Trump-familien

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Trump-familien

Legg inn av greyserpent »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:11 pm
greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 2:04 pm

Skjønner du virkelig ikke at selve premisset er at det har blitt begått en voldtekt?

"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes...."
Mener du da at det ikke er en voldtekt, fordi det ikke har blitt anmeldt?

Rett og slett sjokkerende mangel på logikk.
"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?

Rainmaker: Ja.

Er du også enig med Rainmaker her?
Hjelpes. Tror du det nytter å debattere med folk som ikke engang forstår det de leser?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:10 pm
Brezjnev skrev: ons mai 10, 2023 2:02 pm

Jeg vet ikke om du overså, har glemt eller bare ignorerer det, men i innlegget som startet diskusjonen her la Rainmaker til grunn at det hadde skjedd en voldtekt (Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis.). Det er noe helt annet enn det du legger frem her.
"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?

Rainmaker: Ja.

Er du også enig med Rainmaker her?
Hvorfor ikke la Rainmaker selve svare på hva han mente?

Hvis han mente reelle voldtekter som det ikke fantes fellende bevis for så er jeg enig.
Hvis han mente alle påstander om voldtekter så er jeg uenig. Da er svaret at man ikke vet om det er en voldtekt eller ikke.

Men god kutyme er å prøve å ikke misforstå. Hvis det er to valg slik som her bør man anta at det er det mest logiske han har ment. Nemlig at premisset er at en voldtekt har funnet sted.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 2:14 pm
Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:10 pm
Brezjnev skrev: ons mai 10, 2023 2:02 pm

Jeg vet ikke om du overså, har glemt eller bare ignorerer det, men i innlegget som startet diskusjonen her la Rainmaker til grunn at det hadde skjedd en voldtekt (Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis.). Det er noe helt annet enn det du legger frem her.
"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?

Rainmaker: Ja.

Er du også enig med Rainmaker her?
Hvorfor ikke la Rainmaker selve svare på hva han mente?

Hvis han mente reelle voldtekter som det ikke fantes fellende bevis for så er jeg enig.
Hvis han mente alle påstander om voldtekter så er jeg uenig. Da er svaret at man ikke vet om det er en voldtekt eller ikke.

Men god kutyme er å prøve å ikke misforstå. Hvis det er to valg slik som her bør man anta at det er det mest logiske han har ment. Nemlig at premisset er at en voldtekt har funnet sted.
Som jeg skrev:

"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis. Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Altså har en voldtekt funnet sted. (Men offeret anmelder ikke, eller at det ikke er bevis nok til å ta ut tiltale)

Det står i grunn i klartekst i det jeg skrev. Lurer på hvor behovet for å "misforstå" kommer fra.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 2:08 pm

Nei, jeg har lett det for det. Spørsmålet hans er ikke relevant fordi ingen har sagt at alle påstander om voldtekt er sanne. Premisset var at voldtekten hadde funnet sted, men at den var vanskelig å bevise.

Jeg får konkludere med at dette ble for vanskelig for deg.
Premisset?

Se hva Rainmaker svarer på dette spørsmålet:

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?


Rainmaker: JA.


"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?

Rainmaker: Ja.

Enig med Rainmaker her?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 2:08 pm
Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 1:52 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 1:38 pm

Nå spiller du dummere enn du er håper jeg.

De sier ikke at alle anklager om voldtekt er sanne. De sier at det er mange (ekte) voldtekter som aldri blir anmeldt eller hvis de blir det aldri fører til en domfellelse.
Burde være ganske enkelt å forstå.
Har du tungt for det i dag? Se siste innlegg fra Guttorm123, og svar på spørsmålet
Nei, jeg har lett det for det. Spørsmålet hans er ikke relevant fordi ingen har sagt at alle påstander om voldtekt er sanne. Premisset var at voldtekten hadde funnet sted, men at den var vanskelig å bevise.

Jeg får konkludere med at dette ble for vanskelig for deg.
Rainmaker: "Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?


Er det et premiss i det ovennevnte at en voldtekt de facto har funnet sted? Det står jo for eksempel at det er ord mot ord, noe som betyr at du har en part som mener voldtekt ikke har funnet sted. Om en voldtekt har funnet sted eller ikke er et juridisk spørsmål som først og fremst skal avgjøres av jurister. For øvrig er det bare sannsynlighetsovervekt som kreves for å bli tilkjent voldsoffererstatning, og der holder det omtrent at man sier man har blitt voldtatt og rent faktisk har anmeldt saken (og denne er henlagt) At mange lar være å gjøre dette og går glipp av 200k tviler jeg sterkt på.

Dessuten har vel den som utsettes for noe sånt et moralsk ansvar for å varsle politiet slik at de i det minste får registrert dette i systemet. Ellers har man en gjerningsperson som kanskje utøver den samme ugjerningen mot flere, uten at politiet får vite om noe som helst. Det du og Rainmaker et al sier er jo at voldtektsofre ikke eier moral
Sist redigert av Texas_John den ons mai 10, 2023 2:23 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Noen ganger er det bedre å bare innrømme at man har misforstått og gå videre når alle andre ser det i stedet for å late som man ikke har misforstått i det evinnelige. Uvisst av hvilken grunn.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 11:04 am
Neptun skrev: ons mai 10, 2023 10:58 am
greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 9:56 am Her forsvares en overgriper i stort monn. Ikke overrasket i det hele tatt, og det er jo igrunn ganske trist.
Her inne går Rødt, SV-ere og lyseblå hånd i hånd. (som vanlig)
Dere hadde passet bedre inn i dikatur der bevisførsel heller ikke er viktig.
Trump skal tas for enhver pris. Alle midler tillatt.
Kanskje ikke videre smart av helten din å si at det bare er å "grab em' by the pussy"...
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle damer liksom er ute etter.
Sist redigert av Folk_flesk den ons mai 10, 2023 2:26 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 2:23 pm
greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 11:04 am
Neptun skrev: ons mai 10, 2023 10:58 am

Her inne går Rødt, SV-ere og lyseblå hånd i hånd. (som vanlig)
Dere hadde passet bedre inn i dikatur der bevisførsel heller ikke er viktig.
Trump skal tas for enhver pris. Alle midler tillatt.
Kanskje ikke videre smart av helten din å si at det bare er å "grab em' by the pussy"...
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle av TJs kaliber har en sterk beundring for.
Merkelig hvordan sextørke fører til underlige teorier om hvorfor andre har sex...

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 2:23 pm
greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 11:04 am
Neptun skrev: ons mai 10, 2023 10:58 am

Her inne går Rødt, SV-ere og lyseblå hånd i hånd. (som vanlig)
Dere hadde passet bedre inn i dikatur der bevisførsel heller ikke er viktig.
Trump skal tas for enhver pris. Alle midler tillatt.
Kanskje ikke videre smart av helten din å si at det bare er å "grab em' by the pussy"...
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle av TJs kaliber har en sterk beundring for.
Idioten blir felt av sine egne ord.

Men her forsvares jo overgrep og voldtekter av Donald's minions i stort monn.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 2:25 pm Idioten blir felt av sine egne ord.

Men her forsvares jo overgrep og voldtekter av Donald's minions i stort monn.
Ganske festlig at de holder på, en fyr som også hadde knullet eldste dattera si på flekken om de ikke var relatert..

Litt av noe å forsvare..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:19 pm

Som jeg skrev:

"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis. Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Altså har en voldtekt funnet sted. (Men offeret anmelder ikke, eller at det ikke er bevis nok til å ta ut tiltale)

Det står i grunn i klartekst i det jeg skrev. Lurer på hvor behovet for å "misforstå" kommer fra.
"Ord mot ord", er ikke ensbetydende med at det er begått noen voldtekt. Man har jo etter hvert fått ganske mange saker der den som anmelder voldtekt, selv er blitt dømt for falsk voldtektsanklage.

Mulig noen av disse dommene også er feil i forhold til hva som egentlig har skjedd.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 2:23 pm
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle damer liksom er ute etter.
Det er en kjent sak at mange endrer seg når de innser at det ikke blir noe mer med en slik mann,
og at de på dette stadiet går fra sjarmert --> betatt --> euforisk --> perpleks --> deprimert --> hevngjerrig.

Dernest skapes et subjektivt scenario hvor de mener seg utsatt for en utilbørlighet. Dette betegnes som anti-slut defense på fagspråket. Litt sånn som når du og andre beta orbitere kjøper drinker til en dame en hel kveld, og ender opp med å dra hjem alene og forteller til dere selv at hun er jo egentlig ikke så pen, faktisk var hun ganske lite pen, nesten litt stygg faktisk - ikke din type i det hele tatt. Du er egentlig bare glad for at det ikke ble noe mer.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:40 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:19 pm

Som jeg skrev:

"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis. Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Altså har en voldtekt funnet sted. (Men offeret anmelder ikke, eller at det ikke er bevis nok til å ta ut tiltale)

Det står i grunn i klartekst i det jeg skrev. Lurer på hvor behovet for å "misforstå" kommer fra.
"Ord mot ord", er ikke ensbetydende med at det er begått noen voldtekt. Man har jo etter hvert fått ganske mange saker der den som anmelder voldtekt, selv er blitt dømt for falsk voldtektsanklage.

Mulig noen av disse dommene også er feil i forhold til hva som egentlig har skjedd.
Du må faktisk lese hele avsnittet...

Det starter med "Det er mange voldtekter". "Ord mot ord" henviser til mangelen på "fellende bevis".

Det står i klartekst. Men du klarer av en eller annen grunn å misforstå. Gud vet hvorfor.

steponit

Legg inn av steponit »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:45 pm
Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:40 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:19 pm

Som jeg skrev:

"Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis. Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Altså har en voldtekt funnet sted. (Men offeret anmelder ikke, eller at det ikke er bevis nok til å ta ut tiltale)

Det står i grunn i klartekst i det jeg skrev. Lurer på hvor behovet for å "misforstå" kommer fra.
"Ord mot ord", er ikke ensbetydende med at det er begått noen voldtekt. Man har jo etter hvert fått ganske mange saker der den som anmelder voldtekt, selv er blitt dømt for falsk voldtektsanklage.

Mulig noen av disse dommene også er feil i forhold til hva som egentlig har skjedd.
Du må faktisk lese hele avsnittet...

Det starter med "Det er mange voldtekter". "Ord mot ord" henviser til mangelen på "fellende bevis".

Det står i klartekst. Men du klarer av en eller annen grunn å misforstå. Gud vet hvorfor.
Jeg tror det er flere enn Gud, inkludert opptil flere her i tråden, som vet hvorfor de heller vil diskutere semantikk...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:45 pm

Du må faktisk lese hele avsnittet...

Det starter med "Det er mange voldtekter". "Ord mot ord" henviser til mangelen på "fellende bevis".

Det står i klartekst. Men du klarer av en eller annen grunn å misforstå. Gud vet hvorfor.
Jeg vet godt hva som menes med "ord mot ord".

Jeg vil heller spørre deg om det var noe jeg misforsto her, eller står du inne for dette JA svaret på følgende spørsmål:


Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 2:41 pm
Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 2:23 pm
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle damer liksom er ute etter.
Det er en kjent sak at mange endrer seg når de innser at det ikke blir noe mer med en slik mann,
og at de på dette stadiet går fra sjarmert --> betatt --> euforisk --> perpleks --> deprimert --> hevngjerrig.

Dernest skapes et subjektivt scenario hvor de mener seg utsatt for en utilbørlighet. Dette betegnes som anti-slut defense på fagspråket. Litt sånn som når du og andre beta orbitere kjøper drinker til en dame en hel kveld, og ender opp med å dra hjem alene og forteller til dere selv at hun er jo egentlig ikke så pen, faktisk var hun ganske lite pen, nesten litt stygg faktisk - ikke din type i det hele tatt. Du er egentlig bare glad for at det ikke ble noe mer.
Nå kjøper jeg ikke drinker til damer jeg ikke kjenner. I et samfunn der begge kjønn kan forsørge seg selv er det egentlig en ganske latterlig ide. Og hvis jeg skulle spandere en øl på en kjæreste, venninne eller kompis så er det ikke for å vinne noe på det, men som en gest.
Sist redigert av Folk_flesk den ons mai 10, 2023 3:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

steponit skrev: ons mai 10, 2023 2:50 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:45 pm
Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:40 pm

"Ord mot ord", er ikke ensbetydende med at det er begått noen voldtekt. Man har jo etter hvert fått ganske mange saker der den som anmelder voldtekt, selv er blitt dømt for falsk voldtektsanklage.

Mulig noen av disse dommene også er feil i forhold til hva som egentlig har skjedd.
Du må faktisk lese hele avsnittet...

Det starter med "Det er mange voldtekter". "Ord mot ord" henviser til mangelen på "fellende bevis".

Det står i klartekst. Men du klarer av en eller annen grunn å misforstå. Gud vet hvorfor.
Jeg tror det er flere enn Gud, inkludert opptil flere her i tråden, som vet hvorfor de heller vil diskutere semantikk...
Jeg har mine mistanker, men tror ikke jeg skal uttdype...

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 2:56 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 2:45 pm

Du må faktisk lese hele avsnittet...

Det starter med "Det er mange voldtekter". "Ord mot ord" henviser til mangelen på "fellende bevis".

Det står i klartekst. Men du klarer av en eller annen grunn å misforstå. Gud vet hvorfor.
Jeg vet godt hva som menes med "ord mot ord".

Jeg vil heller spørre deg om det var noe jeg misforsto her, eller står du inne for dette JA svaret på følgende spørsmål:


Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?
Om han faktisk drepte Jørgensen, men politiet ikke tar ut tiltale pga årlige/ mangelfulle bevis, så ja. Selvsagt er vedkommende drapsmann.

Akkurat om at når en voldtekt ikke anmeldes, så er der likevel noen som voldtar

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 2:41 pm
Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 2:23 pm
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle damer liksom er ute etter.
Det er en kjent sak at mange endrer seg når de innser at det ikke blir noe mer med en slik mann,
og at de på dette stadiet går fra sjarmert --> betatt --> euforisk --> perpleks --> deprimert --> hevngjerrig.

Dernest skapes et subjektivt scenario hvor de mener seg utsatt for en utilbørlighet. Dette betegnes som anti-slut defense på fagspråket. Litt sånn som når du og andre beta orbitere kjøper drinker til en dame en hel kveld, og ender opp med å dra hjem alene og forteller til dere selv at hun er jo egentlig ikke så pen, faktisk var hun ganske lite pen, nesten litt stygg faktisk - ikke din type i det hele tatt. Du er egentlig bare glad for at det ikke ble noe mer.
Noen av oss har ikke behov for at damene skal bli sørpe full, av drinkene du kjøper, for at de skal bli med hjem...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 2:41 pm
Folk_flesk skrev: ons mai 10, 2023 2:23 pm
Da er det vel duket for den sedvanlige responsen om at det er kvinnene selv som ønsker syltelabbene hans oppi underlivet, fordi han er en rik alfahanne som alle damer liksom er ute etter.
Det er en kjent sak at mange endrer seg når de innser at det ikke blir noe mer med en slik mann,
og at de på dette stadiet går fra sjarmert --> betatt --> euforisk --> perpleks --> deprimert --> hevngjerrig.

Dernest skapes et subjektivt scenario hvor de mener seg utsatt for en utilbørlighet. Dette betegnes som anti-slut defense på fagspråket. Litt sånn som når du og andre beta orbitere kjøper drinker til en dame en hel kveld, og ender opp med å dra hjem alene og forteller til dere selv at hun er jo egentlig ikke så pen, faktisk var hun ganske lite pen, nesten litt stygg faktisk - ikke din type i det hele tatt. Du er egentlig bare glad for at det ikke ble noe mer.
Gud bedre.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:02 pm Noen av oss har ikke behov for at damene skal bli sørpe full, av drinkene du kjøper, for at de skal bli med hjem...
Nå har jeg alltid hatt som policy ikke å ha sex med berusede personer, fordi jeg mener kvinner som har drukket gjør ting de ellers ikke ville ha gjort. Det morsomme er at dette blir sett på som en sexistisk holdning. Men, det er flere har begynt å si det samme: Cathy McCulloch, a criminal barrister with over 35 years experience in sexual assault cases, believes that men should not have sex with women under the influence of alcohol (regardless of how much they have consumed). https://uk.style.yahoo.com/style/barris ... Dtcai-W8ee

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:01 pm

Om han faktisk drepte Jørgensen, men politiet ikke tar ut tiltale pga årlige/ mangelfulle bevis, så ja. Selvsagt er vedkommende drapsmann.

Akkurat om at når en voldtekt ikke anmeldes, så er der likevel noen som voldtar
At noen er mistenkt, er ikke det samme som at man er skyldig i det man er mistenkt for:

Spørsmålet var:

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 3:23 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:02 pm Noen av oss har ikke behov for at damene skal bli sørpe full, av drinkene du kjøper, for at de skal bli med hjem...
Nå har jeg alltid hatt som policy ikke å ha sex med berusede personer,
Vi trenger ikke opplysninger om at du ikke onanerer når du er full..

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 3:24 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:01 pm

Om han faktisk drepte Jørgensen, men politiet ikke tar ut tiltale pga årlige/ mangelfulle bevis, så ja. Selvsagt er vedkommende drapsmann.

Akkurat om at når en voldtekt ikke anmeldes, så er der likevel noen som voldtar
At noen er mistenkt, er ikke det samme som at man er skyldig i det man er mistenkt for:

Spørsmålet var:

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA
Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?

Når noen er drept, så er der en drapsmann, og er noen voldtatt så er der noen som har voldtatt. Det er uavhengig av anmeldelse, tiltale eller dom.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 2:22 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 2:08 pm
Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 1:52 pm
Har du tungt for det i dag? Se siste innlegg fra Guttorm123, og svar på spørsmålet
Nei, jeg har lett det for det. Spørsmålet hans er ikke relevant fordi ingen har sagt at alle påstander om voldtekt er sanne. Premisset var at voldtekten hadde funnet sted, men at den var vanskelig å bevise.

Jeg får konkludere med at dette ble for vanskelig for deg.
Rainmaker: "Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?


Er det et premiss i det ovennevnte at en voldtekt de facto har funnet sted?
For meg er det naturlig å anta det siden det gir mening med hva han ellers sier ja. Man må ikke være vrang og tolke alt i verste mening. Han skriver jo tross alt «Det er mange voldtekter som ikke anmeldes». Han skriver ikke «Det er mange påståtte voldtekter som ikke anmeldes»

Ekstra dumt blir det når du leser at alle andre også antok at det var premisset, men likevel insisterer på at han mente noe annet. Hva er poenget med det? Er du med i debatter for å ha rett eller for å bryne deg på andres standpunkt og kanskje lære noe?

Slik du oppfører deg nå oppfattes du bare som vrang og en som bare er ute etter å ha rett. Jeg skjønner ikke hvorfor du velger å oppføre deg på den måten.

Prøv å være litt raus. Det gjør ikke vondt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:28 pm

Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?
Det var dette som var spørsmålet mitt (side 13).

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:28 pm

Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?
Det var dette som var spørsmålet mitt (side 13).

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA
Nå har han altså svart og presisert.

Og denne tråden handler om Trump-familien.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:28 pm

Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?
Det var dette som var spørsmålet mitt (side 13).

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA
Du vet bare selv hvorfor du setter opp et spørsmål som er urelatert til utsagnet jeg kom med, som du reagerte (merkelig) rart på. Det er i mitt opprinnelige utsagn ikke snakk om noen mistenkte eller noe slikt, men at en voldtekt har funnet sted, men ikke blitt anmeldt eller at bevisene ikke holder til tiltale.

I min villfarelse, leste jeg dine innlegg, som at du forholdt deg til samme situasjon som jeg beskriver, om voldtekter, og ikke endrer premissene. Da tok jeg feil.

Svaret er forstsatt at Ja, der er en drapsmann. Som er det jeg svarte "Ja" til. Jeg får ta det på min kappe at jeg ikke leste innlegget godt nok til å få med meg at du hadde endret premisset.

Du hevdet, implisitt, i dine første tilsvar at det ikke ville være tilfellet at det fantes en som voldtok, uten anmeldelse, tiltale eller dom..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

missChance skrev: ons mai 10, 2023 3:39 pm
Og denne tråden handler om Trump-familien.
Da beklager jeg avsporingen.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Det viser seg at en av jurymedlemmene ,#77, fikk sin nyheter fra Tim Pool. Forsvaret prøvde å fjerne ham, men fikk ikke medhold. Han stemte for å dømme Trump


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»