Brann Klubbtråd.

Svar
GatlingGun

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man nov 29, 2021 11:34 pm Pamer og Ballsparkpodden med TIDENES nedsabling av ledelsen Brann i dagens podcast. Det har jo vært kritikk til mye som har pågått i klubben siste par årene, det hele kulminerer med en totalslakt i dag.
Blir artig å høre podden imorgen. Takk for tipset.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lew_Ashby skrev: man nov 29, 2021 11:34 pm Pamer og Ballsparkpodden med TIDENES nedsabling av ledelsen Brann i dagens podcast. Det har jo vært kritikk til mye som har pågått i klubben siste par årene, det hele kulminerer med en totalslakt i dag.
Og mye koples til direkte Vibeke Johannessen

* Hun stod støtt ved fiaskostrategien til LAN
* Hun var sentral i avgjørelsen om å gi LAN fornyet tillit
* Hun valgte å verken sparke Soltvedt sammen med LAN eller etter sesongen
* Hun ledet an den elendige prosessen bak kunstgressaken i vinter
* Hun tok alene avgjørelsen om å sparke Rune Soltvedt midt i overgangsvinduet og hun plasserte seg selv i rollen som sportssjef
* Som sportssjef tok hun flere dårlige avgjørelser. Noen av dem var helt unødvendige, som den lange kontrakten til Barmen. Den kunne man ventet på en ny sportssjef med
* Hun ansatte Jimmy Nagel Jacobsen.

Dette er avgjørelser hun har vært sentral i. Så er det hvordan hun fremstår. For meg fremstår hun kalkulerende, lite troverdig og som en lettvekter i vanskelige situasjoner utad. Hun håndterte kunstgressaken dårlig, hun håndterte sparkingen av LAN dårlig, hun håndterte konflikten med Hauge dårlig og hun håndterte nachspiel-saken dårlig. Det virker også som hun har "tatt en RBH" og begynt å involvere seg for mye i fagområder hun ikke har kompetanse på.

Det er ganske absurd at deler av styret vil frede henne. Det må skyldes personlige relasjoner mer enn stålkontroll på hennes kvaliteter. Hun virker som en bra administrator og dyktig til å gjennomføre en del konkrete oppgaver. Særlig god på å bygge relasjoner til sponsorene(det er jo faktisk hennes fagfelt). Men noen leder er hun ikke. Hun tar svake avgjørelser, er dårlig til å kommunisere og svikter under press.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Som Moldesupporter er mitt inntrykk etter kampen søndag (og andre kamper jeg har sett) at Brann gjør mye bra mellom boksene, men at det skorter på kvalitet helt bakerst og helt fremst.

Horneland har helt tydelig skrapet bort alt fiksfakseri og satset på å gjøre fotball 101 riktig. Det førte søndag til at dere ble relativt lette å lese og litt fantasiløse slik at dere aldri kom til noen ordentlige 100%-sjanser. Men verre er de mange grove personlige feilene hos keepere og i forsvar, så vel som missede sjanser. Jeg tror at uavhengig av om det blir nedrykk eller at dere holder dere oppe, så må dere få inn en kvalitetsspiss og en kvalitetskeeper.

Det er ikke mer enn det som skal til for å havne midt på tabellen.

lund

Legg inn av lund »

BiggusD skrev: tir nov 30, 2021 11:19 am Som Moldesupporter er mitt inntrykk etter kampen søndag (og andre kamper jeg har sett) at Brann gjør mye bra mellom boksene, men at det skorter på kvalitet helt bakerst og helt fremst.

Horneland har helt tydelig skrapet bort alt fiksfakseri og satset på å gjøre fotball 101 riktig. Det førte søndag til at dere ble relativt lette å lese og litt fantasiløse slik at dere aldri kom til noen ordentlige 100%-sjanser. Men verre er de mange grove personlige feilene hos keepere og i forsvar, så vel som missede sjanser. Jeg tror at uavhengig av om det blir nedrykk eller at dere holder dere oppe, så må dere få inn en kvalitetsspiss og en kvalitetskeeper.

Det er ikke mer enn det som skal til for å havne midt på tabellen.
Nja, jeg tror det handler litt om flyt og selvtillit også. Både Heggebø og Finne er faktisk gode avsluttere for eksempel, men Heggebø kommer strengt tatt ikke til så mye sjanser. Bamba for eksempel kom til langt flere sjanser, men var også tilsvarende ineffektiv. Nok av eksempler på spisser/angrepsspillere vi har hatt de siste 6-7 årene som ikke har fått til noe her, men som har bøttet inn andre steder. (Pedersen fikk ikke til noe her, men bøttet inn for Godset året etterpå, Børven, for ikke å snakke om Berisha som bare scoret 3 mål her, men alle ser jo hvor god han kan være nå). Først og fremst trenger vi flyt og selvtillit (det har enormt mye å si for angrepsspillere) og et mye mer innarbeidet offensivt spillemønster. Det har basert seg på tilfeldigheter i altfor mange år nå. Og da trenger vi en trener som er god på slikt (det er ikke Horneland) og langt mer kontinuitet i stallen.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

lund skrev: tir nov 30, 2021 11:28 am
Nja, jeg tror det handler litt om flyt og selvtillit også. Både Heggebø og Finne er faktisk gode avsluttere for eksempel, men Heggebø kommer strengt tatt ikke til så mye sjanser. Bamba for eksempel kom til langt flere sjanser, men var også tilsvarende ineffektiv. Nok av eksempler på spisser/angrepsspillere vi har hatt de siste 6-7 årene som ikke har fått til noe her, men som har bøttet inn andre steder. (Pedersen fikk ikke til noe her, men bøttet inn for Godset året etterpå, Børven, for ikke å snakke om Berisha som bare scoret 3 mål her, men alle ser jo hvor god han kan være nå). Først og fremst trenger vi flyt og selvtillit (det har enormt mye å si for angrepsspillere) og et mye mer innarbeidet offensivt spillemønster. Det har basert seg på tilfeldigheter i altfor mange år nå. Og da trenger vi en trener som er god på slikt (det er ikke Horneland) og langt mer kontinuitet i stallen.
Ja dette med selvtillit i laget er noe jeg har noen tanker om.

Norske fotballspillere virker som å være veldig avhengig av at laget er i flyt for å være gode. Det kommer kanskje som en konsekvens av det sterke fokuset på lagarbeid og uselviskhet. Unge norske talenter bør lære seg å ha mer "naturlig selvtillit", for da kan de være en av de som trekker laget opp og tar tak når det butter i mot.

Tror dere Diego Costa er avhengig av at sine lagkamerater har god flyt for å score på sjansene han får? Ser dere for dere noe slikt i det hele tatt?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

BiggusD skrev: tir nov 30, 2021 12:03 pm
lund skrev: tir nov 30, 2021 11:28 am
Nja, jeg tror det handler litt om flyt og selvtillit også. Både Heggebø og Finne er faktisk gode avsluttere for eksempel, men Heggebø kommer strengt tatt ikke til så mye sjanser. Bamba for eksempel kom til langt flere sjanser, men var også tilsvarende ineffektiv. Nok av eksempler på spisser/angrepsspillere vi har hatt de siste 6-7 årene som ikke har fått til noe her, men som har bøttet inn andre steder. (Pedersen fikk ikke til noe her, men bøttet inn for Godset året etterpå, Børven, for ikke å snakke om Berisha som bare scoret 3 mål her, men alle ser jo hvor god han kan være nå). Først og fremst trenger vi flyt og selvtillit (det har enormt mye å si for angrepsspillere) og et mye mer innarbeidet offensivt spillemønster. Det har basert seg på tilfeldigheter i altfor mange år nå. Og da trenger vi en trener som er god på slikt (det er ikke Horneland) og langt mer kontinuitet i stallen.
Ja dette med selvtillit i laget er noe jeg har noen tanker om.

Norske fotballspillere virker som å være veldig avhengig av at laget er i flyt for å være gode. Det kommer kanskje som en konsekvens av det sterke fokuset på lagarbeid og uselviskhet. Unge norske talenter bør lære seg å ha mer "naturlig selvtillit", for da kan de være en av de som trekker laget opp og tar tak når det butter i mot.

Tror dere Diego Costa er avhengig av at sine lagkamerater har god flyt for å score på sjansene han får? Ser dere for dere noe slikt i det hele tatt?
Dette varierer jo fra spiller til spiller også i utlandet. Av de nevnte spillerne syns jeg ikke Heggebø virker så veldig preget av lav selvtillit. Han scorer bra med mål for et nedrykkslag og kunne faktisk hatt enda flere hvis det ikke var for noen voldsomme keeperprestasjoner. Den mot Molde var en veldig bra redning, men mot Kristiansund hadde han en strålende heading som egentlig var helt sykt at McDermott klarte å redde. (I situasjonen som endte med selvmål). Taylor har jo også gjort det bra. Kniklas virker upreget. Så har man spillere som Finne og ikke minst Petter Strand(HELT utrolig at den fyren er kaptein), som faller igjennom når kollektivet ikke fungerer.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Denne "sportsplanen" de la frem idag... tynn suppe? Det er jo lett å skrive at de skal utvikle spillere og blahblah, men det står ikke så mye konkret om hvordan de faktisk skal oppnå målene. Er det ikke nettopp dét en sportsplan har til hensikt å beskrive? Det Brann la frem idag virker å mer være en strategi, spør du meg, og ikke en plan som beskriver hvordan oppnå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hva er det med timingen til avgjørelsene denne klubben tar? Hborfor legger de ut dette nå, er det for å ta fokus vekk fra spillerne og trener?

lund

Legg inn av lund »

den12mann skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm Denne "sportsplanen" de la frem idag... tynn suppe? Det er jo lett å skrive at de skal utvikle spillere og blahblah, men det står ikke så mye konkret om hvordan de faktisk skal oppnå målene. Er det ikke nettopp dét en sportsplan har til hensikt å beskrive? Det Brann la frem idag virker å mer være en strategi, spør du meg, og ikke en plan som beskriver hvordan oppnå.
Jeg vet ikke om Røssland eller lignende trenertyper er rett mann eller vil lykkes, men den strategien de har lagt skriker jo etter den typen trener. Da er det bare så ufattelig inkompetent å ansette Horneland som på ingen måte ligner den trenertypen. Det er ingen rød tråd på noe som helst der oppe om dagen.

TWU

Legg inn av TWU »

I dag får vi vite om det blir tur til MUS arena eller Høddvoll neste år - antar det er god spenning?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

TWU skrev: lør des 04, 2021 12:46 pm I dag får vi vite om det blir tur til MUS arena eller Høddvoll neste år - antar det er god spenning?
Hæ?

MyWay

Legg inn av MyWay »

TWU skrev: lør des 04, 2021 12:46 pm I dag får vi vite om det blir tur til MUS arena eller Høddvoll neste år - antar det er god spenning?
Det blir MUS. Det kunne jo vært en litt halveksotisk bortetur å velge seg.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

MyWay skrev: lør des 04, 2021 4:31 pm
TWU skrev: lør des 04, 2021 12:46 pm I dag får vi vite om det blir tur til MUS arena eller Høddvoll neste år - antar det er god spenning?
Det blir MUS. Det kunne jo vært en litt halveksotisk bortetur å velge seg.
Har det ikke vært nok mus for spillerne på Brann Stadion i år?

TWU

Legg inn av TWU »

Forestspirit skrev: lør des 04, 2021 4:47 pm
Har det ikke vært nok mus for spillerne på Brann Stadion i år?
Deler av problemet var ingen mus for enkelte..

den12mann

Legg inn av den12mann »

Forestspirit skrev: lør des 04, 2021 4:47 pm Har det ikke vært nok mus for spillerne på Brann Stadion i år?
Jo, så nå skal det sikres mus også på bortebane

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nå må alle ta ansvar og ikke gå på stadion neste helg, Brann driter seg alltid ut når de fyller stadion.

Støtt Brann, bli hjemme.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Er det lov å gå til naboen uten å jente dette?
Kanskje jeg burde gå på Stabæks kamp?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

keizersoze skrev: søn des 05, 2021 8:04 pm Er det lov å gå til naboen uten å jente dette?
Høres ut som en sånn der freudiansk glipp, som en tidligere Brannspiller ville kommet med.

Barmen? Er det deg?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: søn des 05, 2021 7:59 pm Brann driter seg alltid ut når de fyller stadion.
Ikke mot Viking i 2007.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tjaaah skrev: søn des 05, 2021 8:06 pm
keizersoze skrev: søn des 05, 2021 8:04 pm Er det lov å gå til naboen uten å jente dette?
Høres ut som en sånn der freudiansk glipp, som en tidligere Brannspiller ville kommet med.

Barmen? Er det deg?
Hehe. Autocorrect er en fin bil.
Er visst mye freudianske glipper på diverse telefoner.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: ons des 01, 2021 10:30 pm Denne "sportsplanen" de la frem idag... tynn suppe? Det er jo lett å skrive at de skal utvikle spillere og blahblah, men det står ikke så mye konkret om hvordan de faktisk skal oppnå målene. Er det ikke nettopp dét en sportsplan har til hensikt å beskrive? Det Brann la frem idag virker å mer være en strategi, spør du meg, og ikke en plan som beskriver hvordan oppnå.
Ganske rotete også. Bare masse punkter, som ikke er strukturert eller prioritert. Beskrivelsen av spillestilen er jo helt intetsigende. Virker mer som noe noen har notert på en tavle under en "brain storming". Så har noen skrevet det ned for at man skulle jobbe mer med det, og så kom man ikke lenger.

Brann slår meg ofte som en klubb som bare tar ting på sparket. Det er lite som tyder på noe særlig struktur i den jobben de legger ned. Bare stiller opp på jobb og slenger ut noen ideer de skal følge opp. Påfallende ofte så nøkkelpunktene i strategien deres akkurat det de nylig har blitt kritisert for å være dårlig på.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: søn des 05, 2021 8:20 pm
Tjaaah skrev: søn des 05, 2021 7:59 pm Brann driter seg alltid ut når de fyller stadion.
Ikke mot Viking i 2007.
Hele 2007 var unntaket som bekreftet regelen for all fremtid.

Brannbil

Legg inn av Brannbil »

Solvgutt1 skrev: man nov 29, 2021 11:49 pm
Lew_Ashby skrev: man nov 29, 2021 11:34 pm Pamer og Ballsparkpodden med TIDENES nedsabling av ledelsen Brann i dagens podcast. Det har jo vært kritikk til mye som har pågått i klubben siste par årene, det hele kulminerer med en totalslakt i dag.
Og mye koples til direkte Vibeke Johannessen

* Hun stod støtt ved fiaskostrategien til LAN
* Hun var sentral i avgjørelsen om å gi LAN fornyet tillit
* Hun valgte å verken sparke Soltvedt sammen med LAN eller etter sesongen
* Hun ledet an den elendige prosessen bak kunstgressaken i vinter
* Hun tok alene avgjørelsen om å sparke Rune Soltvedt midt i overgangsvinduet og hun plasserte seg selv i rollen som sportssjef
* Som sportssjef tok hun flere dårlige avgjørelser. Noen av dem var helt unødvendige, som den lange kontrakten til Barmen. Den kunne man ventet på en ny sportssjef med
* Hun ansatte Jimmy Nagel Jacobsen.

Hvorfor er folk egentlig så negative til Jimmy?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brannbil skrev: søn des 05, 2021 11:17 pm
Solvgutt1 skrev: man nov 29, 2021 11:49 pm
Lew_Ashby skrev: man nov 29, 2021 11:34 pm Pamer og Ballsparkpodden med TIDENES nedsabling av ledelsen Brann i dagens podcast. Det har jo vært kritikk til mye som har pågått i klubben siste par årene, det hele kulminerer med en totalslakt i dag.
Og mye koples til direkte Vibeke Johannessen

* Hun stod støtt ved fiaskostrategien til LAN
* Hun var sentral i avgjørelsen om å gi LAN fornyet tillit
* Hun valgte å verken sparke Soltvedt sammen med LAN eller etter sesongen
* Hun ledet an den elendige prosessen bak kunstgressaken i vinter
* Hun tok alene avgjørelsen om å sparke Rune Soltvedt midt i overgangsvinduet og hun plasserte seg selv i rollen som sportssjef
* Som sportssjef tok hun flere dårlige avgjørelser. Noen av dem var helt unødvendige, som den lange kontrakten til Barmen. Den kunne man ventet på en ny sportssjef med
* Hun ansatte Jimmy Nagel Jacobsen.

Hvorfor er folk egentlig så negative til Jimmy?
Fordi det er lite som tyder på at han er en særlig god sportssjef.

Brannbil

Legg inn av Brannbil »

Solvgutt1 skrev: søn des 05, 2021 11:19 pm
Brannbil skrev: søn des 05, 2021 11:17 pm
Solvgutt1 skrev: man nov 29, 2021 11:49 pm

Og mye koples til direkte Vibeke Johannessen

* Hun stod støtt ved fiaskostrategien til LAN
* Hun var sentral i avgjørelsen om å gi LAN fornyet tillit
* Hun valgte å verken sparke Soltvedt sammen med LAN eller etter sesongen
* Hun ledet an den elendige prosessen bak kunstgressaken i vinter
* Hun tok alene avgjørelsen om å sparke Rune Soltvedt midt i overgangsvinduet og hun plasserte seg selv i rollen som sportssjef
* Som sportssjef tok hun flere dårlige avgjørelser. Noen av dem var helt unødvendige, som den lange kontrakten til Barmen. Den kunne man ventet på en ny sportssjef med
* Hun ansatte Jimmy Nagel Jacobsen.

Hvorfor er folk egentlig så negative til Jimmy?
Fordi det er lite som tyder på at han er en særlig god sportssjef.
Litt tidlig å si kanskje?
Har ikke så mye å utsette på overgangene som ble gjort i sommer. Sery, Pallesen og Finne har vært bra.
Hadde det ikke vært for at Nachspiel skandalen, ville vi sannsynligvis hatt en meget solid keeper også.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Problemene i Brann skyldes mange personer og da er det vanskelig å rydde opp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brannbil skrev: søn des 05, 2021 11:29 pm
Solvgutt1 skrev: søn des 05, 2021 11:19 pm
Brannbil skrev: søn des 05, 2021 11:17 pm

Hvorfor er folk egentlig så negative til Jimmy?
Fordi det er lite som tyder på at han er en særlig god sportssjef.
Litt tidlig å si kanskje?
Har ikke så mye å utsette på overgangene som ble gjort i sommer. Sery, Pallesen og Finne har vært bra.
Hadde det ikke vært for at Nachspiel skandalen, ville vi sannsynligvis hatt en meget solid keeper også.
Syns Knudsen startet bra, men har tapt seg. Nå er han ute av laget. Sery var jo en fyr som Brann allerede var i gang med å hente da Jimmy kom.

Se på historikken hans. Lite imponerende.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Faen. Nå må jeg kanskje på Stadion igjen på søndag. La den tanken fra meg etter Molde-tapet og fikk umiddelbart en indre ro.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Lew_Ashby skrev: man des 06, 2021 9:27 am Faen. Nå må jeg kanskje på Stadion igjen på søndag. La den tanken fra meg etter Molde-tapet og fikk umiddelbart en indre ro.
Bør vi ikke alle holde oss hjemme, da ? De fikk jo panikk sist.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Boccherini skrev: man des 06, 2021 9:31 am Bør vi ikke alle holde oss hjemme, da ? De fikk jo panikk sist.
Da var faktisk ikke jeg der, så satser på at mitt nærvær kan spre en trygghet i laget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»