Brann Klubbtråd.

Svar
Champis

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Champis »

GatlingGun skrev: ons sep 14, 2022 11:25 am Brann har flere plussmål enn de neste 5 klubbene på tabellen samlet.

Brann: +65

Stabæk, KFUM, Sandnes, Ranheim, Start, (Kongsvinger): +63 (+69)

Tar man med Kongsvinger (som er den eneste andre klubben med plussmål, enn de seks over) så blir det +69 pluss mål samlet.


Brann har også scoret flere mål enn alle de tre nederste klubbene på tabellen har scoret tilsammen.

Brann: 76

Skeid, Stjørdals/Blink, Grorud: 75



Rekorder Brann kan/vil slå i år

Poengrekorden på 79 poeng:
Brann har nå 66 poeng og trenger da 14 poeng på de neste 6 kampene for å slå den rekorden. Vanskelig, men ikke umulig. Bør klare å vinne fem av de siste seks kampene.

Flest seirer:
Flest seire i OBOS-ligaen er det Aalesund som har. Den bragden klarte de i 2019, med 25 av 30 seire. Brann står nå med 21 seire, med seks kamper igjen å spille. Her kan de slå to fluer i en smekk og ta begge de to første rekordene jeg har nevnt, ved å vinne fem av seks kamper nå mot slutten.

Flest scoringer:
Denne blir vel nok en av de enklere rekordene å slå slik Brann ser ut nå. Brann har nå 76 mål. Bodø/Glimts rekord på 83 scoringer i 2017, blir nok knust ettertrykkelig. Brann trenger kun åtte mål på de neste seks kampene for å slå rekorden. Med et målsnitt på over tre mål pr kamp så langt i sesongen, ligger Brann an til å ende på 94(!) mål.

Færrest baklengsmål:
Denne kommer Brann til å knuse etter alle kunstens regler. Rekorden er fra 1998, der Odd kun slapp inn 18 mål (det var vel færre kamper i 98 også, så denne kan vi vel ikke telle med her). Den nyligste rekorden, etter introduksjon av 16 lag i OBOS, er det Ham-Kam som har i 2021. Ifjor slapp de da inn kun 21 mål på 30 kamper. Brann har så langt sluppet inn 11 mål.

Færrest tap:
Aldri noensinne har et lag gått ubeseiret gjennom den nest øverste ligaen. Brann kan klare det i år. Nærmest har Sandefjord (2014) og Aalesund vært (2019) med kun ett tap.

Vanvittig sesong, ja. Og alle disse rekordene er et tegn på at Brann sannsynligvis er et av de beste lagene som noengang har rykket ned fra ES. Kunne fint kommet på øvre halvdel. Målsettingen før sesongen var vel også å henge med i toppen i fjor.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Damene til cupfinale. Vant 6-1 mot Kolbotn.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Her bør vel egentlig Brann hive seg på om mulig.

https://www.nettavisen.no/sport/hverdag ... 1663225823

TWU

Legg inn av TWU »

GatlingGun skrev: tor sep 15, 2022 11:23 am Her bør vel egentlig Brann hive seg på om mulig.

https://www.nettavisen.no/sport/hverdag ... 1663225823
Er det ikke Sivert sin plass på banen han vil konkurrere mot da? Hadde nok vært en god forsterkning, men sikkert dyr. Kan heller prøve å få tilbake Sery?

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

TWU skrev: tor sep 15, 2022 11:28 am Kan heller prøve å få tilbake Sery?
Ja takk, begge deler.

Men en stopper bør vel prioriteres. Kunne tenkt meg et alternativ på kant òg, farlig å gjøre seg avhengig av Castro.

lund

Legg inn av lund »

TWU skrev: tor sep 15, 2022 11:28 am
GatlingGun skrev: tor sep 15, 2022 11:23 am Her bør vel egentlig Brann hive seg på om mulig.

https://www.nettavisen.no/sport/hverdag ... 1663225823
Er det ikke Sivert sin plass på banen han vil konkurrere mot da? Hadde nok vært en god forsterkning, men sikkert dyr. Kan heller prøve å få tilbake Sery?
Hadde sagt ja takk til det. Noe særlig mer enn 5 mill kan de i utgangspunktet ikke kreve for ham heller med tanke på hva de selv betalte og hvor lite han har spilt. Mer usikker på om han hadde villet.

TWU

Legg inn av TWU »

For de som er opptatte av rekorder så er scoringsrekorden nå fire mål unna, må altså ha fem mål til. Og neste runde er Stjørdals Blink hjemme…

dzk

Legg inn av dzk »

lund skrev: tor sep 15, 2022 11:34 am
TWU skrev: tor sep 15, 2022 11:28 am
GatlingGun skrev: tor sep 15, 2022 11:23 am Her bør vel egentlig Brann hive seg på om mulig.

https://www.nettavisen.no/sport/hverdag ... 1663225823
Er det ikke Sivert sin plass på banen han vil konkurrere mot da? Hadde nok vært en god forsterkning, men sikkert dyr. Kan heller prøve å få tilbake Sery?
Hadde sagt ja takk til det. Noe særlig mer enn 5 mill kan de i utgangspunktet ikke kreve for ham heller med tanke på hva de selv betalte og hvor lite han har spilt. Mer usikker på om han hadde villet.
Lite han har spilt ? Var vel fast frem til Berg kom tilbake. Står med 37 kamper i år. Tipper Glimt krever 10 mill+ for han nå.

lund

Legg inn av lund »

dzk skrev: lør sep 17, 2022 8:45 pm
lund skrev: tor sep 15, 2022 11:34 am
TWU skrev: tor sep 15, 2022 11:28 am

Er det ikke Sivert sin plass på banen han vil konkurrere mot da? Hadde nok vært en god forsterkning, men sikkert dyr. Kan heller prøve å få tilbake Sery?
Hadde sagt ja takk til det. Noe særlig mer enn 5 mill kan de i utgangspunktet ikke kreve for ham heller med tanke på hva de selv betalte og hvor lite han har spilt. Mer usikker på om han hadde villet.
Lite han har spilt ? Var vel fast frem til Berg kom tilbake. Står med 37 kamper i år. Tipper Glimt krever 10 mill+ for han nå.
Meg bekjent har ikke Japhet Sery Larsen vært fast på Bodø/Glimt i år. Om du snakker om Elias Hagen, så er det uansett ikke en spiller som er bedre enn de vi har der fra før, så hadde han jeg ikke ønsket meg.
Sist redigert av lund den lør sep 17, 2022 8:52 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Heggebø kjørt bort i ambulanse etter kampen.

dzk

Legg inn av dzk »

lund skrev: lør sep 17, 2022 8:50 pm
dzk skrev: lør sep 17, 2022 8:45 pm
lund skrev: tor sep 15, 2022 11:34 am
Hadde sagt ja takk til det. Noe særlig mer enn 5 mill kan de i utgangspunktet ikke kreve for ham heller med tanke på hva de selv betalte og hvor lite han har spilt. Mer usikker på om han hadde villet.
Lite han har spilt ? Var vel fast frem til Berg kom tilbake. Står med 37 kamper i år. Tipper Glimt krever 10 mill+ for han nå.
Meg bekjent har ikke Japhet Sery Larsen vært fast på Bodø/Glimt i år. Om du snakker om Elias Hagen, så er det uansett ikke en spiller som er bedre enn de var har der fra før, så hadde han jeg ikke ønsket meg.
Sery Larsen har dere sikkert gode muligheter til å få tak i. Usikker på om det verdt å betale 5 mill for han.
Uenig i at dere har bedre alternativer enn Elias Hagen, men skjønner at dere har klokketro på egne spillere når dere rævkjører OBOS på denne måten. Så får vi vel fasit neste år på om dere hadde rett eller ei.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: lør sep 17, 2022 8:51 pm Heggebø kjørt bort i ambulanse etter kampen.
La merke til at han ristet på hodet og gnidde seg i ansiktet i midtsirkelen etter 2-0. Ikke bra at dette ikke ble fanget opp under kampen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

GatlingGun skrev: lør sep 17, 2022 9:04 pm
lund skrev: lør sep 17, 2022 8:51 pm Heggebø kjørt bort i ambulanse etter kampen.
La merke til at han ristet på hodet og gnidde seg i ansiktet i midtsirkelen etter 2-0. Ikke bra at dette ikke ble fanget opp under kampen.
Noe nytt angående dette?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Elgen skrev: lør sep 17, 2022 11:03 pm
GatlingGun skrev: lør sep 17, 2022 9:04 pm
lund skrev: lør sep 17, 2022 8:51 pm Heggebø kjørt bort i ambulanse etter kampen.
La merke til at han ristet på hodet og gnidde seg i ansiktet i midtsirkelen etter 2-0. Ikke bra at dette ikke ble fanget opp under kampen.
Noe nytt angående dette?
Nei jeg har ikke sett noen melde noe mer enn det som ble meldt kl 1933 på BT.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

GatlingGun skrev: lør sep 17, 2022 11:06 pm
Elgen skrev: lør sep 17, 2022 11:03 pm
GatlingGun skrev: lør sep 17, 2022 9:04 pm

La merke til at han ristet på hodet og gnidde seg i ansiktet i midtsirkelen etter 2-0. Ikke bra at dette ikke ble fanget opp under kampen.
Noe nytt angående dette?
Nei jeg har ikke sett noen melde noe mer enn det som ble meldt kl 1933 på BT.
Ok, har ikke abb på BT

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Elgen skrev: lør sep 17, 2022 11:08 pm
GatlingGun skrev: lør sep 17, 2022 11:06 pm
Elgen skrev: lør sep 17, 2022 11:03 pm

Noe nytt angående dette?
Nei jeg har ikke sett noen melde noe mer enn det som ble meldt kl 1933 på BT.
Ok, har ikke abb på BT
Etter 3–0-seieren over Sandnes Ulf oppsto det dramatikk utenfor Østerhus Arena. Brann-spiss Aune Heggebø ble kjørt bort i ambulanse.

– Jeg har ikke mer info pr. nå enn at han er blitt kjørt til sykehuset for en sjekk, melder Thomas Brakstad, medieansvarlig i Brann.

BT får også opplyst fra Brann at det er snakk om en mulig hjernerystelse for 21-åringen.

Heggebø skal ha fått en smell i løpet av kampen.

Han scoret 2–0-målet mot Sandnes Ulf og ble byttet ut etter 83 minutter.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Når får vi spådommene til Biggen før neste sesong? Biggen har som alle vet rett.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Ikke noe nytt fra BA heller.
Håper det går fint med karen...jeg så ikke noe som så alvorlig ut ute på banen...men hvem vet.

lund

Legg inn av lund »

keizersoze skrev: søn sep 18, 2022 12:16 am Ikke noe nytt fra BA heller.
Håper det går fint med karen...jeg så ikke noe som så alvorlig ut ute på banen...men hvem vet.
Normalt sett er han ikke ute i veldig lang tid, men går nok en liten stund før han er tilbake til normalen igjen. Sannsynligvis ikke noe alvorlig, men kan jo gå som med han her:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/oJ1r ... en-slipper

lund

Legg inn av lund »

keizersoze skrev: søn sep 18, 2022 12:16 am Ikke noe nytt fra BA heller.
Håper det går fint med karen...jeg så ikke noe som så alvorlig ut ute på banen...men hvem vet.
Normalt sett er han ikke ute i veldig lang tid, men går nok en liten stund før han er tilbake til normalen igjen. Sannsynligvis ikke noe alvorlig, men kan jo gå som med han her:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/oJ1r ... en-slipper

U21-samlingen ryker nok ganske sikkert.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

lund skrev: søn sep 18, 2022 12:22 am
keizersoze skrev: søn sep 18, 2022 12:16 am Ikke noe nytt fra BA heller.
Håper det går fint med karen...jeg så ikke noe som så alvorlig ut ute på banen...men hvem vet.
Normalt sett er han ikke ute i veldig lang tid, men går nok en liten stund før han er tilbake til normalen igjen. Sannsynligvis ikke noe alvorlig, men kan jo gå som med han her:

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/oJ1r ... en-slipper

U21-samlingen ryker nok ganske sikkert.
Ja det kan vel gjerne fort skje. Vi får vel vite litt mer etterhvert.
Var nå uansett noe spesielt synes jeg.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ingenting nytt om Heggebø ennå. Litt rart.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

https://www.brann.no/nyheter/oppdaterin ... ne-heggebo

– Aune fikk en smell i hodet underveis i kampen, og etter kampslutt ble han dårlig. For å være på den sikre siden ble han sendt på sykehuset for sjekk, og han har fått en lettere hjernerystelse. Han føler seg bedre i dag, sier Brann-lege Arne Instebø.

den12mann

Legg inn av den12mann »

GatlingGun skrev: ons sep 14, 2022 11:25 am Færrest tap:
Aldri noensinne har et lag gått ubeseiret gjennom den nest øverste ligaen. Brann kan klare det i år. Nærmest har Sandefjord (2014) og Aalesund vært (2019) med kun ett tap.
Og når det gjelder betydningen av dette så kan vi minne om at Sandefjord i 2015 ble sist i Eliteserien med 16 poeng mens Aalesund ble sist i 2020 med 11 poeng.

Jeg undres på om det hadde vært bedre av Brann å bruke siste delen av sesongen til å trene på elementer som trengs neste år når motstanden øker. Les: å øve på å forsvare seg. Slik sesongen i år har vært har det nesten ikke blitt øvd på å ligge lavt og forsvar seg. Det tror jeg vil slå rett tilbake neste år når klubbene heter Rosenborg, Molde, Bodø/Glimt etc.

lund

Legg inn av lund »

den12mann skrev: tir sep 20, 2022 12:48 pm
GatlingGun skrev: ons sep 14, 2022 11:25 am Færrest tap:
Aldri noensinne har et lag gått ubeseiret gjennom den nest øverste ligaen. Brann kan klare det i år. Nærmest har Sandefjord (2014) og Aalesund vært (2019) med kun ett tap.
Og når det gjelder betydningen av dette så kan vi minne om at Sandefjord i 2015 ble sist i Eliteserien med 16 poeng mens Aalesund ble sist i 2020 med 11 poeng.

Jeg undres på om det hadde vært bedre av Brann å bruke siste delen av sesongen til å trene på elementer som trengs neste år når motstanden øker. Les: å øve på å forsvare seg. Slik sesongen i år har vært har det nesten ikke blitt øvd på å ligge lavt og forsvar seg. Det tror jeg vil slå rett tilbake neste år når klubbene heter Rosenborg, Molde, Bodø/Glimt etc.
Nja, vet ikke om jeg er helt enig. For det første var Aalesund og Sandefjord veldig mange hakk under oss spillmessig i OBOS-ligaen, så det er ikke direkte sammenlignbart. Det er det man må se på, ikke bare poengene og antall tap i seg selv. For det andre har vårt største problem over lengre tid vært spillet i etablert. Mestrer vi det og presspillet godt nok, trenger vi heller ikke å forsvare oss like mye. Det er det som har vært nøkkelen til suksessen vår i OBOS i år, og det er hvor godt vi mestrer den biten i Eliteserien som vil avgjøre hvor godt vi gjør det der neste år.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

den12mann skrev: tir sep 20, 2022 12:48 pm
GatlingGun skrev: ons sep 14, 2022 11:25 am Færrest tap:
Aldri noensinne har et lag gått ubeseiret gjennom den nest øverste ligaen. Brann kan klare det i år. Nærmest har Sandefjord (2014) og Aalesund vært (2019) med kun ett tap.
Og når det gjelder betydningen av dette så kan vi minne om at Sandefjord i 2015 ble sist i Eliteserien med 16 poeng mens Aalesund ble sist i 2020 med 11 poeng.

Jeg undres på om det hadde vært bedre av Brann å bruke siste delen av sesongen til å trene på elementer som trengs neste år når motstanden øker. Les: å øve på å forsvare seg. Slik sesongen i år har vært har det nesten ikke blitt øvd på å ligge lavt og forsvar seg. Det tror jeg vil slå rett tilbake neste år når klubbene heter Rosenborg, Molde, Bodø/Glimt etc.
Men var disse to like overlegne som Brann har vært? Ikke har de samme støtten, ressursene og potensiale heller.

Brann bør og skal backe opp neste sesong med en bedre plan enn å bare satse på at dette er nok. Det gir meg en ekstra trygghet i å høre ledelsen og spillere si det de sier gang etter gang, til tross for seiersrekken.

den12mann

Legg inn av den12mann »

GatlingGun skrev: tir sep 20, 2022 1:02 pm Men var disse to like overlegne som Brann har vært? Ikke har de samme støtten, ressursene og potensiale heller.
Sandefjord tok i 2014 69 av 90 poeng (20-9-1) og Aalesund i 2019 79 p (25-4-1). Jeg tviler sterkt på at de oppnådde sånne resultat, spesielt Aafk med 25 seire på 30 kamper, hvis de ikke var ganske så overlegne.

Greit at Brann hadde forbedringspotensial i spill mot etablert, men trenger de å øve på dette i alle 30 kamper i år? Er det ikke nok å ha 20+ av dette og så avsette en grei andel av sesongen til å også øve forsvar? Jeg håper jeg tar feil, men frykter som sagt at dette vil bite Brann i halen i 2023

lund

Legg inn av lund »

den12mann skrev: ons sep 21, 2022 1:37 pm
GatlingGun skrev: tir sep 20, 2022 1:02 pm Men var disse to like overlegne som Brann har vært? Ikke har de samme støtten, ressursene og potensiale heller.
Sandefjord tok i 2014 69 av 90 poeng (20-9-1) og Aalesund i 2019 79 p (25-4-1). Jeg tviler sterkt på at de oppnådde sånne resultat, spesielt Aafk med 25 seire på 30 kamper, hvis de ikke var ganske så overlegne.

Greit at Brann hadde forbedringspotensial i spill mot etablert, men trenger de å øve på dette i alle 30 kamper i år? Er det ikke nok å ha 20+ av dette og så avsette en grei andel av sesongen til å også øve forsvar? Jeg håper jeg tar feil, men frykter som sagt at dette vil bite Brann i halen i 2023
Men hvordan i all verden skal man øve forsvar mot ubehjelpelige lag som Grorud hjemme? Det skjønner jeg virkelig ikke. Den type motstand som faktisk vil utfordre dem på det defensive får man jo ikke før eventuelt i treningskampene neste år. Selvfølgelig lurt om Brann prioriterer å få møte en del av topplagene i treningskampene neste år, men før det er i realiteten svært vanskelig å faktisk trene på dette.

den12mann

Legg inn av den12mann »

lund skrev: ons sep 21, 2022 1:44 pm
den12mann skrev: ons sep 21, 2022 1:37 pm
GatlingGun skrev: tir sep 20, 2022 1:02 pm Men var disse to like overlegne som Brann har vært? Ikke har de samme støtten, ressursene og potensiale heller.
Sandefjord tok i 2014 69 av 90 poeng (20-9-1) og Aalesund i 2019 79 p (25-4-1). Jeg tviler sterkt på at de oppnådde sånne resultat, spesielt Aafk med 25 seire på 30 kamper, hvis de ikke var ganske så overlegne.

Greit at Brann hadde forbedringspotensial i spill mot etablert, men trenger de å øve på dette i alle 30 kamper i år? Er det ikke nok å ha 20+ av dette og så avsette en grei andel av sesongen til å også øve forsvar? Jeg håper jeg tar feil, men frykter som sagt at dette vil bite Brann i halen i 2023
Men hvordan i all verden skal man øve forsvar mot ubehjelpelige lag som Grorud hjemme? Det skjønner jeg virkelig ikke. Den type motstand som faktisk vil utfordre dem på det defensive får man jo ikke før eventuelt i treningskampene neste år. Selvfølgelig lurt om Brann prioriterer å få møte en del av topplagene i treningskampene neste år, men før det er i realiteten svært vanskelig å faktisk trene på dette.
Hvor har jeg sagt at dette skal skje mot tabelljumboen? Nå bare skaper du deg vanskelig.

Bortekampen i Sandnes kunne vært en anledning til å legge seg lavere. Kommende kamper mot Mjøndalen og KFUM er også det. Du skjønner vel at poenget mitt ikke automatisk betyr å legge seg lavt mot Grorud??

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»