Skyting i Oslo

Svar
Pernille

Re: Skyting i Oslo

Legg inn av Pernille »

Ja, hvorfor har muslimer så dårlig omdømme -- ikke bare her i landet, men over hele Europa? Skyldes det kun islamofobi, rasisme og konspiratorisk propaganda fra ytre høyre (da må de isåfall ha en voldsom påvirkningskraft) eller ligger kanskje noe av nøkkelen hos muslimene selv?

Og er det i det hele tatt mulig å snu denne trenden?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Pernille skrev: tor nov 11, 2021 8:12 am
Ja, hvorfor har muslimer så dårlig omdømme -- ikke bare her i landet, men over hele Europa? Skyldes det kun islamofobi, rasisme og konspiratorisk propaganda fra ytre høyre (da må de isåfall ha en voldsom påvirkningskraft) eller ligger kanskje noe av nøkkelen hos muslimene selv?

Og er det i det hele tatt mulig å snu denne trenden?

Nøkkelen er å se hvordan det er i alle disse muslimske landene som muslimer flykter eller migrerer fra. Hvordan er kulturen, hvordan har minoriteter det, hvordan har kvinner det osv.

For mye av denne kulturen tar de med seg til Europa og Norge.
Og denne kulturen er mye av grunnen til at man nå forsøker å stenge alle innganger til Europa.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Corvus skrev: tor nov 11, 2021 9:11 am
Pernille skrev: tor nov 11, 2021 8:12 am
Ja, hvorfor har muslimer så dårlig omdømme -- ikke bare her i landet, men over hele Europa? Skyldes det kun islamofobi, rasisme og konspiratorisk propaganda fra ytre høyre (da må de isåfall ha en voldsom påvirkningskraft) eller ligger kanskje noe av nøkkelen hos muslimene selv?

Og er det i det hele tatt mulig å snu denne trenden?

Nøkkelen er å se hvordan det er i alle disse muslimske landene som muslimer flykter eller migrerer fra. Hvordan er kulturen, hvordan har minoriteter det, hvordan har kvinner det osv.

For mye av denne kulturen tar de med seg til Europa og Norge.
Og denne kulturen er mye av grunnen til at man nå forsøker å stenge alle innganger til Europa.
Utvilsomt, men gjør muslimene seg opp noen tanker om dette selv? Det er langt mellom muslimer som tar selvkritikk på vegne av sin relgion og kulturelle bakgrunn, og de få gangene det skjer så blir de gjerne stemplet av venstreradikale aktivister og andre muslimer som overløpere, "husnegre", onkel tom'ere, for å løpe rasistenes ærend, osv.

Konsekvensen blir jo da bare at kløften mellom den grå massen av europeere og muslimer blir stadig dypere, som da gjerne blir tolket som at den europeiske rasismen er på fremgang som i sin tur bidrar til enda mer "polarisering".

Men kanskje er det ikke europeere som trenger å gå i seg selv og tilpasse seg, men de som velger å flytte til Europa, og kanskje er det ikke så lurt å ta med seg all den mentale bagasjen som gjorde at de "måtte" flytte i første omgang heller. For når alt kommer til alt er nok ikke den jevne europeer spesielt begeistret for det multikulturelle når den kommer for nær -- det er jo en grunn til at Europa består av en rekke autonome nasjonalstater og ikke bare ble en grå grøt av mennesker.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: tor nov 11, 2021 7:56 am
At alle nå, når vi kjenner til gjerningsmannens sykdomshistorie, skulle kutte ut tullpratet om jihad og islam og forholde seg til fakta, er en helt annen sak.
Må man ikke være ganske syk for å kjøpe dette med jihad og islam (på denne måten) i utgangspunktet? Så istedet for jihad/islam så bør man istedet rett og slett si psykotisk fra nå av?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Corvus skrev: tor nov 11, 2021 9:11 am
Pernille skrev: tor nov 11, 2021 8:12 am
Ja, hvorfor har muslimer så dårlig omdømme -- ikke bare her i landet, men over hele Europa? Skyldes det kun islamofobi, rasisme og konspiratorisk propaganda fra ytre høyre (da må de isåfall ha en voldsom påvirkningskraft) eller ligger kanskje noe av nøkkelen hos muslimene selv?

Og er det i det hele tatt mulig å snu denne trenden?

Nøkkelen er å se hvordan det er i alle disse muslimske landene som muslimer flykter eller migrerer fra. Hvordan er kulturen, hvordan har minoriteter det, hvordan har kvinner det osv.

For mye av denne kulturen tar de med seg til Europa og Norge.
Og denne kulturen er mye av grunnen til at man nå forsøker å stenge alle innganger til Europa.
Helt riktig.
Og det er så opplagt at det skulle være unødvendig å opplyse om at islam og klan/stammelover ikke er et godt utgangspunkt for et velfungerende samfunn. Men venstresiden og multikulturalister bestrider selvsagt dette. De skylder i stedet på Vesten (fra tidenes morgen)

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

"Mitt navn var Umar, og tirsdag den 9. november 2021 ble jeg endelig sett, hørt og tatt på alvor…"

https://vartoslo.no/bydel-st-hanshaugen ... vor/336396

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ka9nen skrev: tor nov 11, 2021 5:56 pm "Mitt navn var Umar, og tirsdag den 9. november 2021 ble jeg endelig sett, hørt og tatt på alvor…"

https://vartoslo.no/bydel-st-hanshaugen ... vor/336396

De visste om mitt ønske om å få hjelp, om mine tårer og bønner som forble ubesvart av systemet, som sviktet mange andre før meg. I juni 2019 måtte jeg ty til vold for å endelig bli sett og tatt på alvor. Hvorfor måtte noen bli skadet før det skjedde? Men da tenkte jeg alt ville gå bra, for nå fikk jeg hjelp!

Å trykke slik piss er en hån mot alle ofrene til muslimen.
Ikke minst filippineren som ble knivstukket ikke mindre enn 9 ganger og skadet for livet. Kun flaks gjorde at han overlevde.
Selvmedlidende psykopatisk drittsekk som ikke skulle vært her og i allefall ikke gått løs etter drapsforsøket i 2019.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Ro deg ned a Neptun/Framsynt

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Neptun skrev: tor nov 11, 2021 6:13 pm juni 2019 måtte jeg ty til vold for å endelig bli sett og tatt på alvor. Hvorfor måtte noen bli skadet før det skjedde? Men da tenkte jeg alt ville gå bra, for nå fikk jeg hjelp!
Dette er rett og slett skammelig å lire av seg. Et hån mot de som var nærme å bli drept og ikke minst ovenfor alle de som sliter stort psykisk, men aldri kunne skade noen som helst andre enn seg selv.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Nattevakt skrev: tor nov 11, 2021 6:16 pm Ro deg ned a Neptun/Framsynt
Jeg tror faktisk ikke det, jeg trur Neptun må sveve rundt oss og fortelle oss hvor ille det er og hvor ille dette kan kommr til å bli.

Dersom demningen brister i Polen nå og elendigheten oversvømmer oss alle så er det kjørt.

Det kan bokstavlig talt ikke bli mer alvorlig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Jeg registrerer mediene nå konkurrerer om å overgå hverandre i tåredryppende beskrivelser om hvor fantastisk denne knivdesperadoen (med et langt rulleblad) var.

Eg spyr.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:47 pm Jeg registrerer mediene nå konkurrerer om å overgå hverandre i tåredryppende beskrivelser om hvor fantastisk denne knivdesperadoen (med et langt rulleblad) var.

Eg spyr.
Jeg spyr ikke, fordi det tross alt er en tragisk ending på et tragisk liv.

Samtidig blir det litt feil at Karmøy-mannen som druknet og ofret sitt eget liv for et ukjent barn knapt blir avspist med notiser, mens hyllesten av knivdesperadoen er forsidestoff i mange dager.

startelver

Legg inn av startelver »

Norsk media altså, de prøver å overgå hverandre.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:47 pm Jeg registrerer mediene nå konkurrerer om å overgå hverandre i tåredryppende beskrivelser om hvor fantastisk denne knivdesperadoen (med et langt rulleblad) var.

Eg spyr.
Vel, her skal du få litt mer kvalme:

Jeg gikk på videregående, og var god venn, med denne mannen. Han var, og er fremdeles, et av de snilleste og varmeste mennesker jeg har møtt. Hadde han sine øyeblikk hvor han knakk sammen da? Definitvt. Men det er klart, gitt de tingene han gikk igjennom i sitt gamleland, er det ganske naturlig. Ikke et menneske i verden burde bevitne tingene han har opplevd.

Burde han, når rusen kom inn i bildet, blitt tvangsinnlagt? Definitivt. Det burde enhver. Psykatrien i Norge bør bli langt tøffere.

Men om minnene jeg har om denne mannen (som jeg ikke har sett på 12 år vel og merke) er positive? Definitivt.

Så er det ufattelig trist at det gikk som det gikk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Trakksjekk skrev: fre nov 12, 2021 8:00 pm
Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:47 pm Jeg registrerer mediene nå konkurrerer om å overgå hverandre i tåredryppende beskrivelser om hvor fantastisk denne knivdesperadoen (med et langt rulleblad) var.

Eg spyr.
Vel, her skal du få litt mer kvalme:

Jeg gikk på videregående, og var god venn, med denne mannen. Han var, og er fremdeles, et av de snilleste og varmeste mennesker jeg har møtt. Hadde han sine øyeblikk hvor han knakk sammen da? Definitvt. Men det er klart, gitt de tingene han gikk igjennom i sitt gamleland, er det ganske naturlig. Ikke et menneske i verden burde bevitne tingene han har opplevd.

Burde han, når rusen kom inn i bildet, blitt tvangsinnlagt? Definitivt. Det burde enhver. Psykatrien i Norge bør bli langt tøffere.

Men om minnene jeg har om denne mannen (som jeg ikke har sett på 12 år vel og merke) er positive? Definitivt.

Så er det ufattelig trist at det gikk som det gikk.
Å prøve å forklare noe som krever et snev av empati for disse menneskene er meningsløst. De har viet sitt liv til å hate. Kanskje har de sine egne psykiske problemer.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Solvgutt1 skrev: fre nov 12, 2021 8:02 pm
Trakksjekk skrev: fre nov 12, 2021 8:00 pm
Neptun skrev: tor nov 11, 2021 10:47 pm Jeg registrerer mediene nå konkurrerer om å overgå hverandre i tåredryppende beskrivelser om hvor fantastisk denne knivdesperadoen (med et langt rulleblad) var.

Eg spyr.
Vel, her skal du få litt mer kvalme:

Jeg gikk på videregående, og var god venn, med denne mannen. Han var, og er fremdeles, et av de snilleste og varmeste mennesker jeg har møtt. Hadde han sine øyeblikk hvor han knakk sammen da? Definitvt. Men det er klart, gitt de tingene han gikk igjennom i sitt gamleland, er det ganske naturlig. Ikke et menneske i verden burde bevitne tingene han har opplevd.

Burde han, når rusen kom inn i bildet, blitt tvangsinnlagt? Definitivt. Det burde enhver. Psykatrien i Norge bør bli langt tøffere.

Men om minnene jeg har om denne mannen (som jeg ikke har sett på 12 år vel og merke) er positive? Definitivt.

Så er det ufattelig trist at det gikk som det gikk.
Å prøve å forklare noe som krever et snev av empati for disse menneskene er meningsløst. De har viet sitt liv til å hate. Kanskje har de sine egne psykiske problemer.
Jeg har ingen sympati med den voldelige og kriminelle jihadisten som kunne vært drapsmann flere ganger i løpet av sitt opphold i Norge.
Men oppsiktsvekkende nok er det flere minnesmarkeringer av likesinnede, norske og utenlandske enn etter noen andre. De truet og knuste mobilen til en journalist som ikke ville være mikrofonstativ for dem - som bl.a. VG. Regner med sympatisørene i tråden mener det var på sin plass.
https://www.document.no/2021/11/17/doc- ... ms-venner/

Slik har det altså blitt i Oslo. Svenske tilstander er et faktum.
Bermen bestemmer hva som skal skrives om dem og hvem som får ferdes i visse områder. Snart er det "no go zones" med enklaver der de følger sine egne lover.

startelver

Legg inn av startelver »

Det finnes heldigvis en del fredelige plasser i Norge fortsatt, bare å flytte ut av storbyene og la mafiaen og radikale krefter overta.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

https://www.tv2.no/nyheter/14369460/

Er dette samme artisten som banket opp en NRK ansatt?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Koskinen skrev: fre nov 19, 2021 7:38 pm https://www.tv2.no/nyheter/14369460/

Er dette samme artisten som banket opp en NRK ansatt?
Ble ikke han dømt til tvungent psykisk helsevern? Kan være tho, vet ikke hvordan det der funker

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Skal være denne fyren


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vunnet noen priser, umulig å holde tritt med ungdommen vøtt

https://nattogdag.no/2021/02/s1sco-osloprisen/

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Justice 97 skrev: fre nov 19, 2021 7:53 pm Aldri hørt om.
Ikke jeg heller. Men det er ikke min "musikk" dette.

startelver

Legg inn av startelver »

Forferdelig rapmusikk. De tror de er så jævla kule. Blir ikke noen suksess dette.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Koskinen skrev: fre nov 19, 2021 7:38 pm https://www.tv2.no/nyheter/14369460/

Er dette samme artisten som banket opp en NRK ansatt?
Det virker å være et krav i disse dager for å bli ansatt eller få et engasjement i NrK at man er kriminelt belastet, voldelig og helst fremmedkulturell.

Regner med at den NrK-ansatte tok lett på dette. Tross alt helt i tråd med NrKs verdigrunnlag.

Kent

Legg inn av Kent »

Litt knivdreping igjen i Oslo i natt.

startelver

Legg inn av startelver »

Flott!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bilde

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Ser gjerningmannen på Bislett får mer oppmerksomhet. VG+ artikkel om at han ønsket seg kone og barn. Jeg ønsker heller en stor VG artikkel om 37 åringen som ofret livet for å redde et barn fra å drukne. Denne helten burde fått metervis med spalteplass. Årets nordmann med ganske klar margin.

Dessverre så er historien der knapt kjent.

startelver

Legg inn av startelver »

Gjerningsmannen skal omtales som en helt av media , lurer på hvordan politikvinnen føler seg som traff han med bilen og skjøt ?
Politikvinnen som er pålagt av myndighetene å beskytte oss borgere, hun gjorde bare jobben sin!

Han kunne drept noen og var klar til å drepe (knivstakk et offer i 2019), allikevel greier media å snu dette til sympati, utrolig!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»