Brann Klubbtråd.

Svar
den12mann

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av den12mann »

Solvgutt1 skrev: fre apr 01, 2022 5:03 pm
den12mann skrev: tor mar 31, 2022 8:05 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 2:04 pm Vi har to friske stoppere.
Og vi har Ruben. Og vi har snart flere friske tilbake av de skadde.

Kolskogen hadde slitt benk i OBOS. Nå får han nok istedet bra med spilletid i eliten. Bedre for spiller og bedre for Brann på sikt.
Ruben hadde vi i fjor og. Det er vel bare én skadet stopper og det er en stopper med en skadehistorikk som tilsier at han kommer til å bli skadet igjen. Vi har jo bare tre rene stopper, hvor minst to av dem har en tendens til å skade seg.
Gøy å lese litt tilbake i tid.
2022: "Ruben Kristiansen er BA-lesernes klare børsvinner."

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: ons nov 30, 2022 2:24 pm
Solvgutt1 skrev: fre apr 01, 2022 5:03 pm
den12mann skrev: tor mar 31, 2022 8:05 pm

Og vi har Ruben. Og vi har snart flere friske tilbake av de skadde.

Kolskogen hadde slitt benk i OBOS. Nå får han nok istedet bra med spilletid i eliten. Bedre for spiller og bedre for Brann på sikt.
Ruben hadde vi i fjor og. Det er vel bare én skadet stopper og det er en stopper med en skadehistorikk som tilsier at han kommer til å bli skadet igjen. Vi har jo bare tre rene stopper, hvor minst to av dem har en tendens til å skade seg.
Gøy å lese litt tilbake i tid.
2022: "Ruben Kristiansen er BA-lesernes klare børsvinner."
Hvis poenget ditt er at fasit etter sesongen er at Kolskogen hadde slitt benk i Brann og at utlånet var smart, så tror jeg du tar feil der. Som forventet har vi hatt skader på stopperplass i år også, og han hadde nok fått rikelig med spilletid i år, som i fjor.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm Hvis poenget ditt er at fasit etter sesongen er at Kolskogen hadde slitt benk i Brann og at utlånet var smart, så tror jeg du tar feil der. Som forventet har vi hatt skader på stopperplass i år også, og han hadde nok fått rikelig med spilletid i år, som i fjor.
Ja, Kolskogen hadde nok spilt stopper i stedet for Kristiansen. Han hadde muligens gjort noen flere tabber, men vi hadde selvsagt vunnet uansett, og han hadde fått utviklet seg.

Så spørs det om Wolfe da hadde fått gjennombruddet sitt. Kanskje.

Alt i alt umulig å spå hva om her, og om vi hadde vært bedre stilt nå. Optimalt sett kunne vi brukt både Kolskogen og Wolfe, og det hadde nok vært bedre, i det lange løp.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jeg husker tilbake da Floppskogen ble hyllet som en kommende landslagsspiller. Hva skjedde? 😉

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: tor des 01, 2022 1:32 am
Solvgutt1 skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm Hvis poenget ditt er at fasit etter sesongen er at Kolskogen hadde slitt benk i Brann og at utlånet var smart, så tror jeg du tar feil der. Som forventet har vi hatt skader på stopperplass i år også, og han hadde nok fått rikelig med spilletid i år, som i fjor.
Ja, Kolskogen hadde nok spilt stopper i stedet for Kristiansen. Han hadde muligens gjort noen flere tabber, men vi hadde selvsagt vunnet uansett, og han hadde fått utviklet seg.

Så spørs det om Wolfe da hadde fått gjennombruddet sitt. Kanskje.

Alt i alt umulig å spå hva om her, og om vi hadde vært bedre stilt nå. Optimalt sett kunne vi brukt både Kolskogen og Wolfe, og det hadde nok vært bedre, i det lange løp.
Da hadde nok Wolfe blitt solgt til Molde. Sjansen hadde vært stor for det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: tor des 01, 2022 10:14 am Da hadde nok Wolfe blitt solgt til Molde. Sjansen hadde vært stor for det.
Ja, det er den nok. Og hvem vet, kanskje det hadde vært mer penger enn det vi kommer til å få for ham senere. Selv om det ikke ser sånn ut akkurat nå. Det blir vanskelig å konkludere, den ene eller den andre veien her.
MadBum skrev: tor des 01, 2022 3:14 am Jeg husker tilbake da Floppskogen ble hyllet som en kommende landslagsspiller. Hva skjedde? 😉
Han mistet selvtilliten, tror jeg. Etter å ha vært veldig solid, så ble det masse feil, og disse har han ikke klart å luke bort. Minner litt om utviklingen til Grønner.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Bodø har bydd en stor sum for Kniklas!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 2:54 pm Bodø har bydd en stor sum for Kniklas!
Kilde?

lund

Legg inn av lund »

Lew_Ashby skrev: man des 05, 2022 3:15 pm
Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 2:54 pm Bodø har bydd en stor sum for Kniklas!
Kilde?
Dagens ballspark. Kom fra Høibraatens munn, men var nok ikke helt bullshit på Pamer å forstå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Her må vi rett og slett si nei. Brann kan ikke belage seg på å selge til andre klubber i Norge. Et nei her fra meg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 3:24 pm Her må vi rett og slett si nei. Brann kan ikke belage seg på å selge til andre klubber i Norge. Et nei her fra meg.
Ikke sikkert vi kan si nei, når kontrakten hans ikke varer så veldig lenge.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Bodø betalte 40m for Berg,setter de ny rekord kan det bli vanskelig å si nei for Brann

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 3:31 pm Bodø betalte 40m for Berg,setter de ny rekord kan det bli vanskelig å si nei for Brann
Altså, dersom BG byr 40+ mill for Kniklas er det tjenesteforsømmelse å si nei. Kan imidlertid ikke se at Glimt byr så mye for ham.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lew_Ashby skrev: man des 05, 2022 3:49 pm
Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 3:31 pm Bodø betalte 40m for Berg,setter de ny rekord kan det bli vanskelig å si nei for Brann
Altså, dersom BG byr 40+ mill for Kniklas er det tjenesteforsømmelse å si nei. Kan imidlertid ikke se at Glimt byr så mye for ham.
Hvis de har råd og mener de kan få det dobbelte for ham innen et par år så kan det fort være de blar opp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Solvgutt1 skrev: man des 05, 2022 4:01 pm Hvis de har råd og mener de kan få det dobbelte for ham innen et par år så kan det fort være de blar opp.
Det hadde vært konge, håper BG tror det. Og det er jo ikke heeelt urealistisk selv om jeg ikke helt klarer å se det. Selv om det er kjedelig å vite at en klubb kjøper din spiller fordi de tror han kan selges for langt mer senere, så er dessverre realiteten slik at Brann sannsynligvis uansett er en del år unna å kunne selge spillere til samme pris som Molde og BG. Om BG mener Kniklas har 80-100m-potensiale, og vil betale feks 45 mill for ham nå, så er det emm kjipt nok et must at Brann selger selv om Kniklas signaliserer at han vil signere ny kontrakt.

Ta pengene, forvalte de godt (der har Brann sterke tradisjoner...) og bygge lag som kan komme til Europa. Det er kanskje dumt å si det mtp at Kniklas vil kunne være en viktig byggestein på et slikt lag, men risikoen for at Brann ender som middelshavfarer med Kniklas som reiser gratis til en annen klubb de kommende 5 årene er for stor til at han evt ikke skulle bli solgt for feks 45 mill nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg mener vi kun bør selge dersom økonomien krever det. Såvidt jeg vet er det ingen økonomisk krise i Brann og da gir det absolutt 0 mening å selge vårt største talent på årtier til en annen norsk klubb.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Spørsmålet er jo ikke bare hvor stor tro Brann har på Kniklas, men også hvor stor tro de har på egne evner til å utvikle talenter. Det er ikke umulig at Glimt kan utvikle Kniklas til en spiller verdt 60-80 mill, mens Brann bare klarer å utvikle ham ned i verdi. Det har Brann gjort med store talenter gang på gang.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 4:33 pm Jeg mener vi kun bør selge dersom økonomien krever det. Såvidt jeg vet er det ingen økonomisk krise i Brann og da gir det absolutt 0 mening å selge vårt største talent på årtier til en annen norsk klubb.
Selv om han ikke vil signere ny kontrakt?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 4:35 pm
GatlingGun skrev: man des 05, 2022 4:33 pm Jeg mener vi kun bør selge dersom økonomien krever det. Såvidt jeg vet er det ingen økonomisk krise i Brann og da gir det absolutt 0 mening å selge vårt største talent på årtier til en annen norsk klubb.
Selv om han ikke vil signere ny kontrakt?
Nei altså om han ikke ønsker det så gir det jo ingen mening å beholde ham. Selvsagt.

Har han uttalt at han ikke ønsker å bli?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 4:39 pm Nei altså om han ikke ønsker det så gir det jo ingen mening å beholde ham. Selvsagt.

Har han uttalt at han ikke ønsker å bli?
Nei, men når han ikke har signert ny kontrakt enda, og dette tilbudet kommer, så kan jo han mer eller mindre presse den gjennom som han vil.

Og hvis budet er høyt nok, så trenger han jo ikke å ha dårlig samvittighet for det heller.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Men nå slenger du jo bare ut eventualiteter som jeg ikke kan svare på/for.

Gutten vil jo åpenbart bli, det er nok kun et spørsmål om lengde, penger og klausuler.

Her bør Brann strekke seg langt synes jeg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 5:19 pm Men nå slenger du jo bare ut eventualiteter som jeg ikke kan svare på/for.

Gutten vil jo åpenbart bli, det er nok kun et spørsmål om lengde, penger og klausuler.

Her bør Brann strekke seg langt synes jeg.
Poenget mitt er bare at dette kanskje ikke er opp til Brann.

Og jeg synes det er åpenbart at han ikke vil forlate Brann på en dårlig måte. Ikke at han vil bli for enhver pris. Og om Glimt f.eks byr 20 mill, så trenger han ikke skamme seg for å ville gå heller.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Floppskogen har fått beskjed at han ikke satses på og kan finne seg en ny klubb.

Dette leser jeg i BA.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

MadBum skrev: man des 05, 2022 5:29 pm Floppskogen har fått beskjed at han ikke satses på og kan finne seg en ny klubb.

Dette leser jeg i BA.
Hvor gammel er du?

MadBum

Legg inn av MadBum »

Solvgutt1 skrev: man des 05, 2022 5:29 pm
MadBum skrev: man des 05, 2022 5:29 pm Floppskogen har fått beskjed at han ikke satses på og kan finne seg en ny klubb.

Dette leser jeg i BA.
Hvor gammel er du?
8 måneder. Begynner på småbarnsavdeling i barnehagen til våren.

Hvor gammel er du?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

MadBum skrev: man des 05, 2022 5:32 pm
Solvgutt1 skrev: man des 05, 2022 5:29 pm
MadBum skrev: man des 05, 2022 5:29 pm Floppskogen har fått beskjed at han ikke satses på og kan finne seg en ny klubb.

Dette leser jeg i BA.
Hvor gammel er du?
8 måneder. Begynner på småbarnsavdeling i barnehagen til våren.

Hvor gammel er du?
Ah

lund

Legg inn av lund »

Ser helst at vi kjøper en ny stopper før vi ev. selger Wassberg i så fall. Får vi masse cash for ham, kommer vi bare til å ende opp med å måtte betale kraftig overpris for de nye spillerne vi kjøper fordi selgende klubb vet vi har bra med penger.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: man des 05, 2022 5:27 pm
GatlingGun skrev: man des 05, 2022 5:19 pm Men nå slenger du jo bare ut eventualiteter som jeg ikke kan svare på/for.

Gutten vil jo åpenbart bli, det er nok kun et spørsmål om lengde, penger og klausuler.

Her bør Brann strekke seg langt synes jeg.
Poenget mitt er bare at dette kanskje ikke er opp til Brann.

Og jeg synes det er åpenbart at han ikke vil forlate Brann på en dårlig måte. Ikke at han vil bli for enhver pris. Og om Glimt f.eks byr 20 mill, så trenger han ikke skamme seg for å ville gå heller.
Sant det, men vi som supportere er jo nesten nødt til å ta utgangspunkt i at han helst ønsker å spille for Brann og ikke et annet lag i Norge.

Basert på den forståelsen så mener jeg Brann nå er nødt til å bestemme seg for om de skal bygge for å bli en toppklubb eller om de skal gjøre de beste i Norge enda bedre.

I mine øyne så synes jeg Brann bør være knallharde her og satse 110% på en fast og prinsippiell strategi, om å kun selge til større klubber utenom Norges grenser.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: man des 05, 2022 5:29 pm
MadBum skrev: man des 05, 2022 5:29 pm Floppskogen har fått beskjed at han ikke satses på og kan finne seg en ny klubb.

Dette leser jeg i BA.
Hvor gammel er du?
Du skriver en del i fotballrelaterte tråder her, skulle tro du hadde fått med deg at dette er en slags running gag? Hvis ikke så er det det det (dagens trippel) er.

Så er du selvsagt ikke forpliktet til å synes at vi er morsomme.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man des 05, 2022 5:39 pm Sant det, men vi som supportere er jo nesten nødt til å ta utgangspunkt i at han helst ønsker å spille for Brann og ikke et annet lag i Norge.

Basert på den forståelsen så mener jeg Brann nå er nødt til å bestemme seg for om de skal bygge for å bli en toppklubb eller om de skal gjøre de beste i Norge enda bedre.

I mine øyne så synes jeg Brann bør være knallharde her og satse 110% på en fast og prinsippiell strategi, om å kun selge til større klubber utenom Norges grenser.
At han helst vil spille for Brann, det er jeg helt sikker på. Men om han tjener mye bedre i Glimt, får spille i Europa og mest sannsynlig utvikler seg bedre der også, så er jeg ikke sikker på at Brann lengre er nok til å holde ham her.

Men som sagt, så tror jeg heldigvis han vegrer seg for å gå gratis.

Jeg er også enig i at Brann bør holde linjen noenlunde, men ikke hvis det betyr at vi nok en gang mister et talent gratis, om de nå skal tviholde på ham i et år, og han da føler at han ikke har noe særlig annet valg enn å gå gratis.

Det er jo bare den linjen vi alltid har hatt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»