MASKORAMA 2021

Svar
kibby

Re: MASKORAMA 2021

Legg inn av kibby »

eppaen skrev: lør des 04, 2021 8:11 pm Snømonsteret da noe om at han er bejublet og ledd av. Kan være referanse til "My heart is yours"?
DET tenkte jeg også.

Bilde

kibby

Legg inn av kibby »

Sodajr skrev: lør des 04, 2021 9:14 pm Den så jeg ikke komme, ble grundig lurt
Ikke jeg heller. Og jeg har vært fan og hørt på hennes musikk siden hun ble nr.2 i Idol 2004. Og "Gal" var til og med på min topp 20 på min topp 100 på Spotify Wrapped 2021 :lol:

Lenge siden jeg har hørt henne synge på engelsk tydeligvis. Herregud, pinlig at jeg ikke tok den. Men syns ikke (sang)stemmen lignet.

kibby

Legg inn av kibby »

PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 9:11 pm
PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 8:57 pm
Solvgutt1 skrev: lør des 04, 2021 8:56 pm Nei, jeg tror fortsatt Dragen er Atle Pettersen. Står ved det. Han har vunnet pris han og.
Da tar du feil. :)

Han ryker ut i kveld, og da skal du få arrestere meg om du har rett.
Jøss.. jeg var sikker på at Sotberg skulle ut.
Jeg også. Den dårligste vokalisten, og den alle vet 100 % hvem er. Kjedelig at han ikke røk.

kibby

Legg inn av kibby »

Fernandovonarb skrev: lør des 04, 2021 9:12 pm Wtf. Nøkken røk. Det hadde jeg ikke trodd.
Ikke jeg heller!

kibby

Legg inn av kibby »

JODDEMM skrev: lør des 04, 2021 10:32 pm Berger har da vært ganske ujevn i sangprestasjonene?

Såpass ordinær flere ganger at jeg hele tiden har vært i tvil om det var en proff artist!
Enig. Så svakt i perioder at jeg har tenkt det samme. Men kommet seg de siste ukene!

kibby

Legg inn av kibby »

Jeg tenker:

Dragen - Victor Sotberg 100 %
Snømonsteret - Didrik Solli-Tangen 90 %
Bamsen - Aner ikke. Vingler mellom Lisa Børud og Ingeborg Walther. Men har hørt begge på YT og syns Walther er mer av en "belter" enn Bamsen, som er flink til å synge - men ikke på det nivået. Syns heller ikke Børuds stemme passer helt heller. Kan Nico ha rett - at det er Raylee?

Håper Bamsen vinner, og at Dragen ryker først i finalen!

kibby

Legg inn av kibby »

JODDEMM skrev: lør des 04, 2021 10:32 pm ...eller går man for samme oppskrift som i fjor med Sandra Lyng Haugen rett fra scenen og inn i bamsen...
...eller er det Ulrikke Brandstorp som i år går ut fra kostyme og rett på scenen? 😉
Det er IKKE Sandra.

Ulrikke er det heller ikke. Hun spiller i Mamma Mia hver lørdag, er mer en "belter" og hadde ikke rukket klesskifte denne gangen :lol:

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Nei jeg hører egentlig også at det ikke er Sandra L.Haugen- for bamsen synger bedre enn det :D

Syklingen på denne jernbanen, eller railway- Raylee? Et fattigslig ordspill kan de da ikke ha kjørt? :lol:

storpeder

Legg inn av storpeder »

Det blir jo kjedelig om det er følgende tre som gjenstår, men det ligger vel i kortene nå, i rekkefølge fra sikrest:

Dragen: Victor Sotberg
Bamsen: Ingeborg Walther
Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen

I så tilfelle får jeg 7/8 riktige i "gjettekonkurransen", men jeg vil neppe være den eneste. Men håper selvsagt at minst en av de er feil.

Og når det gjelder det, så synes jeg det er merkelig at man kaster ut en deltaker allerede i det første programmet, før folk rekker å spekulere. Det er jo åpenbart at man burde gjort som i en del andre programmer, og la alle delta i minst to programmer. Å gjette Juritzen første gang uten å få tid til å vurdere hintene var en litt i overkant vanskelig oppgave, ikke rart kun 16 personer i Norge klarte den.
Sist redigert av storpeder den tir des 07, 2021 12:15 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

storpeder skrev: tir des 07, 2021 12:13 pm Det blir jo kjedelig om det er følgende tre som gjenstår, men det ligger vel i kortene:

Dragen: Victor Sotberg
Bamsen: Ingeborg Walther
Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen

I så tilfelle får jeg 7/8 riktige i "gjettekonkurransen", men jeg vil neppe være den eneste.

Og når det gjelder det, så synes jeg det er merkelig at man kaster ut en deltaker allerede i det første programmet, før folk rekker å spekulere. Det er jo åpenbart at man burde gjort som i en del andre programmer, og la alle delta i minst to programmer. Å gjette Juritzen første gang uten å få tid til å vurdere hintene var en litt i overkant vanskelig oppgave, ikke rart kun 16 personer i Norge klarte den.
Jeg blir overrasket om det er Didrik. Da skjuler han operastemmen godt.

storpeder

Legg inn av storpeder »

PapaSmurf skrev: tir des 07, 2021 12:14 pm Jeg blir overrasket om det er Didrik. Da skjuler han operastemmen godt.
Jeg har nettopp av grunnen du oppgir hele tiden vært lunken til at det er ham. Kjenner ikke igjen sangstemmen, og han må da åpenbart synge annerledes enn han normalt gjør om det er han. Men etter helga har jeg i hvert fall ikke noen bedre kandidater, og som Marion sier høres han ulik ut fra gang til gang, noe som tyder på at personen inni bevisst ikke synger med sin vanlige sangstemme.

Vegard Ylvisåker høres det virkelig ikke ut som, og det vet nok Marion, så der er hun flink til å bidra til å forvirre. Hintet 79 er neppe fødselsår, men kan f.eks. stemme med det faktum at Didrik fikk 61 poeng av fagjuryen i ESC i 2010, og 18 poeng av folkejuryen, altså 79 til sammen, for eksempel (i realiteten ble tallene slått sammen, og rekkefølgen annerledes slik at det offisielt ble 35 poeng). Sjekk "Split results" til høyre her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovisio ... 10#Final_2

Om øvrige hint, så er det jo mye som kan passe på Didrik. Hint om brødre, E=mc^2 kan leses som "ikke Emil" på et eller annet vis, og noe med staver som kan henspeile på stavkirke og at hans bedre halvdel kommer fra et sted med stavkirke. Stjerner har med stjernekamp å gjøre, humor/bli ledd av om "my hard is yours".

Ellers har vi jo klippet på TV 2 GMN hvor han synger Into the unknown, hvor sangstemmen ikke er så lik, men måten ordene uttales på ligner. "indu di ønooovn", spesielt andre gangen.

Det eneste andre forslaget jeg ikke har utelukket er Frank Kjosås, men uten at jeg synes sangstemmen er helt lik der heller, samt at jeg ikke finner noen hint som passer (men har heller ikke sjekket).

Noe annet er at Didrik ikke har noen andre events eller noe de lørdagene Maskorama går. Dette med at han var på P3 gull, åpenbart ikke når Snømonsteret stod på scenen, virker også mer som forvirring enn noe annet.

Men jeg håper jo virkelig det ikke er ham, det gøyeste hadde vært å bli overrasket. I fjor var jeg 100 % sikker på at Trollet var Ulrikke Brandstorp, like skråsikker på Didrik er jeg ikke.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: tir des 07, 2021 12:25 pm
PapaSmurf skrev: tir des 07, 2021 12:14 pm Jeg blir overrasket om det er Didrik. Da skjuler han operastemmen godt.
Vegard Ylvisåker høres det virkelig ikke ut som,
Der er jeg uenig. Det er absloutt likhetstrekk der. Og skal man bare gå på stemmen så synes jeg det ligner mer på Ylvisåker enn på Solli-Tangen. Selv om jeg er helt uenig i at Solli-Tangen ikke kan legge vekk operastemmen sin. Det er klart han kan det.

For meg er det helt åpent mellom disse to. Blir veldig overrasket om det er noen andre. Med et lite unntak for deres respektive brødre.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: tir des 07, 2021 12:25 pm
PapaSmurf skrev: tir des 07, 2021 12:14 pm Jeg blir overrasket om det er Didrik. Da skjuler han operastemmen godt.
Om øvrige hint, så er det jo mye som kan passe på Didrik. Hint om brødre, E=mc^2 kan leses som "ikke Emil" på et eller annet vis, og noe med staver som kan henspeile på stavkirke og at hans bedre halvdel kommer fra et sted med stavkirke. Stjerner har med stjernekamp å gjøre, humor/bli ledd av om "my hard is yours".
Ser ikke helt hvordan E=mc2 skal kunne indikere "ikke Emil". Man kan derimot si at E=mc2 indikerer høy intelligens. Noe vi jo vet Ylvisåker har da han jo tok en IQ-test på TV.

Og at staver skal bli stavkirke som så skal kobles til samboeren til Solli-Tangen sitt hjemmsted blir vel noe far fetched.
Brødrene Ylvisåker gjorde derimot en parodi på Northug for en stund tilbake.

Stjerner kan bety hva som helst. Finnes vel ikke en kandidat som ikke kan kobles til noe med stjerner.

Og når det kommer til humor/bli ledd av så stiller jo Ylvisåker i en egen klasse kontra Solli-Tangen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Så har jeg hørt spekulasjoner om at snømonsteret er 2 forskjellige personer dvs. enten børdrene Solli-Tangen eller brødrene Ylvisåker- snømonsteret bytter jo littegrank på hodepryden og mtp. sistnevnte brødrepar så har det av og til langt krøllete hår som kan indikere det svarte håret til Bård.

Men håper at de har holdt seg til 1 person- for det er jammen vanskelig nok å gjette hvem som skjuler seg bak maskene!
Og så håper jeg egentlig i tillegg at man ikke gjør til stemmen mens man synger da stemmene ellers fordreies.

Eller: det største håpet er at dragen Ikke er noe så kjedelig opplagt som Victor Sotberg! Men man må vel bare innse at det nok er han!

storpeder

Legg inn av storpeder »

oddvar_kjempebra skrev: tir des 07, 2021 12:30 pm
storpeder skrev: tir des 07, 2021 12:25 pm
PapaSmurf skrev: tir des 07, 2021 12:14 pm Jeg blir overrasket om det er Didrik. Da skjuler han operastemmen godt.
Vegard Ylvisåker høres det virkelig ikke ut som,
Der er jeg uenig. Det er absloutt likhetstrekk der. Og skal man bare gå på stemmen så synes jeg det ligner mer på Ylvisåker enn på Solli-Tangen. Selv om jeg er helt uenig i at Solli-Tangen ikke kan legge vekk operastemmen sin. Det er klart han kan det.

For meg er det helt åpent mellom disse to. Blir veldig overrasket om det er noen andre. Med et lite unntak for deres respektive brødre.
Jeg kan jo ikke utelukke at Vegard, som utvilsomt synger veldig bra, også kan legge om stemmen slik at han er Snømonsteret, men det ligner virkelig ikke på hans stemme etter min oppfatning, men jeg vedgår at jeg selv neppe er ekspert i å gjenkjenne stemmer. Synes det er nærmere Didrik, selv om det ikke ligner så mye på slik han vanligvis synger, heller.

Som vanlig baserer jeg mine vurderinger fra det jeg leser av det andre skriver på nettet, og hvor overbevisende argumentasjonen er, og det virker som om de som ellers har noe fornuftig å komme med har veldig lite tro på Vegard basert på stemmen, men at man ikke klarer å utelukke Didrik på samme måte, som nevnt. Victor Sotberg kjenner jeg lite til, men eneste mulighet for at det ikke er ham inni Dragen, er at det er hundrevis av folk i diverse sosiale medier som sprer falsk info for å lure folk, og det er selvsagt svært lite sannsynlig.

Om E=mc^2 så husker jeg ikke konkret hva det var snakk om. Men ellers er selvsagt hintene veldig vage og kan bety nærmest hva som helst (inkludert stavkirke som jeg nevnte), noe som gjør at jeg tviler på at 79 er så konkret at det henviser til fødselsår. "Sex is on fire" skulle det jo også være hint i, og det kan altså nok en gang dreie seg om "My hard is yours". Dette med å frembringe latter er jo så generelt at det kan passe til begge, og hvem som helst andre.

Vi hadde jo en diskusjon i fjor også, hvor jeg gav uttrykk for at jeg var sikker på at Trollet var Ulrikke etter "lureri"-forsøket med duetten, hvor du vel var blant overraskende mange som tolket duetten helt i motsatt retning av det bl.a. jeg gjorde, dvs. at sannsynligheten ble mindre og ikke større for at Ulrikke var Trollet etter de greiene der. Men selv om jeg heller klart i retning av Didrik om valget står mellom han og Vegard. 95-5 om jeg skal anslå, som ikke betyr 95 % på Didrik siden det også kan være en annen enn de to, Kjosås var jo også et realistisk alternativ basert på sangstemme, men virker ikke som om det er særlig mange som tror det. Men jeg er altså på ingen måte så sikker som vedrørende Ulrikke i fjor. Og det har tatt meg lang tid å lande på Didrik som den mest sannsynlige. Men vi får se!

Men vedrørende Bamsen må du nesten forklare dette Cess-tipset du nylig kom med. I likhet med de mange som tippet henne som Trollet i fjor, så skjønner jeg ikke det tipset. Hun kan sikkert synge, men neppe så bra, og det kom vel frem at det tyder på at det er en person med blondt hår inne i masken, i tillegg til at hintene passer uforskammet godt med Ingeborg Walther. Som jeg for øvrig strengt tatt knapt vet hvem er, hadde aldri hørt om henne før mange tippet henne som Trollet i fjor.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Snømonsteret er selvfølgelig Didrik Solli-Tangen, null problem for han å gjøre til stemmen nok til at man sår litt tvil. Han og produksjonen har gjort en bra jobb slik som folk vingler. Alternativt kan jeg holde åpent for at det er begge brødene, men tror mest på kun Didrik.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Snart maskorama finalen! Rimelig sikker på at snømonsteret er Jacob Schøyen Andersen og dragen er Victor Sotberg. Bamsen er verre... Kan fort være Lisa Børud.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

I kveld gjelder det, siste tips fra meg:

Dragen: Victor Sotberg
Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen
Bamsen: Sandra Lyng

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

newsflash skrev: lør des 11, 2021 7:48 pm I kveld gjelder det, siste tips fra meg:

Dragen: Victor Sotberg
Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen
Bamsen: Sandra Lyng
Enig på gutta (kan også være Emil- brødrene har like stemmer). Syns ikke bamsen høres ut som Sandra.

gorrart

Legg inn av gorrart »

Dragen: Victor Sotberg
Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen
Bamsen: Ingeborg Walther

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

gorrart skrev: lør des 11, 2021 7:56 pm Dragen: Victor Sotberg
Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen
Bamsen: Ingeborg Walther
Fasit

gorrart

Legg inn av gorrart »

Mon tro om Petter Northug har rukket hjem fra Davos?

Eller hva tror Jan Thomas?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Dragen kan bo i en grotte, dersom det er Jon Fosse som skjuler seg bak masken.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: tir des 07, 2021 1:36 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir des 07, 2021 12:30 pm
storpeder skrev: tir des 07, 2021 12:25 pm

Vegard Ylvisåker høres det virkelig ikke ut som,
Der er jeg uenig. Det er absloutt likhetstrekk der. Og skal man bare gå på stemmen så synes jeg det ligner mer på Ylvisåker enn på Solli-Tangen. Selv om jeg er helt uenig i at Solli-Tangen ikke kan legge vekk operastemmen sin. Det er klart han kan det.

For meg er det helt åpent mellom disse to. Blir veldig overrasket om det er noen andre. Med et lite unntak for deres respektive brødre.
Jeg kan jo ikke utelukke at Vegard, som utvilsomt synger veldig bra, også kan legge om stemmen slik at han er Snømonsteret, men det ligner virkelig ikke på hans stemme etter min oppfatning, men jeg vedgår at jeg selv neppe er ekspert i å gjenkjenne stemmer. Synes det er nærmere Didrik, selv om det ikke ligner så mye på slik han vanligvis synger, heller.

Som vanlig baserer jeg mine vurderinger fra det jeg leser av det andre skriver på nettet, og hvor overbevisende argumentasjonen er, og det virker som om de som ellers har noe fornuftig å komme med har veldig lite tro på Vegard basert på stemmen, men at man ikke klarer å utelukke Didrik på samme måte, som nevnt. Victor Sotberg kjenner jeg lite til, men eneste mulighet for at det ikke er ham inni Dragen, er at det er hundrevis av folk i diverse sosiale medier som sprer falsk info for å lure folk, og det er selvsagt svært lite sannsynlig.

Om E=mc^2 så husker jeg ikke konkret hva det var snakk om. Men ellers er selvsagt hintene veldig vage og kan bety nærmest hva som helst (inkludert stavkirke som jeg nevnte), noe som gjør at jeg tviler på at 79 er så konkret at det henviser til fødselsår. "Sex is on fire" skulle det jo også være hint i, og det kan altså nok en gang dreie seg om "My hard is yours". Dette med å frembringe latter er jo så generelt at det kan passe til begge, og hvem som helst andre.

Vi hadde jo en diskusjon i fjor også, hvor jeg gav uttrykk for at jeg var sikker på at Trollet var Ulrikke etter "lureri"-forsøket med duetten, hvor du vel var blant overraskende mange som tolket duetten helt i motsatt retning av det bl.a. jeg gjorde, dvs. at sannsynligheten ble mindre og ikke større for at Ulrikke var Trollet etter de greiene der.
Det kan jeg ikke huske at jeg sa. Tror du blander meg med noen andre.Jeg var aldri negativ til at det kunne være Ulrikke.

Men etter å ha hørt snømonsteret synge Don’t stop me now akkurat nå heller jeg igjen mot Solli-Tangen. Men ikke mer enn 60-40.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Det er nok Jon Fosse ja lol

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Går for Solli-Tangen, Fosse og Børud.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Helt tilfeldig at dommerne tar hver sin kandidat av de mest populære.

storpeder

Legg inn av storpeder »

oddvar_kjempebra skrev: lør des 11, 2021 8:00 pm
storpeder skrev: tir des 07, 2021 1:36 pm
Vi hadde jo en diskusjon i fjor også, hvor jeg gav uttrykk for at jeg var sikker på at Trollet var Ulrikke etter "lureri"-forsøket med duetten, hvor du vel var blant overraskende mange som tolket duetten helt i motsatt retning av det bl.a. jeg gjorde, dvs. at sannsynligheten ble mindre og ikke større for at Ulrikke var Trollet etter de greiene der.
Det kan jeg ikke huske at jeg sa. Tror du blander meg med noen andre.Jeg var aldri negativ til at det kunne være Ulrikke.

Men etter å ha hørt snømonsteret synge Don’t stop me now akkurat nå heller jeg igjen mot Solli-Tangen. Men ikke mer enn 60-40.
Måtte sjekke, og det var nok andre som ordla seg slik, men du skrev følgende:
Det er mulig at man prøvde å lure publikum og panel her ved å la Ulrikke synge i duett, men det mest sannsynlige er at det er noen andre som er trollet.

Jeg avviser ikke helt muligheten for at det likevel er henne, men hun er ikke oddsfavoritt hos meg.
Men siden støttet du meg i at man neppe ville latt Ulrikke synge duett dersom hun ikke var Trollet, siden man i så fall alt hadde lykkes med å lure folk til å tro det var henne.

Om i kveld blir jeg svært overrasket om det ikke er Victor, Ingeborg og Didrik som er de tre siste.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: tir des 07, 2021 1:36 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir des 07, 2021 12:30 pm
storpeder skrev: tir des 07, 2021 12:25 pm

Vegard Ylvisåker høres det virkelig ikke ut som,
Der er jeg uenig. Det er absloutt likhetstrekk der. Og skal man bare gå på stemmen så synes jeg det ligner mer på Ylvisåker enn på Solli-Tangen. Selv om jeg er helt uenig i at Solli-Tangen ikke kan legge vekk operastemmen sin. Det er klart han kan det.

For meg er det helt åpent mellom disse to. Blir veldig overrasket om det er noen andre. Med et lite unntak for deres respektive brødre.
Men vedrørende Bamsen må du nesten forklare dette Cess-tipset du nylig kom med. I likhet med de mange som tippet henne som Trollet i fjor, så skjønner jeg ikke det tipset. Hun kan sikkert synge, men neppe så bra, og det kom vel frem at det tyder på at det er en person med blondt hår inne i masken, i tillegg til at hintene passer uforskammet godt med Ingeborg Walther. Som jeg for øvrig strengt tatt knapt vet hvem er, hadde aldri hørt om henne før mange tippet henne som Trollet i fjor.
Mitt Cess-tips er utelukkende basert på at jeg syntes det hørte veldig ut som henne da hun pratet i en tidligere episode. Og at Bamsen et par ganger har sunget en og annen tone falsk. Hun gjorde det nettopp nå. Altså ikke en profesjonell sanger. Men det er et long shot, det innrømmer jeg.

Det med det lyse håret kan være en avledningsmanøver.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den lør des 11, 2021 8:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kanskje det er John Carew? :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»