Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Lumanza »

Ikke straffe. Fred legger ned foten der og filmer på seg en straffe. Ganske sinnsykt at Maguires neddragning av Tomiyasu ikke endres av VAR, men denne patetiske lille rotta sin filming.

Merkelig ta ut Auba og Ødegaard som begge var revansjesugne på scoring , mens han setter inn to spillere som skal selges i januar. Pepe er av en eller annen grunn også helt ute i kulden.

Elneny gjør en ok kamp, så det er ikke derfor vi taper.

Dommer, men også at vi inviterer Utd inn i kampen unødvendig med billige patetiske baklengs. Tavares bør ikke starte flere kamper nå på bekostning av Tierney. Faller gjennom i storkampene.

Nå frykter jeg for Everton-kampen. Uflyt idag, og nå går det veien nedover. Spurs er foran oss med seier i hengekampen. Blir nok en ny febrilsk kamp for å klare den gjeve Conference League plassen i år og. Klarer ikke si Arteta ut, men vi må si at dommerne og VAR er fullstendig inkompetente idag og.

Vi møter et middelmådig lag med noen gode enkeltspillere. Allikevel flaut at vi taper her.
Sist redigert av Lumanza den tor des 02, 2021 11:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Ale skrev: tor des 02, 2021 11:14 pm GET IN YOU CHEATING CUNTS
Snakker du om eget lag ?

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Lezah skrev: tor des 02, 2021 11:15 pm Takk for kamp, uvanlig underholdende (sikkert, for nøytrale) til oss to å være, i all fall hvis man husker de siste oppgjørene oss imellom.
Manglet noen hodeløse taklinger og hoder som kokte over, så hadde underholdningsverdien vært 100 🙂

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Når du ser bak resultatene så ser du at stort sett alt er basert på flaks og flyt. Det Arteta har fått til er egentlig horribelt dårlig, men som sagt lever han lenge på flyt. Offensivt er vi et at de dårligste i ligaen og defensivt blir vi totalt avkled så lenge vi ikke møter bunnlag. Arteta må ut om vi skal komme noen vei, men det er klart det ikke vil skje så lenge vi har så mye flyt som vi har for tiden.

Vi skal være dårligere enn United, men likevel skuffende, men overhode ikke overraskende.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Myshkin skrev: tor des 02, 2021 11:16 pm
Lezah skrev: tor des 02, 2021 11:15 pm Takk for kamp, uvanlig underholdende (sikkert, for nøytrale) til oss to å være, i all fall hvis man husker de siste oppgjørene oss imellom.
Manglet noen hodeløse taklinger og hoder som kokte over, så hadde underholdningsverdien vært 100 🙂
Ja, men redd vi er noen år og et par Keaneer og Vieiraer fra det..akk ,det var tider med fyr i teltet og ellers...

Jeg ser ikke alt av Arsenal, men det er da fremgang å spore sånn alt i alt under Arteta, eller?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

fugletitteren skrev: tor des 02, 2021 11:18 pm Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.
Har likevel flere mål enn Sancho

Wellé

Legg inn av Wellé »

Myshkin skrev: tor des 02, 2021 11:10 pm Inversen av at vi tapte fordi Man Utd var bedre enn oss er at vi tapte fordi vi var dårligere enn Man Utd. Det føles rintig å si det slik, for det var to dårlige lag på banen i dag. Dette var lavkvalitersgreier. Til og med Roma på
Aspmyra ville vunnet mot begge disse lagene.
Ja, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal tenke og føle nå. Vi tapte mot et dårlig Man Utd fordi vi var dårligere, og med fare for å fokusere på enkeltspillere, fordi Arteta bommet med laguttaket. Det er mulig Saka ikke kunne starte, og det er helt fair, men Aubameyang har gjort null og niks for å fortjene å starte over Lacazette nå.

På samme måte så er Elneny inn helt ut av det blå helt på trynet. Han er ikke god nok, han var aldri vært god nok, og med unntak av en gang i året, så kommer han aldri til å være god nok. Greit nok at Lokonga tabbet seg ut mot Liverpool og man ville spille noen andre, da velger du isåfall AMN. Bommer du der og feiler så kan jeg akseptere det, men å tape fordi du er feig. Jeg hater det. Det gjør meg kvalm hele grei.

Byttene kom forøvrig for sent og var feil. Ødegaard hadde en god kamp og burde fortsatt, Aubameyang og Elneny burde ikke gått utpå matten i andreomgang. Jeg syns også at man skulle skiftet til Tierney. Tavares fikk til ingenting på grunn av måten United spilte og da er det bedre å spille med Tierney som er tryggere teknisk og kunne utfordret Dalot langs kanten.

Jeg skal ikke gå full ArtetaOut etter en god periode, men dette var en dårlig kamp av han og han har ikke tilliten blant fansen til å tulle det til sånn som det her. Forhåpentligvis svarer han og laget mot Everton for dette var helsvikt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lumanza skrev: tor des 02, 2021 11:20 pm
fugletitteren skrev: tor des 02, 2021 11:18 pm Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.
Har likevel flere mål enn Sancho
Merkelig å kontre med den, all den tid Sancho er ving, spiller sin første sesong i ny klubb, har vært mye på benk.
Men for all del, håper arsenal er happy de. Fyren så jo ut som han ikke kunne vente på å bli byttet ut så han slapp å late som han prøvde i det hele tatt.
Takk for kampen btw.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Jeg vil se Tierney, Martinelli og Laca fra start på mandag. Jeg vil overhode ikke se Auba fra start, men det forblir en drøm.

Wellé

Legg inn av Wellé »

fugletitteren skrev: tor des 02, 2021 11:18 pm Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.
1,5 for mange. Arteta kan ikke fortsette å spille han. Utrolig at vi har tatt så mange poeng som vi har gjort denne sesongen når vi har spilt med 10,5 mann. Han gjør ingenting utenom å score, og han scorer jo ikke lenger.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

fugletitteren skrev: tor des 02, 2021 11:18 pm Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.
Altfor lenge. Han presterte på et høyt nivå før han signerte kontrakten og ble ræva i det signaturen var på plass.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jokkemedkniven skrev: tor des 02, 2021 11:23 pm
fugletitteren skrev: tor des 02, 2021 11:18 pm Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.
Altfor lenge. Han presterte på et høyt nivå før han signerte kontrakten og ble ræva i det signaturen var på plass.
Nei, han var ikke spilleren han var selv da han signerte kontrakten. Han bare overpresterte effektiviteten sin. Auba har alltid vært en spiss som scorer ca like mye som han skal utifra sjanser. Problemet er at han kommer ikke til nok sjanser lenger, og det gjorde han også i mye mindre grad den sesongen før han signerte kontrakten. Han hadde bare en useriøs effektivitet på sjansene sine.

Det at «han ga opp» er helt på trynet. Man ser at fyren bryr seg, han er bare ikke god nok lenger, og utenom en sesong hvor alt gikk inn, så var han ikke vært det på en stund. Han skulle aldri blitt tilbudt den kontrakten, men nå var det amatører som styrte Arsenal en stund..

DennisB

Legg inn av DennisB »

Kveldens rant:

Hater å tape mot dette drittlaget. United-laget er dritt, flere av supporterne er enda drittere (noen unntak, Lezah!), og å tape for dem er absolutt drittest.

Rant slutt.
God natt.
Sist redigert av DennisB den tor des 02, 2021 11:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg vet jeg overdriver, men bør Lokonga-AMN/Xhaka være førstevalget på midten?

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: tor des 02, 2021 11:32 pm Kveldens rant:

Hater å tape mot dette drittlaget. Laget er dritt, flere av supporterne er enda drittere (noen unntak, Lezah!), og å tape for dem er absolutt drittest.

Rant slutt.
God natt.
Du har ikke drukket nok øl hvis det er hele ranten din

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Lezah skrev: tor des 02, 2021 11:19 pm
Myshkin skrev: tor des 02, 2021 11:16 pm
Lezah skrev: tor des 02, 2021 11:15 pm Takk for kamp, uvanlig underholdende (sikkert, for nøytrale) til oss to å være, i all fall hvis man husker de siste oppgjørene oss imellom.
Manglet noen hodeløse taklinger og hoder som kokte over, så hadde underholdningsverdien vært 100 🙂
Ja, men redd vi er noen år og et par Keaneer og Vieiraer fra det..akk ,det var tider med fyr i teltet og ellers...

Jeg ser ikke alt av Arsenal, men det er da fremgang å spore sånn alt i alt under Arteta, eller?
Selv om man ikke skulle tro det i dag, så er det absolutt fremgang å spore når det kommer til defensiv organisering.

Alt i alt er det fremgang, men fremgangen er utvilsomt langsommere enn vi hadde håpet. Hvorvidt det er var et berettiget håp kan selvsagt diskuteres. Ingen trodde før sesongen at vi ville være i nærheten av å kunne kjempe om en topp 4-plassering, men når man var oppe og snuset på den var nok drømmene nærmere hjertet enn realismen.

Vi kan nok i beste fall håpe på en ny Europa League plass, selv om dagens presrasjon ikke tilsier noe i nærheten.

Offensivt er det fremdeles bare sorgen. Der er det lite fremgang å spore. Det er først og fremst det offensive spillemønsteret som må sitte bedre for at vi skal klatre fra fjorårets plassering, tror jeg.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: tor des 02, 2021 11:33 pm
DennisB skrev: tor des 02, 2021 11:32 pm Kveldens rant:

Hater å tape mot dette drittlaget. Laget er dritt, flere av supporterne er enda drittere (noen unntak, Lezah!), og å tape for dem er absolutt drittest.

Rant slutt.
God natt.
Du har ikke drukket nok øl hvis det er hele ranten din
Får spare på kruttet hvis dette går skikkelig skeis framover.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Hm. Nå skrek fansen etter den forlengelsen. Det var heller dårlig(som vanlig) at de ikke forlenget ett år tidligere eller solgte.

Når vi kom dit vi kom, skulle kontrakten bare gått ut. Enten hadde han skutt oss til CL og gått gratis(eller signert) eller så ville fjorårets nedtur vært den samme og vi ville jublet over at de ikke signerte.

Arteta sitter vel trygt ut sesongen, men er det noen fremgang å spore?

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Wellé skrev: tor des 02, 2021 11:32 pm Jeg vet jeg overdriver, men bør Lokonga-AMN/Xhaka være førstevalget på midten?
Syns vel egentlig Partey er eneste Arsenal-spiller som kan gå med hevet hode etter kampen. Xhaka - Partey er nok et enkelt valg for Arteta ennå - gitt at sveitseren har gammelt nivå inne.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

1,86 - 1,17 i xg.

Hadde ikke Ødegaard bæsja på leggen var det en typisk uavgjort-kamp. I utgangspunktet et resultat jeg ville tatt.

Ser man prestasjonen relativt mot motstanderen, var ikke dette så galt. Jevnspilt med Man Utd på Old Trafford er i utgangapunktet en god prestasjon.

Problemet er at dette ikke var en god prestasjon. Det var dårlig organisering. Avstandene hang ikke på greip etter at vi sluttet med høyt press. Hva Elneny drev på med, kan man bare lure på. Sesongverste, med god margin, av Ramsdale også. Distribusjonen var skikkelig dårlig til tider.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Myshkin skrev: tor des 02, 2021 11:39 pm
Wellé skrev: tor des 02, 2021 11:32 pm Jeg vet jeg overdriver, men bør Lokonga-AMN/Xhaka være førstevalget på midten?
Syns vel egentlig Partey er eneste Arsenal-spiller som kan gå med hevet hode etter kampen. Xhaka - Partey er nok et enkelt valg for Arteta ennå - gitt at sveitseren har gammelt nivå inne.
Partey var god i andreomgangen, men i første så var han ekstremt rotete og kunne fort kostet oss et mål. Til tross for det så tilbyr han ekstremt mye mer utløpet av en kamp enn Elneny.

Syns forresten du er for streng her. Ødegaard, ESR og MRtinelli har alle decent kamper, og det samme gjelder midtstopperne. Målene skyldes dårlig back og midtbanespill.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Tror dere Auba hadde bommet om dommerne hadde gjort jobben sin og dømt straffe mot maguire?

ESR var ikke god idag. Trenger hvile? Fikk seg en smell og?

Vil se Martinelli mot Everton. MoM.

White og Gabriel så ut som Mustafi idag dessverre.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

DennisB skrev: tor des 02, 2021 11:32 pm Kveldens rant:

Hater å tape mot dette drittlaget. United-laget er dritt, flere av supporterne er enda drittere (noen unntak, Lezah!), og å tape for dem er absolutt drittest.

Rant slutt.
God natt.
Bra, det skal verst å tape for United selvom vi per nå er et ganske middelmådig lag som er tilfelle med arsenal også.
Skal alltid føles verst å tape mot United.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wellé skrev: tor des 02, 2021 11:29 pm
Jokkemedkniven skrev: tor des 02, 2021 11:23 pm
fugletitteren skrev: tor des 02, 2021 11:18 pm Hvor mange år har Auba igjen av kontrakten? Hjelpes trøste.. her snakker man en som er mett og ikke vil det nok lenger.
Altfor lenge. Han presterte på et høyt nivå før han signerte kontrakten og ble ræva i det signaturen var på plass.
Nei, han var ikke spilleren han var selv da han signerte kontrakten. Han bare overpresterte effektiviteten sin. Auba har alltid vært en spiss som scorer ca like mye som han skal utifra sjanser. Problemet er at han kommer ikke til nok sjanser lenger, og det gjorde han også i mye mindre grad den sesongen før han signerte kontrakten. Han hadde bare en useriøs effektivitet på sjansene sine.

Det at «han ga opp» er helt på trynet. Man ser at fyren bryr seg, han er bare ikke god nok lenger, og utenom en sesong hvor alt gikk inn, så var han ikke vært det på en stund. Han skulle aldri blitt tilbudt den kontrakten, men nå var det amatører som styrte Arsenal en stund..
Er riktig det du sier at han hadde en høy uttelling på sine sjanser, men nå brenner han alle de få sjansene han får og når han ikke klarer å score, så har han ingenting på banen å gjøre. Han bidrar ikke til det oppbyggende spillet, han kan klarer ikke å være et oppspillspunkt og han jobber heller ikke så mye som førsteforsvarer i presspillet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

fugletitteren skrev: fre des 03, 2021 12:03 am
DennisB skrev: tor des 02, 2021 11:32 pm Kveldens rant:

Hater å tape mot dette drittlaget. United-laget er dritt, flere av supporterne er enda drittere (noen unntak, Lezah!), og å tape for dem er absolutt drittest.

Rant slutt.
God natt.
Bra, det skal verst å tape for United selvom vi per nå er et ganske middelmådig lag som er tilfelle med arsenal også.
Skal alltid føles verst å tape mot United.
Jepp, for meg vil dere alltid være laget å slå. Selv om dere svømmer i gjørme på nedre halvdel.
Dessverre får nok Ragnarok skikk på dere framover, så det skal bli vanskelig å kapre 4.plassen nå.

Dritt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Muligens veldig dumt spørsmål, men hvis det har blitt en regelendring så har den gått meg hus forbi, og jeg føler at dette er den «tryggeste» tråden å spørre i.

Når endret VAR regelverket til at de kunne gripe inn i situasjoner etter at spillet er satt i gang igjen, som ved straffesparket til United?

Har som sagt ikke fått med meg at VAR har fått mandatet til dette, og jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor VAR får lov til dette, så hvis noen har noen gode svar på når og hvorfor denne endringen har skjedd så taes det i mot med stor takk.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Chromeback skrev: fre des 03, 2021 12:43 am Muligens veldig dumt spørsmål, men hvis det har blitt en regelendring så har den gått meg hus forbi, og jeg føler at dette er den «tryggeste» tråden å spørre i.

Når endret VAR regelverket til at de kunne gripe inn i situasjoner etter at spillet er satt i gang igjen, som ved straffesparket til United?

Har som sagt ikke fått med meg at VAR har fått mandatet til dette, og jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor VAR får lov til dette, så hvis noen har noen gode svar på når og hvorfor denne endringen har skjedd så taes det i mot med stor takk.
De kan vell ikke det? Ballen var aldri ute av spill i dag. Eneste nye er at de stoppet spillet og ikkr ventet til ballen var ute av spill

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Chromeback skrev: fre des 03, 2021 12:43 am Muligens veldig dumt spørsmål, men hvis det har blitt en regelendring så har den gått meg hus forbi, og jeg føler at dette er den «tryggeste» tråden å spørre i.

Når endret VAR regelverket til at de kunne gripe inn i situasjoner etter at spillet er satt i gang igjen, som ved straffesparket til United?

Har som sagt ikke fått med meg at VAR har fått mandatet til dette, og jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor VAR får lov til dette, så hvis noen har noen gode svar på når og hvorfor denne endringen har skjedd så taes det i mot med stor takk.
Unntaket er vel når det går mot arsenal og favør united. Da kan VAR gjøre hva de vil. Maguire kan rive ned spillere i boks,mens fred kan filme straffer.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Ser DCL ryktene blusse opp igjen. Skal vi virkelig bla opp for den skade fuglen?

Ser flere vil ha auba ut. Hvem skal starte da med Eddie og laca til salgs? Balogun muligens på lån? Martinelli er jo best som kant.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»