Brann Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: tir jul 20, 2021 9:13 am Blir vel en eller annen danske inn da.

Hva tenker Brann-fansen om at Horneland får bli?
Horneland skulle jo etter sigende hjelpe til med det defensive. Hjelpe hvem da? Motstanderne? 27 baklengs på 14 kamper.

Tenker han fort kunne fått fyken også, ja.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: tir jul 20, 2021 3:35 pm
qbah skrev: tir jul 20, 2021 9:13 am Blir vel en eller annen danske inn da.

Hva tenker Brann-fansen om at Horneland får bli?
Horneland skulle jo etter sigende hjelpe til med det defensive. Hjelpe hvem da? Motstanderne? 27 baklengs på 14 kamper.

Tenker han fort kunne fått fyken også, ja.
Kan problemet være at Horneland ble bedt om å SE og finne hva som var galt? Også glemte Brann-ledelsen å be ham også gjøre noe med det? Han trenger innstruks, i Trondheim måtte vi be ham kle på seg i rekkefølge til slutt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: tir jul 20, 2021 4:13 pm
Kan problemet være at Horneland ble bedt om å SE og finne hva som var galt? Også glemte Brann-ledelse og be ham også gjøre noe med det? Han trenger innstruks, i Trondheim måtte vi be ham kle på seg i rekkefølge til slutt.
Kom han ofte på jobb uten bukser? Eller hadde han boxeren utenpå buksene? Kanskje han trodde han var en superhelt?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hvor mange sluttpakker er i omløp i Brannsystemet på nåværende tidspunkt? 4?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: tir jul 20, 2021 4:22 pm
AxelRudi skrev: tir jul 20, 2021 4:13 pm
Kan problemet være at Horneland ble bedt om å SE og finne hva som var galt? Også glemte Brann-ledelse og be ham også gjøre noe med det? Han trenger innstruks, i Trondheim måtte vi be ham kle på seg i rekkefølge til slutt.
Kom han ofte på jobb uten bukser? Eller hadde han boxeren utenpå buksene? Kanskje han trodde han var en superhelt?
Først kom han opp på kontoret til Tove kun iført vanter og topplue, det var da det ble fornyet kontrakt. Men så glemte han topplua snaut 2måneder etter, og gikk feil inn til Ivar istedet. Da var det hele over.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tir jul 20, 2021 4:24 pm Hvor mange sluttpakker er i omløp i Brannsystemet på nåværende tidspunkt? 4?
Huff, tør ikke tenke på det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tir jul 20, 2021 4:33 pm
Korgutt skrev: tir jul 20, 2021 4:24 pm Hvor mange sluttpakker er i omløp i Brannsystemet på nåværende tidspunkt? 4?
Huff, tør ikke tenke på det.
Skjønner deg godt. Lurer forresten på om det er verdt å lese den ramsalte parodien av Anders Pamer? Anbefaler du det eller gjør du det ikke?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Har Kåre gått i dekning? På tide å få høre hva Norges svar på Mourinho tenker.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tir jul 20, 2021 4:40 pm
Skjønner deg godt. Lurer forresten på om det er verdt å lese den ramsalte parodien av Anders Pamer? Anbefaler du det eller gjør du det ikke?
Det er vel ikke noe nytt eller spenndende der, mer en oppramsing av det som har skjedd det siste året, og hvor elendig Brann blir ledet. Så det kommer vel an på om du liker måten Pamer skriver på, eller ikke.

Men vil uansett tro at de som er veldig sur på Pamer, og mener han er for negativ, er de som mener det var galt å sparke Kåre. Ser ikke helt at man kan være FOR negativ akkurat nå.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zanick skrev: tir jul 20, 2021 4:43 pm Har Kåre gått i dekning? På tide å få høre hva Norges svar på Mourinho tenker.
Rent intervjumessig kan jeg skjønne sammenligningen, men så har dere en grå og gretten kar i RBK også. Og i likhet med Mourinho, er han glad i kynisk og defensiv ball.

Der er ikke Kåre, akkurat, det vi har drevet med vil jeg karakterisere som hodeløst offensivt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hvem er denne Andrea Lomberto som Horneland skal operere sammen med? Ser for meg en med armani-dress og høy sigarføring, mens Horneland rusler rundt i treningsjakke og spytter snus.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ja, sammenligningen gikk mer på alle oppsigelsene og sluttpakkene. Lurer på hvor mange millioner Kåre kommer til å sitte igjen med fra RBK, APOEL og Brann. Kåre var i pengestrid med APOEL, vet ikke om det har ordnet seg.

Fotballmessig er Hareide Norges svar på Mourinho, ja. Definitivt

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Folk_flesk skrev: tir jul 20, 2021 4:53 pm Hvem er denne Andrea Lomberto som Horneland skal operere sammen med? Ser for meg en med armani-dress og høy sigarføring, mens Horneland rusler rundt i treningsjakke og spytter snus.
Er det ikke han som har vært innom omtrent alt av norske klubber, i forskjellige stillinger? Var i VIF for en del år siden, og deretter i utviklingsavdelingen til RBK. Et raskt googlesøk forteller meg at han også har vært i FFK, FKH og Aalesund. Spenstig trenerkarriere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zanick skrev: tir jul 20, 2021 4:55 pm Ja, sammenligningen gikk mer på alle oppsigelsene og sluttpakkene. Lurer på hvor mange millioner Kåre kommer til å sitte igjen med fra RBK, APOEL og Brann. Kåre var i pengestrid med APOEL, vet ikke om det har ordnet seg.

Fotballmessig er Hareide Norges svar på Mourinho, ja. Definitivt
Er Kåre Ingebrigtsen den treneren i norsk sammenheng som har tjent mest i forhold til oppnådde resultater? Mannen er jo et geni på å cashe inn uten å være i jobb. Men en eller annen gang vil tilbudene tørke inn, og jeg tror vi nærmer oss det punktet med stormskritt. Hvis det da plutselig ikke kommer et uventet tilbud fra Saudi-Arabia.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: tir jul 20, 2021 5:10 pm
Zanick skrev: tir jul 20, 2021 4:55 pm Ja, sammenligningen gikk mer på alle oppsigelsene og sluttpakkene. Lurer på hvor mange millioner Kåre kommer til å sitte igjen med fra RBK, APOEL og Brann. Kåre var i pengestrid med APOEL, vet ikke om det har ordnet seg.

Fotballmessig er Hareide Norges svar på Mourinho, ja. Definitivt
Er Kåre Ingebrigtsen den treneren i norsk sammenheng som har tjent mest i forhold til oppnådde resultater? Mannen er jo et geni på å cashe inn uten å være i jobb. Men en eller annen gang vil tilbudene tørke inn, og jeg tror vi nærmer oss det punktet med stormskritt. Hvis det da plutselig ikke kommer et uventet tilbud fra Saudi-Arabia.
Det virker å være en kronisk hukommelsessvikt i trøndelag, hvor man nekter å huske at Kåre tross alt er en av de trenerne i norge som har oppnådd aller mest, resultatmessig.

qbah

Legg inn av qbah »

Snapchat-164721039.jpg

Small_boi

Legg inn av Small_boi »

Korgutt skrev: tir jul 20, 2021 4:24 pm Hvor mange sluttpakker er i omløp i Brannsystemet på nåværende tidspunkt? 4?
Er vel Kåre, LAN, Robert Hauge og Soltvedt, ja.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Ryktene sier at John Arne Riise har blitt observert i nærheten av Brann Stadion.

qbah

Legg inn av qbah »

Jeg tror Horneland snur skuta nå og tar noen seire på rappen. Blir vanskelig å omgå og gi han jobben på permanent basis da, hvert fall når spillerne liker han og tror på det han sier. Og det gjør det jo ref. uttalelser i media nå i det siste dagene.
Rapportene fra RBK var jo også at spillerne likte han godt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Søderlund klar for Brann? Det er vel behov for spiss

MadBum

Legg inn av MadBum »

Søderlund blir bra i Brann. Endelig får de en målscorer til på laget.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MadBum skrev: tor jul 22, 2021 2:37 pm Søderlund blir bra i Brann. Endelig får de en målscorer til på laget.
Når stikker Bamba? Kontrakten er vel ute etter sesongslutt, men med dagens tabellstituasjon og Bamba sine prestasjoner på kanten siste 4 kampene så vil vel ingen klubb by tilstrekkelig for Bamba til at det vil være tjenlig for Brann å la ham gå framfor å beholde ham i de livsviktige kampene som kommer nå. Da tar man heller tapet og forsøker å holde seg med Bamba som bidragsyter. Forhåpentligvis vil ikke Bamba ha ny kontrakt klar med annen klubb med det første, og han kan være motivert for å spille opp et evt lønnstilbud med gode prestasjoner for Brann utover høsten.

En trio med Taylor-Søderlund og Bamba er jo faktisk en ok trio på topp, selv om Bamba kanskje ikke er den ideelle kantspiller for en spiss som Søderlund. Taylor kunne imidlertid passet Søder fint.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 2:46 pm
MadBum skrev: tor jul 22, 2021 2:37 pm Søderlund blir bra i Brann. Endelig får de en målscorer til på laget.
med dagens tabellstituasjon og Bamba sine prestasjoner på kanten siste 4 kampene så vil vel ingen klubb by tilstrekkelig for Bamba til at det vil være tjenlig for Brann å la ham gå framfor å beholde ham i de livsviktige kampene som kommer nå.
Du mener mål i fire kamper på rad, for et lag som overhodet ikke fungerer, er dårlig reklame? Spennende.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Regner med at Morten Røssland blir Kåres erstatter. Hvis ikke så håper jeg i alle fall at de tar seg tid til å gjøre en grundig vurdering på hva de trenger inn og ikke hopper på det første "store navnet" de finner. KI var åpenbart feil mann for oppdraget. Merkelig at de forhastet seg så mye på å få ham inn.

Horneland kan være grei på kort sikt, men er åpenbart feil mann for "prosjekt ung og offensiv" han også.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor jul 22, 2021 3:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 3:24 pm
Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 2:46 pm
MadBum skrev: tor jul 22, 2021 2:37 pm Søderlund blir bra i Brann. Endelig får de en målscorer til på laget.
med dagens tabellstituasjon og Bamba sine prestasjoner på kanten siste 4 kampene så vil vel ingen klubb by tilstrekkelig for Bamba til at det vil være tjenlig for Brann å la ham gå framfor å beholde ham i de livsviktige kampene som kommer nå.
Du mener mål i fire kamper på rad, for et lag som overhodet ikke fungerer, er dårlig reklame? Spennende.
Dårlig formulert av meg, men lener meg allikevel mot at du er for enkel til å skjønne hva jeg helt åpenbart mente om man ser innlegget i sin helhet. Så godt jobbet av deg!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Har fått et positivt svar fra en Brannsupporter inne på diskusjon.no som sier han skal putle seg inn her etterhvert. Tok kontakt på PM.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 3:33 pm
Dårlig formulert av meg, men lener meg allikevel mot at du er for enkel til å skjønne hva jeg helt åpenbart mente om man ser innlegget i sin helhet. Så godt jobbet av deg!
Ja, de siste fire kampene var et merkelig fokus for at Bamba er dårlig. Å score på et lag som ikke fungerer, er glimrende reklame for en angrepsspiller. Å spille dårlig ellers i kampene er normalt, når hele laget skranter.

Ellers burde du prøve å smile litt.
Sist redigert av Tjaaah den tor jul 22, 2021 3:43 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 3:33 pm Regner med at Morten Røssland blir Kåres erstatter. Hvis ikke så håper jeg i alle fall at de tar seg tid til å gjøre en grundig vurdering på hva de trenger inn og ikke hopper på det første "store navnet" de finner. KI var åpenbart feil mann for oppdraget. Merkelig at de forhastet seg så mye på å få ham inn.

Horneland kan være grei på kort sikt, men er åpenbart feil mann for "prosjekt ung og offensiv" han også.
Velkommen!

Selv er jeg litt skepisk til Røssland som redningsmann, redd det skal bli mer av det samme, med hodeløs offensiv ball og masse baklengs.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg ville ikke kalt det vi har drevet med under KI som "hodeløs offensiv fotball". Jeg vil heller kalle det planløs, ustrukturert løkkefotball. Det er tross alt bare Sarpsborg som har lavere målsnitt enn oss.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 3:41 pm
Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 3:33 pm
Dårlig formulert av meg, men lener meg allikevel mot at du er for enkel til å skjønne hva jeg helt åpenbart mente om man ser innlegget i sin helhet. Så godt jobbet av deg!
Ja, de siste fire kampene var et merkelig fokus for at Bamba er dårlig. Å score på et lag som ikke fungerer, er glimrende reklame for en angrepsspiller. Å spille dårlig ellers i kampene er normalt, når hele laget skranter.

Ellers burde du prøve å smile litt.
Vanskelig å smile når man sitter på et kontor når det er 20+ grader og solskinn i Bergen. Men skal forsøke!

Og skal forsøke å formulere meg bedre: Bamba har vært så god for Brann de siste kampene at han fremstår som en særdeles viktig brikke om klubben skal ha noen sjanse for å overleve. Det betyr at nesten uansett hva en annen klubb ønsker å betale for ham, som sannsynligvis ikke er mye mtp at kontrakten går ut om noen få måneder, så vil det ikke være tjenlig for Brann å selge ham for den summen. Selv om en klubb evt vil betale litt mer for å ha ham klar til sesongstart pga fin form for Brann, så vil ikke det være tilstrekkelig for et Brann som har langt mer å tape på et evt nedrykk. Dette var kanskje ikke tilfellet bare for en måned siden, da Bamba etter min mening presterte svakt. Da hadde det vært langt mer aktuelt å cashe inn for ham når man fortsatt hadde sjansen, selv om det naturlig nok ikke ville vært snakk om store summer.

Sorry, trodde det var opplagt, men som nevnt svakt formulert av meg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»