellers var jo Gilberto også veldig solid etter 2004.

Wilshere og Ramsey er spillere som også, foruten skadene, hadde et enormt potensiale.

Sanchez var nok langt over det Martinelli har vist til nå, men Martinelli har potensialet.

Sagna var også fantastisk, men usikker på hvordan han hadde taklet det raske pasningsspillet vi har i dag.

De tre du nevner hadde gått rett inn i startoppstillingen din. Resten av de vi nevner ville nok styrket troppen, og spilt mange minutter.
Gilberto var en spiller som kunne ha blitt nevnt med de som hadde sin prime i Invincibles. Var god etterpå også, men han huskes for å ha vært del av det laget og ikke årgangene etterpå, i motsetning til f.eks RvP.

Men vi kan jo gå motsatt vei. Hvilke spillere hadde ikke blir byttet ut av dagens lag uansett hvem man ser på og det er for meg:
Ramsdale (litt på grunn av manglende alternativer)
White
Saliba
Zinchenko/Tierney (igjen på grunn av manglende alternativer)
Partey
Saka

Det er 6/11 som jo er veldig positivt. I tillegg så har man Gabriel hvor jeg er veldig i tvil. Jeg ratet Kocielny ekstremt høyt da han var i klubben og holder han nok som en bedre spiller enn Gabriel pdd, men er usikker på om han ville vært en like god fit mtp. sterkeste ben og fysikk.

Ødegaard kunne nesten vært på den listen, men er meget sterk konkurranse i hans posisjon ettersom man kan argumentere for at alle av Özil, Cazorla og Fabregas hadde gått inn i hans rolle. Ramsey som du nevner hadde også vært en som hadde passet godt inn i den rollen. Wilshere var rett og slett ikke god nok over lang periode til at han er aktuell for meg. Det var en sesong hvor han var vanvittig god, mens resten av karrieren var preget av skader og nedadgående kvalitet. Xhaka hadde til tross for nivået han leverer på nå røket ut til fordel for de overnevnte spillerne.

Jeg er enig i at Sanchez var bedre enn Martinelli er nå, men er usikker på hvor mye bedre Sanchez var. Laget var bygd rundt Sanchez og Özil, og de hadde begge ekstremt stor frihet i spillet sitt. Martinelli har en mye videre posisjon når vi angriper i tillegg til at han spiller på mye større trygghet enn Sanchez. Jeg faller nok ned på at Sanchez (per nå) viste et høyere toppnivå, men usikker på hvor mye er rolle og hvor mye er kvalitet. En Martinelli med frihet til å være en 2nd forward slik Sanchez og Auba var tror jeg hadde puttet enda flere mål enn Martinelli han har gjort for oss.

Rosicky og Hleb kan nevnes, men de faller bak spillere som Cazorla og Fabregas for meg i samme posisjon. I dagens system hvor kantene er breddeholderne så hadde de nok ikke passet inn i kantrollen som de tidvis beklet for oss, og de måtte ha spilt indreløpere og da er de bak Cazorla og Fabregas for meg.

Total sett så er det da kun Xhaka, Ødegaard, Martinelli og Jesus hvor jeg ville landet på å garantert bytte de ut, mens Gabriel er en stoooor maybe. Det vitner om at vi har et meget slagkraftig førstelag per dags dato, men som vi vet så er det bredden som er svakheten for oss nå.
Vi må også huske at vi nå baserer oss på en (fantastisk) seriestart. Det er vanskelig å være sikker på om Saliba er vår beste stopper siden Sol Campbell på så lite kamper.

Jeg tipper Clichy minst er på nivå med Tierney. Tror ikke han hadde klart å bekle rollen til Zinchenko, men var mer solid defensivt.

Hvis jeg skulle satt opp et lag, post Invincibles, kun basert på kvalitet:

---------------------------------Lehmann---------------------------------
Sagna---------------Saliba-------Koscielny--------------Clichy
-------------------------Partey--------Cesc------------------------------
Saka-------------------------Cazorla-------------------------Sanchez
----------------------------------RvP-----------------------------------------

Men ut fra rollene de skal bekle i dagens lag:

-------------------------------Lehmann-----------------------------------
Sagna------------Saliba------Koscielny----------Zinchenko
------------------------Partey------Cesc--------------------------------
Saka------------------------Cazorla--------------------Martinelli
--------------------------------RvP------------------------------------------

Jeg tror mange glemmer hvor god Sagna faktisk var. Han har alle kvalitetene til White, og var raskere. Kanskje noe svakere med ball, men det tror jeg han fort hadde fått til med trening.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

dynamo skrev: tir nov 15, 2022 7:16 am Spilte Arsenal vinner PL nå til 3,25. City står så lavt som i 1,50. Syns oddsen på begge lagene er litt feil. Arsenal står for høyt og City for lavt. Hva tenker dere?
Skal Arsenal forsterke noe i Januar? Bør nå gå all in nå når de har muligheten å vinne noe stort.
Jeg synes det er ekstremt vanskelig å være objektiv til eget lags sjanser. Særlig når utfallet man skal vurdere har vært etterlenget i snart 20 år. For min del sliter jeg da med å skille mellom hode og hjertet i vurderingen.

Jeg tror fortsatt City er klar favoritt. Litt fordi de skal ha et høyere toppnivå, og litt fordi jeg tror vi er mer sårbare for skader på noen utplukkede nøkkelspillere.

Det som gir meg et lite håp, er at de har sett sårbare ut i mange kamper, f.eks Fulham, Newcastle, Liverpool og nå sist mot Bremtford. Vi har egentlig spilt bare en helt elendig seriekamp og det var mot Leeds.

De blir selvsagt veldig svekket med skade på KdB eller Haaland. Men de vant serien en sesong med KdB langtidsskadet.

Jeg tror vi vil slite massive med skader på Ramsdale og Partey. Andre som er veldig vanskelig å erstatte er Ødegaard, Jesus og Saliba.

Handler vi reservekeeper og defensiv midtbanespiller i januar, ser det straks litt mindre sårbart ut. Men vi tåler ikke skader på 4-5 førstelagsspillere samtidig. Vi har sett i EL hvor mye kvaliteten da faller.

Jeg håper definitivt at vi handler, og ryktene sier at vi allerede har en avtale med Tielemans. Men jeg er veldig bekymret for at vi ikke har god nok andrekeeper. Vill vært helt forjævlig hvis man skulle ryke en gullmulighet pga noe så elementært.

Jeg tenker også at det kan være greit å se lagene i innbyrdes. Før sesongen trodde jeg vi fortsatt hadde veldig langt opp til nivået deres. Nå er jeg ikke like sikker på det, og tror det er gode sjanser for poeng, da selvsagt særlig hjemme.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir nov 15, 2022 8:14 am Vi må også huske at vi nå baserer oss på en (fantastisk) seriestart. Det er vanskelig å være sikker på om Saliba er vår beste stopper siden Sol Campbell på så lite kamper.

Jeg tipper Clichy minst er på nivå med Tierney. Tror ikke han hadde klart å bekle rollen til Zinchenko, men var mer solid defensivt.

Hvis jeg skulle satt opp et lag, post Invincibles, kun basert på kvalitet:

---------------------------------Lehmann---------------------------------
Sagna---------------Saliba-------Koscielny--------------Clichy
-------------------------Partey--------Cesc------------------------------
Saka-------------------------Cazorla-------------------------Sanchez
----------------------------------RvP-----------------------------------------

Men ut fra rollene de skal bekle i dagens lag:

-------------------------------Lehmann-----------------------------------
Sagna------------Saliba------Koscielny----------Zinchenko
------------------------Partey------Cesc--------------------------------
Saka------------------------Cazorla--------------------Martinelli
--------------------------------RvP------------------------------------------

Jeg tror mange glemmer hvor god Sagna faktisk var. Han har alle kvalitetene til White, og var raskere. Kanskje noe svakere med ball, men det tror jeg han fort hadde fått til med trening.
Lehmann talte jeg som en Invincible, hvis ikke hadde jeg også inkludert han over Ramsdale.

Jeg er enig i at Sagna var bedre enn White, enn så lenge, men jeg hadde tatt både Zinchenko og Tierney over Clichy. Det er mulig jeg ikke husker godt nok primen hans, men i mitt hodet så var han totalt sett ok+. Syns alltid at Sagna på motsatt side var en mye bedre back. Da Clichy dro som 25-åring var Gibbs en vel så god spiller de første sesongene. Jeg tror forøvrig Tierney hadde vært en stor spiller under Wenger ettersom Wenger var flink til å både utvikle og bruke offensive backer. Han har fysikken og basisteknikken til å kunne løse den rollen ekstremt godt, og i motsetning til Clichy og Gibbs så er han meget habil på innlegg langs bakken og i luften.

Ref min pågående diskusjon med Jolla om 3-backslinjer så var jo Wenger en av ytterst få som faktisk spilte med kun 2 dype forsvarsspillere i angrep. Det fikk jo en del av oss til å rive ut håret, mye fordi forsvarerne han gjorde det med var rett og slett for dårlige, men det har nok satt et stort preg på hvordan jeg foretrekker at man spiller. Jeg har derfor en større forkjærlighet for spillestilen til de beste Liverpool-årgangene enn det jeg egentlig har for dagens Arsenal, uten at det betyr at jeg ikke elsker hvordan vi spiller nå.

Jeg vil også påpeke at hvis vi skal sette det opp i vår formasjon så er det mer en 4-3-3 enn 4-2-3-1. I mine øyne så er det ganske tydelig at vi spiller med en singel pivot på midten og ikke en dobbel pivot, hvor Xhaka er en av to sittende midtbanespillere.

En spiller som du nevnte tidligere, og som jeg tror hadde vært skreddersydd for den venstre indreløperrollen er Ramsey. Jeg tror han hadde bøttet tosifra hver sesong i dette laget i den posisjonen. Måten Xhaka løser den rollen minner meg faktisk litt om spillestilen til Ramsey.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er ikke mye man kan si at man har denne sesongen, men dybde har man i det minste. Hvis Griezmann, Morata, Koke, Kondogbia, Molina, Carrasco, Giménez og Savic alle var ute med skade så kunne man fortsatt ha stilt med:

Oblak
Felipe - Hermoso - Reinildo
M Llorente - De Paul - Witsel - Lemar - Reguilón
Correa - João Félix

Og fortsatt hatt Saúl og Cunha på benken. Kanskje laget ville vært hakket sterkere med Witsel i forsvar heller enn en av stopperne, og Saúl på midtbanen. Eller 4-3-3 med Llorente og Reguilón som defensive backer, og Cunha der fremme.

Hvis Jesus, Saka, Xhaka, Thomas, White, Zinchenko, Saliba og Gabriel alle er ute samtidig så er det noe verre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: tir nov 15, 2022 8:18 am
dynamo skrev: tir nov 15, 2022 7:16 am Spilte Arsenal vinner PL nå til 3,25. City står så lavt som i 1,50.
Jeg tror fortsatt City er klar favoritt. Litt fordi de skal ha et høyere toppnivå, og litt fordi jeg tror vi er mer sårbare for skader på noen utplukkede nøkkelspillere.
Enig. Hvis jeg måtte ha satt pengene mine på enten Arsenal eller Manchester City til disse returene så ville jeg valgt å satse på Manchester City til 1,5.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir nov 15, 2022 8:18 am Jeg synes det er ekstremt vanskelig å være objektiv til eget lags sjanser. Særlig når utfallet man skal vurdere har vært etterlenget i snart 20 år. For min del sliter jeg da med å skille mellom hode og hjertet i vurderingen.

Jeg tror fortsatt City er klar favoritt. Litt fordi de skal ha et høyere toppnivå, og litt fordi jeg tror vi er mer sårbare for skader på noen utplukkede nøkkelspillere.

Det som gir meg et lite håp, er at de har sett sårbare ut i mange kamper, f.eks Fulham, Newcastle, Liverpool og nå sist mot Bremtford. Vi har egentlig spilt bare en helt elendig seriekamp og det var mot Leeds.

De blir selvsagt veldig svekket med skade på KdB eller Haaland. Men de vant serien en sesong med KdB langtidsskadet.

Jeg tror vi vil slite massive med skader på Ramsdale og Partey. Andre som er veldig vanskelig å erstatte er Ødegaard, Jesus og Saliba.

Handler vi reservekeeper og defensiv midtbanespiller i januar, ser det straks litt mindre sårbart ut. Men vi tåler ikke skader på 4-5 førstelagsspillere samtidig. Vi har sett i EL hvor mye kvaliteten da faller.

Jeg håper definitivt at vi handler, og ryktene sier at vi allerede har en avtale med Tielemans. Men jeg er veldig bekymret for at vi ikke har god nok andrekeeper. Vill vært helt forjævlig hvis man skulle ryke en gullmulighet pga noe så elementært.

Jeg tenker også at det kan være greit å se lagene i innbyrdes. Før sesongen trodde jeg vi fortsatt hadde veldig langt opp til nivået deres. Nå er jeg ikke like sikker på det, og tror det er gode sjanser for poeng, da selvsagt særlig hjemme.
Jeg syns Turner har vist i EL at han er en helt habil resservekeeper. Jeg er rimelig sikker på at han er en bedre skuddstopper enn Ramsdale og jeg syns begge er veldig gode og offensive i feltet. Problemet med Turner er at han i starten av gruppespillet så hjelpesløs ut i utspillingsfasen. Jeg syns man så prov på bedring her i de siste kampene.

Når jeg ser på lagene rundt oss så ser jeg ikke at det er noen av de andre som har så fryktelig mye bedre reservekeeper egentlig, bortsett fra kanskje Liverpool som har en egenutviklet keeper som virkelig ser ut som the real deal. Dubravka, Forster, Ortega er ikke akkurat navn jeg har fryktelig mye tillitt til. Chelsea er jo også i en litt spesiell situasjon nå hvor andrekeeperen som alle latterliggjorde er i ferd med å danke ut førstevalget som flere regnet som en av verdens beste for bare halvannet år siden. Hvis man tenker at Mendy er andrevalget så har han de samme svakhetene og styrkene som Turner og ser vel så dårlig ut med ballen i bena.

For meg er som kjent midtbanespiller og ving det viktigste. Ideelt sett en midtbanespiller som kan løse rollen tilnærmet likt som Partey, noe jeg ikke tror Tielemans kan, men hvis Arteta tror han kan tweake systemet med Tielemans inn slik at man ikke blir spesielt svekket så fungerer jo det også.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: tir nov 15, 2022 8:37 am Det er ikke mye man kan si at man har denne sesongen, men dybde har man i det minste. Hvis Griezmann, Morata, Koke, Kondogbia, Molina, Carrasco, Giménez og Savic alle var ute med skade så kunne man fortsatt ha stilt med:

Oblak
Felipe - Hermoso - Reinildo
M Llorente - De Paul - Witsel - Lemar - Reguilón
Correa - João Félix

Og fortsatt hatt Saúl og Cunha på benken. Kanskje laget ville vært hakket sterkere med Witsel i forsvar heller enn en av stopperne, og Saúl på midtbanen. Eller 4-3-3 med Llorente og Reguilón som defensive backer, og Cunha der fremme.

Hvis Jesus, Saka, Xhaka, Thomas, White, Zinchenko, Saliba og Gabriel alle er ute samtidig så er det noe verre.
Skjønner ikke hva du snakker om. Mener du at dette laget ikke er like sterkt på papiret som det som starter nå?
Ramsdale; Cedric, Holding, Tomiyasu, Tierney; Ødegaard, Elneny, Vieira; Martinelli, Nketiah, ESR

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: tir nov 15, 2022 9:15 am
Jolla skrev: tir nov 15, 2022 8:37 am Det er ikke mye man kan si at man har denne sesongen, men dybde har man i det minste. Hvis Griezmann, Morata, Koke, Kondogbia, Molina, Carrasco, Giménez og Savic alle var ute med skade så kunne man fortsatt ha stilt med:

Oblak
Felipe - Hermoso - Reinildo
M Llorente - De Paul - Witsel - Lemar - Reguilón
Correa - João Félix

Og fortsatt hatt Saúl og Cunha på benken. Kanskje laget ville vært hakket sterkere med Witsel i forsvar heller enn en av stopperne, og Saúl på midtbanen. Eller 4-3-3 med Llorente og Reguilón som defensive backer, og Cunha der fremme.

Hvis Jesus, Saka, Xhaka, Thomas, White, Zinchenko, Saliba og Gabriel alle er ute samtidig så er det noe verre.
Skjønner ikke hva du snakker om. Mener du at dette laget ikke er like sterkt på papiret som det som starter nå?
Ramsdale; Cedric, Holding, Tomiyasu, Tierney; Ødegaard, Elneny, Vieira; Martinelli, Nketiah, ESR
Brannfakkel fra min side, men jeg vil påstå at dere kun hadde stått med 35 poeng hvis dette var førsteelleveren.

Hot take, I know.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: tir nov 15, 2022 9:23 am Brannfakkel fra min side, men jeg vil påstå at dere kun hadde stått med 35 poeng hvis dette var førsteelleveren.

Hot take, I know.
Liten tvil om at du skyter fra hofta her nå.

Men jeg syns fokuset på at vi har så fryktelig smal stall er en smule overdrevet. Hvis man ser på de beste Liverpool-årgangene, samt Arsenal sitt Invincible-lag så var stallen og bidragsyterne egentlig velig få. Vi er i likheten med disse lagene avhengig av at man ikke får så mange skader, men med mindre navnet på klubben er Man City eller Chelsea så er det ingen som har råd til å ha en haug med spillere på £200+k i uken på benken hver kamp. Hadde Salah, Mané eller VvD vært skadet i lengre perioder disse sesongene så hadde de ikke rundet 90p, og samme "problem" har vi med en skade på Partey eller Jesus.

Man kan argumentere at Partey er mer utsatt for skader enn de overnevnte spillerne og at akkurat i denne posisjonen så trenger vi forsterkninger. Det er jeg ikke uenig i, men jeg syns ikke bredden på stallen vår ellers er et spesielt stort problem. En kant og en midtbanespiller og jeg mener vi har perfekt bredde på stallen, og syns kvaliteten på de bak er helt grei. Holding, Elneny og Tierney blir nok byttet ut neste sesong, delvis på grunn av kvalitet og delvis på grunn av fit, men det er bare en del av en sunn fornying av stallen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lov med tynn stall. Liverpool var ekstremt heldige med skader den sesongen de vant ligaen.

Stort spørsmål: Hvorfor rater dere Koscielny så høyt? Alt jeg husker av han var at ga bort straffespark hele tiden. Var han så god?

OG: har dere mulighet til å hente noe særlig i januar? Er ikke dere rimelig presset mtp FFP før CL er sikret?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»