Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Canucks »

Den offisielle klubbtråden for Arsenal Football Club erklæres herved for åpnet.

Grunnlaget for opprettelsen av en sådan er at mange av oss med beklagelse har registrert at alt for mange informative og lesverdige innlegg, og som forskjellige debattanter åpenbart har lagt ned en god del arbeid i, forsvinner fordi trådene de gjemmer seg i blir uaktuelle. Derfor opprettelsen av en sådan klubbtråd, hvor slikt nå kan samles på ett sted. Skal vi samtidig erklære den for spam-fri sone, mon tro?

Innlegg fra Thunderball som åpnet Arsenal-tråden på gamle VGD.
https://vgd.no/t/Fotball-Premier-League ... -of-london

Vi fortsetter diskusjonen her.

FROG

Legg inn av FROG »

Håper det kommer en del Arsenal folk inn etter hvert. Blir spennende å se når sesongen starter. VGD sin tråd er i alle fall helt ubrukelig, og de som sitter igjen der er sikker de "nuke" folkene som likte seg i sin egen boble :) Litt vanskelig dette med Arsenal, virker ikke som man får noe nytt inn som kan sikre en spennende sesong for oss. Det samme gamle kommer til å fortsette inn i den nye sesongen. I verste fall er topp 4 og topp 8 kjørt før jul.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Problemet nå er at noen er her, mens andre er på VGD eller Discord. Man har ikke klart å enes om hvor vi skal være, og resultatet er at det er lite trøkk på alle foraene.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

ulfarne skrev: man jul 26, 2021 7:53 pmProblemet nå er at noen er her, mens andre er på VGD eller Discord. Man har ikke klart å enes om hvor vi skal være, og resultatet er at det er lite trøkk på alle foraene.
Jeg kan se poenget med at en chat-basert løsning a la Discord er et bedre valg enn kamptråder, da det er enklere å klinke ut en beskjed i chat enn i et forum. Ellers klarer jeg ikke helt å se at 1-2 servere skal være bedre enn et nettforum hvis man er interessert i litt fyldige debatter. Disse serverne kommer til å bli tunge å manøvrere i så fall.

Lezah

Legg inn av Lezah »

ulfarne skrev: man jul 26, 2021 7:53 pm Problemet nå er at noen er her, mens andre er på VGD eller Discord. Man har ikke klart å enes om hvor vi skal være, og resultatet er at det er lite trøkk på alle foraene.
1. VGD kan man ikke være på.
2. På en uke har det kommet til cirka 450 folk her, og bikka 10k innlegg lett. Det ankommer 4050 nye daglig. Gir man dette litt tid og forsøker å få inn folk, så blir dette bra, og fremfor alt slik et forum skal være.

startelver

Legg inn av startelver »

Synes denne tråden er fin jeg , greit å få siste nytt fra naboen :D

Zarathastra

Legg inn av Zarathastra »

Jeg er med :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

DennisB is in tha house.
Jeg tror dette blir plattformen de fleste enes om etter hvert.

Jeg er klar for en ny sesong!

Are we there yet, ulfarne?
Hva med nå a?
NÅ da??

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: man jul 26, 2021 11:24 pm
Are we there yet, ulfarne?
Ja! 8-)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Mangler bare ONV95, så er hele pub-trioen på plass :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ulfarne skrev: tir jul 27, 2021 1:42 am
DennisB skrev: man jul 26, 2021 11:24 pm
Are we there yet, ulfarne?
Ja! 8-)
Herlig, da blir det tidsreiser her inne også!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ellers så kommer nok dette til å bli stedet. Cali er bestemt på Discord leste jeg, ellers følger de fleste bare aktiviteten naturlig nok. Det ser kun ut som om at Man Utd og de norske klubbene har klart å få god aktivitet på Discord pdd.

Ser også at det stort sett er en fast gruppe inne på VGD Legacy-serveren på rundt 10-15 pers som bruker den aktivt også, utenom det så skjer det ikke masse på Discord. Bruker det mest for å planlegge hvordan å få over brukere vi savner og baksnakke VGD.

FD er garantert stedet hvor ting kommer til å få mest fotfeste.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Chromeback skrev: tir jul 27, 2021 2:52 am
Herlig, da blir det tidsreiser her inne også!
Fare for det ;)

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Litt usikker på hvem jeg svarer når jeg trykte på svar fornå skrive et innlegg, men det finner jeg straks ut.

Kult at noen fant en mer farbar vei.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: tir jul 27, 2021 1:42 pm Litt usikker på hvem jeg svarer når jeg trykte på svar fornå skrive et innlegg, men det finner jeg straks ut.

Kult at noen fant en mer farbar vei.
Vi får prøve og feile litt, Myshkin.
Asså, ikke prøve å feile da, menneh.. :D

Hyggelig å se deg her forresten. Litt kvalitet gjør jo ikke noe å dra med oss hit.

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: tir jul 27, 2021 1:44 am Mangler bare ONV95, så er hele pub-trioen på plass :)
Hehe, da er vi i såfall klare for litt pubfotball igjen 8-)

Han finner sikkert veien når det røyner på. Håper mange gjør det etterhvert.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: tir jul 27, 2021 1:50 pm
Myshkin skrev: tir jul 27, 2021 1:42 pm Litt usikker på hvem jeg svarer når jeg trykte på svar fornå skrive et innlegg, men det finner jeg straks ut.

Kult at noen fant en mer farbar vei.
Vi får prøve og feile litt, Myshkin.
Asså, ikke prøve å feile da, menneh.. :D

Er vant med å feile. Har nesten blitt noe trygt og godt med det. Ja, hjemmekjært får en si.

Takk for det, Dennis, og i like så.
Hyggelig å se deg her forresten. Litt kvalitet gjør jo ikke noe å dra med oss hit.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Nå har jeg fulgt lite med i sommer, men jeg har fått med meg at vi har fått inn Ben White, og en midtbanespiller fra Anderlecht, Lokonga. To signeringer som virker veldig spennende for meg.

Lokonga kjenner jeg lite til, men av det jeg har lest, virker det å være en spiller som kan gå rett inn på laget. Virker å ha mye av det vi trenger. Men jeg vil danne meg et bedre bilde etter hvert.

Ben White virker for meg som en potensiell fremtidige Arsenal-klippe. God med ballen i beina, plasseringssterk og god til å bryte. Tror vi kan se han som fast inventar i år, og som en etablert stjerne videre, om alt klaffer.

Saliba på utlån igjen er jeg ikke spesielt fan av, men når White har ankommet, så er det bedre å spille regelmessig, enn å kjempe på utsiden av førsteelleveren. Jeg ser den.

Noen som har noen tanker om hva vi kan forvente av Arsenal denne sesongen? Personlig tror jeg topp 4 blir vanskelig, men jeg er alltid optimistisk før sesongstart. Men vi må nok få en god start for at jeg virkelig skal få trua på det.

Det ble som vi trodde, ingen utskiftning av Arteta. Så da må vi gi mannen en ny sjanse, han skal få støtte av meg så lenge vi ser en identitet, stil, plan, innsats og guts som er Arsenal verdig.
Og ikke minst blir han fulgt med argusøyne denne sesongen for laguttak, og bytter under kampene. Jeg vil ha en frisk linje, og ikke en feig manager. Verken i uttak eller kampplan. Og jeg vil se at flere unge får sjansen, og ikke 33-åringer.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

DennisB skrev: ons jul 28, 2021 10:27 pm Nå har jeg fulgt lite med i sommer, men jeg har fått med meg at vi har fått inn Ben White, og en midtbanespiller fra Anderlecht, Lokonga. To signeringer som virker veldig spennende for meg.

Lokonga kjenner jeg lite til, men av det jeg har lest, virker det å være en spiller som kan gå rett inn på laget. Virker å ha mye av det vi trenger. Men jeg vil danne meg et bedre bilde etter hvert.

Ben White virker for meg som en potensiell fremtidige Arsenal-klippe. God med ballen i beina, plasseringssterk og god til å bryte. Tror vi kan se han som fast inventar i år, og som en etablert stjerne videre, om alt klaffer.

Saliba på utlån igjen er jeg ikke spesielt fan av, men når White har ankommet, så er det bedre å spille regelmessig, enn å kjempe på utsiden av førsteelleveren. Jeg ser den.

Noen som har noen tanker om hva vi kan forvente av Arsenal denne sesongen? Personlig tror jeg topp 4 blir vanskelig, men jeg er alltid optimistisk før sesongstart. Men vi må nok få en god start for at jeg virkelig skal få trua på det.

Det ble som vi trodde, ingen utskiftning av Arteta. Så da må vi gi mannen en ny sjanse, han skal få støtte av meg så lenge vi ser en identitet, stil, plan, innsats og guts som er Arsenal verdig.
Og ikke minst blir han fulgt med argusøyne denne sesongen for laguttak, og bytter under kampene. Jeg vil ha en frisk linje, og ikke en feig manager. Verken i uttak eller kampplan. Og jeg vil se at flere unge får sjansen, og ikke 33-åringer.
Eg har ikkje lyst å være ein ein som ødelegger trua dere har, men eg har vanskelig for å tro at dere blir å kjempe om topp 4 i år. Er 4 lag som er ett godt stykke foran dere p.d.d. City, Chelsea, United og Liverpool, har vanskelig for å se at Arsenal med sin stall har nubbe sjangs mot disse. Personlig så hadde eg heller sett Arsenal i topp 4 enn visse andre.

Tror Ben White er ett godt kjøp tross stiv pris, men tror det blir viktig å være tålmodige med han, selv om han skulle falle litt i mellom i starten av Arsenal karrieren (sier ikkje det skjer, men om det skulle skje).
Han er ung og har ikkje ekstremt med erfaring, så viktig å gi han tid, eg tror hvertfall han viser seg verdig prisen på sikt.

Lokonga veit eg litt for lite om til å uttale meg for masse om, men etter det eg har lest så er han nok ett projekt av lenger sikt, er nok ikkje tiltenkt ein start plass allerede nå. Men kan nok sikkert bli ett godt tilskudd etterhvert 😊

Tror at Arsenal går for litt samme taktikk som Liverpool gjorde når klopp kom, og som United har gjort etter Solskjær. Bygger opp ett lag over litt tid, å satser litt mer på at laget skal være bedre rysta innen noen år. Kjøpene lukter litt sånn, med tanke på alder. Det er nok og veien å gå. Sist dere var i topp 4 var vel i 15/16 sesongen, og etter det har det blitt 2 - 5 plasser 1 - 6 plass og 2 - 8 plasser.

Med Krocke som eier gjør det jo ikkje det enklere å komme seg opp i toppen igjen, men mange spennende spillere i laget, og innen noen år så kan Arsenal være tilbake i toppen igjen. Sånn det er akkurat nå så tror eg at dei kan max greie ein 5 plass, men kan og havne på ein 8 plass igjen. Bare som det er sagt, så er Arsenal den rivalen eg liker best, å hadde gjerne sloss om gullet med dere. Det skjer nok ikkje allerede nå.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Detvareingang skrev: ons jul 28, 2021 11:42 pm
DennisB skrev: ons jul 28, 2021 10:27 pm Nå har jeg fulgt lite med i sommer, men jeg har fått med meg at vi har fått inn Ben White, og en midtbanespiller fra Anderlecht, Lokonga. To signeringer som virker veldig spennende for meg.

Lokonga kjenner jeg lite til, men av det jeg har lest, virker det å være en spiller som kan gå rett inn på laget. Virker å ha mye av det vi trenger. Men jeg vil danne meg et bedre bilde etter hvert.

Ben White virker for meg som en potensiell fremtidige Arsenal-klippe. God med ballen i beina, plasseringssterk og god til å bryte. Tror vi kan se han som fast inventar i år, og som en etablert stjerne videre, om alt klaffer.

Saliba på utlån igjen er jeg ikke spesielt fan av, men når White har ankommet, så er det bedre å spille regelmessig, enn å kjempe på utsiden av førsteelleveren. Jeg ser den.

Noen som har noen tanker om hva vi kan forvente av Arsenal denne sesongen? Personlig tror jeg topp 4 blir vanskelig, men jeg er alltid optimistisk før sesongstart. Men vi må nok få en god start for at jeg virkelig skal få trua på det.

Det ble som vi trodde, ingen utskiftning av Arteta. Så da må vi gi mannen en ny sjanse, han skal få støtte av meg så lenge vi ser en identitet, stil, plan, innsats og guts som er Arsenal verdig.
Og ikke minst blir han fulgt med argusøyne denne sesongen for laguttak, og bytter under kampene. Jeg vil ha en frisk linje, og ikke en feig manager. Verken i uttak eller kampplan. Og jeg vil se at flere unge får sjansen, og ikke 33-åringer.
Eg har ikkje lyst å være ein ein som ødelegger trua dere har, men eg har vanskelig for å tro at dere blir å kjempe om topp 4 i år. Er 4 lag som er ett godt stykke foran dere p.d.d. City, Chelsea, United og Liverpool, har vanskelig for å se at Arsenal med sin stall har nubbe sjangs mot disse. Personlig så hadde eg heller sett Arsenal i topp 4 enn visse andre.

Tror Ben White er ett godt kjøp tross stiv pris, men tror det blir viktig å være tålmodige med han, selv om han skulle falle litt i mellom i starten av Arsenal karrieren (sier ikkje det skjer, men om det skulle skje).
Han er ung og har ikkje ekstremt med erfaring, så viktig å gi han tid, eg tror hvertfall han viser seg verdig prisen på sikt.

Lokonga veit eg litt for lite om til å uttale meg for masse om, men etter det eg har lest så er han nok ett projekt av lenger sikt, er nok ikkje tiltenkt ein start plass allerede nå. Men kan nok sikkert bli ett godt tilskudd etterhvert 😊

Tror at Arsenal går for litt samme taktikk som Liverpool gjorde når klopp kom, og som United har gjort etter Solskjær. Bygger opp ett lag over litt tid, å satser litt mer på at laget skal være bedre rysta innen noen år. Kjøpene lukter litt sånn, med tanke på alder. Det er nok og veien å gå. Sist dere var i topp 4 var vel i 15/16 sesongen, og etter det har det blitt 2 - 5 plasser 1 - 6 plass og 2 - 8 plasser.

Med Krocke som eier gjør det jo ikkje det enklere å komme seg opp i toppen igjen, men mange spennende spillere i laget, og innen noen år så kan Arsenal være tilbake i toppen igjen. Sånn det er akkurat nå så tror eg at dei kan max greie ein 5 plass, men kan og havne på ein 8 plass igjen. Bare som det er sagt, så er Arsenal den rivalen eg liker best, å hadde gjerne sloss om gullet med dere. Det skjer nok ikkje allerede nå.
Greit nok det.
Topp 4 er det svært få Arsenal-supportere som tror på nå, men hvert år er det allikevel noen overraskelser som tøffer seg. Som West Ham og Leicester forrige sesong. Skulle ikke Arsenal kunne gjøre hva disse to lagene gjorde da, eller året før? Å spå utfall av en sesong er ikke fullt så enkelt som å bare sammenligne lag, spiller for spiller, se på penger brukt, eller på tabellen fra i fjor. Hver sesong er unik. Det er mange brikker som må falle på plass. Det er mye et managerspørsmål også. Flyt og en spillergruppe i medgang, har alltid laget furore for topplagene.

Etter 2.plassen i 2016, har vi disse plasseringene: 5,6,5,8,8.
Vi var favoritter til å kapre 4.plassen, 3-4 kamper før sesongslutt i Emerys første sesong, men sprakk på slutten, og Chelsea kapret den i steden. Etter dette har det vært en konstant nedtur.

For meg blir det helt feil å gå inn i en sesong med det for øyet at "dette nøttærnte". Alt er mulig i fotball, vi snakker om en 4.plass, ikke å vinne serien.
Normalt skal vi ligge inne i topp 6. Pr. nå virker vi nærmest en 6.plass, men det er ofte et lag eller to som svikter. Nå har det vært oss to sesonger på rad. Det betyr ikke at vi svikter igjen.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

DennisB skrev: ons jul 28, 2021 11:56 pm
Detvareingang skrev: ons jul 28, 2021 11:42 pm
DennisB skrev: ons jul 28, 2021 10:27 pm Nå har jeg fulgt lite med i sommer, men jeg har fått med meg at vi har fått inn Ben White, og en midtbanespiller fra Anderlecht, Lokonga. To signeringer som virker veldig spennende for meg.

Lokonga kjenner jeg lite til, men av det jeg har lest, virker det å være en spiller som kan gå rett inn på laget. Virker å ha mye av det vi trenger. Men jeg vil danne meg et bedre bilde etter hvert.

Ben White virker for meg som en potensiell fremtidige Arsenal-klippe. God med ballen i beina, plasseringssterk og god til å bryte. Tror vi kan se han som fast inventar i år, og som en etablert stjerne videre, om alt klaffer.

Saliba på utlån igjen er jeg ikke spesielt fan av, men når White har ankommet, så er det bedre å spille regelmessig, enn å kjempe på utsiden av førsteelleveren. Jeg ser den.

Noen som har noen tanker om hva vi kan forvente av Arsenal denne sesongen? Personlig tror jeg topp 4 blir vanskelig, men jeg er alltid optimistisk før sesongstart. Men vi må nok få en god start for at jeg virkelig skal få trua på det.

Det ble som vi trodde, ingen utskiftning av Arteta. Så da må vi gi mannen en ny sjanse, han skal få støtte av meg så lenge vi ser en identitet, stil, plan, innsats og guts som er Arsenal verdig.
Og ikke minst blir han fulgt med argusøyne denne sesongen for laguttak, og bytter under kampene. Jeg vil ha en frisk linje, og ikke en feig manager. Verken i uttak eller kampplan. Og jeg vil se at flere unge får sjansen, og ikke 33-åringer.
Eg har ikkje lyst å være ein ein som ødelegger trua dere har, men eg har vanskelig for å tro at dere blir å kjempe om topp 4 i år. Er 4 lag som er ett godt stykke foran dere p.d.d. City, Chelsea, United og Liverpool, har vanskelig for å se at Arsenal med sin stall har nubbe sjangs mot disse. Personlig så hadde eg heller sett Arsenal i topp 4 enn visse andre.

Tror Ben White er ett godt kjøp tross stiv pris, men tror det blir viktig å være tålmodige med han, selv om han skulle falle litt i mellom i starten av Arsenal karrieren (sier ikkje det skjer, men om det skulle skje).
Han er ung og har ikkje ekstremt med erfaring, så viktig å gi han tid, eg tror hvertfall han viser seg verdig prisen på sikt.

Lokonga veit eg litt for lite om til å uttale meg for masse om, men etter det eg har lest så er han nok ett projekt av lenger sikt, er nok ikkje tiltenkt ein start plass allerede nå. Men kan nok sikkert bli ett godt tilskudd etterhvert 😊

Tror at Arsenal går for litt samme taktikk som Liverpool gjorde når klopp kom, og som United har gjort etter Solskjær. Bygger opp ett lag over litt tid, å satser litt mer på at laget skal være bedre rysta innen noen år. Kjøpene lukter litt sånn, med tanke på alder. Det er nok og veien å gå. Sist dere var i topp 4 var vel i 15/16 sesongen, og etter det har det blitt 2 - 5 plasser 1 - 6 plass og 2 - 8 plasser.

Med Krocke som eier gjør det jo ikkje det enklere å komme seg opp i toppen igjen, men mange spennende spillere i laget, og innen noen år så kan Arsenal være tilbake i toppen igjen. Sånn det er akkurat nå så tror eg at dei kan max greie ein 5 plass, men kan og havne på ein 8 plass igjen. Bare som det er sagt, så er Arsenal den rivalen eg liker best, å hadde gjerne sloss om gullet med dere. Det skjer nok ikkje allerede nå.
Greit nok det.
Topp 4 er det svært få Arsenal-supportere som tror på nå, men hvert år er det allikevel noen overraskelser som tøffer seg. Som West Ham og Leicester forrige sesong. Skulle ikke Arsenal kunne gjøre hva disse to lagene gjorde da, eller året før? Å spå utfall av en sesong er ikke fullt så enkelt som å bare sammenligne lag, spiller for spiller, se på penger brukt, eller på tabellen fra i fjor. Hver sesong er unik. Det er mange brikker som må falle på plass. Det er mye et managerspørsmål også. Flyt og en spillergruppe i medgang, har alltid laget furore for topplagene.

Etter 2.plassen i 2016, har vi disse plasseringene: 5,6,5,8,8.
Vi var favoritter til å kapre 4.plassen, 3-4 kamper før sesongslutt i Emerys første sesong, men sprakk på slutten, og Chelsea kapret den i steden. Etter dette har det vært en konstant nedtur.

For meg blir det helt feil å gå inn i en sesong med det for øyet at "dette nøttærnte". Alt er mulig i fotball, vi snakker om en 4.plass, ikke å vinne serien.
Normalt skal vi ligge inne i topp 6. Pr. nå virker vi nærmest en 6.plass, men det er ofte et lag eller to som svikter. Nå har det vært oss to sesonger på rad. Det betyr ikke at vi svikter igjen.
Arsenal kan helt klart overraske ja. Ingen sesonger er heller like, tror selv at dybden i Arsenal stallen er for tynn og for lav kvalitet forskjell fra dei 4 andre eg nevnte, men ja ett lag kan bli Max uheldige med skader, samtidig som Arsenal får ein sesong med flyt alle veier. Som eg sa eg hadde gjerne sett dere i topp 4. så lenge det ikkje gikk på bekostning av mitt lag 😅 men eg klarer ikkje helt å se det allerede i år.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hehe, det er det mange som ikke gjør :)

Jeg mener at bredden i laget vårt er god. Det er ikke dybden i laget, eller bredden det står på. Jeg tror heller ikke kvaliteten på spillerne er særlig forskjellig fra de andre topplagene.

Jeg tror dessverre forskjellen ligger i manageren. Mange Arsenal-fans har ikke trua nettopp fordi Arteta har skuffet gang på gang. Ikke bare med spillestil, men med laguttak og det å få det beste ut av spillerne.

Det laget Arsenal kan stille med som sitt fremste lag, den beste elleveren, er absolutt innafor å klare topp 4. Det er en ung stamme i laget som er meget, meget god. Med Smith Rowe og Saka i spissen, to av Englands største juveler. Det er kun utviklingspotensiale i dette laget nå, og topp 4 kan godt være mulig allerede i år, med riktig coaching. Forsvaret ser det ut som vi har fått orden på.

Men vi trenger nok et par spillere inn til, så får vi telle opp da. En nøkkelfaktor blir nok midtbanen, spesielt defensivt, så en etablert spiller til inn der, og en høyreback, så kan dette bli meget bra.

Er usikker selv på om det går, men det er slettes ikke umulig. Helst skulle jeg hatt en bedre manager, men man tager hva man haver.

For meg er det bare to lag som skiller seg ut. City og Chelsea (under Tuchel). Ellers er det åpent mellom Pool og United i sjiktet bak, med Arsenal som en utfordrer. Tror verken Tottenham eller Leicester klarer å følge opp i år, bare en følelse jeg har.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: ons jul 28, 2021 10:27 pm Nå har jeg fulgt lite med i sommer, men jeg har fått med meg at vi har fått inn Ben White, og en midtbanespiller fra Anderlecht, Lokonga. To signeringer som virker veldig spennende for meg.

Lokonga kjenner jeg lite til, men av det jeg har lest, virker det å være en spiller som kan gå rett inn på laget. Virker å ha mye av det vi trenger. Men jeg vil danne meg et bedre bilde etter hvert.

Ben White virker for meg som en potensiell fremtidige Arsenal-klippe. God med ballen i beina, plasseringssterk og god til å bryte. Tror vi kan se han som fast inventar i år, og som en etablert stjerne videre, om alt klaffer.

Saliba på utlån igjen er jeg ikke spesielt fan av, men når White har ankommet, så er det bedre å spille regelmessig, enn å kjempe på utsiden av førsteelleveren. Jeg ser den.

Noen som har noen tanker om hva vi kan forvente av Arsenal denne sesongen? Personlig tror jeg topp 4 blir vanskelig, men jeg er alltid optimistisk før sesongstart. Men vi må nok få en god start for at jeg virkelig skal få trua på det.

Det ble som vi trodde, ingen utskiftning av Arteta. Så da må vi gi mannen en ny sjanse, han skal få støtte av meg så lenge vi ser en identitet, stil, plan, innsats og guts som er Arsenal verdig.
Og ikke minst blir han fulgt med argusøyne denne sesongen for laguttak, og bytter under kampene. Jeg vil ha en frisk linje, og ikke en feig manager. Verken i uttak eller kampplan. Og jeg vil se at flere unge får sjansen, og ikke 33-åringer.
Fascinert av at dere klarer å treffe på quote-ene. Jeg siterer som en full sjømann. Men på den andre siden er det få ting som er bedre enn å være full sjømann. Må være døddrukken pirat, i så fall.

Jeg er skeptisk til stoppere som ikke rekker opp til øverste hylle på kjøkkenet uten å dra fram en stol.

Jeg har blitt litt fan av Holding de siste årene. Har veldig sansen for ham. Håper i så fall det er Gabriel som må vike.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: tor jul 29, 2021 12:29 am Hehe, det er det mange som ikke gjør :)

Jeg mener at bredden i laget vårt er god. Det er ikke dybden i laget, eller bredden det står på. Jeg tror heller ikke kvaliteten på spillerne er særlig forskjellig fra de andre topplagene.

Jeg tror dessverre forskjellen ligger i manageren. Mange Arsenal-fans har ikke trua nettopp fordi Arteta har skuffet gang på gang. Ikke bare med spillestil, men med laguttak og det å få det beste ut av spillerne.

Det laget Arsenal kan stille med som sitt fremste lag, den beste elleveren, er absolutt innafor å klare topp 4. Det er en ung stamme i laget som er meget, meget god. Med Smith Rowe og Saka i spissen, to av Englands største juveler. Det er kun utviklingspotensiale i dette laget nå, og topp 4 kan godt være mulig allerede i år, med riktig coaching. Forsvaret ser det ut som vi har fått orden på.

Men vi trenger nok et par spillere inn til, så får vi telle opp da. En nøkkelfaktor blir nok midtbanen, spesielt defensivt, så en etablert spiller til inn der, og en høyreback, så kan dette bli meget bra.

Er usikker selv på om det går, men det er slettes ikke umulig. Helst skulle jeg hatt en bedre manager, men man tager hva man haver.

For meg er det bare to lag som skiller seg ut. City og Chelsea (under Tuchel). Ellers er det åpent mellom Pool og United i sjiktet bak, med Arsenal som en utfordrer. Tror verken Tottenham eller Leicester klarer å følge opp i år, bare en følelse jeg har.
Har trua på Arteta, jeg. Noen feilvurderinger her og der, men det er å forvente av en så ung manager.

Han har klart å lage en struktur i laget som har manglet siden unger lekte med pinner og menn hoppa i busken hvis de ble sett med barnevogn.

Spillerne virker å være imponert over både hans coaching og hans evne til å forutse situasjoner.

Jeg er litt enig i at kvaliteten på spillerne (og typene) er utfordrende. Når Xhaka og Soares bytter på å spille venstreback, og Elneny startet 17 PL-kamper, så er man litt på felgen. I det heletatt er det ikke greit å være så avhengig av en 19-åring og en 20-åring som vi var sist sesong.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vel, bruken av Xhaka på venstreback, er ett av punktene jeg holder MOT Arteta. Det var andre alternativer, bl.a. en ung Lopez, som satt på benken, og ikke minst Soares selv, så det var for meg en ting jeg ikke aksepterte fra Arteta. Helt blåst for meg.

Det sagt, det problemet har vi trolig ikke i år. Xhaka er vel solgt (?), og vi har hentet inn en ny venstreback, Tavares, som er tenkt å vikariere for Tierney. Så mannskapsmessig er den saken løst.

Elneny er jeg enig i. Holder ikke godt nok nivå, men nå var forutsetningen min at Lokonga lykkes, og at vi evt. henter nok en midtbanespiller. Vi har også Willock tilbake, jeg er spent på hva forrige sesong i Newcastle har gjort for unggutten. Da bør vi endelig slippe Elneny i PL.

Framover tror jeg vi er godt dekket, men jeg håper at Martinelli får flere sjanser enn forrige sesong.

Arteta skal få noe tid av meg til å sette laget i år, men du har selvsagt rett i at strukturen i forsvarsarbeidet har blitt kraftig forbedret under Arteta. Som jeg har nevnt i mange innlegg tidligere. Det var det viktigste å få på plass, men han har ikke lykkes med det offensive. Vi har et altfor godt mannskap framover til å ha slitt såpass som vi har gjort med å skape sjanser, og å sette dem.

To 8.plasser er fasiten hans, det er bare ikke godt nok. Så får vi se hvor det bærer denne sesongen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: tor jul 29, 2021 9:29 am
DennisB skrev: ons jul 28, 2021 10:27 pm Nå har jeg fulgt lite med i sommer, men jeg har fått med meg at vi har fått inn Ben White, og en midtbanespiller fra Anderlecht, Lokonga. To signeringer som virker veldig spennende for meg.
Fascinert av at dere klarer å treffe på quote-ene. Jeg siterer som en full sjømann. Men på den andre siden er det få ting som er bedre enn å være full sjømann. Må være døddrukken pirat, i så fall.

Jeg er skeptisk til stoppere som ikke rekker opp til øverste hylle på kjøkkenet uten å dra fram en stol.

Jeg har blitt litt fan av Holding de siste årene. Har veldig sansen for ham. Håper i så fall det er Gabriel som må vike.
:lol: :lol:

Ps. White er vel 1.82. Ikke høyest i verden tydeligvis, men det er vel ikke så gæli. Daniel Passarella var 1.73, kanskje den beste stopperen jeg har sett..

Gabriel hadde en forrykende start, men har sine blundere, og selger seg litt for lett noen ganger. Holding kanskje mer stabil, men jeg er neimen ikke sikker allikevel. Tror det er en 50/50-situasjon pr. nå fra Arteta. Vi får se, men jeg heller også såvidt til Holding.

Og så blir det vel Mari. Vi vet aldri med Arteta :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Stallen vår ser slik ut pr. nå:

Keepere: Leno, Okonkwo, Runarsson.

Forsvarsspillere: White, Tierney, Gabriel, Holding, Mari, Bellerin, Cedric, Tavares, Chambers og Kolasinac.

Midtbanespillere: Saka, Smith Rowe, Partey, Lokonga, Maitland Niles, Willock, Elneny, Torreira og Xhaka (solgt?).

Angrep: Lacazette, Aubameyang, Martinelli, Pepe, Nelson, Willian og Nketiah. Og Balogun fra akademiet.

På utlån (igjen): Saliba, Guendouzi og Mavropanos.

Jeg synes bredden ser god ut. Men som så ofte før, vi kunne trenge en kvalitetsspiller eller to til inn for å ta ytterligere steg.

En ellever etter min smak, ser slik ut (setter inn Lokonga med en gang jeg, og håper det beste):

Leno
Ny - Holding - White - Tierney
Lokonga
Saka - Partey - Smith Rowe
Pepe - Martinelli

En ellever av resten:

Okonkwo
Chambers - Mari - Gabriel - Tavares
Niles - Ny (evt. Torreira) - Willock
Nelson - Lacazette - Aubameyang

Vet ikke om Lokonga og Partey burde bytte plass. Jeg håper vi slipper å se Bellerin noe særlig i år, samt Willian og Elneny. Kolasinac bare ved kriser. Nketiah er jeg skeptisk til, kanskje selges?
To venstrebeinte stoppere i Mari og Gabriel for øvrig. Bør gå, men ikke ideelt.

Noen spillere å se opp for fra akademiet: Balogun, John-Jules, Azeez, Akinola, Lopez og Osei-Tutu.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Hei godtfolk, da har jeg også kommet meg inn hit. Sikkert ikke så mange som husker denne profilen, da den har vært ute av bruk på VGD en god stund, men jeg har fulgt diskusjonene passivt siden da. Håper å se så mange som mulig av (de gode) Arsenal-brukerne her inne etterhvert.

Vi går inn i noen avgjørende uker i overgangsvinduet. Det virker som om White-overgangen går i boks nå i løpet av uken. Ellers er vi jo ryktet til Maddison, Ødegaard m.fl. Det er nok relativt avgjørende for sesongen at det ikke stopper med White, og ideelt sett bør det vel komme inn både en offensivt midtbanespiller, en sentral midtbanespiller og en høyreback. Time will show, som kloke hoder sier!

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

DennisB skrev: tor jul 29, 2021 11:21 am Stallen vår ser slik ut pr. nå:

Keepere: Leno, Okonkwo, Runarsson.

Forsvarsspillere: White, Tierney, Gabriel, Holding, Mari, Bellerin, Cedric, Tavares, Chambers og Kolasinac.

Midtbanespillere: Saka, Smith Rowe, Partey, Lokonga, Maitland Niles, Willock, Elneny, Torreira og Xhaka (solgt?).

Angrep: Lacazette, Aubameyang, Martinelli, Pepe, Nelson, Willian og Nketiah. Og Balogun fra akademiet.

På utlån (igjen): Saliba, Guendouzi og Mavropanos.

Jeg synes bredden ser god ut. Men som så ofte før, vi kunne trenge en kvalitetsspiller eller to til inn for å ta ytterligere steg.

En ellever etter min smak, ser slik ut (setter inn Lokonga med en gang jeg, og håper det beste):

Leno
Ny - Holding - White - Tierney
Lokonga
Saka - Partey - Smith Rowe
Pepe - Martinelli

En ellever av resten:

Okonkwo
Chambers - Mari - Gabriel - Tavares
Niles - Ny (evt. Torreira) - Willock
Nelson - Lacazette - Aubameyang

Vet ikke om Lokonga og Partey burde bytte plass. Jeg håper vi slipper å se Bellerin noe særlig i år, samt Willian og Elneny. Kolasinac bare ved kriser. Nketiah er jeg skeptisk til, kanskje selges?
To venstrebeinte stoppere i Mari og Gabriel for øvrig. Bør gå, men ikke ideelt.

Noen spillere å se opp for fra akademiet: Balogun, John-Jules, Azeez, Akinola, Lopez og Osei-Tutu.
Fint innlegg Dennis, godt å se at du fortsatt er tilstede, etter Covid og alt. Hva gjelder Lokonga har jeg sett treningskampene, og han ser jo unektelig veldig imponerende ut. Tror imidlertid at det er for tidlig å sette han rett inn, og at vi er avhengige av å få inn en ny partner til Partey.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Odysseen skrev: tor jul 29, 2021 2:28 pm
DennisB skrev: tor jul 29, 2021 11:21 am Stallen vår ser slik ut pr. nå:
Fint innlegg Dennis, godt å se at du fortsatt er tilstede, etter Covid og alt. Hva gjelder Lokonga har jeg sett treningskampene, og han ser jo unektelig veldig imponerende ut. Tror imidlertid at det er for tidlig å sette han rett inn, og at vi er avhengige av å få inn en ny partner til Partey.
Velkommen hit ja! Hyggelig gjensyn. Ikke selg deg selv short, som det heter, vi husker selvsagt deg, vi som har vært en stund på VGD.

Ja, det er godt mulig det er for tidlig å sette inn Lokonga i førsteelleveren. Vet ikke, har bare lest om han, og blitt imponert av det. Men mange lovord er gitt før, uten å ha særlig hold i. Vi får se.

Men jeg nevnte også viktigheten av å få et godt tilskudd til på midtbanen, spesielt siden Xhaka synes å selges (vet ennå ikke om det er hold i det ryktet), og siden jeg helst ikke vil se Elneny i for mange kamper. Vi kan heller ikke bygge hele laget på unggutter, så en etablert og god midtbanespiller til, hadde vært gull.

Nå imponerte Chambers på slutten av sesongen, så det er kanskje ikke krise om vi ikke finner en fullgod høyreback, men jeg ser gjerne at vi gjør det.

Jeg mener forresten at avslutningen vi hadde forrige sesong, andre halvdel, eller fra juletider, absolutt var godkjent, og vel så det. Såvidt jeg husker var det vel bare to eller tre lag som var bedre enn oss i den perioden, poengmessig.
Det er noe å bygge videre på, så jeg er som alltid optimist. En beskjeden optimist i år, men allikevel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»