Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Finner ingen stream som funker til kampen, så det blir vanskelig å kommentere den. Ser ingenting.

Men vi har sikkert begynt bra!

Må bare kommentere uttaket. Hvorfor spiller vi med Elneny, når vi har bl.a. Lokonga og Willock på benken? Er Elneny ment å få en hovedrolle på midtbanen denne sesongen? Jeg trodde dette var kamper hvor vi kunne gi unggutta sjanser jeg.. Hva er det med Arteta og Elneny?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: søn aug 01, 2021 4:17 pm Finner ingen stream som funker til kampen, så det blir vanskelig å kommentere den. Ser ingenting.


Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Denne er bedre


Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

0-1

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ærn på youtibe? Du store..

Ikke så stort med det målet da, men..

Takk, ulfarne :P

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Må si jeg liker det ser av Smith-Rowe, selv om han spiller for naboen. Spennende lag dere har på gang

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Same old. Store kontringsrom i mot og lite bevegelse i våres angrep.
Partey skadet og ja
Nå må Arteta ut å handle.
Gabriel er skadet. Litt tynt med mari som eneste alternativ på venstre stopper plass

Xhaka inn kan kanskje løse opp flokene. Men tror vi ha en ny spiss inn om topp 4 skal være mulig.

Btw deilig å ha en som trykker for deg gjennom den håpløse streaminga

Tierney skaddet og ja. Får se hva nuno duger til da eller kolasinac må beholdes som backup

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: søn aug 01, 2021 4:17 pm Finner ingen stream som funker til kampen, så det blir vanskelig å kommentere den. Ser ingenting.

Men vi har sikkert begynt bra!

Må bare kommentere uttaket. Hvorfor spiller vi med Elneny, når vi har bl.a. Lokonga og Willock på benken? Er Elneny ment å få en hovedrolle på midtbanen denne sesongen? Jeg trodde dette var kamper hvor vi kunne gi unggutta sjanser jeg.. Hva er det med Arteta og Elneny?
Elneny har i hvertfall arbeidskapasitet. Han er oppe og presser i front mens Auba og Pepe lunter umotivert rundt.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

White byttes inn

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg må si at disse nye draktene er de beste jeg har sett på mange, mange år.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Litt ut av det blå, men vi tar med oss den! Fin heading av Xhaka!

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Frispilling fra helvete igjen

DennisB

Legg inn av DennisB »

Nydelig, Bellerin. En ny grunn til å se deg solgt.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Glad vi har hawkeye ellers i PL. Ble snytt der Willock.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Veldig imponert over innhoppet til Lokonga. Rolig med ball, bra driv og ikke redd for å spille pasninger i bakrom. Hvis Partey er skadet i serieåpningen har jeg mye mer lyst til å se han og Xhaka istedenfor Elneny.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: søn aug 01, 2021 5:32 pm Nydelig, Bellerin. En ny grunn til å se deg solgt.
Vi får ikke solgt han. Derfor jobbes det med ny kontrakt på han og Xhaka.

Men tre gratissjanser gir vi bort bare i 2.omgang av de bruddstykkene jeg så av kampen, i situasjoner vi skal spille oss ut bakfra. Det sier noe om at vi er i pre season, men dette er hårreisende uansett. Bellerin er bare en del av dette strukturelle problemet. Leno hadde vel en like stygg brøler som ble ustraffet, mens Xhaka var sistemann på den siste sjansen, selvom pasningen han får ikke er noen kompispasning akkurat.

Ellers synes jeg Nketiah så frisk ut, Tavares så OK ut. Auba så rusten ut.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Willocks skudd klart inne. Det gikk for fort til at dommerne så den. Skulle stått 2-2 der.

Mange fikk sjansen i dag. Jeg håper Arteta tør å slippe til Lokonga og flere av de unge mye i år. Vi ser at de har mye å by på, når de får sjansen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lumanza skrev: søn aug 01, 2021 6:00 pm
DennisB skrev: søn aug 01, 2021 5:32 pm Nydelig, Bellerin. En ny grunn til å se deg solgt.
Vi får ikke solgt han. Derfor jobbes det med ny kontrakt på han og Xhaka.

Men tre gratissjanser gir vi bort bare i 2.omgang av de bruddstykkene jeg så av kampen, i situasjoner vi skal spille oss ut bakfra. Det sier noe om at vi er i pre season, men dette er hårreisende uansett. Bellerin er bare en del av dette strukturelle problemet. Leno hadde vel en like stygg brøler som ble ustraffet, mens Xhaka var sistemann på den siste sjansen, selvom pasningen han får ikke er noen kompispasning akkurat.

Ellers synes jeg Nketiah så frisk ut, Tavares så OK ut. Auba så rusten ut.
Skal vi fortsette å spille oss ut bakfra i alle situasjoner, så må vi bare stålsette oss. Det vil komme noen sjanser i mot. De er vonde å se..

Det eneste som kan veie opp for det, er om vi får motstanderne såpass høyt i banen at vi kan skape vel så mye framover. Ta dem i ubalanse.

Jeg har ikke sett det til fulle siden Auba var i form, og ble frispilt etter samme oppskrift. Siden har vi rotet det mer til for oss selv, enn motsatt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: søn aug 01, 2021 6:11 pm
Lumanza skrev: søn aug 01, 2021 6:00 pm
DennisB skrev: søn aug 01, 2021 5:32 pm Nydelig, Bellerin. En ny grunn til å se deg solgt.
Vi får ikke solgt han. Derfor jobbes det med ny kontrakt på han og Xhaka.

Men tre gratissjanser gir vi bort bare i 2.omgang av de bruddstykkene jeg så av kampen, i situasjoner vi skal spille oss ut bakfra. Det sier noe om at vi er i pre season, men dette er hårreisende uansett. Bellerin er bare en del av dette strukturelle problemet. Leno hadde vel en like stygg brøler som ble ustraffet, mens Xhaka var sistemann på den siste sjansen, selvom pasningen han får ikke er noen kompispasning akkurat.

Ellers synes jeg Nketiah så frisk ut, Tavares så OK ut. Auba så rusten ut.
Skal vi fortsette å spille oss ut bakfra i alle situasjoner, så må vi bare stålsette oss. Det vil komme noen sjanser i mot. De er vonde å se..

Det eneste som kan veie opp for det, er om vi får motstanderne såpass høyt i banen at vi kan skape vel så mye framover. Ta dem i ubalanse.

Jeg har ikke sett det til fulle siden Auba var i form, og ble frispilt etter samme oppskrift. Siden har vi rotet det mer til for oss selv, enn motsatt.
Ja, vi er godt vant med disse utspillene og noen påfølgende tabber. Men tre stk i samme omgang er litt i overkant. Slikt bør være eliminert nå med 1.5 sesonger i managerstolen.

Forresten virket Lacazette umotivert idag, virker som han forbereder seg på å bli solgt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Absolutt. Det var vondt å se. Og Chelsea lar seg sjelden be to ganger.

Tror Chelsea blir gode i år. Jeg tipper de vinner serien, foran City.

FROG

Legg inn av FROG »

Det er ikke noe som tyder på at Arsenal blir med i topp 4 i år, min antydning er at det blir som i fjor omtrent. Kan ikke se at vi har forsterket stallen i det hele tatt, og det blir det samme gamle atter en gang. Arteta sitter trygt og det sier alt. Ambisjonene er bare ikke der lenger i klubben vår. Så lenge vi holder plassen trygg i PL så driter eierne i titlene uansett.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

4-6 uker ute for Partey? Renato Sanches er tilgjengelig for 30 mill pund. Her bør vi slå til.

Arteta har sagt at Xhaka definitivt blir og er sikker på at han vil godta et forbedret kontraktstilbud som slår Roma sitt.

Spent på også hva som skjer med Lucas Torreira. Vi har mange spillere som egentlig er på vei vekk fra klubben. Slik ståa er nå kan det vel fort være om det blir noen værende som ikke får plass i den registrerte PL troppen.

Blir masse kaos denne måneden med tanke på overganger.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Er nok mange klubber med slukne klubbkasser som drøyer i det lengste med å signere spillere, da i håp om desperasjon fra andre klubber igjen.

Denne sommeren mer enn noen tipper jeg vi får se mange sene overganger og enda fler lån med opsjon.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: søn aug 01, 2021 4:17 pm Finner ingen stream som funker til kampen, så det blir vanskelig å kommentere den. Ser ingenting.

Men vi har sikkert begynt bra!

Må bare kommentere uttaket. Hvorfor spiller vi med Elneny, når vi har bl.a. Lokonga og Willock på benken? Er Elneny ment å få en hovedrolle på midtbanen denne sesongen? Jeg trodde dette var kamper hvor vi kunne gi unggutta sjanser jeg.. Hva er det med Arteta og Elneny?
Sikkert fordi vi ikke kan regne Partey som en del av stallen …

Fader som jeg er lei den spilleren.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Lumanza skrev: søn aug 01, 2021 4:45 pm Same old. Store kontringsrom i mot og lite bevegelse i våres angrep.
Partey skadet og ja
Nå må Arteta ut å handle.
Gabriel er skadet. Litt tynt med mari som eneste alternativ på venstre stopper plass

Xhaka inn kan kanskje løse opp flokene. Men tror vi ha en ny spiss inn om topp 4 skal være mulig.

Btw deilig å ha en som trykker for deg gjennom den håpløse streaminga

Tierney skaddet og ja. Får se hva nuno duger til da eller kolasinac må beholdes som backup
Holding spilte vel sin beste fotball som venstre stopper under Emery. Er ikke redd for å sette ham der.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: man aug 02, 2021 11:08 am
DennisB skrev: søn aug 01, 2021 4:17 pm Finner ingen stream som funker til kampen, så det blir vanskelig å kommentere den. Ser ingenting.

Men vi har sikkert begynt bra!

Må bare kommentere uttaket. Hvorfor spiller vi med Elneny, når vi har bl.a. Lokonga og Willock på benken? Er Elneny ment å få en hovedrolle på midtbanen denne sesongen? Jeg trodde dette var kamper hvor vi kunne gi unggutta sjanser jeg.. Hva er det med Arteta og Elneny?
Sikkert fordi vi ikke kan regne Partey som en del av stallen …

Fader som jeg er lei den spilleren.
Partey hadde noen gode og noen middels kamper i starten, men falt mye på noen urdårlige påfølgende. Han spiller på en del risiko, og når han ikke lykkes, så ser det usedvalig svakt ut. Litt plasseringssvak til tider, men allikevel ser jeg så mye fotball i gutten, at jeg har trua på han i år allikevel. Men han var best i spann med Xhaka, jeg synes de utfylte hverandre godt.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: man aug 02, 2021 3:07 pm
Myshkin skrev: man aug 02, 2021 11:08 am
DennisB skrev: søn aug 01, 2021 4:17 pm Finner ingen stream som funker til kampen, så det blir vanskelig å kommentere den. Ser ingenting.

Men vi har sikkert begynt bra!

Må bare kommentere uttaket. Hvorfor spiller vi med Elneny, når vi har bl.a. Lokonga og Willock på benken? Er Elneny ment å få en hovedrolle på midtbanen denne sesongen? Jeg trodde dette var kamper hvor vi kunne gi unggutta sjanser jeg.. Hva er det med Arteta og Elneny?
Sikkert fordi vi ikke kan regne Partey som en del av stallen …

Fader som jeg er lei den spilleren.
Partey hadde noen gode og noen middels kamper i starten, men falt mye på noen urdårlige påfølgende. Han spiller på en del risiko, og når han ikke lykkes, så ser det usedvalig svakt ut. Litt plasseringssvak til tider, men allikevel ser jeg så mye fotball i gutten, at jeg har trua på han i år allikevel. Men han var best i spann med Xhaka, jeg synes de utfylte hverandre godt.
Spent på om jeg klarer multiquoting denne gangen.

Bare for å presisere: Det er ikke kvaliteten til Partey jeg er lei av, men de evinnelige skadene hans. Får helt Diaby-vibber. Eventuelt Owen Hargreaves. Vi har ham i stallen, men vi kan ikke regne med at han spiller. Ny signering mumbo jumbo. Alt i alt ender vi opp med å være short på midtbanen.

Jeg er litt uenig med evalueringen din av styrkene og svakhetene til Partey. Defensivt syns jeg han er et monster. Virker som om han har en radar for hvor farlighetene oppstår. Vi har vel ikke hatt en som plasserer seg så godt defensivt på midtbanen siden Gilberto. Egenskapene til å snappe ballen ut av beina på motstandere, eller bare «out muscle» dem har han også.

Syns dog ikke sammenlikningen stopper der. For han gjør mye rart med ball. Jeg får en ny grå skjeggstubb hver gang han får ballen. Ikke bare har han vurderinger fra helvete i hver kamp, men han har altfor ofte helt meningsløse balltap. Virker som om han kun er 100 % påskrudd når han skal vinne ball, men mister litt konsentrasjonen med.

Mon tro om Simone hadde rett angående ham likevel - at han egner seg best som ballvinner som skal gi enkle baller til mer kreative spillere.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Takk for kampen på søndag, folkens. Tidvis fint angrepsspill fra dere, men defensivt var det halloy, særlig i det kollektive presset. Skjønner at Arteta eksperimenterer litt i preseason, men kan jo ikke presse slik at en blind pasning forbi pressleddet fører til angrepsspillere alene med en forsvarer flere ganger ila en omgang. Trigget nesten min Villas-Boas-PTSD av å se på.

ESR er forresten en diamant. Misunner dere to egenproduserte kongespillere som ham og Saka.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Lew_Ashby skrev: tir aug 03, 2021 9:31 am Takk for kampen på søndag, folkens. Tidvis fint angrepsspill fra dere, men defensivt var det halloy, særlig i det kollektive presset. Skjønner at Arteta eksperimenterer litt i preseason, men kan jo ikke presse slik at en blind pasning forbi pressleddet fører til angrepsspillere alene med en forsvarer flere ganger ila en omgang. Trigget nesten min Villas-Boas-PTSD av å se på.

ESR er forresten en diamant. Misunner dere to egenproduserte kongespillere som ham og Saka.
Tror ikke vi i utgangspunktet er så redd for det defensive. Vi slapp inn kun 39 mål sist sesong. Det var tredje best i ligaen. Arteta har virkelig strammet opp det defensive uten den helt store klassen på forsvarsspillerne.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Myshkin skrev: tir aug 03, 2021 10:00 am
Lew_Ashby skrev: tir aug 03, 2021 9:31 am Takk for kampen på søndag, folkens. Tidvis fint angrepsspill fra dere, men defensivt var det halloy, særlig i det kollektive presset. Skjønner at Arteta eksperimenterer litt i preseason, men kan jo ikke presse slik at en blind pasning forbi pressleddet fører til angrepsspillere alene med en forsvarer flere ganger ila en omgang. Trigget nesten min Villas-Boas-PTSD av å se på.

ESR er forresten en diamant. Misunner dere to egenproduserte kongespillere som ham og Saka.
Tror ikke vi i utgangspunktet er så redd for det defensive. Vi slapp inn kun 39 mål sist sesong. Det var tredje best i ligaen. Arteta har virkelig strammet opp det defensive uten den helt store klassen på forsvarsspillerne.
Ja, dere var solide defensivt i fjor. Men det presset som Arteta forsøkte i 1.omgang funket i hvert fall ikke godt. Tipper uansett dere blir gode defensivt igjen i årets sesong.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»