Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Svar
startelver

Re: Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Legg inn av startelver »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 9:02 am
startelver skrev: man feb 14, 2022 1:18 am Så gleder vi oss til Marcus Kleveland tirsdag morgen, han er stor gullfavoritt selv om enkelte mener han vil mislykkes igjen. Har en følelse han tar medalje ihvertfall.
Nei, han er ikke stor gullfavoritt. Han er en av favorittene, men ikke den største 6. plass i kvalifiseringen i natt.
Ja, han har vunnet mesterskap før, men er kanskje litt for mye hypet opp? Han har en litt for høy stjernestatus kanskje? Canadieren som vant kvaliken ser skummel ut.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: man feb 14, 2022 12:59 pm
oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 9:02 am
startelver skrev: man feb 14, 2022 1:18 am Så gleder vi oss til Marcus Kleveland tirsdag morgen, han er stor gullfavoritt selv om enkelte mener han vil mislykkes igjen. Har en følelse han tar medalje ihvertfall.
Nei, han er ikke stor gullfavoritt. Han er en av favorittene, men ikke den største 6. plass i kvalifiseringen i natt.
Ja, han har vunnet mesterskap før, men er kanskje litt for mye hypet opp? Han har en litt for høy stjernestatus kanskje? Canadieren som vant kvaliken ser skummel ut.
Vet ikke hvorfor men han choker ofte i OL. Samme skjedde sist OL også. Virker ikke som han helt har fått flyten i dette OL. Han har klaget på kulden og klarte ikke å kvalifisere seg til slopestyle. Han vant 2 gull og 1 sølv i X-Games nylig, men det var svakere konkurranse enn vanlig da mange ikke stilte fordi det var for tett opp mot OL. Men for all del, om alt klaffer er han absolutt god nok til å ta gull. Men det er vel noe usikkert pga prestasjonene så langt i OL. Før OL ville jeg sagt han var en favoritt, nå vet jeg ikke om jeg vil kalle ham medaljekandidat eller outsider til medalje. Jeg går for det første. Han er god nok, men da må han prestere.

startelver

Legg inn av startelver »

Her er nattens og morgenens øvelser, er ganske mye som skjer og bør bli flere norske medaljer.

02.05: Curling, innledende runder for kvinner og menn
02.30: Friski, slopestyle, kvinner, finale
02.30: Snøbrett, Big Air, finale, kvinner (utsatt fra mandag)
04.00: Alpint, utfor, kvinner
05.30: Friski, slopestyle, kvalifisering, menn (utsatt fra mandag)
06.00: Snøbrett, Big Air, finale, menn,
07.30: Skiskyting, stafett, menn
07.52: Skøyter, lagtempo, semifinale, menn: Norge-Nederland
07.58: Skøyter, lagtempo, semifinale, menn: ROC-USA
09.00: Kombinert, hopp, stor bakke, menn
09.41: Skøyter, lagtempo, bronseduell, menn
09.47: Skøyter, lagtempo, finale, menn
11.00: Kunstløp, kortprogram, kvinner
12.00: Fristil, hopp, kvalifisering, menn
12.00: Kombinert, langrenn

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Denne avgjørelsen stinker det av. Å la en dopingtatt utøver få lov til å fortsette OL.

https://www.nrk.no/sport/valijeva-far-f ... 1.15853822

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 2:43 pm Denne avgjørelsen stinker det av. Å la en dopingtatt utøver få lov til å fortsette OL.

https://www.nrk.no/sport/valijeva-far-f ... 1.15853822
Det er orwellske tider vi lever i.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Norge tok tre gull i dag, det er ikke ofte. Skjedde også på samme dato i 2018, men ellers har jeg ikke funnet en enkeltdag med 3 gull.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Fantastisk dag ja, og herlig at vi får gull i kombinert og skøyter. Da mangler vi bare gull fra alpinistene, så har alle våre grener levert varene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hvorfor er håndball en sommer-OL gren? Det er jo en «vintersport».

Alle mesterskap unntatt OL går i desember og januar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

ms_8 skrev: søn feb 13, 2022 8:24 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn feb 13, 2022 7:51 pm
Team Ingebrigtsen skrev: søn feb 13, 2022 6:47 am

Etter tre øvelser har JTB 2-0-1, og det stør fort 3-0-1 etter i dag. Å beskrive det som en av favorittene er jo tilnærmet galskap. JTB er fenomenal, og har stø kurs for å bli OL-konge.
Nå står det JTB 2-0-1 og FM 2-2-0. Spennende kamp om å bli OL-konge i skiskyting. Og vi har fått bekreftet at både JTB og FM har innfridd sine favorittstempler.
Franskmannen ligger nok best an til å bli OL konge. Har 2-1-0 individuelt. JTB har 1-0-1. Johannes må vinne fellesstarten og håper at Norge tar stafetten. Blir det fransk gull i stafetten og norsk sølv. Så blir Maillet ol konge uansett.
Det står 3-0-1 til JTB. 2-2-0 til FM og 2-1-1 til Tarjei Bøe. Alle disse tre kan bli OL-konger.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

PapaSmurf skrev: tir feb 15, 2022 12:45 pm Hvorfor er håndball en sommer-OL gren? Det er jo en «vintersport».

Alle mesterskap unntatt OL går i desember og januar.
Vintersporter er idretter på snø eller is.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Det er jo bredden til Norge som gjør det. Vi har gull i langrenn, skiskyting, skøyter, freestyle, hopp og kombinert. Og vi har medaljer i snowboard, alpint og curling.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

KongOlav2 skrev: tir feb 15, 2022 1:11 pm
PapaSmurf skrev: tir feb 15, 2022 12:45 pm Hvorfor er håndball en sommer-OL gren? Det er jo en «vintersport».

Alle mesterskap unntatt OL går i desember og januar.
Vintersporter er idretter på snø eller is.
Det har jeg faktisk aldri tenkt over at var definisjonen. Måtte spole gjennom alle øvelser, og jaggu hadde du rett 😂

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ser det er litt kritikk mot Kinas strenge coronaregler. Men jeg må innrømme at jeg er imponert over måten de har greid å holde mesterskapet såpass coronafritt på. Jeg trodde det kom til å hagle med smitte.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Med dagens dobbelttriumf i kombinert er det bare alpint som ennå ikke har levert gull av de (med norske øyne) store, klassiske vinteridrettene. Slalåmgutta har sjansen til å gjøre noe med det i natt, med lagkonkurransen som back-up. Hadde vært paradoksalt om et så sterkt alpinlag skulle forlate OL uten gull for første gang siden 1988.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

PapaSmurf skrev: tir feb 15, 2022 4:22 pm Ser det er litt kritikk mot Kinas strenge coronaregler. Men jeg må innrømme at jeg er imponert over måten de har greid å holde mesterskapet såpass coronafritt på. Jeg trodde det kom til å hagle med smitte.
Du er imponert over at de er gode på diktatur?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

oddvar_kjempebra skrev: tir feb 15, 2022 4:25 pm
PapaSmurf skrev: tir feb 15, 2022 4:22 pm Ser det er litt kritikk mot Kinas strenge coronaregler. Men jeg må innrømme at jeg er imponert over måten de har greid å holde mesterskapet såpass coronafritt på. Jeg trodde det kom til å hagle med smitte.
Du er imponert over at de er gode på diktatur?
Hehe.

I dette tilfellet var det nok nødvendig. Hadde de vært slepphendte hadde det vært bingo hvem som kom til start.

startelver

Legg inn av startelver »

Nattens og morgenens program, vi skal ha stang inn for å ta medaljer i dag, men kan også fort bli 3 gull med litt flyt. :)

02.05: Curling, innledende runder for kvinner og menn
02.30: Friski, slopestyle, menn, finale (med bla. Birk Ruud)
03.15: Alpint, slalåm menn 1. omgang (med bla. Kristoffersen)
05.10: Ishockey, kvartfinaler, menn
06.45: Alpint, slalåm menn 2. omgang
08:15: Lagsprint, kvinner og menn, klassisk, semifinaler
08.45: Skiskyting, stafett, kvinner
10:15: Lagsprint, kvinner og menn, klassisk, finaler
12.00: Fristil, hopp, menn, finale
12.30: Kortbaneløp, diverse øvelser

startelver

Legg inn av startelver »

Nattens og morgenens program. Kan håpe på medaljer i kombinert ihvertfall.

02.05: Curling, menn: Norge-Italia
02.30: Fristil, halfpipe kvinner kvalifisering
03.30: Alpint, kombinasjon utfor kvinner
04.30: Fristil, skicross kvinner kvalifisering
05.10: Ishockey, finale kvinner
07.00: Alpint, kombinasjon slalåm kvinner
07.00: Fristil, skicross kvinner finale
09.00: Kombinert, lagkonkurranse hopp stor bakke
09.30: Skøyter, 1000 meter kvinner
11.00: Kunstløp, friløp, kvinner
12.00: Kombinert, lagkonkurranse, langrenn

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Den dopa kunstløperjenta fra Russland er fullstendig ute å kjøre i langprogrammet. Vært nedi isen 3-4 ganger. Skulle tatt litt mer beroligende.

jakral

Legg inn av jakral »

Haugzu skrev: tor feb 17, 2022 2:55 pm Den dopa kunstløperjenta fra Russland er fullstendig ute å kjøre i langprogrammet. Vært nedi isen 3-4 ganger. Skulle tatt litt mer beroligende.
Det friløpet var så dårlig og langt under egen standard at man kan mistenke stallordre om å havne utenfor pallen. IOC vil ha premieutdeling og ROC fikk vinneren uansett.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette virker planlagt ja fra russerjenta.

startelver

Legg inn av startelver »

Nattens og morgenens program her, det lukter ihverfall medaljer i skiskyting.

02.30: Friski, halfpipe, kvinner
04.45: Fristil, skicross, kvalifisering, menn
05.10: Ishockey, semifinale, menn, Finland-Slovakia
07.00: Fristil, skicross, finaler, menn
07.05: Curling, bronsekamp, menn
08.00: Skiskyting, fellesstart, kvinner (flyttet fra lørdag)
09.30: Skøyter, 1000 meter, menn
10.00: Skiskyting, fellesstart, menn
11.30: Kunstløp, parløp, kortprogram
14.10: Ishockey, semifinale, menn, Sverige-ROC

Number4

Legg inn av Number4 »

Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Rimelig spesielt at ikke Fossesholm er mentalt klar for sin beste individuelle distanse. Skjønner at det er noen spørsmålstegn i forhold til forberedelser og høyde, men ikke klar mentalt for ''sin'' øvelse, det er bare rart.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Ole Morten Iversen er ute og refser media etter OL-bråket. Jeg forstår ikke hvorfor han "dobler ned" (vet ikke om det er et norsk uttrykk), istedet for å innrømme at her har de en jobb å gjøre med hvordan de kommuniserer både eksternt og internt. VG lister opp flere av de siste dagers saker; Emil Iversen-saken, Golberg sin utblåsning mot Iversen, Haga og Fossesholm som reagerte på kommentar fra Bjervig om kvinnelangrenn, Kalvå som kritiserte ledelsen, Falla som gikk ut mot forberedelsene, i tillegg til at også tidligere langrennsprofiler (Hetland/Sundby i første rekke) reagerer sterkt på hvordan ledelsen har håndtert både media og utøvere i dette mesterskapet.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 7:50 am
sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Rimelig spesielt at ikke Fossesholm er mentalt klar for sin beste individuelle distanse. Skjønner at det er noen spørsmålstegn i forhold til forberedelser og høyde, men ikke klar mentalt for ''sin'' øvelse, det er bare rart.
Nei det var synd! Hadde et lite håp om at hun kunne fått et fint resultat (ikke nødvendigvis medalje) og et lite gjennombrudd på 3-mil- men sånn er det.

Kanskje må bla.a hun snart gjøre seg klar til å erstatte henne som angivelig skal gjøre sitt siste OL-renn til søndag? For kommer Johaug til å satse mot neste års VM hvis hun ikke tenker helt frem til hjemme-VM 2025 og OL-festen i Italia 2026?

startelver

Legg inn av startelver »

sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Får håpe at hun stiller til VM ihvertfall.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Feil

Number4

Legg inn av Number4 »

sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 amRennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Hvordan skal det gå med deg nå? ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»