Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre jan 27, 2023 10:21 am Jeg håper vi møter Juve på et tidspunkt i EL og grisebanker de. Så kan Locatelli og Vlahovic reflektere litt over livsvalgene sine.
Kan vi møte dem i første knock out runde?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 2:21 pm
Wellé skrev: fre jan 27, 2023 10:21 am Jeg håper vi møter Juve på et tidspunkt i EL og grisebanker de. Så kan Locatelli og Vlahovic reflektere litt over livsvalgene sine.
Kan vi møte dem i første knock out runde?
Det er jeg ikke 100% sikker på, men kan ikke skjønne hvorfor vi ikke kan gjøre det. Vi skipper jo egentlig den første utslagsrunden hvor 2.-plassene fra EL møter 3.-plassene fra CL. Slik jeg forstår det så er dette lagene vi IKKE kan møte:
Betis (ESP)
Fenerbahçe (TUR)
Ferencváros (HUN)
Feyenoord (NED)
Freiburg (GER)
Real Sociedad (ESP)
Union Saint-Gilloise (BEL)

Det er fordi de sammen med oss var gruppevinnere, og vi vil dermed møte en av vinnerne av disse oppgjørene:

Ajax (NED) / Union Berlin (GER)
Barcelona (ESP) / Man United (ENG)
Juventus (ITA) / Nantes (FRA)
Leverkusen (GER) / Monaco (FRA)
Salzburg (AUT) / Roma (ITA)
Sevilla (ESP) / PSV Eindhoven (NED)
Shakhtar (UKR) / Rennes (FRA)
Sporting CP (POR) / Midtjylland (DEN)

Vanskelig å ikke tenke at de useedede lagene er sterkere enn de seedede. Dæven heller, jo mer jeg ser på den listen jo mer jeg blir forvirret. De fleste andreplasslagene fra gruppespillet er jo bedre enn gruppevinnerne.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: fre jan 27, 2023 2:25 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 2:21 pm
Wellé skrev: fre jan 27, 2023 10:21 am Jeg håper vi møter Juve på et tidspunkt i EL og grisebanker de. Så kan Locatelli og Vlahovic reflektere litt over livsvalgene sine.
Kan vi møte dem i første knock out runde?
Det er jeg ikke 100% sikker på, men kan ikke skjønne hvorfor vi ikke kan gjøre det. Vi skipper jo egentlig den første utslagsrunden hvor 2.-plassene fra EL møter 3.-plassene fra CL. Slik jeg forstår det så er dette lagene vi IKKE kan møte:
Betis (ESP)
Fenerbahçe (TUR)
Ferencváros (HUN)
Feyenoord (NED)
Freiburg (GER)
Real Sociedad (ESP)
Union Saint-Gilloise (BEL)

Det er fordi de sammen med oss var gruppevinnere, og vi vil dermed møte en av vinnerne av disse oppgjørene:

Ajax (NED) / Union Berlin (GER)
Barcelona (ESP) / Man United (ENG)
Juventus (ITA) / Nantes (FRA)
Leverkusen (GER) / Monaco (FRA)
Salzburg (AUT) / Roma (ITA)
Sevilla (ESP) / PSV Eindhoven (NED)
Shakhtar (UKR) / Rennes (FRA)
Sporting CP (POR) / Midtjylland (DEN)

Vanskelig å ikke tenke at de useedede lagene er sterkere enn de seedede. Dæven heller, jo mer jeg ser på den listen jo mer jeg blir forvirret. De fleste andreplasslagene fra gruppespillet er jo bedre enn gruppevinnerne.
Antagelig kan vi vel heller ikke møte United, ettersom de er engelske. Er dog usikker på dette, men er slik det er i CL. Drømmemotstander må vel være Midtjylland. Kort reise, mediokert lag.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Ser at ESR har fått en setback og er da uaktuell til kveldens kamp. Kjipt for han og laget, men det er vel sånn som skjer av og til ved langvarige skader.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: fre jan 27, 2023 2:35 pm
Wellé skrev: fre jan 27, 2023 2:25 pm Ajax (NED) / Union Berlin (GER)
Barcelona (ESP) / Man United (ENG)
Juventus (ITA) / Nantes (FRA)
Leverkusen (GER) / Monaco (FRA)
Salzburg (AUT) / Roma (ITA)
Sevilla (ESP) / PSV Eindhoven (NED)
Shakhtar (UKR) / Rennes (FRA)
Sporting CP (POR) / Midtjylland (DEN)

Vanskelig å ikke tenke at de useedede lagene er sterkere enn de seedede. Dæven heller, jo mer jeg ser på den listen jo mer jeg blir forvirret. De fleste andreplasslagene fra gruppespillet er jo bedre enn gruppevinnerne.
Antagelig kan vi vel heller ikke møte United, ettersom de er engelske. Er dog usikker på dette, men er slik det er i CL. Drømmemotstander må vel være Midtjylland. Kort reise, mediokert lag.
Jepp, kan ikke møte Man Utd. Det står også at andre eventuelle regler vil bli offentliggjort før trekningen. Vet ikke om det f.eks kan ekskludere PSV?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre jan 27, 2023 2:25 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 2:21 pm
Wellé skrev: fre jan 27, 2023 10:21 am Jeg håper vi møter Juve på et tidspunkt i EL og grisebanker de. Så kan Locatelli og Vlahovic reflektere litt over livsvalgene sine.
Kan vi møte dem i første knock out runde?
Det er jeg ikke 100% sikker på, men kan ikke skjønne hvorfor vi ikke kan gjøre det. Vi skipper jo egentlig den første utslagsrunden hvor 2.-plassene fra EL møter 3.-plassene fra CL. Slik jeg forstår det så er dette lagene vi IKKE kan møte:
Betis (ESP)
Fenerbahçe (TUR)
Ferencváros (HUN)
Feyenoord (NED)
Freiburg (GER)
Real Sociedad (ESP)
Union Saint-Gilloise (BEL)

Det er fordi de sammen med oss var gruppevinnere, og vi vil dermed møte en av vinnerne av disse oppgjørene:

Ajax (NED) / Union Berlin (GER)
Barcelona (ESP) / Man United (ENG)
Juventus (ITA) / Nantes (FRA)
Leverkusen (GER) / Monaco (FRA)
Salzburg (AUT) / Roma (ITA)
Sevilla (ESP) / PSV Eindhoven (NED)
Shakhtar (UKR) / Rennes (FRA)
Sporting CP (POR) / Midtjylland (DEN)

Vanskelig å ikke tenke at de useedede lagene er sterkere enn de seedede. Dæven heller, jo mer jeg ser på den listen jo mer jeg blir forvirret. De fleste andreplasslagene fra gruppespillet er jo bedre enn gruppevinnerne.
Vi vet jo at vi trekker vinneren av Barca/ManU uansett. 🙄😂

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 3:03 pm
Wellé skrev: fre jan 27, 2023 2:25 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 2:21 pm

Kan vi møte dem i første knock out runde?
Det er jeg ikke 100% sikker på, men kan ikke skjønne hvorfor vi ikke kan gjøre det. Vi skipper jo egentlig den første utslagsrunden hvor 2.-plassene fra EL møter 3.-plassene fra CL. Slik jeg forstår det så er dette lagene vi IKKE kan møte:
Betis (ESP)
Fenerbahçe (TUR)
Ferencváros (HUN)
Feyenoord (NED)
Freiburg (GER)
Real Sociedad (ESP)
Union Saint-Gilloise (BEL)

Det er fordi de sammen med oss var gruppevinnere, og vi vil dermed møte en av vinnerne av disse oppgjørene:

Ajax (NED) / Union Berlin (GER)
Barcelona (ESP) / Man United (ENG)
Juventus (ITA) / Nantes (FRA)
Leverkusen (GER) / Monaco (FRA)
Salzburg (AUT) / Roma (ITA)
Sevilla (ESP) / PSV Eindhoven (NED)
Shakhtar (UKR) / Rennes (FRA)
Sporting CP (POR) / Midtjylland (DEN)

Vanskelig å ikke tenke at de useedede lagene er sterkere enn de seedede. Dæven heller, jo mer jeg ser på den listen jo mer jeg blir forvirret. De fleste andreplasslagene fra gruppespillet er jo bedre enn gruppevinnerne.
Vi vet jo at vi trekker vinneren av Barca/ManU uansett. 🙄😂
Edit: tydeligvis ikke HBOs det blir ManU nei.

Og må vel funke sånn at vi ikke kan møte PSV pga vi hadde dem i gruppe. Alt annet ville være merkelig.

Limpar91

Legg inn av Limpar91 »

DennisB skrev: tor jan 26, 2023 12:51 pm
Her ble det for mange utfall for meg, ONV. Det sa zip, og jeg kjente litt røyklukt etter en kortslutning i topplokket :D

Det jeg kan melde, er at jeg håper vi ikke stiller sterkt her, maks 4-5 faste. For dette er en kamp vi troligvis ryker i, og da er det bortkastet å ha stilt toppet mannskap. Dessverre stiller vel Arteta toppet, og da svir nederlaget mer, helt enig i det. Og det er helt unødvendig. Synes begge lag kunne ha stilt litt redusert.

Jeg synes vi skal vente med å måle styrkene lagene i mellom på skikkelig vis, til vi møtes i serien.
For meg er det ett poeng å gå for flest mulig titler, om man skal være stor på det. Stole på mannskapet, og det skal jo ikke være restitusjonsutfordringer nå, så da er det eventuelt skader man må frykte - og det er ikke en god følelse, og fører gjerne til flere tap og flere skader enn å bare "være der man skal mentalt".

Rokkere, ja, rokkere for mye, nei, mener nå jeg.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Trossard fra start.
Turner, Tomiyasu, Tierney, Holding, Vieira, Trossard and Saka all start for #AFC

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: fre jan 27, 2023 7:53 pm Trossard fra start.
Turner, Tomiyasu, Tierney, Holding, Vieira, Trossard and Saka all start for #AFC
Håper det stemmer. For i så fall taper vi nesten garantert, og skulle vi mirakuløst få et resultat så er det bare bonus.

Veldig bra hvis Arteta gjør alt for å maksimere sannsynligheten i ligaen imo.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 7:57 pm
Vike4 skrev: fre jan 27, 2023 7:53 pm Trossard fra start.
Turner, Tomiyasu, Tierney, Holding, Vieira, Trossard and Saka all start for #AFC
Håper det stemmer. For i så fall taper vi nesten garantert, og skulle vi mirakuløst få et resultat så er det bare bonus.

Veldig bra hvis Arteta gjør alt for å maksimere sannsynligheten i ligaen imo.
Her fikk jeg viljen min gitt! Så ikke den komme :D

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Helt riktig taktisk, Arsenal har ikke bredden til å kjempe på så mange fronter uansett.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »


DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 27, 2023 8:17 pm
Flott! One down, Saka and Saliba to go..

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Kjenner jeg driter i andreomgangen, nesten. Faen å gode vi er.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Bra resultat mtp at vi spiller ganske svekket, og en del spillere var mildt sagt veldig svake idag. Taper fult fortjent. Litt drit og ryke ut i to cupper før de har startet omtrent, men vi har ikke bred nok stall til så mye mer enn PL og EL uansett.
Selv om vi ikke gir de en veldig god kamp, så vil vi nok gi de mer kamp i PL.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Er mye positivt å hente fra denne kampen, men kvalitetforskjellen mellom Partey og Lokonga er skremmende. Hvis Elneny er ute for resten av sesongen, så er vi nødt til å få inn en back-up. Det er faktisk helt krise hvis vi må spille med Lokonga på banen i ligaen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Super happy med kampen. Vi klarer oss veldig bra i store deler av tiden, og jeg trodde vi skulle slite mye mer med et såpass svakt lag.

Det blir gøy å ta i mot City på Emirates med toppet lag fra start. Der har vi god mulighet til poeng.

Tror det er veldig bra for sjansene i ligaen å ikke henge i for mange turneringer.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd etter et tap. Mye positivt å ta med seg.

Noen som vet hvor man kan finne xG for FA-cupen?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 27, 2023 10:59 pm Er mye positivt å hente fra denne kampen, men kvalitetforskjellen mellom Partey og Lokonga er skremmende. Hvis Elneny er ute for resten av sesongen, så er vi nødt til å få inn en back-up. Det er faktisk helt krise hvis vi må spille med Lokonga på banen i ligaen.
Kan ikke vår nye polske signering også bekle den rollen? Burde faktisk heller vurdert og prøvd han i 2. omgang for Partey, evt. startet han og ikke Holding i første omgang.

Holding og Lokonga er to vandrende katastrofer.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Om man skal finne noe positivt med innhoppet til Sambi, så var 2. omgangen her et ekstremt godt argument for å pushe gjennom et kjøp av en midtbanespiller før vinduet stenger.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

For meg var dette bortimot optimalt.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:00 pm Super happy med kampen. Vi klarer oss veldig bra i store deler av tiden, og jeg trodde vi skulle slite mye mer med et såpass svakt lag.

Det blir gøy å ta i mot City på Emirates med toppet lag fra start. Der har vi god mulighet til poeng.

Tror det er veldig bra for sjansene i ligaen å ikke henge i for mange turneringer.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd etter et tap. Mye positivt å ta med seg.

Noen som vet hvor man kan finne xG for FA-cupen?
0.3-0.3

DennisB

Legg inn av DennisB »

Da ble det snipp snapp snute,
helt greit at vi er ute.
Mye bra i dag,
steike for et lag,
vi er så godt i rute.
Sist redigert av DennisB den fre jan 27, 2023 11:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: fre jan 27, 2023 11:03 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:00 pm Super happy med kampen. Vi klarer oss veldig bra i store deler av tiden, og jeg trodde vi skulle slite mye mer med et såpass svakt lag.

Det blir gøy å ta i mot City på Emirates med toppet lag fra start. Der har vi god mulighet til poeng.

Tror det er veldig bra for sjansene i ligaen å ikke henge i for mange turneringer.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd etter et tap. Mye positivt å ta med seg.

Noen som vet hvor man kan finne xG for FA-cupen?
0.3-0.3
Det er sterkt på Ethiad, særlig med såpass mange spillere byttet ut fra fra start, sammenlignet med forrige match.

Pires2002

Legg inn av Pires2002 »

Vi har ikke stor nok stall til å kjempe på flere fronter, så dette var et usedvanlig greit tap å ta. Vi spiller ok, og er helt på høyde med Oljesjeikene. Ser ingenting som skremmer meg. Med toppet lag i PL, så tror jeg vi har muligheter til å kunne sanke noen poeng mot Oljesjeikene. Sambi og Viera kan muligens bli, men pr. nå, så holder de ikke nivået.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Fremdeles nerxøs for Partey og om han fikk en skade idag.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:02 pm Om man skal finne noe positivt med innhoppet til Sambi, så var 2. omgangen her et ekstremt godt argument for å pushe gjennom et kjøp av en midtbanespiller før vinduet stenger.
Bare legg merke til posisjoneringen han fra i det Alvares mottar ballen til Ake setter ballen i mål. Er helt forbauset over hvor dårlig han er til å lese spillet også er han helt elendig på å gjøre seg spillbar når vi har ball. Han har vært i klubben i 1.5 sesong nå og jeg kan ikke se hva han er blitt bedre på.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 27, 2023 11:09 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:02 pm Om man skal finne noe positivt med innhoppet til Sambi, så var 2. omgangen her et ekstremt godt argument for å pushe gjennom et kjøp av en midtbanespiller før vinduet stenger.
Bare legg merke til posisjoneringen han fra i det Alvares mottar ballen til Ake setter ballen i mål. Er helt forbauset over hvor dårlig han er til å lese spillet også er han helt elendig på å gjøre seg spillbar når vi har ball. Han har vært i klubben i 1.5 sesong nå og jeg kan ikke se hva han er blitt bedre på.
De lagde en analyse av et par situasjoner i andre omgang inklusive den der, på itv.

Den ene av programlederne mente at det var "a Partey-sized whole in the Arsenal midfield". Haha... Bedre kan det vel ikke sies.

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje nedturen begynner nå ?

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Se Caicedo på insta🤷‍♂️

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»