Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av ulfarne »

Kristus er oppstanden

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Uten å ha sjekket statistikken, vil jeg ikke bli overrasket hvis Jesus scorer mer på lav xG avslutninger, enn høy xG.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Da er Saka ferdigspilt for denne sesongen. For en sesong av magikern vår. 14 mål og 11 assist, endte han vel med i PL.

Lett å glemme at han fortsatt bare er 21 år.

Er det lov å håpe at han blir enda bedre neste sesong?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: søn mai 28, 2023 6:52 pm Uten å ha sjekket statistikken, vil jeg ikke bli overrasket hvis Jesus scorer mer på lav xG avslutninger, enn høy xG.
Prøver du å si at Jesus utretter mirakler? 8-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ødegaard tryller med ballen.

Den finta og forseringen mellom, var Messi-ish.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: søn mai 28, 2023 6:54 pm
Enzino skrev: søn mai 28, 2023 6:52 pm Uten å ha sjekket statistikken, vil jeg ikke bli overrasket hvis Jesus scorer mer på lav xG avslutninger, enn høy xG.
Prøver du å si at Jesus utretter mirakler? 8-)
På godt og vondt! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Saliba-sagen runger over Ashburton Grove.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kiwi skulle også på statistikken over målscorere ja.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vakre scener når halve stadion synger "we want you to stay" til Granit.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

City avgir (antakelig) poeng i 2 av de 3 bortekampene jeg trodde det var mulig. Men igjen, de hadde jo antakelig ikke gjort det hvis de måtte vinne. Veldig synd at kampene borte mot Brighton og Brentford ikke kom etter tøffe CL-oppgjør mot Bayern og Real i midtuke mens det fortsatt var masse å spille for.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Vi må score minst et mål til for å vinne i dag

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:18 pm City avgir (antakelig) poeng i 2 av de 3 bortekampene jeg trodde det var mulig. Men igjen, de hadde jo antakelig ikke gjort det hvis de måtte vinne. Veldig synd at kampene borte mot Brighton og Brentford ikke kom etter tøffe CL-oppgjør mot Bayern og Real i midtuke mens det fortsatt var masse å spille for.
Ja, litt synd med det oppsettet. Men hadde de kommet før, så hadde de nok vunnet dem også. City for halv maskin er ikke helt der.. De vant 12 på rad, og da var tittelen i boks. Som spådd.

Da er det bare å håpe på at vi får en god start på neste sesong også. Når disse gutta har trua og er i flytsonen, så vinner de kamper. 26-6-6 endte vi på denne sesongen, tross en litt trøblete avslutning.
26 seire er ganske sick. Det samme hadde forøvrig The Invincibles.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: søn mai 28, 2023 7:20 pm Vi må score minst et mål til for å vinne i dag
Og med det kan vi vel sette strek for sesongen 2022/23 som supportere! :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mai 28, 2023 7:28 pm
Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:18 pm City avgir (antakelig) poeng i 2 av de 3 bortekampene jeg trodde det var mulig. Men igjen, de hadde jo antakelig ikke gjort det hvis de måtte vinne. Veldig synd at kampene borte mot Brighton og Brentford ikke kom etter tøffe CL-oppgjør mot Bayern og Real i midtuke mens det fortsatt var masse å spille for.
Ja, litt synd med det oppsettet. Men hadde de kommet før, så hadde de nok vunnet dem også. City for halv maskin er ikke helt der.. De vant 12 på rad, og da var tittelen i boks. Som spådd.

Da er det bare å håpe på at vi får en god start på neste sesong også. Når disse gutta har trua og er i flytsonen, så vinner de kamper. 26-6-6 endte vi på denne sesongen, tross en litt trøblete avslutning.
26 seire er ganske sick. Det samme hadde forøvrig The Invincibles.
Vi ender sesongen med flest poeng på bortebane av alle lagene i PL, faktisk. Det er hjemme vi ikke har nådd helt opp. Merkelig nok, for et så ungt og ferskt lag.

startelver

Legg inn av startelver »

Brentford, Spurs og Arsenal er gode for tiden.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Takk for en fantastisk sesong. Det holdt ikke helt inn men for en reise det har vært. Med noen riktige forsterkninger i sommer så kan det bli moro neste sesong også. God sommer.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Takk for sesongen gutter, har vært en fantastisk en og en langt over forventning.
Det glede seg til hver kamp nesten, har vært en fryd å få oppleve igjen.
Neste sesong er vi klare mentalt også for gull.

Bare krysse fingrene for en god transfersommer og en kjapp dom mot City, så har vi sjansen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Shaka med 3 mål igår.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: man mai 29, 2023 10:25 am Shaka med 3 mål igår.
Men ingen Shaka-Laca.. ;)

19 poeng (84) endte vi over tipset ditt i august (65). Kunne vært noen flere, men vi rotet det litt til på slutten. Må vel si oss veldig fornøyd med totalen :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DennisB skrev: man mai 29, 2023 11:42 am
Jolla skrev: man mai 29, 2023 10:25 am Shaka med 3 mål igår.
Men ingen Shaka-Laca.. ;)

19 poeng (84) endte vi over tipset ditt i august (65). Kunne vært noen flere, men vi rotet det litt til på slutten. Må vel si oss veldig fornøyd med totalen :D
Modellen min er designet for å regne ut xPTS. Som jeg sa så var det ikke usannsynlig at Manchester skulle klare å ta 100 poeng på de 87xPTS som jeg hadde dem på. Med 72,53xPTS så endte dere et stykke over det jeg hadde før sesongen (altså ikke egentlig beregnet den dagen jeg skrev at jeg var overrasket over at 538 hadde såpass lik liste som meg), og noe under det jeg hadde dere på i oktober.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvis jeg ser litt på andre FPL-ark så ser jeg at i 19/20-sesongen så hadde jeg beregnet dere på 61xPTS. Et godt stykke over de 50,15xPTS som Arteta endte sin første sesong med.

Så jeg bommer begge veier, og dette var aldri ment som noen dissing spesifikt av Arsenal.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

For en sesong!

Jeg merker jeg er litt bitter for en del ting, som kunne snudd det litt mer i vår favør, eller i det minste gitt oss litt mer vann på mølla.
1. Kampen mot Brentford. Det er faktisk utilgivelig å gjøre en sånn feil av VAR. Det er to poeng tapt.
2. Hjemmekampen mot City. Der var vi på høyde med dem, men personlige feil ødela. Selv uavgjort der hadde tatt oss tre poeng nærmere. Synd også at Partey var ute i denne.
3. Bortekampen mot Southampton. Der fikk de faenmeg gjøre som de ville. Kvelertak nedrivninger og etterslenger. Robert Jones er en ubrukelig dommer.

Ellers var det også en del kamper vi tapte poeng på å være langt under normalt nivå (Everton, Nottingham og United borte, Brighton og Southampton hjemme, og vi var vel heldige i hjemmekampen mot Liverpool (hvis noen i det hele tatt skjønner handsregelen).

Av personlige høydepunkt denne sesongen:
1. Første kamp på Emirates på 8 år, og fikk se festfotball med 4-1 mot Palace.
2. Seieren mot United hjemme, og måten den kom på.
3. Reiss- Nelson mot Bournemouth.
4. Jorginho/ Martinez mot Villa.

Kunne nevnt mange flere. For et lag!

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Om jeg må trekke frem et høydepunkt fra sesongen så velger jeg seieren hjemme over Liverpool. Endelig kvittet vi oss med det spøkelset.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Måten vi ydmykte Tottenham etter den forsmedelige kampen og slutten på sesongen i fjor.

Husker jeg tenkte etter den, at neste sesong så MÅ vi igjen vis hvem som er sjef og havne foran dem.
Det siste klarte vi enkelt skulle det vise seg, samtidig fryder det meg at det igjen er kaotisk i den klubben.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ødegaard har visst helt andre ting å tenke på for tiden, enn fotball. Lykkelige og glade dager.

Jeg håper vi får tilbake en like sulten playmaker når sesongen starter opp igjen, som den vi hadde denne sesongen. Vi skal ikke ha en Martin på autopilot kommende sesong, men en som er fokusert og tilstede, og drar laget mot nye høyder.

Hørru, Martin!

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Håper på deres vegne at Martin lykkes, men er nok redd for at deltakelsen i "Skal vi danse" kan påvirke den kommende sesongen hans i veldig negativ grad.

startelver

Legg inn av startelver »

RIP Arsenal, det var moro så lenge det varte

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Declan Rice og Caicedo er nøkkelen til seriegull 23/24 samt ny konrakt til Saliba, lander vi disse to + Saliba skriver ny kontrakt og vi signerer Elye Wayi og Arda Guler blir det gull og grønne skoger i evigheter.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Da er vi kvalifisert for Community Sheild, og får æren av å tape mot City en uke før seriestart.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: lør jun 03, 2023 2:06 pm Declan Rice og Caicedo er nøkkelen til seriegull 23/24 samt ny konrakt til Saliba, lander vi disse to + Saliba skriver ny kontrakt og vi signerer Elye Wayi og Arda Guler blir det gull og grønne skoger i evigheter.
Har aldri vært noe glad i ris, heller ikke flied lice, selv som halvt asiat. Men Declan Rice kan jeg like. Ville ha blitt en super overgang. Han får holde Martin i ørene, så han ikke sklir ut.

Saliba signerer nok. Statusen han har fått i klubben nå, løper han ikke bort fra. Dessuten har han jo fått klubbens beste sang. Tequila! :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»