Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
MentalM

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av MentalM »

Det er ikke FA som bestemmer dette, det er PL. Det var EFL som bestemte carabao cup kampen. FA cupen er derimot FA.

Så FA kan godt mulig hate Arsenal fortsatt

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Marseille har blitt banned av FIFA å kjøpe spillere de to neste vinduene. Gjelder vel også dette januar-vinduet? da faller i såfall Kolasinac overgangen i vasken.

Men betyr også at Saliba definitivt ikke drar til Marseille i sommer. Guendouzi har de obligasjon på, men han kommer vel også tilbake til oss? Han har såvidt jeg forstår kontrakt til sommer 2023 om vi benytter oss av forlengelsesopsjonen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

VG-artikkel om Vlahovic i dag.
Close this deal, dammit!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/nWbEj ... paa-zlatan

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Deilig å se at vi er tilbake til å bli sett på som en reell trussel igjen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Ryktene sier at grunnen til at det tar så lang tid å få en avgjørelse er at Klopp ikke svarer på mobilen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Yesil skrev: lør jan 15, 2022 12:32 pm
DennisB skrev: lør jan 15, 2022 12:18 pm
Yesil skrev: lør jan 15, 2022 10:52 am
Dette er sannsynligvis utelukkende fordi at Arsenal-fansen (det store flertall, ikke alle) oppførte seg som fitter forrige uke. Konspirasjonsteorier fra ende til annen og konsekvent sutring på alt av plattformer, forum og kommentarfelt.

Nå får de svingdøren rett i trynet, og det er klart at det oppleves ubehagelig for dere.
Jeg ser absolutt at den minst sjarmerende siden av Arsenal-supporterne dukket opp i den kampen.
Men hvordan tror du situasjonen hadde vært om ting var motsatt?
Om Arsenal hadde fått innvilget en tullete utsettelse, for å få flere av sine spillere tilbake, slik at styrkeforholdet i dette dobbeltoppgjøret hadde gått til vår fordel, istedenfor til deres fordel?


Det er ingen tvil om at kanonene hadde blitt vendt andre veien, og vi hadde vært cheaterne, og det som verre er.

Dette kalles en naturlig reaksjon på det som skjedde, fra en supporters ståsted.

Nå er jeg personlig i mot enhver utsettelse, så jeg var sikkert en av de fittene du nevner, men mer på generelt grunnlag. Og det er helt greit at vi får svingdøra i trynet nå, om kampen i morgen utsettes.

Men ikke prøv å fortelle meg at Arsenal-fansen reagerte noe annerledes enn Liverpool-supporterne ville ha gjort i samme situasjon.
Her har vi jo hele kjernen i problemet. Liverpool utsatte kampen for at man hadde et smitteutbrudd ute av kontroll med positive prøver over en lav sko. Derfor ble kampen utsatt. At Arsenal-fansen har fått det for seg at kampen ble utsatt for at man skulle få tilbake 1-2 spillere som var i karantene, er ikke annet enn helt latterlig.

Liverpool ønsket ingen utsettelse. De hadde ingenting å tjene på det og man ga bort hele fordelen med hjemmebane i siste kamp. Liverpool måtte likevell søke om utsettelse da det ikke var kontroll på smitten i klubben. Før det viste seg at testene ikke stemte, lenge etter at kampen allerede var utsatt.

Hvordan det hadde vært andre veien? Jeg tror ikke en eneste Liverpool-supporter hadde vært negativ til at man fikk servert hjemmekamp til slutt. Ikke blir det for lite hvile mellom kampene heller.
Dette høres jo voldsomt ut. Men faktum er jo at 4 dager senere stilte Liverpool med 20 mann mot Shrewsbury (9 på benk) og da var ikke denne "horden" av alle disse som først testet positivt, engang med.. Klopps egen avgjørelse om at de som testet positivt i første omgang, ikke skulle være med her.

Da må du jo skjønne at det stilles spørsmål rundt dette. Enhver supportergruppe ville ha gjort det. Liverpool kunne stille lag, det er det ingen som helst tvil om. Akkurat som at Arsenal kan stille lag i morgen, uavhengig av dagens avgjørelse.

Selvsagt var grunnen at Liverpool ville kunne stille et sterkere lag om kampen ble utsatt (ellers kunne man jo bare stilt svekket). Noe annet gir jo ingen mening. Og slik ble det jo også. Og det er helt fair det. Det er grunnen til alle søknader om utsettelser. Søknaden er helt grei den. Men den skulle vært avvist, i likhet med alle andre søknader, etter min prinsipielle mening.
Sist redigert av DennisB den lør jan 15, 2022 2:06 pm, redigert 1 gang totalt.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Onv95 skrev: lør jan 15, 2022 12:05 pm
morrisey skrev: lør jan 15, 2022 11:51 am
DennisB skrev: lør jan 15, 2022 11:42 am
Skal ikke kommentere resten av innlegget ditt, der var det komisk mye hat å lese.

Men dette jeg siterer, kan du seriøst ikke mene. Nedsnødd er du vel ikke? Hjerteproblemet til Auba var da noe ingen i Arsenal visste om, og alt tyder på at det er en reaksjon på covid-sykdommen hans i forrige uke.

Vet ikke om du er klar over det, men dette er en av tingene man kan slite med i etterkant av covid. Jeg gjorde det samme, og har gjort det lenge. Ikke bare urytmi i hjertet, men nedsatt lungekapasitet.

Men bevares, du får fortsette å sparke i alle retninger, også der du ikke har den minste snøring om hva du snakker om.
Tror du skal lese en del av dine medsupporteres skriverier om Liverpool. Dette er bare en bitteliten "gjengjeldelse" med dritt, og reaksjonene kommer fort som f... And I love it.
Finn dere et speil, folkens, og dere finner samme dritten mangfoldiggjort fra goonerne her inne.
Denne supportergruppen er etterhvert så full av idiotiske troll(nei, jeg mener ikke deg) som fortjener all dritt de kan få i retur. Og det er eneste grunnen til at jeg gidder å skrive slikt sprøyt.
Nå er jo Liverpool ondskapen selv og har ødelagt flere liv enn Stalin.

Når det gjelder utsettelse så vil de fleste Gooners barw ha rettferdighet og at PL skal følge den tullete presedens de har satt og som har kommet Liverpool til gode. Jeg mener dog at kampen i morgen generelt sett bør spilles selv om vi må stilke med juniorene og det samne mente jeg om Ligacupkampen som. Pool klarte å få avlyst.
Presedens? Dette var første gang dette var aktuelt, fra kvartfinalene og frem. Og det er et eget regelverk for disse kampene, kontra innledende runder.
Hva presedens i ligaspill angår, så ble det satt når Spurs og United slet. Og det er et regelverk som lett kan forandres, men ikke midt i en sesong. Noe som burde være mulig å forstå for de fleste.
FA-cupen igjen, de har enda en forskjellig tilnærming til dette. Så det er forskjellige regelverk over hele fjøla.

Personlig mener jeg at det skal være mulig å utvide troppen, om nødvendig slik at det inkluderer U-18 laget. Og det er noe det er mulig å gjennomføre til neste sesong, om det er vilje til det blant klubbene.

Men ditt generelle pisspreik, det er nettopp det. Reinspikka idioti.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Conte kun 1 av 8 seire mot Arsenal.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Kampen er utsatt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

TV2 griner i studio nå. Holdt helt tyst når Liverpool, Leicester, Man Utd, Chelsea m.fl. har drevet på samme måte.

Snakker om at å sende på lån ikke er greit. Merkelig, Arsenal vil styrke seg i januar, og da bør noen sendes ut.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Tåpelig med disse utsettelsene. PL får et kjempeproblem etterhvert nå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Tåpelig utsettelse, men for oss er det selvfølgelig digg. Da har vi mest sannsynlig fullt lag tilbake mot Spurs etter den internasjonale pausen. Begynner å bli litt knapt med kamper i bena etter nyttår tho.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

morrisey skrev: lør jan 15, 2022 11:51 am
Tror du skal lese en del av dine medsupporteres skriverier om Liverpool. Dette er bare en bitteliten "gjengjeldelse" med dritt, og reaksjonene kommer fort som f... And I love it.
Finn dere et speil, folkens, og dere finner samme dritten mangfoldiggjort fra goonerne her inne.
Denne supportergruppen er etterhvert så full av idiotiske troll(nei, jeg mener ikke deg) som fortjener all dritt de kan få i retur. Og det er eneste grunnen til at jeg gidder å skrive slikt sprøyt.
Tror du skal holde deg til din egen brygge. Vi Arsenal-supportere når ikke Liverpool til knærne engang når det gjelder å slenge mengder av dritt til andre supportere så fort det går bra. Her synes jeg faktisk de fleste i Arsenal-gjengen opptrer ganske ydmykt. Selv om det absolutt ikke gjelder alle.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Flott at vi får en ukes hvile og restitusjon før returoppgjøret, mens Liverpool skal spille en kamp i morgen

DennisB

Legg inn av DennisB »

Det ble satt en tullete presedens tidligere i sesongen, så de hadde vel ikke annet valg enn å gi etter.

Tullete å utsette kampen, men det er ikke noe vi styrer herfra. Vi er vel the big cheaters nå, lol.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

DennisB skrev: lør jan 15, 2022 4:07 pm Det ble satt en tullete presedens tidligere i sesongen, så de hadde vel ikke annet valg enn å gi etter.

Tullete å utsette kampen, men det er ikke noe vi styrer herfra. Vi er vel the big cheaters nå, lol.
Slapp av, vi er dem største.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Wellé skrev: lør jan 15, 2022 3:48 pm Begynner å bli litt knapt med kamper i bena etter nyttår tho.
Jepp. Og etter Burnley-kampen neste søndag har vi ikke kamp før 10. februar.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Selvsagt helt tullete at vi får kampen utsatt, men etter reglene er det jo selvsagt helt korrekt. De som er forarget over dette får rette sinnet sitt mot de som har laget reglene, ikke Arsenal. Vi gjør det samme som alle andre har gjort, med helt åpne kort, uten å kamuflere det bak falske positive tester. Reglene er idiotiske, men når de først er der var avgjørelsen selvsagt korrekt.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

La oss alle be en aftenbønn for Dušan Vlahović før vi legger oss i kveld.

DennisB

Legg inn av DennisB »

TrueBlue81 skrev: lør jan 15, 2022 4:08 pm
DennisB skrev: lør jan 15, 2022 4:07 pm Det ble satt en tullete presedens tidligere i sesongen, så de hadde vel ikke annet valg enn å gi etter.

Tullete å utsette kampen, men det er ikke noe vi styrer herfra. Vi er vel the big cheaters nå, lol.
Slapp av, vi er dem største.
Hehe, aldri skjønt den greia der. Er jo ikke supporternes skyld at penger har gjort sitt inntog i toppfotballen.. Fra en supporters synspunkt må det være bedre å spille toppkamper uke etter uke, enn å famle i blinde midt på tabellen.

I min bok er vi alle like. United og Arsenal har også vært big spenders fra tid til annen, jeg ser ingenting galt i det. At City og Chelsea gjorde sine største framstøt basert på økonomi, er en del av utviklingen. Noen vil si dessverre, men muligheten ligger jo der for andre også.

Og nå skal vi vel få Newcastle opp på samme nivå, antar jeg. Med tider og stunder.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: lør jan 15, 2022 4:16 pm La oss alle be en aftenbønn for Dušan Vlahović før vi legger oss i kveld.
Håper han er bedre vaksinert enn sin landsmann Novax Djokovic.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

2 kamper til i januar passer bra. Begge hjemme. God tid til å drive overganger

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Patetisk avgjørelse, Arsenal har ikke et utbrudd med en rekke positive tester.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Harduetforslag skrev: lør jan 15, 2022 4:42 pm Patetisk avgjørelse, Arsenal har ikke et utbrudd med en rekke positive tester.
Stemmer, vaskedamene var ikke smittet slik som på O.T. ,da måtte man utsette flere kamper :lol:

Vi hadde heller ikke 10 positive tester som alle var falske slik som i Liverpool :lol: :lol:

Ikke med i E-cup eller FA cup. God tid til å spille disse utsatte kampene vi nå mot lag som er med på flere fronter. Liverpool, Spurs, Chelsea, Wolves.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Huff. Kynismen rår. Vet ikke helt om jeg liker dette. Gir oss en stor fordel fremover.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

DennisB skrev: lør jan 15, 2022 4:29 pm
Arsène Wenger skrev: lør jan 15, 2022 4:16 pm La oss alle be en aftenbønn for Dušan Vlahović før vi legger oss i kveld.
Håper han er bedre vaksinert enn sin landsmann Novax Djokovic.
Boris Johnson er ikke så nøye på sånt.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »


Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

On 20 October, Arsenal travelled to Old Trafford for a league match with Manchester United, which they won 1–0, but the match was marred by a 21-player brawl which resulted in Arsenal being deducted two points and their opponents one point.

Haha, for dumt.
Sist redigert av Lumanza den lør jan 15, 2022 5:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Onv95 skrev: lør jan 15, 2022 5:10 pm
Ingenting som å gå nesten 40 år tilbake i tid for noe som ikke engang er relevant.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

morrisey skrev: lør jan 15, 2022 1:55 pm
Onv95 skrev: lør jan 15, 2022 12:05 pm
morrisey skrev: lør jan 15, 2022 11:51 am

Tror du skal lese en del av dine medsupporteres skriverier om Liverpool. Dette er bare en bitteliten "gjengjeldelse" med dritt, og reaksjonene kommer fort som f... And I love it.
Finn dere et speil, folkens, og dere finner samme dritten mangfoldiggjort fra goonerne her inne.
Denne supportergruppen er etterhvert så full av idiotiske troll(nei, jeg mener ikke deg) som fortjener all dritt de kan få i retur. Og det er eneste grunnen til at jeg gidder å skrive slikt sprøyt.
Nå er jo Liverpool ondskapen selv og har ødelagt flere liv enn Stalin.

Når det gjelder utsettelse så vil de fleste Gooners barw ha rettferdighet og at PL skal følge den tullete presedens de har satt og som har kommet Liverpool til gode. Jeg mener dog at kampen i morgen generelt sett bør spilles selv om vi må stilke med juniorene og det samne mente jeg om Ligacupkampen som. Pool klarte å få avlyst.
Presedens? Dette var første gang dette var aktuelt, fra kvartfinalene og frem. Og det er et eget regelverk for disse kampene, kontra innledende runder.
Hva presedens i ligaspill angår, så ble det satt når Spurs og United slet. Og det er et regelverk som lett kan forandres, men ikke midt i en sesong. Noe som burde være mulig å forstå for de fleste.
FA-cupen igjen, de har enda en forskjellig tilnærming til dette. Så det er forskjellige regelverk over hele fjøla.

Personlig mener jeg at det skal være mulig å utvide troppen, om nødvendig slik at det inkluderer U-18 laget. Og det er noe det er mulig å gjennomføre til neste sesong, om det er vilje til det blant klubbene.

Men ditt generelle pisspreik, det er nettopp det. Reinspikka idioti.
Det var da ikke måte på. Har du ikke fått pult i det siste?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»