Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: fre des 02, 2022 11:44 am Jepp, vurderte å slenge inn en ratio, men gikk heller for en annen klassiker, "Saliba clear".
Hvorfor bruker du twitter-lingo?


Driver du på og poster "Context: Penaldo is finished" på all slags tweeter også?!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:50 pm
Wellé skrev: fre des 02, 2022 11:44 am Jepp, vurderte å slenge inn en ratio, men gikk heller for en annen klassiker, "Saliba clear".
Hvorfor bruker du twitter-lingo?


Driver du på og poster "Context: Penaldo is finished" på all slags tweeter også?!
When in Rome ;)

Neida, bruker det aldri ellers, men når jeg finner en fortapt sønn fra FD på Twitter så er det jo gøy å spice ting opp litt.

Forøvrig hvis jeg ser noen av de jeg følger skriver ratio, penaldo, pessi, eller en av ørten lignende ting så er det garantert unfollow.
Sist redigert av Wellé den fre des 02, 2022 1:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:38 pm Jeg har aldri skrevet at Koundé, Upamecano og Gvardiol er de tre beste stopperne i verden (selv om jeg mener at Koundé og Upamecano er blant verdens fire beste stoppere sammen med VVD og Ruben Dias de siste 3 sesongene).

Men de er alle denne nye stoppertypen som jeg elsker. Rodri for Spania er litt samme stoppertype, og det å kalle dem 10ere er jo upresist, de er mer spillere med teknikken til dyptliggende playmakere som Xabi Alonso og Jorginho som opererer fra stopperplass, og som ikke virker å miste mye av det som definerer en god stopper samtidig som de kan forsere ledd og være blant de spillerne i laget sitt som bidrar mest til xBuildup med progressive pasninger.
Skal du nevne dyptliggende playmakere, mener jeg det blasfemi å bruke Alonso og Jorghinho som eksempler uten å nevne Pirlo. :lol: Han definierte jo nesten den rollen på internasjonalt nivå.

Jeg tror jeg skjønte hva du mente med 10er, selv om jeg er enig med deg i at de nevnte passer bedre å bruke som forklarings-spillere.

Den roller er ikke helt ulik den Zinchenko og til tider White spiller i dagens Arsenal i offensiv fase, uten at jeg nødvendigvis mener de er på samme nivå som de nevnte, men de løser rollen ypperlig.

Jeg ser nok dessverre for lite fotball utenfor PL om dagen, til å kunne delta i en fullverdig diskusjon om akkurat det med hvem av de stopperne som er best, og hvilke som passer best i de forskjellige spillesystemene. Men jeg vet at jeg er enig med @Wellé i at Saliba har kommet lengre enn jeg hadde turt å håpe på allerede (honerable mention til @DennisB på denne), og jeg er frykelig glad for at han er Arsenal-spiller og håper som alle fans at ny kontrakt snart kommer på plass. Han er god nok til at vi kan overbelaste ham, og det har vært en av flere puslespillbrikker for å få årets utgave av Arsenal til å fungere såpass godt både offensivt og defensivt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre des 02, 2022 1:00 pm
Jeg hadde forøvrig gjerne sett Gvardiol komme inn dørene som en oppgradering på Gabriel, men ettersom sistnevnte nettopp signerte ny kontrakt så tviler jeg på at han drar med det første og uten et salg av han tviler jeg på at vi tar oss rå til å kjøpe Gvardiol. Sentral midtbane og angrepsspiller er uansett mer prekært enn en oppgradering på Gabriel.
Veldig enig i det, og det var akkurat det jeg skrev i transfertråden også. At p.t. er det neppe en prioritet. Og at det kanskje kunne blitt det til sommeren, hvis vi kvaler inn til CL, men at det derfor er synd at det ser ut som om han havner hos Potter i Chelsea. Er vel en typisk Potter-spiller vil jeg tro, uten at jeg har brukt veldig mye tid på å sette meg inn i Potters spillesystem, men basert på at Potter prioriterer ballspillere.

For meg typisk et eksempel på hvor farlig Potter kan bli med Chelsea, hvis han får tid til å bytte ut store deler av stallen og implementere sitt system, med høykvalitetsspillere. Hovedårsaken til at jeg gjerne ser at uttålmodige fans der sørger for at han bli sparket før reslutatene kommer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: fre des 02, 2022 1:46 pm
mest spennende stopperne i verden.
Hvis du derimot mener mest spennende talentene på stopperplass (som ikke er mainstream navn, og som det dermed i det minste er en sjanse for at Atlético kan sikre seg (slik som Botman og Schlotterbeck før sommeren, eller Hincapié sommeren før der)) så vil jeg nevne António Silva, Josip Sutalo og Strahinja Pavlovic som jeg synes at er veldig spennende og som jeg håper at Andrea Berta ser på.

Går vi ned et hakk i alder så er jo navn som Alan Matturro, Kaiky, Samson Baidoo og Luka Vuskovic temmelig kule.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:38 pm Jeg har aldri skrevet at Koundé, Upamecano og Gvardiol er de tre beste stopperne i verden (selv om jeg mener at Koundé og Upamecano er blant verdens fire beste stoppere sammen med VVD og Ruben Dias de siste 3 sesongene).

Men de er alle denne nye stoppertypen som jeg elsker. Rodri for Spania er litt samme stoppertype, og det å kalle dem 10ere er jo upresist, de er mer spillere med teknikken til dyptliggende playmakere som Xabi Alonso og Jorginho som opererer fra stopperplass, og som ikke virker å miste mye av det som definerer en god stopper samtidig som de kan forsere ledd og være blant de spillerne i laget sitt som bidrar mest til xBuildup med progressive pasninger.
Nå har jeg ikke sjekket xBuildup for noen av disse spillerne, men vet at en som ofte scoret overraskende høyt der i fjor er Gabriel Magalhaes, men det er mulig fordi han ble sammenlignet med White og ikke spillere som Kounde, Gvardiol og Upamecano. Han scoret nesten konsekvent høyere enn White som man ellers forventet at ville gjøre det bedre siden han er en bedre ballspiller. Det skal sies at er det et område hvor jeg faktisk syns White har skuffet litt så er det langpasninger, hvor jeg trodde han kom til å være en del bedre enn det han har vært. I kortpasningsspillet er jeg meget fornøyd med han og han har noen fine forseringer med ball av og til, men trodde han ville åpne opp banen i større grad slik VvD og de andre virkelig gode gjør.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

xBuildup og xChain er stats som man må lese med omhu, for det må alltid leses ut ifra hvor mange xG laget har totalt, og hvor mange pasninger spillerne har innad i lagene, så det blir gjerne forsvarsspillere som kommer høyt i dagens fotball. Eksempelvis denne sesongen så har man dette i PL per 90 spilte minutter:

1. MCI - 0,77 - Rodri
2. MCI - 0,73 - Walker
3. LIV - 0,66 - Elliott
4. MCI - 0,64 - Aké
5. MCI - 0,64 - R Dias
6. LIV - 0,54 - TAA
7. MCI - 0,53 - Stones
8. MCI - 0,53 - De Bruyne
9. LIV - 0,53 - Thiago A
10. MCI - 0,53 - B Silva
11. MCI - 0,53 - Cancelo
12. LIV - 0,53 - VvD
13. ARS - 0,53 - Zinchenko

Så det man kan ta med oss er at Rodri og Walker er de største ballsentralene i det mest dominante laget i ligaen, men generelt så må du se det ut ifra laget de spiller på. Så du får mer ut av dette hvis du leser det slik at Zinchenko har vært den "viktigste" ballsentralen til Arsenal i de kampene han har spilt, mens Partey (som er neste Arsenal-spiller) har vært den som har måttet tatt mer ansvar når Zinchenko har vært ute, og at Tierney ikke har hatt den samme rollen som Zinchenko. Slikt går an å lese, men ikke at Ruben Dias har vært flinkere til å være med på å skape sjanser enn det Zinchenko har vært.

Rodri er den spilleren som har hatt flest pasninger i hele ligaen, men det faktum at han er såpass mye over de fleste andre i ligaen forteller også mye om hvor viktig og god han faktisk er.

Ser vi på Bundesliga så er listen tapetsert med Bayern München, men fra Bayern München (og dermed de som har vært mest dominante i ligaen) så finner vi Kimmich(0,98), Upamecano(0,84) og Pavard(0,84)/Mazraoui(1,06) (ut ifra hvem som har spilt på høyrebacken) som har vært de som har hatt ballen mest i ligaen. Mazraoui har spilt en god del mindre enn de andre tre, men har til gjengjeld vært ekstremt delaktig når han har spilt, og virker som den perfekte høyrebacken i et ballbesittende lag.

Går vi til La Liga så er topp tre Pedri(1,05), Koundé(1,03) og Camavinga(1,01). Igjen så ser man en stopper som er helt i verdenstoppen og i toppen av sitt eget lag.


Dette er en relativt ny utvikling i fotballverden. Går man 5-6 år tilbake så var det kun Pep sitt Manchester City hvor det var forsvarsspillere, og spesielt stoppere som dominerte ballbesittelsen. Ser man ellers så var de 20-30 øverste plassene stort sett tapetsert med midtbanespillere som Isco, Busquets, Iniesta, D Silva, Özil, Henderson, Fàbregas, Paredes, Jorginho, Thiago A, Vidal, Weigel og en og annen back (som Lahm som nettopp hadde vært trent av Pep). Altså mer den typen fotballspiller som vi som fans nok selv den dag idag tenker på som spillertypene som har ballen mest og styrer spillet. Man tenker ikke på at spillere Walker, Zinchenko, Upamecano og Koundé den dag idag har mer og mer tatt over denne rollen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 2:50 pm xBuildup og xChain er stats som man må lese med omhu, for det må alltid leses ut ifra hvor mange xG laget har totalt, og hvor mange pasninger spillerne har innad i lagene, så det blir gjerne forsvarsspillere som kommer høyt. Eksempelvis denne sesongen så har man dette i PL per 90 spilte minutter:

1. MCI - 0,77 - Rodri
2. MCI - 0,73 - Walker
3. LIV - 0,66 - Elliott
4. MCI - 0,64 - Aké
5. MCI - 0,64 - R Dias
6. LIV - 0,54 - TAA
7. MCI - 0,53 - Stones
8. MCI - 0,53 - De Bruyne
9. LIV - 0,53 - Thiago A
10. MCI - 0,53 - B Silva
11. MCI - 0,53 - Cancelo
12. LIV - 0,53 - VvD
13. ARS - 0,53 - Zinchenko

Så det man kan ta med oss er at Rodri og Walker er de største ballsentralene i det mest dominante laget i ligaen, men generelt så må du se det ut ifra laget de spiller på. Så du får mer ut av dette hvis du leser det slik at Zinchenko har vært den "viktigste" ballsentralen til Arsenal i de kampene han har spilt, mens Partey (som er neste Arsenal-spiller) har vært den som har måttet tatt mer ansvar når Zinchenko har vært ute, og at Tierney ikke har hatt den samme rollen som Zinchenko. Slikt går an å lese, men ikke at Ruben Dias har vært flinkere til å være med på å skape sjanser enn det Zinchenko har vært.

Rodri er den spilleren som har hatt flest pasninger i hele ligaen, men det faktum at han er såpass mye over de fleste andre i ligaen forteller også mye om hvor viktig og god han faktisk er.

Ser vi på Bundesliga så er listen tapetsert med Bayern München, men fra Bayern München (og dermed de som har vært mest dominante i ligaen) så finner vi Kimmich(0,98), Upamecano(0,84) og Pavard(0,84)/Mazraoui(1,06) (ut ifra hvem som har spilt på høyrebacken) som har vært de som har hatt ballen mest i ligaen. Mazraoui har spilt en god del mindre enn de andre tre, men har til gjengjeld vært ekstremt delaktig når han har spilt, og virker som den perfekte høyrebacken i et ballbesittende lag.

Går vi til La Liga så er topp tre Pedri(1,05), Koundé(1,03) og Camavinga(1,01). Igjen så ser man en stopper som er helt i verdenstoppen og i toppen av sitt eget lag.


Dette er en relativt ny utvikling i fotballverden. Går man 5-6 år tilbake så var det kun Pep sitt Manchester City hvor det var forsvarsspillere, og spesielt stoppere som dominerte ballbesittelsen. Ser man ellers så var de 20-30 øverste plassene stort sett tapetsert med midtbanespillere som Isco, Busquets, Iniesta, D Silva, Özil, Henderson, Fàbregas, Paredes, Jorginho, Thiago A, Vidal, Weigel og en og annen back (som Lahm som nettopp hadde vært trent av Pep). Altså mer den typen fotballspiller som vi som fans nok selv den dag idag tenker på som spillertypene som har ballen mest og styrer spillet. Man tenker ikke på at spillere Walker, Zinchenko, Upamecano og Koundé den dag idag har mer og mer tatt over denne rollen.
Ja, det er en statistikk jeg ikke har satt meg så mye inn i.

Forøvrig litt overrasket at Arsenal kun har en spiller blant de tretten "beste" på denne oversikten. Fbref har oss på nest mest xG, mens Understat har oss med tredjemest, og begge sidene har oss kun litt i overkant av ett expected goal bak Man City. Basert på din forklaring så burde vi hatt mer enn én spiller inne på den oversikten. Den "logiske" forklaringen må i såfall være at vi skaper mer fra situasjoner med lite buildup, som igjen genererer mindre xBuildup for spillerne våre? Eller er jeg helt på bærtur her nå i tolkningen min?

Jeg får vel ta meg tiden til å lære mer om dette snart. Vært lite dårlig på å utvide kunnskapen min i det siste :(

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: fre des 02, 2022 3:06 pm
Forøvrig litt overrasket at Arsenal kun har en spiller blant de tretten "beste" på denne oversikten. Fbref har oss på nest mest xG, mens Understat har oss med tredjemest, og begge sidene har oss kun litt i overkant av ett expected goal bak Man City. Basert på din forklaring så burde vi hatt mer enn én spiller inne på den oversikten.
Mine tall er fra understat. Possession må også tas med. Høyere possession sammenfaller med flere pasninger (flere spillere inkludert) per målsjanse.

Manchester City - 30,74 xG og 66,6% possession
Liverpool - 29,58 xG og 61,7% possession
Arsenal - 29,54 xG og 58,1% possession

Dette kommer som regel til å føre til at "alle" Manchester City-spillerne blir listet, så "alle" Liverpoolspillere, og så "alle" Arsenalspillere Som sagt så må variabler tas med når man sammenligner på tvers av lag.


Man klarer å lese endel om annerledes roller når man tar med xBuildup sammen med andre stats. For eksempel så pleier spisser og de spillerne som avslutter angrep til å være lavt nede.

Braut Haaland har 0,07 ---- (Ederson har 0,43, mens Akanji har lavest xBuildup av utespillere med mange minutter, han har også 0,43)
Salah har 0,16 ---- (Alisson har 0,38, mens Joe Gomez har lavest xBuildup av utespillere med mange minutter, han har 0,34)
Núñez har 0,11

Så når disse spillerne sammenlignes med en "spiss" som Gabriel Jesus, og folk bare sammenligner målpoeng så må det tas med at Gabriel Jesus står med 0,31 i xBuildup. Ramsdale har 0,18 (Ederson og Alisson er som kjent et par keepere som er unormalt mye med i spillet), mens Saka er den utespilleren som har lavest xBuildup i Arsenal med 0,24.



Ny edit:

Det å kun sammenligne xBuildup på tvers av klubber er bortimot ubrukelig. Men jeg vil påstå at hvis Chelsea hadde kjøpt Koundé heller enn Koulibaly eller Fofana i sommer så hadde de skapt flere sjanser.
Det at Chelsea har vært dårlige på sjanseskapning denne sesongen er jo noe som mange Chelsea-fans har irritert seg grønn over. Og mange peker på at dette er et problem som hovedsaklig stemmer fra angrepsspillerne eller mangelen på en 10er som kan sende den avgjørende pasningen. Men jeg synes faktisk at det har endel med hvilke spillertyper som laget nå besitter, og hvor gode disse spillerne historisk har vært. I Chelsea selv så har det vært Jorginho (når han spiller sammen med Kanté), Kovacic, Reece James og stoppergjengen hvis Thiago Silva og Rüdiger spilte sammen (tidligere så var Azpilicueta også en bærebjelke mens laget hadde ballen). Reece James og Kanté har vært skadet, Thiago Silva har ikke blitt like mye involvert i spillet (jeg er usikker på hvorfor), og Fofana og Koulibaly som har kommet inn har ikke en historie hvor de har vært hyppige ballsentraler i lagene sine (selv om det skal sies at Koulibaly kommer fra et lag som har hatt mye ballinnehav i en rekke sesonger. Men da generelt styrt av spillere som Jorginho og Hamsik.)

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Da kommer Partey hjem. Og så deilige tårer fra Suarez❤️

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Martinelli og Jesus starter for Brasils b-lag mot Kamerun.

Tror det blir nærmest umulig å ta plassen fra Vini jr og Richarlison, men de får i hvert fall sjansen til å vise seg fram, og verdifull spilletid for kampformen frem til retur til PL.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jesus ut etter 63 min uten å ha klart å markere seg nevneverdig.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jesus sendt hjem fra VM (Telles og) med skade i høyre kne

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Jesus ute u 3-4 uker. Da mister han nok hele juleprogrammet for oss

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Fryktelig fryktelig dritt med den Jesus skaden. Får håpe det ikke er verre enn de meldte 3-4 ukene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Snart skader Thomas Partey seg når han detter ned fra en festbåt i marinaen i Doha.

startelver

Legg inn av startelver »

Martin savner sikkert Jesus , er jo snart jul.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Å dra til Brighton og Newcastle uten Jesus er virkelig ikke ideelt. Når jeg leser om dette flere steder, sider de at han KAN misse PL-restarten og være ut opp til 3-4 uker.

Da får vi krysse fingre for at han kun mister max West-Ham hjemme. Det er nøyaktig 4 uker til Brighton borte på årets siste dag.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Vi tapte visst 4-2 mot Watford i dag

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Meldes nå at Jesus skal opereres i kneet og blir ute i 3 måneder. Vi er fucked.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Odysseen skrev: lør des 03, 2022 1:18 pm
Får håpe det ikke er verre enn de meldte 3-4 ukene.
Ja du, det hadde vært noe.

Edit: Pokker, Onv var før meg.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kjedelig for Arsenal hvis det er snakk om 3 måneder for Jesus. Men samtidig er det veldig sjelden at man skriver desember før det dukker opp en skikkelig skade på en nøkkelspiller. Ramsdale, Gabriel, Saliba, Jesus, Martinelli, Saka, Xhaka, White, Ødegård og Partey har alle spilt de fleste ligaminuttene til nå.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: søn des 04, 2022 4:33 am Meldes nå at Jesus skal opereres i kneet og blir ute i 3 måneder. Vi er fucked.
Hvis det stemmer, skal vi nok i markedet for en spiss i januarvinduet.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: lør des 03, 2022 5:32 pm Vi tapte visst 4-2 mot Watford i dag
Vi ledet 2-1 til pause, og byttet hele laget så spilte med rent akademilag i andre omgang. Ed og Marquinhos scoret målene for oss,

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: søn des 04, 2022 4:33 am Meldes nå at Jesus skal opereres i kneet og blir ute i 3 måneder. Vi er fucked.
Der røk nok det lille håpet noen hadde om en serietittel.
Bare nå ikke topp 4-plassen ryker i samme slengen.

Knetia er dessverre ikke god nok som førstevalg for et topp 4-lag.

Men jeg velger å være positiv. Kanskje vi kan hente et bedre spissalternativ enn Ed i januarvinduet?

DennisB

Legg inn av DennisB »

chelsea8 skrev: søn des 04, 2022 9:40 am Kjedelig for Arsenal hvis det er snakk om 3 måneder for Jesus. Men samtidig er det veldig sjelden at man skriver desember før det dukker opp en skikkelig skade på en nøkkelspiller. Ramsdale, Gabriel, Saliba, Jesus, Martinelli, Saka, Xhaka, White, Ødegård og Partey har alle spilt de fleste ligaminuttene til nå.
Ja, vi har vært heldige. Men noen spillere er selvsagt viktigere enn andre. Jesus er en av brikkene som har gjort oss til serieleder.

For å vinne serien denne sesongen, var vi nok 100% avhengig av flaks på skadesiden. Denne kom dessverre svært ubeleilig, i et VM-lag han ikke engang er førstevalg for.

Håper ikke dette var en domino-brikke som falt. Vi har liksom sett det før.
Enn så lenge har vi svært få skader. La oss håpe det vedvarer (kanskje ikke noe du håper på da ;) ).

Dette viser også hvor skjøre disse "modellene" som predikerer gull- og topp 4-sjanser er. Formtopp, formbunn, skader etc. For meg har de alltid bare vært en kuriositet.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Gabriel Jesus will return to London today and will be assessed by the Arsenal medical department (@simpraisa)

Ingenting som er bekreftet heldigvis.
Litt krise om det er snakk om 3 mnd. Eddy er nok en bedre målscorer, men totaltsett blir vi helt klart svekket.

Mudryk inn og Martinelli opp på topp🤷

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: søn des 04, 2022 1:35 pm Gabriel Jesus will return to London today and will be assessed by the Arsenal medical department (@simpraisa)

Ingenting som er bekreftet heldigvis.
Litt krise om det er snakk om 3 mnd. Eddy er nok en bedre målscorer, men totaltsett blir vi helt klart svekket.

Mudryk inn og Martinelli opp på topp🤷
Helt enig i at det for tidlig å krisemaksimere. Den første meldingen var 3-4 uker, og foreløpig er det med 3 mnd veldig spekulativt. Men hvis han må operere, så snakker vi nok i hvert fall 6-8 uker.

Jeg tenkte også tanken med Martinelli på topp. Men han har blitt så himla god på venstre kant at jeg er redd det svekker oss en del.

Murdyk har vel fått en alt for høy prislapp? Også en risiko hvor fort han vil slå til. Han har et enormt talent, men om han vil kunne lever uke ut og inn i PL fra dag 1, er jeg mer usikker på.

Jeg har sett for meg at det kan være en god løsning å test ESR på topp. Han er god i link up-spillet, veldig direkte og relativt målfarlig. Det vil definitivt være en svekkelse sammenlignet med Jesus, men kanskje ikke så stor svekkelse på Ed? Veldig usikker. Ed har jo vist at han kan score mål hvis han får spilletid. Men han er så mye dårligere enn Jesus på alt det andre, at jeg er veldig usikker på hvordan det vil slå ut.

Ser man sesongen under et, og tenker topp 2-4 som jeg fortsatt mener alltid var det mest realistiske, så er det viktigste faktisk at Jesus er klar og i spilleform før starten av april. For som jeg har nevnt har vi et helt spinnvilt tøft program i april og starten av mai. Ethiad, Andfield og St. James' kommer (nesten) på rekke og rad der.

Men kanskje Arteta og Edu kan dra et bra spisskjøp opp av ermet? Med mindre de PL-reglene hindrer oss finansielt. Kan vel være at det da gjør at de må droppe Danilo og gamble på at Partey holder seg på banen. Men det kan det jo være verdt i så fall.

startelver

Legg inn av startelver »

Spørs om ikke Brasil også er fucked uten han i en eventuell semifinale.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Enzino skrev: søn des 04, 2022 2:16 pm
Vike4 skrev: søn des 04, 2022 1:35 pm Gabriel Jesus will return to London today and will be assessed by the Arsenal medical department (@simpraisa)

Ingenting som er bekreftet heldigvis.
Litt krise om det er snakk om 3 mnd. Eddy er nok en bedre målscorer, men totaltsett blir vi helt klart svekket.

Mudryk inn og Martinelli opp på topp🤷
Helt enig i at det for tidlig å krisemaksimere. Den første meldingen var 3-4 uker, og foreløpig er det med 3 mnd veldig spekulativt. Men hvis han må operere, så snakker vi nok i hvert fall 6-8 uker.

Jeg tenkte også tanken med Martinelli på topp. Men han har blitt så himla god på venstre kant at jeg er redd det svekker oss en del.

Murdyk har vel fått en alt for høy prislapp? Også en risiko hvor fort han vil slå til. Han har et enormt talent, men om han vil kunne lever uke ut og inn i PL fra dag 1, er jeg mer usikker på.

Jeg har sett for meg at det kan være en god løsning å test ESR på topp. Han er god i link up-spillet, veldig direkte og relativt målfarlig. Det vil definitivt være en svekkelse sammenlignet med Jesus, men kanskje ikke så stor svekkelse på Ed? Veldig usikker. Ed har jo vist at han kan score mål hvis han får spilletid. Men han er så mye dårligere enn Jesus på alt det andre, at jeg er veldig usikker på hvordan det vil slå ut.

Ser man sesongen under et, og tenker topp 2-4 som jeg fortsatt mener alltid var det mest realistiske, så er det viktigste faktisk at Jesus er klar og i spilleform før starten av april. For som jeg har nevnt har vi et helt spinnvilt tøft program i april og starten av mai. Ethiad, Andfield og St. James' kommer (nesten) på rekke og rad der.

Men kanskje Arteta og Edu kan dra et bra spisskjøp opp av ermet? Med mindre de PL-reglene hindrer oss finansielt. Kan vel være at det da gjør at de må droppe Danilo og gamble på at Partey holder seg på banen. Men det kan det jo være verdt i så fall.
Noe sier meg at ESR ikke er en Arteta spiller. Bare en følelse, men noe sier meg at han ikke har tempoet og intensiteten til at Arteta er en veldig stor fan.

Veldig mange gode kilder som sier vi vil være aktive i januar og har penger tilgjengelig.

Mudryk virker som en som har nivået inne. Leverer i CL og har et enormt tempo og teknikk, men prislappen er nok høy, men det sies den ikke er enorm. Danilo er jeg usikker på. Mudryk og Caicedo hadde vært rått, men selvfølgelig svært urealistisk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»