Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 pm Spennende å se hvor mye Arteta kommer til å rulletre på fredag. Smith-Rowe trenger spilletid nå, men usikker på om dette er rette kampen for han.

Kunne dette være noe?

Turner
Tomi. Holding. Gabriel. Partey

Partey. Xhaka
Vieira

ESR. Eddie. Trossard


Tror likevel Arteta starter med et litt sterkere lag.
Partey er faktisk blitt så god at han skal spille i to posisjoner. Nice! 8-)

Jeg tør vedde en del på at Arteta stiller så og si helt toppet. Når han spilte med hele frontrioen mot Oxford, så hviler han neppe mange spillere mot City på Ethiad.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Mitt guess er at fra førstelaget starter begge stopperne, Xhaka, Eddie og Saka. Laget blir da:
Turner; Tomiyasu, Saliba, Gabriel, Tierney; Vieira, Elneny, Xhaka; Saka, Eddie, Trossard

Tror som andre at Arteta stiller sterkt og at begge de faste stopperne blir prioritert. Holding kan man ikke spille mot City, mens Kiwior fortjener en enklere første kamp enn på Etihad. Backupene våre på backplass er for gode til å ikke få spille i FA-cupen, og spesielt Zinny er så skadeutsatt og viktig at han pakker man inn i bobleplast utenom PL-kampene.

Det samme gjelder Partey, selvom svekkelsen er enorm uten han. Jeg kan se for meg at Ødegaard starter istedenfor Saka og at Vieira spiller på kant, men tror det er mest sannsynlig at det er Saka som starter. Xhaka er en evighetsmaskin og jeg tror han er den mest sannsynlige starteren fra midtbanen.

På topp så har vi strengt talt ingen reelle alternativer til Eddie, med mindre man kjører Trossard der og ESR på venstresiden hvis han er klar for å starte.

Det er et stykke unna toppet, men man får da gitt spilletid til de spillerne som er nærmest å få sjansen i ligaen, samt spart to av de mest skadeutsatte spillerne våre i Zinny og Partey.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 24, 2023 10:23 pm Mitt guess er at fra førstelaget starter begge stopperne, Xhaka, Eddie og Saka. Laget blir da:
Turner; Tomiyasu, Saliba, Gabriel, Tierney; Vieira, Elneny, Xhaka; Saka, Eddie, Trossard

Tror som andre at Arteta stiller sterkt og at begge de faste stopperne blir prioritert. Holding kan man ikke spille mot City, mens Kiwior fortjener en enklere første kamp enn på Etihad. Backupene våre på backplass er for gode til å ikke få spille i FA-cupen, og spesielt Zinny er så skadeutsatt og viktig at han pakker man inn i bobleplast utenom PL-kampene.

Det samme gjelder Partey, selvom svekkelsen er enorm uten han. Jeg kan se for meg at Ødegaard starter istedenfor Saka og at Vieira spiller på kant, men tror det er mest sannsynlig at det er Saka som starter. Xhaka er en evighetsmaskin og jeg tror han er den mest sannsynlige starteren fra midtbanen.

På topp så har vi strengt talt ingen reelle alternativer til Eddie, med mindre man kjører Trossard der og ESR på venstresiden hvis han er klar for å starte.

Det er et stykke unna toppet, men man får da gitt spilletid til de spillerne som er nærmest å få sjansen i ligaen, samt spart to av de mest skadeutsatte spillerne våre i Zinny og Partey.
Håper du har rett, men tror nok i hvert fall Partey og Ødegaard starter. Kanskje til og med Zinchenko. Kan se for meg at Martinelli får hvile og at Trossard starer. Men det handler mer om at Martinelli er litt ute av form, enn at han skal hviles. Tomi/White er litt ett fett. White er normalt bedre i det oppbyggende spillet og som overlap-spiller, mens Tomi er enda et lite hakk mer solid defensivt. Tomi kan fint regnes som et førstevalg mot et så godt lag som City på bortebane.

Tipper:
Turner, Tomi, Salbia, Gabriel, Tierney, Partey, Ødegaard, Xhaka, Saka, Eddie, Trossard.

Det blir spennende å (mest sannsynlig) se Turner mot så god motstand. Han har som sagt vokst på meg, og det aller meste av skepsisen jeg hadde har forsvunnet. Står han bunnsolid i en kamp som dette, kan det være den siste lille rest forsvinner.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: tir jan 24, 2023 9:47 pm
Onv95 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 pm Spennende å se hvor mye Arteta kommer til å rulletre på fredag. Smith-Rowe trenger spilletid nå, men usikker på om dette er rette kampen for han.

Kunne dette være noe?

Turner
Tomi. Holding. Gabriel. Partey

Partey. Xhaka
Vieira

ESR. Eddie. Trossard


Tror likevel Arteta starter med et litt sterkere lag.
Partey er faktisk blitt så god at han skal spille i to posisjoner. Nice! 8-)
Kampen er på fredag, så da er det party flere steder på en gang 8-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: tir jan 24, 2023 10:57 pm
Enzino skrev: tir jan 24, 2023 9:47 pm
Onv95 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 pm Spennende å se hvor mye Arteta kommer til å rulletre på fredag. Smith-Rowe trenger spilletid nå, men usikker på om dette er rette kampen for han.

Kunne dette være noe?

Turner
Tomi. Holding. Gabriel. Partey

Partey. Xhaka
Vieira

ESR. Eddie. Trossard


Tror likevel Arteta starter med et litt sterkere lag.
Partey er faktisk blitt så god at han skal spille i to posisjoner. Nice! 8-)
Kampen er på fredag, så da er det party flere steder på en gang 8-)
Da skjønner jeg opplegget. Mistenkte et øyeblikk der at Partey skulle spille kampen to ganger, med en av Ulfarnes tidsreiser i mellom der.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Enzino skrev: man jan 23, 2023 10:41 pm Jeg synes det er ultra-fascinerende at en del i kamptråden faktisk mente dette var en jevn kamp (antakelig fordi det stod 1-1 og 2-2 så lenge).
Trengs en overdose copium for å tro noe slikt. Har sagt det før, ten Hag spiller Ole-ball, bare med et bedre mannskap.

Det Arsenal viste på søndag var en ren maktdemonstrasjon, noe xG også viser (3.05-0.36 i følge ESPN, og andre kilder viser også lignende sifre).

Wellé

Legg inn av Wellé »

*Hvisker* Se på Chelsea *Hvisker* :lol:

Jeg har jo ekstremt tro på Potter, og selvom jeg forventet at det ville være en lengre periode med innkjøring i å få på plass systemet hans så kan jeg virkelig ikke si at jeg trodde de skulle på noe tidspunkt være så bedritne.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: ons jan 25, 2023 8:26 am *Hvisker* Se på Chelsea *Hvisker* :lol:

Jeg har jo ekstremt tro på Potter, og selvom jeg forventet at det ville være en lengre periode med innkjøring i å få på plass systemet hans så kan jeg virkelig ikke si at jeg trodde de skulle på noe tidspunkt være så bedritne.
Viser litt hvor viktig en samlet tropp, som har tro på prosjektet, er for spillet.

Dette er nok ikke den beste troppen vi har hatt siden 2004, men alle drar samme vei, og manageren har alle på laget. Det er faktisk helt sinnsykt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: tir jan 24, 2023 6:31 pm Stakkars ONV, hele 0,17% sjanse for at Spurs kommer over oss. Nærmere garantert er det vanskelig å komme.
So you`re telling me there`s a chance?

Prøvde å legge inn en GIF, men der trenger jeg visst hjelp fra ulfarne. Har for mange tomler!

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: ons jan 25, 2023 10:55 am
Wellé skrev: tir jan 24, 2023 6:31 pm Stakkars ONV, hele 0,17% sjanse for at Spurs kommer over oss. Nærmere garantert er det vanskelig å komme.
So you`re telling me there`s a chance?

Prøvde å legge inn en GIF, men der trenger jeg visst hjelp fra ulfarne. Har for mange tomler!

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: ons jan 25, 2023 11:46 am
DennisB skrev: ons jan 25, 2023 10:55 am
Wellé skrev: tir jan 24, 2023 6:31 pm Stakkars ONV, hele 0,17% sjanse for at Spurs kommer over oss. Nærmere garantert er det vanskelig å komme.
So you`re telling me there`s a chance?

Prøvde å legge inn en GIF, men der trenger jeg visst hjelp fra ulfarne. Har for mange tomler!
Der var'n! Takker!
Du er så flink med data og sånne duppedingser du :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

@ulfarne akkurat nå.

Bilde

Wellé

Legg inn av Wellé »

Snakk om at Elneny har fått en langvarig skade. Da skal selv optimisten Wellé erkjenne at vi må gjøre en avtale nå, selvom det enten er for en dårlig pris eller for en spiller som ikke er en langsiktig fit.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Chromeback skrev: ons jan 25, 2023 12:19 pm @ulfarne akkurat nå.

Bilde
Rimelig presis den der ja :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons jan 25, 2023 5:29 pm Snakk om at Elneny har fått en langvarig skade. Da skal selv optimisten Wellé erkjenne at vi må gjøre en avtale nå, selvom det enten er for en dårlig pris eller for en spiller som ikke er en langsiktig fit.
Står som «knock» på premierinjuries.

Ny returdato på Jesus også. De sier 4-5 uker fra 23/1 (det indikerte han jo selv også), og mulig return 4/3 til Bmouth hjemme.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 10:05 pm
startelver skrev: man jan 23, 2023 9:25 pm Helt enig, bookiene har rett. Grattis!!!
Hva er det du får ut av dette? Det er helt greit å si at vi er favoritter, det har jeg forståelse for at man mener, mdn hvorfor skal du «krone» oss etter halvspilt liga. Taper vi de to neste kommer du til å «krone» City. Det er bare så jævla meningsløst og uinteressant.
Poeng, mange som gjør dét så nyt "reisen", oppturen og "flyten" mens den varer!
Godspeed ;)

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: ons jan 25, 2023 6:41 pm
Wellé skrev: ons jan 25, 2023 5:29 pm Snakk om at Elneny har fått en langvarig skade. Da skal selv optimisten Wellé erkjenne at vi må gjøre en avtale nå, selvom det enten er for en dårlig pris eller for en spiller som ikke er en langsiktig fit.
Står som «knock» på premierinjuries.

Ny returdato på Jesus også. De sier 4-5 uker fra 23/1 (det indikerte han jo selv også), og mulig return 4/3 til Bmouth hjemme.
Den står som «knock» frem til midnatt 31.Jan, så oppdateres den til «ACL-rupture».

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

God kveld gooners.

Er dette noe å henge håpet om CL-plass på?


DennisB

Legg inn av DennisB »

Eldon skrev: ons jan 25, 2023 11:21 pm God kveld gooners.

Er dette noe å henge håpet om CL-plass på?

Generelt en meget god spiller. Det han har vist i Ligue 1, har vært meget, meget solid. Arsenal fikk nok ikke maksimalt ut av gutten, og han så ikke helt ut til å passe inn i miljøet, ble kanskje litt cocky med noen ganske så kålete uttalelser. Arteta hadde sikkert fått mer ut av han, men alt i alt nok riktig av klubben å la han gå. Det Arteta har bygget opp i ettertid, er jo bygget på at alle drar i samme miljøretning.

Han var jo ganske ung hos oss, så han har trolig lært mye de siste årene. Tror dette kan være en god overgang, en spiller dere absolutt kan trenge.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Eldon skrev: ons jan 25, 2023 11:21 pm God kveld gooners.

Er dette noe å henge håpet om CL-plass på?

Sjekk ut vurderingene i Villa tråden. De var linket til ham før dere. Welle gjør nok en bedre analyse av ham enn jeg gjør der.

Han har definitivt noen skikkelige kvaliteter, men også noen svakheter.

Jeg vet ikke om noen har fulgt ham tett etter at han forlot Arsenal. Skulle til å si at dine beste bet på det må være Dennis og Jolla. Og så ser jeg at Dennis har kommentert her.

Vil tro han forsterker dagens Liverpool midtbane. Men litt satt på spissen, skal det ikke så mye til. Om han kan være et tannhjul som mangler, som får den til å fungere igjen på direkten er jeg mer usikker på.

Interessant link. Jeg blir vel egentlig litt overrasket om han ikke dukker opp i en PL klubb igjen snart.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tor jan 26, 2023 12:06 am
Eldon skrev: ons jan 25, 2023 11:21 pm God kveld gooners.

Er dette noe å henge håpet om CL-plass på?
Sjekk ut vurderingene i Villa tråden. De var linket til ham før dere. Welle gjør nok en bedre analyse av ham enn jeg gjør der.

Han har definitivt noen skikkelige kvaliteter, men også noen svakheter.

Jeg vet ikke om noen har fulgt ham tett etter at han forlot Arsenal. Skulle til å si at dine beste bet på det må være Dennis og Jolla. Og så ser jeg at Dennis har kommentert her.

Vil tro han forsterker dagens Liverpool midtbane. Men litt satt på spissen, skal det ikke så mye til. Om han kan være et tannhjul som mangler, som får den til å fungere igjen på direkten er jeg mer usikker på.

Interessant link. Jeg blir vel egentlig litt overrasket om han ikke dukker opp i en PL klubb igjen snart.
Ingen dyptpløyende analyse fra min side, men spesielt èn ting kan nevnes. Han har videreført det han faktisk var ganske god på hos oss, nemlig hans kreative egenskaper. Han har vært en av Marseilles mest kreative spillere, ser alltid etter løsninger i lengderetningen. Valgene han tar på banen har blitt bedre siden vi så han i Arsenal-drakt, og overblikket hans har vært av høy klasse.

Hos oss prøvde han mye på det samme, men valgene var ikke alltid de beste. Han kunne holde litt for lenge på ballen, og gikk i blant litt lett ned. Det viser bare at han nå er mer moden for å lykkes bedre i PL.

Veldig enig i det siste du skriver. Han vil nok havne i PL igjen, og det synes jeg er et godt tilskudd for PL.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Eldon skrev: ons jan 25, 2023 11:21 pm God kveld gooners.

Er dette noe å henge håpet om CL-plass på?

Jeg vurderer å forskuttere feriepengene og sette alt på at han skårer mot oss på Anfield nå i vår.
Dette blir Ray Kennedy opp igjen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Noen tanker om fredagens kamp mot City. Jeg er veldig usikker på hva som er beste utfall fra den kampen.
1. Vi taper og spiller dårlig
2. Vi taper, men spiller bra
3. Kampen ender uavgjort og vi spiller dårlig
4. Kampen ender uavgjort og vi spiller bra
5. Vi vinner men spiller likevel dårlig (aka griseflaks)
6. Vi vinner og spiller veldig bra.

Det som også betyr noe er hvilket lag vi stiller med på fredag. Stiller vi med B-laget så betyr ikke utfall veldig mye for meg, men hvis vi topper laget så er utfallet viktigere for meg.

Det jeg mener er verste utfall er 3 og 4. Her får vi en ekstra kamp uten å være sikret avansement. Jeg er videre veldig usikker på om noen av scenariene med seier er bedre enn tap der, da vi får minst en kamp til som vil forstyrre vår kamp om 1-4 plass med seier. Men lander på at 1 er dårligste alternativ av disse og 6 er beste alternativ, men er langt fra sikker. Så min rangering av utfall blir da (fra dårlig til bra): 3,4,1,2,5,6 alternativt 3,4,5,6,1,2 da det minimerer antall kamper fremover.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: tor jan 26, 2023 12:37 pm Noen tanker om fredagens kamp mot City. Jeg er veldig usikker på hva som er beste utfall fra den kampen.
1. Vi taper og spiller dårlig
2. Vi taper, men spiller bra
3. Kampen ender uavgjort og vi spiller dårlig
4. Kampen ender uavgjort og vi spiller bra
5. Vi vinner men spiller likevel dårlig (aka griseflaks)
6. Vi vinner og spiller veldig bra.

Det som også betyr noe er hvilket lag vi stiller med på fredag. Stiller vi med B-laget så betyr ikke utfall veldig mye for meg, men hvis vi topper laget så er utfallet viktigere for meg.

Det jeg mener er verste utfall er 3 og 4. Her får vi en ekstra kamp uten å være sikret avansement. Jeg er videre veldig usikker på om noen av scenariene med seier er bedre enn tap der, da vi får minst en kamp til som vil forstyrre vår kamp om 1-4 plass med seier. Men lander på at 1 er dårligste alternativ av disse og 6 er beste alternativ, men er langt fra sikker. Så min rangering av utfall blir da (fra dårlig til bra): 3,4,1,2,5,6 alternativt 3,4,5,6,1,2 da det minimerer antall kamper fremover.
Her ble det for mange utfall for meg, ONV. Det sa zip, og jeg kjente litt røyklukt etter en kortslutning i topplokket :D

Det jeg kan melde, er at jeg håper vi ikke stiller sterkt her, maks 4-5 faste. For dette er en kamp vi troligvis ryker i, og da er det bortkastet å ha stilt toppet mannskap. Dessverre stiller vel Arteta toppet, og da svir nederlaget mer, helt enig i det. Og det er helt unødvendig. Synes begge lag kunne ha stilt litt redusert.

Jeg synes vi skal vente med å måle styrkene lagene i mellom på skikkelig vis, til vi møtes i serien.
Sist redigert av DennisB den tor jan 26, 2023 12:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tor jan 26, 2023 12:37 pm Noen tanker om fredagens kamp mot City. Jeg er veldig usikker på hva som er beste utfall fra den kampen.
1. Vi taper og spiller dårlig
2. Vi taper, men spiller bra
3. Kampen ender uavgjort og vi spiller dårlig
4. Kampen ender uavgjort og vi spiller bra
5. Vi vinner men spiller likevel dårlig (aka griseflaks)
6. Vi vinner og spiller veldig bra.

Det som også betyr noe er hvilket lag vi stiller med på fredag. Stiller vi med B-laget så betyr ikke utfall veldig mye for meg, men hvis vi topper laget så er utfallet viktigere for meg.

Det jeg mener er verste utfall er 3 og 4. Her får vi en ekstra kamp uten å være sikret avansement. Jeg er videre veldig usikker på om noen av scenariene med seier er bedre enn tap der, da vi får minst en kamp til som vil forstyrre vår kamp om 1-4 plass med seier. Men lander på at 1 er dårligste alternativ av disse og 6 er beste alternativ, men er langt fra sikker. Så min rangering av utfall blir da (fra dårlig til bra): 3,4,1,2,5,6 alternativt 3,4,5,6,1,2 da det minimerer antall kamper fremover.
Ser på 2 som mest sannsynlig, men også 4 kan godt tikke inn.

Jeg klarer ikke å se at vi skal gjøre oss totalt bort, med mindre vi stiller voldsomt svekket (type EL-lag). Men jeg tror som sagt tidligere at Arteta setter opp noe av det sterkeste vi har her.

Men det er borte mot det laget i ligaen som har høyest toppnivå. Og de vil nok skjerpe seg ekstra mot oss, med et ønske om å vise oss at vi fortsatt ikke har kommet opp på deres nivå. Så jeg forventer en veldig tøff kamp.

Blir ikke overrasket om Haaland avgjør denne selvsagt, og tenker at det er bedre om han scorer noen her og vi klarer å stoppe ham i ligakampene, enn omvendt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Welle var innom dette, men nå er altså return date for Jesus antakelig 4/3. Første kamp i EL er 9/3 og returen er 16/3.

Så vi får håpet at skjemaet holder. Greit å ha alternativer i flest mulig posisjoner når EL drar igang igjen.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Enzino skrev: tor jan 26, 2023 4:13 pm Welle var innom dette, men nå er altså return date for Jesus antakelig 4/3. Første kamp i EL er 9/3 og returen er 16/3.

Så vi får håpet at skjemaet holder. Greit å ha alternativer i flest mulig posisjoner når EL drar igang igjen.
Repent, repent...!!! :o

DennisB

Legg inn av DennisB »

InsVerderben skrev: tor jan 26, 2023 7:14 pm
Enzino skrev: tor jan 26, 2023 4:13 pm Welle var innom dette, men nå er altså return date for Jesus antakelig 4/3. Første kamp i EL er 9/3 og returen er 16/3.

Så vi får håpet at skjemaet holder. Greit å ha alternativer i flest mulig posisjoner når EL drar igang igjen.
Repent, repent...!!! :o
The second coming is near!

Helt seriøst, Indonesia er nok et av de mest religiøse landene i verden, hvor et enormt antall forvirrede sjeler tror fast og bestemt på en second coming, og da på en undergang av vår eksistens. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått høre at jeg må la meg frelse i tide, for dette VIL skje. Veldig snart!

Hehe, ateist som jeg er, så tar jeg det med knusende og stoisk ro.
Men nå, InsVerderben, er vi ute og sykler et godt stykke ut på Hardangervidda.

Ser fram til å se Gabriel Jesus igjen dog. DA blir vi gode da! Enda be`r! :D

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

DennisB skrev: tor jan 26, 2023 11:23 pm Hehe, ateist som jeg er, så tar jeg det med knusende og stoisk ro.
Du har uansett litt betenkningstid når han dukker opp, ettersom han begynner med Antikrist og Dragen, dvs. Manc-klubbene.

Men skulle det skjære seg helt kan jeg legge inn et godt ord.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Eldon skrev: tor jan 26, 2023 11:31 pm
DennisB skrev: tor jan 26, 2023 11:23 pm Hehe, ateist som jeg er, så tar jeg det med knusende og stoisk ro.
Du har uansett litt betenkningstid når han dukker opp, ettersom han begynner med Antikrist og Dragen, dvs. Manc-klubbene.

Men skulle det skjære seg helt kan jeg legge inn et godt ord.
Takk og pris og gudskjelov og heldigvis!

Legg gjerne inn et godt ord for alle goonere, Eldon :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»