Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Lumanza »

Mikel Arteta on Guendouzi: “For right now, he’s gone for the season. I think he’s having a really good spell at Marseille & it’s part of the plan we made with him. We’ll make a decision at the end of the year. I think you cannot say that [that he’s played his last #afc match].”

Trodde det var opsjon

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Dimitri Payet on Saliba: "Considering what he’s been doing since the start of the season, I don’t understand why he hasn’t played more for #Arsenal"

startelver

Legg inn av startelver »

Med seier i neste kamp er dere bare 1 poeng bak United.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Arsenal møter United 30 november. Får virkelig håpe at Solskjær fortsatt sitter i managerstolen deres da.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lumanza skrev: fre okt 15, 2021 9:05 pm Dimitri Payet on Saliba: "Considering what he’s been doing since the start of the season, I don’t understand why he hasn’t played more for #Arsenal"
Og ikke bare i år, men han var også en av ligaens beste stoppere i fjor, og året før..

I år har han bare fortsatt å dominere i Frankrike. Uten å ha fått ETT eneste A-lags spilleminutt for Arsenal (i liga eller cup).

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoldenTeacher skrev: man okt 18, 2021 12:02 pm Arsenal møter United 30 november. Får virkelig håpe at Solskjær fortsatt sitter i managerstolen deres da.
Med tap for Lverpool, vil det trolig brenne godt under begge beina hans. Jeg fatter ikke at han fortsatt sitter, etter tre år uten et trofè, og med en stall som skal være god nok for topp 4.

Gjøres det ingenting, tviler jeg sterkt på at de klarer topp 4 denne sesongen, slik de framstår. Ja, de kan til og med havne utenfor topp 6.

Håper han sitter til etter Arsenal-kampen ja. Jeg møter gjerne et traust og planløst United.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

GoldenTeacher skrev: man okt 18, 2021 12:02 pm Arsenal møter United 30 november. Får virkelig håpe at Solskjær fortsatt sitter i managerstolen deres da.
Flyttes nok til 1. desember

startelver

Legg inn av startelver »

Tror dere på seier i dag? Jeg har ihvertfall spilt på mål. CP knuste oss 3-0 men tror dere fikser det.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

ulfarne skrev: man okt 18, 2021 4:39 pm
GoldenTeacher skrev: man okt 18, 2021 12:02 pm Arsenal møter United 30 november. Får virkelig håpe at Solskjær fortsatt sitter i managerstolen deres da.
Flyttes nok til 1. desember
Ble visst 2. desember

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: man okt 18, 2021 5:10 pm
ulfarne skrev: man okt 18, 2021 4:39 pm
GoldenTeacher skrev: man okt 18, 2021 12:02 pm Arsenal møter United 30 november. Får virkelig håpe at Solskjær fortsatt sitter i managerstolen deres da.
Flyttes nok til 1. desember
Ble visst 2. desember
Spilles på en torsdag altså, på Old Trafford.. Kl. 21.15.

Man skal se mye rart før øya popper ut ;)

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: man okt 18, 2021 5:33 pm
ulfarne skrev: man okt 18, 2021 5:10 pm
ulfarne skrev: man okt 18, 2021 4:39 pm

Flyttes nok til 1. desember
Ble visst 2. desember
Spilles på en torsdag altså, på Old Trafford.. Kl. 21.15.

Man skal se mye rart før øya popper ut ;)
Og 28 des tirsdag kl 1330 hjemme mot wolves. På en arbeidsdag. Søppel

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Lumanza skrev: man okt 18, 2021 6:17 pm
DennisB skrev: man okt 18, 2021 5:33 pm
ulfarne skrev: man okt 18, 2021 5:10 pm

Ble visst 2. desember
Spilles på en torsdag altså, på Old Trafford.. Kl. 21.15.

Man skal se mye rart før øya popper ut ;)
Og 28 des tirsdag kl 1330 hjemme mot wolves. På en arbeidsdag. Søppel
28. Desember er en bank holiday i England, så de lokale jobber ikke da.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Trminator skrev: man okt 18, 2021 8:36 pm
Lumanza skrev: man okt 18, 2021 6:17 pm
DennisB skrev: man okt 18, 2021 5:33 pm
Spilles på en torsdag altså, på Old Trafford.. Kl. 21.15.

Man skal se mye rart før øya popper ut ;)
Og 28 des tirsdag kl 1330 hjemme mot wolves. På en arbeidsdag. Søppel
28. Desember er en bank holiday i England, så de lokale jobber ikke da.
Surt for oss. Aldri opplevd før dette.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Var det poenget verdt 10 nye kamper for Arteta? Neppe. I den situasjonen vi er i nå så er 0 poeng mer verdt enn 1 poeng for oss, for det er helt klart og tydelig at Arteta ikke har det snev av peiling på hva han styrer med og da er slike poeng bare med på å tyne elendigheten lengre. Bytt han ut nå, så er vi ferdige med det. Alle ser at dette er noe som vil ta slutt uten noen suksess uansett.

startelver

Legg inn av startelver »

Arteta sitter nok ut sesongen. Er litt som Solskjær dette, man lurer på hvor kampplanen er.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: man okt 18, 2021 11:03 pm Arteta sitter nok ut sesongen. Er litt som Solskjær dette, man lurer på hvor kampplanen er.
Kampplanen på 1-0 fremstod som ganske så tydelig synes jeg. Legge seg langt tilbake for å minimere risiko for baklengs, og så håpe på en sjelden kontring for å kunne avgjøre kampen.

Helt sykt at en tidligere spiller kan tro at det er en grei plan for Arsenal på hjemmebane mot et svekket CP.

Man må kunne spørre seg om PV4 kunne gjort en bedre jobb enn Arteta som manager i Arsenal.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Arteta må gå. Helt klart. Hadde det vært Emery eller Wenger ville folk krevd hodet hans allerede, men han har likevel balletak på media, deler av fans og styret. Kanskje til og med spillerne? Som er det viktigste,, men det ser ut som flere og flere ikke har tro, og det er bare visse spillere som klarer å løfte det. Lacazette for en konge. Han skal ingen steder. Gi mannen ny kontrakt. Han identifiserer jeg med klubben. Auba derimot meeeh..

Fy søren så vi savner Xhaka i det offenisve. Det lugger ekstremt uten han, og det flyter ikke offensivt. To bedritne kamper uten han nå. Brighton og Palace. Partey og Lokonga med to balltap, men skulle vært frispark til Lokonga? Uansett pga McArthurs nedsparking av Saka setter jeg det på konto for nok en kamp vi mister poeng pga dommern. Det taler til Artetas fordel. Han har vært ekstremt uheldig med dømmingen, kanskje enda verre dømming mot han enn mot Wenger og Emery.

Svakt forsvarspill av Gabriel på 1-1, og White på 1-2. Altfor passivt. Er de litt for komfortable med spilletiden nå? Chambers, Holding, Mari er alle sultne og kan kanskje få prøvd seg mot Villa. Gledelig å se Martinelli og Laca igjen. De trenger begge spilletid, og får begge godkjent. Deilig at Laca åpner målkontoen. La han starte mot Villa. Han bringer ny energi i laget og fansen. Herlig hvordan han girer opp supporterne. Dessverre helt dødt på Emirates sammenlignet med Spurskampen der jeg følte vi flydde pga stemningen der alle stilte seg bak laget. Her var det mer murring. Japanern fikk pepper av egen fans, og mistet selvtilitt i neste trekk. Typisk toxic fans.

Svak kamp av Ødegaard og Smith Rowe. Saka var best av de tre. Lokonga svakt innhopp. Partey med et utilgivelig balltap som til slutt måtte straffet seg, han hadde flere slike ifjor uten konsekvenser.

Sjukt å se at Palace fikk mye bedre tid med ball enn oss. De rundspilte oss til tider. Trener Vieira mer på pasningsspill enn Arteta? Er presspillet forskjellen? Sykt uansett at Vieira får mer ut av Palace på så kort tid enn Arteta har gjort med en mye rikere klubb på snart to år.

Da tar vi inn ett poeng på United. Men tabellsituasjon er ikke bra. Vi må slå Villa fredag.

Ser Thorstvedt kritiserer Ramsdale på 1-2. Han har vel et poeng der. Skal ikke ha mange av de før Leno er back. Men trist at vi ikke skaper noe før helt på slutten. Flott at Vieira ble feig og satte inn Tomkins for Edouard. Tierney bør få den på mål, og synd han ikke kommer mer til sin rett offensivt utenom dette.

Saka er vel ute lenge nå?pga den gjøken mcarthur

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Verste manageren i ligaen. Kan noen sparke mannen? 😂

DennisB

Legg inn av DennisB »

Kan vi være så snille å få en ny manager nå?

Jeg lover, jeg skal være så snill jeg bare kan, bare gi oss en ny manager. Hvem som helst duger.

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: man okt 18, 2021 11:03 pm Arteta sitter nok ut sesongen. Er litt som Solskjær dette, man lurer på hvor kampplanen er.
Er det jeg er redd for også.
Man venter til neste kamp for å se om det kommer en kampplan. Og neste.. Og neste..
Ikke en dritt skjer, men da venter vi litt til, og ser hva kampplanen er. For den må jo komme, eller?

Number4

Legg inn av Number4 »

startelver skrev: man okt 18, 2021 11:03 pm Arteta sitter nok ut sesongen. Er litt som Solskjær dette, man lurer på hvor kampplanen er.
Legg til Nuno, så har vi trekløveret som inntar full english.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Skjønner godt om vi tar del i en superliga. For dommerne koster oss store inntekter hvert år nå med sin bevisste bortdømming av oss

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 10:37 am
Wellé skrev: tir sep 28, 2021 9:33 am
Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 9:27 am

Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.
Jeg tror ikke vi har sjans på CL, selv med seier neste helg. Det skyldes som du sier at de 4 nevnte lagene har per dags dato bedre stall enn oss. Vi har mange lovende (og nye) spillere, men vi vet fortsatt ikke hvor gode de er og kan bli. Vi kan være et veldig mye bedre lag enn det vi tror, men det er vel så sannsynlig at spillerne ikke er like gode som vi tror også.

En fordel vi har vis-a-vis de andre klubbene som kjemper om Europa-ball er at vi ikke spiller i Europa nå. Vi så fordelen av det mot Spurs. Vi hadde ingen skader og kunne spille alle 90 min uten å stresse over overbelastning. Jeg tror vi for alvor vil se fordelen av dette når vi kommer til juleprogrammet og etter nyttår når PL-lagene må virkelig toppe lagene sine i CL.
Det tror jeg også er en kjempefordel sportslig i år.

Med et så ungt lag som vi har så må man også forvente svingninger i prestasjoner.

Jeg klarer ikke se en situasjon der lagene jeg nevnte har så mange skader på sentrale spillere at vi klarer å ende over dem på tabellen.

Jeg er bare glad for at man endelig realitetsorienterte seg, og satset ungt og talentfullt.

Om vi så ikke klarer CL, så har man spillere man kan forvente å bli bedre, samt at noen kan selges.

Ikke minst er det mye artigere å se Gabriel, Saka, Ødegaard og Tomiyasu prøve og eventuelt feile enn det var å se Sokratis, Willian, Ceballos og Cedric gjøre det samme.
Litt kleint å sitere seg selv.

Vi er Tottenham fra vår egen storhetstid. Noen gode spillere, men null plan og utmanøvrert av managere for andre lag. Forskjellen er kanskje at Tottenham hadde spillere i sin beste alder, mens våre kan vokse.

Lurer på hvor mange 8.plasser Arteta tåler før han får fyken.

startelver

Legg inn av startelver »

DennisB skrev: tir okt 19, 2021 12:33 am
startelver skrev: man okt 18, 2021 11:03 pm Arteta sitter nok ut sesongen. Er litt som Solskjær dette, man lurer på hvor kampplanen er.
Er det jeg er redd for også.
Man venter til neste kamp for å se om det kommer en kampplan. Og neste.. Og neste..
Ikke en dritt skjer, men da venter vi litt til, og ser hva kampplanen er. For den må jo komme, eller?
Vieira kan jo kanskje bli Arsenalmanager ? Gjør han det bra for Palace kan han bare switche over til "sin egen" klubb.

startelver

Legg inn av startelver »

Number4 skrev: tir okt 19, 2021 12:40 am
startelver skrev: man okt 18, 2021 11:03 pm Arteta sitter nok ut sesongen. Er litt som Solskjær dette, man lurer på hvor kampplanen er.
Legg til Nuno, så har vi trekløveret som inntar full english.
Nuno har sin plan, bare vi fans som ikke liker den.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Nå har endelig jeg også hoppet på kjerra og håper at Arteta får fyken så fort som mulig. Dessverre er jeg usikker på kvaliteten av trenere vi kan tilrekke oss nå.

Drømmen min, som mange sikkert har fått med seg, er Graham Potter. Han har jeg virkelig tro på at vil kunne sette sammen et system som vil få mer ut av spillerne vi har nå enn Arteta klarer. Jeg er ikke direkte imot Conte hvis han skulle være interessert, men er litt skeptisk til hva slags effekt det vil hapå utviklingen til våre unge spillere. Han virker historisk å ha foretrukket erfarne spillere. Vi er også midt i en rebuild og jeg er usikker på om det ville fristet han.

Utover de to så har jeg ikke så mange navn på blokken over trenere jeg er interessert i. Jeg regner med at Favre kommer til å bli nevnt, men kjenner ikke godt nok til han til å kunne vurdere om det er en god ansettelse. Hvis vi vil gå for en forholdsvis uprøvd trener igjen så kan man kanskje lure Xavi vekk fra Qatar med mindre han kun ønsker Barcelona som neste steg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir okt 19, 2021 1:39 pm Nå har endelig jeg også hoppet på kjerra og håper at Arteta får fyken så fort som mulig. Dessverre er jeg usikker på kvaliteten av trenere vi kan tilrekke oss nå.

Drømmen min, som mange sikkert har fått med seg, er Graham Potter. Han har jeg virkelig tro på at vil kunne sette sammen et system som vil få mer ut av spillerne vi har nå enn Arteta klarer. Jeg er ikke direkte imot Conte hvis han skulle være interessert, men er litt skeptisk til hva slags effekt det vil hapå utviklingen til våre unge spillere. Han virker historisk å ha foretrukket erfarne spillere. Vi er også midt i en rebuild og jeg er usikker på om det ville fristet han.

Utover de to så har jeg ikke så mange navn på blokken over trenere jeg er interessert i. Jeg regner med at Favre kommer til å bli nevnt, men kjenner ikke godt nok til han til å kunne vurdere om det er en god ansettelse. Hvis vi vil gå for en forholdsvis uprøvd trener igjen så kan man kanskje lure Xavi vekk fra Qatar med mindre han kun ønsker Barcelona som neste steg.
Arsenal har en ung og talentfull stall, og jeg tror klubben trenger en lagbygger og spillerutvikling. På tross av Contes meritter, tror jeg Potter er en vesentlig bedre lagbygger og spillerutvikler. Han er vant til å gjøre max ut av mannskapet sitt, og ikke vant til å kunne peke og kjøpe dyrt.

Jeg mener det eneste argumentet mot Potter er at det erfaringsvis er stor forskjell på å skape suksess hos et vanlig lag med begrensede ressurser og hos en toppklubb hvor fans og til dels presse har store forventninger som skal oppfylles. Men det går jo an å stille seg spørsmålet om Arsenal egentlig er en slik klubb lengre. Dog blir det minst et steg opp på forventningene og påfølgende press uansett. Men hvilken lagbygger og spillerutvikler som har hatt suksess i en stor klubb finnes det egentlig der ute som er realistisk å få tak i? For de fleste vellykkede managere nåværende eller tidligere for større klubber, er Arsenal et steg ned akkurat nå.

Jeg ser ikke bort i fra at det finnes noen gode alternativer til Potter av up and coming managere i f.eks. tysk, spansk, fransk eller italiensk fotball som jeg ikke har oversikt over. Men Potter vil ha fordelen at han kjenner PL godt allerede og vet utmerket godt hva som skal til. Jeg synes det er en spennende tanke.

Med alt det sagt, så tviler jeg sterkt på at Arteta får fyken med mindre vi havner i nedrykkingsstriden. Og det gjør vi neppe. Jeg holder i hvert fall ikke pusten.

Per i dag er de 3 beste klubbene alt for gode til at vi er konkurransedyktige mot dem, selv om vi får inn riktig manager. Og med Newcastle som nyrike, ManU presterende under potensial (så det er grunn til å tro at de blir bedre, f.eks ved et managerbytte), så er topp 4 nåløyet uansett så trangt at Kroenke naturligvis ikke har det som noen målsetting. Realisitisk sett skal Arsenal per i dag kjempe med Tottenham om en 5. plass og kan knipe 4. plassen når ManU leverer langt under pari. Men hvis Newcastle blir et nytt Chelsea/City som man forventer, så er dette 6. plass og knipe 5. plass. Når man kjemper om 5/6. plass, så er ikke 8. plass noen krise.

Jeg har funnet ut at den eneste måten det kan være bittelitt gøy å følge Arsenal om dagen, er å late som om vi er en miniputt klubb som kjemper mot overmakten. Men jeg sliter veldig med å lure meg selv til å tro det på kampdag. Særlig når spillet er så patetisk som det har vært mot Brentford (som jeg ikke så, men har sett gjennom highlights), Brighton og CP.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Arteta har en seiersprosent på 33% på hjemmebane siden han kom. Er det bra?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Vike4 skrev: tir okt 19, 2021 7:32 pm Arteta har en seiersprosent på 33% på hjemmebane siden han kom. Er det bra?
Absolutt ikke. Conte inn før United får tak på han hadde vært ideelt. Slår vi ikke Villa bør Arteta være ferdig.

Må si vi har brukt mye penger i sommer, men hvor bra er kjøpene?

Ramsdale er knapt bedre enn Leno. Selger vi Leno får samme sum gir det mening. Hein er kanskje god nok for å være 2.keeper.

Tomiyasu virker helt ok, men Chambers og Cedric blir vi ikke kvitt.

Tavares får knapt spilletid, Kolasinac kunne gjort samme nytten.

White er helt okey, men Saliba er vel like spennende.

Lokonga får ikke starte selv med Xhaka skadet. Her kunne lokale Niles gjort samme nytten.

Ødegaard er spillertype vi trenger ,men skinner ikke når Arsenal knapt får låne ballen.

I mine øyne kunne vi brukt pengene annerledes. En target spiss f.eks.

En annen trener burde uansett fått mer ut av denne gjengen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Pepe forresten stod bak begge målene igår.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»