Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Svar
ms_8

Re: Vinter-OL 2022 - Generell tråd

Legg inn av ms_8 »

Intervallhall skrev: ons jan 12, 2022 4:34 pm
BioDex skrev: ons jan 12, 2022 4:18 pm
Jompa skrev: tir jan 11, 2022 11:06 am
Det bør bli tidenes mesterskap for Norge. Vi tok altså 13 gull i begge de to siste VM på ski. Når vi legger til alpint, skiskyting, curling, brett, skøyter++ så er det lov å drømme om 20 gull.
Helt enig med deg. Forventer at Norge blir beste nasjon igjen, for 3. gang på rad i OL. For 4 år siden tok vi gull i nesten alle grener, bare kombinert gjengen som skuffet. Nå bør Riiber og co hanke med seg noen gull. Også skiskytter gjengen bør revansjere seg, kun 1 fattig gull da. Da klarte man til og med å tape herre stafetten mot svenskene, av alle! Ny rekord i antall medaljer og antall gull bør være mulig.
Mye skal gå galt hvis det ikke blir flere gull enn i 2018 ja. I langrenn tok Norge 7 gull i 2018, og selv det bør være mulig å slå i Beijing. Johaug med 3 gull og 5 herregull er vel ikke direkte urealistisk. I kombinert er Riiber storfavoritt til 2 gull, og han kan fort avgjøre stafetten i vår favør. I skiskyting er det veldig åpent om dagen, men 1 gull skal jo være mulig å matche. Olsbu, Lægreid og T. Bø virker som de største håpene, og Norge har selvfølgelig muligheter på de 3 stafettene. Kan bli alt fra 0-8 gull. Sprintene vil avgjøre mye. I hopp tok vi 2 gull, og det er den grenen som blir vanskeligst å matche i år. Det blir vind i Beijing, og bakken er ganske spesiell. Nivået i toppen er veldig tett, så mye skal klaffe hvis det blir gull. Får håpe at Lindvik igjen topper formen til store renn. I lagkonken kan det bli alt fra 1-5. På damesiden er Opseth medaljekandidat, men hun tar ikke gull. I alpint tok man 1 gull i 2018. Det bør også være mulig å matche i år. Aleksander Aamodt Kilde er favoritt i 2 grener, og Solevåg/Kristoffersen er medaljefavoritter i de tekniske grenene. Norge har også muligheter i lagkonkurransen, men den blir en åpen affære. På damesiden er Goggia soleklar favoritt i fart, men Mowinckel er medaljekandidat, og hun hever seg alltid til mesterskap. I teknikk har ikke Norge medaljekandidater.

Sleng på at Norge har 4 gullmuligheter med Ruud og Kleveland, så bør det i alle fall være mulig å vinne medaljestatistikken.
I utfor er eg enig at Goggia er favoritt. I Super G så trur eg Mowinckel har gode sjanser til GULL. Andre kandidater er Shiffrin, Goggia, Gut, Brignone og Curtoni. Østerrike, Suter, Bassino og Vlhova er outsidere. Mowinckel er derimot eit stort medaljehåp i utfor. Først og fremst fordi det er færre klare medaljekandidater. Googia og Johnson er dei største favorittene

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Kommer til å bli mye russisk i langrenn og skiskyting, all den tid det ikke blir testet for fluor på skiene, og det er opptil hver nasjon å gjøre en etisk vurdering på om de vil følge reglene.

Burde heller blitt tillatt under OL.

startelver

Legg inn av startelver »

Er det jeg er redd for, blir antageligvis ikke doping man snakker om i dette OL, men fluor.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Ah, kjenner jeg begynner å bli klar for OL nå. Må fyre opp et skikkelig OL-prosjekt på jobb (er lærer) så det blir mest mulig OL i februar.

Fant for øvrig ut, til min store glede, at NRK har plenty med video fra '94 liggende på nett-TV. Har de hatt det før? 30min høydepunkter fra hver dag, pluss åpningsseremoni og litt annet småsnacks. Skal sees før det braker løs i Kina.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Sulfat skrev: fre jan 14, 2022 8:54 am Kommer til å bli mye russisk i langrenn og skiskyting, all den tid det ikke blir testet for fluor på skiene, og det er opptil hver nasjon å gjøre en etisk vurdering på om de vil følge reglene.

Burde heller blitt tillatt under OL.
Haha, det er jo ikke så enkelt da. De produktene som er ulovlige er ikke nødvendigvis bedre enn de lovlige. Det er ikke slik at C8-bindinger er noe magisk i forhold til hva som er lov. I Kina er det meldt kaldt vær, så det blir ikke noe problem å skaffe seg konkurransedyktige ski innenfor regelverket.

mashadar

Legg inn av mashadar »

anbessa skrev: fre jan 14, 2022 3:43 pm Fant for øvrig ut, til min store glede, at NRK har plenty med video fra '94 liggende på nett-TV. Har de hatt det før? 30min høydepunkter fra hver dag, pluss åpningsseremoni og litt annet småsnacks. Skal sees før det braker løs i Kina.
OL-stoffet fra '94 ble vel lagt ut i forbindelse med 25-årsjubileet for lekene i 2019. De sendte jo hele første konkurransedag i reprise.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

2 svenske seire i Skicross i kveld. Sandra Naslund er fullstendig suveren, og er storfavoritt til gullet i OL. David Moberg vant i herreklassen, men han er ikke like stor favoritt som Naslund i OL. Slik jeg vurderer det bør Sverige klare tosifret antall gull for første gang i historien.

Langrenn: 3 gull
Skiskyting: 3 gull
Skøyter: 2 gull
Skicross: 1 gull
Alpint: 1 gull
Curling: 1 gull
Hockey: ? Er vel mulig uten NHL-spillerne.

De har mye mindre bredde enn Norge, så det er veldig viktig at sprinterne i langrenn leverer, og Øberg-tvillingene bør helst treffe blinkene i skiskyting. I curling kan mye skje, og det skal spilles mange kamper før vinneren kåres. I alpint er Sara Hector(storslalom) best for øyeblikket, men plutselig er Shiffrin er uslåelig når det virkelig gjelder. Nils Van Der Poel sikrer 2 gull i skøyter, det er i alle fall bankers.

lund

Legg inn av lund »

Tre gull i skiskyting fordrer nok fort enten et mixgull eller et Sebbe-gull. Kan skje, men er vel ikke favoritter til det.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lund skrev: fre jan 14, 2022 10:12 pm Tre gull i skiskyting fordrer nok fort enten et mixgull eller et Sebbe-gull. Kan skje, men er vel ikke favoritter til det.
1. H.Øberg 15 km
2. E.Øberg Sprint
3. Stafett, kvinner

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Intervallhall skrev: fre jan 14, 2022 10:08 pm 2 svenske seire i Skicross i kveld. Sandra Naslund er fullstendig suveren, og er storfavoritt til gullet i OL. David Moberg vant i herreklassen, men han er ikke like stor favoritt som Naslund i OL. Slik jeg vurderer det bør Sverige klare tosifret antall gull for første gang i historien.

Langrenn: 3 gull
Skiskyting: 3 gull
Skøyter: 2 gull
Skicross: 1 gull
Alpint: 1 gull
Curling: 1 gull
Hockey: ? Er vel mulig uten NHL-spillerne.

De har mye mindre bredde enn Norge, så det er veldig viktig at sprinterne i langrenn leverer, og Øberg-tvillingene bør helst treffe blinkene i skiskyting. I curling kan mye skje, og det skal spilles mange kamper før vinneren kåres. I alpint er Sara Hector(storslalom) best for øyeblikket, men plutselig er Shiffrin er uslåelig når det virkelig gjelder. Nils Van Der Poel sikrer 2 gull i skøyter, det er i alle fall bankers.
Enig. Jeg har sagt dette lenge, de har en enorm bredde og utrolig mange gode utøvere i form. Men når jeg sa dette ble jeg kalt et troll.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Sulfat skrev: fre jan 14, 2022 8:54 am Kommer til å bli mye russisk i langrenn og skiskyting, all den tid det ikke blir testet for fluor på skiene, og det er opptil hver nasjon å gjøre en etisk vurdering på om de vil følge reglene.

Burde heller blitt tillatt under OL.
Men lages det fluor med ulovlig C8 lengre?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

TheBaseline skrev: søn jan 09, 2022 1:48 pm Etter i dag er jeg mer sikker enn noensinne på mine forventninger til OL.

Langrenn: Klæbo og Johaug. Blir gull. Er snakk om hvor mange.

Kombinert: Riiber. Blir gull dersom han ikke er skadet.

Skiskyting: null medaljer. De er for ustabile og stadion er vindutsatt. De norske presterer elendig i vind.

Hopp: Tja. Veldig sterk konkurranse. Kan bli medaljer. Kan bli ingen. De norske er for ustabile.

Skøyter: Elendige prestasjoner i EM. Null medaljer.

Alpint: Eneste medaljesjansen vi har er Kilde i Super-G. De andre er for dårlig. Dersom ikke Kilde får det til ser det dårlig ut også her.
Vurdereringen av skiskytingen er jeg helt uenig i, men ellers enig i mye.
I skiskyting har vi store medalje -og gullmuligheter ved Lægreid og Røiseland. Men ingen andre enn disse to har jeg forhåpninger til.
Nervevraket JTB flopper som vanlig, vil ikke se han på noe stafettlag.
Har tidligere tippet 10 gull hvilket er veldig bra, da ble jeg nærmest utskjelt - som deg - av altfor optimistiske debattanter.
Ang Riiber, selv om han herjer i WC så lider han av JTB syndromet når det gjelder som mest. Maks 1 individuelt gull til han - og det bør han være fornøyd med om han fikser.

Hopperne vinner aldri individuelt i storbakken, og når sant skal sies så er jeg helt likegyldig til den gjengen der - nå.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Neptun skrev: lør jan 15, 2022 9:16 pm
TheBaseline skrev: søn jan 09, 2022 1:48 pm Etter i dag er jeg mer sikker enn noensinne på mine forventninger til OL.

Langrenn: Klæbo og Johaug. Blir gull. Er snakk om hvor mange.

Kombinert: Riiber. Blir gull dersom han ikke er skadet.

Skiskyting: null medaljer. De er for ustabile og stadion er vindutsatt. De norske presterer elendig i vind.

Hopp: Tja. Veldig sterk konkurranse. Kan bli medaljer. Kan bli ingen. De norske er for ustabile.

Skøyter: Elendige prestasjoner i EM. Null medaljer.

Alpint: Eneste medaljesjansen vi har er Kilde i Super-G. De andre er for dårlig. Dersom ikke Kilde får det til ser det dårlig ut også her.
Vurdereringen av skiskytingen er jeg helt uenig i, men ellers enig i mye.
I skiskyting har vi store medalje -og gullmuligheter ved Lægreid og Røiseland. Men ingen andre enn disse to har jeg forhåpninger til.
Nervevraket JTB flopper som vanlig, vil ikke se han på noe stafettlag.
Har tidligere tippet 10 gull hvilket er veldig bra, da ble jeg nærmest utskjelt - som deg - av altfor optimistiske debattanter.
Ang Riiber, selv om han herjer i WC så lider han av JTB syndromet når det gjelder som mest. Maks 1 individuelt gull til han - og det bør han være fornøyd med om han fikser.

Hopperne vinner aldri individuelt i storbakken, og når sant skal sies så er jeg helt likegyldig til den gjengen der - nå.
Er litt enig med deg om Johannes. Synest trenden hans dessverre er litt på veg ned. Sjølv om fjoråret var eit veldig sterkt år, så skuffet han dessverre i VM individuelt. Regner man frå OL 2018. Så har han 3 gull i OL og VM individuelt. Eit BRA Resultat, men når han på samme tid har 30 seiere i verdenscupen på den tiden. Så er det tydeleg at han ikkje helt har klart å følgje opp i store mesterskap dei siste årene. Medregna medalje hadde han 7 medaljer individuelt mellom 2018 og 2021. Tar man med verdenscupen etter OL 2018 så er det over 40 pallplasser i verdenscupen + 3 år på rad med totalcupen.

I år har det vært krise dårleg.

Riiber på den andre siden har 7 av 8 mulige medalje i VM og 3 av 4 individuelt i VM. 2 gull og 1 sølv individuelt på 4 sjanser synest eg er godkjent. OL 2018 hadde han 6 pallplasser og ingen seiere. Så at han kun tok sølv i lag var ingen kjempe skuffelser. To fjerdeplasser individuelt var ingen stor skuffelse. Sjølv om vi begge hadde nok håpt på medalje.

Skulle Riiber skuffe i OL, så er nok meir enig med deg, men tenker at det blir litt hardt å sei at han slitt i store mesterskap med tanke på det han har levert til no.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Neptun skrev: lør jan 15, 2022 9:16 pm
TheBaseline skrev: søn jan 09, 2022 1:48 pm Etter i dag er jeg mer sikker enn noensinne på mine forventninger til OL.

Langrenn: Klæbo og Johaug. Blir gull. Er snakk om hvor mange.

Kombinert: Riiber. Blir gull dersom han ikke er skadet.

Skiskyting: null medaljer. De er for ustabile og stadion er vindutsatt. De norske presterer elendig i vind.

Hopp: Tja. Veldig sterk konkurranse. Kan bli medaljer. Kan bli ingen. De norske er for ustabile.

Skøyter: Elendige prestasjoner i EM. Null medaljer.

Alpint: Eneste medaljesjansen vi har er Kilde i Super-G. De andre er for dårlig. Dersom ikke Kilde får det til ser det dårlig ut også her.
Vurdereringen av skiskytingen er jeg helt uenig i, men ellers enig i mye.
I skiskyting har vi store medalje -og gullmuligheter ved Lægreid og Røiseland. Men ingen andre enn disse to har jeg forhåpninger til.
Nervevraket JTB flopper som vanlig, vil ikke se han på noe stafettlag.
Har tidligere tippet 10 gull hvilket er veldig bra, da ble jeg nærmest utskjelt - som deg - av altfor optimistiske debattanter.
Ang Riiber, selv om han herjer i WC så lider han av JTB syndromet når det gjelder som mest. Maks 1 individuelt gull til han - og det bør han være fornøyd med om han fikser.

Hopperne vinner aldri individuelt i storbakken, og når sant skal sies så er jeg helt likegyldig til den gjengen der - nå.
Det er vel relativt sannsynlig at Norge vinner 7-8 gull bare i langrenn? Da skal mye gå galt hvis det bare blir 2-3 gull i skiskyting, alpint, kombinert og hopp til sammen. Pluss på stang ut for både Birk Ruud og Markus Kleveland også.

lund

Legg inn av lund »

Asså, at ikke Kristoffersen og Solevåg skulle være medaljemuligheter i alpint er jo temmelig komisk for å si det mildt. Kan vel ikke akkurat si at Lindvik er ustabil heller. Null medaljer i skiskyting må det nærmest et jordskjelv til for at skal skje. Der har vi seks-syv medaljekandidater og to av dem ekstremt gode. Vi har en tre-fire medaljekandidater i skøyter realistisk sett og et par gode medaljekandidater i "frikjøringsgrenene" i tillegg. I tillegg til en god del andre medaljekandidater i langrenn utenom Klæbo og Johaug, spesielt på herresiden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ms_8 skrev: lør jan 15, 2022 10:55 pm
Neptun skrev: lør jan 15, 2022 9:16 pm
TheBaseline skrev: søn jan 09, 2022 1:48 pm Etter i dag er jeg mer sikker enn noensinne på mine forventninger til OL.

Langrenn: Klæbo og Johaug. Blir gull. Er snakk om hvor mange.

Kombinert: Riiber. Blir gull dersom han ikke er skadet.

Skiskyting: null medaljer. De er for ustabile og stadion er vindutsatt. De norske presterer elendig i vind.

Hopp: Tja. Veldig sterk konkurranse. Kan bli medaljer. Kan bli ingen. De norske er for ustabile.

Skøyter: Elendige prestasjoner i EM. Null medaljer.

Alpint: Eneste medaljesjansen vi har er Kilde i Super-G. De andre er for dårlig. Dersom ikke Kilde får det til ser det dårlig ut også her.
Vurdereringen av skiskytingen er jeg helt uenig i, men ellers enig i mye.
I skiskyting har vi store medalje -og gullmuligheter ved Lægreid og Røiseland. Men ingen andre enn disse to har jeg forhåpninger til.
Nervevraket JTB flopper som vanlig, vil ikke se han på noe stafettlag.
Har tidligere tippet 10 gull hvilket er veldig bra, da ble jeg nærmest utskjelt - som deg - av altfor optimistiske debattanter.
Ang Riiber, selv om han herjer i WC så lider han av JTB syndromet når det gjelder som mest. Maks 1 individuelt gull til han - og det bør han være fornøyd med om han fikser.

Hopperne vinner aldri individuelt i storbakken, og når sant skal sies så er jeg helt likegyldig til den gjengen der - nå.
Er litt enig med deg om Johannes. Synest trenden hans dessverre er litt på veg ned. Sjølv om fjoråret var eit veldig sterkt år, så skuffet han dessverre i VM individuelt. Regner man frå OL 2018. Så har han 3 gull i OL og VM individuelt. Eit BRA Resultat, men når han på samme tid har 30 seiere i verdenscupen på den tiden. Så er det tydeleg at han ikkje helt har klart å følgje opp i store mesterskap dei siste årene. Medregna medalje hadde han 7 medaljer individuelt mellom 2018 og 2021. Tar man med verdenscupen etter OL 2018 så er det over 40 pallplasser i verdenscupen + 3 år på rad med totalcupen.

I år har det vært krise dårleg.


Riiber på den andre siden har 7 av 8 mulige medalje i VM og 3 av 4 individuelt i VM. 2 gull og 1 sølv individuelt på 4 sjanser synest eg er godkjent. OL 2018 hadde han 6 pallplasser og ingen seiere. Så at han kun tok sølv i lag var ingen kjempe skuffelser. To fjerdeplasser individuelt var ingen stor skuffelse. Sjølv om vi begge hadde nok håpt på medalje.

Skulle Riiber skuffe i OL, så er nok meir enig med deg, men tenker at det blir litt hardt å sei at han slitt i store mesterskap med tanke på det han har levert til no.
Her må det også legges til at VM i skiskyting arrangeres hver eneste år, ikke som nordiske grener hvert 2 år.
Det forverrer JTBs mesterskapsuttelling ytterligere. Ikke til å kjenne igjen fra tidligere tidvis total dominans i WC.
Jeg ønsker han ikke vondt, men vil ikke se flere JTB spesial på stafett. (helsprekk)

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

JTB har aldri skutt bort medaljer for Norge på stafett.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Beijing rapporterer om første tilfelle av omicron 3 uker før OL.

startelver

Legg inn av startelver »

Nå er det bare å lade opp til OL, alt annet er uvesentlig.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Nok en fantastisk dag for vår vinter idretts helter. Seier i skiskyting, alpint og hopp. Bare å håpe at Eckhoff og Iversen finner formen igjen, og at ryggen til Riiber er 100% til OL.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

BioDex skrev: søn jan 16, 2022 7:55 pm Nok en fantastisk dag for vår vinter idretts helter. Seier i skiskyting, alpint og hopp. Bare å håpe at Eckhoff og Iversen finner formen igjen, og at ryggen til Riiber er 100% til OL.
Ryggen til Riiber er bra. Han hoppet norgescup(spesialhopp) i dag, og vant der foran Andreas Granerud Buskum.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Intervallhall skrev: søn jan 16, 2022 7:58 pm
BioDex skrev: søn jan 16, 2022 7:55 pm Nok en fantastisk dag for vår vinter idretts helter. Seier i skiskyting, alpint og hopp. Bare å håpe at Eckhoff og Iversen finner formen igjen, og at ryggen til Riiber er 100% til OL.
Ryggen til Riiber er bra. Han hoppet norgescup(spesialhopp) i dag, og vant der foran Andreas Granerud Buskum.
Godt å høre. Skulle jeg rangert våre gull håp, ville jeg plassert han øverst.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Denne er vel litt vel optimistisk. 32 medaljer... lol. https://www.eurosport.no/ol/beijing-202 ... tory.shtml

Og dette:

Sturla Holm Lægreid og Johannes Thingnes Bø, gullkandidater

LOL. Bø, gullkandidat?! Kanskje i fjor, men ikke i år.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: søn jan 16, 2022 9:46 pm Denne er vel litt vel optimistisk. 32 medaljer... lol. https://www.eurosport.no/ol/beijing-202 ... tory.shtml

Og dette:

Sturla Holm Lægreid og Johannes Thingnes Bø, gullkandidater

LOL. Bø, gullkandidat?! Kanskje i fjor, men ikke i år.
Ingen ting mot hva gracenotes tipper. Her er de rause på Norge sine vegne. Ikke at jeg har noe særlig tro på det men de anslår hele 22 gull, 13 sølv og 10 bronse til Norge. Neste på antall medaljer totalt er olympiske atleter fra Russland med 32. Sverige er tippet med 21 på 6.plass.
Link. Bla deg nedover til du finner bildet.
https://www.gracenote.com/virtual-medal-table/

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Korgutt skrev: søn jan 16, 2022 9:58 pm
TheBaseline skrev: søn jan 16, 2022 9:46 pm Denne er vel litt vel optimistisk. 32 medaljer... lol. https://www.eurosport.no/ol/beijing-202 ... tory.shtml

Og dette:

Sturla Holm Lægreid og Johannes Thingnes Bø, gullkandidater

LOL. Bø, gullkandidat?! Kanskje i fjor, men ikke i år.
Ingen ting mot hva gracenotes tipper. Her er de rause på Norge sine vegne. Ikke at jeg har noe særlig tro på det men de anslår hele 22 gull, 13 sølv og 10 bronse til Norge. Neste på antall medaljer totalt er olympiske atleter fra Russland med 32. Sverige er tippet med 21 på 6.plass.
Link. Bla deg nedover til du finner bildet.
https://www.gracenote.com/virtual-medal-table/
Den tar jo kun hensyn til siste verdensmesterskap. Så de tipper i utgangspunktet at Johannes Dale skal ta to individuelle medaljer i skiskyting.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

lok1 skrev: søn jan 16, 2022 10:41 pm
Korgutt skrev: søn jan 16, 2022 9:58 pm
TheBaseline skrev: søn jan 16, 2022 9:46 pm Denne er vel litt vel optimistisk. 32 medaljer... lol. https://www.eurosport.no/ol/beijing-202 ... tory.shtml

Og dette:

Sturla Holm Lægreid og Johannes Thingnes Bø, gullkandidater

LOL. Bø, gullkandidat?! Kanskje i fjor, men ikke i år.
Ingen ting mot hva gracenotes tipper. Her er de rause på Norge sine vegne. Ikke at jeg har noe særlig tro på det men de anslår hele 22 gull, 13 sølv og 10 bronse til Norge. Neste på antall medaljer totalt er olympiske atleter fra Russland med 32. Sverige er tippet med 21 på 6.plass.
Link. Bla deg nedover til du finner bildet.
https://www.gracenote.com/virtual-medal-table/
Den tar jo kun hensyn til siste verdensmesterskap. Så de tipper i utgangspunktet at Johannes Dale skal ta to individuelle medaljer i skiskyting.
Vil påstå at det kan fortone seg noe vanskelig å ta olympiske medaljer fra sofakroken. Men skjønner da fort hvorfor vi skal ende opp med tidenes gullfest ifølge de. 22 gull kan man bare glemme med en gang tipper jeg.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

22 gull kan kun oppnås hvis man opplever et mesterskap som Nove Mesto 2013. Da tok Norge 8 gull i skiskyting. Det mest realistiske utfallet er 15-17 gull, og da må Riiber, Johaug og Klæbo levere varene.

lund

Legg inn av lund »

Det holder vel at vi har tilsvarende uttelling som i 2021. Minner litt om 2005 da vi tok enormt med VM-gull men bare 2 gull i OL i året etter.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Det hadde vært artig om vi kan få full klaff i OL for en gangs skyld. 2018 var litt stang ut i flere øvelser om jeg husker riktig, selv om det ble en del gull. Nærmere 20 gull hadde smakt godt.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

PowersIave skrev: man jan 17, 2022 4:03 pm Det hadde vært artig om vi kan få full klaff i OL for en gangs skyld. 2018 var litt stang ut i flere øvelser om jeg husker riktig, selv om det ble en del gull. Nærmere 20 gull hadde smakt godt.
Norge satt olympisk medaljerekord i 2018, så et dårlig mesterskap var det ikke akkurat. Husker mange nasjoner var veldig nysgjerrige på hvorfor Norge var så gode. I løpet av et langt mesterskap vil selvfølgelig noe gå skeis, og det vil også skje i Beijing.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»