Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Svar
TheBaseline

Re: Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Legg inn av TheBaseline »

Kan noen forklare hvorfor Tiller ikke er med i OL-troppen? Han har jo vist meget god hoppform.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

TheBaseline skrev: man des 20, 2021 8:46 pm Kan noen forklare hvorfor Tiller ikke er med i OL-troppen? Han har jo vist meget god hoppform.
Fordi han ikke har gjort det bra nok i WC, har en 14 plass som beste plassering.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: man des 20, 2021 8:46 pm Kan noen forklare hvorfor Tiller ikke er med i OL-troppen? Han har jo vist meget god hoppform.
Sjå innlegget før og fordi Norge har fleire namn i kombinert. Alle dei 5 som er tatt ut er gode nok til medalje i OL

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Norge har 75 pallplasser totalt i alpint, skiskyting, langrenn, kombinert(herrer) og hopp. Norge har både bredden og toppene, og det er mye som skal gå galt hvis vi ikke blir beste nasjon i OL. Det er gode sjanser for at vi blir beste nasjon i både langrenn, kombinert og skiskyting, og tendensen i hopp og alpint er svært lovende. Utøvere som Johaug, Klæbo, Riiber og Kilde er favoritter til gull, og bak de er det mange som også kan innfri.

Min spådom på antall gull:
1. Aleksander Aamodt Kilde (Super G)
2. Mixed stafett (Skiskyting)
3. Sturla Holm Lægreid (20 km)
4. Stafett, herrer (Skiskyting)
5. Marte Olsbu Røiseland (Jaktstart)
6. Simen Hegstad Kruger (30 km skibytte)
7. Johannes Høsflot Klæbo (Sprint)
8. Stafett, herrer (Langrenn)
9. Teamsprint, herrer (langrenn)
10. Therese Johaug (15 km med skibytte)
11. Therese Johaug (10 km klassisk)
12. Therese Johaug (30 km fri)
13. Jarl Magnus Riiber (HS 106, kombinert)
14. Jarl Magnus Riiber (HS 140, kombinert)
15. Lagkokonkurranse, herrer (Hopp)

Syns ikke dette er i overkant optimistisk. Ikke sikkert alt dette går inn selvfølgelig, men fordelen til Norge er at andre også kan levere. Birk Ruud, Marcus Kleveland, Halvor Egner Granerud, Henrik Kristoffersen etc er også utøvere som har favorittstempel i sine grener. Bak disse har vi også flust av medaljekandidater. Det er ingen andre nasjoner som er i nærheten av lignende bredde, og jeg forventer at det blir medaljerekord.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Therese Johaug tar nok ikke så mange gull om noen. Ingen i skiskyting. Ingen i hopp.Og vinteridrett går nå inn i en krisetid. Griskheten gjør at færre ser sendingene som går på ugunstig tid. Problemet for nordiske land er at det er lett å leke politikk med OL når USA ikke er særlig sterke. Så disse "lekene" vil ødelegge for gode relasjoner mellom kina/Russland mot Vesten..

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Frode57 skrev: tor des 30, 2021 3:13 pm Therese Johaug tar nok ikke så mange gull om noen. Ingen i skiskyting. Ingen i hopp.Og vinteridrett går nå inn i en krisetid. Griskheten gjør at færre ser sendingene som går på ugunstig tid. Problemet for nordiske land er at det er lett å leke politikk med OL når USA ikke er særlig sterke. Så disse "lekene" vil ødelegge for gode relasjoner mellom kina/Russland mot Vesten..
Godt å se deg her, Frode! 🙂

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Blir et godt OL for Sverige. Ikke så veldig bra for Norge med de siste resultatene.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Frode57 skrev: tor des 30, 2021 3:13 pm Therese Johaug tar nok ikke så mange gull om noen. Ingen i skiskyting. Ingen i hopp.Og vinteridrett går nå inn i en krisetid. Griskheten gjør at færre ser sendingene som går på ugunstig tid. Problemet for nordiske land er at det er lett å leke politikk med OL når USA ikke er særlig sterke. Så disse "lekene" vil ødelegge for gode relasjoner mellom kina/Russland mot Vesten..
Veldig enig. Folk kaller meg et troll når jeg påpeker dette men det er bare å se på de siste resultatene for å skjønne at dette ikke vil bli vårt beste OL.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 3:30 pm Blir et godt OL for Sverige. Ikke så veldig bra for Norge med de siste resultatene.
Du tror Sverige tar flere gull enn Norge? Er Sara Hector en større favoritt enn Aamodt Kilde? Er Frida Karlsson en større favoritt enn Therese Johaug? Er Kristoffer Jakobsen en større favoritt enn Sebastian Foss Solevaag? De har riktignok Dahlqvist, Van Der Poel og Naslund som store favoritter, men vi har da betydelig flere. De kan ta gull i hockey og curling, men her er det mange om beinet også. I skiskyting tipper jeg Sverige tar 3-4 gull, men det kan fort bli Norge og Frankrike som treffer best i høyden/vinden.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 3:31 pm
Frode57 skrev: tor des 30, 2021 3:13 pm Therese Johaug tar nok ikke så mange gull om noen. Ingen i skiskyting. Ingen i hopp.Og vinteridrett går nå inn i en krisetid. Griskheten gjør at færre ser sendingene som går på ugunstig tid. Problemet for nordiske land er at det er lett å leke politikk med OL når USA ikke er særlig sterke. Så disse "lekene" vil ødelegge for gode relasjoner mellom kina/Russland mot Vesten..
Veldig enig. Folk kaller meg et troll når jeg påpeker dette men det er bare å se på de siste resultatene for å skjønne at dette ikke vil bli vårt beste OL.
Alltid et godt tegn når man må lene seg på Frode57.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Intervallhall skrev: tor des 30, 2021 3:35 pm
TheBaseline skrev: tor des 30, 2021 3:31 pm
Frode57 skrev: tor des 30, 2021 3:13 pm Therese Johaug tar nok ikke så mange gull om noen. Ingen i skiskyting. Ingen i hopp.Og vinteridrett går nå inn i en krisetid. Griskheten gjør at færre ser sendingene som går på ugunstig tid. Problemet for nordiske land er at det er lett å leke politikk med OL når USA ikke er særlig sterke. Så disse "lekene" vil ødelegge for gode relasjoner mellom kina/Russland mot Vesten..
Veldig enig. Folk kaller meg et troll når jeg påpeker dette men det er bare å se på de siste resultatene for å skjønne at dette ikke vil bli vårt beste OL.
Alltid et godt tegn når man må lene seg på Frode57.
Jeg tror heller ikke Therese Johaug tar gull i skiskyting eller hopp. Men jeg tror Norge både får gull og kommer hjem med mer enn fire medaljer. TheBaseline har ikke svart på veddemålstilbudet mitt. Ser jo nå at han har gått fra å si dette vil bli Norges dårligste OL til at det ikke vil bli vårt beste. Det siste kan sikkert skje uten at man nødvendigvis blir skuffet. 14 14 11 var det vel sist.

Angående ugunstige tidspunkter, så har vel vinteridrett sjeldent gått på gunstige tidspunkter grunnet lysforhold.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Skulle noen ha behov for å korte ventetiden, anbefales "Historien om vinter-OL" av Hans Olav Lahlum og Øyvind Tronstad. Mye snadder både når det gjelder selve det idrettslige og anekdotiske, samtidig som de setter både atleter og arrangementer inn i en historisk og samfunnsmessig kontekst på en mye grundigere måte enn det en er vant til å se i sportsbøker. Ble nesten rørt av å lese kapittelet om Johan Grøttumsbråten.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sverige har hete gullkandidater i skøyter, hockey, curling (damer), langrenn (damer), alpint (damer), skiskyting (menn og damer). Tror faktisk de vinner flere gull enn Norge da de er i bedre form.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: fre des 31, 2021 11:34 pm Sverige har hete gullkandidater i skøyter, hockey, curling (damer), langrenn (damer), alpint (damer), skiskyting (menn og damer). Tror faktisk de vinner flere gull enn Norge da de er i bedre form.
Langrenn: Sprint kvinner, teamsprinten og kanskje stafetten mot Johaug favoritt i dei 3 andre øvelsene. Herrene er Norge klare favoritter
Skiskytting: Samuelsson og Øberg søsterene bør ha gode sjanser til å gi Sverige 1-2 gull
Skøyter: Nils Van Der Poel storfavoritt til å ta gull på 5000 og 10000 meter
Curling: Damelaget blant favorittene, men høgst usikker. Edin kan fort vinne gull med laget sitt i herrekonkurransen og mixlaget er også gode nok til å ta gull. Med maks flaks 3 gull, men kan bli 0 gull
Hockey: Sverige er vel meir ein outsider. Canada er vel favoritten?
Alpint: Sara Hector i storslalåm er nok Sverige største gullhåp her. Shiffrin, Vlhova og Bassino blant anna kan ta gullet blant fleire

Ellers har vel Sverige store gullhåp i freestyle

Trur Norge likevel slår Sverige. Vi får mange gull i langrenn og har også kombinert, hopp, skiskytting, Skøyter (Lagtempo), Curling mix laget. I tillegg til at vi nesten alltid får minst 1 gull i freestyle eller snowboard.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

La oss gjette OL-medaljer:
Langrenn: minimum 2 medaljer, kanskje 3, gode muligheter for gull
Curling: 0 medaljer
Hopp: 0 medaljer (er i drittdåelig form)
Skøyter: 0 medaljer (Sverige kommer til å ta gull)
Skiskyting: 0 medaljer (alle de norske er i dårlig form)
Alpint: 0 medaljer (vi har kun Kilde som har medaljesjanse og det er lite sannsynlig at han får det til)
Kombinert: Riiber vinner sannsynligvis hvert fall medalje, har gode muligheter for gull

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TheBaseline skrev: fre des 31, 2021 11:50 pm La oss gjette OL-medaljer:
Langrenn: minimum 2 medaljer, kanskje 3, gode muligheter for gull
Curling: 0 medaljer
Hopp: 0 medaljer (er i drittdåelig form)
Skøyter: 0 medaljer (Sverige kommer til å ta gull)
Skiskyting: 0 medaljer (alle de norske er i dårlig form)
Alpint: 0 medaljer (vi har kun Kilde som har medaljesjanse og det er lite sannsynlig at han får det til)
Nå får du da faen meg være MANN nok til å ta i mot veddemålet mitt!!! FAENS PINGLE!!!

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: fre des 31, 2021 11:50 pm La oss gjette OL-medaljer:
Langrenn: minimum 2 medaljer, kanskje 3, gode muligheter for gull
Curling: 0 medaljer
Hopp: 0 medaljer (er i drittdåelig form)
Skøyter: 0 medaljer (Sverige kommer til å ta gull)
Skiskyting: 0 medaljer (alle de norske er i dårlig form)
Alpint: 0 medaljer (vi har kun Kilde som har medaljesjanse og det er lite sannsynlig at han får det til)
Kombinert: Riiber vinner sannsynligvis hvert fall medalje, har gode muligheter for gull
Langrenn herrer: Gull Klæbo sprint, Kruger 50 km, sprintstafett og stafetten herrer
Langrenn damer: Gull Johaug 10, 15 og 30 km
Totalt 7 gull

Skiskytting: JT Bø Sprint, Lægreid 20 km, Stafett herrer + Mixstafett
Skiskytting: Damer: MO Røiseland fellesstart
Totalt 5 gull

Alpint: 1 gull: Kilde super G

Kombinert: 2 gull: Riiber individuelt normal bakke og stafettgull

Og då har eg ikkje satt nokon gull i Hopp. Freestyle ski, Snowboard, Skøyter, Curling. Kombinert har vi gull sjanser i 4 øvelser. Alpint med Kristoffersen og Mowinckel. Langrenn og Skiskytting har vi også gull sjanser i ein del andre øvelser.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Jeg tviler på at Norge tar 5 gull i skiskyting. Formen til nå i sesongen tilsier rundt 3-4 gull, selv om man selvfølgelig kan ta mange flere med litt stang inn. JTB og T. Eckhoff har det høyeste toppnivået, men arenaen i Beijing er meget vindutsatt. En utøver som Lægreid kan profitere på det. Stafettene kan også bli bingo mtp skyting i vind. Land som Ukraina kan melde seg på i gullkamp for eksempel. Rangerer styrkeforholdet mellom Norge og Sverige likt, selv om Norge har bede bredde. E. Øberg og S. Samuelsson har vært bedre før jul, men det kan fort snu nærme mesterskapet.

I kombinert er det 3 gullsjanser. Ikke noe mixed-konkurranse å OL-programmet. Norge er favoritt til å ta 3 gull her. Riiber er suveren, og resten av laget er også jevnt bra. Minimum 2 gull

I skøyter har Norge gullsjanser for Ragne Wiklund og lagtempo-gutta. Sistnevnte har jeg ikke troen på den gjeveste plassen, men Wiklund viste i fjorårets VM at hun blir den nye skøytestjernen på kvinnesiden. Tipper hun tar medaljer, og med stang inn tar hun også gull. Men her er Sverige "sikret" 2 gull.

Alpint for herrer har vi gullmuligheter på samtlige øvelser. Tipper det ender med gull i Super G og lagkonkurranse, og 2-3 medaljer til. Kristoffersen, Solevåg og Mowinckel har muligheter, og spesielt sistnevnte er en slugger i mesterskap. Best bak Goggia i forrige fartsrenn. Sverige har Sara Hector og Kristoffer Jakobsen som kandidater, men ingen av de er gullfavoritter.

I hopp er det veldig åpent. Mange nasjoner som hevder seg i toppen. Sverige er ikke blant disse, selv om Baseline mest sannsynlig har Astrid Nordstedt som klar gullkandidat i kvinneklassen. Hører hun er glad i kinesisk mat. Nei, her har Norge gullmuligheter i samtlige øvelser. S. Opseth er en outsider i kvinneklassen, og hun blir en viktig brikke i lagkonkurransen. Granerud, Lindvik, Opseth og Bjørseth er gullkandidat i mixed, selv om Slovenia naturligvis er favoritter. Østerrike er også foran Norge i køen pdd. I herreklassen har flere av de norske nivået inne, men som nevnt er det veldig jevnt i toppen. Tipper på 1 gull totalt.

I langrenn ser det veldig bra ut for Norge. Johaug er favoritt til å ta 3 indviduelle gull, og på herresiden tar vi fort 5 gull totalt. Stafetten for kvinner kan gå alle veier, men Norge har det jevneste laget. H. Weng er en god avslutter, og skal ikke undervurderes i en spurt mot F. Karlsson. Spesielt i høyden. Her tipper jeg Norge ender med 8 av 12 gull.

I andre grener er Kleveland og Ruud gullfavoritter for Norge. De er store stjerner i sine idretter, og har det høyeste maksnivået. Sverige har gullmuligheter også her, og de har den suverene favoritten i skicross.

Alt i alt så er Norge STORFAVORITT til å vinne medaljestatistikken. Tyskland har mistet slagstyrken sin i kombinert og skiskyting, og blir nok ingen trussel i kampen om beste nasjon. Russland har heller ikke mange klare gullfavoritter. Sverige kan fort bli nummer 2 totalt, da de har fått litt bedre bredde enn i 2018. Men mye skal gå galt hvis ikke Norge ender på 14-15 gull i Beijing, og mest sannsynlig blir det også medaljerekord. Norge har aldri sett bedre ut før et vinter-OL.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: fre des 31, 2021 11:50 pm La oss gjette OL-medaljer:
Langrenn: minimum 2 medaljer, kanskje 3, gode muligheter for gull
Curling: 0 medaljer
Hopp: 0 medaljer (er i drittdåelig form)
Skøyter: 0 medaljer (Sverige kommer til å ta gull)
Skiskyting: 0 medaljer (alle de norske er i dårlig form)
Alpint: 0 medaljer (vi har kun Kilde som har medaljesjanse og det er lite sannsynlig at han får det til)
Kombinert: Riiber vinner sannsynligvis hvert fall medalje, har gode muligheter for gull
Vil bare påpeke at det er en debattant her inne som heter sexxes og som VELDIG GJERNE vil ha et veddemål MED DEG om ANTALL MEDALJER som NORGE tar under kommende OL.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hopp kan bli spennende. Form nå har selvfølgelig ingenting å si. Det som gjør det veldig spesielt i år er jo at det er en bakke hvor ingen (?) har hoppet før, den er helt ny og kubisk. Tror det kan passe de norske!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Etter hoppingen i dag er jeg mer sikker på at dette blir et dårlig OL for Norge. Jeg tror vi ender på 4-6 gull, i kombinert og langrenn. Blir null medaljer i hopping, skiskyting, skøyter.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lok1 skrev: lør jan 01, 2022 3:35 pm Hopp kan bli spennende. Form nå har selvfølgelig ingenting å si. Det som gjør det veldig spesielt i år er jo at det er en bakke hvor ingen (?) har hoppet før, den er helt ny og kubisk. Tror det kan passe de norske!
Er du fortsatt lite sikker etter hoppingen i dag med beste norske på fjerdeplass?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

TheBaseline skrev: lør jan 01, 2022 4:37 pm
lok1 skrev: lør jan 01, 2022 3:35 pm Hopp kan bli spennende. Form nå har selvfølgelig ingenting å si. Det som gjør det veldig spesielt i år er jo at det er en bakke hvor ingen (?) har hoppet før, den er helt ny og kubisk. Tror det kan passe de norske!
Er du fortsatt lite sikker etter hoppingen i dag med beste norske på fjerdeplass?
Form nå har jo selvfølgelig ingenting å si. Kraft var rævva i hele fjor, så kom VM og han tok gull.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: lør jan 01, 2022 4:37 pm
lok1 skrev: lør jan 01, 2022 3:35 pm Hopp kan bli spennende. Form nå har selvfølgelig ingenting å si. Det som gjør det veldig spesielt i år er jo at det er en bakke hvor ingen (?) har hoppet før, den er helt ny og kubisk. Tror det kan passe de norske!
Er du fortsatt lite sikker etter hoppingen i dag med beste norske på fjerdeplass?
Jeg tenker at det er mange som kommer til å lagre disse medaljetipsene dine og ta de frem igjen dersom det går bittelite grann bedre for Norge enn det du tror.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Korgutt skrev: lør jan 01, 2022 4:59 pm
TheBaseline skrev: lør jan 01, 2022 4:37 pm
lok1 skrev: lør jan 01, 2022 3:35 pm Hopp kan bli spennende. Form nå har selvfølgelig ingenting å si. Det som gjør det veldig spesielt i år er jo at det er en bakke hvor ingen (?) har hoppet før, den er helt ny og kubisk. Tror det kan passe de norske!
Er du fortsatt lite sikker etter hoppingen i dag med beste norske på fjerdeplass?
Jeg tenker at det er mange som kommer til å lagre disse medaljetipsene dine og ta de frem igjen dersom det går bittelite grann bedre for Norge enn det du tror.
3 medaljer i langrenn høres noe pessimistisk ut ja. Er vel fort innfridd etter de to første øvelsene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Intervallhall skrev: lør jan 01, 2022 5:02 pm
Korgutt skrev: lør jan 01, 2022 4:59 pm
TheBaseline skrev: lør jan 01, 2022 4:37 pm
Er du fortsatt lite sikker etter hoppingen i dag med beste norske på fjerdeplass?
Jeg tenker at det er mange som kommer til å lagre disse medaljetipsene dine og ta de frem igjen dersom det går bittelite grann bedre for Norge enn det du tror.
3 medaljer i langrenn høres noe pessimistisk ut ja. Er vel fort innfridd etter de to første øvelsene.
Da må vi nesten ha maks uttelling ut fra forutsetningene. Skal ikke utelukke 2 medaljer til herrene på 30 km men realistisk kalkulerer jeg med 1 her. Hos damene ser jeg vel bare Johaug.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Korgutt skrev: lør jan 01, 2022 5:42 pm
Intervallhall skrev: lør jan 01, 2022 5:02 pm
Korgutt skrev: lør jan 01, 2022 4:59 pm
Jeg tenker at det er mange som kommer til å lagre disse medaljetipsene dine og ta de frem igjen dersom det går bittelite grann bedre for Norge enn det du tror.
3 medaljer i langrenn høres noe pessimistisk ut ja. Er vel fort innfridd etter de to første øvelsene.
Da må vi nesten ha maks uttelling ut fra forutsetningene. Skal ikke utelukke 2 medaljer til herrene på 30 km men realistisk kalkulerer jeg med 1 her. Hos damene ser jeg vel bare Johaug.
Det er som oftest 2 nordmenn på pallen i distanseløp for herrer. Tror det er kun Bolshun som kan henge med av utlendingene, spesielt når Kruger og Holund trøkker til i høyden. Hvem andre kan egentlig henge med? Johaug er bankers på medaljeplass, og H.Weng er også en kandidat på fellesstart. 3 medaljer er på skjema. 2 medaljer er i underkant, og 4 medaljer er litt over forventning.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TheBaseline skrev: lør jan 01, 2022 4:36 pm Etter hoppingen i dag er jeg mer sikker på at dette blir et dårlig OL for Norge. Jeg tror vi ender på 4-6 gull, i kombinert og langrenn. Blir null medaljer i hopping, skiskyting, skøyter.
Bla bla bla. Bestem deg nå. Du skrev jo vitterlig at det ville bli Norges dårligste OL. Skjerp deg. Du er så utrolig feig.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Mons Røisland med 2.plass i kveldens slopestyle-konkurranse. Han har også en pallplass i Big Air denne sesongen. Kleveland stilte ikke til start, og vil være den største favoritten i OL.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Intervallhall skrev: lør jan 01, 2022 7:02 pm
Korgutt skrev: lør jan 01, 2022 5:42 pm
Intervallhall skrev: lør jan 01, 2022 5:02 pm

3 medaljer i langrenn høres noe pessimistisk ut ja. Er vel fort innfridd etter de to første øvelsene.
Da må vi nesten ha maks uttelling ut fra forutsetningene. Skal ikke utelukke 2 medaljer til herrene på 30 km men realistisk kalkulerer jeg med 1 her. Hos damene ser jeg vel bare Johaug.
Det er som oftest 2 nordmenn på pallen i distanseløp for herrer. Tror det er kun Bolshun som kan henge med av utlendingene, spesielt når Kruger og Holund trøkker til i høyden. Hvem andre kan egentlig henge med? Johaug er bankers på medaljeplass, og H.Weng er også en kandidat på fellesstart. 3 medaljer er på skjema. 2 medaljer er i underkant, og 4 medaljer er litt over forventning.
Det er nok de to intervallstartene Norge har minst gullsjanser i (selv om de fremdeles er gode)
Særlig i herreklassen må det et lite mirakel til om de skal vinne gullet på 15 km. Også i dameklassen er det relativt åpent om gullet, flere har meldt seg på her også (Karlsson, Hennig, Nepa, Niskanen, Pärmen)
Men på de øvrige distansene bør Norge ta flere gull.

Skøyter utelukker jeg gull i, også hos hopperne som er altfor ustabile. Dessverre kommer OL et år for sent og Norges beste hopper Maren Lundby er ute
Alpint har vi flere muligheter i, men Kilde kan like gjerne komme på 6 plass som å vinne, det er så marginalt. Gode muligheter i de tekniske øvelsene også.

Riiber bør ta i allefall ta ett individuelt gull, men han gir meg litt JTB vibber. Ikke helt topp uttelling i mesterskap i forhold til potensialet.
Skiskytterherrene bør ta minst ett individuelt gull (først og fremst Lægreid). Ingen til JTB.
Satser på at Eckhoff finner frem til seg selv og sikrer ett gull for damene. Et par stafettgull også i skiskyting.

Ett brettgull kanskje.
Et bra OL men har ikke den beste følelsen. De norske har tapt seg i år synes jeg, i mange grener.
10-12 gull, hvilket selvsagt er bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»