Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Og 13 dager til neste kamp, etter 6 strake seire i serien. Ugh. Håper vi beholder formen, og fortsetter der vi slapp.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Canucks skrev: søn mar 19, 2023 4:58 pm Nesten synd pausen kommer nå med spillet i de siste par kampene i serien. Håper ikke det ødelegger. Så da satser vi på at Jesus er klar for 90 min etter pausen og at Tomi og Saliba er fit.
Tomi kan vi nok glemme en stund, etter hva de første rapportene sier...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Hvis noen hadde sagt før sesongen at Arsenal skulle lede med 8 poeng på City med en kamp mer spilt når vi skal skrive 1. april, hadde jeg ledd godt av det skrullehodet!

Surrealistisk. Drømmen lever, og kommer antakelig til å leve i hvert fall helt til 26. april.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 4:58 pm Og 13 dager til neste kamp, etter 6 strake seire i serien. Ugh. Håper vi beholder formen, og fortsetter der vi slapp.
Leeds hjemme bør vel være overkommelig....

DennisB

Legg inn av DennisB »

Guttorm123 skrev: søn mar 19, 2023 5:03 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 4:58 pm Og 13 dager til neste kamp, etter 6 strake seire i serien. Ugh. Håper vi beholder formen, og fortsetter der vi slapp.
Leeds hjemme bør vel være overkommelig....
Det bør det, og 7 strake bør være innafor rekkevidde.
Men så begynner alvoret for Arsenals del..

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 5:01 pm Hvis noen hadde sagt før sesongen at Arsenal skulle lede med 8 poeng på City med en kamp mer spilt når vi skal skrive 1. april, hadde jeg ledd godt av det skrullehodet!
Høres ut som en aprilspøk ja

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 5:07 pm
Det bør det, og 7 strake bør være innafor rekkevidde.
Men så begynner alvoret for Arsenals del..
Liverpool er ikke som de en gang var..., kan overraske, men tvilsomt... 8 strake er nok mest sannsynlig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 5:01 pm Hvis noen hadde sagt før sesongen at Arsenal skulle lede med 8 poeng på City med en kamp mer spilt når vi skal skrive 1. april, hadde jeg ledd godt av det skrullehodet!

Surrealistisk. Drømmen lever, og kommer antakelig til å leve i hvert fall helt til 26. april.
22-3-3.. Surrrrrrealistisk. Ikke bare det, men vi har 40 plussmål. Selv City har "bare" 42.. At vi skulle være med og leke med målforskjellen til City i tillegg, er helt ute. Borte vekk.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Guttorm123 skrev: søn mar 19, 2023 5:09 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 5:07 pm
Det bør det, og 7 strake bør være innafor rekkevidde.
Men så begynner alvoret for Arsenals del..
Liverpool er ikke som de en gang var..., kan overraske, men tvilsomt... 8 strake er nok mest sannsynlig.
Ah, Liverpool er alltid en kjempenøtt for oss. En kokosnøtt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 5:13 pm
Ah, Liverpool er alltid en kjempenøtt for oss. En kokosnøtt, rett og slett.
Har man godt redskap, så er ikke kokosnøtter så vanskelige å knekke.

Arsenals offensive midtbane kommer til å kjøre over Liverpool. Det er mitt tips...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Guttorm123 skrev: søn mar 19, 2023 5:09 pm
DennisB skrev: søn mar 19, 2023 5:07 pm
Det bør det, og 7 strake bør være innafor rekkevidde.
Men så begynner alvoret for Arsenals del..
Liverpool er ikke som de en gang var..., kan overraske, men tvilsomt... 8 strake er nok mest sannsynlig.
Problemet er at de er veldig ustabile. Så kunne vi møtt dem på en skikkelig dårlig dag, så er vi et bedre lag.

Men toppnivået de har inne, også denne sesongen, og særlig i angrepsspillet, er skyhøyt. Og det ligger litt i kortene at de klarer å mobilisere når vi kommer på besøk.

Håpet må jo være at vi på en eller annen måte kan klare å dominere midtbanen. For midtbanen deres er ikke like god som den har vært de senere sesongene.

Men jeg regner alt annet enn tap på Anfield som en stor bonus.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vi endte forresten på 22-3-13 forrige sesong. Det tangerer vi om vi taper de 10 siste kampene..

Det er fortsatt mulig, ONV 😁

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 5:18 pm

Problemet er at de er veldig ustabile. Så kunne vi møtt dem på en skikkelig dårlig dag, så er vi et bedre lag.

Men toppnivået de har inne, også denne sesongen, og særlig i angrepsspillet, er skyhøyt. Og det ligger litt i kortene at de klarer å mobilisere når vi kommer på besøk.

Håpet må jo være at vi på en eller annen måte kan klare å dominere midtbanen. For midtbanen deres er ikke like god som den har vært de senere sesongene.

Men jeg regner alt annet enn tap på Anfield som en stor bonus.
Arsenal må vel ha ett mål til for å vinne denne kampen :-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Guttorm123 skrev: søn mar 19, 2023 5:24 pm
Enzino skrev: søn mar 19, 2023 5:18 pm

Problemet er at de er veldig ustabile. Så kunne vi møtt dem på en skikkelig dårlig dag, så er vi et bedre lag.

Men toppnivået de har inne, også denne sesongen, og særlig i angrepsspillet, er skyhøyt. Og det ligger litt i kortene at de klarer å mobilisere når vi kommer på besøk.

Håpet må jo være at vi på en eller annen måte kan klare å dominere midtbanen. For midtbanen deres er ikke like god som den har vært de senere sesongene.

Men jeg regner alt annet enn tap på Anfield som en stor bonus.
Arsenal må vel ha ett mål til for å vinne denne kampen :-)
DET er riktig! :lol:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DennisB skrev: søn mar 19, 2023 5:18 pm Vi endte forresten på 22-3-13 forrige sesong. Det tangerer vi om vi taper de 10 siste kampene..

Det er fortsatt mulig, ONV 😁
Fasit. Blir heldigvis biltur til svigermor i påsken

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Tomiyasu har kanskje spilt sin siste kamp for klubben. Trolig ute resten av sesongen.

startelver

Legg inn av startelver »

Er bare en teoretisk mulighet for at dere taper dette nå. Da må isåfall skadene komme på nøkkelspillere som Ødegaard og Saka. Men det kan jo skje at Haaland blir skadet også.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

startelver skrev: søn mar 19, 2023 6:40 pm Er bare en teoretisk mulighet for at dere taper dette nå. Da må isåfall skadene komme på nøkkelspillere som Ødegaard og Saka. Men det kan jo skje at Haaland blir skadet også.
Jeg ser hva du prøver på her. Heldigvis vet vi bedre. Vi er Arsenal, og vi choker alltid.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Onv95 skrev: søn mar 19, 2023 6:49 pm
startelver skrev: søn mar 19, 2023 6:40 pm Er bare en teoretisk mulighet for at dere taper dette nå. Da må isåfall skadene komme på nøkkelspillere som Ødegaard og Saka. Men det kan jo skje at Haaland blir skadet også.
Jeg ser hva du prøver på her. Heldigvis vet vi bedre. Vi er Arsenal, og vi choker alltid.
Du tar heller ikke hensyn til at Håland i intervju etter kampen mot Leipzig uttalte at han var kjøpt inn for å skyte de til CL-tittelen? Premier League hadde de tross alt vunnet 4 ganger før så det visste de godt hvordan det var å vinne.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: søn mar 19, 2023 6:40 pm Er bare en teoretisk mulighet for at dere taper dette nå. Da må isåfall skadene komme på nøkkelspillere som Ødegaard og Saka. Men det kan jo skje at Haaland blir skadet også.
Det er ikke teoretisk at vi kan få to tap på Anfield og Ethiad. Det er de mest sannsynlige resultatene.

Men City må kjøre en ganske perfekt run-in, noe de jo har vist seg kapable til mange ganger.

Bookiene opererer med ca. 60% sannsynlighet for Arsenal gull, og det er nok ganske nærme riktig.

40% er veldig langt unna en teoretisk mulighet. Dette til orientering.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Irriterende at City trakk Sheffield U i FA-cup semifinalen. Ikke bare slipper de da borte mot Brighton i PL, 3 dager før de skal møte oss, men de får møte et svakere lag hvor de kan rotere masse på laget 4 dager før.

Hadde virkelig håpet at de kunne trekke ManU, eller i hvert fall Brighton.

Det blir helt merkelig å måtte sitte og håpe sterkt på at de slår Bayern i kvarten i CL. Haha...

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 7:52 pm Irriterende at City trakk Sheffield U i FA-cup semifinalen. Ikke bare slipper de da borte mot Brighton i PL, 3 dager før de skal møte oss, men de får møte et svakere lag hvor de kan rotere masse på laget 4 dager før.

Hadde virkelig håpet at de kunne trekke ManU, eller i hvert fall Brighton.

Det blir helt merkelig å måtte sitte og håpe sterkt på at de slår Bayern i kvarten i CL. Haha...
Ja, det blir et pusterom de (eller rettere sagt vi) absolutt ikke trenger. Men kjenner jeg City rett, så stiller de nok relativt sterkt allikevel, siden det tross alt er en semifinale i den gjeveste cupen i England. Men noen får sikkert hvile.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: søn mar 19, 2023 7:52 pm Irriterende at City trakk Sheffield U i FA-cup semifinalen. Ikke bare slipper de da borte mot Brighton i PL, 3 dager før de skal møte oss, men de får møte et svakere lag hvor de kan rotere masse på laget 4 dager før.

Hadde virkelig håpet at de kunne trekke ManU, eller i hvert fall Brighton.

Det blir helt merkelig å måtte sitte og håpe sterkt på at de slår Bayern i kvarten i CL. Haha...
Jeg tviler sterkt på at Pep roterer mye i en semifinale. Men at de kan hvile nøkkelspillere etter at Braut har skåret hat-trick etter 20 minutter stemmer jo.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Vi har nok litt vanskeligere kampprogram enn City, og landslagspauser er det værste som kan skje. Er det mulig å legge ned alt som heter landslagsfotball? Det er helt uinteressant.

Vi er 3 seiere og en uavgjort unna å sikre CL fotball til neste sesong. Taper vi PL på innspurten, så får det så være, vi har gjort en kanon sesong i PL uansett.
Vi går inn til neste sesong der vi ikke MÅ forsterke eller MÅ selge. Vi er en klubb som har funnet en stabil gruppe, der ingen er elendige.
Cuppene har vært en enorm skuffelse denne sesongen mtp hvordan laget har gjort det i PL, men det vil bli glemt om vi vinner PL.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: søn mar 19, 2023 8:50 pm Vi har nok litt vanskeligere kampprogram enn City, og landslagspauser er det værste som kan skje. Er det mulig å legge ned alt som heter landslagsfotball? Det er helt uinteressant.
Tror ikke at det påvirker oss negativt nå, siden vi vant mot CP, og derfor kan gå inn dette med feelgood, med mindre vi får skader da selvsag i landslagskampene i ren Arsenal-stil. Det at Saliba får en ekstra uke og mindre kamper nå er til vår fordel også slik jeg ser det.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Greetings from London!

Jeg er ikke typen til å påstå at man får enda bedre innsyn av å se kampene live, så lar andre ta seg av hvem som var best, og hva som fungerte.

Men Holding virket jævlig solid i dag. Ødegaard var litt slurvete. De to jeg fulgte mest med på.

Stemningen var helt unik. Helt sinnsykt å være der. North London forever!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: søn mar 19, 2023 9:54 pm Greetings from London!

Jeg er ikke typen til å påstå at man får enda bedre innsyn av å se kampene live, så lar andre ta seg av hvem som var best, og hva som fungerte.

Men Holding virket jævlig solid i dag. Ødegaard var litt slurvete. De to jeg fulgte mest med på.

Stemningen var helt unik. Helt sinnsykt å være der. North London forever!
Jeg syntes mange var gode i dag. Rams, White, Holding, Partey, Xhaka, Trossard og Martinelli. Tierney med et godt innhopp. Ødegaard var heller ikke dårlig, men han har satt en så høy standard at det skal ikke så mye til før man synes at han kan enda bedre.

Uansett var nok Saka banens beste med litt margin. Både i spillet og med 2 mål og 1 assist i protokollen.

Hørtes ut som en rå opplevelse! :-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: søn mar 19, 2023 9:05 pm
Blir mer og mer sikker på at han kommer til å bli bedre enn Ed, og er foran i køen. Eneste jeg lurer på er om han regnes som god nok for PL til sommeren, eller om han leies ut et år til (Saliba-ish).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Synes man kan si at han allerede er bedre enn Eddie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»