Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Svar
startelver

Re: Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Legg inn av startelver »

Dette virker planlagt ja fra russerjenta.

startelver

Legg inn av startelver »

Nattens og morgenens program her, det lukter ihverfall medaljer i skiskyting.

02.30: Friski, halfpipe, kvinner
04.45: Fristil, skicross, kvalifisering, menn
05.10: Ishockey, semifinale, menn, Finland-Slovakia
07.00: Fristil, skicross, finaler, menn
07.05: Curling, bronsekamp, menn
08.00: Skiskyting, fellesstart, kvinner (flyttet fra lørdag)
09.30: Skøyter, 1000 meter, menn
10.00: Skiskyting, fellesstart, menn
11.30: Kunstløp, parløp, kortprogram
14.10: Ishockey, semifinale, menn, Sverige-ROC

Number4

Legg inn av Number4 »

Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.

Brukeravatar
sertono  
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Rimelig spesielt at ikke Fossesholm er mentalt klar for sin beste individuelle distanse. Skjønner at det er noen spørsmålstegn i forhold til forberedelser og høyde, men ikke klar mentalt for ''sin'' øvelse, det er bare rart.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Ole Morten Iversen er ute og refser media etter OL-bråket. Jeg forstår ikke hvorfor han "dobler ned" (vet ikke om det er et norsk uttrykk), istedet for å innrømme at her har de en jobb å gjøre med hvordan de kommuniserer både eksternt og internt. VG lister opp flere av de siste dagers saker; Emil Iversen-saken, Golberg sin utblåsning mot Iversen, Haga og Fossesholm som reagerte på kommentar fra Bjervig om kvinnelangrenn, Kalvå som kritiserte ledelsen, Falla som gikk ut mot forberedelsene, i tillegg til at også tidligere langrennsprofiler (Hetland/Sundby i første rekke) reagerer sterkt på hvordan ledelsen har håndtert både media og utøvere i dette mesterskapet.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 7:50 am
sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Rimelig spesielt at ikke Fossesholm er mentalt klar for sin beste individuelle distanse. Skjønner at det er noen spørsmålstegn i forhold til forberedelser og høyde, men ikke klar mentalt for ''sin'' øvelse, det er bare rart.
Nei det var synd! Hadde et lite håp om at hun kunne fått et fint resultat (ikke nødvendigvis medalje) og et lite gjennombrudd på 3-mil- men sånn er det.

Kanskje må bla.a hun snart gjøre seg klar til å erstatte henne som angivelig skal gjøre sitt siste OL-renn til søndag? For kommer Johaug til å satse mot neste års VM hvis hun ikke tenker helt frem til hjemme-VM 2025 og OL-festen i Italia 2026?

startelver

Legg inn av startelver »

sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Rennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Får håpe at hun stiller til VM ihvertfall.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Feil

Number4

Legg inn av Number4 »

sertono skrev: fre feb 18, 2022 7:32 amRennet blir forøvrig Johaugs siste OL-distanse i karrieren. :(
Hvordan skal det gå med deg nå? ;)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Skuffende at Fossesholm ikke går

Number4

Legg inn av Number4 »

Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 10:57 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Skuffende at Fossesholm ikke går
Ja, enig det. Frida Karlsson stiller heller ikke på søndag.

Sverige: Ebba Kalla Ribom Jonna.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Karlsson bryter ja. For en flopp.

nanonils

Legg inn av nanonils »

Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 10:57 am
Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:49 am Laget til tremila er klart. Johaug - Haga - MiniWengs.
Skuffende at Fossesholm ikke går
Ikke overraskende at det kommer forfall til 30 og 50 km i mesterskap. Desto mer kjipt for Anne Kjersti Kalvå som ikke fikk mulighet til å reise.

startelver

Legg inn av startelver »

Den siste OL-helgen inneholder flere godbiter, så her er det bare å ha kaffen klar fra tidlig om morgenen.
Norge tok VM-gull i lagkonkurransen i Cortina sist vinter, og jakter ny medalje fra klokken 04.00. Deretter står herrenes femmil på programmet. Der er Simen Hegstad Krüger klar for start etter koronasmitten i januar.

02.30: Friski, halfpipe, menn
04.00: Alpint, lagkonkurranse
07.00: Langrenn, 50 kilometer, fri teknikk, menn
07.05: Curling, menn, finale
08.00: Skøyter, fellesstart, kvinner og menn
12.00: Kunstløp, parløp, friløp
13.05: Curling, bronsekamp, kvinner
14.10: Ishockey, bronsekamp, menn

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Saliph skrev: fre feb 18, 2022 11:23 am Karlsson bryter ja. For en flopp.
Det var ikke måte på hvor slem Johaug var som sa at hun i Karlssons situasjon ville dratt hjem:

https://www.dagbladet.no/sport/krass-kritikk/75391086

-- Hadde det vært meg så hadde jeg dratt hjem. Hun er ikke i form. Det er en helt annen Frida som er her. Det er viktig at hun lytter til kroppen og tenker hva som er best med tanke på resten av verdenscupsesongen.


Nå sier altså de svenske lederne akkurat det samme.:

– Den medisinske vurderingen er at hun har godt av litt mer restitusjon. Hun kan stille på startstreken på tremila, men vurderingen er at det på lengre sikt er best å stå over på søndag, sier landslagslege Jan Wall i pressemelldingen.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 12:13 pm
Saliph skrev: fre feb 18, 2022 11:23 am Karlsson bryter ja. For en flopp.
Det var ikke måte på hvor slem Johaug var som sa at hun i Karlssons situasjon ville dratt hjem:

https://www.dagbladet.no/sport/krass-kritikk/75391086

-- Hadde det vært meg så hadde jeg dratt hjem. Hun er ikke i form. Det er en helt annen Frida som er her. Det er viktig at hun lytter til kroppen og tenker hva som er best med tanke på resten av verdenscupsesongen.


Nå sier altså de svenske lederne akkurat det samme.:

– Den medisinske vurderingen er at hun har godt av litt mer restitusjon. Hun kan stille på startstreken på tremila, men vurderingen er at det på lengre sikt er best å stå over på søndag, sier landslagslege Jan Wall i pressemelldingen.
Ganske festlig hvor hårsåre disse svenske langrennsløperne viser seg å være, mtp hvor cocky de var før OL startet. Nå med fasit i hånd og total fiasko, viser det seg atter en gang at de leverer med kjeften og ikke i løypa. Bedre lykke neste gang...

Number4

Legg inn av Number4 »

nanonils skrev: fre feb 18, 2022 11:40 am Desto mer kjipt for Anne Kjersti Kalvå som ikke fikk mulighet til å reise.
Toern og seksern fra tremila i VM2021, begge norske, starter ikke. Toern ville ikke reise ned, mens seksern ønsket å reise. Men Paven Bjervig sa nei!

ernsthugo

Legg inn av ernsthugo »

fugletitteren skrev: fre feb 18, 2022 12:26 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 12:13 pm
Saliph skrev: fre feb 18, 2022 11:23 am Karlsson bryter ja. For en flopp.
Det var ikke måte på hvor slem Johaug var som sa at hun i Karlssons situasjon ville dratt hjem:

https://www.dagbladet.no/sport/krass-kritikk/75391086

-- Hadde det vært meg så hadde jeg dratt hjem. Hun er ikke i form. Det er en helt annen Frida som er her. Det er viktig at hun lytter til kroppen og tenker hva som er best med tanke på resten av verdenscupsesongen.


Nå sier altså de svenske lederne akkurat det samme.:

– Den medisinske vurderingen er at hun har godt av litt mer restitusjon. Hun kan stille på startstreken på tremila, men vurderingen er at det på lengre sikt er best å stå over på søndag, sier landslagslege Jan Wall i pressemelldingen.
Ganske festlig hvor hårsåre disse svenske langrennsløperne viser seg å være, mtp hvor cocky de var før OL startet. Nå med fasit i hånd og total fiasko, viser det seg atter en gang at de leverer med kjeften og ikke i løypa. Bedre lykke neste gang...
Hur många dubbelsegrar har Norge på damsidan på dette OL?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

ernsthugo skrev: fre feb 18, 2022 1:57 pm
fugletitteren skrev: fre feb 18, 2022 12:26 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 12:13 pm

Det var ikke måte på hvor slem Johaug var som sa at hun i Karlssons situasjon ville dratt hjem:

https://www.dagbladet.no/sport/krass-kritikk/75391086

-- Hadde det vært meg så hadde jeg dratt hjem. Hun er ikke i form. Det er en helt annen Frida som er her. Det er viktig at hun lytter til kroppen og tenker hva som er best med tanke på resten av verdenscupsesongen.


Nå sier altså de svenske lederne akkurat det samme.:

– Den medisinske vurderingen er at hun har godt av litt mer restitusjon. Hun kan stille på startstreken på tremila, men vurderingen er at det på lengre sikt er best å stå over på søndag, sier landslagslege Jan Wall i pressemelldingen.
Ganske festlig hvor hårsåre disse svenske langrennsløperne viser seg å være, mtp hvor cocky de var før OL startet. Nå med fasit i hånd og total fiasko, viser det seg atter en gang at de leverer med kjeften og ikke i løypa. Bedre lykke neste gang...
Hur många dubbelsegrar har Norge på damsidan på dette OL?
En mindre enn Sverige.

startelver

Legg inn av startelver »

Velkommen til FriDiskusjon Ernsthugo . Heia Sverige :mrgreen:

ernsthugo

Legg inn av ernsthugo »

Tackar! Självklart har skidåkarna "skuffet", men det förstärks ju av Frida Karlssons enorma plats i media. Resten av distanslaget har åkt ungefär som förväntat, sprintdamerna infriade och mer därtill.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

ernsthugo skrev: fre feb 18, 2022 2:49 pm Tackar! Självklart har skidåkarna "skuffet", men det förstärks ju av Frida Karlssons enorma plats i media. Resten av distanslaget har åkt ungefär som förväntat, sprintdamerna infriade och mer därtill.
Nja. Ebba Andersson hadde man forventet litt lenger opp på resultatlisten.
Og sprintdamerna innfridde jo ikke på sprintstafetten.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

ernsthugo skrev: fre feb 18, 2022 1:57 pm
fugletitteren skrev: fre feb 18, 2022 12:26 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 12:13 pm

Det var ikke måte på hvor slem Johaug var som sa at hun i Karlssons situasjon ville dratt hjem:

https://www.dagbladet.no/sport/krass-kritikk/75391086

-- Hadde det vært meg så hadde jeg dratt hjem. Hun er ikke i form. Det er en helt annen Frida som er her. Det er viktig at hun lytter til kroppen og tenker hva som er best med tanke på resten av verdenscupsesongen.


Nå sier altså de svenske lederne akkurat det samme.:

– Den medisinske vurderingen er at hun har godt av litt mer restitusjon. Hun kan stille på startstreken på tremila, men vurderingen er at det på lengre sikt er best å stå over på søndag, sier landslagslege Jan Wall i pressemelldingen.
Ganske festlig hvor hårsåre disse svenske langrennsløperne viser seg å være, mtp hvor cocky de var før OL startet. Nå med fasit i hånd og total fiasko, viser det seg atter en gang at de leverer med kjeften og ikke i løypa. Bedre lykke neste gang...
Hur många dubbelsegrar har Norge på damsidan på dette OL?
Visste ikke at det kun var dobbeltseiere som gjaldt... Men da har jo Frida faktisk hatt et like bra OL som Therese, imponerende.. Skjønner litt mer av den cocky attituden hun og hennes lagvenniner har lagt til seg da.

Number4

Legg inn av Number4 »

Må si jeg hadde forventet mer av Ebba, kanskje kan hun bite fra seg litt bedre på tremila. Medalje bør være innen rekkevidde på søndag.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Morgendagen er jo for øvrig dagen for i mine øyne to av de mest overflødige konkurransene i OL; lagkonkurransen i alpint og fellesstart på skøyter. Skulle man fjernet noen øvelser i vinter-OL, kunne man begynt med disse. Og det er ingen grunn til å øke antall øvelser i andre grener heller. Ikke flere stafetter i skiskyting eller flere lagkonkurranser i hopp eller kombinert. Og dersom man i fremtiden skal introdusere andre øvelser i langrenn, bør noen av dagens øvelser fjernes.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 6:03 pm Morgendagen er jo for øvrig dagen for i mine øyne to av de mest overflødige konkurransene i OL; lagkonkurransen i alpint og fellesstart på skøyter. Skulle man fjernet noen øvelser i vinter-OL, kunne man begynt med disse. Og det er ingen grunn til å øke antall øvelser i andre grener heller. Ikke flere stafetter i skiskyting eller flere lagkonkurranser i hopp eller kombinert. Og dersom man i fremtiden skal introdusere andre øvelser i langrenn, bør noen av dagens øvelser fjernes.
Hvorfor så opptatt av å fjerne øvelser? Antar du ikke er så begeistret for lagtempo på skøyter, samt de nye øvelsene i bob og aking heller?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

sexxes skrev: fre feb 18, 2022 6:11 pm Hvorfor så opptatt av å fjerne øvelser? Antar du ikke er så begeistret for lagtempo på skøyter, samt de nye øvelsene i bob og aking heller?
Jeg er ikke opptatt av verken gamle eller nye øvelser i bob og aking.

Lagtempo på skøyter synes jeg fungerer bra. Det samme gjør nyere øvelser i skiskyting (her er programmet endret mye siden 90-tallet). Men de to jeg nevnte er ikke i nærheten av like interessante. Og det kan bli for mange og for like øvelser som gir nærmest inflasjon i antall medaljemuligheter. VM i skiskyting er et greit eksempel på det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 6:03 pm Morgendagen er jo for øvrig dagen for i mine øyne to av de mest overflødige konkurransene i OL; lagkonkurransen i alpint og fellesstart på skøyter. Skulle man fjernet noen øvelser i vinter-OL, kunne man begynt med disse. Og det er ingen grunn til å øke antall øvelser i andre grener heller. Ikke flere stafetter i skiskyting eller flere lagkonkurranser i hopp eller kombinert. Og dersom man i fremtiden skal introdusere andre øvelser i langrenn, bør noen av dagens øvelser fjernes.
Selv et jeg tilhenger av at de blir flere stafettinnslag i OL. Ønsker gjerne single mix stafetten i skiskyting på programmet. Tar gjerne den sprintstafetten de har i kombinert. Og hvorfor skal ikke Johaug og Klæbo få gå en stafett sammen?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Korgutt skrev: fre feb 18, 2022 6:16 pm Selv et jeg tilhenger av at de blir flere stafettinnslag i OL. Ønsker gjerne single mix stafetten i skiskyting på programmet. Tar gjerne den sprintstafetten de har i kombinert. Og hvorfor skal ikke Johaug og Klæbo få gå en stafett sammen?
I skiskyting er det nok øvelser på programmet. Samme i langrenn. Noen bør ut om nye skal inn. Trenger ikke inflasjon i medaljemuligheter takket være mange stafetter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»