Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Jokkemedkniven

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wellé skrev: lør apr 01, 2023 6:11 pm
Nå gjelder det bare å maltraktere dette noget svake Liverpool-laget neste helg og vi er i en ekstremt god posisjon for å ta dette hjem. Det forsvarsspillet Liverpool leverte i dag burde vi kunne straffe hensynsløst.
Jeg tar tap som et selvfølge på Anfield. Liverpool-hjemme og Liverpool-borte er to helt forskjellige lag og det er helt garantert at vi kommer til å slite med å få med oss noen poeng derifra. Vi har heller ikke vunnet på Anfield på 10 år da Diaby overkjørte midtbanen helt alene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: lør apr 01, 2023 6:11 pm Etter seieren så vi på de neste 6 enkle kampene og gjettet hvor mange poeng vi ville ta. Jeg tror jeg sa at alt over 14 ville vært bra. Regner med at DB callet 16 eller mer, mens Jolla gjettet vel på 12. Fasiten er som vi alle vet intet mindre enn 18/18, 5 kamper med tre mål eller flere og veldig mye god fotball. Vi har også endelig fått i gang Jesus (og Martinelli) i denne rekken.

Nå gjelder det bare å maltraktere dette noget svake Liverpool-laget neste helg og vi er i en ekstremt god posisjon for å ta dette hjem. Det forsvarsspillet Liverpool leverte i dag burde vi kunne straffe hensynsløst.
Problemet med å spå kamper mot Liverpool, er at på den ene dagen går alt inn (7-0), mens i neste kamp kan de være som en sveitserost og gjøre de enkleste feil. Men de vokser nok med oppgaven når de møter oss. Jeg tror det blir vanskelig å vinne på denne banen, men jeg håper jo du får all mulig rett.

Jeg tror jeg setter den kampen som nøkkelkamp nr.1 om gullet. Vinner vi på Anfield så ser det usedvanlig godt ut (men vi kan selvsagt rote det bort andre steder, mange tøffe kamper igjen). Etihad blir naturligvis en slags seriefinale, og i teorien enda viktigere, men den er jeg langt på vei til å avskrive. Alt annet blir bonus.

Det er uansett deilig å ha dette i egne hender. Det er vi som avgjør hvem som vinner ligaen nå, det er helt og holdent opp til oss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: lør apr 01, 2023 7:04 pm
Wellé skrev: lør apr 01, 2023 6:11 pm
Nå gjelder det bare å maltraktere dette noget svake Liverpool-laget neste helg og vi er i en ekstremt god posisjon for å ta dette hjem. Det forsvarsspillet Liverpool leverte i dag burde vi kunne straffe hensynsløst.
Jeg tar tap som et selvfølge på Anfield. Liverpool-hjemme og Liverpool-borte er to helt forskjellige lag og det er helt garantert at vi kommer til å slite med å få med oss noen poeng derifra. Vi har heller ikke vunnet på Anfield på 10 år da Diaby overkjørte midtbanen helt alene.
Det stemmer jo ikke bare i teorien og når man ser på spillet. Men i veldig klare forskjeller i resultatene:

De har 9-3-1 hjemme og 3-3-8 borte så langt.

Leeds vant jo sensasjonelt på Anfield, og de andre lagene som har tatt poeng der er CP, Brighton og Chelsea.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Mer og mer happy for at Arsenal ikke hentet Pepe Mudryk og tapte den kampen mot Chelsea, og gikk for Trossard, jeg var av de som var happy med det når vi gjorde det, men se det som Mudryk leverer utpå der nå sliter jeg med og se at skal få det til i PL.

Mulig en annen trener kan få fart på han, men det ser virkelig ikke ut som en 60M+ signering.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Canucks skrev: lør apr 01, 2023 8:38 pm Mer og mer happy for at Arsenal ikke hentet Pepe Mudryk og tapte den kampen mot Chelsea, og gikk for Trossard, jeg var av de som var happy med det når vi gjorde det, men se det som Mudryk leverer utpå der nå sliter jeg med og se at skal få det til i PL.

Mulig en annen trener kan få fart på han, men det ser virkelig ikke ut som en 60M+ signering.
Det handler nok mye om hvordan Chelsea (ikke) fremstår som lag per nu.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Off topic, men jeg kom i skade for å titte litt på Galatasaray, på hjemmebane mot Adana. Fredrik Midtsjø scora et veldig sent 1-0-mål, og Galatasaray vant til slutt. Men grunnen til at jeg poster, er at vår tidligere midtbanegnager Lucas Torreira delte midtbanen med Midtsjø. Er der han har havnet altså. Torreira ser ut til å ha spilt alle Galatasarays kamper, og de leder serien med bravur, og 20-3-3. For Adana spiller for øvrig Jonas Svensson og Fredrik Gulbrandsen. Godt med nordmenn i Tyrkia mao.

Kan ikke si at jeg savner Torreira, men han var et friskt pust da han kom. Begynte strålende for oss. Men han fant seg aldri helt til rette, og det ble til slutt en del syting om at han ville bort. Innfridde dermed ikke helt forventningene vi hadde.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

DennisB skrev: lør apr 01, 2023 9:32 pm Off topic, men jeg kom i skade for å titte litt på Galatasaray, på hjemmebane mot Adana. Fredrik Midtsjø scora et veldig sent 1-0-mål, og Galatasaray vant til slutt. Men grunnen til at jeg poster, er at vår tidligere midtbanegnager Lucas Torreira delte midtbanen med Midtsjø. Er der han har havnet altså. Torreira ser ut til å ha spilt alle Galatasarays kamper, og de leder serien med bravur, og 20-3-3. For Adana spiller for øvrig Jonas Svensson og Fredrik Gulbrandsen. Godt med nordmenn i Tyrkia mao.

Kan ikke si at jeg savner Torreira, men han var et friskt pust da han kom. Begynte strålende for oss. Men han fant seg aldri helt til rette, og det ble til slutt en del syting om at han ville bort. Innfridde dermed ikke helt forventningene vi hadde.
Det er så synd at Torreira ikke slo ann hos oss, han startet utrolig bra for oss og var den bikkjen på midtbanen man forventet han skulle være og scorte t.o.m i NLD. Så bestemte Emery å bruke han i 10'er rollen også gikk det bare nedover.
Det som irriterer meg mest med han var at han var en av de få spillerne som hadde noe lunde verdi, men da vi ble enig med en klubb så nektet å han å dra til den klubben for da skulle han absolutt spille for Atletico for det var tydeligvis barndomsdrømmen hans og sånn fortsatte han videre og det endte opp med at vi ikke fikk noe for han til slutt. Jeg er iallefall glad for at han endelig er permanent vekke fra klubben.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: lør apr 01, 2023 11:03 pm
DennisB skrev: lør apr 01, 2023 9:32 pm Off topic, men jeg kom i skade for å titte litt på Galatasaray, på hjemmebane mot Adana. Fredrik Midtsjø scora et veldig sent 1-0-mål, og Galatasaray vant til slutt. Men grunnen til at jeg poster, er at vår tidligere midtbanegnager Lucas Torreira delte midtbanen med Midtsjø. Er der han har havnet altså. Torreira ser ut til å ha spilt alle Galatasarays kamper, og de leder serien med bravur, og 20-3-3. For Adana spiller for øvrig Jonas Svensson og Fredrik Gulbrandsen. Godt med nordmenn i Tyrkia mao.

Kan ikke si at jeg savner Torreira, men han var et friskt pust da han kom. Begynte strålende for oss. Men han fant seg aldri helt til rette, og det ble til slutt en del syting om at han ville bort. Innfridde dermed ikke helt forventningene vi hadde.
Det er så synd at Torreira ikke slo ann hos oss, han startet utrolig bra for oss og var den bikkjen på midtbanen man forventet han skulle være og scorte t.o.m i NLD. Så bestemte Emery å bruke han i 10'er rollen også gikk det bare nedover.
Det som irriterer meg mest med han var at han var en av de få spillerne som hadde noe lunde verdi, men da vi ble enig med en klubb så nektet å han å dra til den klubben for da skulle han absolutt spille for Atletico for det var tydeligvis barndomsdrømmen hans og sånn fortsatte han videre og det endte opp med at vi ikke fikk noe for han til slutt. Jeg er iallefall glad for at han endelig er permanent vekke fra klubben.
Det hadde jeg faktisk glemt (som så mye annet :D ), men det var nok en av grunnene til at han aldri fant seg selv igjen i den rollen han faktisk gjorde det godt i. Det ble for mye surr med Emery.
Men også jeg trodde at vi hadde fått et beist av ei vaktbikkje på midtbanen. Sånn så det ut også, en god stund. Så ble det bare tullball etterhvert.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DuncanE skrev: lør apr 01, 2023 8:43 pm
Canucks skrev: lør apr 01, 2023 8:38 pm Mer og mer happy for at Arsenal ikke hentet Pepe Mudryk og tapte den kampen mot Chelsea, og gikk for Trossard, jeg var av de som var happy med det når vi gjorde det, men se det som Mudryk leverer utpå der nå sliter jeg med og se at skal få det til i PL.

Mulig en annen trener kan få fart på han, men det ser virkelig ikke ut som en 60M+ signering.
Det handler nok mye om hvordan Chelsea (ikke) fremstår som lag per nu.
Er nok noe av det, tror fortsatt at Mudryk i Arsenal ikke selv i best case scenario ville vært samme impact denne sesongen som en Trossard. Er som sagt fortsatt mulig at Mudryk kan bli en solid spiller en gang i fremtiden, og at jeg må bite i det sure eplet og si at jeg tok feil om han.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Er det noen som vet hvorfor Zach Awe ikke ble tatt ut på et av ungdomslagene til England i landslagspausen?

Synes han har sett god ut i 2023, og rapportene går på det samme.

startelver

Legg inn av startelver »

Trossard har vært helt outstanding for Arsenal. Det må jo være sesongens kjøp, uansett klubb. Han var veldig god i Brighton også.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg gruer meg allerede til søndag.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Bare innom for å si at jeg virkelig, virkelig håper dere henter hjem den store bøtta i år. Men, dere trenger ikke poeng til helga for å klare det. Sånn.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

johwi68 skrev: man apr 03, 2023 7:49 am Bare innom for å si at jeg virkelig, virkelig håper dere henter hjem den store bøtta i år. Men, dere trenger ikke poeng til helga for å klare det. Sånn.
Hyggelig! Tror dessverre du tar feil, vi trenger poeng på søndag. Tror dessverre Liverpool, Newcastle og City sjøl blir utslagsgivende. Men 2.plass er uansett over all forventning!

Wellé

Legg inn av Wellé »

For alle som evt skal trekke frem net spend og at Arsenal har brukt mer enn City de siste 12mnd, City har brukt ca £51m på agent fees, mens Arsenal har brukt £16,7m. Da har man ikke en gang begynt å se på SOF og lønn.

Net spend er og vil alltid være en tulleting å se på for å vurdere vilkår for en trener.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Blir spennende å se hvordan sparkingen av Potter vil slå ut for Chelsea fremover mtp at vi skal møte dem - og også med tanke på at de møter Liverpool i morgen. Samme med Leicester mot Man City.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Onv95 skrev: søn apr 02, 2023 11:19 pm Jeg gruer meg allerede til søndag.
Gode odds på hjemmeseier. Bare å kjøre på.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Gabriel Jesus scored five Premier League goals, had knee surgery, was out for four months and returned to score twice again before Richarlison has scored his first PL goal for Spurs .

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Bone8 skrev: man apr 03, 2023 11:56 am
Onv95 skrev: søn apr 02, 2023 11:19 pm Jeg gruer meg allerede til søndag.
Gode odds på hjemmeseier. Bare å kjøre på.
Selvsagt. Latterlig høy odds på årets sikreste H.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Onv95 skrev: man apr 03, 2023 12:49 pm
Bone8 skrev: man apr 03, 2023 11:56 am
Onv95 skrev: søn apr 02, 2023 11:19 pm Jeg gruer meg allerede til søndag.
Gode odds på hjemmeseier. Bare å kjøre på.
Selvsagt. Latterlig høy odds på årets sikreste H.
Har du fått hele familien til å opprette kontoer på Norsk Tipping slik at du kan makse innsats for maksimal gevinst?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:59 pm
Onv95 skrev: man apr 03, 2023 12:49 pm
Bone8 skrev: man apr 03, 2023 11:56 am

Gode odds på hjemmeseier. Bare å kjøre på.
Selvsagt. Latterlig høy odds på årets sikreste H.
Har du fått hele familien til å opprette kontoer på Norsk Tipping slik at du kan makse innsats for maksimal gevinst?
Nei. Så dypt synker jeg ikke.

DennisB

Legg inn av DennisB »

johwi68 skrev: man apr 03, 2023 7:49 am Bare innom for å si at jeg virkelig, virkelig håper dere henter hjem den store bøtta i år. Men, dere trenger ikke poeng til helga for å klare det. Sånn.
Er du villig til å ofre alle poengene mot Arsenal, for å få ønsket ditt oppfylt?

Jeg er redd båten vil gli fort ut av havna, og Arsenal står igjen på brygga, hvis Liverpool vinner til helgen.

pigg

Legg inn av pigg »

Jeg ser på det som 50/50 om det blir Arsenal eller City som tar det til slutt. City vil sannsynligvis vinne resten av kampene, inkludert kampen mot nettopp Arsenal. Da må faktisk Arsenal vinne resten av sine de også, siden det også er sannsynlig at City vil ende opp med bedre målforskjell.

City har erfaringen, og flere enkeltspillere som kan gjøre ting på egenhånd hvis det skulle butte i mot. Jeg tenker først og fremst på Haaland og De Bruyne, naturligvis. Men også Grealish og Foden er klasse.

Jeg tipper de ender på like mange poeng, og da tar City det på målforskjell. Arsenal klarer bare uavgjort i hjemmekampen mot enten Chelsea eller Brighton.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Noen som feiret St.Chelseringhams day på lørdag.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Onv95 skrev: man apr 03, 2023 5:44 pm Noen som feiret St.Chelseringhams day på lørdag.
Nei, men hører at en bedre XO er populært for St. totteringhamsday når den kommer.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Onv95 skrev: man apr 03, 2023 5:44 pm Noen som feiret St.Chelseringhams day på lørdag.
Har fortsatt hangover etter St. Crystal Palaceingham-feiringen

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: man apr 03, 2023 6:37 pm
Onv95 skrev: man apr 03, 2023 5:44 pm Noen som feiret St.Chelseringhams day på lørdag.
Har fortsatt hangover etter St. Crystal Palaceingham-feiringen
Jeg har fortsatt tømmermenn etter St. Westeringhams day.
Slitsomt å være så gode.


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Etter den forestillingen har faktisk Arsenal vippet opp til å bli hårfine favoritter på Anfield på søndag hos bookiene. Det var vi ikke i går.

Kan forstå det, for Liverpool har ikke hengt sammen de siste kampene. Samtidig har de fortsatt veldig god run hjemme i ligaen med flere strake seire og har bokstavelig talt vært to forskjellige lag borte og hjemme.

Skal man noen gang klare å slå Liverpool på Anfield så må det være nå. Håper gutta griper sjansen med begge henda og er offensive i hodet når de entrer matta. Blir ekstremt viktig å vinne midtbanen. Får også håpe at vi får en nogenlunde nøytral dommer, for det er sjelden vare der oppe.

Ny melding om Saliba i dag, at Arteta fortsatt ikke vet om han blir klar. At de forsøker å "manage the injury" og at han fortsatt ikke trener med laget.

Jeg kjenner at jeg kommer til å ha nerver i høyspenn på søndag...

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

U18 laget, ledet av Jack Wilshere, er klar for finalen i FA Youth Cup etter å ha slått Man City 2-1 i kveld.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»