Avansert svindling?

Svar
Grotu

Avansert svindling?

Legg inn av Grotu »

De siste dagene har jeg blitt oppringt en god del ganger. Jeg tar aldri telefonen når det ikke er noen jeg kjenner så akkurat det er ikke noe problem. Bare synes det er fasinerende når man blir oppringt av 5 forskjellige nummer i løpet av 1 dag og alle er fra forskjellige steder i landet.

Tenker egentlig at det bare er en elendig svindler siden personen bruker alltid de 5 samme sifrene på starten, men da jeg søker på gule sider så er det jo nummere fra før med unntak av ett som ikke eksisterte.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Grotu skrev: tor okt 28, 2021 2:22 pm De siste dagene har jeg blitt oppringt en god del ganger. Jeg tar aldri telefonen når det ikke er noen jeg kjenner så akkurat det er ikke noe problem. Bare synes det er fasinerende når man blir oppringt av 5 forskjellige nummer i løpet av 1 dag og alle er fra forskjellige steder i landet.

Tenker egentlig at det bare er en elendig svindler siden personen bruker alltid de 5 samme sifrene på starten, men da jeg søker på gule sider så er det jo nummere fra før med unntak av ett som ikke eksisterte.
Du kan også sjekke 180.no. Der finner du ofte notoriske telefonterrorister, og folk som forteller hva og hvem det er.
Jeg har siden som fane på data`n, og slår opp nummeret der når jeg ikke vil svare.
https://www.180.no/
Gjengangere er strømsalg, mobiltelefoni, bistand til en eller annen god sak etc...etc...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Grotu skrev: tor okt 28, 2021 2:22 pm De siste dagene har jeg blitt oppringt en god del ganger. Jeg tar aldri telefonen når det ikke er noen jeg kjenner så akkurat det er ikke noe problem. Bare synes det er fasinerende når man blir oppringt av 5 forskjellige nummer i løpet av 1 dag og alle er fra forskjellige steder i landet.

Tenker egentlig at det bare er en elendig svindler siden personen bruker alltid de 5 samme sifrene på starten, men da jeg søker på gule sider så er det jo nummere fra før med unntak av ett som ikke eksisterte.
Også opplevd dette noen ganger.
Slår opp numrene og de er reelle nok.?
Så er det kanskje slik at noen 'får det til å se ut' at det er et gitt nummer?
Er det viktig ringer de vel opp igjen...
Noen ganger har man nok også slått feil nummer, men da er det neppe mer enn 1 gang iblant det skjer.

Grotu

Legg inn av Grotu »

return_of_drakkar skrev: fre apr 01, 2022 7:39 am
Grotu skrev: tor okt 28, 2021 2:22 pm De siste dagene har jeg blitt oppringt en god del ganger. Jeg tar aldri telefonen når det ikke er noen jeg kjenner så akkurat det er ikke noe problem. Bare synes det er fasinerende når man blir oppringt av 5 forskjellige nummer i løpet av 1 dag og alle er fra forskjellige steder i landet.

Tenker egentlig at det bare er en elendig svindler siden personen bruker alltid de 5 samme sifrene på starten, men da jeg søker på gule sider så er det jo nummere fra før med unntak av ett som ikke eksisterte.
Også opplevd dette noen ganger.
Slår opp numrene og de er reelle nok.?
Så er det kanskje slik at noen 'får det til å se ut' at det er et gitt nummer?
Er det viktig ringer de vel opp igjen...
Noen ganger har man nok også slått feil nummer, men da er det neppe mer enn 1 gang iblant det skjer.
Har nok kommet til konklusjonen at dette er svindlere som kamuflerer seg bak nummere som kan virke mer trygge til offerene ja

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mobil, nettbrett & andre mobile enheter»