Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: ons des 08, 2021 12:00 pm
DennisB skrev: ons des 08, 2021 10:09 am Jeg ser at VG nok en gang er ute med "dette tjener de norske idrettsutøverne".. Nå fra 2020.

En liste som blir ganske så intetsigende, når man ikke aner noe om fradrag etc.

Martin Ødegaard står oppført med en "inntekt" på 157.000. Jadda.. Null i formue, og 46.000 i skatt.
En ganske grei deltids vaskejobb hos Rema 1000 altså. Godt han har blitt Arsenal-spiller da. Kanskje han får påslag i den lønna.

Erling Haaland står med fattige 38.000 i inntekt. Stakkars mann da! La han nå få høyere lønn! Lol.
Men, hei, han har visst betalt 639.000 i skatt.. Du verden. Og har 76 millioner i formue.. Kanskje ikke synd på gutten allikevel.

Skjønner ikke helt hva man ser i disse listene. De forteller oss jo omtrent ikke en verdens ting.
Men sikkert interessant allikevel for mange å se lønna til de som ikke trikser så altfor mye med den. De med relativt "normale" fradrag. Og de med høyest "inntekt". Etter at man har vasket bort det man kan altså. Når det gjenstår en del penger da, og man havner i toppen på en slik liste, så har de jo faktisk tjent mer enn de strengt tatt trenger til mat på bordet.

Lenge leve nordmenns nysgjerrighet.

Og sånn for ordens skyld: Magnus Carlsen har betalt 10,3 millioner i skatt, av sin inntekt på 31 millioner. Johannes Bøe 6 mill av 14 i inntekt, Kristoff 5,7 av 12,5, Warholm 4 av 8 etc. Vi gir en liten klapp for dem. Selv om vi ikke aner deres egentlige inntekt, står de for gode penger i statssluket.
Viktor Hovland, not so much.

https://www.vg.no/sport/i/28yoer/dette- ... tsstjerner
Og dette er jo akkurat grunnen til at det er viktig med åpne skattelister. Åpenhet.
Ikke uenig det, når jeg tenker meg om.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Myshkin skrev: ons des 08, 2021 11:59 am
Bone8 skrev: ons des 08, 2021 8:37 am
Det store problemet i den offensive biten av Arsenal, er at man ikke klarer å involvere de offensive spillerne i de farligste sonene. Ta kampen mot Everton som eksempel. Om jeg ikke husker feil så hadde vi ballen 63 % i første omgang, men Lacazette fikk kun 7 pasninger. Det er ikke lett å være spiss da.

Vi kan offe og okke oss over prestasjonene til Aubameyang. Det er helt greit. Han sliter virkelig med formen om dagen. Men det er jommen ikke lett å gjøre så mye med den formen heller når han «aldri» får ballen. Han har i snitt 28,9 touch per 90 min. Til sammenlikning har Raphinha 65,2, Gabriel Jesus 57,4, Salah 53 og Son 51,6. Dette var ganske ramdom valgt.

Man kan jo lure på hvorfor det er slik. Vi har ballen mye i mange kamper. Det må jo være utfordringer med å sette spillere som Martin opp i riktig soner, som er en del av problemet. Kvaliteten på bevegelsene til Auba er der. Han jobber hardere enn noen gang for oss. Men det er noe som ikke stemmer.
Skal sies at alle disse 4 spiller kant/inside forward, så er egentlig ikke noe godt sammenligningsgrunnlag.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Arsenal skal i møte med Juve om Kusulevski. Spurs også interessert.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: ons des 08, 2021 12:09 pm
Myshkin skrev: ons des 08, 2021 11:36 am
Bone8 skrev: ons des 08, 2021 8:25 am

Misforstå meg rett. Disse spillerne har potensiale, og er unge (med unntak av Partey og de man har forlenget), men er pr. i dag ikke på nivå med lagene du nevner.
Men de skal være bedre enn West Ham. Og jeg tror de fleste fans ville vært mer forlatende om man så fremgang i spillestil (eller noe som i det hele tatt lignet på en offensiv plan). I tillegg er bytter Arteta gjør uforklarlige, det samme med spillere som blir satt helt ut i kulden av uforklarlige grunner (Saliba, Pepe og AMN som de eksemplene jeg kommer på i farten.

Poenget mitt med svaret er at Arteta ikke kan skylde på at spillerne ikke er gode nok, når det er han som har valgt dem ut.

Vi hadde unge tropper også under Wenger, som presterte langt bedre enn det disse, dyrere spillerne, får vist under Arteta.
Det rapporteres om dårlige treningsholdninger av Pepe. Det vet vi at Arteta ikke tålererer, og det syns jeg er helt fair.
Samtidig skulle jeg gjerne ha vært flua på veggen, og fått et innsyn i HVA disse dårlige treningsholdningene består i. I flere saker. Det er liksom litt for enkelt å bare si "ja, da så", når det gjelder slikt, uten å vite hva man konkret snakker om.

Høres litt ut som en samleårsak for meg, som kan brukes når man rett og slett ikke kommer overens, og de mange (inkludert Myshkin) nikker anerkjennende tilbake. Ja, da så.

Å være flua på veggen hadde vært ganske kjekt av flere årsaker.
Vet ikke hva det går i. Var en journalist som rapporterte det i en artikkel, uten å oppgi kilder. Virker som om det var mer en oppfatning enn at noen forklarte vraking med det.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

HeskeyTime skrev: ons des 08, 2021 12:16 pm
Myshkin skrev: ons des 08, 2021 11:59 am
Bone8 skrev: ons des 08, 2021 8:37 am
Det store problemet i den offensive biten av Arsenal, er at man ikke klarer å involvere de offensive spillerne i de farligste sonene. Ta kampen mot Everton som eksempel. Om jeg ikke husker feil så hadde vi ballen 63 % i første omgang, men Lacazette fikk kun 7 pasninger. Det er ikke lett å være spiss da.

Vi kan offe og okke oss over prestasjonene til Aubameyang. Det er helt greit. Han sliter virkelig med formen om dagen. Men det er jommen ikke lett å gjøre så mye med den formen heller når han «aldri» får ballen. Han har i snitt 28,9 touch per 90 min. Til sammenlikning har Raphinha 65,2, Gabriel Jesus 57,4, Salah 53 og Son 51,6. Dette var ganske ramdom valgt.

Man kan jo lure på hvorfor det er slik. Vi har ballen mye i mange kamper. Det må jo være utfordringer med å sette spillere som Martin opp i riktig soner, som er en del av problemet. Kvaliteten på bevegelsene til Auba er der. Han jobber hardere enn noen gang for oss. Men det er noe som ikke stemmer.
Skal sies at alle disse 4 spiller kant/inside forward, så er egentlig ikke noe godt sammenligningsgrunnlag.
Sammenlikningen går på spillere som får ball i gode soner. Ikke utgangsposisjonen deres. Så får man være overbærende med at jeg ikke har sonene på touch. Poenget er at spissene i Arsenal ikke får ballen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

🇪🇸 Flamengo want to sign Pablo Marí on a 1-year loan. [@Ekremkonur].

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Myshkin skrev: ons des 08, 2021 11:59 am
Klaumb skrev: ons des 08, 2021 9:39 am
Bone8 skrev: ons des 08, 2021 8:37 am

Det er alltid et dårlig tegn når fans av motstanderlag kommer for å trøste, for da er man ikke lenger en konkurrent :lol:

Neida, du har rett i mye av det du sier, vi har en ung og talentfull tropp, og man bør se på en annen spisstype.

Men at laget er på riktig vei er diskutabelt. Defensivt har det vært relativt solid i to sesonger nå, mens det offensive har hatt en regresjon. Man skaper så og si ingenting. Det endrer seg ikke ved å bytte Auba med Isak.

Å se Saka, ESR, Martinelli og co med Wenger som offensiv coach hadde frydet meg. Men det skjer aldri.
Hehe.. Arsenal har alltid fascinert meg, selv om jeg endte opp med å bli supporter av et annet lag. Først og fremst pga Dennis Bergkamp som var min store favorittspiller før han havnet der, og som var en spiller jeg også endte opp med å følge litt videre og unne suksess i Arsenal. Også er det vanskelig i min generasjon, og som generelt veldig glad i fotball også utover det å holde med et lag I PL å ikke ha likt å se på Arsenal i de beste årene under Wenger, selv om de var irriterende gode til tider. Så selv om jeg håper Arsenal holder seg bak Liverpool på tabellen hadde jeg absolutt likt å se de inne som en av lagene i toppen igjen. Å snakke om "topp-4" uten Arsenal føles fremdeles rart.

Men for å svare på det du skriver. Nei, det endres ikke av en spiller inn. Men jeg føler Arteta sliter veldig med å finne den riktige sammensetningen av spillertyper i laget sitt. Og jeg synes de spillerne han har til rådighet i rollene rett bak midtspissen er blant ligaens mest spennende spillere, men at man kanskje mangler den link-up spilleren som kunne fått de til å slå ut i full blomst. Man trenger ikke en midtspiss som scorer målene om man har spillertyper som ESR, Saka og Martinelli som alle er målfarlige. Pepe har det også definitivt i seg, selv om han har slitt litt med å få det ut til nå over tid.
Akkurat som man har sett i Liverpool der Firmino har vært den link-up spilleren. Han gjør de rundt seg ekstremt mye bedre ved å bevege seg riktig, evne å ta i mot og distribuere ball og være god i presspillet. Dette er en rolle jeg føler Arteta ønsker, men ikke har spillertypene til i dag. Så får dere som følger Arsenal tettere enn meg arrestere meg på det hvis det er feil, men det er mitt inntrykk ut fra kampene som stort sett får med meg.

Men jeg synes man ser klare tegn på at Arsenal blir bedre og bedre i mine øyne. Det defensive har jo egentlig vært bra helt siden januar i fjor og angrepsspillet har i perioder vært veldig bra. Og Arteta virker for meg å ha en god ide og plan om hvordan man ønsker å spille og hva slags spillertyper man trenger. Så er det jo en fotballstil som krever litt tid å implementere og få til å slå ut i full blomst. Spesielt fordi det Arsenal laget han overtok var satt opp for å spille annerledes. Og akkurat det som ble nevnt over her med bruken av enkeltspillere, så virker Arteta opptatt av å bygge en spillergruppe der man skal ha tillit til hverandre og ha lov til å feile. Som han jo sa på pressekonferansen mtp valget av Nuno Tavares etter tabbene mot Liverpool, så oppfordrer han hele tiden spillerne til å tørre å gjøre feil, og at man da ville sendt ut veldig dårlige signaler om man etter to gode kamper skal bli benket fordi man gjør feil. Og Nuno Tavares svarte vel også med en veldig god kamp.

Og selv om ikke alt nødvendigvis løses med en spiller inn, så kan det definitivt være nøkkelen, da jeg mener det er små marginer og tweaks som skiller Arsenal fra å skape veldig mye mer. Og jeg tror de er tjent med å la Arteta finne den nøkkelen.
Det store problemet i den offensive biten av Arsenal, er at man ikke klarer å involvere de offensive spillerne i de farligste sonene. Ta kampen mot Everton som eksempel. Om jeg ikke husker feil så hadde vi ballen 63 % i første omgang, men Lacazette fikk kun 7 pasninger. Det er ikke lett å være spiss da.

Vi kan offe og okke oss over prestasjonene til Aubameyang. Det er helt greit. Han sliter virkelig med formen om dagen. Men det er jommen ikke lett å gjøre så mye med den formen heller når han «aldri» får ballen. Han har i snitt 28,9 touch per 90 min. Til sammenlikning har Raphinha 65,2, Gabriel Jesus 57,4, Salah 53 og Son 51,6. Dette var ganske ramdom valgt.

Man kan jo lure på hvorfor det er slik. Vi har ballen mye i mange kamper. Det må jo være utfordringer med å sette spillere som Martin opp i riktig soner, som er en del av problemet. Kvaliteten på bevegelsene til Auba er der. Han jobber hardere enn noen gang for oss. Men det er noe som ikke stemmer.
Tror ikke antall toucher i den rollen er så viktig altså, men heller at man benytter ballen godt og skaper rom for de andre som jeg synes du er inne på i starten her. De farligste spillerne til Arsenal mener jeg er de som spiller innoverkanter og som er de du sammenligner med over her. Både Saka, Martinelli, ESR, Pepe og Auba er spillere som kan score masse mål fra den posisjonen og som kan profittere på en midtspiss som løser oppgaven sin bedre. Det er den gjengen der som må få ballen i farlige posisjoner enda oftere. Sammenligner du med Roberto Firmino, så har han 32 touch pr.kamp som nok er mer relevant sammenligning til den rollen jeg snakker om. Men han løser den rollen nærmest til perfeksjon og bidrar til at Salah og Mane får utfolde seg og kommer i gode posisjoner. Der er ikke Auba god nok for den rollen, og selv om mange liker Lacazette og han har noen andre egenskaper som den troppen trenger, så er heller ikke det mannen for den rollen.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Klaumb skrev: ons des 08, 2021 3:07 pm
Myshkin skrev: ons des 08, 2021 11:59 am
Klaumb skrev: ons des 08, 2021 9:39 am

Hehe.. Arsenal har alltid fascinert meg, selv om jeg endte opp med å bli supporter av et annet lag. Først og fremst pga Dennis Bergkamp som var min store favorittspiller før han havnet der, og som var en spiller jeg også endte opp med å følge litt videre og unne suksess i Arsenal. Også er det vanskelig i min generasjon, og som generelt veldig glad i fotball også utover det å holde med et lag I PL å ikke ha likt å se på Arsenal i de beste årene under Wenger, selv om de var irriterende gode til tider. Så selv om jeg håper Arsenal holder seg bak Liverpool på tabellen hadde jeg absolutt likt å se de inne som en av lagene i toppen igjen. Å snakke om "topp-4" uten Arsenal føles fremdeles rart.

Men for å svare på det du skriver. Nei, det endres ikke av en spiller inn. Men jeg føler Arteta sliter veldig med å finne den riktige sammensetningen av spillertyper i laget sitt. Og jeg synes de spillerne han har til rådighet i rollene rett bak midtspissen er blant ligaens mest spennende spillere, men at man kanskje mangler den link-up spilleren som kunne fått de til å slå ut i full blomst. Man trenger ikke en midtspiss som scorer målene om man har spillertyper som ESR, Saka og Martinelli som alle er målfarlige. Pepe har det også definitivt i seg, selv om han har slitt litt med å få det ut til nå over tid.
Akkurat som man har sett i Liverpool der Firmino har vært den link-up spilleren. Han gjør de rundt seg ekstremt mye bedre ved å bevege seg riktig, evne å ta i mot og distribuere ball og være god i presspillet. Dette er en rolle jeg føler Arteta ønsker, men ikke har spillertypene til i dag. Så får dere som følger Arsenal tettere enn meg arrestere meg på det hvis det er feil, men det er mitt inntrykk ut fra kampene som stort sett får med meg.

Men jeg synes man ser klare tegn på at Arsenal blir bedre og bedre i mine øyne. Det defensive har jo egentlig vært bra helt siden januar i fjor og angrepsspillet har i perioder vært veldig bra. Og Arteta virker for meg å ha en god ide og plan om hvordan man ønsker å spille og hva slags spillertyper man trenger. Så er det jo en fotballstil som krever litt tid å implementere og få til å slå ut i full blomst. Spesielt fordi det Arsenal laget han overtok var satt opp for å spille annerledes. Og akkurat det som ble nevnt over her med bruken av enkeltspillere, så virker Arteta opptatt av å bygge en spillergruppe der man skal ha tillit til hverandre og ha lov til å feile. Som han jo sa på pressekonferansen mtp valget av Nuno Tavares etter tabbene mot Liverpool, så oppfordrer han hele tiden spillerne til å tørre å gjøre feil, og at man da ville sendt ut veldig dårlige signaler om man etter to gode kamper skal bli benket fordi man gjør feil. Og Nuno Tavares svarte vel også med en veldig god kamp.

Og selv om ikke alt nødvendigvis løses med en spiller inn, så kan det definitivt være nøkkelen, da jeg mener det er små marginer og tweaks som skiller Arsenal fra å skape veldig mye mer. Og jeg tror de er tjent med å la Arteta finne den nøkkelen.
Det store problemet i den offensive biten av Arsenal, er at man ikke klarer å involvere de offensive spillerne i de farligste sonene. Ta kampen mot Everton som eksempel. Om jeg ikke husker feil så hadde vi ballen 63 % i første omgang, men Lacazette fikk kun 7 pasninger. Det er ikke lett å være spiss da.

Vi kan offe og okke oss over prestasjonene til Aubameyang. Det er helt greit. Han sliter virkelig med formen om dagen. Men det er jommen ikke lett å gjøre så mye med den formen heller når han «aldri» får ballen. Han har i snitt 28,9 touch per 90 min. Til sammenlikning har Raphinha 65,2, Gabriel Jesus 57,4, Salah 53 og Son 51,6. Dette var ganske ramdom valgt.

Man kan jo lure på hvorfor det er slik. Vi har ballen mye i mange kamper. Det må jo være utfordringer med å sette spillere som Martin opp i riktig soner, som er en del av problemet. Kvaliteten på bevegelsene til Auba er der. Han jobber hardere enn noen gang for oss. Men det er noe som ikke stemmer.
Tror ikke antall toucher i den rollen er så viktig altså, men heller at man benytter ballen godt og skaper rom for de andre som jeg synes du er inne på i starten her. De farligste spillerne til Arsenal mener jeg er de som spiller innoverkanter og som er de du sammenligner med over her. Både Saka, Martinelli, ESR, Pepe og Auba er spillere som kan score masse mål fra den posisjonen og som kan profittere på en midtspiss som løser oppgaven sin bedre. Det er den gjengen der som må få ballen i farlige posisjoner enda oftere. Sammenligner du med Roberto Firmino, så har han 32 touch pr.kamp som nok er mer relevant sammenligning til den rollen jeg snakker om. Men han løser den rollen nærmest til perfeksjon og bidrar til at Salah og Mane får utfolde seg og kommer i gode posisjoner. Der er ikke Auba god nok for den rollen, og selv om mange liker Lacazette og han har noen andre egenskaper som den troppen trenger, så er heller ikke det mannen for den rollen.
Tja … Aubameyang er en spillertype som lever av bevegelse inn i farlige soner. Det er det som kjennetegner hele spillertypen. Han er egentlig ekstrem på dette, eller var i hvert fall. Om det er fra en startposisjon som kantspiller eller som midtspiss er egentlig ikke så viktig. Han er avhengig av å få ballen inn i disse områdene, og der kommer ikke ballen.

Sist vi var skikkelig gode var da Cazorla spilte sentralt på midtbanen og Özil spilte 10-er. Grunnen til at vi var så gode var nettopp fordi den mest spilte pasningskobinasjonen var Cazorla til Özil, og resultatet var at man stadig fikk Øzil i farlige posisjoner, og Sanchez utnyttet det til det fulle. Han fikk ekstrem service.

Det vi ser nå er at Martin trekker dypt i banen forå gjøre jobben Cazorla gjorde, ingen står igjen i mellomrommet, og Saka må drible to-tre spillere på kanten for at man i det hele tatt skal løfte laget.

Dette illustreres med at Aubameyang ikke får ballen annet enn ved å trekke dypt - og han er over hodet ikke den type spiller.

Dette er også en av grunnene til at jeg gjerne skulle sett Martin som en av de to dype på midtbanen. Vi trenger noen som kan sette opp de offensive spillerne i gode posisjoner. Per i dag er det noe som skjer altfor sjelden - uavhenging av om man syns 28 touch av en spiss i et ballbesittende lag er bra eller ikke.

PS! Firmino har for øvrig 63,2 touch per 90 minutter. Dette i PL. Har kun regnet i PL på alle spillerne.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

🇵🇹 Arsenal have been given the green light to make a move for Lille midfielder Renato Sanches who is valued at €30m. [@TEAMtalk via @telefoot_TF1].

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Georginio Wijnaldum is thought to be an option for Arsenal, with PSG willing to listen to offers for him to go out on loan next month & the player open to a move back to the Premier League. [@SkyKaveh] #afc

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Lumanza skrev: ons des 08, 2021 12:46 pm Arsenal skal i møte med Juve om Kusulevski. Spurs også interessert.
Selv som halvt svensk, og fan av Kulusevski, så ser jeg at dette er en spillertype vi har nok av.

Han er primært høyrekant, som kan spille sentralt.

Når vi har Saka, ESR, Pepe, Martinelli og Ødegaard ser jeg ikke at dette er stedet vi bør legge penger.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ta gjerne Kulu.

Kan ikke forstå hva dere ønsker med han, men.

HenryLegend

Legg inn av HenryLegend »

Jo fortere vi får ut Arteta, jo fortere kan vi få tilbake klubben. Vi kommer ingen vei med en inkompetent trener med null kvalifikasjoner.
Utrolig nok er det fortsatt mange supportere som er Arteta in og har tro på "prosjektet".
Dette er folk som har null ambisjoner, som aksepterer det samme hvert eneste år. Samle på 8. plasser, glem det.
Arsenal er en klubb som skal være i tittelrace, sesong etter sesong. Vi er ikke i nærheten, og har ikke vært det på over 10 år.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Begynner oppriktig å lure på om jeg lever i et parallelt univers når jeg leser at flere ønsker å gi Arteta mer tid. Både her inne og på andre sosiale medier. Flere av kompisene mine er veldig klare på at han har noe på gang, spesielt om man fjerner noen kamper fra regnestykket. Chelsea, United og Liverpool teller jo ikke. "Arteta må få sitt eget lag". Arteta bruker 200 millioner pund på sitt eget lag. "Laget er for ungt". Begynner å bli noen år siden jeg gikk på ungdomsskolen, men er man inne på temaene hjernevasking og PR bør de siste to årene i den nordlige delen av London være pensum. Spinnville scener.

https://www.crabstats.xyz/arsenal-kpis/

Les denne artikkelen og fortell meg at ting ser lovende ut. Lykke til.

startelver

Legg inn av startelver »

Dra på julebord med Spursgutta så kan dere slippe å spille de neste kampene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: tor des 09, 2021 1:01 pm
Flere av kompisene mine er veldig klare på at han har noe på gang, spesielt om man fjerner noen kamper fra regnestykket. Chelsea, United og Liverpool teller jo ikke.
Problemet er vel at de teller for lag som West-Ham.

Arteta har ingenting på gang, og som jeg allerede har meldt en stund så spiller ikke Arsenal i Europa neste sesong heller.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Enzino skrev: tor des 09, 2021 1:33 pm
LeCoq skrev: tor des 09, 2021 1:01 pm
Flere av kompisene mine er veldig klare på at han har noe på gang, spesielt om man fjerner noen kamper fra regnestykket. Chelsea, United og Liverpool teller jo ikke.
Problemet er vel at de teller for lag som West-Ham.

Arteta har ingenting på gang, og som jeg allerede har meldt en stund så spiller ikke Arsenal i Europa neste sesong heller.
Fire tap og 2-14 i målforskjell. "Endelig er vi gode mot topplagene".

Arsenal havner i beste fall på 7. plass denne sesongen. Sannsynligvis enda lavere.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: tor des 09, 2021 1:40 pm
Arsenal havner i beste fall på 7. plass denne sesongen. Sannsynligvis enda lavere.
Med veldig mye flaks og stang inn er det selvsagt ikke umulig. Men sannsynligheten for at Arsenal havner helt utenfor Europa er mye større, sånn realistisk sett.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Orker ikke flere 8.plasser, så hvis det er noen som har fasiten for sesongen allerede på en slik plassering, kom med den. Så vi slipper å gå i gjennom flammer og helvete enda et halvår, men kan logge ut allerede nå.

Ulfarne, kan du tidsreise deg fram til mai?

På den seriøse siden. En ny 8.plass, eller gud forby enda verre, kan ryste innvollene i denne klubben. Hvorfor gidder fansen å bruke tid på Arsenal, når vi ender opp som middelhavsfarere tre år på rad?

Jeg må nesten minne om at 8.plassen i fjor klarte vi kun fordi vi tok oss sammen og vant de 5 siste kampene våre. Ellers lå vi pent og pyntelig an til en 10. eller 11.plass.

Klubben må rett og slett gi Arteta et ultimatum snart. Som om det skulle hjelpe noe som helst.
Bedre er at man bare våkner, og sender han på første trikk hjem til Spania.

DennisB

Legg inn av DennisB »

I midtuka neste uke skal vi møte West Ham på hjemmebane. For meg blir det en kamp Arteta må få noe ut av. Rett og slett.
Men jeg er ganske sikker på at styret ikke gidder å gjøre noe da heller, om vi taper den også. Vi tilhører jo tross alt ikke de beste, så det blir vel da å regne som et forventet tap.

Southampton på lørdag må slås. West Ham til uka også. Det er MITT ultimatum.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: tor des 09, 2021 4:04 pm Ulfarne, kan du tidsreise deg fram til mai?
Skal se hva jeg får til♥

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: tor des 09, 2021 4:39 pm
DennisB skrev: tor des 09, 2021 4:04 pm Ulfarne, kan du tidsreise deg fram til mai?
Skal se hva jeg får til♥
Skulle ønske jeg hadde den egenskapen der asså 😂

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tor des 09, 2021 4:16 pm I midtuka neste uke skal vi møte West Ham på hjemmebane. For meg blir det en kamp Arteta må få noe ut av. Rett og slett.
Men jeg er ganske sikker på at styret ikke gidder å gjøre noe da heller, om vi taper den også. Vi tilhører jo tross alt ikke de beste, så det blir vel da å regne som et forventet tap.

Southampton på lørdag må slås. West Ham til uka også. Det er MITT ultimatum.
Soton kan være innenfor rekkevidde. Klarer ikke med beste vilje å se at vi skal slå et West-Ham som slår Liverpool og Chelsea. Ikke engang på hjemmebane. Vi kommer til å tape 80-90% av duellene i den kampen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

🚨🚨| Sergiño Dest and Frenkie De Jong will also be placed in the transfer market by FC Barcelona.
@gerardromero [🥇]

Noen som vet hvorfor Barca vil selge De Jong?

🇧🇷 Arsenal are ‘plotting’ a move for Everton forward Richarlison in an attempt to replace Alexandre Lacazette who is set to leave in the summer. [@Fichajes_futbol via @TEAMtalk].

Er dere positive til brasilianeren?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lumanza skrev: tor des 09, 2021 5:38 pm 🚨🚨| Sergiño Dest and Frenkie De Jong will also be placed in the transfer market by FC Barcelona.
@gerardromero [🥇]

Noen som vet hvorfor Barca vil selge De Jong?

🇧🇷 Arsenal are ‘plotting’ a move for Everton forward Richarlison in an attempt to replace Alexandre Lacazette who is set to leave in the summer. [@Fichajes_futbol via @TEAMtalk].

Er dere positive til brasilianeren?
De sliter massivt økonomisk. Så tipper det har noe med det å gjøre. Såvidt jeg har forstått har han vært en av de beste spillerne der siste 1 1/2 sesong. Tipper han blir veldig dyr.

Vi må ha inn en spiss. Og han er kanskje et av de mer realistiske alterntivene. Han har vel god fysikk og brukbar fart. PL proven, som det heter. Er han målfarlig nok? Og er han god nok i link-up spillet? Usikker.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

#afc Hasenhuttl confirmed Caballero due to make Southampton debut against Arsenal on Saturday. 40-year-old goalkeeper signed on emergency deal earlier this week as Forster and McCarthy injured.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Enzino skrev: tor des 09, 2021 5:44 pm
Lumanza skrev: tor des 09, 2021 5:38 pm 🚨🚨| Sergiño Dest and Frenkie De Jong will also be placed in the transfer market by FC Barcelona.
@gerardromero [🥇]

Noen som vet hvorfor Barca vil selge De Jong?

🇧🇷 Arsenal are ‘plotting’ a move for Everton forward Richarlison in an attempt to replace Alexandre Lacazette who is set to leave in the summer. [@Fichajes_futbol via @TEAMtalk].

Er dere positive til brasilianeren?
De sliter massivt økonomisk. Så tipper det har noe med det å gjøre. Såvidt jeg har forstått har han vært en av de beste spillerne der siste 1 1/2 sesong. Tipper han blir veldig dyr.

Vi må ha inn en spiss. Og han er kanskje et av de mer realistiske alterntivene. Han har vel god fysikk og brukbar fart. PL proven, som det heter. Er han målfarlig nok? Og er han god nok i link-up spillet? Usikker.
Enig i at vi må ha spiss. For all del ikke uenig i det. Likevel syns jeg det er viktigere med en kreativ midtbanespiller slik at vi snart kan utnytte ballbesittelsen og sette opp offensive spillere i gode posisjoner. Klarer vi å sette opp Martin i mellomrommet og Auba i avslutningsposisjon, så kanskje vi har en spiss som scorer av og til igjen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Myshkin skrev: tor des 09, 2021 7:41 pm
Enzino skrev: tor des 09, 2021 5:44 pm
Lumanza skrev: tor des 09, 2021 5:38 pm 🚨🚨| Sergiño Dest and Frenkie De Jong will also be placed in the transfer market by FC Barcelona.
@gerardromero [🥇]

Noen som vet hvorfor Barca vil selge De Jong?

🇧🇷 Arsenal are ‘plotting’ a move for Everton forward Richarlison in an attempt to replace Alexandre Lacazette who is set to leave in the summer. [@Fichajes_futbol via @TEAMtalk].

Er dere positive til brasilianeren?
De sliter massivt økonomisk. Så tipper det har noe med det å gjøre. Såvidt jeg har forstått har han vært en av de beste spillerne der siste 1 1/2 sesong. Tipper han blir veldig dyr.

Vi må ha inn en spiss. Og han er kanskje et av de mer realistiske alterntivene. Han har vel god fysikk og brukbar fart. PL proven, som det heter. Er han målfarlig nok? Og er han god nok i link-up spillet? Usikker.
Enig i at vi må ha spiss. For all del ikke uenig i det. Likevel syns jeg det er viktigere med en kreativ midtbanespiller slik at vi snart kan utnytte ballbesittelsen og sette opp offensive spillere i gode posisjoner. Klarer vi å sette opp Martin i mellomrommet og Auba i avslutningsposisjon, så kanskje vi har en spiss som scorer av og til igjen.
Xhaka-Ødegaard relasjonen er det jo snakket varmt om. Xhaka er jo flink på dette. Kampen mot Everton kom nok for tidlig, og vi var i tillegg altfor defensive. På hjemmebane bør det sitte bedre. Men så er spørsmålet om Arteta har mistet garderoben snart, og da rakner alt

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Enzino skrev: tor des 09, 2021 5:44 pm
Lumanza skrev: tor des 09, 2021 5:38 pm 🚨🚨| Sergiño Dest and Frenkie De Jong will also be placed in the transfer market by FC Barcelona.
@gerardromero [🥇]

Noen som vet hvorfor Barca vil selge De Jong?

🇧🇷 Arsenal are ‘plotting’ a move for Everton forward Richarlison in an attempt to replace Alexandre Lacazette who is set to leave in the summer. [@Fichajes_futbol via @TEAMtalk].

Er dere positive til brasilianeren?
De sliter massivt økonomisk. Så tipper det har noe med det å gjøre. Såvidt jeg har forstått har han vært en av de beste spillerne der siste 1 1/2 sesong. Tipper han blir veldig dyr.

Vi må ha inn en spiss. Og han er kanskje et av de mer realistiske alterntivene. Han har vel god fysikk og brukbar fart. PL proven, som det heter. Er han målfarlig nok? Og er han god nok i link-up spillet? Usikker.
De Jong elsker visstnok Arsenal.

Richarlison er hvertfall en god avslutter. Det han viste mot oss da han scoret tre mål , viser hvertfall at han vet hvor målet står. Spørs om noen av våre spisser hadde scoret på de. Hvis vi raider Everton for både DCL og Richarlison hadde det vært morro. Begge atskillig bedre i lufta enn det vi har nå. Men en av dem holder nok i massevis.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Tror Richarlison hadde vært en bedre fit for dere enn DCL, men det virker samtidig mye mer sannsynlig at dere ender opp med DCL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»