Brann Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Kan dere tenke dere hvor jævlig det må være å begynne å jobbe i RBK og ha som jobb at de skal gjøre det så godt som mulig?

Det er der nede på bunnen av jobblista mi sammen med vaskehjelp på hospits, pressetalsmann for Donald Trump og fluffer.

Gitt at lønnen er den samme område hadde jeg valgt å trene laget fra hjemstedet mitt 100 av 100 ganger OBOS eller ei. Men så er jeg lokalpatriot da

Titaanzink

Legg inn av Titaanzink »

Jeg er helt enig. Får håpe Knutsen tenker likedan men jeg tviler på det.

lund

Legg inn av lund »

Titaanzink skrev: tor nov 11, 2021 10:39 pm Styret må selvsagt kontakte Kjetil Knutsen. Noe annet ville være tjenesteforsømmelse.

Men jeg har få eller ingen forhåpninger om at han faktisk er interessert. Det ville i så fall vært fantastisk.

Dermed blir Røssland mitt realistiske førstevalg.
Hovedproblemet per nå er at divisjonsstatusen er usikker, noe som gjør det vanskelig å kunne gi ham noen realistiske fremtidsplaner, så vi ligger nok etter Bodø/Glimt og Rosenborg på listen. Men ser man litt nærmere på stallen og nærområdet, så er det faktisk en god del "Knutsen-spillere". De prøvde å hente Blomberg og jeg mener å huske at de var interessert i Kolskogen også. Sery Larsen og Wolfe hadde nok trivdes bra med Knutsen. Den som hadde blomstret mest tror jeg faktisk hadde vært Petter Strand. Heggebø passer ganske perfekt, og så er det definitivt potensial i folk som Simba og noen til. Folk som Hove, Pallesen og Rasmussen tror jeg hadde slitt litt mer. Akkurat forsvaret vårt tror jeg faktisk passer bedre for Knutsen enn Rosenborgs per nå om man skal se på hva som er typisk Knutsen. For ikke å snakke om Kniklas.

Titaanzink

Legg inn av Titaanzink »

lund skrev: tor nov 11, 2021 11:04 pm
Titaanzink skrev: tor nov 11, 2021 10:39 pm Styret må selvsagt kontakte Kjetil Knutsen. Noe annet ville være tjenesteforsømmelse.

Men jeg har få eller ingen forhåpninger om at han faktisk er interessert. Det ville i så fall vært fantastisk.

Dermed blir Røssland mitt realistiske førstevalg.
Hovedproblemet per nå er at divisjonsstatusen er usikker, noe som gjør det vanskelig å kunne gi ham noen realistiske fremtidsplaner, så vi ligger nok etter Bodø/Glimt og Rosenborg på listen. Men ser man litt nærmere på stallen og nærområdet, så er det faktisk en god del "Knutsen-spillere". De prøvde å hente Blomberg og jeg mener å huske at de var interessert i Kolskogen også. Sery Larsen og Wolfe hadde nok trivdes bra med Knutsen. Den som hadde blomstret mest tror jeg faktisk hadde vært Petter Strand. Heggebø passer ganske perfekt, og så er det definitivt potensial i folk som Simba og noen til. Folk som Hove, Pallesen og Rasmussen tror jeg hadde slitt litt mer. Akkurat forsvaret vårt tror jeg faktisk passer bedre for Knutsen enn Rosenborgs per nå om man skal se på hva som er typisk Knutsen. For ikke å snakke om Kniklas.
Veldig gode poenger. Stallen vår har absolutt et stort potensial for en trener som liker å bygge lag. KK tok vel over Glimt da de lå i OBOS så det er jo en presedens der men spørsmålet er vel om han gidder å begynne fra bunnen igjen i en ny klubb eller om han vil ha et litt bedre utgangspunkt.

Jeg mener oppriktig talt at Brann er en bedre match for KK enn RBK er. Jeg kan ikke skjønne at de skal være så enormt attraktive i dag, spesielt ikke for en bergenser.

Forøvrig vil jeg nevne at Horneland har fremstått som en hedersmann og jeg ønsker ham lykke til neste sesong enten han blir i Brann eller går et annet sted.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Eirik Kjønø eller Lars Bohinnen da? Uforløst potensiale i Kjølnø, og Bohinnen vil lykkes en gang

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Zanick skrev: tor nov 11, 2021 8:44 pm Horneland takket nei til å bli permanent hovedtrener.
Er ikke sikker på om dette er ferdig snakka. Har forstått det mer som at han har satt krav om midler til sportslig satsing og at klubben og treneren står for lang fra hverandre.
Kan fremdeles løses om man finner lommer og grave i.
Og jeg skjønner han setter krav for å bli etter en slik sesong.
Uansett hva utfallet blir har han fremstått med tydelighet, rakrygget og som hedersmann

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Bohinen tror jeg vil bli spist levende i Brann, "en eller annen gang må han lykkes"....eh, jeg tror det mest sannsynlige er at han i neste jobb vil fortsette slik han har holdt på, god nok til å få et topplag i OBOS til å dominere der, ikke i nærheten av å være kynisk nok til å redde et bunnlag i Eliteserien fra nedrykk.

Skal han lykkes så må han få et lag som er godt nok til at de skal holde seg langt unna nedrykkstriden iallefall, tror nesten han må til Molde, Viking eller Vålerenga hvis han vil vise at han kan noe annet enn å få lag til å rykke opp fra OBOS bare for å rykke ned igjen.
Sist redigert av Zorbeltuss den fre nov 12, 2021 10:51 am, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

seriemester2013 skrev: tor nov 11, 2021 11:19 pm
Zanick skrev: tor nov 11, 2021 8:44 pm Horneland takket nei til å bli permanent hovedtrener.
Er ikke sikker på om dette er ferdig snakka. Har forstått det mer som at han har satt krav om midler til sportslig satsing og at klubben og treneren står for lang fra hverandre.
Kan fremdeles løses om man finner lommer og grave i.
Og jeg skjønner han setter krav for å bli etter en slik sesong.
Uansett hva utfallet blir har han fremstått med tydelighet, rakrygget og som hedersmann
Så Brann skal forlate hele strategien sin for en middelmådig og primitiv trener som Horneland?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Hvilken strategi?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Zorbeltuss skrev: fre nov 12, 2021 10:51 am Hvilken strategi?
Å bygge et lag gjennom ungdomssatsing og offensiv fotball.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ah..."Festtaledokument"....vi har dessverre god kjennskap til hvordan det fungerer her oppe i Trøndelag...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Zorbeltuss skrev: fre nov 12, 2021 10:58 am Ah..."Festtaledokument"....vi har dessverre god kjennskap til hvordan det fungerer her oppe i Trøndelag...
Festtale og festtale. Brann har mange aldersbestemte landslagsspillere og det beste G14 og G16-laget i Norge. Det er tid for å satse ungt nå. Med en annen trener enn Horneland.

RBK har vel ikke akkurat vært noe eksempel til etterfølgelse de siste ti årene.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Når var sist Bergen og øvrig Brann-land fikk fram en eller flere landslagsspillere? Må ha vært gjort en ekstremt dårlig jobb hele veien gjennom.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Spillerutvikling og landslaget er elendig for Brann, men neste år blir det mye bedre... for da blir Sandviken til Brann :D

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Dewaz skrev: fre nov 12, 2021 11:31 am Når var sist Bergen og øvrig Brann-land fikk fram en eller flere landslagsspillere? Må ha vært gjort en ekstremt dårlig jobb hele veien gjennom.
Huseklepp. Vi sliter litt med en overvekt av rørleggere her nede.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Vi har vel en gjeng på G16 nå, da.

lund

Legg inn av lund »

Vindheim vil visst tilbake på et tidspunkt. Bør helst være innen et år eller to da om man skal få mest mulig ut av ham.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Boccherini skrev: fre nov 12, 2021 12:28 pm Vi har vel en gjeng på G16 nå, da.
Tenkte vel mest på A-landslaget, og da er det vel Huseklepp som du nevner. Litt dumt for Norge at en stor landsdel som deres ikke har bidratt på lange tider.

Small_boi

Legg inn av Small_boi »

Zachariassen og Vindheim er vel de eneste som har fått minutter siste årene. Og det er såvidt (Vindheim med nødlandslaget).

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Deres gamle helt Bamba har startet Tyrkia-eventyret med 6 mål på 12 kamper. Passer nok inn i den ligaen, lite taktikk og mye enkeltmannsprestasjoner.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zanick skrev: man nov 15, 2021 4:41 pm Deres gamle helt Bamba har startet Tyrkia-eventyret med 6 mål på 12 kamper. Passer nok inn i den ligaen, lite taktikk og mye enkeltmannsprestasjoner.
Bamba scoret jo faktisk en del for Brann, særlig med tanke på hvor elendig laget var mens han var her. Men samspill er ikke akkurat hans styrke, nei.

lund

Legg inn av lund »

Skjønner ikke helt logikken til Huseklepp om Røssland om at han tror Brann-publikummet vil synes fotballen er for kjedelig. Uten at jeg har sett tallene, så vil jeg tro antall ganger Brann har vunnet en kamp etter å ha ligget under i løpet av de siste 5 sesongene er rimelig lavt. Da kan man enten kjøpe inn veldig gode spillere som dekker over at man ikke har et godt nok grunnspill (ala Rosenborg) eller velge den billigere varianten som kan gi større gevinst på sikt, som er å prøve trenere som har kompetanse på den delen. For min del er det i alle fall veldig mye mer frustrerende å se på et lag som satser på tilfeldigheter (ala Horneland nå) enn et lag som heller prøver å slite ut motstanderen gjennom et etablert spillemønster.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

En kjepphest som han har ridd hele tiden fordi han ikke liker at lag bygger opp spillet bakfra. Han vil at de skal kjøre på uansett. En litt primitiv holdning til moderne fotball. Var knapt en eneste kamp i fjor hvor Åsane var kjedelig å se på. Tvert i mot leverte de spill med en underholdningsverdi som gikk utenpå mange Eliteserie-lag. Inkludert Brann. Men det er kjedelig når de ikke får det til. Det er imidlertid all fotball. Det er ikke noe underholdende å se Horneland-fotball heller når spillet ikke sitter.

Det er også feil at Åsane bare ligger og spiller på egen halvdel. De er først og fremst veldig kontringssterke, og den balltrillingen i bakre rekker er noe de gjør for å lokke motstander fram når de ligger bakpå, men de kan også løfte spillet og presset og spille ut motstander høyere opp.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

seriemester2013 skrev: tor nov 11, 2021 11:19 pm
Zanick skrev: tor nov 11, 2021 8:44 pm Horneland takket nei til å bli permanent hovedtrener.
Er ikke sikker på om dette er ferdig snakka. Har forstått det mer som at han har satt krav om midler til sportslig satsing og at klubben og treneren står for lang fra hverandre. Kan fremdeles løses om man finner lommer og grave i.
Så det finnes ikke penger til sportslig satsning som tilfredsstiller Horneland. Men Knutsen godtar hvilke som helst forutsetninger?

TWU

Legg inn av TWU »

Dewaz skrev: fre nov 12, 2021 11:31 am Når var sist Bergen og øvrig Brann-land fikk fram en eller flere landslagsspillere? Må ha vært gjort en ekstremt dårlig jobb hele veien gjennom.
Brann har som regel hatt gode ungdomslag, men vært elendig i overgang til seniorspill. Har kommet seg litt nå siste året, som i større grad skyldes tvingende nødvendighet enn noe annet… om ikke annet lover dagens stall godt for Obos neste år - er godt potensiale og lite salgsaktuelle spillere per nå

TWU

Legg inn av TWU »

Tatt kontakt med Knutsen forøvrig. Naturlig nok, men er vel ikke akkurat garantert at han kommer..

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

TWU skrev: tir nov 16, 2021 10:51 am Tatt kontakt med Knutsen forøvrig. Naturlig nok, men er vel ikke akkurat garantert at han kommer..
Hva slags odds setter vi her ? 20:1 ? 50:1 ? 1000:1 ?

lund

Legg inn av lund »

TWU skrev: tir nov 16, 2021 10:51 am Tatt kontakt med Knutsen forøvrig. Naturlig nok, men er vel ikke akkurat garantert at han kommer..
Burde vært gjort for lenge siden. Knutsen som Brann-trener og en Røssland som utviklet Brann-talenter i Åsane i OBOS/bunnen av Eliteserien er til å få vann i munnen av. Så jeg regner med vi ender opp med Eirik Bakke og et fortsatt dårlig samarbeid med Åsane og en Kåre på bakbeina. For øvrig også ganske sikker på at det hadde vært større velvilje blant lokale investorer med Knutsen som trener.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Han sa nei tvert, ifølge eurosport.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TWU skrev: tir nov 16, 2021 10:51 am Tatt kontakt med Knutsen forøvrig. Naturlig nok, men er vel ikke akkurat garantert at han kommer..
Om Knutsen sier ja til Brann er det pga av at han enten overvurderer egne ferdigheter (''eg skal gjøre Brann til den toppklubben den har potensiale til å være''), mangler ambisjoner eller er dum i hodet. Knutsen innehar ingen av disse egenskapene, og kan derfor aldri tenke meg at han kommer til Brann.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»