Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
startelver

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av startelver »

Til syvende og sist er det Etihad som kan avgjøre mye. City må vinne og det er ikke enkelt mot dette laget.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir apr 11, 2023 8:57 am Et litt spennende moment i denne tittelkampen er at vi skal spille to PL-kamper før kampen vår mot City på Etihad, mens City bare skal spille en. Det betyr at vi med relativt stor sannsynlighet går inn i den kampen med 9 poengs ledelse. Det er riktignok med to kamper mer spilt, men hvis vi klarer å vinne de to kampene så skal man skal ikke undervurdere at det har en psykologisk effekt at vi har 9p ledelse når vi går inn i den kampen, egentlig for begge lag.
Først må vi slå West Ham borte.

West Ham har bortekamp i Conference League på torsdag, så vi får håpe de ikke prioriterer bort den og kjører toppet.

De har begynt å finne noe som likner en form, men vi må ta denne om vi skal håpe på ligagull.

Synes egentlig det er snodig at de ligger så lavt som de gjør i ligaen, tatt i betraktning troppen, og hvor godt de gjorde det lenge i fjor.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Limpar91 skrev: tir apr 11, 2023 12:16 am
Jeg vil fortsatt si at det ikke er avgjort før det er avgjort, og City har vel droppet poengene i ligaen stort sett etter midtukekamper, noe de (forhåpentligvis) vil ha plenty av i innspurten. At vi har vanskelige kamper igjen er en ting, men det vil da City ha ett par av også, og de har da droppet poeng i bortekampen sin mot Nottingham, samme kamp de scoret tidlig i og så dominerte. St. James' Park og kampen mot Brighton blir jo skumle, men vi tok da sistnevnte greit borte, og med Jésus vil vi jo ha en dribler som kan løse opp Newcastle's solide forsvarsverk.
Ikke glem at City har bortekamp mot Brentford i siste runde. Brentford har vel bare tapt 2 kamper hjemme så langt denne sesongen. Så lange de klarer å oppretteholde form og entusiasme i publikum på hjemmebane, er det faktisk en steintøff kamp. Særlig når City da har vært gjennom et veldig tøft program. Har vi litt flaks, så ønsker man å opprettholde spenningen i serien lengst mulig, og da vil den utsatte bortekampen mot et Brighton som antakelig/forhåpentlig fortsatt jakter på spill i Europa, settes til midtuken før siste serierunde. Men jeg tror det da er påkrevet at City slår ut Bayern og skal opp mot Real.

Sykt å måtte sitte og holde hardt på City i kveld mot Bayern. Men jeg tror faktisk at et avansement og dermed enda tettere kampprogram er ekstremt viktig for mulighetene våre.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir apr 11, 2023 8:57 am Et litt spennende moment i denne tittelkampen er at vi skal spille to PL-kamper før kampen vår mot City på Etihad, mens City bare skal spille en. Det betyr at vi med relativt stor sannsynlighet går inn i den kampen med 9 poengs ledelse. Det er riktignok med to kamper mer spilt, men hvis vi klarer å vinne de to kampene så skal man skal ikke undervurdere at det har en psykologisk effekt at vi har 9p ledelse når vi går inn i den kampen, egentlig for begge lag.
Dette har jeg allerede påpekt i et tidligere innlegg! ;-)

Bortsett fra at jeg skrev det motsatt, at selv om vi skulle tape på Ethiad, så drar vi derfra med 6 poengs ledelse, gitt at vi gjør jobben i de 2 neste kampene.

Jeg tror også det er veldig mye bedre psykologisk, enn om vi skulle dratt til Ethiad med like mange kamper spilt og bare 3 poengs ledelse.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Bone8 skrev: tir apr 11, 2023 11:33 am
Wellé skrev: tir apr 11, 2023 8:57 am Et litt spennende moment i denne tittelkampen er at vi skal spille to PL-kamper før kampen vår mot City på Etihad, mens City bare skal spille en. Det betyr at vi med relativt stor sannsynlighet går inn i den kampen med 9 poengs ledelse. Det er riktignok med to kamper mer spilt, men hvis vi klarer å vinne de to kampene så skal man skal ikke undervurdere at det har en psykologisk effekt at vi har 9p ledelse når vi går inn i den kampen, egentlig for begge lag.
Først må vi slå West Ham borte.

West Ham har bortekamp i Conference League på torsdag, så vi får håpe de ikke prioriterer bort den og kjører toppet.

De har begynt å finne noe som likner en form, men vi må ta denne om vi skal håpe på ligagull.

Synes egentlig det er snodig at de ligger så lavt som de gjør i ligaen, tatt i betraktning troppen, og hvor godt de gjorde det lenge i fjor.
Og så har Hammers returkampen etterfølgende torsdag, så vi får jo håpe at de tar hensyn til det på søndag.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir apr 11, 2023 11:33 am
Wellé skrev: tir apr 11, 2023 8:57 am Et litt spennende moment i denne tittelkampen er at vi skal spille to PL-kamper før kampen vår mot City på Etihad, mens City bare skal spille en. Det betyr at vi med relativt stor sannsynlighet går inn i den kampen med 9 poengs ledelse. Det er riktignok med to kamper mer spilt, men hvis vi klarer å vinne de to kampene så skal man skal ikke undervurdere at det har en psykologisk effekt at vi har 9p ledelse når vi går inn i den kampen, egentlig for begge lag.
Først må vi slå West Ham borte.

West Ham har bortekamp i Conference League på torsdag, så vi får håpe de ikke prioriterer bort den og kjører toppet.

De har begynt å finne noe som likner en form, men vi må ta denne om vi skal håpe på ligagull.

Synes egentlig det er snodig at de ligger så lavt som de gjør i ligaen, tatt i betraktning troppen, og hvor godt de gjorde det lenge i fjor.
Jeg syns det er å strekke strikken ganske langt å si at West Ham er i nærheten av å finne formen.

Ja, de har vunnet 1-0 mot Soton og Fulham (som har ligget kunstig høyt på tabellen, og nå også mangler Mitro), men de har også fått 4 og 5 i sekken av hhv. Brighton og Newcastle på sine siste 5 kamper.

Vi kan selvfølgelig gå på et poengtap, det kan vi i alle kamper, men dette er i utgangspunktet ikke en kamp jeg er spesielt bekymret for.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: tir apr 11, 2023 12:25 pm Vi kan selvfølgelig gå på et poengtap, det kan vi i alle kamper, men dette er i utgangspunktet ikke en kamp jeg er spesielt bekymret for.
Enig

For min del av kampene jeg er bekymret for er det følgende.

1. City(Borte)
2. Newcastle(Borte)
3. Brighton(Hjemme)
4. Chelsea(Hjemme)

De andre 4 er jeg ikke veldig bekymret for i utgangspunktet og kamper som vi burde vinne, burde strengt tatt vinne alle hjemmekampene, og spesielt mot Lampards Chelsea, men har nok traumer mot Chelsea til at jeg ikke greier å gi helt slipp på den heller.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir apr 11, 2023 12:25 pm
Bone8 skrev: tir apr 11, 2023 11:33 am
Wellé skrev: tir apr 11, 2023 8:57 am Et litt spennende moment i denne tittelkampen er at vi skal spille to PL-kamper før kampen vår mot City på Etihad, mens City bare skal spille en. Det betyr at vi med relativt stor sannsynlighet går inn i den kampen med 9 poengs ledelse. Det er riktignok med to kamper mer spilt, men hvis vi klarer å vinne de to kampene så skal man skal ikke undervurdere at det har en psykologisk effekt at vi har 9p ledelse når vi går inn i den kampen, egentlig for begge lag.
Først må vi slå West Ham borte.

West Ham har bortekamp i Conference League på torsdag, så vi får håpe de ikke prioriterer bort den og kjører toppet.

De har begynt å finne noe som likner en form, men vi må ta denne om vi skal håpe på ligagull.

Synes egentlig det er snodig at de ligger så lavt som de gjør i ligaen, tatt i betraktning troppen, og hvor godt de gjorde det lenge i fjor.
Jeg syns det er å strekke strikken ganske langt å si at West Ham er i nærheten av å finne formen.

Ja, de har vunnet 1-0 mot Soton og Fulham (som har ligget kunstig høyt på tabellen, og nå også mangler Mitro), men de har også fått 4 og 5 i sekken av hhv. Brighton og Newcastle på sine siste 5 kamper.

Vi kan selvfølgelig gå på et poengtap, det kan vi i alle kamper, men dette er i utgangspunktet ikke en kamp jeg er spesielt bekymret for.
Alt er relativt, selvsagt, og vi skal slå dem.

Når jeg sier funnet formen tar jeg utgangspunkt i at de tross alt bare har et tap på sine fem siste i alle konkurranser, og at de siden 25. februar har tatt 1/3 av poengene de har til nå i sesongen.

Ja, de gikk på to stygge tap, men gitt at de var på nedrykk etter halvspilt sesong, så er de klart bedre nå. De har bare 3 tap på de siste 10 kampene.

Men igjen, det er et lag vi skal slå om vi skal vinne ligaen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir apr 11, 2023 1:43 pm
Wellé skrev: tir apr 11, 2023 12:25 pm
Bone8 skrev: tir apr 11, 2023 11:33 am

Først må vi slå West Ham borte.

West Ham har bortekamp i Conference League på torsdag, så vi får håpe de ikke prioriterer bort den og kjører toppet.

De har begynt å finne noe som likner en form, men vi må ta denne om vi skal håpe på ligagull.

Synes egentlig det er snodig at de ligger så lavt som de gjør i ligaen, tatt i betraktning troppen, og hvor godt de gjorde det lenge i fjor.
Jeg syns det er å strekke strikken ganske langt å si at West Ham er i nærheten av å finne formen.

Ja, de har vunnet 1-0 mot Soton og Fulham (som har ligget kunstig høyt på tabellen, og nå også mangler Mitro), men de har også fått 4 og 5 i sekken av hhv. Brighton og Newcastle på sine siste 5 kamper.

Vi kan selvfølgelig gå på et poengtap, det kan vi i alle kamper, men dette er i utgangspunktet ikke en kamp jeg er spesielt bekymret for.
Alt er relativt, selvsagt, og vi skal slå dem.

Når jeg sier funnet formen tar jeg utgangspunkt i at de tross alt bare har et tap på sine fem siste i alle konkurranser, og at de siden 25. februar har tatt 1/3 av poengene de har til nå i sesongen.

Ja, de gikk på to stygge tap, men gitt at de var på nedrykk etter halvspilt sesong, så er de klart bedre nå. De har bare 3 tap på de siste 10 kampene.

Men igjen, det er et lag vi skal slå om vi skal vinne ligaen.
På de siste 10 i PL så har de gått 4-3-3 som for all del er bedre enn hva de har gjort tidligere i sesongen, men det ikke allverden av motstand de har møtt i denne perioden. På disse 10 kampene er det kun Newcastle (x2), Brighton, Tottenham og Aston Villa de har møtt på øvre halvdel av tabellen. Ser man på de kampene har de gått 0-2-3, og selv disse lagene er ikke de mest avskrekkende av lagene i PL. Spesielt siden de to uavgjortene kom mot Aston Villa og et Newcastle som var helt ute av form på den tiden.

Hva de har gjort i Conference League mot lag jeg ikke har hørt om en gang finner jeg ganske uinteressant.

Dette er en kamp vi skal vinne.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tir apr 11, 2023 11:57 am
Limpar91 skrev: tir apr 11, 2023 12:16 am
Jeg vil fortsatt si at det ikke er avgjort før det er avgjort, og City har vel droppet poengene i ligaen stort sett etter midtukekamper, noe de (forhåpentligvis) vil ha plenty av i innspurten. At vi har vanskelige kamper igjen er en ting, men det vil da City ha ett par av også, og de har da droppet poeng i bortekampen sin mot Nottingham, samme kamp de scoret tidlig i og så dominerte. St. James' Park og kampen mot Brighton blir jo skumle, men vi tok da sistnevnte greit borte, og med Jésus vil vi jo ha en dribler som kan løse opp Newcastle's solide forsvarsverk.
Ikke glem at City har bortekamp mot Brentford i siste runde. Brentford har vel bare tapt 2 kamper hjemme så langt denne sesongen. Så lange de klarer å oppretteholde form og entusiasme i publikum på hjemmebane, er det faktisk en steintøff kamp. Særlig når City da har vært gjennom et veldig tøft program. Har vi litt flaks, så ønsker man å opprettholde spenningen i serien lengst mulig, og da vil den utsatte bortekampen mot et Brighton som antakelig/forhåpentlig fortsatt jakter på spill i Europa, settes til midtuken før siste serierunde. Men jeg tror det da er påkrevet at City slår ut Bayern og skal opp mot Real.

Sykt å måtte sitte og holde hardt på City i kveld mot Bayern. Men jeg tror faktisk at et avansement og dermed enda tettere kampprogram er ekstremt viktig for mulighetene våre.
Dersom City vinner serien om de slår Brentford borte i siste runde, så gjør de selvsagt det. Den kampen er bare å glemme som en tøff nøtt. Står tittelen på spill, så er det nok ikke en snøballs sjanse på Bali at de ikke vinner den. Akkurat den kampen hadde sett mye mer skummel ut om den hadde kommet tidligere.

Blir spennende å se når Brighton-kampen kommer, men ja, den kan bli sesongens nest siste for City. Og da vil nok det samme gjelde der. De lar ikke en slik sjanse gå fra seg.

Er ikke spesielt optimistisk når det gjelder de to kampene, selv om de ser tøffe ut på papiret, gitt at City vinner serien med to avsluttende seire. Men jeg har et lite håp om at det er mulig å ta ett poeng på Etihad. Da har vi litt å gå på, og da kan det holde, hvis vi ikke surrer det bort mot f.eks Chelsea og Newcastle. Det er fort mulig å tape 4 eller 5 poeng der. To mot Chelsea, og to eller tre mot Castle.

West Ham til helgen er heller ikke given. De kjemper for overlevelse, og topplagene får ofte merke det.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bare pass på at de ikke får straffespark de ikke skulle hatt så går det fint mot Hammers

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Når jeg ser City mot Bayern, så er jeg virkelig spent på hva dette Arsenal laget kan få til i CL neste sesong. Tror ikke vi er helt på nivå med de beste ennå, men tror både kvart og kanskje semi med litt heldig trekning ikke bør være urealistisk.

Men når man tenker på hvordan vi har spilt i Europa denne sesongen, så er det kanskje litt mer læring som kreves før det er mulig å hevde seg helt der oppe.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »


DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: tir apr 11, 2023 11:03 pm Chelsea-kampen flyttet
https://www.arsenal.com/news/chelsea-pr ... lash-moved
For en gave til de som har bestilt og betalt helgetur til England for å se Arsenal lørdag 29.april.
Kampen flyttet til tirsdag isteden..

Jaja, London er en fin by for shopping da.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir apr 11, 2023 3:12 pm
Bone8 skrev: tir apr 11, 2023 1:43 pm
Wellé skrev: tir apr 11, 2023 12:25 pm
Jeg syns det er å strekke strikken ganske langt å si at West Ham er i nærheten av å finne formen.

Ja, de har vunnet 1-0 mot Soton og Fulham (som har ligget kunstig høyt på tabellen, og nå også mangler Mitro), men de har også fått 4 og 5 i sekken av hhv. Brighton og Newcastle på sine siste 5 kamper.

Vi kan selvfølgelig gå på et poengtap, det kan vi i alle kamper, men dette er i utgangspunktet ikke en kamp jeg er spesielt bekymret for.
Alt er relativt, selvsagt, og vi skal slå dem.

Når jeg sier funnet formen tar jeg utgangspunkt i at de tross alt bare har et tap på sine fem siste i alle konkurranser, og at de siden 25. februar har tatt 1/3 av poengene de har til nå i sesongen.

Ja, de gikk på to stygge tap, men gitt at de var på nedrykk etter halvspilt sesong, så er de klart bedre nå. De har bare 3 tap på de siste 10 kampene.

Men igjen, det er et lag vi skal slå om vi skal vinne ligaen.
På de siste 10 i PL så har de gått 4-3-3 som for all del er bedre enn hva de har gjort tidligere i sesongen, men det ikke allverden av motstand de har møtt i denne perioden. På disse 10 kampene er det kun Newcastle (x2), Brighton, Tottenham og Aston Villa de har møtt på øvre halvdel av tabellen. Ser man på de kampene har de gått 0-2-3, og selv disse lagene er ikke de mest avskrekkende av lagene i PL. Spesielt siden de to uavgjortene kom mot Aston Villa og et Newcastle som var helt ute av form på den tiden.

Hva de har gjort i Conference League mot lag jeg ikke har hørt om en gang finner jeg ganske uinteressant.

Dette er en kamp vi skal vinne.
Ja, og det skrev jeg også i innlegget mitt.

Jeg poengterer bare at de ikke er like svake som de har vært ellers i året. Og det skulle bare mangle for et lag som har spillere som Rice, Paqueta, Scamacca, Bowen og Soucek.

Vi er store favoritter, men må være på.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Reservepreget West Ham i dag. Kun Bowen og Rice av "stjernene" som starter.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Bone8 skrev: tor apr 13, 2023 7:32 pm Reservepreget West Ham i dag. Kun Bowen og Rice av "stjernene" som starter.
Greit at West Ham ikke vant komfortabelt i går, og må da ta hensyn til neste ukes returoppgjør foran kampen mot oss i helga.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: fre apr 14, 2023 10:49 am
Bone8 skrev: tor apr 13, 2023 7:32 pm Reservepreget West Ham i dag. Kun Bowen og Rice av "stjernene" som starter.
Greit at West Ham ikke vant komfortabelt i går, og må da ta hensyn til neste ukes returoppgjør foran kampen mot oss i helga.
For West Ham er det selvsagt bare ligaen som betyr noe. Nedrykk må unngås. De har alltid gitt mer eller mindre blaffen i Europa. Lite hensyn å forvente derfra i morgen ;)
Men tanken er fin! Og det er tanken som teller, sier de.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dette City-laget.. Kan man håpe på at denne norrbaggen ikke spiller mot oss? Matforgiftet i èn kamp lissom?

Slik de utspilte Bayern også, denne utgaven av City duger ganske bra den.

morrisey

Legg inn av morrisey »

DennisB skrev: lør apr 15, 2023 7:07 pm Dette City-laget.. Kan man håpe på at denne norrbaggen ikke spiller mot oss? Matforgiftet i èn kamp lissom?

Slik de utspilte Bayern også, denne utgaven av City duger ganske bra den.
Vi kan, og skal, mene mye om City, eiere og manglende redelighet, men at de har bygget et fantastisk lag, det skal vi ikke ta fra dem.
De vinner dessverre PL i år også.

DennisB

Legg inn av DennisB »

morrisey skrev: lør apr 15, 2023 7:10 pm
DennisB skrev: lør apr 15, 2023 7:07 pm Dette City-laget.. Kan man håpe på at denne norrbaggen ikke spiller mot oss? Matforgiftet i èn kamp lissom?

Slik de utspilte Bayern også, denne utgaven av City duger ganske bra den.
Vi kan, og skal, mene mye om City, eiere og manglende redelighet, men at de har bygget et fantastisk lag, det skal vi ikke ta fra dem.
De vinner dessverre PL i år også.
Nå har dette vært et år hvor flere lag i den tradisjonelle topp 6 har sviktet, fra massivt til litt, som i Liverpool, Chelsea, Man Utd og Tottenham. Mens to lag har holdt koken, som under noen av de siste årene også (Liverpool/City). City faller visst ikke av lenger, slik alle lagene gjorde i 2015/16, og slapp Leicester til tittelen.
Dette blir selvsagt tøft for Arsenal, men jeg vil ikke avskrive oss riktig ennå. Nøkkelkampen kan bli på Etihad. Men for meg er City nå relativt klar favoritt, og jeg ser ikke helt hvor de skal avgi poeng.

I mine øyne står ikke dette City-laget noe tilbake for andre utgaver (bortsett fra en mulig litt tynnere benk), og jeg tror de vinner CL, for første gang. Så får man håpe at det tapper dem for så mye krefter at vi har en sjanse i ligaen allikevel. Men vi ser jo i dag at det ikke spares på noe som helst, selv om de står midt mellom to midtukekamper mot Bayern. Det er ingen tvil om at de går all inn i ligaen også.

morrisey

Legg inn av morrisey »


Dette blir selvsagt tøft for Arsenal, men jeg vil ikke avskrive oss riktig ennå.



[/quote]

Jeg håper jo du har rett, og at City ikke drar dette i land.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Synd med poengtapet mot Pool, det kan bli avgjørende slik City spiller..

taknina

Legg inn av taknina »

Hetfield skrev: lør apr 15, 2023 8:57 pm Synd med poengtapet mot Pool, det kan bli avgjørende slik City spiller..
Mitt tips er at det kommer minst en rimelig overaskende twist inn mot avgjørelsen og at det blir ikke innbyrdes det står og faller på.

startelver

Legg inn av startelver »

Synd det er WH som venter, og ikke Brighton for spenningens skyld i toppen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: søn apr 16, 2023 12:21 pm Synd det er WH som venter, og ikke Brighton for spenningens skyld i toppen.
Så du synes ikke det er spennende nok? Hvorfor hadde det vært mer spennende i toppen om det var Brighton Arsenal møter? Arsenal har ikke råd til poengtap i disse kampene. Skal det fortsatt være spennende helt inn, så må Arsenal vinne så mange kamper som mulig.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

startelver skrev: søn apr 16, 2023 12:21 pm Synd det er WH som venter, og ikke Brighton for spenningens skyld i toppen.
Nå skal vi jo møte Brighton litt senere. Men da er dessverre alt avgjort i City sin favør og vi kjemper mot dem for Topp 4.

startelver

Legg inn av startelver »

DennisB skrev: søn apr 16, 2023 2:18 pm
startelver skrev: søn apr 16, 2023 12:21 pm Synd det er WH som venter, og ikke Brighton for spenningens skyld i toppen.
Så du synes ikke det er spennende nok? Hvorfor hadde det vært mer spennende i toppen om det var Brighton Arsenal møter? Arsenal har ikke råd til poengtap i disse kampene. Skal det fortsatt være spennende helt inn, så må Arsenal vinne så mange kamper som mulig.
Det hadde vært mer spennende for City.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Frustrerende at vi klarer å rote vekk 4 poeng etter å ha ledet med 2 mål.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Vi gjør David Toska til skamme for tiden!

Er bare å gratulere City med et fult fortjent seriegull. De har en mentalitet vi ikke har dessverre, men vi har bitt godt fra oss. Spillerne har nok innsett nå at løpet er kjørt, så får vi se om det blir kollaps. De skal i så fall ha for at de har ranet med seg to poeng.

City har også en bredde vi kan glemme. Det viser igjen i dag.
Sist redigert av Vike4 den søn apr 16, 2023 5:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»