Brann Klubbtråd.

Svar
lund

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av lund »

Dette med vanskelig kampprogram er en smule oppskrytt. Glimt borte blir knalltøft, ellers er resten av kampene i utgangspunktet relativt jevne i utgangspunktet (RBK og Molde er vesentlig dårligere på bortebane f.eks.). Ulempen er at Tromsø har det enkleste programmet av alle med mye fine hjemmekamper. De vil mest sannsynlig klare seg uten kvalik om de ikke choker helt i de kampene. Dumt at vi har kastet bort fire poeng mot bunnrivaler i kamper der vi rett og slett var det beste laget (mot Mjøndalen var vi enormt mye bedre). Verken Stabæk eller Mjøndalen ser spesielt bra ut, så de skal ikke være noe problem å holde bak. Sarpsborg blir fort nøkkelen her med tanke på at vi har dem hjemme. Må nok ta med Sandefjord også, som er i såpass elendig form at de ikke helt kan friskmeldes (og dessuten har vi dem i runde 27). Dog trenger de bare 2 seire, så klarer de seg nok (ev. 1 om de slår oss).

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Solvgutt1 skrev: søn okt 03, 2021 8:19 pm Det
Landro har blitt ny trener i Ull/Kisa. Er det greit å fortsette med Horneland, eller var Landro fortsatt førstevalget ditt?

lund

Legg inn av lund »

Siden Sandviken snart skal bli Brann (og siden det også er min klubb), hva er egentlig greien med at herretreneren tok ned bilde av damespillerne i garderoben fordi de var "forstyrrende"? Var han redd for at spillerne skulle bli så kåte av bildene at de ikke ville greie å konsentrere seg om kampen eller hva var greien? Nå kan man jo anta at han/de ikke mente noe nedlatende mot kvinnene og at saken er blåst en smule ut av proporsjoner, men hjelpe meg så ufattelig klønete. Skjønner virkelig ikke hva de tenkte her.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

LeSorcier skrev: tir okt 05, 2021 12:32 am
Solvgutt1 skrev: søn okt 03, 2021 8:19 pm Det
Landro har blitt ny trener i Ull/Kisa. Er det greit å fortsette med Horneland, eller var Landro fortsatt førstevalget ditt?
Røssland er førstevalget.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

lund skrev: tor okt 07, 2021 2:07 pm Siden Sandviken snart skal bli Brann (og siden det også er min klubb), hva er egentlig greien med at herretreneren tok ned bilde av damespillerne i garderoben fordi de var "forstyrrende"? Var han redd for at spillerne skulle bli så kåte av bildene at de ikke ville greie å konsentrere seg om kampen eller hva var greien? Nå kan man jo anta at han/de ikke mente noe nedlatende mot kvinnene og at saken er blåst en smule ut av proporsjoner, men hjelpe meg så ufattelig klønete. Skjønner virkelig ikke hva de tenkte her.
Hehe. Må vel være noe overdrevet ja.
Takler han ikke å se bilder av damer på en vegg.. Hvordan skal det da under trening eller kamp?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

keizersoze skrev: tor okt 07, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor okt 07, 2021 2:07 pm Siden Sandviken snart skal bli Brann (og siden det også er min klubb), hva er egentlig greien med at herretreneren tok ned bilde av damespillerne i garderoben fordi de var "forstyrrende"? Var han redd for at spillerne skulle bli så kåte av bildene at de ikke ville greie å konsentrere seg om kampen eller hva var greien? Nå kan man jo anta at han/de ikke mente noe nedlatende mot kvinnene og at saken er blåst en smule ut av proporsjoner, men hjelpe meg så ufattelig klønete. Skjønner virkelig ikke hva de tenkte her.
Hehe. Må vel være noe overdrevet ja.
Takler han ikke å se bilder av damer på en vegg.. Hvordan skal det da under trening eller kamp?
Enig at det virker som en merkelig greie å henge opp enkeltbilder av spillere i en felles garderobe (aldri sett eller hørt om noe lignende før), men at det skal være noe å fjerne virker jo egentlig helt hull i hodet. Siden bildene først henger der.

Begrunnelsen vitner iallefall om en lite gjennomtenkt handling. Tror iallefall ikke at det var like ondskapsfullt som BT og sosiale medier antyder.

MyWay

Legg inn av MyWay »

lund skrev: tor okt 07, 2021 2:07 pm Siden Sandviken snart skal bli Brann (og siden det også er min klubb), hva er egentlig greien med at herretreneren tok ned bilde av damespillerne i garderoben fordi de var "forstyrrende"? Var han redd for at spillerne skulle bli så kåte av bildene at de ikke ville greie å konsentrere seg om kampen eller hva var greien? Nå kan man jo anta at han/de ikke mente noe nedlatende mot kvinnene og at saken er blåst en smule ut av proporsjoner, men hjelpe meg så ufattelig klønete. Skjønner virkelig ikke hva de tenkte her.
Tror det har noe med "stort ego" å gjøre. Han tålte vel ikke at garderoberommet var preget av noe annet enn han selv og laget hans. Sånne folk prøver seg jo alltid med spede former for argumentasjon også - og de tror jo på det selv.

MyWay

Legg inn av MyWay »

GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 4:35 pm
keizersoze skrev: tor okt 07, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor okt 07, 2021 2:07 pm Siden Sandviken snart skal bli Brann (og siden det også er min klubb), hva er egentlig greien med at herretreneren tok ned bilde av damespillerne i garderoben fordi de var "forstyrrende"? Var han redd for at spillerne skulle bli så kåte av bildene at de ikke ville greie å konsentrere seg om kampen eller hva var greien? Nå kan man jo anta at han/de ikke mente noe nedlatende mot kvinnene og at saken er blåst en smule ut av proporsjoner, men hjelpe meg så ufattelig klønete. Skjønner virkelig ikke hva de tenkte her.
Hehe. Må vel være noe overdrevet ja.
Takler han ikke å se bilder av damer på en vegg.. Hvordan skal det da under trening eller kamp?
Enig at det virker som en merkelig greie å henge opp enkeltbilder av spillere i en felles garderobe (aldri sett eller hørt om noe lignende før), men at det skal være noe å fjerne virker jo egentlig helt hull i hodet. Siden bildene først henger der.
Noe så uskyldig og fint som en rekke med bilder av jenter som gjør så godt de kan som -jenter- innen fotballen; der menn dominerer fullstendig.

Rart å henge opp? Det skulle bare mangle at de hang opp bilder. Og bildene er jo ikke der for at de skal se på dem selv; de er for alle andre som skulle finne på å bruke garderoben.
Sist redigert av MyWay den tor okt 07, 2021 7:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 4:35 pm
keizersoze skrev: tor okt 07, 2021 2:57 pm
lund skrev: tor okt 07, 2021 2:07 pm Siden Sandviken snart skal bli Brann (og siden det også er min klubb), hva er egentlig greien med at herretreneren tok ned bilde av damespillerne i garderoben fordi de var "forstyrrende"? Var han redd for at spillerne skulle bli så kåte av bildene at de ikke ville greie å konsentrere seg om kampen eller hva var greien? Nå kan man jo anta at han/de ikke mente noe nedlatende mot kvinnene og at saken er blåst en smule ut av proporsjoner, men hjelpe meg så ufattelig klønete. Skjønner virkelig ikke hva de tenkte her.
Hehe. Må vel være noe overdrevet ja.
Takler han ikke å se bilder av damer på en vegg.. Hvordan skal det da under trening eller kamp?
Enig at det virker som en merkelig greie å henge opp enkeltbilder av spillere i en felles garderobe (aldri sett eller hørt om noe lignende før), men at det skal være noe å fjerne virker jo egentlig helt hull i hodet. Siden bildene først henger der.

Begrunnelsen vitner iallefall om en lite gjennomtenkt handling. Tror iallefall ikke at det var like ondskapsfullt som BT og sosiale medier antyder.
Sandviken har to poeng på fem hjemmekamper, inkludert en kamp mot hjelpesløse Sogndal 2 der de fikk uavgjort. Tror de hadde vært tjent med å fokusere på andre ting enn at det henger noen bilder i garderoben.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MyWay skrev: tor okt 07, 2021 7:24 pm
GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 4:35 pm
keizersoze skrev: tor okt 07, 2021 2:57 pm

Hehe. Må vel være noe overdrevet ja.
Takler han ikke å se bilder av damer på en vegg.. Hvordan skal det da under trening eller kamp?
Enig at det virker som en merkelig greie å henge opp enkeltbilder av spillere i en felles garderobe (aldri sett eller hørt om noe lignende før), men at det skal være noe å fjerne virker jo egentlig helt hull i hodet. Siden bildene først henger der.
Noe så uskyldig og fint som en rekke med bilder av jenter som gjør så godt de kan som -jenter- innen fotballen; der menn dominerer fullstendig.

Rart å henge opp? Det skulle bare mangle at de hang opp bilder. Og bildene er jo ikke der for at de skal se på dem selv; de er for alle andre som skulle finne på å bruke garderoben.
Alt jeg sier er at der virker for meg som en rar greie å henge opp enkeltbilder av spillere på den måten,enten det er menn eller kvinner. Jeg har vært i en del garderober, derfor synes jeg det var litt rart. Det er etter min erfaring vanligere og mer normalt med lagbilder fra forskjellige lag på veggene, enn svære enkeltbilder plastret ut over halve veggen.

Enda rarere er det dog å rive dem ned, når de først er der.

Jeg tror ikke denne treneren hater kvinner, bare fordi det tilfeldigvis var damer som hang på veggen.

Men dere må gjerne korsfeste, for all del.

MyWay

Legg inn av MyWay »

GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 7:32 pm

Alt jeg sier er at der virker for meg som en rar greie å henge opp enkeltbilder av spillere på den måten,enten det er menn eller kvinner. Jeg har vært i en del garderober, derfor synes jeg det var litt rart. Det er etter min erfaring vanligere og mer normalt med lagbilder fra forskjellige lag på veggene, enn svære enkeltbilder plastret ut over halve veggen.

Enda rarere er det dog å rive dem ned, når de først er der.

Jeg tror ikke denne treneren hater kvinner, bare fordi det tilfeldigvis var damer som hang på veggen.

Men dere må gjerne korsfeste, for all del.
Nei, jeg så med en gang at dette kunne virke som et angrep på dine meninger. Men det var ikke det - jeg generaliserer.

Jeg er forsåvidt enig i at det er ekstraordinært å henge opp bilder av seg selv - men jeg tenker samtidig at dette har blitt gjort som en gest til spillerne, og at det ikke er noe de har gjort selv (bokstavlig talt).

Å ta ned bildene blir i hvertfall ganske sært. Da er det noe som skurrer, og det er vi helt enig i.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 7:32 pm
MyWay skrev: tor okt 07, 2021 7:24 pm
GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 4:35 pm

Enig at det virker som en merkelig greie å henge opp enkeltbilder av spillere i en felles garderobe (aldri sett eller hørt om noe lignende før), men at det skal være noe å fjerne virker jo egentlig helt hull i hodet. Siden bildene først henger der.
Noe så uskyldig og fint som en rekke med bilder av jenter som gjør så godt de kan som -jenter- innen fotballen; der menn dominerer fullstendig.

Rart å henge opp? Det skulle bare mangle at de hang opp bilder. Og bildene er jo ikke der for at de skal se på dem selv; de er for alle andre som skulle finne på å bruke garderoben.
Alt jeg sier er at der virker for meg som en rar greie å henge opp enkeltbilder av spillere på den måten,enten det er menn eller kvinner. Jeg har vært i en del garderober, derfor synes jeg det var litt rart. Det er etter min erfaring vanligere og mer normalt med lagbilder fra forskjellige lag på veggene, enn svære enkeltbilder plastret ut over halve veggen.

Enda rarere er det dog å rive dem ned, når de først er der.

Jeg tror ikke denne treneren hater kvinner, bare fordi det tilfeldigvis var damer som hang på veggen.

Men dere må gjerne korsfeste, for all del.
Korsfester gjerne deg, men trodde det var din og Tjaaah sin ting.
Men høres jo veldig rart ut, og muligens noe overdrevet.

MyWay

Legg inn av MyWay »

Men tilbake til Verrett: er han ikke reptil likevel?

For å holde det litt on-topic, så husker jeg at Brann ble gandet av en same for mange herrens år siden, og det virket. Det er mer mellom himmel og jord enn vi er klar over.

MyWay

Legg inn av MyWay »

Han opphevet for ordens skyld forbannelsen sommeren 2007.

https://www.nettavisen.no/sport/samisk- ... 95-1133986

Leser i artikkelen at Mjelde også var åpen for sort magi, og at han den gang ba Mikkel Sara ringe han. Var det derfor vi vant serien i 07?

MyWay

Legg inn av MyWay »

Og bare for å ha 3 innlegg på rad og samtidig svare meg selv.. Ja, det var nok derfor vi vant serien

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Hehe. Var nå litt artig å bli gannet.
Kanskje fyren fra Tromsø var det? Kan redde Brann i år

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MyWay skrev: tor okt 07, 2021 8:02 pm Han opphevet for ordens skyld forbannelsen sommeren 2007.

https://www.nettavisen.no/sport/samisk- ... 95-1133986

Leser i artikkelen at Mjelde også var åpen for sort magi, og at han den gang ba Mikkel Sara ringe han. Var det derfor vi vant serien i 07?
Vi vant serien fordi Mjelde og Hanstveit føk i tottene på hverandre etter en hjemmeseier.


MyWay

Legg inn av MyWay »

Ok, da må jeg fortelle om den gangen en god venn av meg var på ungdomsfest på Osterøy, og eieren av huset skjøt vekk rekkverket på terrassen med en hagle.

Kommer aldri til å glemme den historien. Den ble forøvrig fortalt med stor innlevelse og engasjement

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 2:08 pm
LeSorcier skrev: tir okt 05, 2021 12:32 am
Solvgutt1 skrev: søn okt 03, 2021 8:19 pm Det
Landro har blitt ny trener i Ull/Kisa. Er det greit å fortsette med Horneland, eller var Landro fortsatt førstevalget ditt?
Røssland er førstevalget.
👍

TWU

Legg inn av TWU »

Planen til Horneland om å ta over hele SK Brann har gått over i neste steg. I beste afrikansk-diktator-stil bytter han inn seg selv, og stakkars motspillere tør ikke gjøre annet enn å la han redde på strek.

https://www.brann.no/nyheter/eirik-46-f ... -storseier

Fremover regner jeg med innbytterbenken blir skralere og skralere, og Horneland kommer stadig oftere inn fra benken. Så er han i startoppstillingen, som stadig krymper frem til det bare er Horneland igjen der også.

På dette tidspunktet er også tribunene fylt med bilder av Horneland, og Horne-kloner står væpnet vakt utenfor.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Er av sine egne man skal ha det. Registrerer at Brann 2 ligger under med 3-2 mot Fyllingsdalen og at Huseklepp er en av målskårerne.

MyWay

Legg inn av MyWay »

Sakor proklamerer at han kommer til å ta Bergen og ligaen med storm. Akkurat det jeg tror også.

Videre er det tilbud på billetter - de gir de omtrent vekk.

Brann er inne i sine viktigste kamper noensinne. Falitt kan bety at klubben er ferdig.

Og her er det faktisk ingen aktivitet...

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MyWay skrev: tor okt 14, 2021 8:33 pm Sakor proklamerer at han kommer til å ta Bergen og ligaen med storm. Akkurat det jeg tror også.

Videre er det tilbud på billetter - de gir de omtrent vekk.

Brann er inne i sine viktigste kamper noensinne. Falitt kan bety at klubben er ferdig.

Og her er det faktisk ingen aktivitet...
Stille før stormen. Folk har nerver.

CharlieWinters

Legg inn av CharlieWinters »

Full mobilisering på tribunen og god stemning, tilsier et forsmedelig 1-2 tap for Brann. Fredrik Haugen den selvfølgelige matchvinneren.

MyWay

Legg inn av MyWay »

CharlieWinters skrev: fre okt 15, 2021 9:35 am Full mobilisering på tribunen og god stemning, tilsier et forsmedelig 1-2 tap for Brann. Fredrik Haugen den selvfølgelige matchvinneren.
Med mindre Brann er et bedre lag og tenner like mye, så er jeg helt enig. Det er sikkert få ting som som får underdogs til å tenne mer enn et engasjert hjemmepublikum.

Men altså, de rykker jo ned om de ikke vinner på søndag.

MyWay

Legg inn av MyWay »

10 000 solgte billetter på torsdag.

Kan vi håpe på 12 000 - 13 000?

Bare løp og kjøp: https://www.brann.no/nyheter/na-er-det- ... agens-kamp

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

12000 solgte idag tidleg.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Brann er heldige som slipper rødt kort der. Soleklar.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

LeSorcier skrev: søn okt 17, 2021 5:12 pm Brann er heldige som slipper rødt kort der. Soleklar.
Hva snakker du om?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Solvgutt1 skrev: søn okt 17, 2021 5:14 pm
LeSorcier skrev: søn okt 17, 2021 5:12 pm Brann er heldige som slipper rødt kort der. Soleklar.
Hva snakker du om?
Knottene i leggen på Stabæk-spilleren, og han fullfører taklingen. Så du ikke situasjonen? Hadde vi hatt VAR i ES ville han blitt vist ut på sekundet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»