Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Den gjengen her har jeg trua på. Har sagt det lenge, det er ikke mannskapet det står på. Det er så mye potensiale i denne troppen. Det må bare forvaltes riktig, og bindes sammen. Arteta klarte det i dag, kanskje han klarer å få noe ut av oss allikevel.

ESR, Martin og Saka har vi messet om lenge, med rette, men jeg liker hva jeg ser av forsvaret vårt også nå. Japsen, herlig spiller. Den beste høyrebacken vi har hatt på en lang stund. White og Gabriel balanserer hverandre, nydelig å se. Og ja, Ramsdale er definitvt vår ener nå.

Martin asså, du har allerede blitt en viktig brikke for oss. Herlig!

Vi får kose oss med å sende tabellen i retur til kalkunene. 1-9 på de tre siste, og ordenen er gjenopprettet.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Har allerede forelsket meg i Tomiyasu. Å få byttet ut en Bellerin mot en asiatisk kriger. Halleluja.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Bare å gratulere. Til tross for alle udugelige avgjørelser i Spurs, så spiller Arsenal en solid kamp. Håper for Martins del at han fortsetter progresjonen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

RamsherE skrev: søn sep 26, 2021 7:39 pm Har allerede forelsket meg i Tomiyasu. Å få byttet ut en Bellerin mot en asiatisk kriger. Halleluja.
Nå skal jeg til og med lære meg navnet hans. Jeg burde klare det, som er halvt asiat.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ohlaien skrev: søn sep 26, 2021 7:48 pm Bare å gratulere. Til tross for alle udugelige avgjørelser i Spurs, så spiller Arsenal en solid kamp. Håper for Martins del at han fortsetter progresjonen.
Takker!

Hvis det går riktig skeis, så har vi alltid plass til Ohlaien i vår lille krok med fans.

Du trenger bare å svare på ett spørsmål, og svarer du riktig, så er du Arsenal-supporter.

Det lyder slik: Hvor lang er en fotball?

Du får tre alternativer: 1: Så lang som et vondt år. 2: Lengre enn nesa di rekker. Og 3: Hva var spørsmålet igjen?
Sist redigert av DennisB den søn sep 26, 2021 8:07 pm, redigert 2 ganger totalt.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

DennisB skrev: søn sep 26, 2021 8:03 pm
Ohlaien skrev: søn sep 26, 2021 7:48 pm Bare å gratulere. Til tross for alle udugelige avgjørelser i Spurs, så spiller Arsenal en solid kamp. Håper for Martins del at han fortsetter progresjonen.
Takker!

Hvis det går riktig skeis, så har vi alltid plass til Ohlaien i vår lille krok med fans.

Du trenger bare å svare på ett spørsmål, og svarer du riktig, så er du Arsenal-supporter.

Det lyder slik: Hvor lang er en fotball?

Du får tre alternativer: 1: Så lang som et vondt år. 2: Lengre enn nesa di rekker. Og 3: Hva var spørsmålet igjen?
He-he, suverene greier. Her er selvsagt alternativ tre svært aktuelt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ohlaien skrev: søn sep 26, 2021 8:05 pm
DennisB skrev: søn sep 26, 2021 8:03 pm
Ohlaien skrev: søn sep 26, 2021 7:48 pm Bare å gratulere. Til tross for alle udugelige avgjørelser i Spurs, så spiller Arsenal en solid kamp. Håper for Martins del at han fortsetter progresjonen.
Takker!

Hvis det går riktig skeis, så har vi alltid plass til Ohlaien i vår lille krok med fans.

Du trenger bare å svare på ett spørsmål, og svarer du riktig, så er du Arsenal-supporter.

Det lyder slik: Hvor lang er en fotball?

Du får tre alternativer: 1: Så lang som et vondt år. 2: Lengre enn nesa di rekker. Og 3: Hva var spørsmålet igjen?
He-he, suverene greier. Her er selvsagt alternativ tre svært aktuelt.
Da har du alt som skal til i klubben. Velkommen! :D

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Kan komme tilbake med en litt fyldigere vurderingen av dagens kamp imorgen, men vil bare være kjapt innom her nå og si - fy faen å gode vi var i dag. Og jeg elsker Tomiyasu.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Vi har et okey program fremover, og slipper disse midtukekampene. Vi får brukt samme ellever nå, så dette ser lovende ut. Eneste skår i gleden er at Xhaka måtte ut med skade. Men kjenner jeg han rett er han snart på bena igjen, vi har også sterke erstattere å sette inn.

Håper bare ikke de landslagspausene gir oss hodebry, ser også at om vi slår Leeds i åttedels i ligacup, så blir det altså kvartfinale i midtuken 22.des:) Nytt for året

Vi har også en midtuke kamp i PL mot Man Utd i slutten av november.

Men vi har nok en fordel kontra de andre topplagene at vi "slipper" e-cup denne høsten.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Arteta sier skaden til Xhaka ikke ser veldig bra ut. Jeg er ikke veldig bekymret for at Xhaka blir ute en stund mtp at Lokonga har gjort et godt inntrykk siden han kom, men om det blir flere skader så ser det plutselig veldig mørkt ut. Vi må ha inn minimum en midtbanespiller i januar. Vi har ikke råd å spille med Elneny og Niles mer enn høyst nødvendig. Er vel Afrikamesterskap i januar(?) også, så da er Party borte minst 1 mnd. Håper Edu har en plan i januar for der er fortsatt gode muligheter til og gjøre noen kupp. Spesielt i Frankrike.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Odysseen skrev: søn sep 26, 2021 10:03 pm Kan komme tilbake med en litt fyldigere vurderingen av dagens kamp imorgen, men vil bare være kjapt innom her nå og si - fy faen å gode vi var i dag. Og jeg elsker Tomiyasu.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Ja, da får en prøve å komme med noe fornuftig da.

Først og fremst, jeg mener at førsteomgangen i går er det beste vi har spilt under Arteta. Det var i mine øyen en tilnærmet perfekt miks av press, offensivt krydder og defensiv soliditet. Helt overlegent. Ben White og Gabriel kommer nok ikke til å få de største overskriftene etter dagens kamp, men makan til prestasjon. Ben White hadde altså så kontroll på Kane, og Gabriel - for en sesong han har hatt hittil. Her har vi virkelig et stopperpar som kan utvikle seg til noe fryktelig bra noe. Ellers var Tierney god, og Tomiyasu - vel, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. Er så fantastisk å endelig ha en høyreback igjen.

Midtbanen var selvsagt også god, og Xhaka har en fantastisk kamp sammen med Partey (som også er god, som vanlig). ESR spiller muligens sin beste kamp siden forrige hjemmekamp mot Spurs, og Saka er tilbake til sitt gode gamle selv. Ødda helt enorm, særlig i presspillet, og Aubameyang spiller sin kanskje beste all-round kamp for Arsenal.

Alt i alt, fantastisk! COYG!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vike4 skrev: søn sep 26, 2021 10:28 pm Arteta sier skaden til Xhaka ikke ser veldig bra ut. Jeg er ikke veldig bekymret for at Xhaka blir ute en stund mtp at Lokonga har gjort et godt inntrykk siden han kom, men om det blir flere skader så ser det plutselig veldig mørkt ut. Vi må ha inn minimum en midtbanespiller i januar. Vi har ikke råd å spille med Elneny og Niles mer enn høyst nødvendig. Er vel Afrikamesterskap i januar(?) også, så da er Party borte minst 1 mnd. Håper Edu har en plan i januar for der er fortsatt gode muligheter til og gjøre noen kupp. Spesielt i Frankrike.
Synd med Xhaka, men dette er en god sjanse for Lokonga til å vise seg fram. Jeg tror ikke vi svekkes, men minst to av de tre må til enhver tid være skadefrie. Elneny kan godt få kamper i cupene, men i serien håper jeg det hele tiden vil stå mellom Lokonga, Partey og Xhaka.

Tror ikke på at vi gjør et midtbanekjøp i januar, tross afrikamesterkapet. Vi har allerede brukt mye penger. Vi har Niles også, som en oppdekningsmulighet. Partey, Lokonga, Xhaka, Elneny og Niles er relativt god dekning på to plasser. Og så har vi muligheten til å trekke Ødegaard litt tilbake, som mot Burnley.

Men jeg ønsker meg absolutt et midtbanekjøp neste sommer, en etablert profil som hever laget. Det vil koste, men da har vi forhåpentligvis et nytt og friskt budsjett.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Chromeback skrev: søn sep 26, 2021 11:38 pm
Odysseen skrev: søn sep 26, 2021 10:03 pm Kan komme tilbake med en litt fyldigere vurderingen av dagens kamp imorgen, men vil bare være kjapt innom her nå og si - fy faen å gode vi var i dag. Og jeg elsker Tomiyasu.
Apropos ball recovery, jeg regner med at alle så den briljante ballstjelingen som Martin hadde. Da han kom bakfra, og snappet opp ballen med et lite touch. Tottenham-spilleren så ikke den komme før ballen var søkk borte.

Vi ser ikke slikt så ofte. Det er mer dueller man ser, ikke som her, hvor Spurs-spilleren stod igjen som et stort spørsmålstegn.
Jeg tror han fortsatt klør seg i huet, og lurer på hvor den ballen ble av.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

🚨 EXCL: Competitive games abroad back on Premier League radar. Only consultation so nothing agreed & would be years away. But under consideration as part of PL plan for int’l growth. 1st step would be enhanced overseas pre-season tournament @TheAthleticUK

Kvalmt. NLD i Thailand. Kapitalist svin fornekter seg ikke.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lokaloppgjør havner jo selvsagt ikke i utlandet.

startelver

Legg inn av startelver »

Gratulerer, dere var best. Spesielt i førsteomgangen når vi sov i timen.

Om dette holder til topp 6 vet jeg ikke, eneste jeg vet er at Spurs ikke havner der med Nuno som manager.

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: man sep 27, 2021 12:55 pm Gratulerer, dere var best. Spesielt i førsteomgangen når vi sov i timen.

Om dette holder til topp 6 vet jeg ikke, eneste jeg vet er at Spurs ikke havner der med Nuno som manager.
Takk.
Jeg synes det er altfor tidlig å snakke om plasseringer. Vi har spilt 6 av 38 kamper. Vi ligger begge to i sånn passe avstand til teten. Vi skal i gjennom mange formutviklinger, og utrolig mye kan skje på begge fronter.

Jeg aner ikke hvor mye Nuno har betydd for dere i år, skal sies. Det virker ikke å være en suksess. Men, når en mann som Harry Kane ikke presterer lenger, og målene uteblir, så tror jeg det betyr mye for moralen det også. Han og Son har båret laget nærmest alene i perioder. Det er ikke bra å bli såpass avhengig av enkeltspillere.

Jeg tror både Tottenham og Arsenal vil klatre på tabellen fra dagens situasjon. Men jeg må legge til at jeg ser et større potensiale i Arsenal akkurat nå, enn jeg gjør i Tottenham. De unge gutta gjør det for meg.

Men mulig jeg tar feil, slikt vet man aldri. Kanskje jeg er litt biased. Jeg er jo Arsenal-supporter, som du kanskje har fått med deg.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: man sep 27, 2021 5:05 pm
startelver skrev: man sep 27, 2021 12:55 pm Gratulerer, dere var best. Spesielt i førsteomgangen når vi sov i timen.

Om dette holder til topp 6 vet jeg ikke, eneste jeg vet er at Spurs ikke havner der med Nuno som manager.
Takk.
J
Du har rett, prosjektet til Spurs virker mer dødt, noe forsåvidt Arteta sitt har gjort en stund også, men etter jul ifjor ble det bedre, og kan vi fortsette i det sporet kan det bli veldig bra. Virker som hele klubben har fått en ny giv nå. VI har fem seriekamper nå før vi skal til Anfield. Klarer vi å plukke over 10 poeng på disse, er vi veldig godt på vei til å gjøre en god sesong.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Det er ganske mye å kose seg over om dagen. Sure, gamle fotball«eksperter» for eksempel.

https://www.google.no/amp/s/www.mirror. ... 056689.amp

For ikke å snakke om sjefsbittersjefen:

https://www.google.no/amp/s/www.mirror. ... 077118.amp

Sjelden kost meg så mye etter kamp.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Herregud så deilig gårsdagens seier var. Den førsteomgangen er noe av det bedre, om ikke det beste vi har prestert i ligaen (holder City- og Chelsea-kampen i FA-cupen over), under Arteta. Endelig klarte vi å kombinere å spille oss ut av egen sone med rask vertikal fotball. Dette skyldes delvis den patetiske midtbanen til Tottenham, men også fordi vi spilte så mange ballsikre spillere i forsvar og på midten. Jeg er veldig glad i Pepe, men han er en som senker tempoet og har mange ballmiss. ESR på venstresiden, Martin i midten og Saka som høyrekant gir oss mye mer ballsikkerhet, tempo i ballforflytning og generell energi i spillet. Det var rett og slett veldig gøy å se på.

Igjen så fikk vi også se at Xhaka og Partey er et veldig godt partnerskap sentralt på midtbanen. Når Xhaka spiller med Partey så har han mye mer begrensede oppgaver og det passer han utmerket. Jeg syns også han var mye flinkere til å vende opp når han mottok ballen og slå den hurtig fremover. Den høyrefotspasningen hans til Martin på skuddet til Aubamyeang trodde jeg faktisk ikke han hadde i seg. Den ble slått med presisjon, følelse og riktig tempo og Martins entouchpasning og påfølgende løp burde resultert i at Aubameyang hadde sendt han igjennom. Kunne blitt et av de historisk pene Arsenal-målene.

Det var også veldig gøy å se at den bakre femmeren, som inkluderer 3 nye spillere, så igjen veldig solid ut. Jeg hadde ikke spesielt lyst på Ramsdale eller White, og ønsket en annen backtype enn Tomiyasu, men enn så lenge så ser det ut som de komplimenterer Gabriel og Tierney veldig bra. Gabriel ser ut som en bauto for øyeblikket og han er overraskende god på vertikale pasninger langs bakken. Gang på gang trer han igjennom ledd, enten med kraft eller ved å skjule hvor pasningen skal gå. Tomiyasu var en vegg som Son var sjanseløs mot. Han ser fortsatt litt rusten ut med ball, men det blir forhåpentligvis litt bedre selvom det ikke er den viktigste kvaliteten for han. Ramsdale er det umulig å ikke forelske seg i. Herregud for en herlig type!

Avslutningsvis så må jeg skryte av ESR. For en kamp han hadde i går. Alt går så fort og som regel også i lengderetningen. Han senker aldri tempoet i et angrep. Alt han gjør hjelper til med å bevege ballen i en bedre situasjon. Herlig teknikk, nok hurtighet og en smartness som få. Jeg tror Pepe og Martinelli skal slite med å spille han ut av den høyrekantposisjonen, med mindre han blir flyttet inn sentralt som mot Burnley.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Akkurat nå er jo Pepe ikke førstevalg, men det er nettopp så sterke spillere som han og Laca man trenger på benken om man skal konkurrere. Tror fort Pepe kan være en spennende 9'er slik vi spilte i går.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Wengerist skrev: man sep 27, 2021 6:59 pm Akkurat nå er jo Pepe ikke førstevalg, men det er nettopp så sterke spillere som han og Laca man trenger på benken om man skal konkurrere. Tror fort Pepe kan være en spennende 9'er slik vi spilte i går.
Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Arsène Wenger skrev: man sep 27, 2021 11:14 pm
Wengerist skrev: man sep 27, 2021 6:59 pm Akkurat nå er jo Pepe ikke førstevalg, men det er nettopp så sterke spillere som han og Laca man trenger på benken om man skal konkurrere. Tror fort Pepe kan være en spennende 9'er slik vi spilte i går.
Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.
Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 9:27 am
Arsène Wenger skrev: man sep 27, 2021 11:14 pm
Wengerist skrev: man sep 27, 2021 6:59 pm Akkurat nå er jo Pepe ikke førstevalg, men det er nettopp så sterke spillere som han og Laca man trenger på benken om man skal konkurrere. Tror fort Pepe kan være en spennende 9'er slik vi spilte i går.
Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.
Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.
Jeg tror ikke vi har sjans på CL, selv med seier neste helg. Det skyldes som du sier at de 4 nevnte lagene har per dags dato bedre stall enn oss. Vi har mange lovende (og nye) spillere, men vi vet fortsatt ikke hvor gode de er og kan bli. Vi kan være et veldig mye bedre lag enn det vi tror, men det er vel så sannsynlig at spillerne ikke er like gode som vi tror også.

En fordel vi har vis-a-vis de andre klubbene som kjemper om Europa-ball er at vi ikke spiller i Europa nå. Vi så fordelen av det mot Spurs. Vi hadde ingen skader og kunne spille alle 90 min uten å stresse over overbelastning. Jeg tror vi for alvor vil se fordelen av dette når vi kommer til juleprogrammet og etter nyttår når PL-lagene må virkelig toppe lagene sine i CL.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir sep 28, 2021 9:33 am
Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 9:27 am
Arsène Wenger skrev: man sep 27, 2021 11:14 pm

Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.
Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.
Jeg tror ikke vi har sjans på CL, selv med seier neste helg. Det skyldes som du sier at de 4 nevnte lagene har per dags dato bedre stall enn oss. Vi har mange lovende (og nye) spillere, men vi vet fortsatt ikke hvor gode de er og kan bli. Vi kan være et veldig mye bedre lag enn det vi tror, men det er vel så sannsynlig at spillerne ikke er like gode som vi tror også.

En fordel vi har vis-a-vis de andre klubbene som kjemper om Europa-ball er at vi ikke spiller i Europa nå. Vi så fordelen av det mot Spurs. Vi hadde ingen skader og kunne spille alle 90 min uten å stresse over overbelastning. Jeg tror vi for alvor vil se fordelen av dette når vi kommer til juleprogrammet og etter nyttår når PL-lagene må virkelig toppe lagene sine i CL.
Det tror jeg også er en kjempefordel sportslig i år.

Med et så ungt lag som vi har så må man også forvente svingninger i prestasjoner.

Jeg klarer ikke se en situasjon der lagene jeg nevnte har så mange skader på sentrale spillere at vi klarer å ende over dem på tabellen.

Jeg er bare glad for at man endelig realitetsorienterte seg, og satset ungt og talentfullt.

Om vi så ikke klarer CL, så har man spillere man kan forvente å bli bedre, samt at noen kan selges.

Ikke minst er det mye artigere å se Gabriel, Saka, Ødegaard og Tomiyasu prøve og eventuelt feile enn det var å se Sokratis, Willian, Ceballos og Cedric gjøre det samme.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 9:27 am
Arsène Wenger skrev: man sep 27, 2021 11:14 pm
Wengerist skrev: man sep 27, 2021 6:59 pm Akkurat nå er jo Pepe ikke førstevalg, men det er nettopp så sterke spillere som han og Laca man trenger på benken om man skal konkurrere. Tror fort Pepe kan være en spennende 9'er slik vi spilte i går.
Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.
Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.
Men det er lov til å myse mot 7. plassen og håpe på flere poeng enn sist sesong. Da har vi i det minste hatt poengmessig progresjon 2 sesonger på rad. Vi får ta de lyspunktene vi finner :)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: tir sep 28, 2021 10:58 am
Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 9:27 am
Arsène Wenger skrev: man sep 27, 2021 11:14 pm

Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.
Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.
Men det er lov til å myse mot 7. plassen og håpe på flere poeng enn sist sesong. Da har vi i det minste hatt poengmessig progresjon 2 sesonger på rad. Vi får ta de lyspunktene vi finner :)
Fra 56 poeng i 2019/20, til 61 poeng i 2020/21, til 66 poeng denne sesongen? Det er en jevn progresjon.

Bare nevner at 4.plassen var 66 poeng i 19/20, og 67 poeng i 20/21. Vi er i nærheten da..

Men jeg mistenker at 4.plassen denne sesongen vil ligge på 70 poeng eller mer. Vi endte på 70 poeng i Emerys første sesong, noe som bare holdt til en 5.plass.

Progresjon er jeg fornøyd med, og topp 6. Men aller viktigst for meg er progresjon i måten vi framstår på.
Sist redigert av DennisB den tir sep 28, 2021 11:08 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Myshkin skrev: tir sep 28, 2021 10:58 am
Bone8 skrev: tir sep 28, 2021 9:27 am
Arsène Wenger skrev: man sep 27, 2021 11:14 pm

Så sant, benken reflekterer laget.
Når man ser Leno og Lacazette juble hemningsløst etter kampslutt så vet man at lagmoralen er intakt og Arteta har noe stort på gang.
Skader og rotasjon vil forkomme og da er Pepe, Lacazette og ulvene som jakter en plass i første`11 klare til å steppe inn.
3 poeng lørdag borte mot Brighton så spår jeg Champions League 2022.
Let's not get ahead of ourselves.

City, Chelsea, Liverpool og United har alle langt bedre lag enn oss.

Mye skal gå riktig for laget, og galt for minst en av de andre, for at man skal klare CL.
Men det er lov til å myse mot 7. plassen og håpe på flere poeng enn sist sesong. Da har vi i det minste hatt poengmessig progresjon 2 sesonger på rad. Vi får ta de lyspunktene vi finner :)
Jeg syns vi skal myse høyere opp på tabellen enn som så. En 5.-6. plass bør være forventningen denne sesongen med den satstningen vi har gjort de to siste sommerne.

Jeg tror vi kan forvente mye mer ut av spillere som Gabriel og Partey denne sesongen, og det tror jeg vil gi laget et skikkelig løft. Jeg tror også at spesielt ESR og Saka vil ta steg denne sesongen, og ha flere målinvolveringer. Allerede de siste kampene syns jeg man ser en ESR som er blitt mye flinkere til å time løp inn i boks. Bedre backup for Tierney og oppgradering på HB bør også løfte laget.

Totalt sett tror jeg ikke vi når det "ønskede" nivået denne sesongen, men jeg tror vi vil være et klart bedre lag denne sesongen!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Litt flaut å håpe på skader mot et lag som Brighton, men håper virkelig ikke Bissouma er klar mot oss på lørdag. Så Brighton-kampen i går, og Palace bosset Brighton på midten. Hvis ikke Bissouma spiller mot oss tror jeg vi både kan gjøre det, og ikke minst få enda mer ut av det enn Palace.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»