Brann Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 3:49 pm
Vanskelig å smile når man sitter på et kontor når det er 20+ grader og solskinn i Bergen. Men skal forsøke!

Og skal forsøke å formulere meg bedre: Bamba har vært så god for Brann de siste kampene at han fremstår som en særdeles viktig brikke om klubben skal ha noen sjanse for å overleve. Det betyr at nesten uansett hva en annen klubb ønsker å betale for ham, som sannsynligvis ikke er mye mtp at kontrakten går ut om noen få måneder, så vil det ikke være tjenlig for Brann å selge ham for den summen. Selv om en klubb evt vil betale litt mer for å ha ham klar til sesongstart pga fin form for Brann, så vil ikke det være tilstrekkelig for et Brann som har langt mer å tape på et evt nedrykk. Dette var kanskje ikke tilfellet bare for en måned siden, da Bamba etter min mening presterte svakt. Da hadde det vært langt mer aktuelt å cashe inn for ham når man fortsatt hadde sjansen, selv om det naturlig nok ikke ville vært snakk om store summer.

Sorry, trodde det var opplagt, men som nevnt svakt formulert av meg.
Det var greit nok å skjønne det fra ditt opprinnelige innlegg, jeg påpekte bare at den henvisningen til de 4 siste kampene var rar, og mente ikke noe mer med det enn det. Så tolket sikkert du meg som mer sarkastisk/sur enn jeg var og vice versa. Det er sånn man starter verdenskriger på tekstbaserte forum, hehe.

Jeg er enig i at de heller bør beholde ham, enn å la ham gå for småpenger, ja. Og de kan vel heller ikke forvente noen gode bud på ham.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 3:48 pm Jeg ville ikke kalt det vi har drevet med under KI som "hodeløs offensiv fotball". Jeg vil heller kalle det planløs, ustrukturert løkkefotball. Det er tross alt bare Sarpsborg som har lavere målsnitt enn oss.
Godt poeng, ja. Hodeløs defensiv fotball, og planløst offensivt er vel mer beskrivende.

Huseklepp var redd Røssland sin stil, med utspilling bakfra, ville bli litt for mye for Brannspillere med ekstremt høye skuldre, og at stilen hans generelt trenger en del tid for å fungere skikkelig.

Jeg er enig i disse poengene, og er derfor litt tvilsom til om Røsseland er rette mannen i dagens situasjon.
Sist redigert av Tjaaah den tor jul 22, 2021 4:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 3:54 pm
Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 3:49 pm
Vanskelig å smile når man sitter på et kontor når det er 20+ grader og solskinn i Bergen. Men skal forsøke!

Og skal forsøke å formulere meg bedre: Bamba har vært så god for Brann de siste kampene at han fremstår som en særdeles viktig brikke om klubben skal ha noen sjanse for å overleve. Det betyr at nesten uansett hva en annen klubb ønsker å betale for ham, som sannsynligvis ikke er mye mtp at kontrakten går ut om noen få måneder, så vil det ikke være tjenlig for Brann å selge ham for den summen. Selv om en klubb evt vil betale litt mer for å ha ham klar til sesongstart pga fin form for Brann, så vil ikke det være tilstrekkelig for et Brann som har langt mer å tape på et evt nedrykk. Dette var kanskje ikke tilfellet bare for en måned siden, da Bamba etter min mening presterte svakt. Da hadde det vært langt mer aktuelt å cashe inn for ham når man fortsatt hadde sjansen, selv om det naturlig nok ikke ville vært snakk om store summer.

Sorry, trodde det var opplagt, men som nevnt svakt formulert av meg.
Det var greit nok å skjønne det fra ditt opprinnelige innlegg, jeg påpekte bare at den henvisningen til de 4 siste kampene var rar, og mente ikke noe mer med det enn det. Så tolket sikkert du meg som mer sarkastisk/sur enn jeg var og vice versa. Det er sånn man starter verdenskriger på tekstbaserte forum, hehe.

Jeg er enig i at de heller bør beholde ham, enn å la ham gå for småpenger, ja. Og de kan vel heller ikke forvente noen gode bud på ham.
Jepp, det er lett for når man er grinete som jeg opplagt var nå. Da er alt løst! Utenom at Brann fortsatt er en kriseklubb som med stor sannsynlighet rykker ned en divisjon denne sesongen. Men dum som vi er så får vi håpe dette snur! Har vært på siste 3 hjemmekamper, og den siste nå mot Mjøndalen er faktisk det eneste tegnet jeg har sett på at det faktisk kan snu. Og dagen etter sparkes trener (sikkert isolert sett en ok avgjørelse).

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 3:59 pm
Jepp, det er lett for når man er grinete som jeg opplagt var nå. Da er alt løst! Utenom at Brann fortsatt er en kriseklubb som med stor sannsynlighet rykker ned en divisjon denne sesongen. Men dum som vi er så får vi håpe dette snur! Har vært på siste 3 hjemmekamper, og den siste nå mot Mjøndalen er faktisk det eneste tegnet jeg har sett på at det faktisk kan snu. Og dagen etter sparkes trener (sikkert isolert sett en ok avgjørelse).
Tror det er flere som bør få fyken også, men sikkert greit om de fokuserer på å redde stumpene i år først. Håp får man jo ha, men det er lov med en solid dose skepsis også.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 3:56 pm
Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 3:48 pm Jeg ville ikke kalt det vi har drevet med under KI som "hodeløs offensiv fotball". Jeg vil heller kalle det planløs, ustrukturert løkkefotball. Det er tross alt bare Sarpsborg som har lavere målsnitt enn oss.
Godt poeng, ja. Hodeløs defensiv fotball, og planløst offensivt er vel mer beskrivende.

Huseklepp var redd Røsseland sin stil, med utspilling bakfra, ville bli litt for mye for Brannspillere med ekstremt høye skuldre, og at stilen hans generelt trenger en del tid for å fungere skikkelig.

Jeg er enig i disse poengene, og er derfor litt tvilsom til om Røsseland er rette mannen i dagens situasjon.
Det var jo et intervju med Røssland i BT i går der han sa at han aldri i verden ville gått inn i Brann med denne frispillingen bakfra. Mitt inntrykk er at Røssland er en smart og løsningsorientert fyr, som skjønner at ting må tas i rett rekkefølge.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 4:32 pm
Det var jo et intervju med Røssland i BT i går der han sa at han aldri i verden ville gått inn i Brann med denne frispillingen bakfra. Mitt inntrykk er at Røssland er en smart og løsningsorientert fyr, som skjønner at ting må tas i rett rekkefølge.
Har ikke fått med meg det. Da høres det litt bedre ut, men er nok fortsatt litt tvilsom ettersom han fortsatt må regnes å være forholdsvis fersk på toppnivå, som trener. Og det var dette med Brann og press. Ikke at det er en garanti for at det ikke fungerer heller.

Og så er jeg vel skeptisk til om det i det hele tatt finnes noen som kan ordne opp i dette, så det er ikke bare Røssland jeg er skeptisk til, egentlig.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 5:53 pm Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.
Bare hyggelig. Flott å se at det blir flere her inne.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 5:53 pm Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.
Glimrende innsats fra Korgutt, og velkommen skal de være!

Dette er litt primitivt, vil nok bli litt bedre, men det er også et poeng at det skal være lett for admin å vedlikeholde.

Så er det jo brukerne som gjør forumet, ikke layouten, noe enkelte har fått lære på den smertefulle måten.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 5:53 pm Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.
Kjenner du flere fra VGD på noen steder spre budskapet, for her er det krig mot nye VGD, hvor alle krefter står sammen. Gamle fiender har gått inn i en alianse her.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:03 pm
keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 5:53 pm Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.
Glimrende innsats fra Korgutt, og velkommen skal de være!

Dette er litt primitivt, vil nok bli litt bedre, men det er også et poeng at det skal være lett for admin å vedlikeholde.

Så er det jo brukerne som gjør forumet, ikke layouten, noe enkelte har fått lære på den smertefulle måten.
Har bruker på diskusjon.no og der har de i likhet med her mulighet til å sende PM. Ingen grunn til å legge ut invitasjonslinker på åpne forum når man har slikt tilgjengelig. Såg forøvrig en god bunke med Strømsgodset vgdere der også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:05 pm
keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 5:53 pm Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.
Kjenner du flere fra VGD på noen steder spre budskapet, for her er det krig mot nye VGD, hvor alle krefter står sammen. Gamle fiender har gått inn i en alianse her.
Var noe kjent med en som heter Gatlin Gun der borte. Er han vgder?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Har bruker på diskusjon.no og der har de i likhet med her mulighet til å sende PM. Ingen grunn til å legge ut invitasjonslinker på åpne forum når man har slikt tilgjengelig. Såg forøvrig en god bunke med Strømsgodset vgdere der også.
Bra innsats. Skal gi deg noen tomler, om vi får en tommelfunksjon du ikke kan misbruke, haha.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:08 pm
Var noe kjent med en som heter Gatlin Gun der borte. Er han vgder?
Gatlinggun var Brann- og Chelseasupporter.

Han må vi ha, har ikke hatt noen å sloss med bak bystasjonen kl 23 de siste kveldene. Blir ensomt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:08 pm
Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Har bruker på diskusjon.no og der har de i likhet med her mulighet til å sende PM. Ingen grunn til å legge ut invitasjonslinker på åpne forum når man har slikt tilgjengelig. Såg forøvrig en god bunke med Strømsgodset vgdere der også.
Bra innsats. Skal gi deg noen tomler, om vi får en tommelfunksjon du ikke kan misbruke, haha.
Takker så hjertelig moralens vokter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:09 pm
Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:08 pm
Var noe kjent med en som heter Gatlin Gun der borte. Er han vgder?
Gatlinggun var Brann- og Chelseasupporter.

Han må vi ha, har ikke hatt noen å sloss med bak bystasjonen kl 23 de siste kveldene. Blir ensomt.
Skal jeg sende en PM til han?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:12 pm
Skal jeg sende en PM til han?
Ja, gjerne. Takk.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:08 pm
Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Har bruker på diskusjon.no og der har de i likhet med her mulighet til å sende PM. Ingen grunn til å legge ut invitasjonslinker på åpne forum når man har slikt tilgjengelig. Såg forøvrig en god bunke med Strømsgodset vgdere der også.
Bra innsats. Skal gi deg noen tomler, om vi får en tommelfunksjon du ikke kan misbruke, haha.
Er bare å unngå for Rosenborg supportere å komme inn i Moldetråden og lure på hvordan man kan stemme NED popularitet som Molde hadde på et tidspunkt det. Var en som syns den var altfor høy med 11-12 prosent som den låg på i det tidspunktet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:16 pm
Er bare å unngå for Rosenborg supportere å komme inn i Moldetråden og lure på hvordan man kan stemme NED popularitet som Molde hadde på et tidspunkt det. Var en som syns den var altfor høy med 11-12 prosent som den låg på i det tidspunktet.
Haha. Når det gjelder tommelspammingen fra deg, så må jo sånt testes med en gang, ellers hadde det blitt misbrukt av noen andre. Synd, men sant. Vi fant fort ut at det ikke var det vi lette etter, da kan vi gå videre.

Så klandrer ikke deg for at tomlene forsvant, vi må finne noe som passer, hvis vi skal ha det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:18 pm
Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:16 pm
Er bare å unngå for Rosenborg supportere å komme inn i Moldetråden og lure på hvordan man kan stemme NED popularitet som Molde hadde på et tidspunkt det. Var en som syns den var altfor høy med 11-12 prosent som den låg på i det tidspunktet.
Haha. Når det gjelder tommelspammingen fra deg, så må jo sånt testes med en gang, ellers hadde det blitt misbrukt av noen andre. Synd, men sant. Vi fant fort ut at det ikke var det vi lette etter, da kan vi gå videre.

Så klandrer ikke deg for at tomlene forsvant, vi må finne noe som passer, hvis vi skal ha det.
Like greitt at det var fra meg og ikke fra off topic gjengen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:20 pm
Like greitt at det var fra meg og ikke fra off topic gjengen.
Ja, helt klart. De irriterer nok resten lettere.

Så er det også viktig for oss andre å huske verdien av å ha en gruppe som er så vanvittig aktive på et forum.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:23 pm
Korgutt skrev: tor jul 22, 2021 6:20 pm
Like greitt at det var fra meg og ikke fra off topic gjengen.
Ja, helt klart. De irriterer nok resten lettere.

Så er det også viktig for oss andre å huske verdien av å ha en gruppe som er så vanvittig aktive på et forum.
Fullstendig enig. Har forøvrig sendt PM nå til GatlingGun.

BrannSeriemester07

Legg inn av BrannSeriemester07 »

Søderlund klar for Brann. Kan han redde oss? Står med 0 mål på 8 kamper i år i tyrkisk serie…..

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tjaaah skrev: tor jul 22, 2021 6:03 pm
keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 5:53 pm Artig forum.
Takker Korgutt for å sende meg i rett retning for å plage dere.
Et slags vgd uten beta.
Glimrende innsats fra Korgutt, og velkommen skal de være!

Dette er litt primitivt, vil nok bli litt bedre, men det er også et poeng at det skal være lett for admin å vedlikeholde.

Så er det jo brukerne som gjør forumet, ikke layouten, noe enkelte har fått lære på den smertefulle måten.
Føler ikke for å klage på dette, når VGD har ødelagt så mye for seg selv.
Kjekt at folk tar til vettet og finner noe fornuftig. Artig å se gjengen igjen.
Korgutt fortjener en klem eller øl. Hans valg.
Tusen takk for velkomsten mr satanlight

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

BrannSeriemester07 skrev: tor jul 22, 2021 9:15 pm Søderlund klar for Brann. Kan han redde oss? Står med 0 mål på 8 kamper i år i tyrkisk serie…..
Er det egentlig noe reelt håp nå da? Vi er blant de med mest kamper spilt, ligger på nedrykk, tar sånn ca 0,5 poeng per kamp, slipper inn mye mål.
Om vi får en spiss som kanskje scorer litt for oss, så er det vel ikke den helt store forskjellen med mindre Horneland finner på noe genialt som han ikke har sagt til Ingebrigtsen fordi han selv ville ha jobben som hovedtrener.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Horneland vil nok legge laget langt mer defensivt, og kjøre på hurtige overganger. Med et solid oppspillspunkt og hurtige kanter og backer som kan slå innlegg og score noen mål, så kan det gi poeng det.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 10:43 pm Horneland vil nok legge laget langt mer defensivt, og kjøre på hurtige overganger. Med et solid oppspillspunkt og hurtige kanter og backer som kan slå innlegg og score noen mål, så kan det gi poeng det.
Får håpe du har rett, men jeg ser ikke helt hvor den overgangshissige målfarlige styrken skal komme fra.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg mener at Bamba, Blomberg og Taylor skal kunne true fra sidene. Hadde man fått i gang Wolfe på venstrebacken så hadde det vært flott. Ja, jeg vet at Kristiansen har vært god, men han har aldri vært særlig farlig offensivt. På midtbanen så er både Strand og Rasmussen i stand til å produsere målpoeng. Så kan jo Søderlund selv score litt også.

Jeg tror det bor mye mer i dette laget, også i sluttprodukt, enn vi har sett under KI. Det må bare legges bedre til rette for dem.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 10:53 pm Jeg mener at Bamba, Blomberg og Taylor skal kunne true fra sidene. Hadde man fått i gang Wolfe på venstrebacken så hadde det vært flott. Ja, jeg vet at Kristiansen har vært god, men han har aldri vært særlig farlig offensivt. På midtbanen så er både Strand og Rasmussen i stand til å produsere målpoeng. Så kan jo Søderlund selv score litt også.

Jeg tror det bor mye mer i dette laget, også i sluttprodukt, enn vi har sett under KI. Det må bare legges bedre til rette for dem.
Nå gjør jo faktisk Bamba og Taylor dette da, Men Kristiansen ut? Da blir det vel enda mer baklengs. Og det er vel ikke primært hans jobb å score mål heller.
Han har nå vært flink å få ballen frem. At de andre bommer nesten hele tiden skal ikke skyldes på ham.
Wolfe får stå litt i kø.
Blir spennende å se om Søderlund kan komme frem til noe lurt.
Er han klar allerede imorgen?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

keizersoze skrev: tor jul 22, 2021 11:20 pm
Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 10:53 pm Jeg mener at Bamba, Blomberg og Taylor skal kunne true fra sidene. Hadde man fått i gang Wolfe på venstrebacken så hadde det vært flott. Ja, jeg vet at Kristiansen har vært god, men han har aldri vært særlig farlig offensivt. På midtbanen så er både Strand og Rasmussen i stand til å produsere målpoeng. Så kan jo Søderlund selv score litt også.

Jeg tror det bor mye mer i dette laget, også i sluttprodukt, enn vi har sett under KI. Det må bare legges bedre til rette for dem.
Nå gjør jo faktisk Bamba og Taylor dette da, Men Kristiansen ut? Da blir det vel enda mer baklengs. Og det er vel ikke primært hans jobb å score mål heller.
Han har nå vært flink å få ballen frem. At de andre bommer nesten hele tiden skal ikke skyldes på ham.
Wolfe får stå litt i kø.
Blir spennende å se om Søderlund kan komme frem til noe lurt.
Er han klar allerede imorgen?
Ikke hvis man klarer å organisere laget. Problemet med Kristiansen er det samme som med Skaanes. Det mangler sluttprodukt. Ikke bare scorer han ikke, men han slår ikke gode innlegg heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»