Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: ons des 07, 2022 1:03 pm
DennisB skrev: ons des 07, 2022 12:22 pm
Tinkler skrev: tir des 06, 2022 5:02 pm
Så mye juling han har fått i Premier League denne sesongen, som han har ristet av seg, så er det selvsagt i de få minuttene han har spilt i VM at han blir skadet.

Jeg får van Persie-vibber her. Han var strålende i PL, men så skulle han på landslagsoppdrag, og var ute i mange måneder etterpå.
Jeg klarte ikke å se at han fikk noen spesiell belastning i kneet i kampen mot Kamerun. Og han var veldig annonym fra 1. minutt. Så jeg mistenker at det der var en belastnings/slitasjeskade, som hadde kommet uansett. Men det kan man selvsagt ikke vite sikkert, og uansett kjempesurt hver gang en spiller blir skadet på landslagsoppdrag. Men enda verre når det er en mindre viktig trenings- eller NL-kamp selvsagt.
Disse skadene trenger ikke være så synlig når de oppstår. Vi vet at Jesus har fått plenty med smeller før, og knærne er svært utsatt for skader. Man ser ikke alltid når det skjer. En plutselig vridning som ikke ser så ille ut ved første øyekast etc. Og kanskje ikke føles av spilleren selv som en alvorlig skade. Men man merker fort at noe er galt. Men dette vet du som har drevet idrett.

Personlig hadde jeg aldri alvorlige skader på tennisbanen eller fotballbanen, men som innebandyspiller i 1.divisjon røk jeg leddbåndet i både kneet og i ankelen, over en 5-års-periode. Leddbåndet i kneet prøvde jeg en såkalt "walk it off", men forstod etterhvert at det var mer alvorlig enn som så. Ankelen derimot, kunne jeg knapt stå på.

Håper såklart at denne skaden til Jesus er mye mindre alvorlig enn først antatt, og dersom han opereres, at han ikke rushes tilbake for tidlig. Så får vi se hvor mye vi evt. taper på at han er ute for oss.

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: ons des 07, 2022 2:47 pm Disse skadene trenger ikke være så synlig når de oppstår. Vi vet at Jesus har fått plenty med smeller før, og knærne er svært utsatt for skader. Man ser ikke alltid når det skjer. En plutselig vridning som ikke ser så ille ut ved første øyekast etc. Og kanskje ikke føles av spilleren selv som en alvorlig skade. Men man merker fort at noe er galt. Men dette vet du som har drevet idrett.

Personlig hadde jeg aldri alvorlige skader på tennisbanen eller fotballbanen, men som innebandyspiller i 1.divisjon røk jeg leddbåndet i både kneet og i ankelen, over en 5-års-periode. Leddbåndet i kneet prøvde jeg en såkalt "walk it off", men forstod etterhvert at det var mer alvorlig enn som så. Ankelen derimot, kunne jeg knapt stå på.

Håper såklart at denne skaden til Jesus er mye mindre alvorlig enn først antatt, og dersom han opereres, at han ikke rushes tilbake for tidlig. Så får vi se hvor mye vi evt. taper på at han er ute for oss.
Mulig jeg mistolker innlegget ditt, men just in case jeg ikke gjør det. Jesus har allerede blitt operert.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: ons des 07, 2022 3:43 pm
DennisB skrev: ons des 07, 2022 2:47 pm Disse skadene trenger ikke være så synlig når de oppstår. Vi vet at Jesus har fått plenty med smeller før, og knærne er svært utsatt for skader. Man ser ikke alltid når det skjer. En plutselig vridning som ikke ser så ille ut ved første øyekast etc. Og kanskje ikke føles av spilleren selv som en alvorlig skade. Men man merker fort at noe er galt. Men dette vet du som har drevet idrett.

Personlig hadde jeg aldri alvorlige skader på tennisbanen eller fotballbanen, men som innebandyspiller i 1.divisjon røk jeg leddbåndet i både kneet og i ankelen, over en 5-års-periode. Leddbåndet i kneet prøvde jeg en såkalt "walk it off", men forstod etterhvert at det var mer alvorlig enn som så. Ankelen derimot, kunne jeg knapt stå på.

Håper såklart at denne skaden til Jesus er mye mindre alvorlig enn først antatt, og dersom han opereres, at han ikke rushes tilbake for tidlig. Så får vi se hvor mye vi evt. taper på at han er ute for oss.
Mulig jeg mistolker innlegget ditt, men just in case jeg ikke gjør det. Jesus har allerede blitt operert.
Oki, takk for info, hadde ikke fått med meg det. Jeg henger med så godt jeg kan, innimellom all iste-drikkinga, scuba diving, øyhopping og andre trivialiteter.
Og, innimellom alle VM-kampene! Og jobben da, men den kommer i siste rekke :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DennisB skrev: ons des 07, 2022 12:27 pm
Har ventet på Messias i alle år jeg. Det nærmeste jeg tror vi har kommet, er Messi.
Han er veldig nærme, men vi mangler noe as.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Arsenal - Juve i Champions league kvinner vises nå på Arsenal.com. Vi leder 1-0.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dubai Super Cup-kampen mot Lyon sendes på VG+ Sport, kl. 16.30 i dag.

Med i Dubai er Zinchenko, Gabriel, Ødegaard, Tierney, ESR, Nketiah, Holding, Soares, Vieira, Lokonga, Nelson, Elneny, Marquinhos, Hein (keeper), og en mengde spillere (ca. 13 stk) fra U23 og akademiet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsenals lag:
Hein - Cedric - Holding - Gabriel - Tierney - Lokonga - Elneny - Nelson - Vieira - Ødegaard - Nketiah.

Relativt brukbart lag, og Arsenal har åpnet bra.
Lacazette spiller forresten for Lyon.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsenal 1-0, 19 min. Corner Ødegaard, som Gabriel stanger kontant inn.
Veldig fortjent!

DennisB

Legg inn av DennisB »

2-0, 33 min. Lacazette mister ballen, Arsenal kontrer og Vieira assisterer Nketiah. Fint angrep, men forsvaret var på sykkeltur i Jotunheimen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

3-0, 38 min. Tikitaka fra Arsenal, nydelig scoring og skudd fra Vieira. Klassescoring.

Her går det unna.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bare nevner det, oddsen på denne var ganske even før kampstart.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tor des 08, 2022 5:12 pm Bare nevner det, oddsen på denne var ganske even før kampstart.
Åpenbart feiloddset! ;-)

Jeg kom inn i kampen her nå. Nesten 4-0 på direkten, men endte via keeper i tverra.

Hvordan har Ed spilt?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tor des 08, 2022 5:44 pm
DennisB skrev: tor des 08, 2022 5:12 pm Bare nevner det, oddsen på denne var ganske even før kampstart.
Åpenbart feiloddset! ;-)

Jeg kom inn i kampen her nå. Nesten 4-0 på direkten, men endte via keeper i tverra.

Hvordan har Ed spilt?
Hele laget har vært bunnsolid. Vil ikke trekke fram noen, men gutta kjørte ganske høyt press i hele første omgang, og lot ikke Lyon slippe til i det hele tatt. I andre virker de mer slitne.
Jeg kjenner ikke til Lyons spillere, så jeg vet ikke hvilket lag de faktisk stiller her. Derfor vanskelig å vurdere motstanden.

Helt nytt lag utpå etter 67 minutter ser vi, fint å gi de øvrige gutta verdifull spilletid.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Artig å se noen av disse unggutta forresten. Mye talent utpå banen nå.
Arsenal burde strengt tatt ha scora minst 6 her nå. Stengene står i veien :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vi leder Dubai Super Cup dere, etter èn kamp. Sett på makan!

Nå skal Liverpool møte Lyon, Arsenal skal møte Milan (13.des), og Liverpool skal møte Milan.
Slik at alle lagene får to kamper hver.

Vi møter altså ikke Liverpool i Dubai. Vi sparer den ydmykelsen til seriespillet begynner igjen.

Rett etter denne turneringa, skal vi spille mot Juventus i en treningskamp, 17.desember. Usikker på hvor den spilles, men antar at den også blir spilt i Dubai, før laget reiser hjem til London.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: tor des 08, 2022 6:27 pm Rett etter denne turneringa, skal vi spille mot Juventus i en treningskamp, 17.desember. Usikker på hvor den spilles, men antar at den også blir spilt i Dubai, før laget reiser hjem til London.
Emirates. Altså vår hjemmebane, ikke landet i Midtøsten.

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: tor des 08, 2022 6:49 pm
DennisB skrev: tor des 08, 2022 6:27 pm Rett etter denne turneringa, skal vi spille mot Juventus i en treningskamp, 17.desember. Usikker på hvor den spilles, men antar at den også blir spilt i Dubai, før laget reiser hjem til London.
Emirates. Altså vår hjemmebane, ikke landet i Midtøsten.
Ah flott! Takker og neier ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: tor des 08, 2022 6:49 pm
DennisB skrev: tor des 08, 2022 6:27 pm Rett etter denne turneringa, skal vi spille mot Juventus i en treningskamp, 17.desember. Usikker på hvor den spilles, men antar at den også blir spilt i Dubai, før laget reiser hjem til London.
Emirates. Altså vår hjemmebane, ikke landet i Midtøsten.
Godt å få avklart. Jeg var helt sikker på at de skulle spille på flyterminalen.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Var vistnok en straffekonk etter 90 minutter, for ett ekstra poeng. Vi vant 2-1 der.

Limpar91

Legg inn av Limpar91 »

Onv95 skrev: tor des 08, 2022 10:05 pm Var vistnok en straffekonk etter 90 minutter, for ett ekstra poeng. Vi vant 2-1 der.
Keeperen vår, ("Heinz/Heinze??, eler noe sånt?) tok fire av fem straffespark! Fy søren så dårlige straffer det ble tatt, også for vår del, men ... Begge lag klarte å sende Panenka i fanget på keeper, og det ser virkelig ikke bra ut.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Limpar91 skrev: fre des 09, 2022 3:15 pm
Onv95 skrev: tor des 08, 2022 10:05 pm Var vistnok en straffekonk etter 90 minutter, for ett ekstra poeng. Vi vant 2-1 der.
Keeperen vår, ("Heinz/Heinze??, eler noe sånt?) tok fire av fem straffespark!
Gerhard Heinze ja. Han er litt gammel, men han holder seg godt.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Da er Martinelli ute. Synes Brasil trengte han, da de andre kantene var veldig ineffektive. Kan dog være greit for Martinelli å ikke være involvert når de først røyk ut såpass tidlig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Onv95 skrev: fre des 09, 2022 7:12 pm Da er Martinelli ute. Synes Brasil trengte han, da de andre kantene var veldig ineffektive. Kan dog være greit for Martinelli å ikke være involvert når de først røyk ut såpass tidlig.
Ja, får satse på at han ikke er helt heart broken. Han har jo mulighet til å delta i veldig mange flere VM-er i fremtiden.

Da bør det jo være lov å håpe på at han kan være med mot West Ham. Med han på laget så vil vi ha bortimot toppet forsvar og midtbane klart til den kampen. Jeg tror kanskje det er ideelt for oss at England ryker i dag siden jeg syns erstatteren til Saka (Vieira/Reiss-Nelson) ikke er like nærme i kvalitet som det Saliba sin er (White inn som midtstopper, og Tomi inn på backen). Tror vi kan stille et veldig slagkraftig lag til den kampen selvom dessverre Jesus (elsk) ikke er tilgjengelig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ryktene går rundt hvorfor Ben White har reist hjem fra VM. Krangel med en av trenerne, og det at han ikke har funnet seg til rette i laget, er en gjenganger.
Generelt synes jeg White er for god til å ikke få et eneste spilleminutt i VM, i et ganske mediokert engelsk landslag.

https://www.dagbladet.no/studio/vm-i-qa ... ost=116517

Det er for meg forresten en gåte hvorfor så mange ikke-engelskmenn heier på det engelske landslaget. Et lag fylt opp med spillere fra andre konkurrerende klubber, som Man United, Liverpool, Tottenham, City etc, jeg klarer bare ikke å heie på dem. Not a chance.

Jeg klarte det ikke da landslaget hadde 3-4 Arsenal-spillere heller. Nå spiller bare Saka, mens White og Ramsdale ikke får et eneste minutt. Nei takk.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: lør des 10, 2022 5:33 pm Det er for meg forresten en gåte hvorfor så mange ikke-engelskmenn heier på det engelske landslaget. Et lag fylt opp med spillere fra andre konkurrerende klubber, som Man United, Liverpool, Tottenham, City etc, jeg klarer bare ikke å heie på dem. Not a chance.

Jeg klarte det ikke da landslaget hadde 3-4 Arsenal-spillere heller. Nå spiller bare Saka, mens White og Ramsdale ikke får et eneste minutt. Nei takk.
Enig med deg. Orker heller ikke å tenke på hvor blærete engelskmenn blir hvis de vinner et trofé igjen

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

God dekning på keeperplassen 8-)


Wellé

Legg inn av Wellé »

Har ikke sett det noen andre steder enn her, men går visstnok rykter om at vi har signert Ndicka på en pre-kontrakt. Venstrebent midtstopper som spiller for Frankfurt. 23 år gammel. Kan ingenting om han, men profilmessig gir det mening, og vil jo være en billig signering selvom jeg ikke ser på FTs som gratis ettersom mye av overgangssummen ender opp i lønn istedenfor.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Saka er helt rå.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Da er siste Arsenal-spiller ute av VM. Noen dager fri så oppladning mot West Ham på Boxing day.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Onv95 skrev: lør des 10, 2022 10:33 pm Da er siste Arsenal-spiller ute av VM. Noen dager fri så oppladning mot West Ham på Boxing day.
Saliba?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»