Brann Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: søn okt 16, 2022 4:23 pm Deilige Cecilie Kvamme! Altså deilige personlighet og spillertype, ikke kropp. Ikke at kroppen eller ansiktet ikke er deilig men.

Ja.
Haha. Er en del fallgruver å gå i her, ja.

Fikk ikke sett andreomgangen, men herlig resultat. Nå må de vel bare unngå tap mot VIF, så er det i boks, som det burde ha vært når serien var ferdigspilt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: søn okt 16, 2022 8:21 pm
GatlingGun skrev: søn okt 16, 2022 4:23 pm Deilige Cecilie Kvamme! Altså deilige personlighet og spillertype, ikke kropp. Ikke at kroppen eller ansiktet ikke er deilig men.

Ja.
Haha. Er en del fallgruver å gå i her, ja.

Fikk ikke sett andreomgangen, men herlig resultat. Nå må de vel bare unngå tap mot VIF, så er det i boks, som det burde ha vært når serien var ferdigspilt.
Ja Brann må tape de siste to samtidig som Vålerengen må vinne sine siste to.

Seier på Lerkendal i neste runde så er det i boks.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: søn okt 16, 2022 8:24 pm Ja Brann må tape de siste to samtidig som Vålerengen må vinne sine siste to.

Seier på Lerkendal i neste runde så er det i boks.
VIF kan vel ta oss på målforskjell, om vi spiller uavgjort mot RBK, og taper mot VIF? Tror ikke det skjer, da.

Ellers har det vært nesten absurd hvor bra timingen har vært, når herrene avgjorde serien, akkurat før det skulle være CL-kvalik og sluttspill for kvinnene. Har utvilsomt vært til hjelp for å booste interessen min, når herrekampene strengt tatt har vært ganske betydningsløse.

I det hele tatt har overgangen til Brann fra Sandviken hatt mye mer å si enn jeg ville trodd på forhånd. Er det Brann, så er det Brann. Så har selvsagt Bataljonen vært ekstremt flinke her, til å dra lasset hva interesse gjelder. BT har også vært glimrende, med egne sendinger for kvinnelaget på ballspark.

Alt i alt har første sesong vært langt over forventing for min del.

TWU

Legg inn av TWU »

Tjaaah skrev: søn okt 16, 2022 8:31 pm
Alt i alt har første sesong vært langt over forventing for min del.
Vi får bare kose oss nå i høst, er rimelig vanskelig å toppe to opprykk og et seriemesterskap for damene (i tillegg til å vinne disse treningskampene mot slutten). Neste år er det nok et VIF-damelag med blod på tann, og et andre-lag som skal få en tøff jobb med å holde plassen. Og A-laget får vi bare se hvordan det går med, kan bli alt fra medalje til nedrykksstrid (om gamle-Brann er tilbake plutselig).

lund

Legg inn av lund »

TWU skrev: søn okt 16, 2022 11:00 pm
Tjaaah skrev: søn okt 16, 2022 8:31 pm
Alt i alt har første sesong vært langt over forventing for min del.
Vi får bare kose oss nå i høst, er rimelig vanskelig å toppe to opprykk og et seriemesterskap for damene (i tillegg til å vinne disse treningskampene mot slutten). Neste år er det nok et VIF-damelag med blod på tann, og et andre-lag som skal få en tøff jobb med å holde plassen. Og A-laget får vi bare se hvordan det går med, kan bli alt fra medalje til nedrykksstrid (om gamle-Brann er tilbake plutselig).
Og sannsynligvis et cupgull også. På herresiden håper jeg vi legger et par millioner på bordet og kjøper Sery Larsen fra Bodø/Glimt samt enten kjøper en ny høyrekant eller bruker Wassberg i den rollen. Så mye mer enn det er det neppe nødvendig å gjøre for å være rimelig trygge på en brukbar sesong neste år.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: man okt 17, 2022 12:11 am
TWU skrev: søn okt 16, 2022 11:00 pm
Tjaaah skrev: søn okt 16, 2022 8:31 pm
Alt i alt har første sesong vært langt over forventing for min del.
Vi får bare kose oss nå i høst, er rimelig vanskelig å toppe to opprykk og et seriemesterskap for damene (i tillegg til å vinne disse treningskampene mot slutten). Neste år er det nok et VIF-damelag med blod på tann, og et andre-lag som skal få en tøff jobb med å holde plassen. Og A-laget får vi bare se hvordan det går med, kan bli alt fra medalje til nedrykksstrid (om gamle-Brann er tilbake plutselig).
Og sannsynligvis et cupgull også. På herresiden håper jeg vi legger et par millioner på bordet og kjøper Sery Larsen fra Bodø/Glimt samt enten kjøper en ny høyrekant eller bruker Wassberg i den rollen. Så mye mer enn det er det neppe nødvendig å gjøre for å være rimelig trygge på en brukbar sesong neste år.
Hadde de vært smarte så hadde de sikret seg en lukrativ tilbakekjøps-klausul, men tviler på de har vært såpass smarte.

lund

Legg inn av lund »

GatlingGun skrev: man okt 17, 2022 12:17 am
lund skrev: man okt 17, 2022 12:11 am
TWU skrev: søn okt 16, 2022 11:00 pm

Vi får bare kose oss nå i høst, er rimelig vanskelig å toppe to opprykk og et seriemesterskap for damene (i tillegg til å vinne disse treningskampene mot slutten). Neste år er det nok et VIF-damelag med blod på tann, og et andre-lag som skal få en tøff jobb med å holde plassen. Og A-laget får vi bare se hvordan det går med, kan bli alt fra medalje til nedrykksstrid (om gamle-Brann er tilbake plutselig).
Og sannsynligvis et cupgull også. På herresiden håper jeg vi legger et par millioner på bordet og kjøper Sery Larsen fra Bodø/Glimt samt enten kjøper en ny høyrekant eller bruker Wassberg i den rollen. Så mye mer enn det er det neppe nødvendig å gjøre for å være rimelig trygge på en brukbar sesong neste år.
Hadde de vært smarte så hadde de sikret seg en lukrativ tilbakekjøps-klausul, men tviler på de har vært såpass smarte.
De er uansett ikke i en posisjon til å kreve særlig mye siden de fikk ham på billigsalg og han har spilt veldig lite for dem. For spilleren selv hadde det også vært et veldig smart valg. Får garantert spille fast vs. å være enda lenger bak i køen etter at man kjøpte tilbake Lode.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: man okt 17, 2022 12:19 am
GatlingGun skrev: man okt 17, 2022 12:17 am
lund skrev: man okt 17, 2022 12:11 am

Og sannsynligvis et cupgull også. På herresiden håper jeg vi legger et par millioner på bordet og kjøper Sery Larsen fra Bodø/Glimt samt enten kjøper en ny høyrekant eller bruker Wassberg i den rollen. Så mye mer enn det er det neppe nødvendig å gjøre for å være rimelig trygge på en brukbar sesong neste år.
Hadde de vært smarte så hadde de sikret seg en lukrativ tilbakekjøps-klausul, men tviler på de har vært såpass smarte.
De er uansett ikke i en posisjon til å kreve særlig mye siden de fikk ham på billigsalg og han har spilt veldig lite for dem. For spilleren selv hadde det også vært et veldig smart valg. Får garantert spille fast vs. å være enda lenger bak i køen etter at man kjøpte tilbake Lode.
Det går an å håpe.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TWU skrev: søn okt 16, 2022 11:00 pm Vi får bare kose oss nå i høst, er rimelig vanskelig å toppe to opprykk og et seriemesterskap for damene (i tillegg til å vinne disse treningskampene mot slutten). Neste år er det nok et VIF-damelag med blod på tann, og et andre-lag som skal få en tøff jobb med å holde plassen. Og A-laget får vi bare se hvordan det går med, kan bli alt fra medalje til nedrykksstrid (om gamle-Brann er tilbake plutselig).
Haha, ja. Det er bare å stålsette seg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Haha. Castro både scoret og feiret på bestilling fra en ung fan:

"Før kampen mellom Brann og Skeid tikket det inn en melding på telefonen til Castro fra 14 år gamle Oliver Kristoffersen. Sædalen-gutten, som er stor Brann-tilhenger, spurte om Castro kunne levere en bestemt feiring dersom han scoret i kampen.

Brann-angriperen, som hadde fått beskjed av moren sin om å score mot Skeid, gjorde nettopp det. To ganger til og med. Og leverte feiringen Kristoffersen ønsket seg, og som du kan se i bildet over. "

https://www.ba.no/slik-forklarer-han-de ... -8-2044803

For en glimrende fyr, det er sånn man sørger for at de unge bryr seg om Brann også, ikke bare de engelske lagene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: tir okt 18, 2022 9:39 pm Haha. Castro både scoret og feiret på bestilling fra en ung fan:

"Før kampen mellom Brann og Skeid tikket det inn en melding på telefonen til Castro fra 14 år gamle Oliver Kristoffersen. Sædalen-gutten, som er stor Brann-tilhenger, spurte om Castro kunne levere en bestemt feiring dersom han scoret i kampen.

Brann-angriperen, som hadde fått beskjed av moren sin om å score mot Skeid, gjorde nettopp det. To ganger til og med. Og leverte feiringen Kristoffersen ønsket seg, og som du kan se i bildet over. "

https://www.ba.no/slik-forklarer-han-de ... -8-2044803

For en glimrende fyr, det er sånn man sørger for at de unge bryr seg om Brann også, ikke bare de engelske lagene.
Fin fyr ja.

Har ikke abonnement på ba da. Står det noe spesielt der?

Holder meg til kvalitetsjournalistikk i bt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: tir okt 18, 2022 11:04 pm Fin fyr ja.

Har ikke abonnement på ba da. Står det noe spesielt der?

Holder meg til kvalitetsjournalistikk i bt.
Nei, det viktige var oppsummert i det avsnittet jeg siterte.

Jeg har familiemedlemmer som deler abo på både ba og bt, så jeg får med meg alt, uansett kvalitet.

lund

Legg inn av lund »

Glesnes kåret til årets forsvarsspiller i MLS. Hvem andre enn ham eller Sery Larsen (som han har en viss peiling på kvaliteten på) kan det være realistisk å hente som ny midtstopper for en OK sum?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

lund skrev: tor okt 20, 2022 4:25 pm Glesnes kåret til årets forsvarsspiller i MLS. Hvem andre enn ham eller Sery Larsen (som han har en viss peiling på kvaliteten på) kan det være realistisk å hente som ny midtstopper for en OK sum?
Glesnes må vel i så fall være realistisk i tilfelle han ønsker å flytte til Bergen igjen?

Brannbil

Legg inn av Brannbil »

Gleder meg til å spille Brann opp fra Obos på fm i off season

lund

Legg inn av lund »

Tjaaah skrev: tor okt 20, 2022 7:33 pm
lund skrev: tor okt 20, 2022 4:25 pm Glesnes kåret til årets forsvarsspiller i MLS. Hvem andre enn ham eller Sery Larsen (som han har en viss peiling på kvaliteten på) kan det være realistisk å hente som ny midtstopper for en OK sum?
Glesnes må vel i så fall være realistisk i tilfelle han ønsker å flytte til Bergen igjen?
Vil tippe han er dyrere i drift enn Sery Larsen lønnsmessig og overgangssummessig og har jo et lavere videresalgspotensial. Til gjengjeld er det nok en spiller som man kan ha resten av karrieren hvis han blir en suksess. Sery Larsen blir vel neppe værende mer enn 1-2 sesonger maks.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: fre okt 21, 2022 12:20 pm
Tjaaah skrev: tor okt 20, 2022 7:33 pm
lund skrev: tor okt 20, 2022 4:25 pm Glesnes kåret til årets forsvarsspiller i MLS. Hvem andre enn ham eller Sery Larsen (som han har en viss peiling på kvaliteten på) kan det være realistisk å hente som ny midtstopper for en OK sum?
Glesnes må vel i så fall være realistisk i tilfelle han ønsker å flytte til Bergen igjen?
Vil tippe han er dyrere i drift enn Sery Larsen lønnsmessig og overgangssummessig og har jo et lavere videresalgspotensial. Til gjengjeld er det nok en spiller som man kan ha resten av karrieren hvis han blir en suksess. Sery Larsen blir vel neppe værende mer enn 1-2 sesonger maks.
Men de kan ikke gå i den fellen igjen. Bygge et lag med spillere som vi ikke har råd til å miste uten å ha en plan bak overganger ut og inn og talentarbeidet.

Å gå rundt å tro vi kan beholde unge spillere som blir stjerner til evig tid, er ikke en god taktikk. Dette fører bare til dyre panikkjøp og så videre.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Vil jo tro at årets forsvarsspiller i MLS er attraktiv for mer enn "lille" SK Brann i Norge. Han må nok seriøst ønske å flytte hjem for at vi skal være aktuelle. Er det realistisk?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

den12mann skrev: fre okt 21, 2022 12:45 pm Vil jo tro at årets forsvarsspiller i MLS er attraktiv for mer enn "lille" SK Brann i Norge. Han må nok seriøst ønske å flytte hjem for at vi skal være aktuelle. Er det realistisk?
Tenker vi må utvide horisonten litt mer enn å bare finne bergensere i Europa som vil tilbake til Norge.

Det finnes masse talent i Norge bare man er flink nok til å lete.

Men en stopperduo bestående av Glesnes og Sery Larsen høres greit ut da.

lund

Legg inn av lund »

Kristiansen fortjener vel i utgangspunktet å få den ene stopperplassen inntil det motsatte er bevist. Funker han ikke i Eliteserien, så er det jo bare å sette ham som backup for Wolfe i stedet. Skulle aller helst fått til Kolskogen, men vi trenger uansett den farten bak der for spillet fremover på banen sin del.

lund

Legg inn av lund »

Bully på Grorud kunne for øvrig vært en gullgruve om man satset litt på ham (men spiller vel primært i Castros posisjon, så det er ikke noe tvingende behov akkurat der).

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

lund skrev: fre okt 21, 2022 1:04 pm Kolskogen
Har det blitt noe spilletid i Jerv eller har det vært dårlig ? Hadde jo vært grådig kjekt om Kolskogen kunne etablert seg på toppnivå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Boccherini skrev: fre okt 21, 2022 1:08 pm
lund skrev: fre okt 21, 2022 1:04 pm Kolskogen
Har det blitt noe spilletid i Jerv eller har det vært dårlig ? Hadde jo vært grådig kjekt om Kolskogen kunne etablert seg på toppnivå.
Jeg tror Jerv spiller oftest med tre stoppere og da Kolskogen som en av de tre. Ikke ideelt for Brann sin del der altså. Det kan bli en utfordring å spille ham inn igjen i en firebacks-linje.

Men han har 22 kamper og 1795 minutter i Eliteserien, og har nok lært mye på den tiden. Hvem vet, kanskje han får seg et skikkelig gjennombrudd.
Sist redigert av GatlingGun den fre okt 21, 2022 1:13 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Boccherini skrev: fre okt 21, 2022 1:08 pm
lund skrev: fre okt 21, 2022 1:04 pm Kolskogen
Har det blitt noe spilletid i Jerv eller har det vært dårlig ? Hadde jo vært grådig kjekt om Kolskogen kunne etablert seg på toppnivå.
Ja, relativt mye. Men faktisk delvis vært vraket i det siste (litt usikker på om det har skyldtes småskader eller prestasjoner). Så ham nå på onsdag mot Aalesund. Da synes jeg egentlig han var ganske bra. Ikke så ofte involvert i baklengsmål etter det jeg har sett, men fortsatt en del mangler med ball i beina de kampene jeg har sett.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: fre okt 21, 2022 1:11 pm
Boccherini skrev: fre okt 21, 2022 1:08 pm
lund skrev: fre okt 21, 2022 1:04 pm Kolskogen
Har det blitt noe spilletid i Jerv eller har det vært dårlig ? Hadde jo vært grådig kjekt om Kolskogen kunne etablert seg på toppnivå.
men fortsatt en del mangler med ball i beina de kampene jeg har sett.
Dette bekymrer meg mest. Er det noe vi ikke trenger er det flere stoppere som som er dårlig på ball.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

GatlingGun skrev: fre okt 21, 2022 1:14 pm
Dette bekymrer meg mest. Er det noe vi ikke trenger er det flere stoppere som som er dårlig på ball.
Hadde vært noe med en ny, ung Bratseth vi kan utvikle før vi selger ham til PSG for 100 millioner €uro og en kasse Hansa Julebrus.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Boccherini skrev: fre okt 21, 2022 1:27 pm
GatlingGun skrev: fre okt 21, 2022 1:14 pm
Dette bekymrer meg mest. Er det noe vi ikke trenger er det flere stoppere som som er dårlig på ball.
Hadde vært noe med en ny, ung Bratseth vi kan utvikle før vi selger ham til PSG for 100 millioner €uro og en kasse Hansa Julebrus.
Og en sixpack med Hansa gulløl.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: fre okt 21, 2022 12:51 pm Tenker vi må utvide horisonten litt mer enn å bare finne bergensere i Europa som vil tilbake til Norge.
Det er jo akkurat det vi gjør her, vi ser på en bergenser i selveste USA. Som muligens kanskje vil tilbake til Norge.

Ganske vid horisont, hehe.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: fre okt 21, 2022 3:08 pm
GatlingGun skrev: fre okt 21, 2022 12:51 pm Tenker vi må utvide horisonten litt mer enn å bare finne bergensere i Europa som vil tilbake til Norge.
Det er jo akkurat det vi gjør her, vi ser på en bergenser i selveste USA. Som muligens kanskje vil tilbake til Norge.

Ganske vid horisont, hehe.
Touché.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: fre okt 21, 2022 3:21 pm Touché.
Nå så jeg at godeste Kittiphong Pluemjai fortsatt spiller fotball i asia også. Kanskje han vil hjem også?

Her vokser horisonten hele tiden...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»