Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wellé

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 2:49 pm Apropos Haaland. Det blir selvsagt brennhett og en fantastisk opplevelse å se Haaland i to kamper mot Arsenal (håper han unngår skader). Og få verdens øyne rettet mot oss og gutten fra Bryne.

Men altså, jeg blir svett når jeg tenker på den eventuelle fighten mellom Gabriel og Haaland.. Der skal Gabriel ha minst en 9`er-dag på børsen, om han skal henge med i svingene. Er også spent på om Saliba kan stoppe han når det er franskmannen som er nærmest, og om vi klarer å demme opp for De Bryune.

Det blir uansett noe å glede seg til. Er det satt en dato på den utsatte første kampen ennå?
Her er vi tilbake til å være uenige :p Jeg er Arsenal-fan først, og nordmann ganske langt baki køen. Blir ikke lei meg om Haaland er skadet, og generelt om han går inn i en bedriten periode ut sesongen.

Men ja, hvis han ikke er skadet, og spiller mot oss, så blir nok det en ekstremt prøvelse for oss. Han er uten tvil verdens mest farlige spiller for øyeblikket. Bevegelsene og avslutningene er så gode at det er nesten umulig å stoppe han over 90 minutter, spesielt med det fantastiske laget som kan sette han opp i sjanser til enhver tid.

Jeg vil dog ymte frempå at jeg tror vi har bedre forutsetninger til å stoppe Haaland enn mange andre lag ettersom vi har så raske og fysisk sterke stoppere. Gabriel sliter jo også mest når spillere tar flere touch i boksen, og akkurat det er jo ikke Haaland sitt MO. Samtidig, han kan jo slite mot en av de andre City-spillerne selvfølgelig :P

Kampen i fjor gir stor optimisme for spesielt hjemmekampen denne sesongen, og vi er et bedre lag enn i fjor, men det er dessverre City også.

Moist

Legg inn av Moist »

Nå syns jeg ikke vi skal ta helt av, vi har tross alt ikke slått noen lag over oss på tabellen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Moist skrev: man okt 03, 2022 3:20 pm Nå syns jeg ikke vi skal ta helt av, vi har tross alt ikke slått noen lag over oss på tabellen.
Vi har også hatt et ekstremt lett program, siden vi kun har møtt lag som ligger under oss på tabellen. Blir nok mye verre når vi skal møte noen som ligger foran oss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 2:30 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 2:24 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 2:02 pm
Det som kanskje er gulroten for vår del er at Guardiola kanskje stikker fra City snart, mens Haaland nok kun ønsker å være der i treårsperiode.
Vi får finne og utvikle erstattere allerede nå da! ;-) Vi kan jo gjøre noen sinnsyke salg også, gitt at betalingsviljen kommer tilbake i markedet. Jeg blir deprimert hvis en av de 3 går for billig.

Til det siste her: hva får deg til å tro at Braut bare blir i City i 3 år? Har han eller teamet indikert noe sånn, eller er det ren spekulasjon for egen regning?
Helt fair spørsmål siden jeg er ikke fremmed for litt spekulering, men ikke denne gangen.

I dokumentaren "Valget" som ligger Viaplay så sier faren at Haaland ønsker å spille i alle de store ligaene. Han sier at han f.eks kan ende opp med å være 2,5 år i Tyskland, 2,5 år i England, 2,5 år i Spania, 2,5 år i Italia og 2,5 år i Frankrike. Så dette er Alfie sin spekulasjon og ikke min. Det er f.eks derfor Haaland hadde en klausul som sikret at prisen hans var meget "vennlig" etter 2,5 år fra Dortmund. Tipper de har fått inn en lignende hos City, emn at den trigger etter 3 år for eksempel.
Jeg synes det er for dumt å lage en dokumentar om en spiller som er helt i starten av karrieren sin. Så jeg har ikke engang orket å vurdere å se den filmen.

Men da var det tydeligvis noe interessant info der, tross alt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 3:05 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 2:49 pm Apropos Haaland. Det blir selvsagt brennhett og en fantastisk opplevelse å se Haaland i to kamper mot Arsenal (håper han unngår skader). Og få verdens øyne rettet mot oss og gutten fra Bryne.

Men altså, jeg blir svett når jeg tenker på den eventuelle fighten mellom Gabriel og Haaland.. Der skal Gabriel ha minst en 9`er-dag på børsen, om han skal henge med i svingene. Er også spent på om Saliba kan stoppe han når det er franskmannen som er nærmest, og om vi klarer å demme opp for De Bryune.

Det blir uansett noe å glede seg til. Er det satt en dato på den utsatte første kampen ennå?
Her er vi tilbake til å være uenige :p Jeg er Arsenal-fan først, og nordmann ganske langt baki køen. Blir ikke lei meg om Haaland er skadet, og generelt om han går inn i en bedriten periode ut sesongen.

Men ja, hvis han ikke er skadet, og spiller mot oss, så blir nok det en ekstremt prøvelse for oss. Han er uten tvil verdens mest farlige spiller for øyeblikket. Bevegelsene og avslutningene er så gode at det er nesten umulig å stoppe han over 90 minutter, spesielt med det fantastiske laget som kan sette han opp i sjanser til enhver tid.

Jeg vil dog ymte frempå at jeg tror vi har bedre forutsetninger til å stoppe Haaland enn mange andre lag ettersom vi har så raske og fysisk sterke stoppere. Gabriel sliter jo også mest når spillere tar flere touch i boksen, og akkurat det er jo ikke Haaland sitt MO. Samtidig, han kan jo slite mot en av de andre City-spillerne selvfølgelig :P

Kampen i fjor gir stor optimisme for spesielt hjemmekampen denne sesongen, og vi er et bedre lag enn i fjor, men det er dessverre City også.
Her er nok jeg mer med Wellé.

Kult med nordmann som herjer i PL. Men mot Arsenal må han gjerne ha skikkelig off dager eller være ute.

BVB forsvaret kjenner ham ekstremt godt, og viste hvordan det skal gjøres. Så scorer han et helt umulig mål, som faktisk ikke skal være lov til å score. Men de viste hvordan man kan stoppe ham til 99%.

Nå skal vel vi ikke møte ham før etter VM (?). Det er jo lov å håpe at han da ikke lengre er i cheat code form lengre, men litt mere menneskelig (tenk slik han så ut i Community Shield).

Realistisk sett er City et såpass mye bedre lag enn Arsenal, at de må ha en off day hvis vi skal kunne ta poeng. Men kampene mot Liverpool, Newcastle og Villa denne sesongen, viser at de ikke er umenneskelige på de mindre gode dagene. Så man får håpe på noe sånn.

Ellers synes jeg ikke det er verdens undergang om det blir 0 poeng i to kampene mot City. Det er ikke der CL-plassene blir avgjort.

Hittil har vi 3 av 6 poeng mot rivaler om 4.plass. Det er på skjema, men heller ikke mer. Men vi har levert 18 av 18 poeng mot presumtivt dårligere lag, og det er råsterkt.

De to viktigste kampene før VM er nå Liverpool til helgen, og Chelsea rett før alle fotballens krigere drar til midt-østen. Vi må ha minimum 2 poeng ut av disse, men helst mer.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 3:43 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 2:30 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 2:24 pm

Vi får finne og utvikle erstattere allerede nå da! ;-) Vi kan jo gjøre noen sinnsyke salg også, gitt at betalingsviljen kommer tilbake i markedet. Jeg blir deprimert hvis en av de 3 går for billig.

Til det siste her: hva får deg til å tro at Braut bare blir i City i 3 år? Har han eller teamet indikert noe sånn, eller er det ren spekulasjon for egen regning?
Helt fair spørsmål siden jeg er ikke fremmed for litt spekulering, men ikke denne gangen.

I dokumentaren "Valget" som ligger Viaplay så sier faren at Haaland ønsker å spille i alle de store ligaene. Han sier at han f.eks kan ende opp med å være 2,5 år i Tyskland, 2,5 år i England, 2,5 år i Spania, 2,5 år i Italia og 2,5 år i Frankrike. Så dette er Alfie sin spekulasjon og ikke min. Det er f.eks derfor Haaland hadde en klausul som sikret at prisen hans var meget "vennlig" etter 2,5 år fra Dortmund. Tipper de har fått inn en lignende hos City, emn at den trigger etter 3 år for eksempel.
Jeg synes det er for dumt å lage en dokumentar om en spiller som er helt i starten av karrieren sin. Så jeg har ikke engang orket å vurdere å se den filmen.

Men da var det tydeligvis noe interessant info der, tross alt.
Jeg vil ikke si at det er en dokumentar om karrieren til Haaland. Det er en 45 minutters dokumentar om valget hans om å dra til Man City, pluss litt background info om karrieren og hvordan han har kommet dit han er nå. Hadde ikke sett den selv hvis det ikke var for at dama ville se den. Er en skikkelig fluff piece av head fluffer Jan Åge, men en og annen interessant tidbit av informasjon.

Du klarer deg helt fint å ikke se den med mindre du er spesielt interessert i sirkus-Haaland. Som nevnt i et innlegg til DB så er jeg ikke fryktelig patriotisk av meg, og spesielt ikke når det kommer til fotball. Idretter hvor hoveddelen av konkurransene skjer som nordmann så holder jeg som regel med nordmenn, men i fotball så er det klubbfotballen som opptar meg mest og da er Haaland rimelig uinteressant for meg, utover at han kan ødelegge evt Arsenal-muligheter.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 3:50 pm Her er nok jeg mer med Wellé.

Kult med nordmann som herjer i PL. Men mot Arsenal må han gjerne ha skikkelig off dager eller være ute.

BVB forsvaret kjenner ham ekstremt godt, og viste hvordan det skal gjøres. Så scorer han et helt umulig mål, som faktisk ikke skal være lov til å score. Men de viste hvordan man kan stoppe ham til 99%.

Nå skal vel vi ikke møte ham før etter VM (?). Det er jo lov å håpe at han da ikke lengre er i cheat code form lengre, men litt mere menneskelig (tenk slik han så ut i Community Shield).

Realistisk sett er City et såpass mye bedre lag enn Arsenal, at de må ha en off day hvis vi skal kunne ta poeng. Men kampene mot Liverpool, Newcastle og Villa denne sesongen, viser at de ikke er umenneskelige på de mindre gode dagene. Så man får håpe på noe sånn.

Ellers synes jeg ikke det er verdens undergang om det blir 0 poeng i to kampene mot City. Det er ikke der CL-plassene blir avgjort.

Hittil har vi 3 av 6 poeng mot rivaler om 4.plass. Det er på skjema, men heller ikke mer. Men vi har levert 18 av 18 poeng mot presumtivt dårligere lag, og det er råsterkt.

De to viktigste kampene før VM er nå Liverpool til helgen, og Chelsea rett før alle fotballens krigere drar til midt-østen. Vi må ha minimum 2 poeng ut av disse, men helst mer.
YESSSS!! Neida :P

Ja, jeg blir overrasket om den kampen ikke blir pushet til etter VM. Er ikke en eneste ledig slot før VM, så med mindre man pusher ligacupen (null tro på at det skjer) så må den spilles etter VM.

Altså, jeg benekter virkelig ikke at City er bedre enn oss, men forskjellen er mye mindre enn den har vært siden Wenger var trener. Vi har, i følge fbref, 1,05 xgDiff/90, som er rimelig spinnvilt. Tidligere sesonger har vi vaket rundt 0-0,5. Nå er City enda sykere selvfølgelig med elleville 1,71 xGDiff/90. Noe av denne forskjellen skyldes at de er et bedre lag enn oss, mens en andel nok også skyldes at de har tilbragt mindre tid enn oss i ledelsen. Jeg vil tippe at xGDiff/90 når stillingen er likt eller man ligger under ikke er så forskjellig.

Meeeen, jeg setter selvfølgelig City som favoritt i kampene mot oss, men ikke i nærheten av så stor favoritt som det de var f.eks i fjor, og da ga vi dem en god match.

taknina

Legg inn av taknina »

Moist skrev: man okt 03, 2022 3:20 pm Nå syns jeg ikke vi skal ta helt av, vi har tross alt ikke slått noen lag over oss på tabellen.
Fantastisk. ekstremt imponerende av skårungen Arteta å holde unna for maskineriet til Pep
Sist redigert av taknina den man okt 03, 2022 4:23 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 3:50 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 3:05 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 2:49 pm Apropos Haaland. Det blir selvsagt brennhett og en fantastisk opplevelse å se Haaland i to kamper mot Arsenal (håper han unngår skader). Og få verdens øyne rettet mot oss og gutten fra Bryne.

Men altså, jeg blir svett når jeg tenker på den eventuelle fighten mellom Gabriel og Haaland.. Der skal Gabriel ha minst en 9`er-dag på børsen, om han skal henge med i svingene. Er også spent på om Saliba kan stoppe han når det er franskmannen som er nærmest, og om vi klarer å demme opp for De Bryune.

Det blir uansett noe å glede seg til. Er det satt en dato på den utsatte første kampen ennå?
Her er vi tilbake til å være uenige :p Jeg er Arsenal-fan først, og nordmann ganske langt baki køen. Blir ikke lei meg om Haaland er skadet, og generelt om han går inn i en bedriten periode ut sesongen.

Men ja, hvis han ikke er skadet, og spiller mot oss, så blir nok det en ekstremt prøvelse for oss. Han er uten tvil verdens mest farlige spiller for øyeblikket. Bevegelsene og avslutningene er så gode at det er nesten umulig å stoppe han over 90 minutter, spesielt med det fantastiske laget som kan sette han opp i sjanser til enhver tid.

Jeg vil dog ymte frempå at jeg tror vi har bedre forutsetninger til å stoppe Haaland enn mange andre lag ettersom vi har så raske og fysisk sterke stoppere. Gabriel sliter jo også mest når spillere tar flere touch i boksen, og akkurat det er jo ikke Haaland sitt MO. Samtidig, han kan jo slite mot en av de andre City-spillerne selvfølgelig :P

Kampen i fjor gir stor optimisme for spesielt hjemmekampen denne sesongen, og vi er et bedre lag enn i fjor, men det er dessverre City også.
Her er nok jeg mer med Wellé.

Kult med nordmann som herjer i PL. Men mot Arsenal må han gjerne ha skikkelig off dager eller være ute.

BVB forsvaret kjenner ham ekstremt godt, og viste hvordan det skal gjøres. Så scorer han et helt umulig mål, som faktisk ikke skal være lov til å score. Men de viste hvordan man kan stoppe ham til 99%.

Nå skal vel vi ikke møte ham før etter VM (?). Det er jo lov å håpe at han da ikke lengre er i cheat code form lengre, men litt mere menneskelig (tenk slik han så ut i Community Shield).

Realistisk sett er City et såpass mye bedre lag enn Arsenal, at de må ha en off day hvis vi skal kunne ta poeng. Men kampene mot Liverpool, Newcastle og Villa denne sesongen, viser at de ikke er umenneskelige på de mindre gode dagene. Så man får håpe på noe sånn.

Ellers synes jeg ikke det er verdens undergang om det blir 0 poeng i to kampene mot City. Det er ikke der CL-plassene blir avgjort.

Hittil har vi 3 av 6 poeng mot rivaler om 4.plass. Det er på skjema, men heller ikke mer. Men vi har levert 18 av 18 poeng mot presumtivt dårligere lag, og det er råsterkt.

De to viktigste kampene før VM er nå Liverpool til helgen, og Chelsea rett før alle fotballens krigere drar til midt-østen. Vi må ha minimum 2 poeng ut av disse, men helst mer.
Er med Welle i hva? At dere håper Haaland er skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Er med Welle i hva? At dere ønsker Haaland skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Nei. Nå må du ikke begynne å tillegge meg mening jeg ikke har uttrykt, bare fordi vi er uenige. Jeg vil ikke ha ham skadet, det har jeg da virkelig ikke skrevet. Jeg er sportsmann, så jeg ønsker aldri skader på noen. Og jeg synes det er kult med Haaland og at han presterer.

(Ok, ser at den kunne mistforstås, men for the record: det var klubbpreferansen og ikke skadet-kommentaren jeg sa meg enig i).

Men Arsenal er viktigere for meg enn at en nordmann gjør det bra i PL. Så han må gjerne gjøre det bra, så lenge han ikke gjør det mot Arsenal. Så jeg vil gjerne møte en Haaland som er totalt ute av form eller som ikke har dagen. Altn at Saliba/Gabriel gjør en ut av denne verden prestasjon når de møter ham, og stopper ham selv om han er i form. Det siste hadde vært det kuleste, men det er også det minst sannsynlige.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 4:29 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Er med Welle i hva? At dere ønsker Haaland skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Nei. Nå må du ikke begynne å tillegge meg mening jeg ikke har uttrykt, bare fordi vi er uenige. Jeg vil ikke ha ham skadet, det har jeg da virkelig ikke skrevet. Jeg er sportsmann, så jeg ønsker aldri skader på noen. Og jeg synes det er kult med Haaland og at han presterer.

(Ok, ser at den kunne mistforstås, men for the record: det var klubbpreferansen og ikke skadet-kommentaren jeg sa meg enig i).

Men Arsenal er viktigere for meg enn at en nordmann gjør det bra i PL. Så han må gjerne gjøre det bra, så lenge han ikke gjør det mot Arsenal. Så jeg vil gjerne møte en Haaland som er totalt ute av form eller som ikke har dagen. Altn at Saliba/Gabriel gjør en ut av denne verden prestasjon når de møter ham, og stopper ham selv om han er i form. Det siste hadde vært det kuleste, men det er også det minst sannsynlige.
Jeg vil også ha meg frabedt i å mene at jeg ønsker han skadet. Jeg blir ikke lei meg om han er skadet er hva jeg skrev. Ikke nødvendigvis den største diffen, men ganske viktig distinksjon. Jeg ønsker ikke aktivt at han blir skadet, men jeg blir ikke lei meg. Pretty much det samme som jeg tenker om alle City, Tottenham og Liverpool sine spillere. Det eneste unntaket er Kane. Han aktivt håper jeg blir skadet siden han er en så jævla stor kødd. Situasjonen hvor han sparker Gabriel med vilje etter å ha dyttet han overende illustrerer perfekt hva slags skitten liten kødd han er.

Det sagt, jeg ønsker ikke at Haaland gjør det bra i City, i hvert fall hvis det vi ser fra Arsenal ikke er et blaff. Hvis det at Haaland fyrer på alle sylidere er det som vipper City over Arsenal denne sesongen (og i fremtidige) så håper jeg heller at han spiller som en bøtte med dritt, og det er ikke close en gang om hva jeg bryr meg mest om.

For all del gøy at vi har kanskje verdens beste spiller fra Norge, men vil helst se at det skjer i Arsenal, og hvis ikke i en annen liga. Jeg har ikke lyst til å se en nordmann være verdens beste i en annen PL-klubb. Såpass Arsenal-fokusert er er jeg.
Sist redigert av Wellé den man okt 03, 2022 4:41 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 4:29 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Er med Welle i hva? At dere ønsker Haaland skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Nei. Nå må du ikke begynne å tillegge meg mening jeg ikke har uttrykt, bare fordi vi er uenige. Jeg vil ikke ha ham skadet, det har jeg da virkelig ikke skrevet. Jeg er sportsmann, så jeg ønsker aldri skader på noen. Og jeg synes det er kult med Haaland og at han presterer.

(Ok, ser at den kunne mistforstås, men for the record: det var klubbpreferansen og ikke skadet-kommentaren jeg sa meg enig i).

Men Arsenal er viktigere for meg enn at en nordmann gjør det bra i PL. Så han må gjerne gjøre det bra, så lenge han ikke gjør det mot Arsenal. Så jeg vil gjerne møte en Haaland som er totalt ute av form eller som ikke har dagen. Altn at Saliba/Gabriel gjør en ut av denne verden prestasjon når de møter ham, og stopper ham selv om han er i form. Det siste hadde vært det kuleste, men det er også det minst sannsynlige.
Okey, mulig du misforstod. Men som sagt, uenigheten til Welle kom jo ut fra at jeg skrev "håper han ikke er skadet". Intet annet.

Jeg skriver jo aldri at jeg håper Haaland gjør det bra mot oss, annet at jeg gleder meg veldig til kampen, og ser problemene med Gabriel vs Haaland. Det beste er jo om Haaland flopper akurat i disse kampene.

Selvsagt er Arsenal viktigere for meg enn Haaland. Trodde aldri det skulle bli et tema. Men det går da an å glede seg stort til dette møtet, hvor "alles" øyne er rettet mot oss. Nettopp fordi jeg tror vi kan konkurrere mot City, på hjemmebane. På Etihad blir det verre.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:42 pm Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?
Min antatte lagoppstilling:
Turner
Tomiyasu - Holding - Gabriel - Tierney
Lokonga
Vieira - Xhaka
Marquinhos - Nektiah - Martinelli

Det blir altså tre av de som startet mot Tottenham. Hvis Elneny, Cedric og ESR hadde vært friske så hadde man kanskje sett 100% rotasjon, men med de ute så er jeg ganske sikker på at dette er spillerne som starter kampen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:39 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 4:29 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:21 pm
Er med Welle i hva? At dere ønsker Haaland skadet? Er jo det vi er uenige i.

Dette trodde jeg faktisk ikke at jeg skulle lese. Ikke her. Jeg ønsker selvsagt Arsenal-seier, er det noen som helst tvil om det? Nei.

Man kan jo håpe at han har en off dag, men å ønske han skadet, herre min hatt, nei. Vi har da et landslag også, bare for å nevne det. Får være grenser.
Nei. Nå må du ikke begynne å tillegge meg mening jeg ikke har uttrykt, bare fordi vi er uenige. Jeg vil ikke ha ham skadet, det har jeg da virkelig ikke skrevet. Jeg er sportsmann, så jeg ønsker aldri skader på noen. Og jeg synes det er kult med Haaland og at han presterer.

(Ok, ser at den kunne mistforstås, men for the record: det var klubbpreferansen og ikke skadet-kommentaren jeg sa meg enig i).

Men Arsenal er viktigere for meg enn at en nordmann gjør det bra i PL. Så han må gjerne gjøre det bra, så lenge han ikke gjør det mot Arsenal. Så jeg vil gjerne møte en Haaland som er totalt ute av form eller som ikke har dagen. Altn at Saliba/Gabriel gjør en ut av denne verden prestasjon når de møter ham, og stopper ham selv om han er i form. Det siste hadde vært det kuleste, men det er også det minst sannsynlige.
Jeg vil også ha meg frabedt i å mene at jeg ønsker han skadet. Jeg blir ikke lei meg om han er skadet er hva jeg skrev. Ikke nødvendigvis den største diffen, men ganske viktig distinksjon. Jeg ønsker ikke aktivt at han blir skadet, men jeg blir ikke lei meg. Pretty much det samme som jeg tenker om alle City, Tottenham og Liverpool sine spillere. Det eneste unntaket er Kane. Han aktivt håper jeg blir skadet siden han er en så jævla stor kødd. Situasjonen hvor han sparker Gabriel med vilje etter å ha dyttet han overende illustrerer perfekt hva slags skitten liten kødd han er.

Det sagt, jeg ønsker ikke at Haaland gjør det bra i City, i hvert fall hvis det vi ser fra Arsenal ikke er et blaff. Hvis det at Haaland fyrer på alle sylidere er det som vipper City over Arsenal denne sesongen (og i fremtidige) så håper jeg heller at han spiller som en bøtte med dritt, og det er ikke close en gang om hva jeg bryr meg mest om.

For all del gøy at vi har kanskje verdens beste spiller fra Norge, men vil helst se at det skjer i Arsenal, og hvis ikke i en annen liga. Jeg har ikke lyst til å se en nordmann være verdens beste i en annen PL-klubb. Såpass Arsenal-fokusert er er jeg.
Ok, ingen problem. Men når du var uenig i innlegget mitt, så var det jo der uenigheten lå. Det gjorde meg litt paff, for vi er jo alle her Arsenal-supportere, og ingen ønsker vel at Haaland skal lykkes mot oss.
Det øvrige er vi vel enige om ;)

Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:42 pm Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?
Mot Molde for noen år siden, startet vi med hhv 1 og 2 fra første elveren.

Vi startet med flere mot Zurich, så tror det blir flere her også. Tipper 3-4 stk.

Vi har en ekstremt viktig kamp mot Liverpool til helgen, så tipper laguttaket blir en del preget av at Arteta har den kampen i bakhodet når han tar ut laget.

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:48 pm Ok, ingen problem. Men når du var uenig i innlegget mitt, så var det jo der uenigheten lå. Det gjorde meg litt paff, for vi er jo alle her Arsenal-supportere, og ingen ønsker vel at Haaland skal lykkes mot oss.
Det øvrige er vi vel enige om ;)

Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).
Mulig jeg leste deg litt feil, men fikk inntrykk av at du var glad for at Haaland leverte som han gjør, og det var mest der uenigheten min lå. Jeg håper som sagt at han flopper i City.

Tenker du på Chrome eller noe? Gamle nicket hans var Calcio-et-eller -annet hvis jeg husker riktig. Var Juve-fan i hvert fall, men hyppig i Arsenal-tråden. Søkte han opp for ikke så lenge siden og så han lurket litt, men hadde ikke skrevet noe på veldig lenge.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:44 pm
Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:42 pm Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?
Min antatte lagoppstilling:
Turner
Tomiyasu - Holding - Gabriel - Tierney
Lokonga
Vieira - Xhaka
Marquinhos - Nektiah - Martinelli

Det blir altså tre av de som startet mot Tottenham. Hvis Elneny, Cedric og ESR hadde vært friske så hadde man kanskje sett 100% rotasjon, men med de ute så er jeg ganske sikker på at dette er spillerne som starter kampen.
Da Molde under Solskjær var i gruppespill og skulle møte Steaua Bucuresti mellom 2 seriekamper mot Strømsgodset og Rosenborg så var A-stallen minus keeperen igjen i Molde. Keeperen var den eneste som stod de 3 kampene da. Husker Molde fikk kritikk av rettighetshaveren for å stille med et nesten rent juniorlag i den kampen i Romania. Men på den tiden var serien desidert viktigst. Med til historien hører det til at Molde vant kampen mot Rosenborg helgen etterpå og avgjorde i praksis da.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:48 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:39 pm
Enzino skrev: man okt 03, 2022 4:29 pm

Nei. Nå må du ikke begynne å tillegge meg mening jeg ikke har uttrykt, bare fordi vi er uenige. Jeg vil ikke ha ham skadet, det har jeg da virkelig ikke skrevet. Jeg er sportsmann, så jeg ønsker aldri skader på noen. Og jeg synes det er kult med Haaland og at han presterer.

(Ok, ser at den kunne mistforstås, men for the record: det var klubbpreferansen og ikke skadet-kommentaren jeg sa meg enig i).

Men Arsenal er viktigere for meg enn at en nordmann gjør det bra i PL. Så han må gjerne gjøre det bra, så lenge han ikke gjør det mot Arsenal. Så jeg vil gjerne møte en Haaland som er totalt ute av form eller som ikke har dagen. Altn at Saliba/Gabriel gjør en ut av denne verden prestasjon når de møter ham, og stopper ham selv om han er i form. Det siste hadde vært det kuleste, men det er også det minst sannsynlige.
Jeg vil også ha meg frabedt i å mene at jeg ønsker han skadet. Jeg blir ikke lei meg om han er skadet er hva jeg skrev. Ikke nødvendigvis den største diffen, men ganske viktig distinksjon. Jeg ønsker ikke aktivt at han blir skadet, men jeg blir ikke lei meg. Pretty much det samme som jeg tenker om alle City, Tottenham og Liverpool sine spillere. Det eneste unntaket er Kane. Han aktivt håper jeg blir skadet siden han er en så jævla stor kødd. Situasjonen hvor han sparker Gabriel med vilje etter å ha dyttet han overende illustrerer perfekt hva slags skitten liten kødd han er.

Det sagt, jeg ønsker ikke at Haaland gjør det bra i City, i hvert fall hvis det vi ser fra Arsenal ikke er et blaff. Hvis det at Haaland fyrer på alle sylidere er det som vipper City over Arsenal denne sesongen (og i fremtidige) så håper jeg heller at han spiller som en bøtte med dritt, og det er ikke close en gang om hva jeg bryr meg mest om.

For all del gøy at vi har kanskje verdens beste spiller fra Norge, men vil helst se at det skjer i Arsenal, og hvis ikke i en annen liga. Jeg har ikke lyst til å se en nordmann være verdens beste i en annen PL-klubb. Såpass Arsenal-fokusert er er jeg.
Ok, ingen problem. Men når du var uenig i innlegget mitt, så var det jo der uenigheten lå. Det gjorde meg litt paff, for vi er jo alle her Arsenal-supportere, og ingen ønsker vel at Haaland skal lykkes mot oss.
Det øvrige er vi vel enige om ;)

Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).
@Chromeback ?

Han savner jeg også. Har ikke sett ham skrive noen innlegg her på en stund. Hadde håpet han koblet seg på til VM i hvert fall. Hadde mange diskusjoner og mye humor med ham under EM. :D

Det var faktisk han som gjorde meg oppmerksom på at alle hadde flyttet til FD.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:58 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:48 pm Ok, ingen problem. Men når du var uenig i innlegget mitt, så var det jo der uenigheten lå. Det gjorde meg litt paff, for vi er jo alle her Arsenal-supportere, og ingen ønsker vel at Haaland skal lykkes mot oss.
Det øvrige er vi vel enige om ;)

Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).
Mulig jeg leste deg litt feil, men fikk inntrykk av at du var glad for at Haaland leverte som han gjør, og det var mest der uenigheten min lå. Jeg håper som sagt at han flopper i City.

Tenker du på Chrome eller noe? Gamle nicket hans var Calcio-et-eller -annet hvis jeg husker riktig. Var Juve-fan i hvert fall, men hyppig i Arsenal-tråden. Søkte han opp for ikke så lenge siden og så han lurket litt, men hadde ikke skrevet noe på veldig lenge.
Chromeback ja, han var det. Han var veldig aktiv en stund. La Goeba het han på VGD ;)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 5:00 pm
DennisB skrev: man okt 03, 2022 4:48 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:39 pm
Jeg vil også ha meg frabedt i å mene at jeg ønsker han skadet. Jeg blir ikke lei meg om han er skadet er hva jeg skrev. Ikke nødvendigvis den største diffen, men ganske viktig distinksjon. Jeg ønsker ikke aktivt at han blir skadet, men jeg blir ikke lei meg. Pretty much det samme som jeg tenker om alle City, Tottenham og Liverpool sine spillere. Det eneste unntaket er Kane. Han aktivt håper jeg blir skadet siden han er en så jævla stor kødd. Situasjonen hvor han sparker Gabriel med vilje etter å ha dyttet han overende illustrerer perfekt hva slags skitten liten kødd han er.

Det sagt, jeg ønsker ikke at Haaland gjør det bra i City, i hvert fall hvis det vi ser fra Arsenal ikke er et blaff. Hvis det at Haaland fyrer på alle sylidere er det som vipper City over Arsenal denne sesongen (og i fremtidige) så håper jeg heller at han spiller som en bøtte med dritt, og det er ikke close en gang om hva jeg bryr meg mest om.

For all del gøy at vi har kanskje verdens beste spiller fra Norge, men vil helst se at det skjer i Arsenal, og hvis ikke i en annen liga. Jeg har ikke lyst til å se en nordmann være verdens beste i en annen PL-klubb. Såpass Arsenal-fokusert er er jeg.
Ok, ingen problem. Men når du var uenig i innlegget mitt, så var det jo der uenigheten lå. Det gjorde meg litt paff, for vi er jo alle her Arsenal-supportere, og ingen ønsker vel at Haaland skal lykkes mot oss.
Det øvrige er vi vel enige om ;)

Btw, hvor har det blitt av brukeren som alltid var innom her i starten av FD, ikke Arsenal-fan, men var veldig aktiv, også på VGD. Fin fyr, savner han. Har selvsagt glemt nickene hans (hadde et annet nick på VGD).
@Chromeback ?

Han savner jeg også. Har ikke sett ham skrive noen innlegg her på en stund. Hadde håpet han koblet seg på til VM i hvert fall. Hadde mange diskusjoner og mye humor med ham under EM. :D

Det var faktisk han som gjorde meg oppmerksom på at alle hadde flyttet til FD.
Jepp! Han er også grunnen til at jeg fant veien hit ja :D

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:44 pm
Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:42 pm Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?
Min antatte lagoppstilling:
Turner
Tomiyasu - Holding - Gabriel - Tierney
Lokonga
Vieira - Xhaka
Marquinhos - Nektiah - Martinelli

Det blir altså tre av de som startet mot Tottenham. Hvis Elneny, Cedric og ESR hadde vært friske så hadde man kanskje sett 100% rotasjon, men med de ute så er jeg ganske sikker på at dette er spillerne som starter kampen.
Dette er nok laget som starter eller veldig nært ja.

En option er kanskje Nwaneri for Xhaka. Men siden han er så ung, er det større sjanse for at han kommer inn fra benken.

Hva er forresten status på Reiss Nelson? Han står ikke lengre på skadelista på premierinjuires.com. Trodde han var langtidsskadet.

Er Patino en option?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:58 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:44 pm
Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:42 pm Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?
Min antatte lagoppstilling:
Turner
Tomiyasu - Holding - Gabriel - Tierney
Lokonga
Vieira - Xhaka
Marquinhos - Nektiah - Martinelli

Det blir altså tre av de som startet mot Tottenham. Hvis Elneny, Cedric og ESR hadde vært friske så hadde man kanskje sett 100% rotasjon, men med de ute så er jeg ganske sikker på at dette er spillerne som starter kampen.
Da Molde under Solskjær var i gruppespill og skulle møte Steaua Bucuresti mellom 2 seriekamper mot Strømsgodset og Rosenborg så var A-stallen minus keeperen igjen i Molde. Keeperen var den eneste som stod de 3 kampene da. Husker Molde fikk kritikk av rettighetshaveren for å stille med et nesten rent juniorlag i den kampen i Romania. Men på den tiden var serien desidert viktigst. Med til historien hører det til at Molde vant kampen mot Rosenborg helgen etterpå og avgjorde i praksis da.
Det syns jeg er veldig spesielt at de fikk. Klubber har en stall med registrerte spillere og skal strengt talt få disponere den akkurat hvordan de vil.

En evt forskjell er nok at det er vanskelig for rettighetshaver å klage for mye på Arsenal og andre engelske lag når de uansett vinner gruppen sin overlegent. Som nevnt av Enzino så stilte vi med hhv 1 og 2 førstevalg i kampene mot Molde, men vant begge med over 3 måls diff. Uten å gå for høyt ut så vinner vi nok mot B/G på torsdag også til tross for sterkt redusert lag.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man okt 03, 2022 5:10 pm
Wellé skrev: man okt 03, 2022 4:44 pm
Korgutt skrev: man okt 03, 2022 4:42 pm Hvor mange av de som startet mot Tottenham tror dere vil starte på torsdag?
Min antatte lagoppstilling:
Turner
Tomiyasu - Holding - Gabriel - Tierney
Lokonga
Vieira - Xhaka
Marquinhos - Nektiah - Martinelli

Det blir altså tre av de som startet mot Tottenham. Hvis Elneny, Cedric og ESR hadde vært friske så hadde man kanskje sett 100% rotasjon, men med de ute så er jeg ganske sikker på at dette er spillerne som starter kampen.
Dette er nok laget som starter eller veldig nært ja.

En option er kanskje Nwaneri for Xhaka. Men siden han er så ung, er det større sjanse for at han kommer inn fra benken.

Hva er forresten status på Reiss Nelson? Han står ikke lengre på skadelista på premierinjuires.com. Trodde han var langtidsskadet.

Er Patino en option?
Reiss er definitivt en option som jeg hadde glemt, men mest sannsynlig fra benken vil jeg tro. Har jo ikke noen minutter for seniorlaget denne sesongen så vil tippe man setter han innpå hvis man er komfortabel i ledelsen etter førsteomgang.

Nwaneri er nok mer en option for Vieira/Ødegaard enn Xhaka per nå slik jeg har forstått det. Han er en offensiv midtbanespiller som kan spille 8-er og ikke sentral midtbanespiller som kan spille 8-er hvis du forstår hva jeg mener. Selvom begge er indreløpere i systemet vårt så har de litt forskjellige arbeidsoppgaver, spesielt når vi ikke har ballen. Vil tro at Nwaneri passer bedre som en av to som presser enn å legge seg ved siden av Lokonga.

Patino er på utlån i Blackpool (?) og har gjort sakene sine bra der fra hva jeg har fått med meg. Var ute med skade i noen kamper, men spilt i 6 ligakamper.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Mot B/G hjemme ville jeg ha kjørt nær full utskiftning. Dette laget er faktisk ganske sterkt, sterkt nok mot BG på hjemmebane, tror jeg. Liverpool-kampen blir svært viktig.

Turner
Cedric - Holding - Tomiyasu - Tierney
Lokonga
Ødegaard - Vieira
Marquinhos - Nketiah - Nelson

Kun Ødegaard igjen altså, som kan byttes ut om vi får en grei ledelse.
Så får vi toppe litt neste uke, på en vanskelig Aspmyra.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Har kampen mot Manchester City fått noen ny dato? Blir vel kamp mot PSV isteden på den datoen.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 6:54 pm Har kampen mot Manchester City fått noen ny dato? Blir vel kamp mot PSV isteden på den datoen.
City kampen har ikke fått ny dato enda, men det spekuleres i at den blir flyttet til etter VM.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Jokkemedkniven skrev: man okt 03, 2022 7:31 pm
Korgutt skrev: man okt 03, 2022 6:54 pm Har kampen mot Manchester City fått noen ny dato? Blir vel kamp mot PSV isteden på den datoen.
City kampen har ikke fått ny dato enda, men det spekuleres i at den blir flyttet til etter VM.
Og da blir det vel 2023 før kampen blir spilt. Unngår Arsenal og City knockout rundene i februar så spilles den vel i februar måned vil jeg tro.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DennisB skrev: man okt 03, 2022 6:16 pm Mot B/G hjemme ville jeg ha kjørt nær full utskiftning. Dette laget er faktisk ganske sterkt, sterkt nok mot BG på hjemmebane, tror jeg. Liverpool-kampen blir svært viktig.

Turner
Cedric - Holding - Tomiyasu - Tierney
Lokonga
Ødegaard - Vieira
Marquinhos - Nketiah - Nelson

Kun Ødegaard igjen altså, som kan byttes ut om vi får en grei ledelse.
Så får vi toppe litt neste uke, på en vanskelig Aspmyra.
Nei, jeg skal på kampen med ungene så da vil jeg ha toppet lag. Vi taper uansett mot Liverpool, så kan stile med B-laget der.

Cedrik er uansett skadet så da må nok White spille, sannsynligvis som midtstopper. Nelson er vel heller ikke kampklar etter å ha vært ute lenge.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 6:54 pm Har kampen mot Manchester City fått noen ny dato? Blir vel kamp mot PSV isteden på den datoen.
Ser Jokke har svart deg, men som jeg skrev tidligere i dag, den blir nærmest garantert etter VM. Det er ingen ledige helger eller midtuker hvor det kan puttes en kamp frem til VM. Arsenal vil derfor, i likhet med en de andre klubber, ha to restkamper som må tas igjen etter VM. Alle PL lag har minimum én så det er ikke noe spesielt big deal, og med unntak av Tottenham, så vil alle de andre topp 6-lagene ha to restkamper.

Tipper de ikke har noe hastverk med å sette de opp heller. Det er ganske hektisk etter vm med juleprogrammet, som alltid er tettpakket.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»