Brann Klubbtråd.

Svar
Solvgutt1

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: tir okt 19, 2021 11:53 am
Solvgutt1 skrev: man okt 18, 2021 6:00 pm Samme med Holmen Johansen. Veldig god keeper, bare uheldig. Kanskje han burde fått stått mer så vi kunne nytt godt av utjevningen?
Litt av en type du.
Grill har tre tabber som har ført til baklengs på fem kamper. Det er udyktighet. Ikke uflaks.

I tillegg til en tabbe i en av treningskampene. Alle tabbene er snakk om feilvurderinger og skyldes sikkert manglende rutine og kamperfaring. Han er god til å være så ung og kan sikkert bli en god Eliteseriekeeper med mer rutine.

Problemet er at når han får nok erfaring så er han ikke i Brann lenger.

lund

Legg inn av lund »

Kåre tilbudt jobb som sportssjef i Åsane ja. Haha, det måtte vel skje.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: tir okt 19, 2021 3:54 pm
GatlingGun skrev: tir okt 19, 2021 11:53 am
Solvgutt1 skrev: man okt 18, 2021 6:00 pm Samme med Holmen Johansen. Veldig god keeper, bare uheldig. Kanskje han burde fått stått mer så vi kunne nytt godt av utjevningen?
Litt av en type du.
Grill har tre tabber som har ført til baklengs på fem kamper. Det er udyktighet. Ikke uflaks.

I tillegg til en tabbe i en av treningskampene. Alle tabbene er snakk om feilvurderinger og skyldes sikkert manglende rutine og kamperfaring. Han er god til å være så ung og kan sikkert bli en god Eliteseriekeeper med mer rutine.

Problemet er at når han får nok erfaring så er han ikke i Brann lenger.
Målet mot Stabæk var ingen keepertabbe.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 11:22 am
Solvgutt1 skrev: tir okt 19, 2021 3:54 pm
GatlingGun skrev: tir okt 19, 2021 11:53 am

Litt av en type du.
Grill har tre tabber som har ført til baklengs på fem kamper. Det er udyktighet. Ikke uflaks.

I tillegg til en tabbe i en av treningskampene. Alle tabbene er snakk om feilvurderinger og skyldes sikkert manglende rutine og kamperfaring. Han er god til å være så ung og kan sikkert bli en god Eliteseriekeeper med mer rutine.

Problemet er at når han får nok erfaring så er han ikke i Brann lenger.
Målet mot Stabæk var ingen keepertabbe.
Selvfølgelig var det en keepertabben. Kanskje den største keepertabben vi har hatt i år, og vi har hatt mange. Ballen går rett på ham og er noe en profesjonell keeper skal ta 10/10 ganger.

Men han er ung og uerfaren. Da skjer slike tabber. Det er synd de har skjedd så mange ganger når vi kjemper mot nedrykk. Kostet oss sannsynligvis fire poeng mot Mjøndalen og TIL, men kostet oss heldigvis ikke poeng mot LSK.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Hvis dere slipper unna nedrykket i år, bør dere kanskje prøve å høre med Nyland om han har lyst til å spille fotball og kanskje ta en karriererestart i Norge.

Sjansen er vel i beste fall 50/50 for at han heller vil heve millioner som reserve i Championship, mannen er da sunnmøring, men det ville vært slett logistikkarbeid om Brann i det minste ikke ringer ham og forhører seg.

lund

Legg inn av lund »

Paradoksalt nok har vi også blitt mer solide defensivt etter at Grill tok over. Det skapes rett og slett mindre mot oss. Det kan nok også forklares med at f.eks. Sivert har kommet i bedre form og at vi har fått satt en ellever. Hadde det vært i fjor ville jeg sagt vi burde byttet til Opdal, men vært en del tabber på ham i år så det er nok smartest å bare kjøre på med Grill ut sesongen og la det positive veie opp for det negative.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

lund skrev: ons okt 20, 2021 1:08 pm Paradoksalt nok har vi også blitt mer solide defensivt etter at Grill tok over. Det skapes rett og slett mindre mot oss. Det kan nok også forklares med at f.eks. Sivert har kommet i bedre form og at vi har fått satt en ellever. Hadde det vært i fjor ville jeg sagt vi burde byttet til Opdal, men vært en del tabber på ham i år så det er nok smartest å bare kjøre på med Grill ut sesongen og la det positive veie opp for det negative.
Det som er synd er at man ikke klarer å finne en solid keeper som kan holde fingrene og andre kroppsdeler av fatet. Man har vel hatt nærmere tosifret antall forsøk siden Radlinger stakk etter 2018-sesongen og like mange bom.

Når det gjelder færre sjanser i mot så har vi jo også byttet ut 3/4 av forsvaret, fått inn Heltne Nilsen på midtbanen og kvittet oss med fiaskoen på trenerbenken. Det spiller nok også en rolle.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

BiggusD skrev: ons okt 20, 2021 1:06 pm Hvis dere slipper unna nedrykket i år, bør dere kanskje prøve å høre med Nyland om han har lyst til å spille fotball og kanskje ta en karriererestart i Norge.

Sjansen er vel i beste fall 50/50 for at han heller vil heve millioner som reserve i Championship, mannen er da sunnmøring, men det ville vært slett logistikkarbeid om Brann i det minste ikke ringer ham og forhører seg.
Så vidt jeg har forstått har Brann forhørt seg med Nyland flere ganger de siste tre årene, men han har ikke vært særlig interessert i en retur tilbake til Norge.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 12:27 pm
GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 11:22 am
Solvgutt1 skrev: tir okt 19, 2021 3:54 pm
Grill har tre tabber som har ført til baklengs på fem kamper. Det er udyktighet. Ikke uflaks.

I tillegg til en tabbe i en av treningskampene. Alle tabbene er snakk om feilvurderinger og skyldes sikkert manglende rutine og kamperfaring. Han er god til å være så ung og kan sikkert bli en god Eliteseriekeeper med mer rutine.

Problemet er at når han får nok erfaring så er han ikke i Brann lenger.
Målet mot Stabæk var ingen keepertabbe.
Selvfølgelig var det en keepertabben. Kanskje den største keepertabben vi har hatt i år, og vi har hatt mange. Ballen går rett på ham og er noe en profesjonell keeper skal ta 10/10 ganger.

Men han er ung og uerfaren. Da skjer slike tabber. Det er synd de har skjedd så mange ganger når vi kjemper mot nedrykk. Kostet oss sannsynligvis fire poeng mot Mjøndalen og TIL, men kostet oss heldigvis ikke poeng mot LSK.
Nei, det var ikke en keepertabbe.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hvis det å slippe inn et skudd som går rett på keeper ikke er en keepertabbe er ingenting en keepertabbe.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 1:14 pm

Det som er synd er at man ikke klarer å finne en solid keeper som kan holde fingrene og andre kroppsdeler av fatet. Man har vel hatt nærmere tosifret antall forsøk siden Radlinger stakk etter 2018-sesongen og like mange bom.
Radlinger var jo ikke akkurat noen Yashin han heller. Mener å huske at Felix scoret mer eller mindre gjennom ham på Intility.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:05 pm Hvis det å slippe inn et skudd som går rett på keeper ikke er en keepertabbe er ingenting en keepertabbe.
Det var ingen keepertabbe. Om den tuen ikke hadde vært der, hadde ballen gått rett i favnen til Grill. Men tuen var der og ballen fikk en unaturlig sprett som gjorde at ballen skjøt fart og fikk en høyere bane. Det var dog en stor banetabbe. Hadde vi feks hatt kunstgress i år hadde den ballen blitt holdt i fast grep.

Utrusningen til Grill mot Mjøndalen og målet imot i Signdalkampen var dog keepertabber, og burde ikke bagatelliseres.

Jeg trøster meg med å vite at du er en av ekstremt få personer som mener det var en keepertabbe. :)

lund

Legg inn av lund »

Everenga skrev: ons okt 20, 2021 3:10 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 1:14 pm

Det som er synd er at man ikke klarer å finne en solid keeper som kan holde fingrene og andre kroppsdeler av fatet. Man har vel hatt nærmere tosifret antall forsøk siden Radlinger stakk etter 2018-sesongen og like mange bom.
Radlinger var jo ikke akkurat noen Yashin han heller. Mener å huske at Felix scoret mer eller mindre gjennom ham på Intility.
Artig paradoks med Radlinger. En av de svakere skuddstopperne vi har hatt tør jeg påstå, men jeg tror ikke jeg tar for hardt i om jeg er sier det er den keeperen i norsk eliteseries historie som har vært best med beina. Grill kommer ganske høyt på den listen også.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 3:17 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:05 pm Hvis det å slippe inn et skudd som går rett på keeper ikke er en keepertabbe er ingenting en keepertabbe.
Det var ingen keepertabbe. Om den tuen ikke hadde vært der, hadde ballen gått rett i favnen til Grill. Men tuen var der og ballen fikk en unaturlig sprett som gjorde at ballen skjøt fart og fikk en høyere bane. Det var dog en stor banetabbe. Hadde vi feks hatt kunstgress i år hadde den ballen blitt holdt i fast grep.

Utrusningen til Grill mot Mjøndalen og målet imot i Signdalkampen var dog keepertabber, og burde ikke bagatelliseres.

Jeg trøster meg med å vite at du er en av ekstremt få personer som mener det var en keepertabbe. :)
Jeg har ikke sett noen andre enn deg eller Grill som mener det ikke var en tabbe. At ballen får en rar sprett er fair nok, men ballen er fortsatt enkel å stoppe. Hadde han hatt litt erfaring så hadde han visst at en ball kan endre retning når den spretter på en noe ujevn matte. Det er ikke akkurat snakk om noen enorm retningsendring, og den gjør ikke ballen utagbar i det hele tatt. I tillegg ser det ut på posisjoneringen hans at han forventet at den ikke skulle få en sprett i det hele tatt, men trille inn i mål. Det hadde den ikke gjort på en kunstgressbane heller. Syns egentlig kroppsstillingen hans er rarere enn selve spretten, men slikt kommer sikkert når han blir eldre og får mer rutine.

Ikke glem tabben mot LSK.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:25 pm
GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 3:17 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:05 pm Hvis det å slippe inn et skudd som går rett på keeper ikke er en keepertabbe er ingenting en keepertabbe.
Det var ingen keepertabbe. Om den tuen ikke hadde vært der, hadde ballen gått rett i favnen til Grill. Men tuen var der og ballen fikk en unaturlig sprett som gjorde at ballen skjøt fart og fikk en høyere bane. Det var dog en stor banetabbe. Hadde vi feks hatt kunstgress i år hadde den ballen blitt holdt i fast grep.

Utrusningen til Grill mot Mjøndalen og målet imot i Signdalkampen var dog keepertabber, og burde ikke bagatelliseres.

Jeg trøster meg med å vite at du er en av ekstremt få personer som mener det var en keepertabbe. :)
Jeg har ikke sett noen andre enn deg eller Grill som mener det ikke var en tabbe. At ballen får en rar sprett er fair nok, men ballen er fortsatt enkel å stoppe. Hadde han hatt litt erfaring så hadde han visst at en ball kan endre retning når den spretter på en noe ujevn matte. Det er ikke akkurat snakk om noen enorm retningsendring, og den gjør ikke ballen utagbar i det hele tatt. Slikt kommer sikkert når han blir eldre og får mer rutine.

Ikke glem tabben mot LSK.
Da har du ikke sett godt nok etter. Det er ingen keepertabbe. Du skal ha sinnsykt bra reaksjonsevner og forventningsevner om du skal klare å forutse den spretten og klare å løfte armene opp så kjapt. Hadde spretten skjedd noen meter før så kunne vi muligens diskutert. Men dette skjer for nærme Grill til at man skal kunne kalle det en tabbe.

1. Majoriteten av kommentarfeltet på BT er enig med meg, i tillegg til at jeg blant annet har 57 upvotes og kun 3 downvotes på innlegget mitt.

2. Pallesen Knudsen uttalte seg i intervju etter kampen og sa ballen fikk en "helt sjukt rar sprett".

3. Alle av mine venner som spiller fotball jeg har diskutert dette med, inkludert kverulerende folk, folk som hater Brann, folk som ikke bryr seg om norsk fotball er enig med meg.

3. Jeg ser det tydelig og klart på reprisene at ballen endrer markant bane fra retning mot favn til hode.

4. Hvilken baktanke er det jeg har for å hardnakket påstå at noe ikke er en tabbe, om det var en tabbe? Hva har jeg å vinne på det?

5. Jeg har erfaring med å spille fotball og å stå i mål.

Dette sensasjonsjaget til BT og enkelte debattanter her inne gir meg en litt ekkel og bitter smak i munnen, men det viktigste er at jeg selv, Grill, Pallesen og majoriteten av personer som er oppegående og ikke har noen agenda alle vet at dette ikke var noen keepertabbe. Det var en hendelig uhell som skjedde fordi banen er ræva for tiden. Shit happens, and then life goes on.

Med ordene til Jon Almaas: Vi leggern død!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 3:35 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:25 pm
GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 3:17 pm

Det var ingen keepertabbe. Om den tuen ikke hadde vært der, hadde ballen gått rett i favnen til Grill. Men tuen var der og ballen fikk en unaturlig sprett som gjorde at ballen skjøt fart og fikk en høyere bane. Det var dog en stor banetabbe. Hadde vi feks hatt kunstgress i år hadde den ballen blitt holdt i fast grep.

Utrusningen til Grill mot Mjøndalen og målet imot i Signdalkampen var dog keepertabber, og burde ikke bagatelliseres.

Jeg trøster meg med å vite at du er en av ekstremt få personer som mener det var en keepertabbe. :)
Jeg har ikke sett noen andre enn deg eller Grill som mener det ikke var en tabbe. At ballen får en rar sprett er fair nok, men ballen er fortsatt enkel å stoppe. Hadde han hatt litt erfaring så hadde han visst at en ball kan endre retning når den spretter på en noe ujevn matte. Det er ikke akkurat snakk om noen enorm retningsendring, og den gjør ikke ballen utagbar i det hele tatt. Slikt kommer sikkert når han blir eldre og får mer rutine.

Ikke glem tabben mot LSK.
Da har du ikke sett godt nok etter. Det er ingen keepertabbe. Du skal ha sinnsykt bra reaksjonsevner og forventningsevner om du skal klare å forutse den spretten og klare å løfte armene opp så kjapt. Hadde spretten skjedd noen meter før så kunne vi muligens diskutert. Men dette skjer for nærme Grill til at man skal kunne kalle det en tabbe.

1. Majoriteten av kommentarfeltet på BT er enig med meg, i tillegg til at jeg blant annet har 57 upvotes og kun 3 downvotes på innlegget mitt.

2. Pallesen Knudsen uttalte seg i intervju etter kampen og sa ballen fikk en "helt sjukt rar sprett".

3. Alle av mine venner som spiller fotball jeg har diskutert dette med, inkludert kverulerende folk, folk som hater Brann, folk som ikke bryr seg om norsk fotball er enig med meg.

3. Jeg ser det tydelig og klart på reprisene at ballen endrer markant bane fra retning mot favn til hode.

4. Hvilken baktanke er det jeg har for å hardnakket påstå at noe ikke er en tabbe, om det var en tabbe? Hva har jeg å vinne på det?

5. Jeg har erfaring med å spille fotball og å stå i mål.

Dette sensasjonsjaget til BT og enkelte debattanter her inne gir meg en litt ekkel og bitter smak i munnen, men det viktigste er at jeg selv, Grill, Pallesen og majoriteten av personer som er oppegående og ikke har noen agenda alle vet at dette ikke var noen keepertabbe. Det var en hendelig uhell. Shit happens, and then life goes on.

Med ordene til Jon Almaas: Vi leggern død!
Jeg vet ikke hvor mye fysikk du kan, men når en ball treffer banen er det naturlig at en endrer retning. At du ser at ballen endret bane er derfor ikke noe oppsiktsvekkende. Det hadde ikke vært naturlig at ballen trillet inn langs bakken til Grill. Det ser nærmest ut som han ikke forventer noen sprett i det hele tatt.

Jeg vet ikke hvilke baktanker du har, jeg syns bare ikke du legger fram gode argumenter.

Spretten er kanskje rar, men det gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. Hvis du har erfaring som keeper så vet du at du skal være forberedt på at en ball kan få en uventet sprett på en ujevn gressbane. Det vet i alle fall jeg.

Se på sjansen til Finne, som keeper redder. Veldig mye vanskeligere situasjon, men der er jo keeper forberedt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:46 pm
GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 3:35 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:25 pm
Jeg har ikke sett noen andre enn deg eller Grill som mener det ikke var en tabbe. At ballen får en rar sprett er fair nok, men ballen er fortsatt enkel å stoppe. Hadde han hatt litt erfaring så hadde han visst at en ball kan endre retning når den spretter på en noe ujevn matte. Det er ikke akkurat snakk om noen enorm retningsendring, og den gjør ikke ballen utagbar i det hele tatt. Slikt kommer sikkert når han blir eldre og får mer rutine.

Ikke glem tabben mot LSK.
Da har du ikke sett godt nok etter. Det er ingen keepertabbe. Du skal ha sinnsykt bra reaksjonsevner og forventningsevner om du skal klare å forutse den spretten og klare å løfte armene opp så kjapt. Hadde spretten skjedd noen meter før så kunne vi muligens diskutert. Men dette skjer for nærme Grill til at man skal kunne kalle det en tabbe.

1. Majoriteten av kommentarfeltet på BT er enig med meg, i tillegg til at jeg blant annet har 57 upvotes og kun 3 downvotes på innlegget mitt.

2. Pallesen Knudsen uttalte seg i intervju etter kampen og sa ballen fikk en "helt sjukt rar sprett".

3. Alle av mine venner som spiller fotball jeg har diskutert dette med, inkludert kverulerende folk, folk som hater Brann, folk som ikke bryr seg om norsk fotball er enig med meg.

3. Jeg ser det tydelig og klart på reprisene at ballen endrer markant bane fra retning mot favn til hode.

4. Hvilken baktanke er det jeg har for å hardnakket påstå at noe ikke er en tabbe, om det var en tabbe? Hva har jeg å vinne på det?

5. Jeg har erfaring med å spille fotball og å stå i mål.

Dette sensasjonsjaget til BT og enkelte debattanter her inne gir meg en litt ekkel og bitter smak i munnen, men det viktigste er at jeg selv, Grill, Pallesen og majoriteten av personer som er oppegående og ikke har noen agenda alle vet at dette ikke var noen keepertabbe. Det var en hendelig uhell. Shit happens, and then life goes on.

Med ordene til Jon Almaas: Vi leggern død!
Jeg vet ikke hvor mye fysikk du kan, men når en ball treffer banen er det naturlig at en endrer retning. At du ser at ballen endret bane er derfor ikke noe oppsiktsvekkende. Det hadde ikke vært naturlig at ballen trillet inn langs bakken til Grill. Det ser nærmest ut som han ikke forventer noen sprett i det hele tatt.

Jeg vet ikke hvilke baktanker du har, jeg syns bare ikke du legger fram gode argumenter.

Spretten er kanskje rar, men det gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. Hvis du har erfaring som keeper så vet du at du skal være forberedt på at en ball kan få en uventet sprett på en ujevn gressbane. Det vet i alle fall jeg.

Se på sjansen til Finne, som keeper redder. Veldig mye vanskeligere situasjon, men der er jo keeper forberedt.
Du sier den rare spretten gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. På hvilket grunnlag og med hvilken bakgrunn uttaler du deg?

På et vanlig underlag (les: fotballbaner som ikke har uforutsigbart dekke) ville ballen hatt en bane som Grill hadde lest uten problem. På samme måte som at man klarer å forutse ballbane når man spiller biljard og skal slå en kule via en av sidene.

Om han ikke hadde forventet noen sprett hadde han hatt hendene nede langs bakken, elendig argument. Den kunne du like gjerne ha droppet, mister.

Det eneste jeg mener Grill kanskje kunne ha gjort bedre er å gjerne åpne opp kroppen litt mer slik at det kunne vært enklere å reagere fortere dersom ballen hadde truffet en av de mange tuene på banen. Og ikke bare stått klar og 100% forventet at ballen skulle følge en perfekt bane som en fotball på en innebane eller kunstgressbane. Her ligger feilen i forberedelsene og dermed kan da skyldes gis til keepertrener Dan Riisnes, som ikke hadde forberedt Grill nok på at banen er elendig idag han skal forvente sinnsyke spretter.

Likevel, dette skjer såpass nærme gutten at det ikke er å anse som en keepertabbe, men som et resultat av en uforutsigbar og dårlig vedlikeholdt bane.

90% banefeil
10% forberedelsesfeil

Men en tabbe er det DEFINITIVT ikke. Og iallefall ikke noe som han bør skjelles ut for av BT og av deg. Da er det andre spillere på banen som bør skjelles ut for langt mer alvorlige tabber og feil.

Men det er så mye enklere å ta den nye og unge keeperen som ikke er en tjommi med BT og andre kjuagutter!

Jeg gir meg på denne. Jeg kan liksom ikke utdype noe mer. Du virker for meg som en enkel sjel som har bestemt seg for at Grill er syndebukk. Så alle skudd som forandrer retning på en unaturlig måte bør altså keepere redde uten problem. Notert!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 4:02 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:46 pm
GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 3:35 pm

Da har du ikke sett godt nok etter. Det er ingen keepertabbe. Du skal ha sinnsykt bra reaksjonsevner og forventningsevner om du skal klare å forutse den spretten og klare å løfte armene opp så kjapt. Hadde spretten skjedd noen meter før så kunne vi muligens diskutert. Men dette skjer for nærme Grill til at man skal kunne kalle det en tabbe.

1. Majoriteten av kommentarfeltet på BT er enig med meg, i tillegg til at jeg blant annet har 57 upvotes og kun 3 downvotes på innlegget mitt.

2. Pallesen Knudsen uttalte seg i intervju etter kampen og sa ballen fikk en "helt sjukt rar sprett".

3. Alle av mine venner som spiller fotball jeg har diskutert dette med, inkludert kverulerende folk, folk som hater Brann, folk som ikke bryr seg om norsk fotball er enig med meg.

3. Jeg ser det tydelig og klart på reprisene at ballen endrer markant bane fra retning mot favn til hode.

4. Hvilken baktanke er det jeg har for å hardnakket påstå at noe ikke er en tabbe, om det var en tabbe? Hva har jeg å vinne på det?

5. Jeg har erfaring med å spille fotball og å stå i mål.

Dette sensasjonsjaget til BT og enkelte debattanter her inne gir meg en litt ekkel og bitter smak i munnen, men det viktigste er at jeg selv, Grill, Pallesen og majoriteten av personer som er oppegående og ikke har noen agenda alle vet at dette ikke var noen keepertabbe. Det var en hendelig uhell. Shit happens, and then life goes on.

Med ordene til Jon Almaas: Vi leggern død!
Jeg vet ikke hvor mye fysikk du kan, men når en ball treffer banen er det naturlig at en endrer retning. At du ser at ballen endret bane er derfor ikke noe oppsiktsvekkende. Det hadde ikke vært naturlig at ballen trillet inn langs bakken til Grill. Det ser nærmest ut som han ikke forventer noen sprett i det hele tatt.

Jeg vet ikke hvilke baktanker du har, jeg syns bare ikke du legger fram gode argumenter.

Spretten er kanskje rar, men det gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. Hvis du har erfaring som keeper så vet du at du skal være forberedt på at en ball kan få en uventet sprett på en ujevn gressbane. Det vet i alle fall jeg.

Se på sjansen til Finne, som keeper redder. Veldig mye vanskeligere situasjon, men der er jo keeper forberedt.
Du sier den rare spretten gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. På hvilket grunnlag og med hvilken bakgrunn uttaler du deg?

På et vanlig underlag (les: fotballbaner som ikke har uforutsigbart dekke) ville ballen hatt en bane som Grill hadde lest uten problem. På samme måte som at man klarer å forutse ballbane når man spiller biljard og skal slå en kule via en av sidene.

Om han ikke hadde forventet noen sprett hadde han hatt hendene nede langs bakken, elendig argument. Den kunne du like gjerne ha droppet, mister.

Det eneste jeg mener Grill kanskje kunne ha gjort bedre er å gjerne åpne opp kroppen litt mer slik at det kunne vært enklere å reagere fortere dersom ballen hadde truffet en av de mange tuene på banen. Og ikke bare stått klar og 100% forventet at ballen skulle følge en perfekt bane som en fotball på en innebane eller kunstgressbane. Her ligger feilen i forberedelsene og dermed kan da skyldes gis til keepertrener Dan Riisnes, som ikke hadde forberedt Grill nok på at banen er elendig idag han skal forvente sinnsyke spretter.

Likevel, dette skjer såpass nærme gutten at det ikke er å anse som en keepertabbe, men som et resultat av en uforutsigbar og dårlig vedlikeholdt bane.

90% banefeil
10% forberedelsesfeil

Men en tabbe er det DEFINITIVT ikke. Og iallefall ikke noe som han bør skjelles ut for av BT og av deg. Da er det andre spillere på banen som bør skjelles ut for langt mer alvorlige tabber og feil.

Men det er så mye enklere å ta den nye og unge keeperen som ikke er en tjommi med BT og andre kjuagutter!

Jeg gir meg på denne. Jeg kan liksom ikke utdype noe mer. Du virker for meg som en enkel sjel som har bestemt seg for at Grill er syndebukk. Så alle skudd som forandrer retning på en unaturlig måte bør altså keepere redde uten problem. Notert!
Jeg har selv stått keeper og vært nødt til å forholde meg til ekle spretter flere hundre ganger. Jeg hadde tatt den der lett. Det er rett og slett ekstremt svakt å ikke stoppe den.

Og vi så jo Grills evner til å beregne ballbaner mot LSK. Ikke imponerende, var det?

Du sier "Hvilken agenda skulle jeg ha?". Jeg vet ikke, men når du gir all skyld for at Grill var fullstendig uforberedt på en ikke-perfekt sprett på DAN RIISNÆS så er det åpenbart at du har en agenda. Hvilket ansvar har Grill selv her?

Din siste kommentar bekrefter forresten både at du har en agenda, pluss et par andre ting. Nei, selvfølgelig forventes det ikke at keeper skal ta alle skudd for unaturlig forandrer retning uten problemer. Ingen har sagt noe i nærheten av dette, så enten er det en barnslig stråmann eller så er du ikke så skarp. Et skudd som har retning rett mot keeper som får en retningsendring slik at den fortsatt går rett mot keeper, men litt høyere opp på keeper skal derimot enhver keeper ta enkelt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 4:05 pm
GatlingGun skrev: ons okt 20, 2021 4:02 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 3:46 pm

Jeg vet ikke hvor mye fysikk du kan, men når en ball treffer banen er det naturlig at en endrer retning. At du ser at ballen endret bane er derfor ikke noe oppsiktsvekkende. Det hadde ikke vært naturlig at ballen trillet inn langs bakken til Grill. Det ser nærmest ut som han ikke forventer noen sprett i det hele tatt.

Jeg vet ikke hvilke baktanker du har, jeg syns bare ikke du legger fram gode argumenter.

Spretten er kanskje rar, men det gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. Hvis du har erfaring som keeper så vet du at du skal være forberedt på at en ball kan få en uventet sprett på en ujevn gressbane. Det vet i alle fall jeg.

Se på sjansen til Finne, som keeper redder. Veldig mye vanskeligere situasjon, men der er jo keeper forberedt.
Du sier den rare spretten gjør det ikke særlig vanskelig å stoppe ballen. På hvilket grunnlag og med hvilken bakgrunn uttaler du deg?

På et vanlig underlag (les: fotballbaner som ikke har uforutsigbart dekke) ville ballen hatt en bane som Grill hadde lest uten problem. På samme måte som at man klarer å forutse ballbane når man spiller biljard og skal slå en kule via en av sidene.

Om han ikke hadde forventet noen sprett hadde han hatt hendene nede langs bakken, elendig argument. Den kunne du like gjerne ha droppet, mister.

Det eneste jeg mener Grill kanskje kunne ha gjort bedre er å gjerne åpne opp kroppen litt mer slik at det kunne vært enklere å reagere fortere dersom ballen hadde truffet en av de mange tuene på banen. Og ikke bare stått klar og 100% forventet at ballen skulle følge en perfekt bane som en fotball på en innebane eller kunstgressbane. Her ligger feilen i forberedelsene og dermed kan da skyldes gis til keepertrener Dan Riisnes, som ikke hadde forberedt Grill nok på at banen er elendig idag han skal forvente sinnsyke spretter.

Likevel, dette skjer såpass nærme gutten at det ikke er å anse som en keepertabbe, men som et resultat av en uforutsigbar og dårlig vedlikeholdt bane.

90% banefeil
10% forberedelsesfeil

Men en tabbe er det DEFINITIVT ikke. Og iallefall ikke noe som han bør skjelles ut for av BT og av deg. Da er det andre spillere på banen som bør skjelles ut for langt mer alvorlige tabber og feil.

Men det er så mye enklere å ta den nye og unge keeperen som ikke er en tjommi med BT og andre kjuagutter!

Jeg gir meg på denne. Jeg kan liksom ikke utdype noe mer. Du virker for meg som en enkel sjel som har bestemt seg for at Grill er syndebukk. Så alle skudd som forandrer retning på en unaturlig måte bør altså keepere redde uten problem. Notert!
Jeg har selv stått keeper og vært nødt til å forholde meg til ekle spretter flere hundre ganger. Jeg hadde tatt den der lett. Det er rett og slett ekstremt svakt å ikke stoppe den.

Og vi så jo Grills evner til å beregne ballbaner mot LSK. Ikke imponerende, var det?

Du sier "Hvilken agenda skulle jeg ha?". Jeg vet ikke, men når du gir all skyld for at Grill var fullstendig uforberedt på en ikke-perfekt sprett på DAN RIISNÆS så er det åpenbart at du har en agenda. Hvilket ansvar har Grill selv her?

Din siste kommentar bekrefter forresten både at du har en agenda, pluss et par andre ting. Nei, selvfølgelig forventes det ikke at keeper skal ta alle skudd for unaturlig forandrer retning uten problemer. Ingen har sagt noe i nærheten av dette, så enten er det en barnslig stråmann eller så er du ikke så skarp. Et skudd som har retning rett mot keeper som får en retningsendring slik at den fortsatt går rett mot keeper, men litt høyere opp på keeper skal derimot enhver keeper ta enkelt.
Jeg må slutte å svare troll. God bedring mister.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Personangrep er en fin måte å trekke seg unna på når man er feig og underlegen. God aften! Du får søke mer bekreftelse i BTs kommentarfelt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fantastisk å se årsmøtet nå. Selv et simpelt ekstraordinært årsmøte med en eneste sak klarer Harald å gjøre til sirkus.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Helt amatørmessig at folk i styre og stell lar seg fyre opp av Harald Johannessen. Dette utvikler seg jo bare til en shit storm der Johannessen serverer svada og styret står i kø for å "sette ham på plass". Hvorfor gi ham oppmerksomhet på den måten?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Enig i at det var svakt av Birger å gå i den fellen ja.

Men nå blir det damefotball i Brann. 42-2 ble stemmetallet. Gratulerer til Sandviken!

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

lok1 skrev: tor okt 21, 2021 7:15 pm Enig i at det var svakt av Birger å gå i den fellen ja.

Men nå blir det damefotball i Brann. 42-2 ble stemmetallet. Gratulerer til Sandviken!
Ikke noe vondt ment, men blir de Brann, så erdet vel helst lykke til, og gjør det beste av det.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 10:17 pm Personangrep er en fin måte å trekke seg unna på når man er feig og underlegen. God aften! Du får søke mer bekreftelse i BTs kommentarfelt.
Jeg trekker meg ikke unna. Jeg har sagt mitt. Du evner ikke å innse at du tar feil.

Det er fasiten. Jeg prøvde å komme deg litt i møte men du gir meg ikke en dritt.

Det er typer som bl.a. deg som gir Brann et dårlig rykte. Bedrevitende tjommier er det verste jeg vet.

Tror vi skal unngå å svare hverandre fremover. Det blir enkelt for min del.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GatlingGun skrev: tor okt 21, 2021 9:06 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 20, 2021 10:17 pm Personangrep er en fin måte å trekke seg unna på når man er feig og underlegen. God aften! Du får søke mer bekreftelse i BTs kommentarfelt.
Jeg trekker meg ikke unna. Jeg har sagt mitt. Du evner ikke å innse at du tar feil.

Det er fasiten. Jeg prøvde å komme deg litt i møte men du gir meg ikke en dritt.

Det er typer som bl.a. deg som gir Brann et dårlig rykte. Bedrevitende tjommier er det verste jeg vet.

Tror vi skal unngå å svare hverandre fremover. Det blir enkelt for min del.
Den er grei, jeg la deg til i ignorelisten nå jeg. Personangrep og "Jeg leste på BTs kommentarfelt og hørte fra kompisene mine at jeg har rett" er ikke noe jeg kommer til å savne. God kveld.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Nå begynner det å bli ekte Brann stemning i tråden.

BrannSeriemester07

Legg inn av BrannSeriemester07 »

:lol:
Ikke lest noe av dette. Men det er klart det er en keepertabbe, selv om banen har litt av skylden. Ikke det Brann trengte akkurat. Fasiten ble 1-1 mot Tromsø, Mjøndalen og Stabæk. Akkurat de kampene man må vinne for å unngå nedrykk. I steden må vi vinne mot vanskeligere motstand. Får håpe vi tar Odd. Fullt mulig.

lund

Legg inn av lund »

Min mening og det eneste jeg kommer til å gidde å engasjere meg videre i denne saken.
Poengtapet mot Mjøndalen bør ikke legges på Grill. Vel hadde ikke målet skjedd om ikke Grill hadde gått ut der, men 1) det er en vanvittig god prestasjon av Mjøndalen-spilleren å score der og jeg tviler på at han hadde greid det mer enn maks 1 av 10 ganger. Da er det verre med den store sjansesløsingen både før og etter scoringen. Det er der vi først og fremst og mister de to poengene.
Stabæk-kampen: Der er jeg enig med Huseklepp. Jeg tror man hadde vunnet kampen greit uten den tabben. Man hadde ganske klart momentum i kampen på scoringstidspunktet og dominerte stadig mer på det tidspunktet. Scoringen tok mye av futten ut av Brann dessverre og ga Stabæk energi. Jeg mener også at det ikke er mye som er keepertabbe hvis ikke det der er keepertabbe.
Hva gjelder Grill generelt heller jeg mot at hans bidrag i sum er mer positivt enn negativt, i alle fall når man tar konkurrentene hans i betraktning.

MyWay

Legg inn av MyWay »

Men siden det er den samme gamle hengerumpegjengen som henger her inne:


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»