Trump-familien

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Trump-familien

Legg inn av Neptun »

GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:37 pm
Neptun skrev: tir mai 09, 2023 11:21 pm I tilfelle du ikke har forstått det enda - han ble ikke dømt etter tiltalen like forbannet skal han betale siden det er en sivil dom - og det er mange som vil ha betaling.
Det er ingen tiltale, det er en privatrettslig sak der juryen fant at det var sannsynlighetsovervekt for at Trump hadde begått seksuelt overgrep. Det er ikke så veldig overraskende siden Trump ble tatt i løgn om at hun som saksøkte ikke var hans type og i tillegg i sin forklaring sa at kjente menn heldigvis kunne forgripe seg på kvinner. Så han fremsto som en person med en overgripers tankesett og holdninger, og generelt med lav troverdighet - og da er veien til å tape en slik sak kort.

Og selv om rullegardinen går ned hos deg nå så kan du trøste deg med at det neppe får så store konsekvenser, og du kan fortsette å heie på overgriperen din.
Null bevis.
Hvem er overrasket over det - og hvem som synes ingen bevis er greit bare det går ut over noen de hater.

Dette er ikke USA verdig.
Sist redigert av Neptun den tir mai 09, 2023 11:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: tir mai 09, 2023 11:16 pm
Texas_John skrev: tir mai 09, 2023 10:58 pm
OrmenLange skrev: tir mai 09, 2023 10:11 pm Jeg skjønner meg ikke på rettsvesenet. Her har de tydeligvis ikke nok beviser til å dømme Trump etter tiltalen (voldtekt), så de finner på en annen mildere forbrytelse (seksuelt overgrep) som ikke rimer i det hele tatt med anklagene...
Hint: dommeren ble utnevnt av Bill Clinton i 1994
Hint: dette er det ein jury som har bestemt.
Så du hadde for eksempel ikke hatt motforestillinger mot at dommeren hadde vært broren til saksøker? Eller innser du at dommeren har en såpass viktig rolle at han bør være nøytral, selv om juryen «bestemmer»?

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

missChance skrev: tir mai 09, 2023 11:25 pm
OrmenLange skrev: tir mai 09, 2023 10:11 pm Jeg skjønner meg ikke på rettsvesenet. Her har de tydeligvis ikke nok beviser til å dømme Trump etter tiltalen (voldtekt), så de finner på en annen mildere forbrytelse (seksuelt overgrep) som ikke rimer i det hele tatt med anklagene...
Hun så ikke penisen hans penetrere, så hun kunne ikke 100% utelukke at det var en finger ... Derfor ble det overgrep framfor voldtekt - det er ulike lover i ulike stater. Og land.
Er det ikke voldtekt om man bruker finger? 200% høl i huet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Det tok ikke mange minuttene før Texas'en og Neptun'en kom Trump til unnsetning.

Slapp nå av. Dere får sannsynligvis helten deres som president om drøyt 1 og 1/2 år mens resten av oss må belage oss på 4 nye år hvor demokratiet i USA må bevises.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: tir mai 09, 2023 11:43 pm Null bevis.
Hvem er overrasket over det - og hvem som synes ingen bevis er greit bare det går ut over noen de hater.

Dette er ikke USA verdig.
Har du lest dommen?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:37 pm Det er ingen tiltale, det er en privatrettslig sak der juryen fant at det var sannsynlighetsovervekt for at Trump hadde begått seksuelt overgrep. Det er ikke så veldig overraskende siden Trump ble tatt i løgn om at hun som saksøkte ikke var hans type og i tillegg i sin forklaring sa at kjente menn heldigvis kunne forgripe seg på kvinner. Så han fremsto som en person med en overgripers tankesett og holdninger, og generelt med lav troverdighet - og da er veien til å tape en slik sak kort.

Og selv om rullegardinen går ned hos deg nå så kan du trøste deg med at det neppe får så store konsekvenser, og du kan fortsette å heie på overgriperen din.
Synes du det er holdbart at alt som skal til for å kunne dømmes til å betale erstatning i en slik sak, er at en kvinne påstår at du har voldtatt henne for 25 år siden?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: tir mai 09, 2023 11:44 pm Det tok ikke mange minuttene før Texas'en og Neptun'en kom Trump til unnsetning.

Slapp nå av. Dere får sannsynligvis helten deres som president om drøyt 1 og 1/2 år mens resten av oss må belage oss på 4 nye år hvor demokratiet i USA må bevises.
Jeg har ikke skrevet at jeg er noen tilhenger av han.
Men jeg er ikke full av hat som dere - som vil han skal råtne bare av den grunn. Selv om det ikke finnes fnugg av bevis.

Når man ikke hater, så er han automatisk en "helt". Flott nivå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Texas_John skrev: tir mai 09, 2023 11:47 pm
GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:37 pm Det er ingen tiltale, det er en privatrettslig sak der juryen fant at det var sannsynlighetsovervekt for at Trump hadde begått seksuelt overgrep. Det er ikke så veldig overraskende siden Trump ble tatt i løgn om at hun som saksøkte ikke var hans type og i tillegg i sin forklaring sa at kjente menn heldigvis kunne forgripe seg på kvinner. Så han fremsto som en person med en overgripers tankesett og holdninger, og generelt med lav troverdighet - og da er veien til å tape en slik sak kort.

Og selv om rullegardinen går ned hos deg nå så kan du trøste deg med at det neppe får så store konsekvenser, og du kan fortsette å heie på overgriperen din.
Synes du det er holdbart at alt som skal til for å kunne dømmes til å betale erstatning i en slik sak, er at en kvinne påstår at du har voldtatt henne for 25 år siden?
Det har vært en rekke vitnemål - også fra andre kvinner som han har forgrepet seg på. Så jeg er ikke overrasket over at en jury mener det er sannsynlig at han har begått dette overgrepet. I tillegg så ble altså Trump tatt i løgn og kom med uttalelser som er typisk for en overgriper. Så når alt blir satt i sammenheng så er det ingen grunn til å betvile at det har skjedd. Og dette er jo ikke nytt, vi har jo han i lydopptak der han forteller om hvordan han forgriper seg på kvinner - og vi har en rekke kvinner som har fortalt sine historier, alt fra at han gikk inn på tenåringsjenter i garderoben til å forgripe seg på kvinne som satt med han i et fly. Så ingen bør overraskes over at han er en overgriper og pervo.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:57 pm
Texas_John skrev: tir mai 09, 2023 11:47 pm
GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:37 pm Det er ingen tiltale, det er en privatrettslig sak der juryen fant at det var sannsynlighetsovervekt for at Trump hadde begått seksuelt overgrep. Det er ikke så veldig overraskende siden Trump ble tatt i løgn om at hun som saksøkte ikke var hans type og i tillegg i sin forklaring sa at kjente menn heldigvis kunne forgripe seg på kvinner. Så han fremsto som en person med en overgripers tankesett og holdninger, og generelt med lav troverdighet - og da er veien til å tape en slik sak kort.

Og selv om rullegardinen går ned hos deg nå så kan du trøste deg med at det neppe får så store konsekvenser, og du kan fortsette å heie på overgriperen din.
Synes du det er holdbart at alt som skal til for å kunne dømmes til å betale erstatning i en slik sak, er at en kvinne påstår at du har voldtatt henne for 25 år siden?
Det har vært en rekke vitnemål - også fra andre kvinner som han har forgrepet seg på. Så jeg er ikke overrasket over at en jury mener det er sannsynlig at han har begått dette overgrepet. I tillegg så ble altså Trump tatt i løgn og kom med uttalelser som er typisk for en overgriper. Så når alt blir satt i sammenheng så er det ingen grunn til å betvile at det har skjedd. Og dette er jo ikke nytt, vi har jo han i lydopptak der han forteller om hvordan han forgriper seg på kvinner - og vi har en rekke kvinner som har fortalt sine historier, alt fra at han gikk inn på tenåringsjenter i garderoben til å forgripe seg på kvinne som satt med han i et fly. Så ingen bør overraskes over at han er en overgriper og pervo.
Bang on. Utrolig at noen forsvarer dette svinet. Men sånn er det jo med Trumpister. Du kan fortelle dem hva du vil, men de har sin egen virkelighet og holder seg til den uansett hva.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: tir mai 09, 2023 11:47 pm Jeg har ikke skrevet at jeg er noen tilhenger av han.
Men jeg er ikke full av hat som dere - som vil han skal råtne bare av den grunn. Selv om det ikke finnes fnugg av bevis.

Når man ikke hater, så er han automatisk en "helt". Flott nivå.
Alltids er spørsmålet om hvilken grad av beviskrav man skal ha i slike saker. For å understreke hvilke bevis som er presentert i forhenværende sak, se GoingKronos sitt innlegg 23:57. Forventer et svar på dette, jf. påstanden "null bevis." Slik jeg tolker deg vil du legge beviskravet vesentlig høyere, noe som i et rettsikkerhetsperspektiv er svært problematisk for offer av seksuelle overgrep.

Det er forøvrig helt klart at Trump har uttalt offentlig at Carroll er en “hoax” og “con job."

Hat i denne sammenheng er et mangelfullt og lite treffende ord. Jeg anerkjenner juryens avgjørelse, og videre at du/dere, tilsynelatende uten noen substans i det, er uenig i avgjørelsen. Derav, har du lest dommen?

Min misnøye mot Trump rettes mot at han helt åpenbart mangler ett grunnleggende demokratisk, politisk og moralsk kompass til å ansees å være egnet som president, eller for den grunn være med i den politiske debatten. Han forpester demokratiet og burde ha fått mye strengere straff for 06/01. Når det er sagt, er han per nå dessverre selvfølgelig velkommen inn i den politiske debatten. Det endrer derimot ikke på nevnte perspektiv.
Sist redigert av Centrist den ons mai 10, 2023 12:08 am, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:37 pm

Det er ingen tiltale, det er en privatrettslig sak der juryen fant at det var sannsynlighetsovervekt for at Trump hadde begått seksuelt overgrep. Det er ikke så veldig overraskende siden Trump ble tatt i løgn om at hun som saksøkte ikke var hans type og i tillegg i sin forklaring sa at kjente menn heldigvis kunne forgripe seg på kvinner. Så han fremsto som en person med en overgripers tankesett og holdninger, og generelt med lav troverdighet - og da er veien til å tape en slik sak kort.

Og selv om rullegardinen går ned hos deg nå så kan du trøste deg med at det neppe får så store konsekvenser, og du kan fortsette å heie på overgriperen din.
Dette må vel være et av dine mest elendige innlegg her på FD, og det sier ikke så rent lite...

Men er man mer opptatt av person enn rettssikkerhet, så blir det gjerne slik at en ønsker visse personer dømt, mens man argumenterer med mangel på bevis i andre saker, der person gjerne står ens hjerte nærmere...

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Er vel bare å vente på at det hagler inn med nye søksmål nå da, for nå er det jo bevist at Trump er en "typisk overgriper" og at hans troverdighet ikke er verdt en dritt. Er det ord mot ord har han ikke nubbsjans. Det blir med andre ord umulig for han å forsvare seg mot nye påstander.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 12:08 am
GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:37 pm Det er ingen tiltale, det er en privatrettslig sak der juryen fant at det var sannsynlighetsovervekt for at Trump hadde begått seksuelt overgrep. Det er ikke så veldig overraskende siden Trump ble tatt i løgn om at hun som saksøkte ikke var hans type og i tillegg i sin forklaring sa at kjente menn heldigvis kunne forgripe seg på kvinner. Så han fremsto som en person med en overgripers tankesett og holdninger, og generelt med lav troverdighet - og da er veien til å tape en slik sak kort.

Og selv om rullegardinen går ned hos deg nå så kan du trøste deg med at det neppe får så store konsekvenser, og du kan fortsette å heie på overgriperen din.
Dette må vel være et av dine mest elendige innlegg her på FD, og det sier ikke så rent lite...

Men er man mer opptatt av person enn rettssikkerhet, så blir det gjerne slik at en ønsker visse personer dømt, mens man argumenterer med mangel på bevis i andre saker, der person gjerne står ens hjerte nærmere...
Vesens forskjell på å støtte en avgjørelse kontra å forklare og skjønne hvorfor avgjørelsen er som den er.

Det er uttalige dommer fra Høyesterett som jeg skjønner, men ikke nødvendigvis støtter.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:57 pm

Det har vært en rekke vitnemål - også fra andre kvinner som han har forgrepet seg på. Så jeg er ikke overrasket over at en jury mener det er sannsynlig at han har begått dette overgrepet.
Her har vi kanskje noe å lære av amerikanske juryer , mener du?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

OrmenLange skrev: tir mai 09, 2023 10:11 pm Jeg skjønner meg ikke på rettsvesenet. Her har de tydeligvis ikke nok beviser til å dømme Trump etter tiltalen (voldtekt), så de finner på en annen mildere forbrytelse (seksuelt overgrep) som ikke rimer i det hele tatt med anklagene...
Det er ikke en tiltale, men et sivilt søksmål...

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

GoingKronos skrev: tir mai 09, 2023 11:57 pm Det har vært en rekke vitnemål - også fra andre kvinner som han har forgrepet seg på. Så jeg er ikke overrasket over at en jury mener det er sannsynlig at han har begått dette overgrepet. I tillegg så ble altså Trump tatt i løgn og kom med uttalelser som er typisk for en overgriper. Så når alt blir satt i sammenheng så er det ingen grunn til å betvile at det har skjedd. Og dette er jo ikke nytt, vi har jo han i lydopptak der han forteller om hvordan han forgriper seg på kvinner - og vi har en rekke kvinner som har fortalt sine historier, alt fra at han gikk inn på tenåringsjenter i garderoben til å forgripe seg på kvinne som satt med han i et fly. Så ingen bør overraskes over at han er en overgriper og pervo.
Det at du forteller til 2-3 venner og bekjente at du har blitt utsatt for et overgrep er selvsagt ikke bevis for noe som helst.

Når det gjelder de to andre kvinnene som påstår at Trump har klådd litt på dem, den ene på 70-tallet og den andre i 2005, så er slike historier ganske innlysende heller ikke noe bevis for at et helt annet overgrep har funnet sted. Da kan du like gjerne si at alle kvinnene Trump ikke har forgrepet seg på, er bevis for at han ikke er et overgrepsmann. Dere libtards har et skremmende forhold til rettssikkerhet

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Centrist skrev: ons mai 10, 2023 12:10 am

Vesens forskjell på å støtte en avgjørelse kontra å forklare og skjønne hvorfor avgjørelsen er som den er.

Det er uttalige dommer fra Høyesterett som jeg skjønner, men ikke nødvendigvis støtter.
Som en annen her skriver:

"Det har vært en rekke vitnemål - også fra andre kvinner som han har forgrepet seg på. Så jeg er ikke overrasket over at en jury mener det er sannsynlig at han har begått dette overgrepet".

Å blande andre saker inn i et skyldspørsmål, er jeg prinsipielt imot.

Om noen i Norge hadde blitt dømt for et spesifikk overgrep, fordi man hadde vitner fra andre overgrepssaker, så hadde advokat Elden mistet håret...

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Han er skyldig i overgrep men ikke voldtekt?

Seriøst er jeg for dum til og forså dette?

Hva er et overgrep?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Jonasar skrev: ons mai 10, 2023 12:34 am Han er skyldig i overgrep men ikke voldtekt?

Seriøst er jeg for dum til og forså dette?

Hva er et overgrep?
Kommer vel an på hvem som utfører det....

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 12:37 am
Jonasar skrev: ons mai 10, 2023 12:34 am Han er skyldig i overgrep men ikke voldtekt?

Seriøst er jeg for dum til og forså dette?

Hva er et overgrep?
Kommer vel an på hvem som utfører det....
Så andre har gjort det ,trump har styrt skuta?

Beklager hvis ordlegger meg feil, prøver bare og forstå dette.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Jonasar skrev: ons mai 10, 2023 12:34 am Han er skyldig i overgrep men ikke voldtekt?

Seriøst er jeg for dum til og forså dette?

Hva er et overgrep?
Forskjellen på begrepene seksuelt overgrep og voldtekt, er kort fortalt at seksuelt overgrep omfatter de fleste bestemmelsene i straffeloven som omhandler seksuallovbrudd, mens voldtekt bare gjelder de overtredelsene som fremgår av straffeloven §§ 291-294. En voldtekt vil alltid være et seksuelt overgrep, mens mange seksuelle overgrep ikke vil være voldtekt.

https://www.ung.no/oss/485630

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Neptun skrev: tir mai 09, 2023 11:21 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir mai 09, 2023 10:31 pm
Neptun skrev: tir mai 09, 2023 10:21 pm

Nei, det står det ikke.

Hun følte seg krenket for ca. 30 år siden (i alle fall i ettertid) og ble tilkjent titalls millioner i erstatning av et korrupt rettsvesen som hater Trump.
Dette var jo en juryavgjørelse. Samtlige ni gikk for domfellelse. Så det du sier er at samtlige av disse ni er korrupte og betalt av noen?

Da vil jeg gjerne vite hvem det er som har betalt og hvilke bevis du har.
Tror du misset poenget.
Jeg viste til den latterlige metoo "saken" som ingen jury i andre vestlige land ville tatt i med ildtang. I tilfelle du ikke har forstått det enda - han ble ikke dømt etter tiltalen like forbannet skal han betale siden det er en sivil dom - og det er mange som vil ha betaling. Hun selv og en hærskare "advokater" som jager Trump og alle som har mye penger.

Dere som hater Trump og USA er selvsagt enig i at etterkommere etter plantasjeeiere for 200 år siden skal betale erstatning til påståtte etterkommerne etter slaver også. Dvs. personer som aldri har hatt slaver skal betale milliarder til personer som aldri har vært slaver. Det synes det fantastiske rettsvesenet der borte.
Finnes ikke grenser for idiotdommer som alle USA-hatere stiller seg bak bare det rammer de "riktige" personene.
Snakk om å snakke seg bort i fra spørsmålet. Det var du som påstod at dette var en korrupt dom. Da må noen ha betalt jurymedlemmene. Hvem gjorde det og hvilke bevis har du?

Trump ble ikke dømt på den alvorligste tiltalen (voldtekt). Men han ble dømt på seksuelt overgrep og for hva han hadde sagt om Carrol i media og på sosiale medier. Det var juryen som bestemte hva han skulle dømmes for og hvor stor erstatningen skulle bli.

Og hva plantasjeeiere og slavedrift har med dette å gjøre kan man virkelig lure på. Men siden du spør så er forslaget om å få etterkommere til å betale et latterlig forslag.

Like latterlig som å trekke konklusjonen om at fordi jeg påpeker at det er jury som avgjorde dette så er jeg Trump-hater og støtter alle ekstreme forslag fra de progressive.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 12:32 am
Å blande andre saker inn i et skyldspørsmål, er jeg prinsipielt imot.
I saker om voldtekt og overgrep så er det av stor betydning, det er forbrytelser som oftest skjer når gjerningsmann og offer er alene - og om man har flere kvinnr som forteller om at de også har blitt utsatt for slike handlinger så styrker det opplagt sannsynligheten for at det har skjedd.

Og Caroll sine forsvarere klarte å avsløre Trump i løgn og fikk frem hans positive holdninger til å forgripe seg, så det var fullt ut mulig for Trump sine advokater å slå hull i Caroll eller de som vitnet i saken sin troverdighet. Det klarte de i følge juryen ikke. Og de var jo ikke i tvil heller, enstemmig og brukte få timer på å fatte sin avgjørelse.

Det er også viktig å skille mellom strafferettslig og sivilrettslig, i sistnevnte sak holder det med å sannsynliggjøre at det har skjedd - mens om Trump skulle bli fengslet for det så er beviskravet at det er sikkert utover all rimelig tvil. Den terskelen er veldig høy, og derfor slipper også de aller fleste som begår voldtekt eller seksuelle overgrep unna med det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jonasar skrev: ons mai 10, 2023 12:34 am Han er skyldig i overgrep men ikke voldtekt?

Seriøst er jeg for dum til og forså dette?

Hva er et overgrep?
At det ikke ble voldtekt var for at Trump penetrerte henne med sine fingre og ikke penis. På denne tiden så var det vanlige at penis måtte penetrere kvinnen for at det skulle være juridisk en voldtekt, slik er det ikke i lengre i mange land - men man skal dømmes etter hvordan loven var da det skjedde. Men utfra dagens standard så er Trump en voldtektsmann.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 6:54 am
Neptun skrev: tir mai 09, 2023 11:21 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir mai 09, 2023 10:31 pm

Dette var jo en juryavgjørelse. Samtlige ni gikk for domfellelse. Så det du sier er at samtlige av disse ni er korrupte og betalt av noen?

Da vil jeg gjerne vite hvem det er som har betalt og hvilke bevis du har.
Tror du misset poenget.
Jeg viste til den latterlige metoo "saken" som ingen jury i andre vestlige land ville tatt i med ildtang. I tilfelle du ikke har forstått det enda - han ble ikke dømt etter tiltalen like forbannet skal han betale siden det er en sivil dom - og det er mange som vil ha betaling. Hun selv og en hærskare "advokater" som jager Trump og alle som har mye penger.

Dere som hater Trump og USA er selvsagt enig i at etterkommere etter plantasjeeiere for 200 år siden skal betale erstatning til påståtte etterkommerne etter slaver også. Dvs. personer som aldri har hatt slaver skal betale milliarder til personer som aldri har vært slaver. Det synes det fantastiske rettsvesenet der borte.
Finnes ikke grenser for idiotdommer som alle USA-hatere stiller seg bak bare det rammer de "riktige" personene.
Og hva plantasjeeiere og slavedrift har med dette å gjøre kan man virkelig lure på. Men siden du spør så er forslaget om å få etterkommere til å betale et latterlig forslag.
Det skyldes nok at vedkommende har som et fast tema (gjentas i omtrent alle innlegg) at fordi noen kritiserer, eller i det hele tatt nevner, slaveri eller kolonialisme så er det et angrep på hvite menn i Vesten/USA/Europa/Norge i 2023. Det eneste rare er at han er omtrent den eneste her inne som føler seg angrepet over at man skal ha en historisk bevissthet rundt og ta avstand fra fortidens umenneskelige praksiser. Noe som igjen gjør at jeg mistenker at han ser på det hele som en slags "golden age".
Sist redigert av Folk_flesk den ons mai 10, 2023 9:49 am, redigert 3 ganger totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: ons mai 10, 2023 9:26 am

Det er også viktig å skille mellom strafferettslig og sivilrettslig, i sistnevnte sak holder det med å sannsynliggjøre at det har skjedd - mens om Trump skulle bli fengslet for det så er beviskravet at det er sikkert utover all rimelig tvil. Den terskelen er veldig høy, og derfor slipper også de aller fleste som begår voldtekt eller seksuelle overgrep unna med det.
Generelt, så høres det jo merkelig ut når du skriver at "de aller fleste som har begått voldtekt, slipper unna med det".

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 9:48 am
GoingKronos skrev: ons mai 10, 2023 9:26 am

Det er også viktig å skille mellom strafferettslig og sivilrettslig, i sistnevnte sak holder det med å sannsynliggjøre at det har skjedd - mens om Trump skulle bli fengslet for det så er beviskravet at det er sikkert utover all rimelig tvil. Den terskelen er veldig høy, og derfor slipper også de aller fleste som begår voldtekt eller seksuelle overgrep unna med det.
Generelt, så høres det jo merkelig ut når du skriver at "de aller fleste som har begått voldtekt, slipper unna med det".
Men det stemmer...

Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis.

Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Her forsvares en overgriper i stort monn. Ikke overrasket i det hele tatt, og det er jo igrunn ganske trist.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Det sykeste er at USA om et par år kan ha en dømt overgriper som president.
Det sier litt om hvor mange idioter som finnes der borte.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

greyserpent skrev: ons mai 10, 2023 9:56 am Her forsvares en overgriper i stort monn. Ikke overrasket i det hele tatt, og det er jo igrunn ganske trist.
Trist, men man kan jo "trøste seg" med at det kun er "the usual suspects" og ikke noen nyrekrutter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»