Sagosen klar for Kolstad

Svar

Nevi

Legg inn av Nevi »

Den er drøy. De har snakket litt om en storsatsing der oppe. Som kunne inkludere Sagosen. Men at han skulle reise hjem allerede nå kunne jeg aldri forestilt meg.
Kan heller ikkje skjønne at det skullle være positivt for sin egen del sportslig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

MadBum skrev: ons okt 27, 2021 7:26 pm Hvor vilt er dette?

https://www.nrk.no/trondelag/nrk-erfare ... 1.15706119
Skal bli interessant å finne ut hvordan Kolstad eventuelt finansierer dette. Såvidt jeg kan finne ut har de 18 millioner i budsjett per dags dato. Jeg tror de trenger minst 3-4 ganger så mye (de største klubbene i Europa har nok over 10 mill euro i budsjett) for å bli en klubb å regne med på europeisk nivå. Det er mye penger, så lurer litt på hvor de skal komme fra?

MadBum

Legg inn av MadBum »

Er det Kong Ivar av Koteng som spytter inn?

Tholmo

Legg inn av Tholmo »

MadBum skrev: ons okt 27, 2021 7:26 pm Hvor vilt er dette?

https://www.nrk.no/trondelag/nrk-erfare ... 1.15706119
Rimelig misvisende tittel. Når NRK "erfarer" at han er nær å signere, så er han vel ikke klar.

TWU

Legg inn av TWU »

Høres ut som et luftslott av dimensjoner, dette her.. Men skal sies at jeg ikke er så godt inne i det økonomiske rundt håndball.

Enten må klubben få voldsomt med inntekter ganske fort, eller så må de ha en riking som kaster inn penger i all evighet?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TWU skrev: tor okt 28, 2021 9:58 am Høres ut som et luftslott av dimensjoner, dette her.. Men skal sies at jeg ikke er så godt inne i det økonomiske rundt håndball.

Enten må klubben få voldsomt med inntekter ganske fort, eller så må de ha en riking som kaster inn penger i all evighet?
Mener jeg har lest at de større klubbene i Europa ligger på omsetning fra rundt 7-8 mill euro og oppover. Kolstad har i dag 18 mill. Det må en veldig økning til for at de skal være konkurransedyktige. Mulig de har fått med seg noen sponsorer allerede, men tipper at en riking må sponse dem med minst et par titalls millioner i året i flere år fremover for at dette skal bli en realitet. De virkelig store sponsoravtalene vil neppe komme før de har etablert seg på høyt nivå i Europa og vist seg svært konkurransedyktige i CL.

dani07

Legg inn av dani07 »

Syns å huske for noen år siden at Morten Klein ønsket å sponse Kolstad i håndball? Han er jo milliarder som har tjent seg rik på gambling-nettsteder, men syns å huske det falt igjennom pga lotteritilsynet.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Nettavisen melder at Kolstad kommer til å presentere 6 spillere på søndag og at dette vil skje i pausen i kampen mellom Kolstad og Haslum.

Bergerud, Gullerud, Smarason og Gudjonsson vil være på plass til neste sesong, mens Sagosen og Abelvik-Rød melder overgang når deres nåværende kontrakter går ut i 2023. Bergerud, Sagosen og Abelvik-Rød kommer til å være tilstede på kampen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

dani07 skrev: tor okt 28, 2021 10:12 am Syns å huske for noen år siden at Morten Klein ønsket å sponse Kolstad i håndball? Han er jo milliarder som har tjent seg rik på gambling-nettsteder, men syns å huske det falt igjennom pga lotteritilsynet.
Klein Group er sponsor for Byåsen Håndball, men det ble litt styr for noen år tilbake da Klein ønsket å gi Byåsen en gave på ca en million kroner fordi gaven kom fra et utenlands spillselskap. Det var ikke snakk om noen gjenytelse for Byåsen, men en ren gave. Husker ikke utfallet, men saken ble i alle fall sett på av jurister siden det var en slags gråsone å motta penger fra et utenlandsk spillselskap uten å promotere eller reklamere for dette på noen måte. Endte muligens med at han ga gaven som privatperson i stedet, etter at det ble en god del oppmerksomhet rundt dette først selvsagt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

thewaterfall skrev: fre okt 29, 2021 1:39 am Nettavisen melder at Kolstad kommer til å presentere 6 spillere på søndag og at dette vil skje i pausen i kampen mellom Kolstad og Haslum.

Bergerud, Gullerud, Smarason og Gudjonsson vil være på plass til neste sesong, mens Sagosen og Abelvik-Rød melder overgang når deres nåværende kontrakter går ut i 2023. Bergerud, Sagosen og Abelvik-Rød kommer til å være tilstede på kampen.
Bra start, men det må ganske mye til om de skal helt til toppen av Europa. Barcelona, Kiel, Kielce har rimelig solide tropper. Selv om de skulle få tak i Sagosen og Abelsvik Rød fra 2023, tror jeg de trenger enda flere. Må nok inn minst 2-3 ikke-norske spillere av tilnærmet ypperste merke. Får man tak i noen av disse?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ser forøvrig TV2 også nevner Kent Robin Tønnesen, Sebastian Barthold og Magnus Fredriksen som spillere som vil komme til Kolstad i enten 2022 eller 2023. Om dette er korrekt, har er det spillere på vei inn i alle posisjoner på banen.

Keeper: Bergerud
Venstreback: Sagosen
Midtback: Fredriksen og Smarason
Høyreback: Abelvik Rød og Rønnesen
Strek: Gullerud
Venstreving: Barthold
Høyreving: Gudjonsson

Dette tror jeg er såpass bra at det kunne brakt Kolstad inn i sluttspillet i CL allerede i 2023/24. Ytterligere spissing med et par toppnavn ville virkelig sendt dem helt inn i sjiktet med de aller beste lagene som Barcelona, Kiel og Kielce.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

MadBum skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Er det Kong Ivar av Koteng som spytter inn?
Jeg har hørt Reitan er blitt nevnt for en tid tilbake i Adressa.

Det er snakk om 6 spillere på internasjonalt nivå som er på vei
til å bli Kolstad spillere.

Pressekonferanse søndag kl 15.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

PerryAndre skrev: fre okt 29, 2021 7:25 pm
MadBum skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Er det Kong Ivar av Koteng som spytter inn?
Jeg har hørt Reitan er blitt nevnt for en tid tilbake i Adressa.

Har vært snakk om 6 spillere på internasjonalt nivå som er på vei
til å bli Kolstad spillere.

Pressekonferanse søndag kl 15.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

PerryAndre skrev: fre okt 29, 2021 7:27 pm
PerryAndre skrev: fre okt 29, 2021 7:25 pm
MadBum skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Er det Kong Ivar av Koteng som spytter inn?
Jeg har lest Reitan er blitt nevnt for en tid tilbake i Adressa.

Har vært snakk om 6 spillere på internasjonalt nivå som er på vei
til å bli Kolstad spillere.

Pressekonferanse søndag kl 15.

Strider

Legg inn av Strider »

Man går der hvor lønnen er høyest. De fleste vertfall

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

PerryAndre skrev: fre okt 29, 2021 7:25 pm
MadBum skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Er det Kong Ivar av Koteng som spytter inn?
Jeg har hørt Reitan er blitt nevnt for en tid tilbake i Adressa.

Det er snakk om 6 spillere på internasjonalt nivå som er på vei
til å bli Kolstad spillere.

Pressekonferanse søndag kl 15.
Rema 1000 er vel Kolstads største sponsor per dags dato og tungt involvert i trøndersk håndball. I tillegg har de vel avtale med Byåsen på damesiden og man har vel også opprettet Rema-akademiet eller noe sånt. Så Reitan er nok involvert på en eller annen måte ja, mest sannsynlig gjennom Rema som kommer til å øke sitt sponsorat ganske kraftig vil jeg tro. Så er det vel noen andre selskaper som blir med i tillegg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

thewaterfall skrev: fre okt 29, 2021 9:20 pm Rema 1000 er vel Kolstads største sponsor per dags dato og tungt involvert i trøndersk håndball. I tillegg har de vel avtale med Byåsen på damesiden og man har vel også opprettet Rema-akademiet eller noe sånt. Så Reitan er nok involvert på en eller annen måte ja, mest sannsynlig gjennom Rema som kommer til å øke sitt sponsorat ganske kraftig vil jeg tro. Så er det vel noen andre selskaper som blir med i tillegg.
Jepp, og Reitan er vel flere titalls gangere rikere enn Koteng. Så det er langt mer sannsynlig at det er Reitan/Rema om det skal være snakk om kanskje et par titalls millioner eller mer i året.

Skal iallfall bli interessant å se hvilke spillere som blir klare fra neste år og deretter fra 2023.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Minst 60 millioner i omsetning fra 2023 ble det nevnt på pressekonferansen. Da er man noenlunde på nivå med de aller største hvis tallet på 7-8 millioner euro nevnt ovenfor stemmer.

Vil da tro at det er nok av lokalpatriotiske rikinger i Trøndelag til at dette prosjektet kan vedvare i en del år.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 6:50 pm Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.
Kan ikke noe om håndball, men er så typisk at dette mislykkes litt pga. dårlig (overambisiøs) planlegging.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg kan heller ikke noe særlig om håndball, men er det ikke litt dumt av Sagosten å gå til en liga hvor nivået kanskje ikke er så veldig høyt?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 6:50 pm Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.
Og Bergerud

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

MatsEn89 skrev: søn okt 31, 2021 11:31 pm
KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 6:50 pm Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.
Kan ikke noe om håndball, men er så typisk at dette mislykkes litt pga. dårlig (overambisiøs) planlegging.
Snakker vi håndballens svar på "Start En Drøm"?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

LeSorcier skrev: søn okt 31, 2021 11:41 pm
MatsEn89 skrev: søn okt 31, 2021 11:31 pm
KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 6:50 pm Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.
Kan ikke noe om håndball, men er så typisk at dette mislykkes litt pga. dårlig (overambisiøs) planlegging.
Snakker vi håndballens svar på "Start En Drøm"?
Haha, følte litt på Blue Dream Arena og Stabæks i 2004 selv.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 9:31 am
thewaterfall skrev: fre okt 29, 2021 9:20 pm Rema 1000 er vel Kolstads største sponsor per dags dato og tungt involvert i trøndersk håndball. I tillegg har de vel avtale med Byåsen på damesiden og man har vel også opprettet Rema-akademiet eller noe sånt. Så Reitan er nok involvert på en eller annen måte ja, mest sannsynlig gjennom Rema som kommer til å øke sitt sponsorat ganske kraftig vil jeg tro. Så er det vel noen andre selskaper som blir med i tillegg.
Jepp, og Reitan er vel flere titalls gangere rikere enn Koteng. Så det er langt mer sannsynlig at det er Reitan/Rema om det skal være snakk om kanskje et par titalls millioner eller mer i året.

Skal iallfall bli interessant å se hvilke spillere som blir klare fra neste år og deretter fra 2023.
Trønderenergi har jo en privat avtale med Sagosen fra før av, så mulig de blir involvert etterhvert også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lok1 skrev: søn okt 31, 2021 11:40 pm
KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 6:50 pm Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.
Og Bergerud
Og jeg ser nå at det står i Adressa at de to islendingene også er klare for Kolstad fra 2022. Det er Sagosen og Abelvik Rød som ikke kommer før i 2023. Da begynner det å ligne på noe. Men fortsatt tror jeg de trenger mer for å slå Elverum neste sesong om ikke Elverum mister flere spillere.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

MatsEn89 skrev: søn okt 31, 2021 11:43 pm
LeSorcier skrev: søn okt 31, 2021 11:41 pm
MatsEn89 skrev: søn okt 31, 2021 11:31 pm

Kan ikke noe om håndball, men er så typisk at dette mislykkes litt pga. dårlig (overambisiøs) planlegging.
Snakker vi håndballens svar på "Start En Drøm"?
Haha, følte litt på Blue Dream Arena og Stabæks i 2004 selv.
Lett å tenke i de baner, og dette er et risikofylt prosjekt. Men Kolstad har bygget sten for sten så langt, har vel gått med overskudd 10 år på rad sånn ca og har allerede bygget ny hall. De har lagt et grunnlag over tid, og nå mener de det er riktig tidspunkt å ta en risiko for å ta et megasteg sportslig. Er det sikkert de lykkes? Absolutt ikke. Kanskje hadde det vært mer riktig å fortsette å ta steg for steg sportslig også? Men når verdens beste håndballspiller har en tilhørighet til klubben, så finnes det heller ikke et bedre tidspunkt å ta risikoen på. Hadde han signert for en annen klubb først så hadde han nok passert 30 år før neste kontrakt skulle signeres, og hvem vet hva status hadde vært da?

Slik jeg ser det er det to viktige forskjeller til de nevnte prosjektene over:

1) De har en ny hall og er det stor interesse i enkeltkamper kan Trondheim Spektrum benyttes. De har ingen planer om en ny storstue med urealistiske publikumskapasitet.
2) De henter spillere som faktisk er i verdensklasse og som man vet er god nok til å prestere.

Men det finnes ingen garantier for at dette blir en suksess.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

KongOlav2 skrev: man nov 01, 2021 10:35 am
lok1 skrev: søn okt 31, 2021 11:40 pm
KongOlav2 skrev: søn okt 31, 2021 6:50 pm Var det kun Gullerud som ble oppgitt klar for klubben allerede fra neste sesong? Det holder ikke om de skal være klar for CL allerede i 2023 når Sagosen og de andre toppspillerne kommer.
Og Bergerud
Og jeg ser nå at det står i Adressa at de to islendingene også er klare for Kolstad fra 2022. Det er Sagosen og Abelvik Rød som ikke kommer før i 2023. Da begynner det å ligne på noe. Men fortsatt tror jeg de trenger mer for å slå Elverum neste sesong om ikke Elverum mister flere spillere.
Kommer vel an på hvem som er resten av Kolstad. I toppsjiktet vil jeg si Kolstad og Elverum er lik, men har ikke satt meg helt inn i hvem resten av stallen til Kolstad er. Man kommer seg ingen vei med tre-fire superspillere, man må ha en hel god tropp.

kibby

Legg inn av kibby »

Håper dette betyr at vi er kvitt Berge som landslagssjef, og at han melder overgang til Kolstad. På tide med nye krefter nå.
Sist redigert av kibby den man nov 01, 2021 8:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»