Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Arsène Wenger

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Arsène Wenger »

At en 4 plass er innenfor rekkevidde tror jeg ikke er en umulighet.
Chelsea, ManC og Liverpool kjemper sannsynligvis om de 3 første, men at ManU har et mye bedre lag en oss synes jeg ikke.
Det er nok Manu vi må kjempe mot om den ettertraktede 4 plassen og der er det mye som skurrer for tiden.
Fansen er misfornøyde, spillerne er misfornøyde ryktes det og med en meget middelmådig manager tror jeg det er en mulighet.
Europa-fri er også en stor fordel som ikke må undervurderes.
Da gjenstår det bare å komme foran West Ham, Everton og Leicester så er vi der.(tottenham nevnes ikke). :D
Men borte mot Brighton til lørdag blir en lakmustest, vinner vi den så har vi et overkommelig kampprogram framover og en glimrende mulighet til klatre på tabellen og spille på oss selvtillit.
Kjedelig med skade på Xhaka men har troa på at Albert Sambi er en fullgod erstatter.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Myshkin skrev: tir sep 28, 2021 1:53 pm
Wellé skrev: tir sep 28, 2021 1:44 pm
Odysseen skrev: tir sep 28, 2021 1:36 pm Xhaka er visst ute i minimum 6-8 uker, etter å ha "ruptured the inner ligament" i høyre kneet. Ligamentskade der altså. Ganske krise, men ikke like fullstendig krise som det kunne ha vært.
Blir spennende å se hva slags lag Arteta går for fremover nå. Blir det Partey-Lokonga i en dobbel pivot. Eller trekker han ESR inn sentralt og Martinelli eller Pepe inn på kanten. Basert på Tottenham-kampen heller jeg mot det første alternativet. Syns Lokonga har sett bra ut i de kampene han har spilt. Han kan i likhet med Partey finne ESR, Saka og Ødegaard mellom linjene enten med kraft eller "misdirection". Han er ikke like god som Xhaka defensivt, men vi bør kunne klare oss uten det :)
Ikke det at jeg har sett alt av Martin, men det han viste mot fysisk robuste spillere på Burnley-midtbanen er noe av det beste jeg har sett av ham. Han dominerte midtbanen noe så til de grader i den kampen. Jeg ønsker å se ham flere ganger i den posisjonen - i hvert fall i kamper der vi forventer å ha mye ball.
Jeg syns han gjorde en meget god kamp mot Burnley, men jeg likte bedre hvordan midtbanen (inkl kantene) fungerte mot Tottenham enn det det gjorde mot Burnley. Lokonga inn for Xhaka er pretty much et rent bytte, mens å flytte Ødegaard ned, betyr ESR inn sentralt igjen og jeg syns venstrekanten fungerer bedre med ESR der enn Saka/Pepe.

Begge alternativer er uansett gode på papiret. Som nevnt i et annet innlegg så håper jeg også at Bissouma er ute. Da tror jeg vi bosser midtbanen uavhengig av hvem som spiller der for oss.

Hvis vi klarer å raske med oss 9p på de neste tre kampene også, da er vi plutselig i en veldig god posisjon til tross for den katastrofale starten. Det burde være mulig med B&A (B), Palace (H) og Villa (H). Vi har da unnagjort 3 av de andre "topp 6"-klubbene. Leicester, West Ham og Everton er riktignok tøffere motstand enn tidligere år.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

[/quote]

Det burde være mulig med B&A (B), Palace (H) og Villa (H).
[/quote]

Disse kampene er nok tøffere enn noensinne. Palace har virkelig imponert meg hittil i år, og med Edouard inn har de endelig fått en spiss som kan score mål.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:23 pm At en 4 plass er innenfor rekkevidde tror jeg ikke er en umulighet.
Chelsea, ManC og Liverpool kjemper sannsynligvis om de 3 første, men at ManU har et mye bedre lag en oss synes jeg ikke.
Det er nok Manu vi må kjempe mot om den ettertraktede 4 plassen og der er det mye som skurrer for tiden.
Fansen er misfornøyde, spillerne er misfornøyde ryktes det og med en meget middelmådig manager tror jeg det er en mulighet.
Europa-fri er også en stor fordel som ikke må undervurderes.
Da gjenstår det bare å komme foran West Ham, Everton og Leicester så er vi der.(tottenham nevnes ikke). :D
Men borte mot Brighton til lørdag blir en lakmustest, vinner vi den så har vi et overkommelig kampprogram framover og en glimrende mulighet til klatre på tabellen og spille på oss selvtillit.
Kjedelig med skade på Xhaka men har troa på at Albert Sambi er en fullgod erstatter.
Han prøver desperat å bli kalt Sambi, mens brorparten av fansen tviholder på Lokonga..
Det blir vel med Sambi etterhvert, siden han valgte det navnet på drakta si.
Albert er jo en mulighet! :D

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

DennisB skrev: tir sep 28, 2021 2:32 pm
Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:23 pm At en 4 plass er innenfor rekkevidde tror jeg ikke er en umulighet.
Chelsea, ManC og Liverpool kjemper sannsynligvis om de 3 første, men at ManU har et mye bedre lag en oss synes jeg ikke.
Det er nok Manu vi må kjempe mot om den ettertraktede 4 plassen og der er det mye som skurrer for tiden.
Fansen er misfornøyde, spillerne er misfornøyde ryktes det og med en meget middelmådig manager tror jeg det er en mulighet.
Europa-fri er også en stor fordel som ikke må undervurderes.
Da gjenstår det bare å komme foran West Ham, Everton og Leicester så er vi der.(tottenham nevnes ikke). :D
Men borte mot Brighton til lørdag blir en lakmustest, vinner vi den så har vi et overkommelig kampprogram framover og en glimrende mulighet til klatre på tabellen og spille på oss selvtillit.
Kjedelig med skade på Xhaka men har troa på at Albert Sambi er en fullgod erstatter.
Han prøver desperat å bli kalt Sambi, mens brorparten av fansen tviholder på Lokonga..
Det blir vel med Sambi etterhvert, siden han valgte det navnet på drakta si.
Albert er jo en mulighet! :D
Albert Stuivenberg og Albert Sambi samarbeider bra ryktes det om :)

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: tir sep 28, 2021 2:28 pm

Welle: Det burde være mulig med B&A (B), Palace (H) og Villa (H).

Odysseen : Disse kampene er nok tøffere enn noensinne. Palace har virkelig imponert meg hittil i år, og med Edouard inn har de endelig fått en spiss som kan score mål.
Her har du kuka litt med siteringen :P Prøvde å rette det opp litt.

De er vanskeligere kamper enn tidligere år, men dette er kamper vi virkelig bør begynne å vinne. Under Wenger var vi stort sett ganske svake i toppkampene, men vi vant "alltid" mot de svakere lagene, og det var derfor vi klarte topp 4 år etter år. Hvis vi kan etablere dominans mot lagene på fra 8.-plass og nedover igjen så er det det viktigste steget vi kan ta for å komme tilbake til CL.
Sist redigert av Wellé den tir sep 28, 2021 3:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Xhaka ute i 6-8 uker er faktisk krise. Partey er en kjeks og da sitter vi igjen med Lokonga, Niles og Elneny . Da kan vi flytte Ødegaard ned i midten kanskje i enkeltkamper.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:50 pm
DennisB skrev: tir sep 28, 2021 2:32 pm
Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:23 pm At en 4 plass er innenfor rekkevidde tror jeg ikke er en umulighet.
Chelsea, ManC og Liverpool kjemper sannsynligvis om de 3 første, men at ManU har et mye bedre lag en oss synes jeg ikke.
Det er nok Manu vi må kjempe mot om den ettertraktede 4 plassen og der er det mye som skurrer for tiden.
Fansen er misfornøyde, spillerne er misfornøyde ryktes det og med en meget middelmådig manager tror jeg det er en mulighet.
Europa-fri er også en stor fordel som ikke må undervurderes.
Da gjenstår det bare å komme foran West Ham, Everton og Leicester så er vi der.(tottenham nevnes ikke). :D
Men borte mot Brighton til lørdag blir en lakmustest, vinner vi den så har vi et overkommelig kampprogram framover og en glimrende mulighet til klatre på tabellen og spille på oss selvtillit.
Kjedelig med skade på Xhaka men har troa på at Albert Sambi er en fullgod erstatter.
Han prøver desperat å bli kalt Sambi, mens brorparten av fansen tviholder på Lokonga..
Det blir vel med Sambi etterhvert, siden han valgte det navnet på drakta si.
Albert er jo en mulighet! :D
Albert Stuivenberg og Albert Sambi samarbeider bra ryktes det om :)
Hva med Albert Åberg? Da gjenstår det bare å hente en Skybert :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lumanza skrev: tir sep 28, 2021 3:15 pm Xhaka ute i 6-8 uker er faktisk krise. Partey er en kjeks og da sitter vi igjen med Lokonga, Niles og Elneny . Da kan vi flytte Ødegaard ned i midten kanskje i enkeltkamper.
Vi sitter vel igjen med Partey, selv om han er en kjeks?

Jeg ser ingen krise i at Xhaka er ute i 8 uker. Men skades Partey igjen, så kan vi nærme oss. Men jeg har trua på Lokonga også jeg.

Årnær sæ, som de sier på Toten.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

DennisB skrev: tir sep 28, 2021 3:38 pm
Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:50 pm
DennisB skrev: tir sep 28, 2021 2:32 pm
Han prøver desperat å bli kalt Sambi, mens brorparten av fansen tviholder på Lokonga..
Det blir vel med Sambi etterhvert, siden han valgte det navnet på drakta si.
Albert er jo en mulighet! :D
Albert Stuivenberg og Albert Sambi samarbeider bra ryktes det om :)
Hva med Albert Åberg? Da gjenstår det bare å hente en Skybert :D
Oldefaren til Islands landslagsspiller Albert Guðmundsson(24) heter også Alfred og spilte spiss for Arsenal 1944-1946.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: tir sep 28, 2021 3:38 pm
Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:50 pm
DennisB skrev: tir sep 28, 2021 2:32 pm
Han prøver desperat å bli kalt Sambi, mens brorparten av fansen tviholder på Lokonga..
Det blir vel med Sambi etterhvert, siden han valgte det navnet på drakta si.
Albert er jo en mulighet! :D
Albert Stuivenberg og Albert Sambi samarbeider bra ryktes det om :)
Hva med Albert Åberg? Da gjenstår det bare å hente en Skybert :D
Hva med den gamle Newcastle-spilleren Philippe Albert?

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Synd med Xhaka. Jeg ønsker å gjøre det enkelt. Trekke MØ ned og få inn Pepe i laget.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Wengerist skrev: tir sep 28, 2021 6:24 pm Synd med Xhaka. Jeg ønsker å gjøre det enkelt. Trekke MØ ned og få inn Pepe i laget.
Det er dette som er så fint med Arsenal for tiden. God spillerstall+Arteta=meget bra startellever.
Rokkere litt på formasjon, putte inn en tilnærmet god erstatter og vipps så er vi der.
Ned med Martin og inn med Pépé fungerte udmerket mot Burnley så enig med deg der.
Når vi leder 2-0 på lørdag etter 65 minutter så byttes Pépé med Albert Sambi og trygger inn 3 poeng.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Arsène Wenger skrev: tir sep 28, 2021 2:23 pm At en 4 plass er innenfor rekkevidde tror jeg ikke er en umulighet.
Chelsea, ManC og Liverpool kjemper sannsynligvis om de 3 første, men at ManU har et mye bedre lag en oss synes jeg ikke.
Det er nok Manu vi må kjempe mot om den ettertraktede 4 plassen og der er det mye som skurrer for tiden.
Fansen er misfornøyde, spillerne er misfornøyde ryktes det og med en meget middelmådig manager tror jeg det er en mulighet.
Europa-fri er også en stor fordel som ikke må undervurderes.
Da gjenstår det bare å komme foran West Ham, Everton og Leicester så er vi der.(tottenham nevnes ikke). :D
Men borte mot Brighton til lørdag blir en lakmustest, vinner vi den så har vi et overkommelig kampprogram framover og en glimrende mulighet til klatre på tabellen og spille på oss selvtillit.
Kjedelig med skade på Xhaka men har troa på at Albert Sambi er en fullgod erstatter.
United har i dag et lag med spillere i alle ledd som har bevist mer enn våre unggutter.

Som sagt er jeg optimistisk for fremtiden, men tar du nivået de holder i dag, så tror jeg ikke det kan diskuteres at United sine spillere overgår våre. Sentralt på midten er de svakere enn oss, men ellers sliter jeg med å se en eneste posisjon der jeg bastant kan si at vi har bedre spillere.

Som du sier, så kan interne konflikter ødelegge noe, samt tettere kampprogram, men jeg blir ekstremt overrasket hvis vi havner over United.

Det er krisestemning i United, og manageren får slakt. Likevel er de fire poeng og 13 (!) mål bedre enn oss på tabellen.

Ja, vi har vunnet tre på rad nå. Men to var mot veldig svak motstand, i kamper vi ikke klarte å dominere helt. Den siste var veldig overbevisende, men jeg tror vi får for store svingninger i prestasjoner til å si at vi skal kjempe om topp4.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Kommer sikkert rett ned på jorda igjen i 20-draget på lørdag, men slike kamper gjør at selv en hardbarket Arteta-kritiker som meg får litt troen. Må være den beste kampen jeg har sett på flere år. Minnet meg om 3-0-seieren mot United i 2015. Morsomt når absolutt alt stemmer, og som flere her påpeker - disse spillerne er virkelig ikke dårlige.

Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: ons sep 29, 2021 9:00 am Kommer sikkert rett ned på jorda igjen i 20-draget på lørdag, men slike kamper gjør at selv en hardbarket Arteta-kritiker som meg får litt troen. Må være den beste kampen jeg har sett på flere år. Minnet meg om 3-0-seieren mot United i 2015. Morsomt når absolutt alt stemmer, og som flere her påpeker - disse spillerne er virkelig ikke dårlige.
Brighton har en del spillere som er ute med skade. Det laget som spilte mot Palace var ikke i nærheten av å være like gode som det som jeg har sett tidligere. Bissouma er helt essensiell for laget. Han er den som binder det defensive og offensive sammen, i tillegg til å være en ekstremt god ballvinner. Midtbanen deres ble rett og slett overkjørt. Håper virkelig ikke at han blir klar til kampen

I tillegg til han mangler mest sannsynlig Webster, Alzate, Lamptey og Welbeck av førstelagsspillere. Selvom Lamptey var på benken mot Palace kan jeg ikke se for meg at han starter mot oss etter å ha vært ute i nesten en hel sesong.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Synes jeg ser mer og mer Salah-ish spiller av Saka når han spiller på høyresiden. Konstant uromoment og direkte i spillestilen. Han må bare dyrkes der nå. Håper Sambi tar plassen til Xhaka de neste ukene.

Wellé

Legg inn av Wellé »

GoldenTeacher skrev: ons sep 29, 2021 12:00 pm Synes jeg ser mer og mer Salah-ish spiller av Saka når han spiller på høyresiden. Konstant uromoment og direkte i spillestilen. Han må bare dyrkes der nå. Håper Sambi tar plassen til Xhaka de neste ukene.
Jeg ser mer Mane i Saka enn Salah. Salah på godt og vondt er kaos, uforutsigbarhet og ekstrem fart. Det er ikke de første egenskapene som jeg ville trukket frem for Saka. Saka er "renere" teknisk, spiller med mer smartness og langt mindre egoistisk. Dette er mer egenskaper som man forbinder med Mane av de to Liverpool-vingene. Hverken Mane eller Saka er ikke like ekstreme som Salah som er helt rå på bevegelser i bakrom, ellevill fart og et venstreben som kan score fra alle posisjoner på banen.

startelver

Legg inn av startelver »

Brighton kan vel fort bli 1-1 eller noe slikt, men blir imponert hvis dere tar alle poengene borte.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: ons sep 29, 2021 9:57 am
LeCoq skrev: ons sep 29, 2021 9:00 am Kommer sikkert rett ned på jorda igjen i 20-draget på lørdag, men slike kamper gjør at selv en hardbarket Arteta-kritiker som meg får litt troen. Må være den beste kampen jeg har sett på flere år. Minnet meg om 3-0-seieren mot United i 2015. Morsomt når absolutt alt stemmer, og som flere her påpeker - disse spillerne er virkelig ikke dårlige.
Brighton har en del spillere som er ute med skade. Det laget som spilte mot Palace var ikke i nærheten av å være like gode som det som jeg har sett tidligere. Bissouma er helt essensiell for laget. Han er den som binder det defensive og offensive sammen, i tillegg til å være en ekstremt god ballvinner. Midtbanen deres ble rett og slett overkjørt. Håper virkelig ikke at han blir klar til kampen

I tillegg til han mangler mest sannsynlig Webster, Alzate, Lamptey og Welbeck av førstelagsspillere. Selvom Lamptey var på benken mot Palace kan jeg ikke se for meg at han starter mot oss etter å ha vært ute i nesten en hel sesong.
Til Brighton sitt forsvar er derbyet mot Palace litt som deres mot Spurs. Logikk kan ikke brukes på kampene, de lever sitt eget liv. Ville ikke lest for mye ut av den kampen!

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

GoldenTeacher skrev: ons sep 29, 2021 12:00 pm Synes jeg ser mer og mer Salah-ish spiller av Saka når han spiller på høyresiden. Konstant uromoment og direkte i spillestilen. Han må bare dyrkes der nå. Håper Sambi tar plassen til Xhaka de neste ukene.
Sett det samme selv, men har ikke våget å nevne sammenligningen når det gjelder Saka/Salah.
Håper også Sambi blir dyrket i et samarbeid med Partey for skal jeg være helt ærlig så holder ikke Granit nivået til en topp 4.klubb.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Xhaka er visst ute i en måned lengre enn antatt.


Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Wilshere hentes inn.?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Chromeback skrev: ons sep 29, 2021 7:12 pm Xhaka er visst ute i en måned lengre enn antatt.
Hvis man da antar at han er tilbake til kampen mot Man City 1.1.22 så er han ute i 14 ligakamper slik oppsettet er nå. Ikke overraskende om en eller to kamper blir flyttet på grunn av cupspill.
Det er mer enn en tredjedel av sesongen, og sammenfaller pretty much med når Partey forsvinner til AFCON. Gode muligheter for at Sambi får tosifret antall kamper fra start denne sesongen, noe jeg antar ikke var planlagt. Moro! Hvis det skulle være noe komplikasjoner med skaden til Xhaka så må vi hente en ny midtbanespiller i januar. Ødegaard ved siden av Partey går greit, langt mer skeptisk til Ødegaard ved siden av Sambi. Sambi har vært bedre enn forventet, men han er enn så lenge ikke spesielt god defensivt, og jeg ønsker ikke en duo med Sambi og AMN.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Ramsdale og Saka tatt ut for det engelske landslaget.

Tenker at vårt fravær fra europaspill i år potensielt kan være "blessing in disguise" ikke bare for denne sesongen, men også for fremtiden. At Saka får 1 uke (stort sett) mellom kampene er viktig ettersom han ser ut til å bli fast inventar for landet sitt. Ønsker ikke en ny Wilshere situasjon der han får ødelagt karrieren etter insane kampbelasting i svært ung alder. Samme ESR selv om han ikke blir tatt ut enda. Håper de gradvis kan styrke fysikken til å tåle alle kampene i fremtiden, når vi skal nå CL sluttspill år etter år :)

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

GoldenTeacher skrev: tor sep 30, 2021 5:28 pm Ramsdale og Saka tatt ut for det engelske landslaget.

Tenker at vårt fravær fra europaspill i år potensielt kan være "blessing in disguise" ikke bare for denne sesongen, men også for fremtiden. At Saka får 1 uke (stort sett) mellom kampene er viktig ettersom han ser ut til å bli fast inventar for landet sitt. Ønsker ikke en ny Wilshere situasjon der han får ødelagt karrieren etter insane kampbelasting i svært ung alder. Samme ESR selv om han ikke blir tatt ut enda. Håper de gradvis kan styrke fysikken til å tåle alle kampene i fremtiden, når vi skal nå CL sluttspill år etter år :)
Rart ikke Ben White er tatt ut.

Smith-Rowe burde vært selvskreven også.

Alexis Sanchez er tilgjengelig på free transfer.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Rart ikke Ben White er tatt ut.

Smith-Rowe burde vært selvskreven også.

Alexis Sanchez er tilgjengelig på free transfer.
[/quote]

Bare bra for oss.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Alexis. For en spiller han var sammen med Øzil og Ramsey.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Vi har et relativt godt lag, og burde i utgangspunktet kjempe rundt 5-7, men spillerne er totalt i villrede hva de skal gjøre under Arteta. Han har vært her i 2 sesonger, og der er ingen fremgang i det hele tatt. Eierne er feige som ikke gir han fyken nå. Arteta er en manager som hører hjemme i WBA eller Stoke, ikke i Arsenal. Arsenal skal stå for underholdning og sprudlende fotball, ikke 11 mann bak ball til enhver tid.

Vi var fryktelig svake i dag, men 1 poeng er vel greit, selv om det ikke var fortjent.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Nitrist forestilling, men ett poeng føles som en seier slik kampen utviklet seg. Arteta har strammet opp defensiven, og Ramsdale ser ut som et super-kjøp. Vi er gode til å forsvare oss, men ikke så mye annet. Alt for mange balltap i farlige situasjoner. Vi har lite å by på fremover, og gjør det altfor vanskelig for oss selv.

Brighton er dog et godt lag hvis vi tar en titt på tabellen, men ganske utrolig at vi ikke klarer å spille de ut. Istedet er det de som til tider herjer med oss. Men viktig for selvtillitten at vi klorer til oss poeng i et typisk bananskall av en bortekamp med folk på tribunen igjen mot en middelhavsfarer i skikkelig engelsk møkkavær. På bortebane har vi 1-1-2 denne sesongen. Vet ikke hva jeg skal si til dette, men om vi klarer å gjøre Emirates til et fort igjen er dette helt ok og skjema i forhold til europacup-spill.

Ødegaard så ikke happy for å bli tatt av først, synes det var en litt snodig vurdering, Pepe spilte seg hvertfall ikke inn i elleveren med dette innhoppet.

Helt sikker på VAR skulle gi Brighton straffe på overtid, flott at de lar den gå. Ikke noe mer straffe enn den ESR skulle hatt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»