Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
LeCoq

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av LeCoq »

BigTonyAdams skrev: tor jun 29, 2023 10:52 am Mine tanker om hvordan Arsenal ser ut neste sesong, den første med forbehold om at Partey blir, tror jeg er den beste formasjonen jevnt over og mot de beste.
Her kan også Rice droppe ned sammen med Partey hvis det trengs.

Den andre blir min hjemmeformasjon når vi møter mindre klubber som Luton, Sheffield og Tottenham, vel og merke i angrep.

Bilde
Enig i det meste, men usikker på om Click to edit er bedre enn Ramsdale.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfølge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grå kaliberet når man ser på backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid så og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vært for sikker på. Da synes jeg det er bedre å spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivå og toppnivå, så kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.

Wellé

Legg inn av Wellé »

RamsherE skrev: tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfølge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grå kaliberet når man ser på backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid så og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vært for sikker på. Da synes jeg det er bedre å spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivå og toppnivå, så kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Mulig jeg tar feil, men Timber er vel så mye "cover" for Zinchenko. Dvs. at når Zinchenko er ute og vi bruker Kiwior, som ligner mer på White i spillestil, så kan vi spille med Timber på høyre som ligner på Zinny. Visse kamper ønsker vi kanskje både White og Kiwior eller Zinchenko og Timber, men at man i utganspunktet ønsker å spille med en fra hvert "par".

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

RamsherE skrev: tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfølge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grå kaliberet når man ser på backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid så og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vært for sikker på. Da synes jeg det er bedre å spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivå og toppnivå, så kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Var meningen med / på forslagene mine, men glemte det på ene, samt Ramsdale :D

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 8:58 pm
RamsherE skrev: tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfølge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grå kaliberet når man ser på backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid så og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vært for sikker på. Da synes jeg det er bedre å spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivå og toppnivå, så kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Mulig jeg tar feil, men Timber er vel så mye "cover" for Zinchenko. Dvs. at når Zinchenko er ute og vi bruker Kiwior, som ligner mer på White i spillestil, så kan vi spille med Timber på høyre som ligner på Zinny. Visse kamper ønsker vi kanskje både White og Kiwior eller Zinchenko og Timber, men at man i utganspunktet ønsker å spille med en fra hvert "par".
Har tenkt denne tanken selv. Må si jeg er veldig mye mer gira på en slik fordeling hvis man bytter ut Kiwior med Tierney. Ryktene om Tierney ut har jo også virket til å dabbe litt av, men om han er gira på mer spilletid er det nok best for han å skille vei denne sommeren. Det lille vi fikk se av Kiwior på back var ikke mye lovende etter mitt syn. Nå skjønner også jeg at med Timber inn så vil han fungere mer som en venstre midtstopper i tillegg til å være back i et slikt system, men han skal fremdeles spille back og der er jeg veldig skeptisk. Da har jeg mer tro på at Tierney klarer å veksle dette med hell og at han vil se bedre ut, når han ikke blir satt til å forsøke å være Zinchenko v2 siden Timber kan løse dette mer på motsatt side. Tierney har jo en del erfaring i en treer bak for landslaget og som en ren back offensivt synes jeg han er god nok.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

RamsherE skrev: tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfølge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grå kaliberet når man ser på backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid så og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vært for sikker på. Da synes jeg det er bedre å spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivå og toppnivå, så kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Jeg tror heller ikke at Timber går rett inn i første 11rn. Er alle 4 bak fra i fjor skadefrie (og ikke totalt ute av form), så tror jeg sesongen starter med at de spiller. Men da må bl.a Saliba bli kvitt ryggskaden først. Så får nok Timber spilletid og muligheter til å overbevise utover i sesongen. Med CL og forhåpentlig litt mer suksess i cupene, bør det bli nok av kamper og spilletid.

Jeg synes på ingen måte White er en grå spiller. Har overbevist meg både som invertert og når han går på overlapper. Veldig anvendelig spiller, med tanke på at han primært var stopper i Brighton og første sesongen hos oss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

RamsherE skrev: tor jun 29, 2023 9:42 pm
Wellé skrev: tor jun 29, 2023 8:58 pm
RamsherE skrev: tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfølge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grå kaliberet når man ser på backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid så og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vært for sikker på. Da synes jeg det er bedre å spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivå og toppnivå, så kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Mulig jeg tar feil, men Timber er vel så mye "cover" for Zinchenko. Dvs. at når Zinchenko er ute og vi bruker Kiwior, som ligner mer på White i spillestil, så kan vi spille med Timber på høyre som ligner på Zinny. Visse kamper ønsker vi kanskje både White og Kiwior eller Zinchenko og Timber, men at man i utganspunktet ønsker å spille med en fra hvert "par".
Har tenkt denne tanken selv. Må si jeg er veldig mye mer gira på en slik fordeling hvis man bytter ut Kiwior med Tierney. Ryktene om Tierney ut har jo også virket til å dabbe litt av, men om han er gira på mer spilletid er det nok best for han å skille vei denne sommeren. Det lille vi fikk se av Kiwior på back var ikke mye lovende etter mitt syn. Nå skjønner også jeg at med Timber inn så vil han fungere mer som en venstre midtstopper i tillegg til å være back i et slikt system, men han skal fremdeles spille back og der er jeg veldig skeptisk. Da har jeg mer tro på at Tierney klarer å veksle dette med hell og at han vil se bedre ut, når han ikke blir satt til å forsøke å være Zinchenko v2 siden Timber kan løse dette mer på motsatt side. Tierney har jo en del erfaring i en treer bak for landslaget og som en ren back offensivt synes jeg han er god nok.
Veldig enig i dette. Litt tidlig å trekke bastante konklusjoner om Kiwior, men jeg syntes heller ikke det var mye lovende takter over ham på venstre back. Mulig det kan bli bedre med mer erfaring både i PL og med spillesystemet?

Tierney er en veldig solid fotballspiller. Men så langt er det lite som tyder på at han funker som invertert. Men men en mer moderne invertert offensiv back på høyre, kan det være at han kommer mer til sin rett som en av tre bak i offensiv 3-2-5.

I tillegg kan det være at offensiv 2-3-5 blir enda bedre med Zinchenko og Timber på hver sin back. Selv om jeg som sagt synes White har løst det også bra.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Ornstein meldte tidligere idag at Nwaneri kommer til å signere proff-kontrakt med oss, både Chelsea og City var veldig interresert i å hente han. Blir spennende å se om han klarer å slå gjennom for oss i fremtiden, for det jeg har lest på reddit osv er at han har prestert bedre for U18-laget enn Saka da han spilte der.

Han fikk debuten sin for oss som tidenes yngste(?) PL-spiller borte mot Brentford, men det var ikke mange minutter han fikk for å vise seg fram. Jeg håper at vi får se han spille litt i pre-season.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Her er forøvrig tweeten:

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Interessant analyse av Timber, den litt "glemte" signeringen av de tre.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Kanskje greit å få han ut nå snart?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tir jul 04, 2023 4:42 pm Kanskje greit å få han ut nå snart?
Dette ender da ingenting i saken? Det handler bare om at etterforskningen tar lang tid.

Uansett hvor mye man misliker at det er en sak gående, så synes jeg ikke forhåndsdømming passer seg.

Så kan vi alle være enige om at det er klønete av spilleren å ha satt seg i en slik situasjon, også om han skulle være uskyldig.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: tir jul 04, 2023 4:57 pm
Onv95 skrev: tir jul 04, 2023 4:42 pm Kanskje greit å få han ut nå snart?
Dette ender da ingenting i saken? Det handler bare om at etterforskningen tar lang tid.

Uansett hvor mye man misliker at det er en sak gående, så synes jeg ikke forhåndsdømming passer seg.

Så kan vi alle være enige om at det er klønete av spilleren å ha satt seg i en slik situasjon, også om han skulle være uskyldig.
I utgangspunktet enig, men blir han dømt skyldig har vi et problem. Men selvsagt verre for kvinnen(e) hvis det viser seg at en voldtekt har skjedd. Vanskelig sak dette, som klubben egoistisk sett kan løse ved å selge han nå, og la andre fixe det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tir jul 04, 2023 5:53 pm
Enzino skrev: tir jul 04, 2023 4:57 pm
Onv95 skrev: tir jul 04, 2023 4:42 pm Kanskje greit å få han ut nå snart?
Dette ender da ingenting i saken? Det handler bare om at etterforskningen tar lang tid.

Uansett hvor mye man misliker at det er en sak gående, så synes jeg ikke forhåndsdømming passer seg.

Så kan vi alle være enige om at det er klønete av spilleren å ha satt seg i en slik situasjon, også om han skulle være uskyldig.
I utgangspunktet enig, men blir han dømt skyldig har vi et problem. Men selvsagt verre for kvinnen(e) hvis det viser seg at en voldtekt har skjedd. Vanskelig sak dette, som klubben egoistisk sett kan løse ved å selge han nå, og la andre fixe det.
Disse sakene er utvilsomt kinkige for klubben. Hva hvis det viser seg at det er falske anmeldelser? Selvsagt litt mindre sannsynlig når de er flere, men to av dem var gode venninner.

Skulle ikke forundre meg om klubben velger å selge for å bare slippe å forholde seg til det, slik du skriver. Og det er forsåvidt helt greit så lenge det sportslige blir ivaretatt.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Saliba tilbake👍

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tir jul 04, 2023 8:44 pm Saliba tilbake👍
Men får han en fair sjanse av Arteta til å spille seg inn i første 11ern? :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Det så jævlig synd at PL har blitt et sportsvaskings-sirkus.

For den spillerstallen nå har så mye nydelige spillertyper, at den toucher opp mot invincibles på det området.

Men vi får heller se bort fra sportsvaskingslagene når vi ser på tabellen.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »


LeCoq

Legg inn av LeCoq »



For en mann.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

LeCoq skrev: tor jul 06, 2023 6:42 pm

For en mann.
Gåsehud. Hele redemption storyen hans er inspirerende. Ikke bare sett fra et fotballperspektiv, men generelt sett for hvordan man reiser seg fra motgang i livet. Jeg har likt og mislikt prestasjonene hans på banen, men jeg er så glad for at han fikk avslutte Arsenal-karrieren sin på den måten han gjorde forrige sesong. En ekte kriger, hyll hyll!

DennisB

Legg inn av DennisB »

RamsherE skrev: tor jul 06, 2023 7:43 pm
LeCoq skrev: tor jul 06, 2023 6:42 pm

For en mann.
Gåsehud. Hele redemption storyen hans er inspirerende. Ikke bare sett fra et fotballperspektiv, men generelt sett for hvordan man reiser seg fra motgang i livet. Jeg har likt og mislikt prestasjonene hans på banen, men jeg er så glad for at han fikk avslutte Arsenal-karrieren sin på den måten han gjorde forrige sesong. En ekte kriger, hyll hyll!
100% enig. Xhaka var fryktelig frustrerende til tider, men å reise seg som han har gjort, fra å være 99% på vei ut og nærmest fordømt av alle, står det voldsomt respekt av. Nå har han isteden fått et ettermæle som han kan være svært stolt av, og som vi fans virkelig beundrer. Jeg tipper han føler avgangen, fansens og klubbens støtte godt på kroppen nå.

I dag er jeg glad han ble tilgitt, for måten han har kjempet seg tilbake på, står som et kroneksempel til etterfølgelse. Og det setter Arsenal som klubb i et flott lys, hvor samhold, skjerming av spillere som i en fotballfamilie, står i sentrum. I motsetning til så mange andre klubber og managere, hvor man neppe får en andre sjanse.

Bare det å avslutte med sin beste sesong for klubben, er også en bragd. Trodde aldri jeg skulle si dette for noen år siden, men jeg vil savne krigeren Xhaka, og hva han har betydd for klubben sportslig også. Alltid 100% commitment, både på og utenfor banen.

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Bilde

Rice og Timber inn så vil vi antakelig toppe listen over mest verdifulle tropp i verden!

Godt hjulpet av unge spillere med nysignerte langtidskontrakter.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Dundersalt skrev: fre jul 07, 2023 12:17 pm Bilde

Rice og Timber inn så vil vi antakelig toppe listen over mest verdifulle tropp i verden!

Godt hjulpet av unge spillere med nysignerte langtidskontrakter.
Du får tagge Orakelet. Han mente at det var det beste verktøyet for å måle kvalitet på stallen. Får se om han mener det samme hvis vi har verdens mest verdifulle stall😂

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



En av sommerens viktigste signeringer!

Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: fre jul 07, 2023 4:10 pm

En av sommerens viktigste signeringer!
Alle elsker en god nr 2

zweig

Legg inn av zweig »

Det er så langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, så er det perfekt. I teorien/på papiret.
Det er en utrolig spennende sesong på gang i hvert fall.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre jul 07, 2023 12:39 pm
Dundersalt skrev: fre jul 07, 2023 12:17 pm Bilde

Rice og Timber inn så vil vi antakelig toppe listen over mest verdifulle tropp i verden!

Godt hjulpet av unge spillere med nysignerte langtidskontrakter.
Du får tagge Orakelet. Han mente at det var det beste verktøyet for å måle kvalitet på stallen. Får se om han mener det samme hvis vi har verdens mest verdifulle stall😂
Gjennomsnittsverdi per spiller i A-lagsstallen, ville nok være et bedre mål på kvalitet (selv om det også har store svakheter). Hvis Chelsea har 30-50% flere spillere, burde jo deres stall ha vært dyrest.

Men fra et rent business-perspektiv, så der det jo veldig bra at store investeringer også gir store verdier i stallen. Mye verre når man gjør store kjøp og de blir mye mindre verdt (som f.eks. Pepé).

DennisB

Legg inn av DennisB »

zweig skrev: fre jul 07, 2023 4:16 pm Det er så langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, så er det perfekt. I teorien/på papiret.
Det er en utrolig spennende sesong på gang i hvert fall.
Ikke glem Sakas signatur, den ble vel annonsert i slutten av mai. Kanskje klubbens viktigste.

Ja, det ser veldig lyst ut. Vi bør være konkurransedyktige i flere år framover nå. Blir spennende å se hva vi kan få til i CL også. Først må det bli slutt på å trekke Barcelona eller Bayern München i 8.delsfinalene..

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

DennisB skrev: fre jul 07, 2023 5:13 pm
zweig skrev: fre jul 07, 2023 4:16 pm Det er så langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, så er det perfekt. I teorien/på papiret.
Det er en utrolig spennende sesong på gang i hvert fall.
Ikke glem Sakas signatur, den ble vel annonsert i slutten av mai. Kanskje klubbens viktigste.
Man må heller ikke glemme at vi fikk forlenget med Ramsdale nå i sommer, Martinelli og Gabriel før nyttår. Ødegaard og White blir vel de to neste spillerne vi forhåpentligvis forlenger med. Man må nesten bare rose Edu og gjengen for den jobben de har gjort, er store kontraster for det de gjør sammenlignet med da Gazidis var sjef.
Nå har vi så og si hele stammen i laget på lange kontrakter og vi fortsetter å hente kvalitetspillere til laget. Fremtiden ser veldig lyst ut for oss!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: fre jul 07, 2023 5:13 pm
zweig skrev: fre jul 07, 2023 4:16 pm Det er så langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, så er det perfekt. I teorien/på papiret.
Det er en utrolig spennende sesong på gang i hvert fall.
Ikke glem Sakas signatur, den ble vel annonsert i slutten av mai. Kanskje klubbens viktigste.

Ja, det ser veldig lyst ut. Vi bør være konkurransedyktige i flere år framover nå. Blir spennende å se hva vi kan få til i CL også. Først må det bli slutt på å trekke Barcelona eller Bayern München i 8.delsfinalene..
Now you just ordered a thousand liters of milk!

(Aka. jinxet det)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»