Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir jan 31, 2023 5:56 pm
Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:49 pm Er det noen som sitter på innleggene sine fra VGD-perioden og har noe snacks? Grunnen til at jeg spør er at jeg har et innlegg fra juni 2019 når ryktene om at Arsenal kom til å kjøpe Ben White kom som jeg har litt lyst til å dele, men jeg vet at jeg fremstår så selvforherligende når jeg drar frem slike ting.

Så da hadde det vært bedre for meg hvis andre OGSÅ delte sine eldre innlegg. :laughing:
Kom med dem, bare kult å lese slikt ;)
+1

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:49 pm Er det noen som sitter på innleggene sine fra VGD-perioden og har noe snacks? Grunnen til at jeg spør er at jeg har et innlegg fra juni 2019 når ryktene om at Arsenal kom til å kjøpe Ben White kom som jeg har litt lyst til å dele, men jeg vet at jeg fremstår så selvforherligende når jeg drar frem slike ting.

Så da hadde det vært bedre for meg hvis andre OGSÅ delte sine eldre innlegg. :laughing:
Innlegg rundt White og Ramsdale fra den tiden er ulovlig å dra frem. Trekk heller frem innlegg om Saliba på den tiden😇

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:43 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:52 am Virker som en god match med Chelsea-fansen
Hvilket N-ord er det snakk om her?

Noen som vet?
Blir overrasket om det er noe annet enn naggers.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: man jan 30, 2023 7:24 pm Blir seriøs meltdown hos «fansen» når Lokonga skal spille de neste 10 kampene og Tottenham puster oss i nakken om noen uker.
Jeg tror du mener når Lokonga skal spille de neste 10 kampene for CP, og de puster Tottenham i nakken om noen uker?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jokkemedkniven skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm
Blir overrasket om det er noe annet enn naggers.
People who annoy you, huh?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 6:13 pm Innlegg rundt White og Ramsdale fra den tiden er ulovlig å dra frem. Trekk heller frem innlegg om Saliba på den tiden😇
Det omhandler ikke spesifikt White, mer klubben som helhet. Saliba blir inkludert.

Innlegget fra juni 2021:


" Gledelig overrasket over at Arsenal virker å hente Ben White. Jeg har faktisk tenkt på at hvis jeg plutselig skulle ta over Arsenal og prøve å gjøre dem om til en topp 4-klubb på sikt så ville Ben White, Sven Botman og en sentral midtbanespiller som kan spille i en duo vært mine tre første prioriteringer. Dere er jo så smått linket til Aouar og Camavinga, og de kunne begge vært gode alternativ, selv om jeg ikke er overbevist om at Aouar hadde vært så god i en duo kontra en trio. Således er kanskje Caqueret eller Guimaraes fra samme klubb mer aktuelle.

Dere har et mannskap proppet med talent. Og det å satse på en gjeng hvor mange er rundt samme alder i et par sesonger, og heller akseptere 6.-8. plass om det så skjer kunne vært en god plan på sikt.

På de fire fremste plassene så har dere ESR(00), Saka(01), Martinelli(01), Willock(99) og potensielt Nelson(99) og Nketiah(99) for fremtiden/nåtiden, med Lacazette/Auba og Pépé(95) som absolutt kan være førstevalg sammen med ESR og Saka disse to årene mens dere venter på at de øvrige utfordrer for plassene når de får rikelig med spilletid.

I midtforsvaret så vil dere da ha White(97) og Holding(95)/Saliba(01) på høyresiden og Botman(00) og Gabriel(97) på venstresiden.

Et interessant eksperiment kan være å prøve med tre bak og enten 3-3-3-1 eller 3-4-2-1. I 3-3-3-1 så blir det altså eksempelvis Tierney(97), Partey(93) og Bellerin(95) foran Gabriel/Saliba, Botman og White/Holding, med en firer temmelig lik den dere har nå på topp. Mens i 3-4-2-1 så har jeg tro på at en kar som Willock kunne lært seg å være høyre vingback hvis han hadde Tierney på motsatt side som har litt større defensivt ansvar - ikke ulikt Atlético.

På den sentrale midtbanen så er det et problem hvis det ikke blir formasjonsendring eller det kommer inn noen som kan være et klart førstevalg. Men en gjeng bestående av Partey, Elneny, Xhaka, ESR, Willock og et nytt talent i sjiktet K Phillips(95)/Bissouma(96)/Camavinga(02)/Tchouaméni(00)/B Kamara(99) som alle kan operere der burde jo gi gode muligheter for resultater.

Saúl Ñiguez er jo også tilgjengelig når jeg tenker på det. Jeg beveger meg lenger og lenger bort fra der jeg begynte med dette innlegget, og lenger og lenger bort fra virkeligheten, men hvis jeg skal gå fullstendig FM/muppet så bør jeg vel nevne at hvis det skulle blitt en formasjonsendring til tre bak så ville en vingback vært mer viktig å få inn enn en sentral/defensiv midtbanespiller. Vil også nevne at jeg som trener nok hadde sett på muligheten til å selge Leno og kjøpt Predrag Rajkovic som er en keeper jeg har sansen for. Det sagt så har Leno vært bedre enn det jeg forventet når Arsenal kjøpte ham. "




Dette var på et tidspunkt når det virket som om Real Madrid ønsket Ødegaard med videre i sine planer, så han vurderte jeg ikke. Det skal sies at jeg ikke tenkte at Camavinga og Tchouaméni egentlig var oppnåelige for Arsenal , men jeg nevnte Camavinga siden dere var blitt linket til ham.

Et par ting jeg vil nevne:
I ettertid så er jeg fornøyd med å lansere Guimarães og Boubacar Kamara som var en god del mindre kjente spillere blant fans som alternativer til midtbanen til Arsenal.
Sven Botman er ikke en fullt like stor positiv overraskelse for meg, for jeg har vært Norges største fan av den spilleren i en årrekke, og var bombesikker på at han kom til å være en suksess uansett hvor han gikk. Botman > Gabriel.
Arteta valgte faktisk den sommeren å kjøpe en ny keeper til tross for at Leno hadde spilt bra (jeg var i utgangspunktet ikke veldig fan av kjøpet av Leno, siden jeg syntes han var overvurdert mens han var i Tyskland). Jeg vil si at jeg synes at Ramsdale har vært en fin - om liten - oppgradering samtidig som at han passer inn i aldersmodellen.
Jeg hadde temmelig stor tro på Willock etter hans utlån i Newcastle. På tidspunktet innlegget ble skrevet så hadde Willock hatt 7 mål på sine 7 siste kamper (388 minutter).
Balogun var en spiller jeg ikke oppdaget for fullt før sesongen 21/22, så han ble ikke nevnt.
Dere endte jo til slutt opp med å kjøpe en vingback som jeg egentlig vil kategorisere som Arsenals beste/viktigste kjøp denne sesongen. Zinchenko har gitt Arsenal mye, i særdeleshet når det kommer til kontroll på midtbanen og det å ha en fleksibel formasjon.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Onv95 skrev: man jan 30, 2023 7:24 pm Blir seriøs meltdown hos «fansen» når Lokonga skal spille de neste 10 kampene og Tottenham puster oss i nakken om noen uker.
Det slipper dere. Han går til Palace på lån, samtidig går Cedric til Fulham også på lån.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 8:42 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 6:13 pm Innlegg rundt White og Ramsdale fra den tiden er ulovlig å dra frem. Trekk heller frem innlegg om Saliba på den tiden😇
Det omhandler ikke spesifikt White, mer klubben som helhet. Saliba blir inkludert.

Innlegget fra juni 2021:


" Gledelig overrasket over at Arsenal virker å hente Ben White. Jeg har faktisk tenkt på at hvis jeg plutselig skulle ta over Arsenal og prøve å gjøre dem om til en topp 4-klubb på sikt så ville Ben White, Sven Botman og en sentral midtbanespiller som kan spille i en duo vært mine tre første prioriteringer. Dere er jo så smått linket til Aouar og Camavinga, og de kunne begge vært gode alternativ, selv om jeg ikke er overbevist om at Aouar hadde vært så god i en duo kontra en trio. Således er kanskje Caqueret eller Guimaraes fra samme klubb mer aktuelle.

Dere har et mannskap proppet med talent. Og det å satse på en gjeng hvor mange er rundt samme alder i et par sesonger, og heller akseptere 6.-8. plass om det så skjer kunne vært en god plan på sikt.

På de fire fremste plassene så har dere ESR(00), Saka(01), Martinelli(01), Willock(99) og potensielt Nelson(99) og Nketiah(99) for fremtiden/nåtiden, med Lacazette/Auba og Pépé(95) som absolutt kan være førstevalg sammen med ESR og Saka disse to årene mens dere venter på at de øvrige utfordrer for plassene når de får rikelig med spilletid.

I midtforsvaret så vil dere da ha White(97) og Holding(95)/Saliba(01) på høyresiden og Botman(00) og Gabriel(97) på venstresiden.

Et interessant eksperiment kan være å prøve med tre bak og enten 3-3-3-1 eller 3-4-2-1. I 3-3-3-1 så blir det altså eksempelvis Tierney(97), Partey(93) og Bellerin(95) foran Gabriel/Saliba, Botman og White/Holding, med en firer temmelig lik den dere har nå på topp. Mens i 3-4-2-1 så har jeg tro på at en kar som Willock kunne lært seg å være høyre vingback hvis han hadde Tierney på motsatt side som har litt større defensivt ansvar - ikke ulikt Atlético.

På den sentrale midtbanen så er det et problem hvis det ikke blir formasjonsendring eller det kommer inn noen som kan være et klart førstevalg. Men en gjeng bestående av Partey, Elneny, Xhaka, ESR, Willock og et nytt talent i sjiktet K Phillips(95)/Bissouma(96)/Camavinga(02)/Tchouaméni(00)/B Kamara(99) som alle kan operere der burde jo gi gode muligheter for resultater.

Saúl Ñiguez er jo også tilgjengelig når jeg tenker på det. Jeg beveger meg lenger og lenger bort fra der jeg begynte med dette innlegget, og lenger og lenger bort fra virkeligheten, men hvis jeg skal gå fullstendig FM/muppet så bør jeg vel nevne at hvis det skulle blitt en formasjonsendring til tre bak så ville en vingback vært mer viktig å få inn enn en sentral/defensiv midtbanespiller. Vil også nevne at jeg som trener nok hadde sett på muligheten til å selge Leno og kjøpt Predrag Rajkovic som er en keeper jeg har sansen for. Det sagt så har Leno vært bedre enn det jeg forventet når Arsenal kjøpte ham. "




Dette var på et tidspunkt når det virket som om Real Madrid ønsket Ødegaard med videre i sine planer, så han vurderte jeg ikke. Det skal sies at jeg ikke tenkte at Camavinga og Tchouaméni egentlig var oppnåelige for Arsenal , men jeg nevnte Camavinga siden dere var blitt linket til ham.

Et par ting jeg vil nevne:
I ettertid så er jeg fornøyd med å lansere Guimarães og Boubacar Kamara som var en god del mindre kjente spillere blant fans som alternativer til midtbanen til Arsenal.
Sven Botman er ikke en fullt like stor positiv overraskelse for meg, for jeg har vært Norges største fan av den spilleren i en årrekke, og var bombesikker på at han kom til å være en suksess uansett hvor han gikk. Botman > Gabriel.
Arteta valgte faktisk den sommeren å kjøpe en ny keeper til tross for at Leno hadde spilt bra (jeg var i utgangspunktet ikke veldig fan av kjøpet av Leno, siden jeg syntes han var overvurdert mens han var i Tyskland). Jeg vil si at jeg synes at Ramsdale har vært en fin - om liten - oppgradering samtidig som at han passer inn i aldersmodellen.
Jeg hadde temmelig stor tro på Willock etter hans utlån i Newcastle. På tidspunktet innlegget ble skrevet så hadde Willock hatt 7 mål på sine 7 siste kamper (388 minutter).
Balogun var en spiller jeg ikke oppdaget for fullt før sesongen 21/22, så han ble ikke nevnt.
Dere endte jo til slutt opp med å kjøpe en vingback som jeg egentlig vil kategorisere som Arsenals beste/viktigste kjøp denne sesongen. Zinchenko har gitt Arsenal mye, i særdeleshet når det kommer til kontroll på midtbanen og det å ha en fleksibel formasjon.
Vedlig mye bra her, og på enkelte punkter skulle man tro du kunne se inn i fremtiden.

Dog overrasket over at du ratet Willoch så høyt opp mot Arsenals spillesystem. Han var (og er) en produktiv spiller, men jeg var alltid usikker på om han hadde pasningsferdigheter til å spille i et system med såpass mye fokus på possession og kortpasningsspill. Jeg har aldri tenkt etter at vi solgte ham at det var en tabbe, selv om han har levert masse målpoeng for Newcastle. Han passer imo bedre i lag som spiller mer direkte, hvor han får brukt ferdighetsregisteret sitt bedre.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Rociky, Fabregas , Chéch og Henry?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 9:33 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Rociky, Fabregas , Chéch og Henry?
En av de er Jorginho. En annen er Henry. Naturlig er å gå for Vieira og Bergkamp kanskje

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Hvor lenge har denne kåringen eksistert? Etter Bergkamps tid? Om ikke burde han være en av dem.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 9:55 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Hvor lenge har denne kåringen eksistert? Etter Bergkamps tid? Om ikke burde han være en av dem.
Den har eksistert siden 1956.

Moist

Legg inn av Moist »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 6:26 pm
Jokkemedkniven skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm
Blir overrasket om det er noe annet enn naggers.
People who annoy you, huh?
Bilde

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Når var det sist vi hadde en italiener i klubben? Han siste jeg husker var han keeperen vi lånte for en sesong, Viviano het han vel.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jokkemedkniven skrev: tir jan 31, 2023 10:01 pm Når var det sist vi hadde en italiener i klubben? Han siste jeg husker var han keeperen vi lånte for en sesong, Viviano het han vel.
Vito Mannone var vel noen sesonger reservekeeper? Og så husker jeg stortalentet Lupoli, som alle trodde skulle bli fantastisk god men som aldri klarte å slå gjennom. For veik tror jeg.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 10:05 pm
Jokkemedkniven skrev: tir jan 31, 2023 10:01 pm Når var det sist vi hadde en italiener i klubben? Han siste jeg husker var han keeperen vi lånte for en sesong, Viviano het han vel.
Vito Mannone var vel noen sesonger reservekeeper? Og så husker jeg stortalentet Lupoli, som alle trodde skulle bli fantastisk god men som aldri klarte å slå gjennom. For veik tror jeg.
Vito Mannone ja, der har vi en blast fra the past. Han fikk 15 kamper for oss fra 2006-2013 før han gikk videre til Sunderland. Jeg ser at han spiller for Lorient nå, men har 0 kamper så langt for de.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 10:05 pm
Jokkemedkniven skrev: tir jan 31, 2023 10:01 pm Når var det sist vi hadde en italiener i klubben? Han siste jeg husker var han keeperen vi lånte for en sesong, Viviano het han vel.
Vito Mannone var vel noen sesonger reservekeeper? Og så husker jeg stortalentet Lupoli, som alle trodde skulle bli fantastisk god men som aldri klarte å slå gjennom. For veik tror jeg.
Don Vito hadde en helt syk kamp hvor han stengte buret i en kamp vi ble rundspilt. Husker ikke hvem vi spilte mot, bare flere sjuuuke redninger.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Legger inn det riktige svaret her, før jeg tar kvelden:
► Show Spoiler

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Hvordan ser vi for oss at Jorginho skal få brukt sine styrker i dette laget?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 11:18 pm Hvordan ser vi for oss at Jorginho skal få brukt sine styrker i dette laget?
Jeg tenker at han vil klikke på plass i pasningsmønsterne nærmest umiddelbart. I tillegg blir det enda viktigere enn med Partey (i et scenario der han spiller ren 6er), at man forsvarer seg kollektivt, så ikke J må forsvare seg i 1 mot 1 dueller. Sist men ikke minst, må han lære seg/skjønne veldig fort hvilke rom han etter systemet skal dekke, og klare å trekke dit før ballen kommer. Han han veldig lite fart, så avhengig av å lese spillet og bevege seg riktig defensivt veldig tidlig. Men den typen spilleforståelse vil jeg tro han har pluss at Arteta er så detaljert i coachingen, at han vil få vite det med teskje.

I Chelsea hadde han vel ofte Kante (før skaden) som indreløper og dermed ballvinner. Men hverken MØ eller GX er ballvinnere på et sånt nivå. Så det kollektive presspillet blir viktigere enn noen gang.

Jeg tror det kan fungere uten Partey mot lag fra lavere halvdel av PL (Kanskje med unntak av mot intense Leeds, og Villa borte på kvalitet/form), særlig på hjemmebane. Og hvis vi har litt flaks og får svakere motstand i EL, da primært i første utslagsrunde. Sånn sett kan det være muligheter for å hvile TP ved behov, så han går fra å måtte starte 23-26 kamper til 15-18 kamper i sesonginnspurten.

Jeg tror fortsatt Saka blir første straffeskytter, men han vil være en ypperlig nummer to hvis Saka ikke spiller eller er blitt byttet ut. Og det styrker oss i evnt straffekonk (f.eks. i EL finalen mot vinneren av ManU/Barca 😂).

Mehell

Legg inn av Mehell »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 10:14 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Legger inn det riktige svaret her, før jeg tar kvelden:
► Show Spoiler
Henry og Bergkamp i hvertfall.

Eyy.. ser jo at spoil blir synlig når man skal svare på innlegget.
Da vet jeg i det minste at mine to forslag var korrekte.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:58 pm
Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 9:55 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm Dagens quiz (ikke lov å Google selvsagt):

Hvilke 4 spillere har både pallplass i Ballon D'or og vært Arsenalspillere i sin karriere?
Hvor lenge har denne kåringen eksistert? Etter Bergkamps tid? Om ikke burde han være en av dem.
Den har eksistert siden 1956.
Det var før min tid!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Helt spinnvill kjøpefest i Chelsea denne sesongen. Og jeg som i mitt naive sinn trodde man hadde laget et system for å hindre akkurat slikt.

Veien er ikke lang til å håpe at Chelsea tryner bigtime nå.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Shaktar Donetsk gir bort 25 millioner dollar i hjelp til ukrainske soldater og deres familier, av overgangssummen for Mudryk til Chelsea. Ca. en tredjedel av overgangssummen (en fjerdedel iregnet bonuser) gis bort altså.

Respekt.

Men det er kanskje også et tegn på at Mudryks overgangssum ble høyere enn de regnet med. Vi får gi Arsenal indirekte kred for noen av pengene som gis som hjelp til Ukraina. Chelsea med pengene, med Arsenal som pådriver :)

https://www.swissinfo.ch/eng/reuters/so ... e/48207614

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yes, da var vinduet over. I form av å styrke sjansene våre for en PL-tittel denne sesongen så syns jeg det er vanskelig å argumentere mot at vi ikke har gjort en god jobb. Vi har lagt til dekning i to posisjoner hvor vi var ekstremt tynne (angrepsspiller og venstre midtstopper), og forsterket backupen til Partey.

Mer langsiktig så var vinduet hakket mer skuffende. Vi "unngikk" å betale massiv overpris for spesielt Mudryk, men han har potensialet til å bli en veldig mye bedre spiller enn Trossard, og som den FM-nerden jeg er så syns jeg det er gøy å bette på oppside på potensial. Man kan jo også argumentere for at det er noe Arsenal selv har lykkes med i at Martinelli, Nketiah, Saka, Saliba, Ødegaard og kanskje Balogun er alle spillere som ser ut til å treffe 75+%-persentilen av hva man trodde de kunne bli.

Vi fikk heller ikke avtaler over linjen for Fresnada og Caicedo som begge kunne ha vært langsiktige ekstremt gode tilskudd til stallen.

Man kan si at hverken Trossard eller Jorginho er så dyre at de bør være en blokk for større yngre kjøp i fremtiden, men det bør også holde med disse nå er min mening. Fremover så ønsker jeg at vi går tilbake til strategien som faktisk fikk oss hit i å signere spillere som er 25 år eller yngre, gjerne mye yngre.

Til sommeren så er ikke nødvendigvis jobben til Edu & co veldig stor når det gjelder overganger inn til klubben. Vi har stort sett forholdsvis unge førstevalg i samtlige posisjoner som enten er prime eller pre-prime. Unntaket er Partey og Xhaka, og man trenger minst en spiller til midten. Utenom det så forventer jeg at man gjør litt av det jeg kaller sunn utskiftning. De mest sannsynlige "ofrene", og jeg tror de selv vil dra, er Kieran Tierney og Rob Holding. Noe ungt blod i de posisjonene som kan være backup og på sikt konkurrere med Zinchenko og Saliba tror jeg vil være sunt. Utover det så bør vi selvfølgelig se etter unge, lovende spillere som man kan få inn billig.

Og så er det ikke til å stikke under en stol at man kjenner på en slags blanding av frustrasjon og svak misunnelse mot Chelsea. Jeg kan ikke se hvordan all denne handlingen ikke betydelig øker sannsynligheten for fremtidig suksess, og på generell basis så mener jeg at de gjør mye lurt. Handler ungt slik vi gjorde (riktignok til stort sett mye dyrere pris), ansatt det jeg mener er en ekstremt god trener, poachet rekrutteringsfolkene til de som man kan argumentere for er best in the business og setter opp kontrollerte pipelines via multiklubb-modell. Jeg håper det går belly-up, og at de har bommet mer enn de treffer på evalueringene sine nå i januar, men jeg tviler heller ikke på at da bare kjøper de en haug med andre nye spillere. Og det er her frustrasjonen kommer inn. Vi er der hvor vi er etter å ha hatt en langsiktig tankegang som har ledet til 8.-plasser og gjort en hard rebuild over flere år. De gjennomfører pretty much en mye større rebuild på under en sesong, og jeg tipper man vil se de tilbake i CL allerede etter neste sesong. Betyr jo fort at City også åpner kranen igjen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 10:10 pm
Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 10:05 pm
Jokkemedkniven skrev: tir jan 31, 2023 10:01 pm Når var det sist vi hadde en italiener i klubben? Han siste jeg husker var han keeperen vi lånte for en sesong, Viviano het han vel.
Vito Mannone var vel noen sesonger reservekeeper? Og så husker jeg stortalentet Lupoli, som alle trodde skulle bli fantastisk god men som aldri klarte å slå gjennom. For veik tror jeg.
Don Vito hadde en helt syk kamp hvor han stengte buret i en kamp vi ble rundspilt. Husker ikke hvem vi spilte mot, bare flere sjuuuke redninger.
Mot Fulham September 2009.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lurer på om @Chromeback blir enda mer skap-Arsenal nå som vi har fått en italiener i stallen?

Burde selvsagt vært Barella for max effekt. Men litt positivt må det vel være? :-D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:06 pm Vedlig mye bra her, og på enkelte punkter skulle man tro du kunne se inn i fremtiden.
I know ball.
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 9:06 pm Dog overrasket over at du ratet Willoch så høyt opp mot Arsenals spillesystem. Jeg har aldri tenkt etter at vi solgte ham at det var en tabbe, selv om han har levert masse målpoeng for Newcastle.
Det har slett ikke vært noen tabbe for Arsenal å selge ham. En bommert fra meg - men jeg står på at han ikke har funnet posisjonen sin enda.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: ons feb 01, 2023 9:22 am
Vi fikk heller ikke avtaler over linjen for Fresnada
Arnau Martínez > Fresneda

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»