Brann Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Tjaaah »

aderyn skrev: man des 05, 2022 11:18 pm Husker Kolskogen i noen av hans første kamper i Brann, var sikker på at han ville bli en kanonspiller som skulle bli solgt for flere titalls millioner
Og på det tidspunktet burde du husket hvilken klubb han er i...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: man des 05, 2022 10:59 pm
Solvgutt1 skrev: ons nov 30, 2022 2:27 pm
den12mann skrev: ons nov 30, 2022 2:24 pm

Gøy å lese litt tilbake i tid.
2022: "Ruben Kristiansen er BA-lesernes klare børsvinner."
Hvis poenget ditt er at fasit etter sesongen er at Kolskogen hadde slitt benk i Brann og at utlånet var smart, så tror jeg du tar feil der. Som forventet har vi hatt skader på stopperplass i år også, og han hadde nok fått rikelig med spilletid i år, som i fjor.
Da har Kolskogen fått beskjed om at han ikke blir satset på og kan finne seg en ny klubb.
Ikke spesielt vellykket utlån altså. Burde blitt i Brann.

Jeg tror faktisk det at han valgte å presse på for et utlån er en av hovedårsakene for at han ikke blir satset på nå. Horneland likte neppe det.

boombis

Legg inn av boombis »

Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 7:04 pm Tror også Kniklas ville satt stor pris på trener som snakker bergensk.Horneland liker egentlig ikke å bruke spillere som Kniklas,han vil ha større volum.
Og hvis hjemlengselen blir for stor, setter vi på Knutsen og Ludviksen i garderoben :mrgreen:


Så vidt jeg vet er Kniklas midtstopper? Med mindre vi skal selge noen, så har vel Glimt 6 midtstoppere i stallen allerede. Tviler på at KK skal rullere så mye til neste år.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

boombis skrev: tir des 06, 2022 11:15 am
Tobbis1 skrev: man des 05, 2022 7:04 pm Tror også Kniklas ville satt stor pris på trener som snakker bergensk.Horneland liker egentlig ikke å bruke spillere som Kniklas,han vil ha større volum.
Og hvis hjemlengselen blir for stor, setter vi på Knutsen og Ludviksen i garderoben :mrgreen:


Så vidt jeg vet er Kniklas midtstopper? Med mindre vi skal selge noen, så har vel Glimt 6 midtstoppere i stallen allerede. Tviler på at KK skal rullere så mye til neste år.

Ehhh

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

boombis skrev: tir des 06, 2022 11:15 am Så vidt jeg vet er Kniklas midtstopper? Med mindre vi skal selge noen, så har vel Glimt 6 midtstoppere i stallen allerede. Tviler på at KK skal rullere så mye til neste år.
Wassberg er veldig spennende spiller, anbefaler deg å sjekke ham ut. Posisjon er definitivt ikke midtstopper, han er så langt unna midtstopper som det er mulig å komme for en fotballspiller.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Veldig rart at Brann går ut som de gjør i forhold til Kolskogen,virker som de gjør det kan for ikke å få penger for ham,ligner litt på det de gjorde med den gode svenske stopperen for et eller to år siden.Vil tro det skulle være mulig å få noen kroner en som spiller på U-21,men neppe nå lenger....

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Nå kan alle bergensere puste lettet ut. Sjokoladeracketene er reddet i år også. Brynild fra Fredrikstad ordner opp. Så nå vil vi låne Heltne Nilsen i årets sesong. Takk.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Nysgjerrig Glimt-supporter: tror dere Wassberg kunne bidratt i Glimt allerede denne våren? Ser bare på tallene hans, og det virker ikke som om han har levert veldig bra, selv i OBOS-ligaen i et lag som har dominert.

Tror man må ha litt bakkekontakt mtp. pris når man tenker over kontraktssituasjonen, se f.eks. Mannsverk for 15 mill og Grønbæk for 25 som var mye mer utviklede spillere. Som Glimt-supporter håper jeg absolutt ikke han eventuelt hentes for noe mer enn 15 mill.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 6:14 pm Nysgjerrig Glimt-supporter: tror dere Wassberg kunne bidratt i Glimt allerede denne våren? Ser bare på tallene hans, og det virker ikke som om han har levert veldig bra, selv i OBOS-ligaen i et lag som har dominert.

Tror man må ha litt bakkekontakt mtp. pris når man tenker over kontraktssituasjonen, se f.eks. Mannsverk for 15 mill og Grønbæk for 25 som var mye mer utviklede spillere. Som Glimt-supporter håper jeg absolutt ikke han eventuelt hentes for noe mer enn 15 mill.
Wassberg var dessverre mye skadet denne sesongen, og manglende trenings- og kampgrunnlag påvirket ham nok en del. Men samtidig var han tidvis lagets beste spiller. Veldig god da han spilte kant mot slutten, men også dominerende som indreløper hvor han primært var plassert i OBOS. Synes også han var god da jeg så ham som høyrekant for U19-landslaget. Og det er en fyr som ikke fyller 19 år før halve Eliteseriesesongen 2023 er spilt.

Jeg håper for alle del ikke Brann slipper Wassberg for under 25-30 mill såfremt han ikke setter seg på bakbeina i kontraktsforhandlingene. Da skjønner alle at Brann ikke kan være for harde i forhandlingene. Han slår meg som en type som kan ta nivået og bli en stjerne med en gang om han hadde kommet inn i Glimt-maskineriet, og selges for det dobbelte etter ikke så altfor lang tid.

Jeg var en tur innom klubbforumet til AGF og noterte meg at fansen var fornøyd med å få 25 mill for Grønbæk pga han hadde stagnert noe i utviklingen. Hadde Brann solgt Kniklas for den summen hadde Brann-fansen vært skikkelig skuffet. Bergensere er som oftest ganske edruelige i hvordan man verdsetter egne spillere. Det at man mener Wassberg ikke bør selges Mannsverk-pris, og sykt nok heller ikke til Grønbæk-pris, viser hvor høyt han verdsettes i Bergen. Og hva Sogndal ønsket for Mannsverk gir jo Brann-fansen faen i. Det får være Sogndal sin greie om de ønsker å selge sine spillere til underpris.

Jeg tror BG hadde endt som vinnere om de fikk hentet Wassberg for under 30 mill.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir des 06, 2022 6:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 11:40 am Wassberg er veldig spennende spiller, anbefaler deg å sjekke ham ut. Posisjon er definitivt ikke midtstopper, han er så langt unna midtstopper som det er mulig å komme for en fotballspiller.
Du må huske at også Paul Scharner var noe feilplassert på midtbanen, før han fant plassen som stopper.

Kanskje Kniklas er forsvarssjefen vi trenger?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tjaaah skrev: tir des 06, 2022 6:46 pm Du må huske at også Paul Scharner var noe feilplassert på midtbanen, før han fant plassen som stopper.

Kanskje Kniklas er forsvarssjefen vi trenger?
Spillende stopper har vi savnet!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Brann fansen må komme seg ned på jorda når det gjelder priser på spillere. Tipper dere får maks 5-6 mil nå med 1 år igjenn på kontrakten og jo lengre tid det tar jo lavere synker verdien om man ikke er heldig at en klubb i utlandet med mye penger finner ut at akkurat Wassberg er noe de skal gå for. Bare å tenker på at om litt over 6 måneder kan han skrive under for hvem han vill fra og med 2024 og med bare 1 inntresent i følge Knut Bamseklem Høibråten/fotballagenten så blir det heller ingen budkrig akkurat. Bare i eksteemt sjeldne tilfeller at man overstiger 10 mil innad i Norge og da har det vært flere om beinet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 6:48 pm
Tjaaah skrev: tir des 06, 2022 6:46 pm Du må huske at også Paul Scharner var noe feilplassert på midtbanen, før han fant plassen som stopper.

Kanskje Kniklas er forsvarssjefen vi trenger?
Spillende stopper har vi savnet!
Kniklas, Forsvarsgott.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tobbis1 skrev: tir des 06, 2022 1:03 pm Veldig rart at Brann går ut som de gjør i forhold til Kolskogen,virker som de gjør det kan for ikke å få penger for ham,ligner litt på det de gjorde med den gode svenske stopperen for et eller to år siden.Vil tro det skulle være mulig å få noen kroner en som spiller på U-21,men neppe nå lenger....
Brann har ikke gått ut på noen som helst måte. De har gitt spilleren en ærlig tilbakemelding på hvor han står, og denne har blitt lekket til pressen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noterer meg at tannbørstegjengen ber Brann-fansen roe seg ned i valueringen av egne spillere og at klubben bør være fornøyd om Glimt får ett av tidenes Brann-talenter på billigsalg.

Om Brann selger Kniklas for 5 mill boikotter jeg Brann Stadion 2023 uavhangig av om spiller melder at han heller hopper fra Askøy-broen enn å signere ny kontrakt med Brann.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 6:52 pm Noterer meg at tannbørstegjengen ber Brann-fansen roe seg ned i valueringen av egne spillere og at klubben bør være fornøyd om Glimt får ett av tidenes Brann-talenter på billigsalg.

Om Brann selger Kniklas for 5 mill boikotter jeg Brann Stadion 2023 uavhangig av om spiller melder at han heller hopper fra Askøy-broen enn å signere ny kontrakt med Brann.
Forsiktig med ordbruken boikott. Snart kommer anti boikott-gjengen og arresterer deg.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

JonSnow skrev: tir des 06, 2022 6:50 pm Brann fansen må komme seg ned på jorda når det gjelder priser på spillere. Tipper dere får maks 5-6 mil nå med 1 år igjenn på kontrakten og jo lengre tid det tar jo lavere synker verdien om man ikke er heldig at en klubb i utlandet med mye penger finner ut at akkurat Wassberg er noe de skal gå for. Bare å tenker på at om litt over 6 måneder kan han skrive under for hvem han vill fra og med 2024 og med bare 1 inntresent i følge Knut Bamseklem Høibråten/fotballagenten så blir det heller ingen budkrig akkurat. Bare i eksteemt sjeldne tilfeller at man overstiger 10 mil innad i Norge og da har det vært flere om beinet.
Mulig jeg har gått glipp av noe, men har Brann kontaktet Glimt og bedt dem kjøpe Wassberg? Har de på noen måte signalisert et ønske om å selge Wassberg i det hele tatt?
Sist redigert av Solvgutt1 den tir des 06, 2022 6:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tir des 06, 2022 6:52 pm Noterer meg at tannbørstegjengen ber Brann-fansen roe seg ned i valueringen av egne spillere og at klubben bør være fornøyd om Glimt får ett av tidenes Brann-talenter på billigsalg.

Om Brann selger Kniklas for 5 mill boikotter jeg Brann Stadion 2023 uavhangig av om spiller melder at han heller hopper fra Askøy-broen enn å signere ny kontrakt med Brann.
Du må huske at stoppere sjelden går for store summer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er noe søtt over at fans av storklubben Bodø-Glimt, som forhåpentligvis er noen sesonger unna å bli glemt igjen, forteller andre lags fans at de må ''komme ned på jorden'' og akseptere at rivaliserende klubber får kjøpe talentene til skampris.

Har ikke sett noe lignende siden RBK-fans på 90-tallet, men der var det jo forståelig at fansen gikk på skyer.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir des 06, 2022 7:04 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: tir des 06, 2022 6:50 pm Brann fansen må komme seg ned på jorda når det gjelder priser på spillere. Tipper dere får maks 5-6 mil nå med 1 år igjenn på kontrakten og jo lengre tid det tar jo lavere synker verdien om man ikke er heldig at en klubb i utlandet med mye penger finner ut at akkurat Wassberg er noe de skal gå for. Bare å tenker på at om litt over 6 måneder kan han skrive under for hvem han vill fra og med 2024 og med bare 1 inntresent i følge Knut Bamseklem Høibråten/fotballagenten så blir det heller ingen budkrig akkurat. Bare i eksteemt sjeldne tilfeller at man overstiger 10 mil innad i Norge og da har det vært flere om beinet.
Til info kunne hver eneste klubb i Skandinavia tenke seg å kjøpe ham. Jeg tror heller det er det dere som undervurderer prisen i dette tilfellet. Greit at dere fikk Sery Larsen på billigsalg, men det får da være måte på.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Tror ikke hovedproblemet er at Brann nødvendigvis krever så mye penger for Wassberg, klubben er nok såpass fornuftig at de casher inn på han i vinter. Det reageres nok mer på at noen fans drømmer om priser på over 40 millioner. Hvis man setter lista så høyt er man dømt til å bli skuffet. Til sammenligning vil jeg som Glimt-supporter være godt fornøyd om vi får 50 mill for Vetlesen, en lignende spillertype som er landslagsspiller og årets spiller i Eliteserien. Vil også minne om at Grønbæk nettopp ble tidenes dyreste signering til Norge for 26 mill og gikk rett inn og scoret egenhendig mot Dynamo Zagreb og PSV. Vi solgte også supertalentet Boniface for 20 mill til Belgia, og han har gått rett inn og gjort det veldig godt både i ligaen og i Europa.

Vil tippe at Wassberg blir solgt for 15 mil + 20% av videresalg dersom han ikke signerer ny kontrakt i vinter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 7:21 pm Vil tippe at Wassberg blir solgt for 15 mil + 20% av videresalg dersom han ikke signerer ny kontrakt i vinter.
Der er vi enige. Om han ikke signerer kontrakt har ikke Brann noe valg, da går han nok ikke for 20+ mill. Det kommer for øvrig litt an på hvor langt unna man er i vinter. Men risken ved å gamble på at Wassberg signerer ila 2023-sesongen blir sannsynligvis uansett for stor til at Brann kan si nei til de betingelsene du skisserer om det kommer et slikt bud i februar.

Blir skuffet om Wassberg ikke signerer, men blir også overrasket om det i så fall er lønnsbetingelsene det da står på. Tipper Wassberg tenker utvikling som pri 1, og der fremstår Glimt som et bedre alternativ per i dag.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 7:21 pm Tror ikke hovedproblemet er at Brann nødvendigvis krever så mye penger for Wassberg, klubben er nok såpass fornuftig at de casher inn på han i vinter. Det reageres nok mer på at noen fans drømmer om priser på over 40 millioner. Hvis man setter lista så høyt er man dømt til å bli skuffet. Til sammenligning vil jeg som Glimt-supporter være godt fornøyd om vi får 50 mill for Vetlesen, en lignende spillertype som er landslagsspiller og årets spiller i Eliteserien. Vil også minne om at Grønbæk nettopp ble tidenes dyreste signering til Norge for 26 mill og gikk rett inn og scoret egenhendig mot Dynamo Zagreb og PSV. Vi solgte også supertalentet Boniface for 20 mill til Belgia, og han har gått rett inn og gjort det veldig godt både i ligaen og i Europa.

Vil tippe at Wassberg blir solgt for 15 mil + 20% av videresalg dersom han ikke signerer ny kontrakt i vinter.
Du har feil utgangspunkt. Det er ikke snakk om hva vi drømmer om eller ønske å få for Wassberg. Det er snakk om at vi ikke har noe som helst ønske om at Wassberg skal selges i det hele tatt, og da spesielt til en konkurrent og da hvilke summer som skal til for å vike fra dette. Da er det selvfølgelig ikke snakk om markedsverdi eller en gang rimelige summer.

Brann har den samme holdningen. De vil ikke selge sine største talenter til konkurrenter. Man gjorde et unntak for Sery Larsen på grunn av en avtale som ble gjort da han kom, og er selvfølgelig villig til å selge talenter klubben ikke vil satse på(som Kolskogen), men ellers er grunnholdningen at man ikke vil selge innenlands. Samtidig er jo alt til salgs for den rette prisen, men den rette prisen her ligger altså langt over rimelig markedspris for norske klubber.

Hvis Wassberg gir beskjed om at det ikke er aktuelt å forlenge, og at han kommer til å forlate klubben etter neste sesong hvis han ikke selge før det, så vil jo det endre seg, men da håper jeg Brann først og fremst sikter mot å selge til utlandet. Ikke til Glimt eller Molde. Selv om de skulle få et par millioner mindre. Men dette er ikke noe Wassberg og hans rådgivere har sagt. De forhandler om forlengelse, og det eneste Wassberg har sagt er at han ønsker å bli i Brann.
Sist redigert av Solvgutt1 den tir des 06, 2022 7:35 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 7:21 pm Tror ikke hovedproblemet er at Brann nødvendigvis krever så mye penger for Wassberg, klubben er nok såpass fornuftig at de casher inn på han i vinter. Det reageres nok mer på at noen fans drømmer om priser på over 40 millioner. Hvis man setter lista så høyt er man dømt til å bli skuffet. Til sammenligning vil jeg som Glimt-supporter være godt fornøyd om vi får 50 mill for Vetlesen, en lignende spillertype som er landslagsspiller og årets spiller i Eliteserien. Vil også minne om at Grønbæk nettopp ble tidenes dyreste signering til Norge for 26 mill og gikk rett inn og scoret egenhendig mot Dynamo Zagreb og PSV. Vi solgte også supertalentet Boniface for 20 mill til Belgia, og han har gått rett inn og gjort det veldig godt både i ligaen og i Europa.

Vil tippe at Wassberg blir solgt for 15 mil + 20% av videresalg dersom han ikke signerer ny kontrakt i vinter.
Boniface gikk vel i stor grad så billig på grunn av at han har hatt flere alvorlige langtidsskader. (Selv om det i ettertid virker som en litt merkelig vurdering å selge før E-cupspillet). De andre du nevner er henholdsvis 3 og 4 år eldre. Det har en del å si for hvilken pris man potensielt kan få. En pris på opp mot 40 mill og mer er selvsagt basert på å prestere i Eliteserien. Før det er nok prisen maks 20-25 (selv ved fornyet kontrakt).

Wallez

Legg inn av Wallez »

@lund Greit nok at de er en del eldre, men samtidig hadde de fått ut mye av potensialet sitt og levert på et høyt nivå. Det er veldig mange talenter på Wassberg sitt nivå som ikke slår igjennom for hver spiller som ender opp med å være på nivå med Vetlesen i en alder av 22. Derfor er prisen på gode spillere i alderen 20-23 ofte mye høyere enn lovende spillere i alderen 16-18.

@Solvgutt1 Det ville jo vært fullstendig idiotisk av Wassberg å si noe annet enn at han vil være i Brann, så slike uttalelser vil komme uansett. Men faktum er at han ikke har signert ny kontrakt enda, og det må Brann forholde seg til. Den nye kontrakten bør være på plass senest i løpet av januar dersom dere har lyst til å selge han til utlandet. Står han uten ny kontrakt 1. februar har en del overgangsvinduer stengt, noe som svekker Brann sine muligheter ytterligere. Husk at dere for f.eks. 15 mill kan hente 3-4 spillere i Sery Larsen-klassen og bygge et sterkt lag som stabiliserer seg i Eliteserien.

Hvis jeg var Wassberg hadde jeg heller ikke risikert å si at jeg ikke kommer til å forlenge kontrakten. Dersom ikke Brann aksepterer fornuftige bud i vinter risikerer han da å sitte på benken hele sesongen og være mye mindre attraktiv for nye klubber i det kontrakten går ut.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 8:20 pm @lund Greit nok at de er en del eldre, men samtidig hadde de fått ut mye av potensialet sitt og levert på et høyt nivå. Det er veldig mange talenter på Wassberg sitt nivå som ikke slår igjennom for hver spiller som ender opp med å være på nivå med Vetlesen i en alder av 22. Derfor er prisen på gode spillere i alderen 20-23 ofte mye høyere enn lovende spillere i alderen 16-18.

@Solvgutt1 Det ville jo vært fullstendig idiotisk av Wassberg å si noe annet enn at han vil være i Brann, så slike uttalelser vil komme uansett. Men faktum er at han ikke har signert ny kontrakt enda, og det må Brann forholde seg til. Den nye kontrakten bør være på plass senest i løpet av januar dersom dere har lyst til å selge han til utlandet. Står han uten ny kontrakt 1. februar har en del overgangsvinduer stengt, noe som svekker Brann sine muligheter ytterligere. Husk at dere for f.eks. 15 mill kan hente 3-4 spillere i Sery Larsen-klassen og bygge et sterkt lag som stabiliserer seg i Eliteserien.

Hvis jeg var Wassberg hadde jeg heller ikke risikert å si at jeg ikke kommer til å forlenge kontrakten. Dersom ikke Brann aksepterer fornuftige bud i vinter risikerer han da å sitte på benken hele sesongen og være mye mindre attraktiv for nye klubber i det kontrakten går ut.
Wassberg kommer da ikke til å bli satset på hvis han ikke har forlenget når sesongen startet, så hvis han ikke har tenkt å forlenge er det smartest å si det så Brann kan selge.

Jeg foreslår at dere glemmer Wassberg og heller kjøper 3-4 spillere i Sery Larsen-klassen. Høres mer fornuftig ut. Men man kan jo ende opp med én spiller i Salvesen-klassen. Ikke like fristende.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@Solvgutt1 Kan godt glemme Wassberg for min del, han er ikke akkurat øverst på ønskelisten min for vinteren. Tror han ville brukt 2023-sesongen på å ta nivået og bygge opp fysikken før det hadde vært aktuelt med en plass i startelleveren tidligst 2024. Zafeiris og Mikkelsen er mye bedre alternativer i mine øyne. Jeg ble bare nysgjerrig på hvorfor det ble snakk om sinnsyke priser på en spiller som har veldig få gode prestasjoner å vise til.

Det var ikke meningen å såre noen med Sery Larsen, det var et velment råd. Et stopperpar med Pallesen og Ruben Kristiansen stinker av et nytt nedrykk i min nese.

Vil bare minne om at Glimt har bygget klubb av å selge en 19-årig sensasjon som Håkon Evjen for 25 mill, etter 10 mål på 20 kamper i Eliteserien som indreløper. Noen år senere kan han bare drømme om å bli landslagsspiller, mens jevnaldrende Vetlesen nettopp debuterte på landslaget.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 8:58 pm @Solvgutt1 Kan godt glemme Wassberg for min del, han er ikke akkurat øverst på ønskelisten min for vinteren. Tror han ville brukt 2023-sesongen på å ta nivået og bygge opp fysikken før det hadde vært aktuelt med en plass i startelleveren tidligst 2024. Zafeiris og Mikkelsen er mye bedre alternativer i mine øyne. Jeg ble bare nysgjerrig på hvorfor det ble snakk om sinnsyke priser på en spiller som har veldig få gode prestasjoner å vise til.

Det var ikke meningen å såre noen med Sery Larsen, det var et velment råd. Et stopperpar med Pallesen og Ruben Kristiansen stinker av et nytt nedrykk i min nese.

Vil bare minne om at Glimt har bygget klubb av å selge en 19-årig sensasjon som Håkon Evjen for 25 mill, etter 10 mål på 20 kamper i Eliteserien som indreløper. Noen år senere kan han bare drømme om å bli landslagsspiller, mens jevnaldrende Vetlesen nettopp debuterte på landslaget.
Evjen var med på å spille Glimt til medalje i Eliteserien før han ble solgt til utlandet for 25 millioner. Det er nok samme tanke Brann har for sine talenter. At de skal bidra sportslig her fram til de er gode nok til å tiltrekke seg bud fra utlandet. Ikke at de skal selges til andre norske klubber før de knapt har rukket å slå gjennom i Brann.

Vi kommer nok til å hente en ny stopper før sesongen starter, uten å måtte selge noen for å få til det.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@Solvgutt1 Jeg er helt enig i at dette bør være ambisjonen til Brann, og at man selvfølgelig bør jobbe beinhardt for en forlengelse med Wassberg. Jeg sier bare at han ikke har signert noen kontrakt enda, så foreløpig ser ikke situasjonen helt ideell ut for Brann. Klubben ligger vel også i rød sone økonomisk, så det er vel ikke en selvfølge at man kan kjøpe spillere før man får inn penger på salg? Glimt hadde for eksempel vært i grønn sone i mange år i strekk ved salget av Evjen, og en fornuftig økonomi er viktig når man bygger klubb. Hvis ikke er det kort vei ned i OBOS igjen.

Dere må vel fort ha to stoppere hvis Kolskogen selges, ville nødig stått med Kristiansen som tredjevalg i Eliteserien. Mannen ble jo pensjonert av Junker og gjengen for et par år siden i en av de mest stakkarslige prestasjonene jeg har sett på en fotballbane.

lund

Legg inn av lund »

Wallez skrev: tir des 06, 2022 10:17 pm @Solvgutt1 Jeg er helt enig i at dette bør være ambisjonen til Brann, og at man selvfølgelig bør jobbe beinhardt for en forlengelse med Wassberg. Jeg sier bare at han ikke har signert noen kontrakt enda, så foreløpig ser ikke situasjonen helt ideell ut for Brann. Klubben ligger vel også i rød sone økonomisk, så det er vel ikke en selvfølge at man kan kjøpe spillere før man får inn penger på salg? Glimt hadde for eksempel vært i grønn sone i mange år i strekk ved salget av Evjen, og en fornuftig økonomi er viktig når man bygger klubb. Hvis ikke er det kort vei ned i OBOS igjen.

Dere må vel fort ha to stoppere hvis Kolskogen selges, ville nødig stått med Kristiansen som tredjevalg i Eliteserien. Mannen ble jo pensjonert av Junker og gjengen for et par år siden i en av de mest stakkarslige prestasjonene jeg har sett på en fotballbane.
Kristiansen har vel spilt typ 1 kamp som stopper i Eliteserien. I fjor var han OBOS-ligaens soleklart beste stopper og er omtrent aldri skadet. Undervurdert spiller. Ellers har vi allerede tre stoppere, så det holder med 1.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»