Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
MentalM

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av MentalM »

Lumanza skrev: lør des 11, 2021 2:46 pm
MentalM skrev: lør des 11, 2021 2:20 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 2:11 pm
Så store deler av Arsenalfansen går i fullt alvor rundt og tror at dommerstanden har avklart og bestemt at de skal dømme mot Arsenal så mye som mulig?
Nei, slutt å skyld på andre ting

Mange arsenal fans tror dessverre det, ikke lagt noe spesielt merke til det i PL selv. Eneste er disse topplagene som ikke fått kort samt United som en periode ikke fikk straffer imot og alle straffer for
Vi hadde garantert fått en spiller utvist for tilsvarende forseelser fra Godfrey mandag

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Vil bare si at jeg tar fullstendig avstand fra dommersutringen, noe jeg har et inntrykk av at de fleste i Arsenal-leiren gjør.

Litt humuristisk hurmer vi dog av «den hadde Xhaka fått rødt på», fordi han har en historie med billige røde kort som ryktet hans har kostet ham.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Wolves holder City til 1-0 med ti mann i over en omgang. Sterkt. Kamp hele veien inn, nesten utligning mot slutten selvom fortjent seier. Noe annet enn hva Arsenal har vartet opp med mot samme motstander siste årene.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Ny kjempekamp av Martin og Ramsdale.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Tomi er solid!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Det er sånn vi vil se laget vårt spille fotball. I store deler av kampen i hvertfall. Fikk ikke med meg de første 15, det var kanskje like greit.
Ofte fin angrepsfotball, det er en stund siden sist.
Jeg har alltid likt Tomi i vår drakt (har ikke forstått "kritikken" av spillertypen som har kommet fram her). Akkurat spilleren vi trengte, etter å ha irritert meg grønn over Bellerin i flere år.
Saka og Ødegaard også gode i dag, men Ramsdale BB for meg.
Sist redigert av DennisB den lør des 11, 2021 6:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

🚨 EXCL: Pierre-Emerick Aubameyang dropped from Arsenal squad for late return from trip abroad last week. 32yo had permission to go for personal reasons but was back later than agreed & it had Covid protocol implications. W/ @gunnerblog @TheAthleticUK #AFC

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

2,08 vs 0,5 i xg. Godkjent det.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Etter første 20, enormt bra i dag. Andreomgangen er prima vare.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Odysseen skrev: lør des 11, 2021 6:13 pm Etter første 20, enormt bra i dag. Andreomgangen er prima vare.
Eller som det også kan sies, prima vera!

Godt jeg ikke så de første 15-20 da. Skjønner at jeg ikke gikk glipp av noe.

Zarathastra

Legg inn av Zarathastra »

Krise de første 15 minuttene.

Til tider enormt god i 2. omgang.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Scoring på corner igjen. Tjernås kaller Laca scoringen for et av de vakreste han noensinne har sett.

Chelsea,City og Pool med tilsammen 4 straffer idag. Og alle 3 vinner 1 målsseire.Dommerne med god innsats for dem denne runden.

startelver

Legg inn av startelver »

Martin kåret til MOTM faktisk.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hjemmestatistikken vår denne sesongen er strålende. Nå har nær alle spilt samme antall hjemmekamper, 8, og det er bare Man City som har like mange poeng som oss, med 19.
6-1-1 står vi med, og 15-6 i målforskjell. Kun to lag har 19 poeng.

I Wengers beste sesonger, endte vi med 15-2-2-ish. En god hjemmestatistikk gir oss ganske mye gratis, og gjør at vi kan henge veldig godt med utover i sesongen. Det gir også god selvtillit å gjøre hjemmebanen vår til et fort.

Men statistikken vil settes på prøve i midtuka, når vi møter West Ham. Har trua jeg.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

startelver skrev: lør des 11, 2021 6:50 pm Martin kåret til MOTM faktisk.
Fullt fortjent.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Arsenal med 7 CS denne sesongen i PL.

Man Utd toget ruller videre. 1 poeng foran oss fortsatt.

Spurs med to hengekamper, bare 1 poeng bak oss.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Martin uten tvil BB i dag. Hans beste kamp for oss, sammen med West Han i forrige sesong.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Lumanza skrev: lør des 11, 2021 8:04 pm Arsenal med 7 CS denne sesongen i PL.

Man Utd toget ruller videre. 1 poeng foran oss fortsatt.

Spurs med to hengekamper, bare 1 poeng bak oss.
På straffe for mye softere holding enn Maguire mot Tomi :)

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

GoldenTeacher skrev: lør des 11, 2021 10:13 pm
Lumanza skrev: lør des 11, 2021 8:04 pm Arsenal med 7 CS denne sesongen i PL.

Man Utd toget ruller videre. 1 poeng foran oss fortsatt.

Spurs med to hengekamper, bare 1 poeng bak oss.
På straffe for mye softere holding enn Maguire mot Tomi :)
Og Utd vant også pga en straffe.

Alle lagene denne runden har vunnet med et mål og det var en straffe. Utenom oss.....

Forresten, Ødegaards første mål i karrieren på hodet kom idag. Utrolig hva vi får ut av spillere altså :P

Og nå har vi bare et minusmål i målforskjell. .....

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lumanza skrev: lør des 11, 2021 11:17 pm
GoldenTeacher skrev: lør des 11, 2021 10:13 pm
Lumanza skrev: lør des 11, 2021 8:04 pm Arsenal med 7 CS denne sesongen i PL.

Man Utd toget ruller videre. 1 poeng foran oss fortsatt.

Spurs med to hengekamper, bare 1 poeng bak oss.
På straffe for mye softere holding enn Maguire mot Tomi :)
Og Utd vant også pga en straffe.

Alle lagene denne runden har vunnet med et mål og det var en straffe. Utenom oss.....

Forresten, Ødegaards første mål i karrieren på hodet kom idag. Utrolig hva vi får ut av spillere altså :P

Og nå har vi bare et minusmål i målforskjell. .....
Gårsdagens seier hjalp godt, men tenk litt over det.. Vi har 6-1-1 og 15-6 på hjemmebane, og fortsatt negativ målforskjell..

Minner meg litt om noen av sesongene under Wenger, hvor vi var bunnsolide hjemme, mens korthuset raste sammen på bortebane.
V8`ern fyrte på alle sylindrene hjemme, mens borte kilte stemplene seg fast, toppakninga røk, og vi gikk oljelekk.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Veldig underlig at Arsenal ikke hadde ett minutt stillhet/applaus for Ray Kennedy i går. Liverpool hadde. Ulikt Arsenal.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

West Ham skremmer ikke akkurat vannet av en i dag. Famous last words. Blir mer rom mot Arsenal.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

DennisB skrev: søn des 12, 2021 9:39 am
Lumanza skrev: lør des 11, 2021 11:17 pm
GoldenTeacher skrev: lør des 11, 2021 10:13 pm

På straffe for mye softere holding enn Maguire mot Tomi :)
Og Utd vant også pga en straffe.

Alle lagene denne runden har vunnet med et mål og det var en straffe. Utenom oss.....

Forresten, Ødegaards første mål i karrieren på hodet kom idag. Utrolig hva vi får ut av spillere altså :P

Og nå har vi bare et minusmål i målforskjell. .....
Gårsdagens seier hjalp godt, men tenk litt over det.. Vi har 6-1-1 og 15-6 på hjemmebane, og fortsatt negativ målforskjell..

Minner meg litt om noen av sesongene under Wenger, hvor vi var bunnsolide hjemme, mens korthuset raste sammen på bortebane.
V8`ern fyrte på alle sylindrene hjemme, mens borte kilte stemplene seg fast, toppakninga røk, og vi gikk oljelekk.
Enig. Det er jo godt å se at gutta kjenner seg gode hjemme. Det er bare synd de ikke kan kvittere som turister også.

Jeg sa det før Everton-kampen. Det eneste i veien for at vi skulle slå dem var Goodison. Det viste seg å stemme ganske bra, mener jeg.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Myshkin skrev: søn des 12, 2021 4:16 pm West Ham skremmer ikke akkurat vannet av en i dag. Famous last words. Blir mer rom mot Arsenal.
Gjennomgangsmelodien for de hele sesongen, det. Veldig gode mot topplagene, sliter mot de dårligere lagene. Blir fryktelig tøft i midtuken.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jeg fikk ikke sett kampen i går, men har tittet gjennom en 20 min highlights.

Ikke overrasket over at det er nettopp i en slik kamp, altså mot presumptivt dårligere lag på hjemmebane, at vi får god nok kontroll på kampen til at Ødegaard skinner. Synes også Saka, Lacazette og Gabriel så skarpe ut i det jeg fikk sett. Ramsdale hadde også nok en gang noen fine saves.

Mot West-Ham forventer jeg et helt annet kampbilde. Der må gutta være påskrudd og fighte 110% i hver eneste duell fra 1. minutt. Hvis ikke går det galt. West-Ham er ekstremt duellsterke. Synes den lukter U.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: søn des 12, 2021 5:28 pm
Myshkin skrev: søn des 12, 2021 4:16 pm West Ham skremmer ikke akkurat vannet av en i dag. Famous last words. Blir mer rom mot Arsenal.
Gjennomgangsmelodien for de hele sesongen, det. Veldig gode mot topplagene, sliter mot de dårligere lagene. Blir fryktelig tøft i midtuken.
Da har vi jo faktisk en fighting chance! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lumanza skrev: lør des 11, 2021 11:17 pm
Og nå har vi bare et minusmål i målforskjell. .....
Om vi skulle klare å karre oss opp på positiv målforskjell de neste 4 kampene (noe jeg ikke tror for det er 4 kamper som kan gå begge veier), så kommer vi oss solid ned på minus når vi møter City (h), Tottenham (b) og Chelsea (b) i løpet av de neste 4 rundene deretter.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Mot WHU hjemme må Laca starte.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Hvordan i svarte klarte vi og ende opp med 0 poeng mot United og Everton. Jeg er målløs.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Vike4 skrev: søn des 12, 2021 6:54 pm Hvordan i svarte klarte vi og ende opp med 0 poeng mot United og Everton. Jeg er målløs.
Flott hvis Everton taper her. En konkurrent om 7.plassen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»